Kérdezz-felelek 17.
|
A Halhatatlanok nagymestere nem célozza a lényt, amikor a lény sikeres kijátszása életjelzőt rakok rá. Emiatt rakhatok életjelzőt vele olyan lényekre, amelyek nem lehetnek célpontjai forrásnak vagy hatásnak (pl. Az enyészet porladó lovasa (új)). Továbbra sem rakhatok vele azonban életjelzőt forrásra immúnis lényre. |
A sárkány kincsének passzívan is működik az a képessége, amivel aktivizálja saját magát. |
A több forrásból kapott direktsebző harci képességek összeadódnak. Ha egy fajta (pl. tűz), akkor a maximuma a két képesség összege lesz. Ha különböző fajtájúak, akkor mindegyiket külön használhatom. |
Reagálhatok a Zilak-din főkancellárral olyan lapra, vagy képességre, amivel az ellenfél lapot húzhat, varázspontot vagy szörnykomponenst kaphat. Akkor is megtehetem ezt, ha a reakciók használatakor még nem tudható, hogy a lap konkrétan fog-e erőforrást adni. Ha viszont a lap biztosan nem fog erőforrást adni (pl. mert Zarknod bilincse van az asztalon), akkor nem reagálhatok vele. Minden más, erőforrásra reagáló lap (pl. Xenó kismester) ugyanígy működik. |
Ha egy lapnál az én döntésemen múlik, hogy húzni akarok-e vele lapot, vagy nem (pl. Szúnyogirtás), akkor ha NEM akarok vele lapot húzni, azt a lap kijátszásakor, még a reakciók előtt ki kell jelentenem. Ha nem mondok semmit erről, akkor automatikusan a húzást választottam. |
|
A Sokszínűség jutalma (egy lapos) versenyeken Bűvös erdőből is csak egyet lehet használni.
Az automatikus reakciók nem sülnek ki egyszerre. Egy lapkijátszásra csak egy sül ki azok közül, amik ugyanazt csinálják (pl. megakadályoznak egy lapot). |
Ha kijátszom egy lapot, amivel lapot húznék késleltetve (pl. kör végén), akkor azt, hogy húzhatok-e valójában, olyankor ellenőrizzük, amikor felhúznám a lapot. Vagyis ha közben megváltozott a húzás lehetősége (pl. Zarknod bilincse van, és közben kijátszottak egy Pihenőt, vagy használták a Homályúr képességét, hogy az ellenfél a következő kör elejéig ne húzhasson lapot), akkor annak megfelelően húzhatok, vagy nem húzhatok lapot. |
Ha Aranytigrissel (új) játszok ki egy Zu'litot (új), akkor nem kap életet, mivel az élet definíciója szerint élet csak akkor jár, ha kifizettem az idézési költséget. Módosított idézési költségnél jár élet, helyettesítettnél nem jár. Az Aranytigris pedig helyettesít. |
A játék kezdésének eldöntésére baráti játékban mindenki olyan módszert használ, amilyent akar. Baráti játékban a kezdőszabályt sem kötelező használni. versenyen azonban az alábbi módon kezdjük a játékot:
Elsőként mindenki felfordítja a szabálylapját/követőjét, ezután keresünk lapot az Ősi bölcsességgel, majd felhúzzuk a lapjainkat. Mindezek után kockadobással eldöntjük, hogy kié a kezdés joga. Majd akié a kezdés joga (a továbbiakban 1-es játékos, a 2-es pedig az, aki vesztett a kockadobáson), az lemondhat róla. Utána elkezdjük a játékot, és alkalmazzuk a kezdőszabályt. A második játékban a 2-es játékosé a kezdés joga, akkor is, ha az első játékban az 1-es játékos lemondott a kezdési jogáról. Természetesen a második játékban a 2-es játékos is lemondhat a kezdési jogról. A harmadik játékban a kezdési jog ismét az 1-es játékost illeti meg, és ismét lemondhat róla, ha akar. Ha még az első játék kezdésekor a kockadobás előtt mindkét játékos beleegyezik, akkor a harmadik játék előtt újra kockadobással dönthetik el a kezdés jogát. |
|
Tihor Miklós, Makó Balázs, Dani Zoltán
Létrehozás: 2012. augusztus 23. 10:28:23 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:22 | Nyomtatási forma |
Az oldal új verziójának megtekintése |