88. forduló, 90. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. ápr. 26. 21h:18'
EZ A 1248. JÁTÉKHETED, 89. FORDULÓD
1249. játékheted kezdete: ápr. 28.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [86,59] koordinátán.
A táborozásod egyik napján egy cetlit találsz a motyód mellett a következő szöveggel: "Kalandozó! A saját - jól felfogott érdekedben - elfogadod Zaks Boelnirt törvényes királyodnak. Ellene nem lázadsz, nem szervezkedsz!" - Az Intézők Roxati céhe.
Hallottál már az Intézőkről, Roxat egyik elhíresült orgyilkos céhe. Nem nagyon érted, mire fel kaptad ezt a figyelmeztetést. A legkevésbé sem érdekel téged, hogy éppen ki ül Alanor trónján. Te független kalandozónak tartod magad. Mindenesetre azért a következő időkban óvatosabb leszel az alanori látogatásaid idején, főleg az olimpiákon.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+15 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+17 varázspont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy mutáns pók nyomára vezet. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 219.]

f 131 26 kísérletezel a 131. tárggyal a 26. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz mérg. ubuk tüskét. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 209.]

kt 137 7 elkészíted a 137. tárgyat (7 darabot)
Legyártottál 7 mérg. ubuk tüskét. [7 pontot használtál fel, van még 202.]

flh 8 137 felt. lőfegyver haszn. 8 a 137. tárggyal
Ok, FLH 8 137 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 202.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 197.]

v 14 elmormolod a 14. varázslatot
Mély koncentrációban hozzálátsz a varázslat elmondásának. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a méregsemlegesítés varázslatot! Semlegesíted a szervezetedbe jutott mérget. [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 192.]

fkt 114 4 1 felt. készítesz a 114. tárgyat (4 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 5 tüskét. [5 pontot használtál fel, van még 187.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[87,58] Még mindig bozótos. Találsz egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy ryuku gárdista nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 mérg. ubuk tüske. Alaposan megsorozod a ryuku gárdista páncélos testét. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a ryuku gárdista testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a ryuku gárdista testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a ryuku gárdista jobb vállát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a ryuku gárdista testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a ryuku gárdista nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) A ryuku gárdista összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 34, gyógyulás: 0, összesen: -34 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre.

(Továbbmész...) [88,57] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy manifesztátor. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 4 kerek kő. Párszor kipécézted a manifesztátor jobb vállát. (4 támadással 25 életpontot sebezve.) Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor egyik lábát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A manifesztátor leken néhány pofont. (3 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a manifesztátor száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 336 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

(Továbbmész...) [88,56] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély kutat. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt.
(Feltételes mászás:) A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy mérges nyukmár!

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a mérges nyukmár csáprágóját. (4 támadással 14 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a mérges nyukmár testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a mérges nyukmár testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges nyukmár karmai majdnem eltalálnak! A mérges nyukmár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. 160 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nem csoda, hogy jutalmat ajánlottak érte: elképesztő tömegű szörny lakozik itt. Egy százfogú!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a százfogú jobb első lábát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 84 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A keresgélés meghozza eredményét - a kiszáradt kútfenéken találtál 1 zöld üveget. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Nyugatra egy Raia oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy piromenyét közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 kerek kő. Többször meglövöd a piromenyét testét. (3 támadással 27 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a piromenyét farkát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a piromenyét testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

[44 pontot használtál fel, van még 143.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Megidézted a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+6 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 141.]

m 6 7 6 mozogsz nyugatra, északnyugatra, nyugatra
[87,56] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kaffogó hebrencs. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 4 kerek kő. Párszor kipécézted a kaffogó hebrencs testét. (4 támadással 35 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval kegyetlenül megütöd a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a kaffogó hebrencs testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs feléd harap, de sikertelenül. A kaffogó hebrencs most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy rát-fát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia hívői építették. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. A távcsővel lassan körülnézel. Messze délre látsz egy Tharr oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.

(Továbbmész...) [86,55] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Utad során felfedezel egy ovimon-bokrot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy sullár nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 mérg. ubuk tüske. Lövedékeiddel perforálod a sullár hatalmas testét. (3 támadással 53 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval eltalálod a sullár lihegő pofáját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sullár testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a sullár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 sullár hólyagot. 424 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ráismersz a távolodóra. Egy tetemember. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 6 tüskét.

(Továbbmész...) [85,55] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Látsz egy grok-képződményt. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívői építették.
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Felérkezve bemászol a grok-burokba egy szélesebb résen keresztül. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy drasmólyom!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a drasmólyom bal oldalát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a drasmólyom testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a drasmólyom testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A drasmólyom csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A drasmólyom összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 madártollat. 216 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Próbálod ritkítani a túlszaporodott szörnyeket. Egy légirozmár!

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a légirozmár testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a légirozmár mellső uszonyát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Agyarával a légirozmár kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A légirozmár farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A légirozmár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 259 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 1 mutáns csontot (ld. enc.). Miután lemásztál, továbbindulsz. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy nektoraf. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a nektoraf fejét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a nektoraf megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. A hatalmas karok iszonyú erővel ragadnak meg, és préselni kezdenek. 52 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a nektoraf viaszos testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a nektoraf megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Lerázod magadról! Ellenfeled regenerálódik! Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 72, gyógyulás: 0, összesen: -72 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [52 pontot használtál fel, van még 89.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
[84,54] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Találsz egy tűzrakó helyet. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz Rodger kezdő üstjét. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy rúnakő van. Északnyugatra egy Leah oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [84,53] Továbbra is síkságon vagy. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy Leah oltár van. Északra egy Chara-din monolitja van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 69.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 69.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Megidézted a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+14 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 67.]

im imádkozol
Hosszú keresés után sem találsz oltárt, amelynél imádkozhatnál. [0 pontot használtál fel, van még 67.]

tf 4 25 fejleszted a 4. tulajdonságodat 25 pontért
Hosszú időt töltesz azzal, hogy egészséges, tápláló étrendet állíts össze magadnak. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 65 TVP-t kell elköltened.] Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [25 pontot használtál fel, van még 42.]

m 8 7 mozogsz északra, északnyugatra
[84,52] Még mindig füves síkságon vagy.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délre.

(Továbbmész...) [83,51] Még mindig füves síkságon vagy. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. A Rin völgy nyugati határánál jársz. Hirtelen mozogni kezd a föld! Úgy gondolod, hogy a közeledő vérszomjas csüldő nem jelenthet komoly veszélyt. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vérszomjas csüldő hájas testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a vérszomjas csüldő testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. 525 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 88, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr hívei emelték. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. [20 pontot használtál fel, van még 22.]

e 25 élelemszerzés 22 pontért
A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy piromenyét. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a piromenyét testét. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a piromenyét testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A piromenyét megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Nagyot bukik egy óriás ugróegér a kirakott lábadon, és ez lett a veszte. Főfogás lesz őkelme! (+2 kaja.) Érett fürtöktől rogyadozó vajbanán-bokorra bukkansz! Szüret. (+4 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy sóhajtó dorony. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Elszántan a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sóhajtó dorony jobb hátsó lábát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a sóhajtó dorony bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a sóhajtó dorony farkát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a sóhajtó dorony jobb hátsó lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[22 pontot használtál fel, van még 0.]

h 233 10 használod a 233. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 242 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még -1.]

szk 117 keresed a 117. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy mutáns pókot. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még -1.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Valami mozgolódik a hasadban. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 3 kaját bezabál a sóhajtó dorony. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 230 pontot. A következő körben tehát 229 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÉRGEZETT UBUK TÜSKE (137. TÁRGY)
Egyértelmű, hogyha a bozótban gyűjtött tüskéket bemérgezheted, miért ne tehetnéd meg ezt az ubuk tüskékkel? Egy ubuk tüske bemérgezéséhez egy csepp gyenge méreg szükségeltetik. A készítéshez add ki a KT 137 parancsot, 1 pontért tüskénként. Ez a félelmetes lövedék d8+4 sebzésű.

MUTÁNS CSONT (331. TÁRGY)
Normális esetben a karakterek nem gyűjtenek össze minden hulladékot (rongyot, csontokat, fadarabokat, hasznavehetetlen, törött tárgyak), és ezeknek nincs is külön sorszáma. Van azonban néhány, nem esztétikus, nem használható, semmire se jó vacak, amit időnként meg kell engedni a kalandozóknak, hogy összeszedjenek, mert az ilyen kacatok nélkül nem életszerű a játék. Mutáns csontot nem szerezhetsz úgy, hogy kicsontozol egy leölt mutánst, az ilyen véres hentesmunka nem kalandozónak való, a magoflux agy kioperálása és hasonló műtétek már így is elég visszataszítóak. Mutáns csontot viszont - a mutánsok megjelenése óta - találhatsz is. Mire jó? Semmire, hidd el, semmire! D 331 az egyetlen dolog, amit csinálhatsz vele.

TŰZRAKÓ HELY (1169. TÁRGY)
Nocsak, mi van itt! Elszenesedett farönköket látsz egymásra rakva, furcsán szabályos összevisszaságban. A levegőben ínycsiklandó illatok szállnak, valaki itt finomat evett, olyan finomat, aminek a szokásos ürge- és hamulúdvacsoráid, valamint a gyümölcsgyűjtő túráidat követő étkezéseid a nyomába sem érhetnek.
Körülnézel, a gyomrod ellen intézett gaztett előidézőjét keresed! A következő pillanatban egy aprócska gnóm ugrik eléd, kezében egy bundás tatucombot szorongat. Rövid beszélgetés után (lásd lejjebb, Rodger üstjének enciklopédiájában), megtudod tőle, mi kell ahhoz, hogy neked adja az üstöt, ami annak idején Rodgernek, Borax volt szakácsának tulajdona volt. Miközben mesél, sajnálkozva jegyzi meg, hogy épp most végzett a sült tatucombbal, melyet örömmel megosztott volna veled. Sebaj, majd legközelebb.
Ezentúl minden alkalommal, amikor tűzrakó helyre bukkansz, és a gnómot a környékén találod, meg fog kínálni egy adag étellel (ezt sehol nem jelöljük, a kaja rögtön elfogyasztásra, a bendődbe kerül). Ha a jellemed túl gonosz, teljesen más a helyzet, a gnóm rá fog jönni, hogy rosszban sántikálsz. Ilyenkor sem kajában, sem szívélyes fogadtatásban nem lesz részed (de azért Rodger üstjét megszerezheted tőle, ha hozod a tárgyakat, amire szüksége van).

RODGER ÜSTJE KEZDŐKNEK (1167. TÁRGY)
A gnóm mesélni kezd:
- Nos, ha te is szeretnél ilyen finomakat enni, Rodger üstje az, ami kell neked. Már egy éve, hellyel-közzel mindennap az ebben főzött ételekkel táplálkozom, és nézz rám!... Persze nem láttál előtte, de megizmosodtam. Manapság már a Túlélők Földje szörnyei csak úgy menekülnek előlem, nem úgy, mint annak előtte, amikor még a rejtőzködés volt a legkiemelkedőbb szakértelmem.
Teljesen meghatnak a szavak, és vágyakozásteljes tekintettel méregeted a fényesre suvickolt üstöt, ami a gnóm lábánál fekszik.
- Szeretnél egy ilyet te is? Hajlandó vagyok neked adni, magamnak majd átcsempésztetek egy újabbat a csatornán keresztül. Van egy ismerősöm a folyóőrök között. Szóval, ha tényleg szeretnéd, csak pár dolgot kérnék tőled cserébe azokból az alapanyagokból, amik elengedhetetlenek egy-egy jó főzőcskézéshez! Hozz hát 6 álomport, 6 móri gyümölcsöt, 1 grifftojást és 1 ormánygőte csontot, és ha ezt megteszed, az üst a tied lehet. Cserébe még az első, és egyben legegyszerűbb étel receptjét is neked ajándékozom.
Ha megvannak a tárgyak, a KT (Küldetés Teljesítése) 1167 paranccsal adhatod le azokat, bármelyik tűzrakó helynél. Ha kitalálod egy új étel készítésének receptjét (arról később értesülsz, ezt hogyan lehet), azt a H 1167 <recept száma> paranccsal főzheted le, a cselekedet TVP költségét és egyéb tudnivalóit a recept enciklopédiája tartalmazza majd.
A kezdőüst remek választás azoknak, akik el akarnak kezdeni főzőcskézni. Bár a bonyolultabb fogásokhoz egy jobb üst kell majd, az ételek többségét ebben is elkészítheted.
Az üst nem átadható.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran elsőáldozója vagy. Ez a 89. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 15 Merészség: 7/1 Magasság: 154 cm
IQ: 19 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 143/143 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 212/197 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 71/34 Pénz: 33 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 505 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 329 TP-t kaptál. Jelenleg 99 372 TP-d van. A következő szinthez még 20 628 TP szükséges. Trófeáid: vérfürdető magszim, Yurk, a profi, erszényes elkarog.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 15 vágófegyverek: 9
ütőfegyverek: 12 lőfegyverek: * 20

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) << vashegyű lándzsa (#182) << bronzpenge (#126)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -4.); kerek kő (#19) (5 -7.); mérg. ubuk tüske (#137) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
83,74 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 100

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 26 3. lopás: 1
4. mászás: 7 5. csapdakészítés: 4 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 20 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. szörnyidomítás: 3 11. teológia: 3 12. versengés: 2
13. zene: 1 14. szörnyismeret: 4 15. zárnyitás: 3
16. vadászat: 17 (+1) 17. bányászat: 11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 36 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 18 darabot ), tüskét (#22) (max. 15 darabot ), kötelet (#92) (max. 2 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 6 darabot ), szuperkötelet (#209) (max. 1 darabot ), sallank nyilat (#129) (max. 4 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 4 darabot )
elfogod óriás skorpiót (#72) szuper hálócsapdával (#274), mutáns pókot (#117) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 40 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, küldetés, labirintus, szellemkastély (53)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sóhajtó dorony (#112) (málhás: +10 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 0)
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
3.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet. (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): többek közt 195. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz. cirkuszi fősátor (713): új. Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 9, 45.

Összsúly: 50.56 kg Megterheltség: 72%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 65 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 gyenge méreg (#26) 14 kerek kő (#19) 7 ubuk tüske (#131)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 2 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130)
4 kaja (#2) 6 madártoll (#112) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
1 mutáns csont (#331) 4 pirkit (#153) 1 sullár hólyag (#168)
5 tüske (#22) 1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

82 83 84 85 86 87 88 89
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
(83,51) vérszomjas csüldő (#114), Tharr oltár, piromenyét (#99), sóhajtó dorony (#112)
(84,52) gumifa (#38), Chara-din monolitja (#534)
(84,54) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), tűzrakó hely (#1169), Chara-din monolitja (#534)
(85,55) grok-képződmény (#149), Raia oltár, drasmólyom (#60), légirozmár (#94), nektoraf (#355)
(86,55) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), sullárok (#101), tetemember (#123)
(87,56) kaffogó hebrencs (#88), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Raia oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(87,58) Tharr oltár, ryuku gárdista (#360)
(88,56) mély kút (#93), oltár, mérges nyukmár (#95), százfogú (#53), piromenyét (#99)
(88,57) manifesztátor (#124)

Üzenet küldése a karakternek