80. forduló, 82. forduló, Ebenezer Scrooge összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. ápr. 19. 9h:06'
EZ A 87. JÁTÉKHETED, 81. FORDULÓD
88. játékheted kezdete: ápr. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3315
SZÁMLA : XXXX

EBENEZER SCROOGE KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [51,29] koordinátán.
Hatalmába kerít a vadászszenvedély. Látod magad előtt a szörny nyomait, s bár nem túl frissek, kitartóan követed őket. Óvatosan helyezed egyik lábad a másik elé, ügyelve nehogy megreccsenjen valami a talpad alatt. Nyugalmat erőltetsz magadra, nem lehetsz már messze a sikertől. Mint külső szemlélő figyeled magadat, ahogy osonsz, bokorról bokorra, a cél felé. De hirtelen megcsúszol, és hangos robajjal gurulsz lefelé a domboldalon. Ó, a mennydörgős ménkő, legközelebb nem alszol lejtőn! De hátha tanultál valamit az álom-vadászatból, nosza, próbáld ki!
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+17 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.)
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy ryuku légiós nyomok után kutattál. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [8 pontot használtál fel, van még 222.]

* 1. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 221.]

* 2. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. [1 pontot használtál fel, van még 220.]

* 3. KP: e 1 0 0 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 219.]

kno 9 2 képesség-növelés 9
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyidomítás.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyidomítás.)
[0 pontot használtál fel, van még 219.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A forró energia testedbe áramlik. Létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 214.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[50,29] Még mindig füves síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy manaelementál került az utadba. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a manaelementál hullámzó masszáját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál egyik csápját. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál lebernyegét. (3 támadással 41 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+5 vp). Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a manaelementál lebernyegét. (4 támadással 89 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel gyengén megszurkálod a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+7 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 277, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Elsőnek egy élőholt quwarg száll szembe veled.

Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 26 életpontot sebeztél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod az élőholt quwarg testét. (4 támadással 35 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő pillanatban borzalmas félelem lesz rajtad úrrá. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr híveié. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [49,29] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Úgy gondolod, hogy a közeledő szürke rinocérosz nem jelenthet komoly veszélyt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz jobb vállát. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a szürke rinocérosz testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz meglök a szarvával. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz patája súrolja a combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 640 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy szúrófegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 103, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Az első ellenfél egy zombi.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a zombi testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy zombi.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a zombi testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Ellenfeled hullájáról zsákmányolsz 2 ork csodaszert.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 279 (limit: 465), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 27700.
Felfedeztél egy tűzbokrot. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy halálbokort. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 fáklyát.

(Továbbmész...) [48,29] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy ryuku légiós. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ryuku légiós testét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel többször eltalálod a ryuku légiós páncélos testét. (3 támadással 14 életpontot sebezve.) A ryuku légiós pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a ryuku légiós páncélos testét. (3 támadással 38 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megérinted a ryuku légiós fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A ryuku légiós újból meg újból lesújt rád. (2 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 808 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

Látsz egy manilla-fát. Felfedeztél egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy phua-kúpot. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Chara-din hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy proteinfecske. Ettől nincs semmi félnivalód. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a proteinfecske tollas testét. (4 támadással 56 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a proteinfecske bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A proteinfecske feléd csap csőrével, de sikertelenül. A proteinfecske karma a fejed mellett suhan el! A proteinfecske most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[27 pontot használtál fel, van még 187.]

kt 92 4 elkészíted a 92. tárgyat (4 darabot)
Begyűjtöttél 4 kötelet. [24 pontot használtál fel, van még 163.]

m 1 8 3 mozogsz északkeletre, északra, délkeletre
[49,28] Még mindig füves síkságon vagy. Felfedeztél egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő sóhajtó dorony mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony jobb hátsó lábát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva a szivárványszivet, szereztél 1 dorony tüdőt. 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Az első ellenfél egy csontváz.

Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a csontváz fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A csontváz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 49, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy élőholt mirg.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az élőholt mirg testét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az élőholt mirg tollas testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az élőholt mirg belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az élőholt mirg összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 madártollat. 172 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Találsz nála 2 madártollat.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 281 (limit: 465), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 27800.
Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [49,27] Még mindig füves síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Észreveszel egy tűzbokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívői építették. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy manaelementál közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor megkarcolod a manaelementál testét. (4 támadással 105 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál egyik csápját. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+9 vp). Vashegyű lándzsával valamennyire megsebezgeted a manaelementál testét. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel valamennyire megsebezgeted a manaelementál testét. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Energia áramlik beléd (+9 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 272, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy élőholt mágus áll veled szemben.

Ellenfeled számodra ismeretlen védekező varázslattal készül a csatára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 22 életpontot sebeztél. Egy villámcsapás varázslattal köszönt csatapartnered. 30 életpontot vesztettél. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd az élőholt mágus bal karját. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az élőholt mágus testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Nem sikerült az élőholt mágus ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A varázsló kitárja kezét, néhány szót mormol, és pusztító tüzet lő rád. 23 életpontot vesztettél. Az élőholt mágus még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 968 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 66, gyógyulás: 0, összesen: -66 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Jöhet a következő! - kiáltod, és már össze is csapsz a második ellenfeleddel, aki egy zombi.

Elszántan ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával felnyársalod a zombi foszladozó testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a zombi testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A zombi karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Kinyersz egy bomló esszenciát. (Nincs mibe rakni 1 bomló esszenciát.) Találsz nála 1 sámán gyógykenőcsöt.
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 283 (limit: 465), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 27900.
Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy proteinfecske. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a proteinfecske fejét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszurkálod a proteinfecske testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) A proteinfecske feléd csap csőrével, de sikertelenül. A proteinfecske karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A proteinfecske összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 madártollat. 323 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


(Továbbmész...) [50,28] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy manaelementál közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál bal oldalát. (4 támadással 91 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál hullámzó masszáját. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+4 vp). Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 86 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel valamennyire megsebezgeted a manaelementál testét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+8 vp). Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 264, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Látsz egy Chara-din monolitját. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy szent ligetet. A természet tökéletes összhangja feléd is a béke érzetét sugározza. Nini, egy quwarg! Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy szőrös pók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a szőrös pók testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a szőrös pók egyik lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szőrös pók csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 3 ugh mérget.) 198 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss alakváltó nyomok vezetnek északra.
Összefutsz Kuruzslóval. Egy kvazár sisakot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy mind. ametisztjét, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy zafír erőövet és egy zafír védőgyűrűt visel. Felszerelését egy Shandul trófea, egy fémbontó szójer trófea és egy ragyás burástya trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű az alávaló.
Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
[24 pontot használtál fel, van még 139.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odaóvakodsz a misztikus Moa építményhez. Megtalálod az oldalán a találós kérdést, és kibetűzöd:
Mi illik legjobban egy szép piros cipőhöz?
[5 pontot használtál fel, van még 134.]

kno 3 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 134.]

m 2 5 2 mozogsz keletre, délnyugatra, keletre
[51,28] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Egy helyen egy tábla van a földbe szúrva, a következő felirattal: " Az Ősi Hajnal Lovagjai Ghalla felvirágoztatásáért küzdenek! Csatlakozz! " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy grok-képződményt. Utad során felfedezel egy oltárt. Sheran hívői építették. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hmm, csak egy púpos burástya. Ettől nincs semmi félnivalód. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a púpos burástya hosszú tojócsövét. (3 támadással 61 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. A púpos burástya szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hmm, csak egy manaelementál. Ettől nincs semmi félnivalód. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál bal oldalát. (4 támadással 98 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál testét. (3 támadással 40 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+5 vp). Vashegyű lándzsával kicsit megbökdösöd a manaelementál hullámzó masszáját. (4 támadással 96 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál lebernyegét. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+5 vp). Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 277, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 20 tüskét.

(Továbbmész...) [50,29] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Észreveszel egy quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy piromenyét. Nem jelenthet különösebb problémát. Itt csata lesz.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a piromenyét testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és tüzet fúj rád. A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a piromenyét testét. (2 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a piromenyét jobb hátsó lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A piromenyét belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a piromenyét száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. A gyors menekülés után, egy óvatos pillantást vetsz az ellenfeled felé. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy drakolich. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Alaposan körülnézel a földön. Friss alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [51,29] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy manaelementál közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a manaelementál testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával gyengén megszurkálod a manaelementál jobb oldalát. (4 támadással 97 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod a manaelementál jobb oldalát. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) A manaelementál csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+5 vp). Vashegyű lándzsával párszor épp hogy megérintgeted a manaelementál testét. (4 támadással 90 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel gyengén megszurkálod a manaelementál lebernyegét. (3 támadással 40 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csiklandozó az érintés (+4 vp). Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 273, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. A fűben meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy noth szellem. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Fist Fighter irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. [44 pontot használtál fel, van még 90.]

m 1 mozogsz északkeletre
[52,28] Lakott területre érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy csodák kútját. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Van itt egy Toborzóiroda (760. épület.) és egy fejvadászcéh (758. épület.).
[8 pontot használtál fel, van még 82.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. Pár pillanat elteltével csoda történik: a környezet megváltozik, mindent élesebben látsz, minden mozdulat könnyedebb, mint előtte volt. (+3 támadás forduló végéig.) Le sem tudod törölni az elégedett mosolyt az arcodról. [4 pontot használtál fel, van még 78.]
Elegáns mozdulattal 1 aranyérmét hajítasz a kútba. Vársz pár pillanatot, de semmi nem történik... Aztán szabadon lévő alkarodra pillantasz, ahol egy pillanatra vörös betűs felirat jelenik meg: "Szeretnéd tudni, mi a dombi yeti leggyengébb pontja? Ha az otromba fejét ütöd, előbb-utóbb megpusztul." Mintha hallottad volna már valahol ezt az információt, de azért megköszönöd, hogy most megerősítettek benne. [4 pontot használtál fel, van még 74.]
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Édesanyád képe jelenik meg a kút felett. Csupán egy arc, de egyértelmű, hogy azé a régen szeretett teremtményé. Mielőtt még rövid itt tartózkodása véget érne, artikuláltan ejti számodra a szavakat: "Egy nyílt titok: a Ghudd'zilla kesztyű értékét nagymértékben növeli a tárgy szerencsét adó tulajdonsága." Hálát rebegsz az elhangzott információért, és vidáman indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 70.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
1 aranyat dobsz a kút belsejébe. Megjelenik előtted a kút szelleme. Elmondja mi az, amit még nem árt, ha tudsz a taumaturgia szakértelemről, utána magadra hagy, hogy töprenghess a dolgokon. (Szakértelmed 10 százalékkal nőtt.) Öröm és elégedettség lesz úrrá rajtad. [4 pontot használtál fel, van még 66.]
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Egy elf lányka terem melletted, és tetőtől talpig végigmér. Aztán elárulja, hogy ő a kút szelleme, és ha gondolsz valamire, ő elárul azzal kapcsolatban valamit. Gyorsan belekapaszkodsz az első gondolatfoszlányba, ami eszedbe jut. Az elf teremtés bólint, és mielőtt eltűnne, még a füledbe súgja: "Szeretnéd tudni, mi az ork sámán leggyengébb pontja? Ha a bibircsókos orrát ütöd, előbb-utóbb megpusztul." Ennél izgalmasabb dologról nem is hallhattál volna. Majd jobban oda kell rá figyelned, amikor a jövődet tervezed. [4 pontot használtál fel, van még 62.]
Közelebb lépsz a kút pereméhez, és behajítasz 1 aranyat. Valami mocorogni kezd a hátizsákodban. Gyorsan ledobod a földre, és támadásra készen kinyitod a fedelét. Aztán megnyugszol, hogy nincs semmi baj, csak a kút közreműködésére egy ryuku buzogány megduplázódott odabent. Felvillanyozódva indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 58.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. Hirtelen tör rád az érzés, hogy láthatatlan ujjak matatnak az agyadban. Szörföznek az tudásbázisodban. Aztán megszűnik az érzés. Vele egyidőben azonban a kút belsejéből suttogó hangok törnek a felszínre, a következő információval szolgálva: "Innen keletre 180, délre 96 mérföldre egy élőholt tigris tartja rettegésben a környék állatait. Talán pont te leszel ez a bátor kalandozó, aki véget vet egyeduralmának." Elraktározod az információt magadban. Ideje lesz utánanézni, valóban igaz-e az állítás. [4 pontot használtál fel, van még 54.]
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Hirtelen megváltozik a környék. Magasan repülsz, a felhők felett, mint egy madár. Nocsak, most veszed észre, hogy szárnyaid is vannak. Letekintesz az alant elsuhanó tájra, a zöld, füves mezőkre, a magasra felnyúló fenyőkre, melyek széles erdőt alkotnak, és az itt-ott feltűnő tavakra, melyeket vékony folyású patakok táplálnak... Hopsz, megint a kút előtt vagy. Az imént átélt élmények hatása egyedülálló. 491 tapasztalati pontot kaptál. Öröm és elégedettség lesz úrrá rajtad. [4 pontot használtál fel, van még 50.]
1 aranyat dobsz a kút belsejébe. Hirtelen meglódul a lábad alatt a talaj, és egy étkezőben találod magad. Egy asztalnál ülsz, melynél a legelképesztőbb formába bújt alakváltók az asztaltársaid. Hangosan csócsálják az ízletes falatokat a tányérjaikról. Csak te nem eszel, nem érted mi ez az egész... Aztán megérkezik a pincér és megkérdezi, hozhat-e még valamit. Miközben megrázod a fejed, felnézel rá, és szíved kis híján azon nyomban leáll. A pincér egy triklem drakolder... Földbe gyökerezett lábbal állsz a kút előtt. Nem tudod hova tenni ezt a látomást, bár annyira élethű volt. 491 tapasztalati pontot kaptál. Gyors hálát rebegsz az égieknek a történtekért. [4 pontot használtál fel, van még 46.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
A behajított aranyérme visszhangozva ütődik a kút belső falának. Pont arra gondolsz, milyen jó is lenne tisztában lenni vele, mi a túlélés Ghallán érvényes legfontosabb szabálya, amikor egy többször visszaverődő hang tölti be a levegőt: "Acélfejű Garhin által üzemeltetett boltban még 3 Emma köténye kapható!" Hálát rebegsz az elhangzott információért, és vidáman indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 42.]
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Megjelenik előtted a kút szelleme. Elmondja mi az, amit még nem árt, ha tudsz a rejtőzködés szakértelemről, utána magadra hagy, hogy töprenghess a dolgokon. (Szakértelmed 1 százalékkal nőtt.) Le sem tudod törölni az elégedett mosolyt az arcodról. [4 pontot használtál fel, van még 38.]
Apró csókot lehelsz az aranyérmére, mielőtt a kútba hajítanád. Bizsergető érzés vándorol végig testeden, mintegy mindenhol megacélosítva azt. (+3 támadás forduló végéig.) Remek hangulatba kerülsz, és gyors imát mormolsz a megtörtént eseményekért. [4 pontot használtál fel, van még 34.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Közelebb lépsz a kút pereméhez, és behajítasz 1 aranyat. Egy pillanatnyi homály után kitisztul a kép. Füves mezőn állsz, kezed egy fegyvert markolászik. Melletted Leah papok állnak, akik egyetlen cél érdekében gyűltek ma itt össze. Leigázni a világot, és minden törvény fölé magukat kikiáltani. A másik oldalon - a tisztás túlsó oldalán - csenevész hadsereg gyülekezik, ifjú trollok, kétbalkezes elfek, és fegyverüket esetlenül markolászó gnómok alkotják. Ők lehetnek az ellenség. A melletted álló hadvezér támadást kiált, miközben meglengeti a kezében lévő jogart... Mintha vízbe mártottad volna a fejed, olyan gyorsan térsz magadhoz. A kút előtt állsz, csak egy emlékkép maradt: a nyílvesszők záporában történt esztelen rohanás előre, mindig csak előre. 491 tapasztalati pontot kaptál. Felvillanyozódva indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 30.]
Apró csókot lehelsz az aranyérmére, mielőtt a kútba hajítanád. Most veszed csak észre, hogy egy aprócska quwarg mászik végig a kút peremén. Tenyereddel csapsz rá, mielőtt még elfuthatna. Valahogy sokkal jobban érzed magad ettől az irgalmatlan cselekedettől. 491 tapasztalati pontot kaptál. Öröm és elégedettség lesz úrrá rajtad. [4 pontot használtál fel, van még 26.]
Bal kézzel megpörgetsz a jobb tenyereden egy aranyérmét, majd a kútba hajítod. Belenézel a kút belsejébe. A messzi távolban fodrozódó víztükör furcsa alakzatoknak ad otthont, melyek egyre jobban kitisztulnak, hogy végül egy épkézláb mondattá álljanak össze: "Töprengj, kalandor! Töprengj! Rá fogsz jönni, az ezüsthegyű lándzsa elkészítéséhez mi is kell!" Örömmel fogadod az információt. Később még jó lehet valamire. [4 pontot használtál fel, van még 22.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. Egy orbitális erő ragad meg, és fejjel előre a kút belsejébe ránt. Ott keresztbe-kasul mágikus fonalak húzódnak, te pedig látomásszerűen lebegsz közöttük. Találomra megragadsz egyet, és mielőtt még újra a kút padkájánál állva találhatnád magad, feltárul előtted az imént kiválasztott információ: "Felhívnám a figyelmedet a harci kalapács nevű tárgyra. Ha harcról van szó, elsőrangú ütőfegyver, ami alig 19 hüvelyk hosszú, és mindössze 2 kilót nyom." Örömmel fogadod az információt. Később még jó lehet valamire. [4 pontot használtál fel, van még 18.]
Apró csókot lehelsz az aranyérmére, mielőtt a kútba hajítanád. A világ hirtelen változik meg körülötted. Magadat látod öregen, gyerekeid társaságában, amint egy tanyán, visszavonulva élsz. Az istállóban egy gnóm szolgáló vigyáz a lovakra, unokáidat egy sunyi árnymanó szórakoztatja HKK kártyatrükkökkel... Aztán a látomás eltűnik, a kút szelleme pedig nyájas hangon megszólít. Azt kérdi, mit szeretnél tudni. Nos, valami okosat kellene kérdezni. A kimondatlan kérdésedre a szellem elnyújtott hangon válaszol, mielőtt még eltűnne. "Innen keletre 120, északra 69 mérföldre egy egész horda kardfogú fülemülét láttak." Elégedetten bólogatsz. Ezért az információért érdemes volt meglátogatnod a kutat. [4 pontot használtál fel, van még 14.]
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. Pár pillanat múlva kasztroplanáris energiáid feltöltődnek. (+3 tudatpont.) Felvillanyozódva indulsz tovább. [4 pontot használtál fel, van még 10.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
A kút üreges belsejébe hajítasz 1 aranyérmét, majd izgalomteljes bizonytalanságban várod, hogy csörömpölve elérje a kút alját. Semmi nem történik... de aztán, néhány ákombákomot veszel észre a kút padkáján. Egybeolvasva értelmes mondatnak tűnnek. Központi témájuk a zárnyitás. Végigböngészed, mi az konkrétan, és lám, a szavak tudnak neked újat mondani. (Szakértelmed 15 százalékkal nőtt.) Öröm és elégedettség lesz úrrá rajtad. [4 pontot használtál fel, van még 6.]
Babonából előbb összedörzsölöd két tenyered, majd előkotorsz egy aranyérmét a hátizsákod aljáról. Fél lábra állsz, úgy hajítod be a kútba. Látomásod támad. Egy zöld fűvel benőtt réten állsz, a közelben mindenütt a Földanya teremtményei szaladgálnak. Mielőtt véleményt alkothatnál a helyről, különös dologra leszel figyelmes a lábaidnál. Jobban szemügyre veszed, mi az: 1 orgyilkos tőr. Miután ruhád alá rejtetted, az illúzió egycsapásra szertefoszlik, és újra a kút előtt találod magad. Kiül az öröm az arcodra, hogy ismét nem kellett a csodák kútjában csalódnod. [4 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

hh 1096 1096 1096 használod az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat az 1096. tárgyat
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Nincs elég TVP-d egyetlen aranyérme kútba hajítására se. [0 pontot használtál fel, van még 2.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 1.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. Egy kaját bezabál a hegyi szamár. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Információ érkezik az agyadba a feltételes mászással kapcsolatban. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 222 pontot. A következő körben tehát 223 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FELTÉTELES MÁSZÁS
A homlokodra csapsz: hogy ez eddig nem jutott eszedbe! Ahányszor megpillantasz valami másznivalót, nosza, rajta, megmászod! Ehhez az FM <TVP> parancsot kell kiadnod. Egy körben max. <TVP>-t fogsz mászásra szánni, és mindig automatikusan mászol, külön parancs kiadása nélkül. Persze feltétel, hogy mászás szakértelmed megfelelő legyen, és birtokodban legyen a mászáshoz szükséges tárgy. Egy körben nem fogsz kétszer ugyanoda felmászni Feltételes Mászással (hiszen másodjára már úgysem találnál semmit).

KARAKTERLAP

Ebenezer Scrooge, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 81. fordulód.

Erő: 15 (16) Szint: 17 Merészség: 6/1 Magasság: 185 cm
IQ: 25 Támadás: 16 (17) Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 11 (12) Védekezés: 19 (22) Menekülés: 30 % Életkor: 37/37 év
Egészség: 12 Életpont: 230/230 Jellem: gonosz (38) Tul. pont: 4
Szerencse: 16 (18) Varázspont: 150/138 Pénz: 323 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 24/7 EFejl: 7
Eddig összesen 761 szörnyet (14 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 376 TP-t kaptál. Jelenleg 188 919 TP-d van. A következő szinthez még 71 081 TP szükséges. Trófeáid: élőholt quwarg, dermesztő lidérc, csontváz lord. A 80. fordulódban 387 arany került a bankszámládra. 392 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: *21/100 (+2%) ütőfegyverek: 10/38 lőfegyverek: 21/68 (+2%)

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << ryuku buzogány (#696)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) max. 1 db (1 -12.); bronzhegyű nyíl (#94) (13 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,55 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 107

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 166 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 34/47 (+23%) 2. nyomkövetés: 19/64 (+26%) 3. mászás: 3/108 (+100%)
4. csapdakészítés: 6/82 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/33 6. gyógyítás: 25/83
7. titkosírás: 4/4 8. felderítés: 4/85 (+7%) 9. szörnyidomítás: 3/71 (+200%)
10. teológia: 5/18 (+9%) 11. taumaturgia: 10/74 (+23%) 12. zene: 1/76
13. szörnyismeret: 6/86 (+20%) 14. zárnyitás: 1/20 (+16%) 15. vadászat: 3/80 (+3%)
16. bányászat: 13/7

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 35% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 24 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 100 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), csillezsályalevelet (#1253) (max. 1000 darabot )
elfogod tintacsigát (#74) fedett veremmel (#219), spagulárt (#82) fedett veremmel (#219)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó lények (#9097)
Barátságosság (aktív: 8, max: 50)
süvítő rája (#113), manifesztátor (#124), fémbontó szójer (#150), nektoraf (#355), óriás csontváz (#176), fabontó szójer (#71), hegymélyi lidérc (#7084), drakolich (#760)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP) oldás (#372, 15 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
hegyi szamár (#7168) (málhás: +30 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel oltáromnál egy élő gátvakondot.
2.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.
3.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Shaddar) (539): új. szürke kastély (547): kész. helytartói hivatal (563): új. városháza (685): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új. sámánkunyhó (767): többek közt 1758. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 21, 22, 23, 25, 28, 29, 30, 33, 34, 35, 36, 170.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5, 14, 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 19 TU. szükséges még: 31 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 2029 TU szükséges.)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Szúrófegyverek
1 bányászcsákány (#434) 5 * orgyilkos tőr (#225) 1 * vashegyű lándzsa (#182)
Vágófegyverek
2 csontszablya (#64) 1 kőkés (#6)
Ütőfegyverek
1 kőkalapács (#13) 1 Mallon botja (#1526) 2 ryuku buzogány (#696)
1 szöges bunkó (#8)
Lőfegyverek
1 * fúvócső (#20) 1 hosszú íj (#111)
Lövedékek
1 ezüsttollú nyíl (#363) 19 * tüske (#22) 18 ubuk tüske (#131)
1 vashegyű nyíl (#176)
Dobófegyverek
1 tolmokov-koktél (#351) 2 vas dobónyíl (#189)
Pajzsok
1 bronzpajzs (#89)
Páncélok
1 bronzpáncél (#90) 1 * gromak páncél (#270)
Sisakok
1 * vassisak (#160)
Vállvédők
1 * féregíz nyakpánt (#1601)
Kesztyűk
1 mászókarom (#78) 1 * szürke bőrkesztyű (#271)
Övek
1 * kígyóbőr öv (#410) 1 * sárga erőöv (#276)
Csizmák
1 * bakkura csizma (#96)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 * koponya szimbólum (#139)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 2)
1 Eldaran karkötője (#373) 1 * obszidián karkötő (#229) 1 * umbatari karkötő (#278)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 1)
1 * smaragd védőgyűrű (#223)
Löttyök és porok, tartóstul
7 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 34 csepp tinta (#101), fér még: 36]
1 éjurna (#2368) [benne 10 csepp bomló esszencia (#2367), fér még: 0]
1 fűszertartó (#210) [benne 1 csepp sáfránypor (#211), fér még: 4]
1 kavadu iszák (#25) [benne 6 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 4]
9 sullár hólyag (#168) [bennük 54 csepp spiritusz (#170), fér még: 126]
4 szent kehely (#257) [bennük 40 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
2 uzbány csőr (#169) [bennük 24 csepp ugh méreg (#166), fér még: 0]
1 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 20]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Eszközök, használati tárgyak
1 ásó (#34) 1 bronzkulcs (#76) 1 + deus ex machina (#1)
1 ezüst kulcs (#184) 1 ezüstszelence (#1602) 2 fáklya (#36)
1 fülemüle síp (#1576) 1 keg gomba (#1615) 1 kis vaskulcs (#40)
1 Korrum pálcája (#1545) 5 kötél (#92) 1 légiós hátizsák (#1560)
1 mászókampó (#165) 1 megbűvölt utazóláda (#1218) 2 megsemmisítő (#1540)
1 moa antigrav (#2204) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 nagy vaskulcs (#186)
1 nyomkereső talizmán (#671) 3 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75)
2 sámán gyógykenőcs (#1139) 3 sötét tekercs (#535) 1 tapasztalatkő (#975)
1 tatu dob (#234) 1 + tüskecsapda (#242) 2 varázskő (#305)
1 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 1 álompor (#396) 1 aurach bőr (#658)
18 aurach fog (#657) 1 berzerker tüske (#713) 1 bruhatagnyelv (#1230)
4 csillezsályalevél (#1253) 24 csuklyavirág (#133) 1 dorony tüdő (#212)
11 drótszőr (#37) 2 ezüstdarab (#326) 1 fémrúd (#104)
3 grákóbőr (#41) 3 gyíkfű (#201) 1 jégszív (#282)
3 kavadu lebeny (#24) 1 kazmár gyökér (#205) 117 madártoll (#112)
18 mákrózsa virág (#56) 4 mandibulapenge (#125) 1 moa rubin (#379)
6 mocsári penke (#148) 7 óndarab (#85) 4 ormánygőte csont (#21)
16 pirkit (#153) 3 púderkő (#119) 2 pular kristály (#239)
1 remák szív (#264) 5 rézdarab (#70) 4 rókafarok (#124)
6 smirglilevél (#29) 10 sünmedve tüske (#14) 6 szárnyas hernyó (#69)
2 szivárványszív (#1529) 1 szulfagor agyar (#677) 1 + Tiume batyuja (#660)
1 tükör (#43) 11 varányszem (#30) 3 vasérc (#152)
6 vízionár szem (#102) 2 xirnox szív (#213)

Összsúly: 97.93 kg Megterheltség: 79%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 53 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 171 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 2 drótszőr (#37) 2 kaja (#2)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 dorony tüdő (#212) 1 fáklya (#36)
4 kötél (#92) 10 madártoll (#112) 1 orgyilkos tőr (#225)
2 ork csodaszer (#1228) 2 pirkit (#153) 1 ryuku buzogány (#696)
1 sámán gyógykenőcs (#1139) 14 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

47 48 49 50 51 52 53
26
27
28
29
30
(48,29) ryuku légiós (#361), manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), phua-kúp (#372), 40. jellempróba, oltár, proteinfecske (#139)
(49,27) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Tharr oltár, manaelementál (#290), élőholt mágus (#175), zombi (#49), proteinfecske (#139)
(49,28) Fairlight oltár, sóhajtó dorony (#112), csontváz (#48), élőholt mirg (#135)
(49,29) szürke rinocérosz (#346), zombi (#49), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), Fairlight oltár, halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), egy ismeretlen isten rúnaköve
(50,28) manaelementál (#290), phua-kúp (#372), Chara-din monolitja (#534), szent liget (#439), szőrös pók (#100), Kuruzsló (5186. kalandozó)
(50,29) manaelementál (#290), élőholt quwarg (#202), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), piromenyét (#99)
(51,28) grok-képződmény (#149), Sheran oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 47. jellempróba, púpos burástyák (#92), manaelementál (#290)
(51,29) manaelementál (#290), Sheran oltár, művészi porolit (#720), 40. jellempróba
(52,28) Toborzóiroda (#760), fejvadászcéh (#758), csodák kútja (#1096), nekrofun (#173)

Üzenet küldése a karakternek