Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A negatív létsíkon
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Miután az első kalandozók bejárták a negatív létsík kies tájait, beszámolóik szájról szájra járnak: "A negatív létsíkon döbbenetes, a ghallai életképhez semmiben nem fogható látvány fogad. Az égbolt sötét, mint a csillagtalan éjszaka. Hol sűrűbb, hol ritkább, baljóslatú mágikus köd borítja a tájat. A mágia természete teljesen más, óvatosan kell itt hát bánni a varázslással is."
Nézz szét a galériában!
HKK Online 2 személyes béta teszt
Moa civilizáció lapelemzés 2. rész: gonosz jellemű lapok
Ajándéksorsolás december + novemberi eredményhirdetés
61. Beholder Találkozó 2024.11.30. - Beszámoló
Moa civilizáció lapok, kódok és zsákbamacska

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 15., Csikós
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47254)
HKK Online 2 személyes béta teszt (42)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (241)
Moa civilizáció lapelemzés 2. rész: gonosz jellemű lapok (11)
Lapötletek (65052)
Kombók a HKK-ban (5973)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 22.



  • A szabály szerint egy lapnak nincs "memóriája", vagyis ha a gyűjtőbe kerül majd újra vissza a játékba, használhatja a körönként egyszer használható képességét. Ha azonban egy lapnak gyűjtőből is használható a képessége, akkor ez nem így működik. Egy lap emlékszik a gyűjtőben, illetve a újból játékba kerüléskor azokra a képességekre amiket a gyűjtőben, vagy a gyűjtőből is használhatóak. Így pl. egy Lélekgyűjtőt egy körben egyszer használhatok, függetlenül attól, hogy hányszor áldoztam fel, és hoztam vissza a gyűjtőből abban a körben.
  • A Csillagszóró (új) lap szövegét megváltoztatjuk. A "Célpont lény kap 3 életjelzőt. Végy le a Csillagszóró hordozójáról:" helyett a pontos szövege "A lény, akire raktad, kap 3 életjelzőt. Ha a lény gazdája te vagy, végy le róla egy életjelzőt:" Ehhez hasonlóan a Baghar korbácsa és az Ork hajítóbárd korábbi változtatását is módosítjuk. Azok sem a lénynek adják ezentúl a képességet, hanem úgy működnek, ahogy rájuk van írva, kivéve, hogy a passzivizálós/áldozós képességüket csak akkor használhatják, ha a lény és a tárgy gazdája ugyanaz.
  • Ha Manaevő féreggel regálok az ellenfél Halafírjára, akkor én választom ki a 4 lapból a felhúzandó zanszilánkot/kalandozót.
  • Dornodon követője összesen csak kettővel növeli - nem pedig célpontonként kettővel - azokat a sebző forrásokat, ahol a sebzés szétosztható (pl. Emésztő köd, Zinthurg börtönőr (új)).
  • Gyászbeszéddel (új) csak a kör végén választom ki, hogy mit veszek vele vissza. Így visszavehetek olyan lapot is, ami a Gyászbeszéd (új) kijátszásakor még nem volt a gyűjtőben.
  • A morf lény altípus csak a lény altípusok kötelék feltételét tudja teljesíteni, annak ellenére, hogy a szabálykönyvben a morf szabály leírásának utolsó sora ezt nem emeli ki külön.
  • Morf morfra hat. Azaz, ha megnevezek egy morfot varkaudarnak, egy másikat pedig yetinek, akkor a két morf egymásra továbbra is hat, mivel mindkettőnek megmaradt a morf altípusa is.
  • Ha egy forrással egyszerre hozok játékba egy KF-elni tudó lényt, és egy KF-es tárgyat, nem rakhatom a tárgyat a lényre, mivel a forrás kijátszásakor szükséges összes döntést (pl. egy KF-elt lapot milyen lényre rakok) a forrás kijátszásakor meg kell hozni, és akkor a lény, akire rakni akarom a tárgyat, még nincs játékban.
  • Ha 4 színnel játszok, köztük Elenios-szal, és csak 7 Elenios lap van a pakliban, és az ellenfelem ezeket választja ki a Semleges csatamező hátránya során, a cserepakli használatával nem cserélhetem le az Elenios-t színt a pakliban, hiszen akkor 5 színű lesz paklim. A Semleges csatamezővel kivett lapok is a paklim részei, csak az adott játékban nem használhatom őket.
  • A Válogatás szabálylapnál a húzás előtt, az Időgyorsítónál (új) pedig a húzás fázis kezdetén lehet lapot dobni. Gyakorlatilag mind a két megfogalmazás ugyanazt jelenti, így egyszerre történik a két dolog. Ilyenkor mindig az a játékos dönt a sorrendről, akinek a köre van.
  • Ha én kezdem a játékot, akkor dobhatok a Válogatásnak, de nem húzok tőle lapot. A kezdőszabály ugyanis azt mondja, hogy a húzási fázisban nem húzok lapot. Húzási fázis van, tehát dobhatok a Válogatásnak, viszont ha nem húzok lapot húzási fázisban, akkor a húzási fázisban a húzott lapok számát növelő hatások sem érvényesülnek.
  • Ha én követőt használok, ellenfelem pedig Átkozott követőt, majd kirakok egy Csodatévő Fenyő Zoárdot, akkor a követőm újra működni fog. Az ellenfelem utána hiába rak ki szintén egy Zoárdot, mivel az ő követőjét senki se kapcsolta ki, így a Zoárdja sem csinál semmit ilyen téren.
  • A Specializáció az Izzó fókuszhoz hasonlóan a Villámrúnát (új) is olcsóbbítja.
  • Nikolausz fogalmazása félreérthető: csak egyszer adja meg a késleltetett hatás eredményeképpen a dolgokat - akkor, amikor elfogynak a késleltetett hatás jelzők -, nem pedig minden körben.
  • Anti-mágiánál ill. Korlátozásnál az anti-mágia kijátszója ill. a Korlátozás gazdája dönti el a lapdobás sorrendjét.
  • A Kifordított varázsdoboz működik Zarknod bilincse mellett. Itt nem arról van szó, hogy megnézek valamennyi lapot, és aztán abból kézbe veszek vagy kijátszok valamennyit a döntésem szerint, hanem arról, hogy a varázsdoboz mindig mutatja a felső lapot, és bármikor dönthetek úgy, hogy azt kijátszom, vagy eldobom. Ez nem fedi le a keresés definícióját.
  • Ha az Átkozott követővel kikapcsolom az ellenfél követéjét, az is "megszüntetés", így pl. a Q'uregxtos halálfaló (új) lapra nem lehet reagálni ilyenkor.
  • Kismassza (új) nem tud régi Kismasszát termelni. Az új "előre kikészített lapot" termelő lapok mindig az, új lapot adják, régi verziót nem lehet velük kérni.
  • A Szánalmas teknős visszavetetheti saját magát. Az asztalon maradó lapok sikeres kijátszásakor létrejövő képességeire azt mondjuk, hogy ez már a játékban levő lap képessége. Bár a lap kijátszása és a kijátszáskori képesség technikailag 2 cselekvés, az ellenfél közben legfeljebb reakciót tud használni. Így a kijátszáskori képességekkel kapcsolatos döntéseket csak a lap sikeres kijátszása után kell meghozni.
  • Kétféle szabálylap/követő van, ami a játékosok max. ÉP-jét változtatja. Az egyikre fixen van ráírva, hogy mennyi lesz a max. ÉP (pl. Életenergia (új), Sokszínűség), míg a másiknál csak az van megadva, mennyivel módosítja azt (pl. Terrgath -2 ÉP). A fix ÉP-re rakók közül mindig a nagyobb érvényesül, tehát pl. Életenergia (új) és Sokszínűség esetén 30 ÉP-vel kezdünk, Életenergia (új) és Együgyű esetében is. (Figyelem! Arochos nem változtatja a max. ÉP-t, így rá ez a szabály nem vonatkozik.) A második típusnál mindig külön hozzá kell adni, vagy le kell vonni a megadott értéket. Tehát pl. Életenergia (új) (ellenfélnél) és Terrgath (nálam) esetében 28 ÉP-vel kezdek. Ugyanezt a szabályt alkalmazzuk a kezdő ÉP-nél is, ami alól az egyetlen kivétel az Arochos, ami továbbra is 1 ÉP-vel kezd.
  • Páros játék: A páros verseny szabályai között szerepel, hogy Életenergiával 50 ÉP-ről kezdődik a játék. Ez az Életenergia (új)-ra is igaz. Sokszínűséggel 47 ÉP-ről kezdünk. Terrgath esetén, ha csak az egyik játékos használja, akkor 38-ról, ha mindkettő, akkor 36-ról. Az Együgyű páros játékban +2 ÉP-t ad, nem pedig fix 22-őt, így ez is a 2. (Terrgath) kategóriába esik az előző bekezdés besorolása alapján, de csakis páros játékon.
  • Ha mindketten Átkozott követővel játszunk, akkor egyikünknek sincs követője a kijátszott lapok szempontjából, tehát pl. az Elmecsapda (új) nem sebez.
  • A rezisztencia képesség nem véd azoktól a lapoktól, amik célpont laptípusokra hatnak. Az olyanoktól, ami más alapján különíti el egy lapok csoportját (szín pl. célpont Sheran lap, idézési költség pl. célpont max. 2 VP-ért jövő lap, stb.) véd a képesség.
  • Ha kijátszok egy varázslatot, ellenfelem megakadályozza egy A hatalom szavával, majd én reagálok rá egy Időszaggatással, és nincs már több reakció, akkor létrejön az Időszaggatás, azonnal véget ér a köröm, tehát az eredeti varázslatom hatása sem jön létre.
  • Az Ében íjász (új) lapnál az, hogy hetet lehet használni, magára az Ében íjász (új) lapra vonatkozik. A sebzős képessége viszont az ében íjász altípusú lényeke számolja.


  • Tihor Miklós, Makó Balázs, Dani Zoltán

    Létrehozás: 2014. február 7. 11:28:35
    Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.