80. forduló, 82. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. febr. 5. 15h:07'
EZ A 99. JÁTÉKHETED, 81. FORDULÓD
100. játékheted kezdete: febr. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 27 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [39,-26] koordinátán.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XIII. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2016. február 16. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul mostantól a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigszadíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Minden varázserőd visszatért. (+4 varázspont.)

tno 5 1 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 251.]

kno 11 2 képesség-növelés 11
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyismeret.) Döbbenetes, hogy micsoda világosság gyúl hirtelen az agyadban: mostantól képes vagy élve elfogni szörnyeket! (ld. enc.)
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 szörnyismeret.)
[0 pontot használtál fel, van még 251.]

jlk 1317 jelszó kimondása 1317
Kimondod a megfejtést a találós kérdésre. Semmi sem történt. [5 pontot használtál fel, van még 246.]

jlk 5173 jelszó kimondása 5173
Kimondod a megfejtést a találós kérdésre. A kudarc teljes - nem történt az égvilágon semmi sem! [5 pontot használtál fel, van még 241.]

f 221 kísérletezel a 221. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy háló-csapdát. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 231.]

f 92 kísérletezel a 92. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idő telik el... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy hurokcsapdát. (ld. enc.) 33 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 221.]

fog 59 221 elfogod az 59. szörnyet a 221. tárggyal
Az a tárgy, amelyet második paraméternek megadtál, nem szörnycsapda. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
[38,-27] A terep továbbra is ritka erdő. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy pókvadász nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a pókvadász testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a pókvadász fekete lebernyegét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Nyelvével a pókvadász úgy osztja a csapásokat, mint más egy ostorral. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A pókvadász szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 94 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [38,-28] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Dornodon híveié. Látsz egy phua-kúpot. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy sünmedve nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a sünmedve fejét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A sünmedve Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sünmedve állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Friss elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 20 tüskét. [40 pontot használtál fel, van még 181.]

jlk 1017 jelszó kimondása 1017
Kimondod a jelszót, de persze semmi sem történik, hiszen a találós kérdést még el sem olvastad. [0 pontot használtál fel, van még 181.]
[0 pontot használtál fel, van még 181.]

jlk 4221 jelszó kimondása 4221
Kimondod a jelszót, de persze semmi sem történik, hiszen a találós kérdést még el sem olvastad. [0 pontot használtál fel, van még 181.]
[0 pontot használtál fel, van még 181.]

m 5 4 4 mozogsz délnyugatra, délre, délre
[37,-27] A bozótost ritka erdő váltja fel. Utad során felfedezel egy kék orchideacserjét. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Hmm, csak egy technokolin. Ettől nincs semmi félnivalód. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a technokolin köpőszervét. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) A technokolin még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a zöld üveget, szereztél 4 csepp ragasztót. 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A vadszőlő még egy kicsit éretlen, de azért Te érdemesnek tartod egy kis előszüretre. Mazsola lesz belőle vagy bor? Hmm, inkább ebéd. (+2 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [37,-26] Fák, mindenütt csak fák. Gyanús mozgást látsz a fák között. Hmm, csak egy gyilkos tetű. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 47 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű belecsíp a derekadba. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gyilkos tetű bal oldalát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 252 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy korongfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra.
(Feltételes készítés:) Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Begyűjtöttél 2 lapkorongot.

(Továbbmész...) [37,-25] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bo-skorpió lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a bo-skorpió testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A bo-skorpió még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 7 csepp gyenge mérget. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Raia hívei emelték. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze északnyugatra látsz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Legyártottál 7 mérgezett tüskét. [53 pontot használtál fel, van még 128.]

m 3 2 4 mozogsz délkeletre, keletre, délre
[38,-24] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Észreveszel egy oltárt. Leah hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy manifesztátor. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 mérgezett tüske. A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. A manifesztátor mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: -2, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 11 tüskét.

(Továbbmész...) [39,-24] A bozótost ritka erdő váltja fel. Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy pókvadász nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a pókvadász fekete lebernyegét. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) A pókvadász összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 94 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [39,-23] Még mindig az erdőben vagy. Gyanús mozgást látsz a fák között. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy halálmadár. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Nem akarsz kinyúlni. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
Találkozol Thompson99. Tharr hűséges követője. Egy bronzsisakot, egy igazgy. fülbevalót, egy két kard szimbólumot, egy tankány karmot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy törpemammut trófea, egy karmos tankány trófea és egy lajhárlord trófea díszíti. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen semleges, mint Neked.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[41 pontot használtál fel, van még 87.]

h 81 184 használod a 81. tárgyat
Megméred az ezüst kulcsot: súlya 0.04 kg. [5 pontot használtál fel, van még 82.]

h 81 186 használod a 81. tárgyat
Megméred a nagy vaskulcsot: súlya 0.15 kg. [5 pontot használtál fel, van még 77.]

h 81 40 használod a 81. tárgyat
Megméred a kis vaskulcsot: súlya 0.08 kg. [5 pontot használtál fel, van még 72.]

gyk 107 50 gyakorolsz a 107. tárggyal 50 pontért
Kitartóan gyakorlod a célba lövést. A következő szinthez szükséges tudásod fele már megvan. [50 pontot használtál fel, van még 22.]

h 234 40 használod a 234. tárgyat
Dobolni kezdesz, és közben fütyörészel. Borzalmasan hamis! Nem törődve a látszólagos kudarccal, tovább gyakorolsz. [22 pontot használtál fel, van még 0.]

h 163 használod a 163. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Alaposan elfáradva, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod.
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 222 pontot. A következő körben tehát 217 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA
Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni...
Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén.
A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor.
Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik...

HÁLÓ-CSAPDA (220. SZÖRNYCSAPDA)
Egy dobóhálót egy szörnyre dobva könnyen foglyul ejtheted, ha a szörny elég kicsi. Ha a FOG <szörny> 220 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, de van egy nagy hátránya: gyakran előfordul, hogy a szörny széttépi a hálót, és így a dobóháló odavész. Nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különösen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

HUROKCSAPDA (217. SZÖRNYCSAPDA)
A hurokcsapda az egyik legegyszerűbb csapda, amellyel különböző szörnyeket tudsz elfogni. Nem kell külön KT paranccsal megcsinálni, elég, ha a FOG <szörny> 217 parancs teljesülésekor van nálad kötél. Rögzítéséhez szükség van egy fára, így csak erdőben vagy bozótosban használhatod. A hurokba vigyázatlanul belelépő lény továbblépve megfeszíti a hurkot, amely megrántja és felfüggeszti, ezáltal mozgásképtelenné teszi. Olyan lények ellen használhatod, amelyek: 1.) legalább két lábbal rendelkeznek, 2.) méretük max. embernél nem sokkal nagyobb. Használata (amíg vársz a sikerre) 15 TVP-be kerül.

HALÁLMADÁR (351. SZÖRNY)
Egyszer, amikor a békés erdőben sétálsz, élvezet a napsugarakat, és elmerengsz gondolataidban, irtózatos sikoly hallatszik. A szíved a torkodba ugrik, hideg futkos a hátadon, ahogy a földöntúli hang a csontjaidig hatol. Az egész erdő elcsendesedik, a madarak sem mernek versenyre kelni a halál hírnökével. Mert nem mást hallottál, mint Leah halálmadarát, amelynek már hangja is nehezen elviselhető halandó fül számára. Ha azonban leküzdöd félelmedet, akkor talán legyőzheted ezt a gonosz szárnyast, egy kicsit jobbá téve vele a világot.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hűséges követője vagy. Ez a 81. fordulód.

Erő: 22 Szint: 13 Merészség: 5/5 Magasság: 141 cm
IQ: 21 Támadás: 12 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 9 Menekülés: 35 % Életkor: 165/165 év
Egészség: 13 (15) Életpont: 183/161 Jellem: semleges (+15) Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 42/42 Pénz: 126 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 472 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 660 TP-t kaptál. Jelenleg 47 732 TP-d van. A következő szinthez még 268 TP szükséges. Trófeáid: ragyás burástya, dombi yeti, liumbe.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 12 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: 19
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -4.); mérgezett tüske (#23) (5 -7.); nyílvessző (#108) (8 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
39,32 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 17 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 7 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 11
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 5 9. teológia: 1
10. zene: 1 11. szörnyismeret: 4 (+2) 12. zárnyitás: 2
13. vadászat: 8 14. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 10 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 10 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot )
mászol max. 42 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Thompson99 (#1042)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Én a béke híve vagyok - céljaink szimbolizálására semmisíts meg egy mandibulakaszát oltáromnál.
2.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Egy egyszerű, a természet istenéhez illő áldozat: hozz egy tucat gyöngymangót.

Összsúly: 53.70 kg Megterheltség: 99%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 71 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 kaja (#2) 2 lapkorong (#80) 5 mérgezett tüske (#23)
4 ragasztó (#83) 5 sünmedve tüske (#14) 15 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

36 37 38 39 40
-29
-28
-27
-26
-25
-24
-23
-22
(37,-27) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), technokolin (#50)
(37,-26) gyilkos tetű (#116), korongfa (#79, belőle készíthető: #80)
(37,-25) bo-skorpiók (#54), Raia oltár, 21. jellempróba
(38,-28) Dornodon oltár, phua-kúp (#372), sünmedve (#33)
(38,-27) pókvadász (#59)
(38,-24) Leah oltár, manifesztátor (#124)
(39,-24) pókvadász (#59)
(39,-23) halálmadár (#351), Thompson99 (1042. kalandozó)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Új pszi képesség tanulható meg az érdekes sárkánybarlangban, amely azt igyekszik bizosítani, hogy a történelmi eseményekben (pl. a mostani quwarg rajzás) minden fegyvertípussal egyforma lehetősége legyen a karaktereknek.
* - Az esszencia uralma harcművész képesség ezentúl működik fegyverrel is. Ekkor azonban csak a sebzés 25-öd részét adja bónuszsebzésnek, és nem működik balkezes fegyverre.
* - Ha egy karakter a forduló végén túl van terhelve (200% fölött van a megterheltsége), akkor ezentúl a tárgyak eldobálása előtt megpróbál berakni néhányat a bankba. Ennek feltétele, hogy legyen helye a bankban, és legyen távoli bankszéf elérése, azaz több mint 5000 arany a bankszámlán. Ha így 200% alá csökkenti a megterheltségét, akkor nem dobál el tárgyakat.

Üzenet küldése a karakternek