88. forduló, 90. forduló, Alex Zelpher összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. márc. 31. 9h:10'
EZ A 109. JÁTÉKHETED, 89. FORDULÓD
110. játékheted kezdete: ápr. 5.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1100
SZÁMLA : XXXX

ALEX ZELPHER KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [95,52] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy barna, hosszú hajú, kék szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Tharr követője. Egy bronzsisakot, egy fekete bőrcsizmát, egy két kard szimbólumot, egy láncinget és egy lánckesztyűt visel. Fegyverzetét egy orgyilkos trófea, egy ork sámán trófea és egy púpos burástya trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű, mint ahogy Te is. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Speedy Gonzales Jr. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Az 1. napon összefutsz egy barna, hosszú hajú, kék szemű alakváltó férfival. Fekete a bőre. Tharr követője. Egy bronzpáncélt, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy Luthius karkötőjét és egy rézsisakot visel. Fegyverzetét egy khór darázs trófea, egy halálmadár trófea és egy sötét gnóm trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Prince. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
Az 1. napon találkozol Prince-szel. Tharr követője. Egy bronzpáncélt, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy Luthius karkötőjét és egy rézsisakot visel. Fegyverzetét egy khór darázs trófea, egy halálmadár trófea és egy sötét gnóm trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
A 3. napon találkozol egy barna, copfos hajú, zöld szemű mutáns nővel. A bőre kreolszínű. Sheran felszentelt papja. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy Métely páncélját, egy obszidián karkötőt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar varázsló trófea, egy Poomr Ko trófea és egy varkaudar íjász trófea ékesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy tölgyfakoszorú. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Érzékeled auráját: semleges, mint a Tiéd. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Weina Barston. Telepatikus kapcsolatot létesíttek.
Nyugtalanul alszol, érzed a szűnni nem akaró mocorgást a hasadban. Rettenetesen félsz, hogy mi lesz a következménye, álmodban forgolódsz és nyögdécselsz. Ám hirtelen különös érzés önt el, s megjelenik előtted egy érett, szép nagy mórigyümölcs képe. Bár mindig is utáltad mikor mamád ebből főzött gyógyteát, most ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy beleharapj. Mikor felébredsz, el is határozod, hogy keresel egyet.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+36 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+17 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: gyógyítás 30 pontért
Egy jó masszírozás mindig felfrissít. Egyedül ugyan egy kicsit nehezen megy, de mielőtt teljesen összegabalyodnál, máris sokkal jobban érzed magad. (+40 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek keletre. [30 pontot használtál fel, van még 196.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Energia árad testedbe. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 191.]

tno 6 2 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 191.]

m 3 mozogsz délkeletre
[96,53] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 tüskét. [11 pontot használtál fel, van még 180.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Kellemes, bizsergető érzés fut végig rajtad, ahogy istened tudtul adja, hallotta imád. (+10 varázspont.) Figyelmedet a földenergiavonalak rezdülései irányítják a földelem síkját megzavaró lényre: egy manifesztátor.

Ellenfeledre lángcsóva varázslatot lősz. 24 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a manifesztátor egyik karját. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a manifesztátor testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a manifesztátor testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a manifesztátor száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 manifeszt.nyúlványt. 345 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 150.]

m 3 4 1 mozogsz délkeletre, délre, északkeletre
[97,54] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kardfogú fülemüle közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 18 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Pár lövedéked átjárja a kardfogú fülemüle tollpihés hasát. (3 támadással 6 életpontot sebezve.) A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Hiszen ez kibírhatatlan! Túl sok sebet kaptál. A lábizmaid talán még segíthetnek. Megindulsz, mint a tájfun, és reménykedsz. Sikerült!
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Tassadar előtt.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Nini, egy quwarg! Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. Nocsak, itt van valami érdekes! Kicsit régi (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [97,55] Az erdőt síkság váltja fel. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy gyöngymangó bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Elenios hívői építették. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy álomvirágot. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy karmos tankány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 22 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a karmos tankány bal első lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a karmos tankány kitinpáncélját. (3 támadással 46 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd a karmos tankány testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai eltalálják a bal térdedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A karmos tankány többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval párszor keményen megütöd a karmos tankány testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A karmos tankány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. 732 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [98,54] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy grok-képződményt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt.


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 9 tüskét. [39 pontot használtál fel, van még 111.]

h 78 használod a 78. tárgyat
A mászókarmokat a kezedre erősítve, mászni kezdesz felfelé. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. A keresgélés meghozza eredményét - a puha padlón találtál 2 gyöngymangót. Elhagyod a furcsa képződményt. [16 pontot használtál fel, van még 95.]

m 1 mozogsz északkeletre
[99,53] A bozótost ritka erdő váltja fel. Felfedeztél egy phua-kúpot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy álomvirágot. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog egy bávatag golombár előtt. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy sérült trikornis. Egymásra bámultok, aztán mindenki megy a maga útján.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 85.]

kut 10 kutatsz 10 pontért
Odasétálsz a phua-kúphoz, és megvizsgálod. Á, megvan a feladvány az oldalán!
Egynek túl sok tartani, de ha kettőnél több bírja, megszűnik annak lenni, ami.
Részletes és aprólékos kutatásba kezdesz. Sajnos semmilyen rejtett vagy eldobott tárgyat nem találtál. [10 pontot használtál fel, van még 75.]

m 1 8 6 mozogsz északkeletre, északra, nyugatra
[100,52] Az erdő után alacsonyhegység következik. Felfedeztél egy oltárt. Raia hívei emelték. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt világítótornyot. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vadtroll. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 19 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Lövedékeiddel perforálod a vadtroll testét. (3 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Elszántan a másikra rontasz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a vadtroll nyakát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a vadtroll jobb lábát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a vadtroll megcsapja a fejedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A vadtroll feléd harap, de sikertelenül. A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-5 életpont)! A vadtroll összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 194 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy fémbontó szójer. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 10 életpontot sebeztél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a fémbontó szójer bal első lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a fémbontó szójer farkát. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a fémbontó szójer csáprágójával. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő fémrúd felületére. Folyadékká válik a maró sav hatására! A teremtmény gyorsan felhabzsolja. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a fémbontó szójer testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő rézdarab felszínére. Mázli! Semmi baja sem esett. A fémbontó szójer összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. (ld. enc.) 712 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 95, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Szörnyen éhezel. (-3 életerő.)

(Továbbmész...) [100,51] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy.

Találsz egy xantusz-kaktuszt. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek délre vezetnek.

(Továbbmész...) [99,51] Még mindig füves síkságon vagy.

Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Alaposan körülnézel a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) mutáns nyomok vezetnek délnyugatra. [30 pontot használtál fel, van még 45.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Keresni, kutatni kezdesz. A munkád eredménytelen: nem találtál eldobott/rejtett tárgyakat. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [20 pontot használtál fel, van még 25.]

szk 360 keresed a 360. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy ryuku gárdistát. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 25.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 22.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt az erőpajzs I hatása.
Ebben a körben 22 pontod maradt, ebből a következő körre 22 pontot vihetsz át. Kapsz még 230 pontot. A következő körben tehát 252 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KARDFOGÚ FÜLEMÜLE (146. SZÖRNY)
A kardfogú fülemüle, az erdők első pillantásra békésnek tűnő énekesmadara igen veszélyes ragadozó. Ezek az aránylag apró, szende kinézetű madarak először fülrepesztő sivításukkal kergetik áldozatukat az őrületbe. Ez ellen csak egyetlen védekezés van: ha zene szakértelmed elég magas, és van a birtokodban valamilyen zeneszerszám, ellensúlyozni tudod az iszonyatos rikácsolást. Ellenkező esetben nincs más megoldás, mint a menekülés. Ha a madár látja, hogy hangtámadása hatástalan, döbbenetes és irtóztató kardfogával, agyarával támad. A csontszerű nyúlvány úgy lékeli a koponyát, mint kés a dinnyét. Ha egyáltalán eljutsz odáig, hogy fegyvert használj, a fülemüle halott hús - bármilyen fegyverrel egyforma könnyű leölni.

VADTROLL (70. SZÖRNY)
A vadtroll cseppet sem hasonlít az izomkolosszus, szende, intelligens (??) troll kalandozókra. Az ő bőre ragyás, zöld, hajlott háttal jár, hosszú fogai és még hosszabb karmai vannak. Bár kinézetre elég nyápic, jóval több erő lakozik benne, mint az "elsatnyult szelíd trollokban". A kapott sebzéseket fenomenális iramban regenerálja vissza, ezért nem könnyű elbánni vele. Állítólag a tűz a legjobb módja az elpusztításuknak.

FÉMBONTÓ SZÓJER (150. SZÖRNY)
A fémbontó szójer a hegyek félelmetes lakója. Leginkább egy nagy szürke pajzstetűre emlékeztet, hosszú, vékony antennákkal. Ezekkel képes már messziről is a fémet megérezni. Nagy veszélyt jelent a hegyekben bányászó kalandozókra, mert pillanatok alatt képes a nyers formában levő vasat, ónt és rezet köpetével elbontani. Még az is előfordulhat, hogy a fémből kovácsolt páncélodat, fegyveredet támadja meg és rágja szét. [A játék szempontjából egyforma valószínűséggel választja a szójer a fémrudadat, a kis vaskulcsodat vagy akár a vasvértedet. A bontás ellen a KF-elés sem véd, kivéve a jobb ill. balkezes fegyveredet, ellentétben a fabontó szójerral. Az, hogy a kiválasztott fémtárgy megmenekül-e, nagymértékben függ az adott tárgy sav elleni mentődobásától. Így pl. egy vasvért sokkal nehezebben semmisül meg, mint egy rézdarab.] A fémbontó szójer ellen az ütőfegyver a leghatékonyabb.

VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod...

KARAKTERLAP

Alex Zelpher, egy barna, rövid hajú, szürke szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Fairlight hűséges követője vagy. Az Ars Magica (#9150) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 89. fordulód.

Erő: 17 Szint: 14 Merészség: 5/5 Magasság: 169 cm
IQ: 20 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 93 kg
Ügyesség: 19 (21) Védekezés: 13 Menekülés: 30 % Életkor: 23/23 év
Egészség: 20 Életpont: 206/144 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 87/21 Pénz: 238 arany Kép. pont: 10
Tudatpont: 12/2 EFejl: 7
Eddig összesen 306 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1984 TP-t kaptál. Jelenleg 50762 TP-d van. A következő szinthez még 24238 TP szükséges. Trófeáid: karmos tankány, kérődző etra, ryuku gárdista. A 78. fordulódban 100 arany került a bankszámládra. 110 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 7/84 (+9%) vágófegyverek: 1/1 ütőfegyverek: 17/18 (+9%)
lőfegyverek: 15/90 (+15%)

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -7.); ubuk tüske (#131) (8 -11.); mérg. ubuk tüske (#137) (12 -);

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/89 2. nyomkövetés: 15/78 (+32%) 3. mászás: 4/23 (+7%)
4. csapdakészítés: 7/36 (+7%) 5. gyógyítás: 44/18 (+22%) 6. titkosírás: 1/20
7. felderítés: 3/16 (+39%) 8. teológia: 2/48 (+4%) 9. taumaturgia: 4/27 (+15%)
10. szörnyismeret: 7/52 11. vadászat: 10/85 12. bányászat: 1/65

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 20 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot )
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
0. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 10)
energiatüskék (#29), lángcsóva (#31)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

Összsúly: 42.02 kg Megterheltség: 95%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 84 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Nagyon éhes vagy! A következő körben adj ki legalább két É 40 parancsot!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fémrúd (#104) 5 tüske (#22) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 gyöngymangó (#135) 1 manifeszt.nyúlvány (#214) 1 tankány karom (#237)
2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(96,53) Fairlight oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), manifesztátor (#124)
(97,54) kardfogú fülemüle (#146), Leah rúnaköve, művészi porolit (#720)
(97,55) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), Elenios oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), karmos tankány (#137)
(98,54) grok-képződmény (#149), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár
(99,51) 34. jellempróba, Fairlight oltár
(99,53) phua-kúp (#372), egy ismeretlen isten rúnaköve, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), trikornis (#104)
(100,51) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), oltár
(100,52) Raia oltár, olvasztókemence (#86), világítótorony (#156), vaskohó (#155), vadtrollok (#70), fémbontó szójer (#150)

Üzenet küldése a karakternek