89. forduló, 91. forduló, Ryu Rover összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. márc. 30. 9h:10'
EZ A 550. JÁTÉKHETED, 90. FORDULÓD
551. játékheted kezdete: ápr. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #4058
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 11

RYU ROVER KALANDJAI


65 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,59] koordinátán. Az olimpiai arénában edzettél. Az arénában táboroztál, ellenfelekre várva. Az arénában bámészkodva találkozol egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. De hiszen ismeritek egymást, ő Gwendolyn! Elenios követője. Egy bíbor erőövet, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy szem szimbólumot, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy halálmadár trófea és egy szeppent rákfatty trófea színesíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Üdvözlitek egymást, majd megkezdődik a párviadal.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod Gwendolyn testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. A kí vezérel, ahogy egy Kos Csapását viszel be. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod Gwendolyn bal lábát. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Gwendolyn párszor keményen megüti a testedet. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd Gwendolyn testét. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Gwendolyn párszor keményen megüti a jobb lábadat. (2 támadástól 34 életpontot vesztesz.) Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 69, gyógyulás: 0, összesen: -69 ÉP}

Ellenfeled összeesik. Győztél!
Összeakadsz egy fekete, rövid hajú, barna szemű troll férfival. Fekete a bőre. Ohó, ez Gránit! Tharr tanítványa. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy láncinget, egy monstrum vállvédőt és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy vörös rakolits trófea, egy kardszárnyú pocok trófea és egy karmos tankány trófea ékesíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Hangos csatakiáltással egymásnak rontotok.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy láthatatlan védekező varázslatot. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Parittyával lő Rád ellenfeled. Elrepül 1 nyílvessző. Nem találtad el. Feléd repül 3 kerek kő. Többször meglövi a testedet. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. A kí vezérel, ahogy egy Kos Csapását viszel be. Ököllel többször eltalálod Gránit bal oldalát. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Gránit borzalmas ütéseket mérve rá összetöri a nyakadat. (3 támadástól 127 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Gránit épp hogy eltalálja a jobb lábadat. (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Lehetőséget látsz a Kobraharapás bevetésére. Ököllel néhányszor megcsapod Gránit testét. (4 támadással 62 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Gránit halálos csapásokat osztva péppé veri a fejedet. (3 támadástól 121 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Gránit épp hogy eltalálja a jobb karodat. (1 támadástól 20 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 296, gyógyulás: 0, összesen: -296 ÉP}

Összerogysz! Szégyenletes vereséget szenvedtél.
Összeakadsz egy copfos ezüsthajú, zöld szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Á, hiszen ez Agyizomhúzódás! Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy orgyilkos trófea, egy emberevő trófea és egy sötét gnóm trófea ékesíti. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Hangos csatakiáltással egymásnak rontotok.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Megindulsz, mint egy acélkolosszus, hogy megvalósítsd a Kos Csapását. Ököllel többször kegyetlenül megütöd Agyizomhúzódás fejét. (3 támadással 55 életpontot sebezve.) Ryuku buzogánnyal Agyizomhúzódás többször eltalálja a bal oldaladat. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Ellenfeled összeesik. Győztél!
Legrosszabb lidérces álmaid válnak valóra, amikor az éjszaka közepén a sűrűből egy hatalmas, négylábú, prüszkölő szörnyeteg ront elő majomszerű visítást hallatva. Nagy kő esik le a szívedről, amikor konstatálod, hogy csak a Trikornis Futárposta két alkalmazottja érkezett meg lóhalálában egy csomagot hozva. Halatir Maurloth csomagja, a következőt találod benne: 5 spirituszt. Az arénában bámészkodva találkozol egy kopasz, kék szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Egyből bemutatkoztok egymásnak, ő Romold Thralk. Raia tanítványa. Egy bakkura csizmát, egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy örökkéval. rubinját és egy vassisakot visel. Felszerelését egy arató csattanat trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy quwarg szabotőr trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Tárgyainak egy részét egy sörényes ubuk viszi. Hangos csatakiáltással egymásnak rontotok.

Ellenfeled láthatatlan védekező varázslattal készül a csatára. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy energiatüskék varázslatot. 2 életpontot vesztettél. A hosszú íjjal célzol és lősz. A közelharc előtt ellenfeled még megereszt hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 sallank nyíl. Pár lövedéked átjárja Romold Thralk bal lábát. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Feléd repül 3 mérgezett vasnyíl. Alaposan megsorozza a bal lábadat. (3 támadástól 64 életpontot vesztesz.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel többször eltalálod Romold Thralk bal vállát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk borzalmas ütéseket mérve rá összetöri a testedet. (3 támadástól 77 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Romold Thralk épp hogy eltalálja a testedet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Testedben buzog a kí-energia: képes vagy egy Pörölycsapás formájában kisütni. Ököllel párszor keményen megütöd Romold Thralk jobb lábát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk többször kegyetlenül megüti a testedet. (3 támadástól 98 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Romold Thralk megpöccinti a testedet. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 264, gyógyulás: 0, összesen: -264 ÉP}

Összerogysz! Szégyenletes vereséget szenvedtél.
A táborozás 6. napján összefutsz egy vörös, göndör hajú, barna szemű árnymanó nővel. Dornodon kisebb papja. Egy denevér szimbólumot, egy Eldaran karkötőjét, egy gólem talizmánt, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy rézsisakot, egy sárga erőövet, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy vasvértet visel. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy quwarg nagymester trófea és egy Poomr Ko trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: Árnymanó feje felett tündöklő glória. Jobb kezében egy árnyszablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Tisztán érzed auráját: gonosz fekete, a sötét oldalt szolgálja! Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Odébbállsz.
Az 1. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Rögtön elszaladt a sunyi.
A 7. napon egy láthatatlan alak lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva.
A 7. napon egy láthatatlan alak lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Összeakadsz egy copfos ezüsthajú, zöld szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Hoppá, hiszen ez Agyizomhúzódás! Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy lánckesztyűt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy orgyilkos trófea, egy emberevő trófea és egy sötét gnóm trófea színesíti. Jobb kezében egy ryuku buzogányt, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Üdvözlitek egymást, majd megkezdődik a párviadal.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a hosszú íjjal célba találj. Elrepül 2 sallank nyíl. Lövedékeiddel perforálod Agyizomhúzódás testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Mielőtt közelharcba bocsátkozna, bumerángot ragadva megsoroz ellenfeled. Feléd repül 1 bumeráng. Szerencsére mellément. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Brutális kegyetlenséggel kezded meg a Kos Csapása manőverét. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered Agyizomhúzódás testét. (3 támadással 45 életpontot sebezve.) Ryuku buzogánnyal Agyizomhúzódás párszor súrolva eltalálja a bal oldaladat. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver). Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Ellenfeled összeesik. Győztél! Az arénában bámészkodva találkozol egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Á, hiszen ez Gwendolyn! Elenios követője. Egy bíbor erőövet, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy szem szimbólumot, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy halálmadár trófea és egy szeppent rákfatty trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Felálltok egymással szemben, és elkezdődik a tánc.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 2 sallank nyíl. Lövedékeiddel perforálod Gwendolyn jobb lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. A kí vezérel, ahogy egy Kos Csapását viszel be. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered Gwendolyn jobb lábát. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Gwendolyn párszor keményen megüti a fejedet. (2 támadástól 34 életpontot vesztesz.) Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. {Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Ellenfeled összeesik. Győztél! Az arénában bámészkodva találkozol egy fekete, tüsi hajú, félszemű troll férfival. Körszakálla és rövid bajsza van. Fekete a bőre. Rögtön összeismerkedtek, ő Public Enemy Nr.1.. Sheran tanítványa. Egy bronzpáncélt, egy csillogó karkötőt, egy tankány karmot, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy karmos tankány trófea, egy törpemammut trófea és egy bibircsók-óriás trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Felálltok egymással szemben, és elkezdődik a tánc.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a hosszú íjjal. Parittyával lő Rád ellenfeled. Elrepül 2 sallank nyíl. Alaposan megsorozod Public Enemy Nr.1. jobb oldalát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Feléd repül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálja a testedet. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Elszántan a másikra rontasz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel többször eltalálod Public Enemy Nr.1. bal vállát. (4 támadással 60 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Public Enemy Nr.1. többször kegyetlenül megüti a testedet. (3 támadástól 75 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Public Enemy Nr.1. meghorzsolja a fejedet. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod Public Enemy Nr.1. nyakát. (3 támadással 73 életpontot sebezve.) Vasalt bunkóval Public Enemy Nr.1. többször kegyetlenül megüti a testedet. (3 támadástól 88 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Public Enemy Nr.1. súrolja a jobb lábadat. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ökölvívás). {Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 195, gyógyulás: 0, összesen: -195 ÉP}

Ellenfeled összeesik. Győztél!
Az 1. napon egy láthatatlan alak lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva.
A 14. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Összeakadsz egy kopasz, kék szemű troll férfival. Bőre színe zöld. De hiszen ismeritek egymást, ő Romold Thralk! Raia hittérítője. Egy bakkura csizmát, egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy rejtőköpenyt és egy vassisakot visel. Ruházatát egy arató csattanat trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy quwarg szabotőr trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Teherhordója is van: egy sörényes ubuk! Szegény állat majd megszakad. Üdvözlitek egymást, majd megkezdődik a párviadal.

A másik mormol valamit: egy láthatatlan védekező varázslat! Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 12 életpontot vesztettél. A közelharc előtt még megeresztesz a rövid íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod Romold Thralk jobb lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. A helyzetet kihasználva, egy Kobraharapással szaporítod támadásaid számát. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod Romold Thralk testét. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk halálos csapásokat osztva péppé veri a testedet. (3 támadástól 82 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Romold Thralk gyengén megütögeti a testedet. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Készen állsz, hogy ellenfeledre lesújts egy Pörölycsapással. Ököllel néhányszor megcsapod Romold Thralk bal lábát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk többször kegyetlenül megüti a testedet. (3 támadástól 85 életpontot vesztesz.) Harci kalapáccsal Romold Thralk néhányszor megcsapja a testedet. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 160, sebződés: 225, gyógyulás: 0, összesen: -225 ÉP}

Ez jó kis testmozgás volt, mindketten talpon maradtatok.
Összeakadsz egy kopasz, kék szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Á, hiszen ez Romold Thralk! Raia hittérítője. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy rejtőköpenyt és egy vassisakot visel. Felszerelését egy arató csattanat trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy quwarg szabotőr trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy parittya. Málhásállata egy sörényes ubuk. Hangos csatakiáltással egymásnak rontotok.

A rövid íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Hosszú íjjal lő Rád ellenfeled. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod Romold Thralk bal vállát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Feléd repül 2 mérgezett vasnyíl. Több lövedéke átfúrja a fejedet. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod Romold Thralk testét. (4 támadással 86 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk többször kegyetlenül megüti a bal lábadat. (3 támadástól 79 életpontot vesztesz.) Ki-energiádat összegyűjtöd, hogy egy Pörölycsapást alkalmazhass. Ököllel többször kegyetlenül megütöd Romold Thralk bal oldalát. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk gyilkos csapásokat szórva összezúzza a testedet. (4 támadástól 116 életpontot vesztesz.) Rövid karddal Romold Thralk kissé megkarcolja a jobb karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 168, sebződés: 235, gyógyulás: 0, összesen: -235 ÉP}

Ez jó kis testmozgás volt, mindketten talpon maradtatok. Összeakadsz egy kopasz, kék szemű troll férfival. Bőre színe zöld. Ohó, ez Romold Thralk! Raia hittérítője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy rejtőköpenyt, egy umbatari karkötőt és egy vassisakot visel. Fegyverzetét egy arató csattanat trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy quwarg szabotőr trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy parittya. Tárgyainak egy részét egy sörényes ubuk viszi. Felálltok egymással szemben, és elkezdődik a tánc.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Mielőtt a közelébe érhetnél, ellenfeled lő Rád parittyával. Elrepül 2 nyílvessző. Alaposan megsorozod Romold Thralk fejét. (2 támadással 6 életpontot sebezve.) Feléd repül 3 kerek kő. Többször meglövi a bal lábadat. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel párszor keményen megütöd Romold Thralk bal vállát. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk halálos csapásokat osztva péppé veri a bal lábadat. (4 támadástól 97 életpontot vesztesz.) Rövid karddal Romold Thralk megkarcolja a testedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ököllel többször eltalálod Romold Thralk testét. (3 támadással 40 életpontot sebezve.) Véres csatabárddal Romold Thralk halálos csapásokat osztva péppé veri a jobb karodat. (3 támadástól 91 életpontot vesztesz.) Rövid karddal Romold Thralk kicsit megvágja a testedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) {Csatastatisztika; sebzés: 116, sebződés: 210, gyógyulás: 0, összesen: -210 ÉP}

Összerogysz! Szégyenletes vereséget szenvedtél.
Az 5. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Rögtön elszaladt a sunyi.
A 62. napon egy láthatatlan alak megpróbált lopni tőled, de kiszúrtad idejében. Rögtön elszaladt a sunyi.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a téfea magoflux (ld. enc.), az óriás griff (ld. enc.), a griffőniksz (ld. enc.), a varkaudar mágus (ld. enc.) és a tormikus egér (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) bronzhegyű nyilat (ld. enc.), mérg. ubuk tüskét (ld. enc.), ovimon-bokrot (ld. enc.), varkaudar lándzsát (ld. enc.) és ketrec-csapdát (ld. enc.). Fura érzésed van: mintha valamid hiányozna...
Megvizsgálod a nyomokat, remélve, hogy valamit megállapíthatsz a tolvajról. Sunyi, épphogy látható árnymanó nyomok vannak a tábor közelében. Az is nyilvánvaló, hogy férfi nyomok. További hosszas keresgélés után megpillantasz egy szőrszálat egy bajuszból. (Ehhez a mesteri, más tolvajok által nyilvánvalóan megvalósíthatatlan lopáshoz nyilván valamilyen tudati képességet használt a tettes.) Elhagyod az arénát.
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy sötét gnóm nyomára bukkanj. Sikerrel jártál! Azonosítasz egyet a keresett fajból.

Sajnos ellenfeled sem kezdő: felhelyez egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Egy jégcsóva varázslattal köszönt csatapartnered. 16 életpontot vesztettél. A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a sötét gnóm jobb lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. A Kobraharapás alkalmazására összpontosítasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sötét gnóm testét. (4 támadással 64 életpontot sebezve.) A sötét gnóm egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a bal válladon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Alig pörkölődsz. 5 életpontot vesztettél. Beveted az Acél Ököl kí-technikát. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sötét gnóm bal lábát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) A sötét gnóm vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. Alig pörkölődsz. 5 életpontot vesztettél. A sötét gnóm összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 227.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Sajnos még nem ismered azt a varázslatot. [0 pontot használtál fel, van még 227.]

be 698 3 bemész a 698. épületbe
A lépcsők sokáig kanyarognak lefelé, mígnem egy hatalmas csarnokba nem érsz, ahol szilaj csatákat vívnak egymással harcospapok s kalandozók vegyesen egy-egy mester irányítása alatt. Megakad a szemed egy hatalmas troll harcospapon, aki a küzdő és gyakorlatozó csoportok között járkál, itt is, ott is tanácsokat adva. Mint az itteni harcospapok többsége, ő is olyan, akár egy kőszobor, de gránitszürke bőre és kőkemény támadásai és védései ellenére, könnyed és gyors, szeme pedig gnómokat megszégyenítő intelligenciáról árulkodik. Melléd érve közvetlen tekintetét kérdőn fordítja feléd. Elmondod, hogy nagyon kezdő vagy vágófegyverek szakértelemben, és tanulni szeretnél. Megkezdődik a tanulás! Beállsz az egyik harcospap mester irányítása alatt gyakorlatozók közé. Kitartóan végzed a gyakorlatokat, lesed a mester és a társaid mozdulatait, s néha abban a megtiszteltetésben van részed, hogy a mester személyesen javítja ki hibáid. Kemény és hosszú tanulásban van részed, de egyre inkább úgy érzed, hogy már egész jól megy minden, amit most tanultál. (+1 vágófegyverek.) Büszkén emeled tisztelgésre fegyvered, a gyakorlás véget ért. Csekély 40 aranyat tartalmazó erszényt ejtesz a szentély fogadalmi ajándékai közé cserébe az új tapasztalatokért. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 177.]

be 698 3 bemész a 698. épületbe
A lépcsők sokáig kanyarognak lefelé, mígnem egy hatalmas csarnokba nem érsz, ahol szilaj csatákat vívnak egymással harcospapok s kalandozók vegyesen egy-egy mester irányítása alatt. Megakad a szemed egy hatalmas troll harcospapon, aki a küzdő és gyakorlatozó csoportok között járkál, itt is, ott is tanácsokat adva. Mint az itteni harcospapok többsége, ő is olyan, akár egy kőszobor, de gránitszürke bőre és kőkemény támadásai és védései ellenére, könnyed és gyors, szeme pedig gnómokat megszégyenítő intelligenciáról árulkodik. Melléd érve közvetlen tekintetét kérdőn fordítja feléd. Elmondod, hogy nagyon kezdő vagy vágófegyverek szakértelemben, és tanulni szeretnél. Megkezdődik a tanulás! Beállsz az egyik harcospap mester irányítása alatt gyakorlatozók közé. Kitartóan végzed a gyakorlatokat, lesed a mester és a társaid mozdulatait, s néha abban a megtiszteltetésben van részed, hogy a mester személyesen javítja ki hibáid. Kemény és hosszú tanulásban van részed, de egyre inkább úgy érzed, hogy már egész jól megy minden, amit most tanultál. (+1 vágófegyverek.) Büszkén emeled tisztelgésre fegyvered, a gyakorlás véget ért. Csekély 50 aranyat tartalmazó erszényt ejtesz a szentély fogadalmi ajándékai közé cserébe az új tapasztalatokért. Köszönsz és távozol. [50 pontot használtál fel, van még 127.]

kf 6 2 kézbeveszed/felveszed a 6. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a teknőcpajzsot, majd a bal kezedbe veszed a kőkést. [0 pontot használtál fel, van még 127.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[73,59] Továbbmész a város utcáján. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Ez itt egy koszos porfészek, Szénaszag, ahova nézek... " Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy fény szentélyét. Felfedeztél egy főutcát. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt vaskohót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Észreveszel egy fellegvárat. (no:1. építését deanaal kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Aha, egy kút a város terének közepén! Nagyon esztétikus. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). "

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Sheran szeret téged - miért fordulsz el tőle mégis? " Van itt egy fogadó a Zöldfülű Kalandozóhoz. (684. épület.), egy városháza (685. épület.) és egy piroslámpás ház (696. épület.). Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Melyik tárggyal menjen el, melyik tárgy az, ami érdekel... ÁRNYMENŐK by U.M.A. "

(Továbbmész...) [72,59] Még mindig a városban vagy. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy útonálló került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az útonálló testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy eltalálod az útonálló jobb lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Kedves kalandozótárs! A Barátság negyedében jársz. " Látsz egy xantusz-kaktuszt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy főutcát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight híveié. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Szeresd a sört, igyál sokat barátom; Ámlin vagyok, a Korsókat komálom! "
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Végzetfelhő fagyos moraja, kristálynyíl ezüst villanása végül. " Épületeket látsz: egy Fehér Bérc Plaza (669. épület.), egy bank (697. épület.) és egy kvazár kohó (755. épület.).
Összefutsz egy barna, hosszú hajú, zöld szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr kisebb papja. Egy arany papi karkötőt, egy bozontfonatot, egy cetbőr válltömést, egy hatalom fülbevalóját, egy igazgy. fülbevalót, egy két kard szimbólumot, egy korinthai talizmánt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. rubinját, egy rinóbőr övet, egy ryuku csizmát, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy ulkor kötényt és egy vasvértet visel. Fegyverzetét egy óriásféreg trófea, egy ekharion trófea és egy lábascet trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: hatalmas hegyek ormai mögött lenyugvó Nap. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd sullár. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Mentális auráját felismered, az ő jelleme semleges. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve DEF az IGAZ. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kevés már a dupla VP? Vár az Illúzió Mesterei KT. " [20 pontot használtál fel, van még 107.]

ve 171 1 megveszed a 171. tárgyat 1
Vásároltál 1 rövid kardot. 24 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 107.]

kf 171 2 kézbeveszed/felveszed a 171. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkést, majd a bal kezedbe veszed a rövid kardot. [0 pontot használtál fel, van még 107.]

m 3 1 mozogsz délkeletre, északkeletre
[73,60] Folytatod sétádat a házak közt. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy útonálló közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával párszor kilyukasztod az útonálló testét. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Rövid karddal kissé megkarcolod az útonálló testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Az útonálló csapása csak a levegőt találja. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy főutcát. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy fellegvárat. (no:1. építését xadornix kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Találsz egy fellegvárat. (no:2. építését Ősi Hajnal Lovagjai kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy fellegvárat. (no:3. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy Trikornis Futárszolgálat (711. épület.).

(Továbbmész...) [74,59] Még mindig a városban vagy. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " ELF vagy? Aurád NEM FEHÉR? Ne gondolkozz tovább: állj a drow-ok közé. " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt vaskohót. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy főutcát. Felfedeztél egy teljesen lerombolt világítótornyot. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy sárkánytanyát. Oldalt pillantva, meglátsz egy fellegvárat. (no:1. építését Haláltánc kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Aranysárkány és Rend hívei! Erőnk alatt tör szét a Káosz csarnokának oszlopa! AKHI " Egy feléd lopakodó alakot pillantasz meg a túl oldalon. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy útonálló. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed az útonálló jobb oldalát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod az útonálló bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Nem mindig az erő a nyerő! Vigyázz! Jön az ÁRNYMENŐ! U.M.A. (5569) az ÁRNYMENŐ! " A következő épületeket látod: egy ezüst mágustorony (670. épület.), egy Mélysötét Aréna (683. épület.), egy kolostor (690. épület.) és egy Földelem Kapuja Harci Iskola (698. épület.). A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Álljon-e tábla az ősi Istenek tiszteletére. Hirdesse Rhatt és Bufa régvolt nagyságát és tanait. Állította Hexeter az Ősi Hajnal Lovagjai [9167] K.T. tagja közül. " [20 pontot használtál fel, van még 87.]

szk 375 keresed a 375. szörnyet
Sajnos nem ismered azt a szörnyet. [0 pontot használtál fel, van még 87.]

be 683 bemész a 683. épületbe
Közelebb sétálsz az arénához. Eltörpülsz a hatalmas építmény mellett. Az oldalajtók nyitva vannak, úgyhogy most bárki bemehet. Bemész az arénába, válladra fehér tollat tűzöl, jelezve, hogy szívesen megküzdesz bárkivel. [5 pontot használtál fel, van még 82.]

ef 6 energia fejlesztése 6
Egy parányi tégla berakásával te is hozzájárulsz a KT új tudati képességének kifejlesztéséhez: tudati energiát ölsz a fejlesztésbe. [-6 TU.] A befejezéshez még 38 TU szükséges. [60 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 125 1562 leírod a 3419. kalandozónak a 125. szörnyet az 1562. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy büntető praglonc. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 132 1067 leírod a 3419. kalandozónak a 132. szörnyet az 1067. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy sötét gnóm. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) jegesmedve bundát. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 212 729 leírod a 3419. kalandozónak a 212. szörnyet a 729. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy Tguarkhan. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) rubin fejéket. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 221 196 leírod a 3419. kalandozónak a 221. szörnyet a 196. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy pszi elementál. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) trófea nyakláncot. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 40 120 leírod a 3419. kalandozónak a 40. szörnyet a 120. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy hamupók. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) táblát. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 756 174 leírod a 3419. kalandozónak a 756. szörnyet a 174. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy alattomos manó. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) harci kalapácsot. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 210 452 leírod a 3419. kalandozónak a 210. szörnyet a 452. tárgyat
Mentálisan üzensz. Leírod pontosan, hogy milyen is egy degradátor. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 45 730 leírod a 3419. kalandozónak a 45. szörnyet a 730. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy Duer-ork. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) smaragd orrkarikát. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 46 486 leírod a 3419. kalandozónak a 46. szörnyet a 486. tárgyat
Szemöldöködet ráncolva, mentális kapcsolatot keresel tudattársaddal. Leírod pontosan, hogy milyen is egy Tugt-ork. Szegény túl buta hozzá, hogy megértse a dolgot. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

in 3419 77 255 leírod a 3419. kalandozónak a 77. szörnyet a 255. tárgyat
Információt küldesz tudattársadnak. Leírod pontosan, hogy milyen is egy zoloboo. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) tatu ködmönt. [0 pontot használtál fel, van még 22.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 19.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. (ld. enc.)
Ebben a körben 19 pontod maradt, ebből a következő körre 19 pontot vihetsz át. Kapsz még 231 pontot. A következő körben tehát 250 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

ÓRIÁS GRIFF (105. SZÖRNY)
Ezzel a hatalmas testű madárral csak a magashegységek legmegközelíthetetlenebb csúcsain találkozhatsz. Mérete óriási, majdnem akkora, mint egy elefánt. Hatalmas karmaival, csőrével kőszáli disznókat tép szét könnyedén. Leghatékonyabb ellene az ütőfegyver, legkevésbé hatékony a szúrófegyver.

GRIFFŐNIKSZ (106. SZÖRNY)
Ez a sas méretű grifflény magas sziklák között épít fészket. Vállalkozó kedvű kalandozók gyakran másznak meg meredek falakat azért, hogy megszerezhessék mágikus erejű tojását. Azonban a griffőniksz minden elégető lehelete még a legtapasztaltabbakat is könnyedén a magasból aláhulló széndarabbá változtathatja. Sokak szerint a tűzköpet a madár által lenyelt és pirkitté átalakított kődarabok eredménye.

VARKAUDAR MÁGUS (128. SZÖRNY)
A varkaudar mágusok ugyan csak szagolgatják a mágia tudományát, de lángcsóváikkal és energiatüskékkel azért komoly fejfájást tudnak okozni egy kezdő kalandozónak. Közelharcban nem annyira jók, mint egy harcos varkaudar, de azért megállják a helyüket. Nagy, földig érő, fekete köpenyben járkálnak, bunkósbotjukra támaszkodva. Vörösen izzó szemük látszik csak ki a csuklya alól. Varázslataikhoz nem használnak varázslatkomponenseket: hogy hogyan képesek erre, még senki sem tudta kiszedni belőlük. Titkukat mindig magukkal vitték a sírba.

TORMIKUS EGÉR (218. SZÖRNY)
A tormikus egér a sivatagok és tengerpartok félelmetes ragadozója. Nevét onnan kapta, hogy külsőre valóban hasonlít az egérre, csak éppen mérete akkora, mint egy bivalyé. Mintha ez nem lenne elég, a tormikus egér harapása olyannyira mérgező, hogy permanens ügyességcsökkenést okozhat. Ezért csak akkor fogod megtámadni, ha FT parancsod van rá, vagy valamilyen módon védett vagy a tulajdonságcsökkenés ellen (pl. tulajdonságpajzs). Ha leölsz egy tormikus egeret, kimetszheted bordacsontját, ami hasonló felépítésű a bolhakutyáéhoz. A tormikus egér ellen bármely fegyver egyformán hatékony.

BRONZHEGYŰ NYÍL (94. TÁRGY)
Amíg nincs íjad, nem sokat ér ez a korszakalkotó találmány. A bronzhegyű nyíl 2d6+4 sebzésű hegyes lövedék, amelyet a hosszú íjakhoz használhatsz (első használatnál a KF <hosszú íj sorszáma> 94 parancsot kell kiadnod). Készíteni ugyanúgy lehet, mint a többi bronztárgyat: egy olvasztókemence és egy kőkalapács kell hozzá, ezenkívül egy ón és egy rézdarab. Ezenkívül szükség van még hozzá egy madártollra. Készítése KT 94 paranccsal, 10 pontért.

MÉRGEZETT UBUK TÜSKE (137. TÁRGY)
Egyértelmű, hogyha a bozótban gyűjtött tüskéket bemérgezheted, miért ne tehetnéd meg ezt az ubuk tüskékkel? Egy ubuk tüske bemérgezéséhez egy csepp gyenge méreg szükségeltetik. A készítéshez add ki a KT 137 parancsot, 1 pontért tüskénként. Ez a félelmetes lövedék d8+4 sebzésű.

OVIMON-BOKOR (206. NÖVÉNY)
Az ovimon-bokron kesernyés szagú, apró, fehér bogyók teremnek. A KT 207 paranccsal gyűjthetsz belőlük, 1 pontért. Kevesen tudják, hogy mire is jó, de bizonyos bölcsek megfigyelése szerint a szörnyek akkor rágcsálják, amikor a hímek állandó inzultusa ellenére épp nincs kedvük újabb porontyokat szülni. Ha van a birtokodban, és nő vagy, sikeres feltételes udvarlás előtt automatikusan megeszel egyet. Férfiaknál semmilyen hatása sincs.

VARKAUDAR LÁNDZSA (224. TÁRGY)
Ezt a nagyon könnyű, ismeretlen állat csontjából készült lándzsát gyakran használják a varkaudarok. Sebzése 3d4+3, és +2-vel támadsz, amikor használod. Ahhoz, hogy kellő jártassággal tudd forgatni ezt a fegyvert, minimum 7-es szúrófegyver szakértelem szükséges.

KETREC-CSAPDA (218. SZÖRNYCSAPDA)
A ketrec csapda igen bonyolult és nehézkes csapda, de szinte minden, állati intelligenciájú lény befogására alkalmas, és mindenfajta tereptípuson alkalmazhatod. Használata a következő: Felállítasz egy ketrecet, és nyitva hagyod az ajtaját. Belül elhelyezel egy kaját, csalinak, te pedig az ajtót rögzítő kötelet fogva elrejtőzöl. Amikor az elfogandó szörny beóvakodik, akkor gyorsan előugrasz, és a kötéllel becsapod az ajtót, majd gyorsan rögzíted. Mindez a FOG <szörny> 218 feltételes parancs kiadásával fog történni (KT parancsra tehát nincs szükség), 12 TVP felhasználásával, ha van a birtokodban egy ketrec és egy kaja.

RÖVID KARD (171. TÁRGY)
A rövid kard talán az első, igazán profi fémfegyver, amit el tudsz készíteni. Megkovácsolása, amely egy kőkalapáccsal, egy vaskohónál történik, igazán nagy türelmet és hozzáértést igényel: legalább 5-ös bányászat szakértelem és 50 TVP szükséges hozzá. Az alapanyag 5 vasérc és 10 pirkit, utóbbi a kohó felfűtéséhez szükséges. A rövid kard 3d4+1 sebzésű vágófegyver, amelyet balkezes fegyverként is használhatsz.

KIEGÉSZÍTÉS A TUDATI KÉPESSÉGEKHEZ
- A KT vezetőnek lehetősége van egy KT tagot a KT-ból az ERKI <kalandozó> paranccsal kiléptetni. Ehhez bevezetünk egy kiegészítést. Ha az adott kalandozó legalább 100 napja nem lépett, és meg van a 3 beleegyezés a kirúgásához, a KT vezető megadhat egy 2. és 3. paramétert (KT tagok sorszámát). A kilépő karakter ekkor a rendelkezésére álló MXTU-ból automatikusan megpróbál átadni annyit a 2. kalandozónak, amennyit csak tud, majd a 3.-nak. Példa. A kirúgandó karakternek (#7000) 14 MXTU-ja van. Az vezető kiadja az ERKI 7000 7001 7002 parancsot. 7001 és 7002 a KT tagja, 7001-nek 10, 7002-nek 7 MXTU-ja van. 7000 átad a kirúgáskor 2 MXTU-t 7001-nek, 12 marad neki, majd átad 2 MXTU-t 7002-nek, 10 marad neki, 7001-nek 12 lesz, 7002-nek 9.
Megjegyzés: ezzel a módszerrel sem adható át MXTU olyan karakternek, akinek 0 MXTU-ja van (tehát belépett a KT-ba, de azóta még nem lépett fordulót).
- Ha egy legalább 7 MXTU-val rendelkező karaktert a vezető KIENged a KT-ból, a karakter "letárolhatja" minden második MXTU-ját, és ha legközelebb belép egy KT-ba, akkor ezeket a pontokat a TNO 6 <mennyiség> paranccsal rárakhatja az MXTU-jára (ha van rendes TNO-ja is, akkor először ezeket fogja felhasználni). Ezt kizárólag azok a kalandozók kapják meg, akik ezt az enciklopédiát a kiengedésük előtt kapták meg (tehát visszamenőleg az "árnyékMXTU nem jár"), és nem erőszakosan lépnek ki a KT-ból. Az árnyékMXTU-kat kizárólag a fent leírt módon lehet felhasználni. Példa: 7 MXTU esetén 3 MXTU vihető át, 14 MXTU esetén 7.
- Tudatpajzs kibővítése. Ezt kizárólag azok a kalandozók használhatják, akik ismerik az EF parancsot is. Ha az EK 3 parancsot magadra használod, tehát nem adsz meg kalandozó paramétert, használhatsz egy második paramétert, ami 2 vagy 4 lehet. Ha 2-t írsz (EK 3 2), akkor nem hagyományos tudatpajzsot raksz fel, hanem egy speciálisat, amely az ellenséges tudati képességek (átkok stb) ellen nyújt teljes védelmet 1 TU és 10 TVP árán a következő fordulód elejéig. Ha 4-et írsz (EK 3 4), akkor egyszerre raksz fel hagyományos és speciális pajzsot (ez csak parancshely spórolás), összesen 2 TU és 10 TVP árán. Megjegyzés: a 7. tudati képességtől kezdve a hagyományos tudatpajzs 1 TU költsége helyettesíthető 10 TVP-vel. Ez összekombinálható a fenti paranccsal, de ekkor az EK 3 4 helyett EK 3 5-öt kell írni, ez a parancs 2 TU és 10 TVP helyett 1 TU és 20 TVP-be fog kerülni.
- Tudatcsata. A hosszas kérlelésetek eredményeképp végre bekerült a programba, hogy a tudatcsatázás ne számítson bele a körönkénti tíz találkozásba. Azaz, egy karaktert korlátlan számú tudatcsatával lehet támadni táborozása alatt, függetlenül attól, hogy időközben találkozott-e a max. megengedett 10 emberrel.
- Tudatpont átadása. Visszaélések elkerülése végett ezentúl a tudatpont átadás (AT) parancs minden sikeresen átadott TU után 5 TVP-be fog kerülni, a FOGADÓ karakter számára, abban az esetben, ha szintje magasabb az átadónál. Ez a tvp költség a következő köre elején vonódik le tőle. Ha egy azonos vagy alacsonyabb szintű karakternek adsz át TU-t, annak továbbra sincs TVP költsége.

KARAKTERLAP

Ryu Rover, egy fekete, hosszú hajú, kék szemű kobudera férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. A Vad Horda (#9171) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 90. fordulód.

Erő: 19 (21) Szint: 13 Merészség: 8/7 Magasság: 149 cm
IQ: 20 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 14 (15) Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 27/27 év
Egészség: 16 Életpont: 205/167 Jellem: jó (11) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 25/25 Pénz: 175 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 6/0 EFejl: 6
Eddig összesen 362 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 695 TP-t kaptál. Jelenleg 47990 TP-d van. A következő szinthez még 10 TP szükséges. Trófeáid: bíbor szulfagor, karmos tankány, bibircsók-óriás. A 77. fordulódban 133 arany került a bankszámládra. 158 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 18 szúrófegyverek: 2 vágófegyverek: 6 (+2)
ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 11 dobófegyverek: 10

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); kerek kő (#19) (8 -14.); nyílvessző (#108) (15 -); sallank nyíl (#129) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 22 3. lopás: 1
4. mászás: 3 5. csapdakészítés: 6 6. csapdaészlelés: 3
7. gyógyítás: 36 8. titkosírás: 2 9. felderítés: 2
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 4 12. harcművészetek: 14
13. szörnyismeret: 6 14. zárnyitás: 1 15. vadászat: 6
16. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 8 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), kerek követ (#19) (max. 20 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 50 darabot )
elfogod kőszáli disznót (#34) fedett veremmel (#219), goldugart (#65) fedett veremmel (#219), garokkot (#73) fedett veremmel (#219)
mászol max. 48 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 6, max: 12)
Mágia Örökösei (#9135) (csak egyszer), Ezüst Kígyó Szövetsége (#9107) (csak egyszer), Arany Magisztrátus (#9106) (csak egyszer), Ars Magica (#9150) (csak egyszer), Jégmágusok Szövetsége (#9169) (csak egyszer), Illúzió Mesterei (#9129) (csak egyszer)

Összsúly: 51.08 kg Megterheltség: 98%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 93 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
114 arany (#50) 1 kaja (#2) 2 kerek kő (#19)
2 nyílvessző (#108) 1 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 rövid kard (#171)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(72,59) útonálló (#130), Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755), xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), főutca (#399), Fairlight oltár, DEF az IGAZ (5509. kalandozó)
(73,59) fogadó # (#684), városháza (#685), piroslámpás ház (#696), fény szentélye (#376), főutca (#399), vaskohó (#155), oltár, ház (#400), városi kút
(73,60) útonálló (#130), Trikornis Futárszolgálat (#711), főutca (#399), oltár, ház (#400)
(74,59) ezüst mágustorony (#670), olimpiai aréna (#683), kolostor (#690), Földelem Kapuja Harci Iskola (#698), sötét gnóm (#132), vaskohó (#155), főutca (#399), világítótorony (#156), oltár, sárkánytanya (#492), ház (#400), útonálló (#130)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* Az olimpiai jóslat valósággá válhat, néhányan ősi avatárok ébredéséről suttognak.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Ryu Rover 90. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33)
kőszáli disznó (#34) manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) technokolin (#50) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54)
rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59)
drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65)
vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77)
trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97)
téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) trikornis (#104) óriás griff (#105) griffőniksz (#106) vadász varkaudar (#108)
nyuhaj karbin (#110) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120)
homokféreg (#121) tetemember (#123) manifesztátor (#124) büntető praglonc (#125) varkaudar mágus (#128)
útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138)
proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) kardfogú fülemüle (#146) nukleáris cickány (#155)
nómenklatúra (#158) Zinthurg (#180) gnóm szolgáló (#181) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
élőholt quwarg (#202) drónkeselyű (#208) kneopatikus mollusk (#209) degradátor (#210) joviális m.szockó (#211)
Tguarkhan (#212) massza (#217) tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) mestervarázsló (#267)
manaelementál (#290) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) északi aurach (#350) halálmadár (#351)
tesh alligátor (#353) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359) ryuku légiós (#361)
kérődző etra (#368) korinthai amőba (#420) fagymágus (#650) csontlepke (#746) alattomos manó (#756)
ryuku futárbérenc (#765)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40) grákóbőr (#41)
távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64)
szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69)
rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75)
bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87)
bronzsisak (#88) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) fekete gyöngy (#99)
aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109)
vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
tábla (#120) dözmöng szív (#122) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) két kard szimbólum (#144) oltár (#146) hebrencs csapda (#147)
grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153)
mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156) kis vaspajzs (#159) mászókampó (#165)
sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171) nekrofun (#173)
harci kalapács (#174) mínosz-kúp (#178) nagy bronzkulcs (#185) vas dobónyíl (#189) trófea nyaklánc (#196)
gyíkfű csomó (#200) gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204)
kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209)
ketrec (#216) hurokcsapda (#217) ketrec-csapda (#218) fedett verem (#219) háló-csapda (#220)
dobóháló (#221) láncing (#222) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225) obszidián karkötő (#229)
acélpengőke (#231) lajhár csont (#236) tankány karom (#237) tüskecsapda (#242) nyílcsapda (#243)
fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) kristálygömb (#265) kvazár sisak (#266)
szürke bőrkesztyű (#271) aranytű (#272) szuper hálócsapda (#274) sárga erőöv (#276) umbatari karkötő (#278)
Sheran főzete (#286) bíbor erőöv (#291) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312) huhogó bibe (#332)
rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335) súlyzó (#347) phua-kúp (#372)
fény szentélye (#376) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399)
ház (#400) morgud hagymatő (#402) fokhagyma (#403) bronz fejpánt (#407) aranypikkely (#415)
teknőcpajzs (#417) gránátkaktusz (#428) kaktuszbogyó (#429) törpe bánya (#435) arany masszariasztó (#437)
térkapu (#452) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534)
sötét tekercs (#535) aurach fog (#657) szulfagor agyar (#677) művészi porolit (#720) rubin fejék (#729)
smaragd orrkarika (#730) jegesmedve bunda (#1067) bundás kabát (#1068) varkaudar csont (#1113) csillezsálya (#1252)
csillezsályalevél (#1253) Métely páncélja (#1562)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
EA   mit       darab                  -  eladás boltban
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
JLK  kód                              5  jelszó kimondása
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TK   kaland kalandozó                 ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek