Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Árnytündér valóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az éjfekete köntösben járó, csuklyát viselő, arctalan lények uruk, a halál istene által adott küldetéssel érkeztek földünkre: minden árnytündér kiirtásának szent céljával. Azonban hamar rá kellett ébredniük: az árnytündérek hatalma túl nagy, és már nem az ő erejükhöz fogható. Mivel küldetésük teljesítése nélkül Leah szolgái nem térhettek vissza a túlvilágra urukhoz, egyhangú életüket továbbra is az utukba sodródó kalandozólelkek likvidálásával mulatják.
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47245)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (98)
HKK Online V1.0 (32)
Lapötletek (65043)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)
Szavazás: új kétszín szabály (14)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Mit kell a HKK-ban jelölni?

A társasjátékoknál a dobozban millió féle kis színes bigyó van, mindent jelölünk velük, amikor a különböző táblákra felrakjuk őket. A HKK-t ennél egyszerűbbre akartuk, cél volt, hogy bárhol, ahol van egy vízszintes felület, tudj játszani, ne kelljen hordani hozzá egy nagy doboznyi kiegészítőt, elég legyen a VP-t és ÉP-t és szörnykomponenst jelölni valahogy.

Persze idővel ez már nem volt ennyire egyszerű. Elkezdett a max. ÉP és max. VP változni. Megjelentek a lapokra rakott jelzők. Bejöttek a késleltetett hatások. Alapvetően azonban nem voltak rögzített, kötelező szabályok, hogy mit (és hogy) kell jelölni. A legelterjedtebb mód az ÉP-t és VP-t egy 20 oldalú kockával, a VP-t gyöngyökkel, a csontot egy 6 oldalú kockával jelölni. Ezen túlmenően szeretnék most néhány tanácsot adni a jelölésekkel kapcsolatban.
Először is, mindent az ellenfél számára is jól láthatóan és egyértelműen kell jelölni! Az átlátszó, vagy háttérszínhez hasonló tintával írt, ill. nagyon apró kockák nem igazán alkalmasak erre. (Az átlátszó kockákat explicit tiltani is szoktuk a versenyeken.) Ha kiraksz az asztalra 4-5, csak színben eltérő kockát egymás mellé, akkor lehet, hogy te tudod, melyik mit jelöl, de az ellenfél nem fogja tudni. Kezdenek elterjedni a playmatok a VP, ÉP, szk mezőkkel, amibe berakod a kockát, de önmagában az is segíteni szokott, ha a különböző dolgokat eltérő módon jelölöd.
Az ÉP-re a 20 oldalú kocka (vagy 2 db 10 oldalú, vagy akár 30 oldalú) kiválóan alkalmas. Ha a max. ÉP is változik, akkor mellérakhatsz még egy szetet. A VP-re mindenképp a gyöngyöket javaslom! A VP körön belül sokszor változik, körülményes kockán mindig keresgetni a megfelelő oldalt, és jó, ha másképp jelöljük, mint az ÉP-t, így egyértelmű, hogy mi micsoda. A szörnykomponensre pedig egy 6 oldalú kocka tökéletesen alkalmas (vagy eltérő színű gyöngy). A max. VP-nek blokkolás esetén van jelentősége, ekkor dedikáljatok neki egy külön 20 oldalút.
Amit viszont sokan nem jelölnek, hogy hányadik körnél tart a játék, és ebből bizony szoktak viták is lenni. A kört is minden esetben jelöljétek 1db 6 oldalú kockával! Ennek átforgatása legyen rutin a VP leírásával együtt.
Hatalmas öngól, ha ezeket valaki nem jelöli! A kör végi húzásnál MINDIG rakj a pakli tetejére egy kockát, amin jelölöd, hány lapot fogsz húzni, így biztos nem felejted el! Az esetleges, ritkább kör végi manát is lehet így jelölni.
Ezt ma már a legtöbben meg is teszik. Viszont a késleltetett reakciókat a legtöbben ma sem jelölik, és ebből számos elfelejtés lesz, pedig ezt már a szabályokba is beraktuk, hogy kötelező! A legideálisabb az lenne, hogy a késleltetett reakció használója használna egy egyértelmű jelölőt: én pl. kinyomtattam kis kartonokra a termó meg az Ulver képét, amikor ezeket használtam. Kiraktuk az asztalra, és amikor elhasználtuk, elraktuk.
Ma már nagyon sok lap van, ami jelzőket oszt, és sokféle jelző is. Amikor még nagy ritkán rákerült egy lapra 1-1 életjelző, tudtuk, hogy az az egy szem gyöngy mit jelent. De mostanra már simán lehet, hogy egy lapon akár 3-4 féle jelző is van egyidőben, ez már okozhat zavart. Erre a játék egészsége érdekében jó lenne valami konszolidált megoldás, ezért a következőt találtuk ki:
csinálunk egy egyszerű csomagot, amiben van élet, izom, dermesztés, méreg és minden egyéb szükséges jelzőből 5-5 darab, amit a jelzőnek egyszerre a színe, és a ráragasztott ábra is egyértelműen azonosít. A csomag neve „HKK Segéd” lesz, remélhetőleg már a júniusi Beholder talira elkészül, de a júliusi versenyig mindenképpen.
Sok lapnak van ilyen képessége, érdemes a játék során ezek használatát is jelölni, ha nem csak 1 lap van játékban, a passzivizáláshoz hasonlóan. Az §°, §¨, §Ü jelölés nagyon egyszerű: 45 fokkal elfordítjuk a lapot, és a kör végén visszaállítjuk eredeti helyzetbe. Ha több ilyen képesség is van, az nyilván probléma, akkor már egy kockát is rá kell rakni.
A § esetén különösen fontos, hogy jelöljük, a képesség fel lett használva, mert ezt akár körök múlva is tudni kell. A HKK Segédben lesz § jelölő is, ezt egyszerűen csak rárakod a lapra, aminek a § képességét elhasználtad.
Vannak dolgok, amiknek jelölése senkinek nem jut eszébe, mert „úgyis emlékszünk rá”, és az esetek 95%-ában az igaz, amikor viszont nem, akkor elég szép vita kerekedhet belőle.
Versenyen a meccs elején nyugodtan felírhatod egy papírra, ki volt az ellenfeled, ki nyerte a kezdést, és melyik meccset ki nyerte. Ezen biztos lesz aki felhördül, hogy ez minek? De bíróként rengetegszer látom, hogy akik jönnek diktálni, sokszor nem biztosak, hogy 3:0 vagy 2:1 lett. És nekem is volt olyan személyes élményem versenyen, hogy valaki a végén egyszerűen rosszul emlékezett, hogy hányat játszottunk és ott kellett neki elmesélni, hogy melyik meccsben mi történt :)
Az idézésre mindenképp javaslom, hogy aki nem kezdett, rakjon ki egy idézés jelölőt a játék elején, amikor pedig idéztél, lefordítod. Teljesen egyértelmű, nincs vita belőle, nem kell emlékezni rá. És akkor már a mulliganra is, hogy használta-e valaki vagy sem, könnyen összefolynak a meccsek, előfordulhat, hogy bizonytalan valaki. Erre a 2 dologra lesz egyébként szintén kártya a HKK Segédben (rajta a szabállyal).
A versenyszabályok szerint ha tókent hozol játékba, akkor egy darabbal rendelkezned kell. Erre figyeljetek is oda! Nem feltétlenül kell minden létező tókent magatokkal hordani, de egyszerűbb, mint mindig csak azokat vinni, amit a paklid termel, mert akkor előfordulhat, hogy valami még sincs nálad. Ne feledkezz meg a nem-tóken termelt lapokról sem! Szerencsetoll és társai, erre mindig oda kell figyelni amikor a paklid kész és összeraktad.
A jelző lapokat legszerencsésebb a késleltetett reakciókhoz hasonlóan saját kis előre elkészített kartonnal jelölni, de egy lefelé fordított képű HKK lap is megteszi. Kockát, gyöngyöt én nem javaslom, mert arra körülményes jelzőket rakni vagy passzivizálni.
A kiegészítő pakliból az 1. meccs után lapokat keverünk a pakliba, a meccs végén pedig a kiegészítőt helyre kell állítanunk. Ennek jelölésére zseniális megoldás, amit először Zsolt atyánál láttam, hogy a kiegészítő lapjaiba beraksz a tokba egy kis cetlit „kieg” vagy hasonló felirattal. A meccs végén ezek kiválogatása a pakliból gyerekjáték lesz.

A fentiek többsége csak ajánlás, de a késleltetett hatások és tókenek mellett lehet, hogy lesznek még további dolgok is közülük, amiket beemelünk majd a versenyszabályokba.

Tihor Miklós

Létrehozás: 2023. május 17. 14:13:40
Utolsó frissítés: 2023. május 17. 15:28:09
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.