Vissza a Főoldalra
 
  • Játékok
    • ?m=tf
    • http://argumcity.beholder.hu
    • ?m=ov
    • http://www.vegzetur.hu
    • http://www.magiamesterei.hu
    • http://www.kalandokfoldje.hu
    • ?m=sarkany&in=sarkany.php
    • https://www.hkk.hu/hirek/hkk
    • ?m=alomfogo
    • ?m=kgk
    • ?m=puzzle&in=puzzle.php
  • Könyvesbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/beholder_konyvek
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/kartyak
    • https://webbolt.hkk.hu/cimkek/magazin
    • https://webbolt.hkk.hu/webbolt/jatekkiegeszitok
  • Olvasnivaló
    • ?m=bolt&in=cikk.php&category=all&tipus=5
    • ?m=ak
    • ?m=sr
    • ?m=bt
    • ?in=cikk.php&category=all&tipus=1
    • ?m=bolt&cikk=4467
    • ?m=bolt&cikk=4468
  • Egyéb
    • ?in=forum.php
    • ?in=galeria.php
    • ?in=letoltes.php
    • ?in=beallitasok.php
    • ?in=szlainf.php
  • Beholder Kft.
    • ?cikk=26
    • ?cikk=28
    • ?cikk=29
    • ?cikk=4477
Webbolt
 
Keresés a cikkeinkben

 
Hatalom Kártyái
Hírek
Hírek, változások
Info
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Megmérettetések
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Közösség
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Interaktív
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
Linkek
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
Egyéb
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltések
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
 
Hírlevél
Feliratkozás Hírleveleinkre!
 
 
Adatvédelmi Tájékoztató
 
 
Ország Boltja helyezéseink
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
 
Ingyen játék!
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
 
Kártyaújdonságok
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Őslények március 22.
Alfa pakli – Víziszörnyek március 22.
Pont pack menü VII. február 7.
Pont pack menü VI. február 7.
Pont pack menü V. február 7.
Pont pack menü IV. február 7.
Pont pack menü III. február 7.
Pont pack menü II. február 7.
Pont pack menü I. február 7.
Pont pack menü VIII. február 6.
 
A pillanat képe
Görényteknőc
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Elbűvölve figyeled, amint egy görényteknőc úszik el előtted. Csupán egy érdeklődő pillantásra méltat, majd folytatja útját lefelé, időnként egy kisebb hal után kinyújtva hosszú nyakát, és bajusszal keretezett száját." - esemény a ryuku hajóroncsok felé tartva
Nézz szét a galériában!
 
Legfrissebb hírek
Legendák Viadala - 2025.
Elindult a 2025-ös Védnöki program
Beholderes HKK verseny április 12. - Versenybeszámoló
Tud-e repülni a tüskéscápa? Cápa-e a tigriscápa?
HKK verseny április 12-én

A lista folytatása...
 
Módosult cikkek
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
 
Fórumok
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8289)
HKK kérdés? (47427)
Elindult a 2025-ös Védnöki program (33)
Lapötletek (65124)
HKK verseny április 12-én (11)
Legendák Viadala 2025 (11)

További témák...
 
Hirdetések
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
 
Impresszum
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 

Hódítások lapelemzés 3. rész

 
Semleges jellemű lapok, promók és ultraritkák
 
 

Lassan a végére érünk a lapelemzésnek, de a semleges színek még hátravannak, illetve a kódos és promós lapok is, amiből rengeteg van, köztük ezúttal különösen sok finomsággal. A 3 semleges színből kettő hajó-kompatibilis szín, így mostanra lassan összeáll majd, hogy melyik szín milyen típusú hajókkal tud operálni, és milyen koncepció építhető belőlük. De nem csak emiatt érdekesek ezek a színek. A pontozási szisztémám a szokásos:

  • 10 pont - Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káoszformátumon is előtérbe kerülhet.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét (bár ott már nem ez lesz a paklik sztárja).
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk...
  •  Fairlight 

    A kalózok aranya (3): Egy varázspontunkat vagy egy lapunkat csonttá alakítja ez a lap. Ezzel még nem is lenne gond, csak éppen ez nyilvánvalóan tárgyak közé jó elsősorban, amiknek az epikus követőjük pontosan ugyanezt tudja, így ennek tükrében eléggé feleslegesnek érzem ezt a lapot (a Csatamezők önmagában nem indokolják egy ennyire gyenge lap használatát). Bontott környezetben viszont cantrip mivolta miatt elfér.


    Az ősmágus (8): Na, ez már egy érdekesebb lapja a színnek. Bár eléggé borsos árat kell érte fizetni, utána folyamatosan tud nagyon masszív előnyt termelni. Lassan járj mellé nagyon adja magát, de érdekes lehet kört elvevő lapokkal is próbálkozni (bár nem tudom, hogy ÚN környezetben most van-e ilyen) vagy valami más jellegű lefojtós lappal. Inkább csak fun factként mondom, de 3 Szinguláris anomáliával, ha végig Animált csontvázakat kérünk, a kijátszását követő első körben 2-t, aztán 6-ot, végül 12-t tudunk ütni, ami pont 20. Nem egy világrengető kombó, de azért érdekes.

    Elektroblaszt (3): Tipikus főleg bontottra szánt lap, oda jó lehet, máshova nem igazán tudom elképzelni.


    Enkala léghajója (6): Kezdetben – a legtöbb hajóhoz hasonlóan – csak egy építőért jött, úgy kifejezetten tetszett nekem, de aztán kapott még egy zanszilánk költséget. Így most szerintem kissé már gyengécske, mert a vp-lefojtás, amit a Gólem szilánkok adnak, a játék egy bizonyos szakaszában már annyira nem jó. Ugyanakkor a korai játékban, ha lejön, képes lehet kellemetlen meglepetést okozni.

    Ewgbert forrása (8): Nagyon hatékony erőforrás lap, mert bár nem olcsó, de nagyon nagy mennyiségű vp-t ad, ráadásul akár lapot is kérhetünk helyette. Ha megfogják, akkor sem bukunk nagyon sokat. A problémám leginkább az vele, hogy pontosan hova lesz jó? Lassan járj mellé oké, viszont nekem máshol összességében picikét tempótlannak tűnik, és ha a színe engedi, akkor az Orgling haszonállatot előbb tenném be. A lapban lévő potenciál azonban megalapozza ezt a viszonylag magas pontszámot.


    Felderítő léghajó (7): Szerintem egy érdekes lap, bár a viszonylag magas költsége kissé korlátozza a használatát. Amellett, hogy minden körünkben ad egy lapot, az ölésbe is besegít, akár körönként 6 Ép-vel is (igaz, ez azért a szerencsén is múlik). Főleg Asz-phalt mellé lesz erős (úgy általában a sárga szín is), ott nem fog gondot okozni a költsége sem, egy Szellemszolga magában is felépíti.

    Gnóm aknász (4): Bontott környezetben mindenképpen erős lap, mert ez a kiegészítő tele van építményekkel, amiket mindig jó ilyen olcsón megfogni. Az viszont, hogy ezen a szinten továbbmegy-e, erősen kérdéses, de szerintem nem. Egyrészt azért nem, mert a szintén épületet semlegesítő Száműzött Szajonn ennél a lapnál sokkal erősebb, így előbb fog az bekerülni a metába, mint az Aknász, másrészt meg azért, mert a Rozoga lebuj még mindig egy erős versenylap...


    Kaszinó (7): Na ezt nehéz eldönteni. Hirtelen nem is tudnék olyan lapot mondani, ami ennyire olcsón, ennyire nagy erőforrás-előnyt tud adni, ráadásul azonnal húzat, és a saját képessége miatt egy nagy körben egyszer szinte garantáltan összejön, de a kettő is gyakran meglesz. De akkor mi vele a bajom? Leginkább az, hogy egy konkrét meccset is eldönthet a rossz irányba, ha felhúzzuk, aztán mi dobunk egy egyest, az ellenfél meg egy ötöst. És szerintem egy profi versenykörnyezet ezt a rizikót nem képes elviselni. A nagy mázli-mesterek viszont imádni fogják, illetve ha valaha újra meta-követő lesz a Timera (ennek nem tudom, hogy örülnék-e), akkor vele is hatékony lehet.

    Keleti Sirály (6): A 3 itt megjelent erőforrás hajóból talán a leggyengébb, de azért nem haszontalan. Leginkább abban áll a gyengesége, hogy a másik két társa sokkal olcsóbban képes erőforrást termelni, a 2 zsz már az a határ, ami nem mindig lesz meg. Ugyanakkor az, hogy alapból cantrip, picit dob rajta, az első nagy kör végére így már 2 lapot kinyerhetünk belőle, ami nem rossz egyáltalán.


    Királyi galleon (8): A legerősebb sárga erőforrás-hajó. Az igazi ereje abban rejlik, hogy mindkét erőforrás-szükségletünket képes kezeli, mindezt nagyon olcsó áron, ráadásul ad egy aprónak tűnő, ám annál fontosabb védelmet a hajóinknak. Több szerintem nem is kell.

    Krákenölő Mlv’ille (5): Érdekes lap, mert van, amikor vitán felül hasznos. Nagy hatékonysággal kezel szinte minden lényt és építményt, őt magát meg szinte senki nem tudja leütni. Ugyanakkor tartalékban lévő lények, tárgyak, bűbájok ellen semmit nem tud, a hármas ütés és a háló pedig nagyon sokáig nem fog olyan parát jelenteni, amitől tartani kellene, főleg nem ilyen költség mellett. Így jelenleg nem sokat látok bele ebbe a lapba. Saját paklijában talán helyet kaphat.


    Manaszívó kullancs (6): Ez a lap volt a tesztelésen a „mindig a baj van vele” lap, mert sokáig egyért jött, volt, amikor 2-vel kevesebb vp-t adott, volt, amikor még lehetett idézni és egyszerűen ezekben a verziókban irreálisnak tűnt. Most, hogy minden kiskaput bezártunk, talán egy kicsit karcsú lett, de még így is komoly varázspont-előnyt képes adni, így azért nem vetném el a lapot. Kár, hogy a színe Keltetőben nem az igazi.
    szerk: a nyári kieggel visszajön egy koncepció, ahol nekem ez a lap nagyon nagy sztár volt, mindig fel akartam húzni.

    Rughar (8): Nálam ő is az erősebb avatárok között van. Olyan szempontból mondjuk kicsit gyengébbnek gondolom néhány társánál, hogy Fairlightból hirtelen nehezen tudnék olyan etnikumot mondani, ami kifejezetten a gyors terülésre épít (talán a tárgyak, bár az is sokféleképpen összerakható), mellettük hamar olcsón kijön Rughar. Cserébe viszont a képességei a legjobbak között vannak, húzni mindig jó, de a varázslat megfogása is hasznos, már csak védelmi szempontból is. És azért a kompenzációja és a Semmizése se rossz.


    Villám szimbólum (6): Egyelőre még kérdés számomra, hogy maga a villámpakli a rotáció után lesz-e olyan erős, hogy komolyabb versenyeken ott legyen, de ha igen, akkor ez ott hasznos lap lesz. Az elődjéhez hasonlóan minden társát támogatja, és valamennyit még ő is tud lőni, ráadásul egy Elektrogömbbel is segíti az ölést. Összességében ez azért nem rossz. Azért a kicsit alacsonyabb pontszám, mivel egy termelhető lap, így nem vagyok benne biztos, hogy szükség van annyira belőle, hogy a termelés mellett magában is használjam.

    Villám-energizátor (8): Őt lényegesen erősebbnek tartom, mint a társát. Mivel kijöhet tisztán zanszilánkból, jóval kevésbé korlátozódik le, hogy milyen pakli használhatja, a lapleszedés mindig jó képesség, ha pedig megtermeli a szimbólumot, akkor – mivel vélhetően előtte már Elektrogömböt is termeltünk – meglesz a dupla kötelék annak a költség-helyettesítésére, így csont sem kell. Ebben a lapban én látok fantáziát akár univerzálisabb szinten is.


    Wh’rlpl az örvénylő (6): Picit hasonló a gondom vele, mint a sárga barátjával, hogy igazából az árához képest nem csinál olyan durva dolgot, ami miatt sok helyre használnám. Ugyanakkor az epikus követője mellett 1 zsz-ért tud jönni, így, ha a színe el fog férni, akkor éjfattyak közé lehet vele próbálkozni.

    Ys’doarag, a tenger réme (7): A Résföld drakolder-dömpingje után itt most mérsékeltebben kerültek csak elő ezek a lények (ez nyárra még változhat), csak ő jelent meg, és azért számottevő erősítést ez nem igazán jelent. Ezzel együtt nem haszontalan, mert két hasznos funkciót (leszedés, ölés) el tud látni, epikus követővel kijön egyért, szóval bőven helye lehet a pakliban. De azért nem egy Diffeomorfátor.


    Zancsapda (9): Nem mindenki ért velem egyet, de szerintem ez a kiegészítő legerősebb Fairlight lapja. Bár a Zanvadász a zanszilánk semlegesítéssel nem váltotta meg a világot, itt azért számos más érvünk van a használata mellett. Ha késleltetve is, de a semlegesítés után tud még lapot termelni, illetve magában kitéve is szinte biztos, hogy visszahozza az árát (az ereklye miatt valószínűleg a költségét is). De ami igazán hasznossá teszi, az az áramlása, egy elhúzódó meccsen egy ilyen erős áramlás akár mérkőzést is nyerhet. A tesztelésen sokáig nem volt meg a dermesztésjelzős ára a semlegesítésnek, úgy nagyon kemény volt, de szerintem így is erős lap maradt. Ő az egyik legnagyobb szurkolója annak, hogy a Szomjazó féreggel ne történjen semmi.

     Sheran 

    A mélység szülötte (6): Ez a lap inkább bontott környezetben lehet jó a hajók ellen, illetve arra, hogy az izmaival egy komoly lapelőny adjon. Hagyományos versenyre szerintem még nem elég jó, főleg, mert a kijátszáskori képessége sokszor besül, de mivel a tekiknek is olcsóbbító epikusa van, azért lehet vele egy próbát tenni. Egy Teknős csapatszellemmel azért szépen fel tud hízni.


    Doemon haragja (3): Benne már tényleg csak a bontott lapot látom, ott viszont két hasznos funkciót is ellát, úgyhogy oda jó lehet.

    Földanya (8): Picit méltatlannak éreztem a lehúzását néhány kommentben, mert szerintem ez egy erős lap. Sheranból elég sok olyan koncepció van, ahol nagyon gyorsan tud 2-ért jönni, és akkor még nem beszéltünk a Kertészek céhéről, ami még jobban meg tudja növelni a tempóját. A laphúzás itt is nagy előny, ráadásul az ellenfél lapjairól is lehet jelzőt leszedni vele. A mérgek miatt meg szinte biztos, hogy mindig lehet majd vele húzni. Ez egy olyan avatár, amivel bőven számolni kell.


    Ghallai kráken (9): Itt talán kicsit elfogult vagyok, mert nagyon szeretem ezt a lapot, de nekem tesztelésen sokat bizonyított. Bár tény, hogy nagyon drága, de a kijátszáskori asztaltakarítás vagy dobatás mindig fájdalmas emlék volt. Az meg, hogy utána nem engedi az ellenfél asztalát újratermelni, mert még két lapunk képességét is elveszi – amiket ráadásul fel is tud használni – na ez már végképp eldobta az ékszíjat. Ráadásul az áramlása miatt olyan nagy baj sosem lehet belőle. Ezt a lapot semmiképpen ne tévesszük szem elől és ne sztereotipizáljuk úgy, hogy csak egy Járj-lap, mert okozhat még meglepetéseket.

    Hullámféreg (6): Erről a lapról nekem mindig az erőlködés jut eszembe. Sokat próbáltam, de valahogy az, hogy nekünk ne okozzon nagy kárt, de az ellenfélnek igen, az ellenfélnek ne érje meg lapot dobni, de ne legyen rá kézből válasza és még a Művészek céhe se oldja meg...na ez kb. szökőévente állt össze. Ugyanakkor nem zárom ki, hogy valaki talál rá valami kombót, vagy a Sheran követőjével látni fogjátok benne a lehetőséget.


    Malrok bajnoka (3): Egyszerű lap hasznos képességekkel, de nem érzem azt, hogy minotauruszok közé nekem ez hiányozna annyira. Bontotton jó lehet a kijátszáskori leszedése miatt és talán még 1-2 lappal kombózni is tudjuk. Azt viszont én is megemlíteném, hogy gyakori lap létére eszméletlen jó illusztrációt kapott.

    Óriás hattyú (3): Ez megint egy olyan lap, hogy érdekes, beindítja a fantáziát, de igazából nem látom hova akarom használni. Ha már ugyanabból a lapból akarunk termelni, én a Szörnycsontvázban többet látok, annak van koncepciója is, nekem ez így kicsit drága annak tükrében, hogy még a képességének is költsége van. A bontott versenyeken azonban lehet ölő lap.


    Óriási hullámok (8): A dráguló meta érdekes dilemma elé fogja a játékosokat állítani: drágább, de univerzálisabb, vagy olcsóbb, de specifikusabb reakciók. Utóbbiak közé tartozik az Óriási hullámok, ami bár csak kétféle laptípusra hat, azok ellen nehezen megoldható leszedésként is funkcionál. Szóval én biztosan nem vetném el.

    Pókkirálynő (7): Mérgező pakliban egész korrekt rohamokat fog produkálni, de az igazi ereje Sheran követő mellett fog megjelenni a rengeteg izmos, feltámadó pókkal. Kicsit egypólusú lap, de nem baj, mert ott elég biztosnak tűnik a helye.


    Pusztító kráken (6): Hasonló dilemmában vagyok ezzel a lappal, mint a Krákenölővel (ami önmagában elég bizarr helyzet :). Azonban mivel a Sheranban több lényes paklit látok és ennek a képességei konkrét lapelőnyt tudnak adni, ezért annál valamivel jobbnak tartom.

    Repetitív ulczer (5): Értem én, hogy veszélyes dolog a Művészek céhe, de egy ennyire direkt ellenlapnak, ami szinte semmi más ellen nem jó, sok értelmét nem látom. Csak azért nem alázom meg még jobban, mert a következő kiegészítőben azért meg fog jelenni egy olyan ultraritka lap, ami ellen nagyon effektív lesz, így akkor talán megjelenhet a kiegészítő paklikban. Illetve Sheran követő mellé is érdemes lesz a 11. kiadás rotálása után. De fél évet biztos, hogy a kispadon fog tölteni.


    Sakita (9): Eléggé korrekt lap. Igaz, hogy meg kell védeni, de ha sikerül, akkor onnantól egy tiszta és egy minőségi lapelőnyt termelni 1 vp-ért nagyon komoly előny, főleg, hogy egy kicsit még válogathatunk is. A másik képessége különösen fontos, hiszen nem tudja megoldani egy Mnhúmenisz, ha Hatásvadászattal megnöveltük a sebzését. Bár lehet, hogy rosszul emlékszem és egy másik lap miatt került rá ez?

    Teknős sziget (7): Az Idéző-Hínártorony páros light verziója megérkezett az ÚN asztalokra! A nagyobb különbség erőben egyértelműen a két épület között van, ez nem tud azonnal tempót adni, és ölésben sem jeleskedik, ugyanakkor, ha vannak hozzá lapjaink, akkor még nagyobb előnyre képes. Saját paklijában mindenképpen érdemes vele tenni egy próbát, már csak azért is, mert a teknősök dobatásának a perspektíváját is képes kiszélesíteni.


    Teknős szigetőr (8): Ez is némiképp gyengébb, mint kirotált testvére, de a saját paklijában kötelező. Ott az epikus követőjük mellett akár egy zanszilánkért is jöhet, és bár a keresésének lett költsége, összességében ez még mindig nem olyan drága. Ráadásul bármilyen épületet tud keresni, ami szélesti a pakliépítés lehetőségét (pl. Ryuku őrtorony vagy Tilretas homokpiramisa is fincsi lehet). Ez a fajta univerzalitás miatt azt is el tudom képzelni, hogy kilép a komfortzónájából és nem csak teknősök közé lesz jó.

    Tengeri parazita (7): Újabb kicsit a helyét kereső lap. Paraméterei alapján jó lehet, mert erős, mindkét képessége hatékony, van védelme, de valahogy mégsem igazán látom, hova kellene tenni, mert Sheran hordás vonalba kicsit drága, Zarknodék mellé a színe nem az igazi és az izmokat sem lehet annyira kihasználni. Ezzel együtt drukkolok neki, mert lehetőség bőven van a lapban.


    Vízimanó (7): Ha már a sok 2 vp-s lénynél kérdeztem, hogy hova, akkor itt van valaki, aki összefoghatja őket. Nemcsak, hogy ő maga nagyon olcsón jöhet, de rögtön utána érkezhet még egy társa és ha eljut az őrposztig, már komoly előnyt adhat. Ezzel együtt nem rizikómentes a vállalkozás, hiszen magának a manónak sajnos semmilyen védelme nincs ráadásul a saját paklijában a színe is határeset (de azért nem rossz). Meglátjuk, mit tud adni neki a sors.

     Tharr 

    A háború szele (7): Lényes és hajós paklikat segítő vízió lap. Egyébként leginkább hordák közé tudom elképzelni, ott tudjuk mindhárom képességét jól kihasználni (Aknászhajó is sebez körönként kettőket). Abban korrekt lesz, de az nem meggyőződésem, hogy eljut arra a szintre, mint sok másik vízió, hogy 1-1 darab kontroll paklikba is belefér.


    A hadúr szava (9): Nagyon hezitáltam, hogy megadjam-e neki ezt a magas pontszámot, de végül úgy éreztem, hogy megérdemli. A következő egy évben még a leszedése nagyon erős lesz, és bár nem egy Selyemátok, azért ingyen megoldani lapokat mégis nagyon erős. A reakció képessége meg a jelenlegi epikus dömpingben predesztinálja arra, hogy legalább kiegészítő paklikban helyet foglaljon. Kezdeményezőbb pakliknak meg van egy fegyvere az első körös védekezések ellen is.

    Antitalentum (6): Tesztelésen nagyon lebecsülték ezt a lapot, de én látom benne a lehetőséget. 1 varázsponttért kettőt dobatni akkor is erős, hogyha az ellenfélnek van némi választási lehetősége. Ugyanakkor az, hogy egy varázslatot meg egy semlegesítő lapot is kell dobnia, erősen lekorlátozza a lehetőségeit, ráadásul néha még jobban is járunk így, mintha random dobatnánk (Kreatív termiket sajnos nem trükközi ki). Valamilyen keltetős koncepcióban biztos fogok vele próbálkozni, legalább kiegészítő pakliban.


    Az áldozat ereje (10): Na ő viszont nagyon kemény lap. A játékban sok 1 vp-s lapfogás van a mai napig. Az Áldozat ereje papíron picit drágább náluk, de az, hogy tiszta zanszilánk a költsége, sok esetben még előnyösebb is. A védekezés, a Semmibe küldés meg az extra védelem pedig még használhatóbbá teszi. Nála szerintem nem kell majd várni, hogy a versenyasztalokon lássuk.

    Blokádtörő karavella (6): Korrekt kis védőlap. Epikus hajópakliba annyira nem érzem, szerintem ott a követő védelme elég, viszont Építő rakshallion vagy Asz-phalt mellé elférhet.


    Császári kínmester (7): Na, így lesz az ember galetkiből troll. Ez egy elég tudathasadásos mondat volt… lényeg a lényeg, a lap képességei közül a lapleszedés a legerősebb (bár az Istenölő azért ilyen szempontból hatékonyabb), életjelzőjével együtt azért rendesen tudja uralni az asztalt. A másik képességét kicsit „jobb híján”-nak érzem, ritkábban lesz hasznos, de időnként a már felesleges lényeinket nem rossz dolog beváltani egy dobatásra. Igazából ezt a lapot is jobbnak fogom érezni a nyári kiegészítő után, amikor a kalandozó paklikban már több lehetőség lesz.

    Goblin harcos (3): Bontotton is picit necces, mert ha kijön és rögtön lelövik, szinte biztos bukunk vele. De a § képessége komoly előnyt ad ahhoz, hogy talán ott próbálkozzak vele. Máshol viszont kétlem.


    Goblin nektár (7): Egypaklis lap, de annak rendben van. Goblinok közé olcsón jön ki, csontunk szinte biztosan lesz, az izmok meg mindig hasznos lapok. Máshol azonban nem látom, hogy ez a 2 összetevő egyszerre kijönne.

    Goblin ügyeskedő (6): Ezt a lapot próbálgattam Alvilág ura meg sima goblin pakliban is, mindkettőben oké volt, de egyikben sem éreztem igazán olyan lapnak, amit mindenáron be akarok húzni. Mindkét képessége alapvetően rendben van, de mindegyikhez valami más lap közreműködése kell, és ehhez képest picit gyenge az ereje. Lehet, hogy a rota előrehaladásával ő is megerősödik, de egyelőre nem érzem, hogy az elődei nyomdokába tudna lépni.


    Gruangdag (7): Nekem picit ő is egysíkúbb lapnak tűnik. A kompenzációja elég végletes, a zanszilánk költségek miatt van, hogy jó lesz, de bizonyos paklikban nem nagy érték, ráadásul könnyen leszedhető. Viszont ha asztalt ér és megoldatlan marad, akkor már fog gondot okozni, mert 2 izommal nagyon kegyetlen, és a másik képessége, ami itt Ç©, szintén hosszú távon komoly előnyt tud adni. Leginkább őt is valamilyen goblinos-tárgyas vonulatban tudom elképzelni.

    Királyi csatahajó (8): Az Erdauin csillaga után egy újabb ölő hajó. Szerintem összességében ez lényegesen erősebb. Olcsóbb, az ellenfél körében is lő, ha kell lapelőnyt ad, cserébe a képessége viszont drágább, és lapokat azért nehéz kiszedni belőle. Viszont van egy nagyon érdekes áramlása, ami némi pakliépítési tudatossággal kifejezetten hasznos lehet. Ő volt az egyik érvem, amikor a barnát használtam hajók közé.


    Minotaurusz csatasámán (7): Nagyon végletes lap volt. Sokszor idegesített és gondolkodtam, hogy hogy a fenébe tudnám megoldani, máskor egy gúnyos mosoly kíséretében 4-5 körig eljátszottam mellette a nem-lénylapokat alig használó paklijaimmal. Szóval nagyon bizonytalan haszonkulccsal dolgozik. Minotauruszok mellé azért érdemes kipróbálni, illetve kiegészítő paklikban is hasznos lehet.

    Minotaurusz roham (4): Bontotton jó gyakori leszedés. Azok közül talán a legjobb, mert védekezik, az újrahasznosítás meg mindkét oldalon hasznos lehet, főleg elhúzódó meccseken, ahol már nagyon jó eséllyel húzzuk fel újra az újrahasznosított ritka lapjainkat.


    Moa szigonypuska (3): Oké, hogy hajóra is lehet tenni, de kell hozzá a csont, ami eléggé lekorlátozza a használatát. Úgyhogy ez a lap is inkább csak bontotton lesz használt cucc.

    Moa torpedóvető (7): Ez már egy sokkal érdekesebb moa. Az eddig eléggé egypólusú Moa torpedókat hirtelen háromféleképpen is fel tudjuk használni, ami elég jól hangzik. Egyetlen baj, hogy ez csak addig tart, amíg a torpedóvető él, utána megint csak ölésre lesznek jók. Moa epikussal és Lassan járjjal viszont többször próbáltam és összességében egyáltalán nem működött rosszul.


    Odh-magh ellátmányozó (6): Gyakori létére szerintem korrekt lap. Olcsó, visszaadja magát, termel egy kis erőforrást, újrahasznosít, hálózik. Legalább saját paklijában érdemes vele egy próbát tenni. Második körtől pedig tényleges varázspontra váltható be általa az idézés, ami szerintem szintén nem elhanyagolható.

    Sain-Wu admirális (7): A tesztelés elején brutálisan erős volt: 2 zsz-ért jött. Ám ez sokszor akkora tempót jelentett, hogy végül is picit drágult a költsége. Így picit esetlegesebbnek tűnik, de azért szerintem bőven fog kellemetlenségeket okozni. Van a játéknak olyan szakasza, ahol a körönkénti 1 vp buktatás meccset jelent, ő maga pedig életjelzővel nagyon nehezen levakarható lap. Elsősorban nem is hajók és moák, hanem Hegymélyi keltető mellé érzem erősnek.


    Továbbfejlesztett technika (10): Egyértelműen a kiegészítő spoilergyanús lapja. Bár az első körökben ritkán lesz vendég az asztalon, onnantól kezdve nagyon masszív előnyt tud adni. A 2 vp-ért visszavétel + keresés nagyon jó képesség, a kompenzációja miatt meg nagyon rosszul sosem fogunk járni. A barna szín ráadásul tele van olyan zanszilánkos lapokkal, mint a Goblin katapultőr vagy a Tilretas homokpiramisa, amikkel még jobban be lehet kombózni. Tesztelőversenyen Dönczi Krisztián (aki ellen az egyetlen vereségem volt) 2 meccsen is gyakorlatilag ezzel a lappal termelt olyan erőforrás-fölényt, amivel már nem tudtam mit kezdeni.


    Vezércsel (7): Igazat megvallva ez az a lap, amit a tesztelésen sosem láttam, így nehéz róla megalkotnom a véleményem. Az biztos, hogyha megérjük a következő kört, akkor nagyon komoly előnyt fog nekünk adni. Ugyanakkor ennek néha elég komoly ára van (hiába két zsz, a többi hátrányát azért ki kell trükközni valahogy), ráadásul a Továbbfejlesztett technika mennyiségben ugyanezt adja azonnal, még ha a keresése kicsit korlátozottabb is. Úgyhogy én jelenleg nem nagyon érzem, hogy a Továbbfejlesztett technikánál erősebb lenne, de lássuk, ti mit tudtok vele kezdeni!

     Ultraritka lapok 

    Hagarr, a legősibb kalóz (9): Eléggé hangulatos és erős ultraritka lap. Behúzni nem mindig szeretjük, olyankor érdemes valahogyan a gyűjtőbe küldeni, ám onnantól nagyon komoly lapelőnyt tud termelni. Ami igazán benne, hogy így mindkét paklijának ad egy olyan lehetőséget, hogy a gyűjtőgenerálásra építsünk vele. Ezt sokan nagyon fogják utálni, de a hatékonyságát nem lehet elvitatni.


    Hamis csillogás (8): Érdekes lap, ami megmozgatja az ember fantáziáját. Ha két részre osztjuk, az első képességében sok lehetőséget látok, főleg, mert pont a színével egyező céhnek van egy nagyon erős § képessége, de nagyon sok olyan § képességű lap van, amit szeretni fogunk visszakapcsolni. A másik képessége nekem kicsit fun fact inkább, de azért tud hasznos lenni a védelem. Estelle mellett az a +2 sebzés is már egészen komoly lehet, bár a 2 lap együtt már komoly pakliépítési kompromisszumot igényel. De legalább rögtön ott az erős § képesség.

    Moa zászlóshajó (7): Inkább mókás lapnak tartom, mint erősnek. A költsége eléggé borsos, ám utána már mind a tokentermelése, mind a leszedése erős, és elhúzódó meccsen még keres is. Ami zavar benne, hogy amikor sok SP-je lemegy, nagyon könnyen lőhetővé válik, a 6 zsz meg kicsit nagy költség és mivel nincs alternatívája, eléggé be tud ragadni. Asz-phaltos hajók mellé viszont 1-2 darabot használtam, elhúzódó meccsen kemény volt, az elején meg elmuliganeztem.


    Végtelen ciklus (9): Megszámolni is alig tudom, hogy hányszor kaptam ki ettől a laptól, szívből utálom, de igyekszem azért reális maradni vele. Az alapképessége egy kicsit gyengített Perzselő homok (drágább, csak a kör végén húz) egy kéz megnézésével. Ami viszont igazán egyedivé teszi, az a keresése, ami tényleg akár végtelen is lehet. Ha 1 vagy 2 lap volt a kezemben, amikor ez kijött ellenem, akkor nagyon sokszor kb. meccset döntött el, mivel mindig ki tudta keresni a választ a lapjaimra. Ha sok lapom volt, akkor kevésbé zavart, de azért egyik lapomat akkor is ki tudta szedni a játékból, amíg meg nem oldottam. Összességében szerintem ez egy elég univerzális és erős ultra, amit fogunk látni a versenyasztalokon.

     Kódos lapok 

    Csáp-istenség (10): Talán a legerősebb kódos lap. Adott esetben idézéssel együtt akár már a második körben is lejöhet (de ha később jön, az sem baj). Az asztalt régi társához méltóan azonnal megoldja, de ami igazán nóvuma, hogy most már húzólapként is funkcionál. A reakciódrágítása miatt meg csak nagyon ritkán fogja megérni leszedni. Nagyon sok pakliban lesz hatékony.


    Megszakítás (9): A hit erejéhez hasonló funkciójú lap, ám annál sokkal erősebb. Ha vannak felesleges jelzőink – márpedig nyilván lesznek, mert arra építünk – akkor a játék korai szakaszában is komoly erőforrás-előnyt ad, reakcióként kijátszva meg egyenesen broken a képessége. Arról meg már ne is beszéljünk, hogyha az ellenfél használ izomjelzőket, vagy Művésze céhét, akkor még inkább meg fog nőni az ereje.

    Nukleáris csatacickány (8): Az előző két laphoz képest ez már kissé speciálisabb, de azért meglehet a maga helye. Különösen Hegymélyi keltető mellett látom értelmét, ott az ellenfelet valószínűleg sokkal jobb fogja zavarni az elvesztett varázspont, mint minket. De figyeljünk arra a számos apró trükkre, ami a lapban van, egyrészt, hogy áldozásnál is kisül, másrészt, hogy a saját tápunkat a kör végén kapjuk (bár a lap szövege ilyen téren nem teljesen egyértelmű, de ezt nyugodtan vehetjük biztosra). Ezekkel együtt már korrekt lap lehet belőle.


    Ydra, az örvénytáncos (8): Na, mégiscsak itt a manó seregem egyik tagja, amit használtam a tesztversenyes Villámháborúban. Oda nagyon kemény volt, mert sokszor az ellenfél körében kijátszva komoly meglepetést okoztam vele az egyre fontosabbá váló harci fázisban (akár lények leküldésével, akár izmok osztásával). Igazából szinte bármilyen lényes pakliban el tudom képzelni, mert ha megvédjük, akkor a 3 izom már önmagában elég érv mellé (ha nem veszi le őket rögtön egy megszakítás :) ). az meg hogy még e mellé hozzá tud tenni az öléshez, már csak hab a tortán. Nekem személy szerint ez a kedvenc lapom a kódosok közül.

     Promós lapok 

    A Dungeon páncélszekrénye (8): Elég jól sikerült lap ez is. Nyilván a hatékony működéshez kell pár fajta színtelen lappal játszani, de ez a jelenlegi játékkörnyezetben nem túlságosan nehéz feladat. Kérdés inkább az, hogy tudunk-e olyan színtelen lappal játszani, aminek a keresése komoly előnyt ad, valamint, hogy a második képességét mennyire tudjuk használni. Az elsőtől, míg van Termomágikus indikátor, nagyon nem félek, de még sok erős lap van azon kívül is. A második kicsit paklifüggő, bár a játék elején még valószínűleg mindenhol hasznos lap. Én moák mellé próbálkoztam vele, és ott ez a képesség is kemény volt.


    Fantom motyogó (9): Bár nem használható minden pakliban, ahol igen, ott annyira kemény, hogy muszáj neki ekkora pontot adnom. A kijátszáskori képesség elsütése akár gyűjtőgenben, akár motyogók mellé jó, egy Kínzómesterrel pl. nagyon durva, de ha csak egy Szörcsögő motyogó húzását vesszük el, már akkor is bőven jól jártunk. És akkor még ott a többi képessége, ami ölésre és pakliégetésre is hasznos (bár egymás mellett ez a kettő nem annyira acélos, hiszen mindkettő a nyerés funkciót látja el). Minden egybevetve egy elég komoly potenciállal rendelkező lap.

    Gyevi bíró (10): Spoilergyanús lap. Bár nem ad extrém nagy előnyt, de a játék minden íratlan szabályát áthágja. Sem lereagálni, sem leszedni nem lehet, részben visszahozza nekünk a régi zanszilánk szabályt, ősmágiás, és még ha nincs rá szükség, akkor is vissza tudja adni magát. Majdhogynem mindenhol el tudom képzelni, ahol használunk zanszilánkot, legalább a kiegészítő pakliban.


    Libertan varázskútja (7): Egy okból vagyok szkeptikus ezzel a lappal kapcsolatban: a Felfelé a lejtőn-t ennél erősebbnek tartom, mert ingyen huzat és a drágító képesség is szerintem erősebb, mint a paklinézegetés. És azt sem igazán használja senki. Így itt sem vagyok túl optimista, annak ellenére, hogy maga a lap bőven jó. Talán az a rengeteg információ, amit ez a lap ad, elég lesz, hogy próbálkozzanak vele.

    Lopott álom (9): Nagyon érdekes és szerintem nagyon erős lap is. 2-ért egy lapnak a képességeit elvenni és termelni egy tókent még nem olyan nagy szám, de nem is elvetendő képesség. Ami viszont igazán izgalmas, hogy ezt az elvett képességet akár 3 másik lapunknak is odaadhatjuk. Amikor egyik tesztmeccsen az ellenfelemnek hirtelen lett 3 Rundhalja, az gyakorlatilag meccset döntött el, de mondjuk 3 Ramonával sem szívesen néztem farkasszemet. Úgyhogy ha használunk lényeket szerintem bőven megéri próbálkozni vele, mert a kicsit drágább költsége ellenére is óriási előnyt képes adni.


    Samael (8): A tesztelés elején még nem § képesség volt a „reakció-lopása”, úgy eszméletlen erősnek tűnt, ezért ezen muszáj volt gyengíteni. De ebben a formájában volt amikor szinte egyedül megnyerte a meccset egy középjátékban. Sajnos olyan is volt, amikor kijött és lepuffantották. Biztos vagyok benne, hogy el fog jönni ennek a lapnak az ideje, a kérdés számomra inkább az, hogy vajon ez 2023-ban vagy 2024-ben fog-e megtörténni, mert jelenleg picit drágácska. De a képességei brutálisak.


    Túl mélyre ástak (8): Ez a lap emlékeztet engem a véleményem szerint méltatlanul a gyakoriak közé kerülő Termik spórára. Kicsit nézzük meg őket egymás mellett! A körönként egy csont gyakorlatilag fix mindkettőnél (talán picit biztosabb ennél, mert nem lehet leszedni sem), a Spóra gyógyít és ősmágiás, de az igazi különbség az alternatív képességeikben van, mert amíg a Spóra csak visszaadja magát, addig ezzel akár nyerni is lehet. Szerintem ez a különbség predesztinálja, hogy nem is igazán azonos paklikban lesznek ők jók, egyik inkább egy good stuff erőforráslap, másikra pedig kicsit jobban építenék, hogy nyerni is tudjak vele (pl. némi gyűjtőgenerálás, zanszilánk-termelés). Szumma szummárum, szerintem érdekes lap, nekem bejött a tesztelésen, érdemes vele próbálkozni.

    Szabó András
     
       

    Létrehozás: 2022. december 15. 14:34:27
    Utolsó frissítés: 2022. december 15. 15:46:38
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2025
    E-mail: beholder@beholder.hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.