82. forduló, 84. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. febr. 8. 12h:05'
EZ A 99. JÁTÉKHETED, 83. FORDULÓD
100. játékheted kezdete: febr. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 500 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [45,-22] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Thompson99. Tharr hűséges követője. Egy bronzsisakot, egy igazgy. fülbevalót, egy két kard szimbólumot, egy tankány karmot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy törpemammut trófea, egy karmos tankány trófea és egy rőtmanó berzerker trófea díszíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat.
Thompson99, amikor összefutottatok, adott neked egy bronzpáncélt, 10 kaját, 13 mérgezett tüskét és 4 gyenge mérget.
Alig szenderedsz el, máris arra eszmélsz, hogy csaholó bolhakutyák vesznek körül. Megpróbálsz lesújtani fegyvereddel, de mindig épp ütőtávolságon kívül maradnak - úgy látszik, terelgetnek valamerre. Követed őket. Hamarosan egy kőkupachoz értek. Valaha egy oltár lehetett, de hogy melyik istené, nem igazán tudod megmondani. Ahogy vizsgálódsz, hirtelen egy ködszerű kép jelenik meg az oltár felett. Egy apró, erdei tündérkére emlékeztető lény képe. Magas, izgatott hangon kezd csivitelni. Arról beszél, hogy ő Sheran, a természet istenének küldötte, és szeretné, ha az oltárt újjáépítenéd. Már épp hozzálátna, hogy elmondja, milyen áldozatot mutass be Sherannak, hogy kapcsolatba tudj vele lépni, amikor magadhoz térsz, és kiderül, hogy mindez csak álom volt.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+9 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+6 varázspont.)

kf 90 kézbeveszed/felveszed a 90. tárgyat
Magadra öltöd a bronzpáncélt. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [0 pontot használtál fel, van még 223.]

fkt 23 25 1 felt. készítesz a 23. tárgyat (25 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 mérgezett tüskét. [2 pontot használtál fel, van még 221.]

m 2 mozogsz keletre
[46,-22] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy téfea magoflux közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 mérgezett tüske. Több lövedéked átfúrja a téfea magoflux jobb lábát. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a téfea magoflux jobb lábát. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A téfea magoflux most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. (ld. enc.) 257 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 mérgezett tüskét. [14 pontot használtál fel, van még 207.]

be 6 bemész a 6. titkos labirintusba
A sötétséget, gonoszt sugárzó helyet könnyedén megtalálod. Ahogy a misztikus, szürke ködből előemelkedő kövek felé közeledsz, rossz előérzeted támad: mintha vörösen izzó szempárok figyelnének a sötétből... De ahogy odakapod a fejed, nem látsz semmit. Csak a félelem, az idegesség - nyugtatod magad. A romok fölé olyan rosszindulatú sötétség borul, hogy nem fogod megúszni fáklyahasználat nélkül a dolgot. A fény talán segít a gonoszt is távol tartani... A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Belépsz a romok közé. Mindenhonnan a halál nem szagolható, de mégis jól érezhető jelenléte árad. [5 pontot használtál fel, van még 202.]

lm 2 3 6 mozogsz 2 3 6
Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy zombi. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a zombi fejét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
A romvidék északnyugati csücskében járhatsz, ha egyáltalán hihetsz az igencsak megkavarodott irányérzékelésednek. [3. PONT] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy csontváz. (ld. enc.) Itt csata lesz.

Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a csontváz bal lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! A csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a zombi jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[18 pontot használtál fel, van még 184.]

lm 7 4 5 mozogsz 7 4 5
Ahogy továbbmész, egy különösen sötétnek, elhagyatottnak tűnő szoba maradványai bontakoznak ki előtted. [7. PONT] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy csontváz az. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a csontváz fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Alapos vizsgálódásod meghozza eredményét. Zsákmányod: 1 lapockacsont. Felpakolsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Fegyveredet erősen markolva lopakodsz a romok közt. Egy elágazáshoz érkeztél. [6. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Az egykori falak maradványainak kanyargó összevisszasága valaha talán gyönyörű képekkel díszített folyosó lehetett: mostanra mindent elnyelt a mocsár. Vigyázva lépkedsz tovább. [4. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a zombi rotható húsát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Ahogy a sarokban meghúzódó épületmaradványok felé közelítesz, rossz érzés kerít hatalmába. [5. PONT] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy csontváz. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valamit észreveszel a földön! Szerzeményed: 1 bordacsont. Felpakolsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[24 pontot használtál fel, van még 160.]

lm 2 1 mozogsz 2 1
Tovább merészkedsz a szürke kövek között, felkészülve a legrosszabbra. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Visszatérsz a bejárathoz, és elhagyod a baljóslatú helyet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[12 pontot használtál fel, van még 148.]

fkt 22 30 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (30 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 148.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+6 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 146.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[45,-23] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy varkaudar. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 mérgezett tüske. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar testét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 varkaudar csontot. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Sheran oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,-23] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Ez a fülledt levegőjű mocsár jelöli Nimeron földjének nyugati szélét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy Leah oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy xirnox közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A lény savat köp rád. Iszonyatos fájdalomhullám. (22 életpontot vesztettél.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod a xirnox bal első lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Néhány döfést ejt rajtad a xirnox agyarával. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A xirnox nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. Bronzhegyű lándzsával megdöfködöd a xirnox lila hasát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A xirnox megtaszít agyarával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Varázsenergiád szökik! (-22 varázspont.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [43,-23] Füves síkságra érkeztél. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy gyilkos sallank. Nem jelenthet különösebb problémát. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 mérgezett tüske. Több lövedéked átfúrja a gyilkos sallank izmos hátát. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. 163 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Előtted csörgedezik egy kis patak, amely délkeletről folyik északnyugatra. Feltöltöd a vizestömlőt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély kutat. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Rábukkansz egy haldokló alakváltóra. Amikor megpillant, remény csillan a szemében, és azt hörgi: - Vizet! Vizet! - Ha segíteni akarsz rajta, legalább 5 korty víz kell, hogy legyen a kulacsodban. Ez a tevékenység 2 TVP-be kerül (6. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. Odalent félhomály van. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy százfogú!

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a százfogú testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A százfogú megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A százfogú még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 zöld üveget. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Leah oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Sheran oltárt. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy mély kút van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [50 pontot használtál fel, van még 96.]

m 8 mozogsz északra
[43,-24] Egy sejtelmes, baljós sűrű erdőbe érsz a síkságot elhagyva. Találsz egy phua-kúpot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy liumbe. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ellenfeled kitátja pofáját, és máris gyilkos méregfelhő repül feléd. Félrehajolsz, így nem lélegzed be az összes gázt. (9 életpontot vesztettél.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával megdöfködöd a liumbe vaskos szárát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) A szörny csápja feléd sújt, de Te fürgén félreugrasz. Csak súrol az ütés. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. A liumbe csápol, de mindhiába. Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Egy kis mérget is kaptál a csípéssel. A méreg gyenge - csak 8 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a liumbe vaskos szárát. (3 támadással 32 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a liumbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. A liumbe csápol, de mindhiába. A liumbe ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 30, gyógyulás: 0, összesen: -30 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Aránylag régi (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 84.]

jlk 9185 jelszó kimondása 9185
Nagyot krákogsz, majd elrebeged a jelszót. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Az izgalomtól remegve léped át az ősi Moa szentély küszöbét. A tojás belsejét különös fény világítja meg. Felkészületlenül ér a nagy fekete tömeg, ami odabent mozdul: egy massza! (ld. enc.)

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a massza riási fülét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) A massza csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A massza összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 dözmöng szivet. (ld. enc.) 260 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Körbekémlelsz, a régmúlt idők kincsei után kutatva. Hö - a kúp üres! A francba! Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [15 pontot használtál fel, van még 69.]

jlk 1429 jelszó kimondása 1429
Kimondod a jelszót, de persze semmi sem történik, hiszen a találós kérdést még el sem olvastad. [0 pontot használtál fel, van még 69.]
[0 pontot használtál fel, van még 69.]

m 8 8 7 mozogsz északra, északra, északnyugatra
[43,-25] A fák ritkulnak, az aljnövényzet sűrűsödik - ez már csak bozótos. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy sünmedve. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a sünmedve testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A sünmedve állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely délről folyik északra. Mohón iszol belőle. Találsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 30 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 6 mérgezett tüskét.

(Továbbmész...) [43,-26] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Vad szamóca illatát hozza a szél.

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely délről folyik északra. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia híveié. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. A földön meglátsz egy quwargot. Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy sörsátor van. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megvizsgálod a talajt. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [60 pontot használtál fel, van még 9.]

ve 152 5 megveszed a 152. tárgyat 5
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

ve 245 1 megveszed a 245. tárgyat 1
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

ve 185 1 megveszed a 185. tárgyat 1
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

ve 108 20 megveszed a 108. tárgyat 20
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

ve 112 20 megveszed a 112. tárgyat 20
Sajnálom, de itt nincs semmilyen bolt. [0 pontot használtál fel, van még 9.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 4.]
Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebből a következő körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 224 pontot. A következő körben tehát 228 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

TÉFEA-AGY (172. TÁRGY)
A téfea magoflux agyának kimetszése különösen gusztustalan feladat. És a kimetszés nagyon kevés, ha nem tudod az agyat tartósítani: néhány nap múlva már csak fertelmes bűzű massza lesz belőle. A tartósításhoz 2 csepp spirituszt kell felhasználnod.

CSONTVÁZ (48. SZÖRNY)
Gonosz papok és nekromanták sötét mágia segítségével képesek a holtakat animálni, szolgálatukra kényszeríteni. A több száz éve halott harcosokból persze csak csontjaik maradnak meg. Egy ilyen animált csontváz meglepően hatékony harcos: fegyverét aránylag fürgén forgatja, és a vékony, kevés felületet tartalmazó csontos alkat ellen nem sokat érnek a vágó- és szúrófegyverek. Ezért, valamint némiképp esztétikusabb (értsd kevésbé büdös) voltuk miatt valamivel kedveltebb szolgák, mint a zombik.

XIRNOX (122. SZÖRNY)
Ez a kövér, lila szörny sötét árnyként magasodik elő a mocsár homályából. Kedvelt támadása a maró savköpet, majd kínban fetrengő ellenfelét, mielőtt az feltápászkodna, agyaraival felnyársalja. Különleges képessége, hogy nyelvével a varázstudók varázsenergiáját képes elszívni. E szuper-destruktív szörny ellen talán a vágófegyver a legeffektívebb.

MASSZA (217. SZÖRNY)
A massza nem egy bizonyos szörny, hanem egy gyűjtőfogalom mindazokra a borzalmakra, amelyek a phua-kúpokban megtalálhatóak. A massza egy speciális Moa mágikus eljárás, a Génmancipulcánió, (vagy valami hasonló) eredményeképp létrejött lény. A legtöbb phua-kúpban megtalálható egy szörnygenerátor nevű varázsdoboz, amely tökéletesen véletlenszerű paraméterek alapján MASSZÁT állít elő. A massza alakja, színe, formája, végtagjainak száma, és nem utolsósorban hatalma nagymértékben változó. Van, amelyik rendelkezik mágikus képességgel, másoknak kővéváltoztató pillantása, esetleg tulajdonságcsökkentő érintése van. Némelyik ellen az ütő, mások ellen a szúrófegyver a jó. Éppen ezért nem túl biztonságos dolog FT-t kiadni egy MASSZÁRA, hiszen lehet, hogy képességei egy gonyolékénél is gyengébbek, de az is előfordulhat, hogy még egy borzalmas varkaudar is megfutamodna előle. Ezért bízd csak az életedet a viselkedésben megadott merészségedre, az majd eldönti, hogy az adott formájú és méretű MASSZA milyen szintű szörny, és érdemes-e vele kikezdeni - és persze nem árt tulajdonságpajzsot, lélek védelmét vagy hasonlót is felrakni. A phua-kúpok szörnygenerátora minden alkalommal új szörnyet állít elő. Érdekesség: a phua-kúpokban talált masszákról szerezhetsz információt a pszi-ernyővel. Sok masszából érdekes komponens nyerhető ki, mindegyikből más és más!

DÖZMÖNG SZÍV (122. TÁRGY)
Leölve a színes dözmöngöt, kimetszheted még forró, majdnem dobogó kis szívét, amely a szivárvány színeiben játszik. Miután kihűl, ezt a furcsa, varázslatos képességét akkor is megőrzi! Majdcsak jó lesz valamire.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hűséges követője vagy. Ez a 83. fordulód.

Erő: 22 Szint: 14 Merészség: 5/5 Magasság: 141 cm
IQ: 21 Támadás: 13 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 16 Menekülés: 35 % Életkor: 165/165 év
Egészség: 13 (15) Életpont: 188/159 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 2
Szerencse: 15 Varázspont: 54/12 Pénz: 126 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 490 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 153 TP-t kaptál. Jelenleg 49 564 TP-d van. A következő szinthez még 25 436 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, dombi yeti, liumbe.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 13 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -4.); mérgezett tüske (#23) (5 -7.); nyílvessző (#108) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
43,29 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 18 3. mászás: 4 (+1)
4. csapdakészítés: 7 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 12
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 5 9. teológia: 1
10. zene: 1 11. szörnyismeret: 4 12. zárnyitás: 2
13. vadászat: 8 14. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 10 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 25 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
elfogod pókvadászt (#59) háló-csapdával (#220)
mászol max. 42 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Én a béke híve vagyok - céljaink szimbolizálására semmisíts meg egy mandibulakaszát oltáromnál.
2.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Egy egyszerű, a természet istenéhez illő áldozat: hozz egy tucat gyöngymangót.

Összsúly: 66.69 kg Megterheltség: 123%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 68 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 10 gyenge méreg (#26) 1 kaja (#2)
2 spiritusz (#170)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bordacsont (#16) 1 dözmöng szív (#122) 1 lapockacsont (#33)
2 mérgezett tüske (#23) 6 sallank karom (#128) 6 sünmedve tüske (#14)
1 téfea-agy (#172) 20 tüske (#22) 1 varkaudar csont (#1113)
4 víz (#27) 1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

42 43 44 45 46 47
-27
-26
-25
-24
-23
-22
-21
(43,-26) patak, Raia oltár, 22. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve
(43,-25) sünmedve (#33), patak, Leah oltár, 10. jellempróba
(43,-24) phua-kúp (#372), liumbe (#349), massza (#217)
(43,-23) gyilkos sallank (#85), Raia rúnaköve, patak, mély kút (#93), Tharr oltár, 6. jellempróba, százfogú (#53)
(44,-23) xirnox (#122)
(45,-23) varkaudar (#64)
(46,-22) téfea magoflux (#98), a 6. labirintus bejárata, zombi (#49), csontváz (#48)

Üzenet küldése a karakternek