76. forduló, 78. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. ápr. 12. 23h:30'
EZ A 1246. JÁTÉKHETED, 77. FORDULÓD
1247. játékheted kezdete: ápr. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 13 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [88,60] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Bár nagyon le vagy már gyengülve az éhezéstől, azért visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+12 varázspont.)

e 40 élelemszerzés 40 pontért
A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy dombi yeti. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Mielőtt összecsapnátok, a hosszú íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 vashegyű nyíl. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a dombi yeti testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a dombi yeti jobb lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A dombi yeti mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Agyarával a dombi yeti kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megcsapod a dombi yeti jobb vállát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a dombi yeti jobb lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a dombi yeti megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) A dombi yeti meglök agyarával. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Eldobod az értéktelenné vált Jerome trófeát, és kiszedsz egy dombi yeti trófeát. 703 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 70, gyógyulás: 0, összesen: -70 ÉP}

Vadászzsákmány: két jól megtermett zsáktatu. (+7 kaja.) Nini, mi van a földön! Több tőnyi ízletes szamóca! (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Már rég láttál kaját, nem csoda, hogy ennyire örülsz az ételnek. (-3 kaja.) Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy trappoló dinymák került az utadba. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a trappoló dinymák fekete testét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Elszántan ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a trappoló dinymák testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a trappoló dinymák fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Patájával a trappoló dinymák többször megrúgja az oldaladat. (3 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Húsodat át- meg átjárja a trappoló dinymák szarva. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 5 csepp tintát. 405 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

[40 pontot használtál fel, van még 178.]

tf 4 10 fejleszted a 4. tulajdonságodat 10 pontért
Átszortírozod a kajatartalékaidat, kidobva a zsíros részeket, feldúsítva a vitaminban gazdag, fehérjedús porciókat. A munka meghozza gyümölcsét. (+1 egészség.) Mohón a kajára veted magad. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 168.]

h 979 használod a 979. tárgyat
Összemorzsolod a sáfránykövet. 100 tevékenységpontot kaptál! [0 pontot használtál fel, van még 268.]

kno 4 1 képesség-növelés 4
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 268.]

flh 8 129 felt. lőfegyver haszn. 8 a 129. tárggyal
FLH 8 129 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 268.]

gyk 8 15 gyakorolsz a 8. tárggyal 15 pontért
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 268.]

m 3 2 3 mozogsz délkeletre, keletre, délkeletre
[89,61] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Felfedeztél egy márványtornyot. (ld. enc.) Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán egy bávatag golombár vigyorog kajánul. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délkeletre látsz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy mély kutat. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy púderszikla van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy uzbány nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az uzbány fejét. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az uzbány pikkelyes nyakát. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az uzbány jobb oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Megcsipkedi az uzbány a jobb válladat. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával jól megszúrod az uzbány testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed az uzbány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Az uzbány belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 uzbány csőrt. 325 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Nini, mi van a földön! Több tőnyi ízletes szamóca! (+2 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [90,61] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy süvítő rája. Nem jelenthet különösebb problémát. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a süvítő rája lebernyegét. (3 támadással 10 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre rontasz. Bronzpengével irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a süvítő rája lebernyegét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Farokcsapások csattannak a hasadon. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bronzpengével kilukasztod a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A süvítő rája állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Farokcsapások csattannak a hasadon. (5 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a süvítő rája száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 40, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tűzbokrot. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy púdersziklát. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy púderszikla van. Délre egy rúnakő van. Délnyugatra egy mély kút van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Hopp, egy nyákalma-bokor! Egy fél kiló érett gyümölcsöt aratsz le. (+2 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [91,62] Dombos terepre érkeztél. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy északi aurach. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Visszafojtod lélegzetedet. Fegyvert váltasz: előkapod a vashegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az északi aurach testét. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az északi aurach jobb hátsó lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 9 életpontot vesztettél. Az északi aurach összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 68, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy púdersziklát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy Tharr templomot. Délkeletre nézve látsz egy Elenios templomot. Délre egy mély kút van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy rúnakő van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 kerek követ. [38 pontot használtál fel, van még 230.]

m 2 3 mozogsz keletre, délkeletre
[92,62] A dombság átmegy hegységbe.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Mérgelődsz egy sort, hogy nincs nálad 20 arany a belépőre, majd bánatosan odébbállsz. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy törpe bányát. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délre egy Elenios templom van. Délnyugatra egy mély kút van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy Tharr templom van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy alpesi tehén. Itt csata lesz.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd az alpesi tehén nyakát. (3 támadással 12 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az alpesi tehén bal vállát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén feléd döf szarvaival, de félrehajolsz. Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval eltalálod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az alpesi tehén lila foltos testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Lábával meglök az alpesi tehén. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 86, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [93,63] Továbbra is alacsonyhegység. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy mély szakadékot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta.
(Feltételes mászás:) Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. Lábaddal bújsz be először a meredek falban nyíló barlangba. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délre egy mély szakadék van. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Elenios templom van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy fémbontó szójer nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 vashegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a fémbontó szójer fejét. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő bronz fejpánt felületére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. Göcsörtös bunkóval párszor keményen megütöd a fémbontó szójer jobb középső lábát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny tűnődve szaglászik, majd nyálat fecskendez egy nálad levő vashegyű lándzsa felületére. A tárgy a szemed előtt folyik szét! A teremtmény élvezettel szürcsöli fel. Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 vashegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.) (ld. enc.)
{Csatastatisztika; sebzés: 69, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [42 pontot használtál fel, van még 188.]

v 5 elmormolod az 5. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a gyógymógy varázslatot! A gyógyító energia a testedbe áramlik (+10 életerő). [-6 varázspont.] [2 pontot használtál fel, van még 186.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a sziklafalon. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. [0 pontot használtál fel, van még 186.]

m 4 mozogsz délre
[93,64] Hegyre fel, hegyről le. Mászol, mászol, de a hegység nem akar véget érni. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mély szakadékot. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délnyugatra egy művészi porolit van. Nyugatra egy Leah oltár van. Északnyugatra egy Elenios templom van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. A feléd közeledő bíbor szulfagor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a bíbor szulfagor jobb első lábát. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (7 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a bíbor szulfagor fejét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a bíbor szulfagor testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Beléd öklel a bíbor szulfagor! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval megütöd a bíbor szulfagor vörös bundáját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a bíbor szulfagor disznófejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Beléd öklel a bíbor szulfagor! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A bíbor szulfagor most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 szulfagor agyart. (ld. enc.) 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 vashegyű nyilat. [29 pontot használtál fel, van még 157.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy kiálló sziklához rögzíted, és nagyon óvatosan, nagyon lassan leereszkedsz. Elővigyázatosan bemászol a jókora barlangnyíláson. Odabent sötétség és áporodott bűz fogad. Körbetapogatódzol. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy púpos burástya!

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a púpos burástya hosszú tojócsövét. (3 támadással 11 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Meglengetve a bronzpengét ellenfeledre támadsz. Bronzpengével párszor kilyukasztod a púpos burástya testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a púpos burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ahogy kezed valamihez hozzáér, megdobban a szíved. Mégiscsak érdemes volt ezt a veszélyt vállalni! Találtál 1 bakkura csizmát. Elcsomagolod a kötelet, és elhagyod a veszélyes sziklaperemet. [20 pontot használtál fel, van még 137.]

m 2 mozogsz keletre
[94,64] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély szakadékot. Észreveszel egy csillezsályát. (ld. enc.) Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Keletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délkeletre egy Chara-din monolitja van. Délre egy Leah oltár van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ. [13 pontot használtál fel, van még 124.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet egy csenevész, de erős bokorhoz, azután lassan és erősen kapaszkodva lemászol. A barlangnyílás jóval nagyobb, mint gondoltad volna - könnyedén be tudsz mászni. Ahogy szemed megszokja a gyenge fényt, körbenézel. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy téfea magoflux!

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a téfea magoflux jobb lábát. (3 támadással 29 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével kilukasztod a téfea magoflux jobb lábát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a téfea magoflux testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A téfea magoflux nyelve feléd kap, de Te félrehajolsz! A téfea magoflux összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. (ld. enc.) 257 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felértél, leoldozod és elrakod a kötelet. [20 pontot használtál fel, van még 104.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
[94,65] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy mély szakadékot. Keletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délkeletre egy mély szakadék van. Délre egy elhagyott bánya van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ.

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [13 pontot használtál fel, van még 91.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

m 2 mozogsz keletre
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 91.]

tf 2 30 fejleszted a 2. tulajdonságodat 30 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [30 pontot használtál fel, van még 61.]

e 15 élelemszerzés 15 pontért
Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Egy alpesi tehén nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted az alpesi tehén nyakát. (3 támadással 15 életpontot sebezve.) Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az alpesi tehén jobb oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Időben félreugrasz az alpesi tehén rúgása elől. Göcsörtös bunkóval megütöd az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod az alpesi tehén fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja az alpesi tehén szarva. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 7 kaját. 301 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Érett fürtöktől rogyadozó vajbanán-bokorra bukkansz! Szüret. (+3 kaja.) Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy bíbor szulfagor. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a bíbor szulfagor testét. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) A lény tüzet köp rád. Iszonyatos forróság áraszt el. (10 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a bíbor szulfagor vörös bundáját. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel épp hogy megszúrod a bíbor szulfagor disznófejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Beléd öklel a bíbor szulfagor! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a bíbor szulfagor jobb első lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a bíbor szulfagor bal oldalát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a bíbor szulfagor néhányszor agyarával! (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A bíbor szulfagor összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 2 szulfagor agyart. 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

[15 pontot használtál fel, van még 46.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

gy 16 gyógyítás 16 pontért
Már a nagyapád is tudta, hogy ha egy pontosan két napja döglött vadászgörény balszemét képes vagy egy félórán át szopogatni, az többet ér, mint a falu gyógymágusa. Az egész csak gyomor kérdése. Szerencsédre éppen meglátsz egy megfelelőnek látszó dögöt, és a gyomrod is rendben van. (+10 életerő.) [16 pontot használtál fel, van még 30.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 3 kaját nyel le a sóhajtó dorony. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 218 pontot. A következő körben tehát 248 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DOMBI YETI (366. SZÖRNY)
A dombi yetik elvadult ősmajmok, mindenkivel szemben agresszívak. Hatalmas pofonokat képesek osztani, és agyaraikkal is szétharapnak mindent, ami él és mozog. Még szerencse, hogy közelharcban a dombi yeti általában vakon támad, nem törődik a védekezéssel - ha beviszel egy precíz ütést, akkor a dombi yetinek vége. A tudósok a dombi yetik származásával magyarázzák az ősmajmok teljes immunitását a mágiával szemben.

MÁRVÁNYTORONY (175. TEREPTÁRGY)
A sík vidék közepén egy sudár, fehér torony emelkedik ki. Mintegy húsz méter magas lehet, és egyetlen ajtót sem látsz rajta, ablakot is csak nagyon magasan. A fala csiszolt márványból készült, és, bár vannak itt-ott kiálló kövek, a felmászás gyakorlatilag lehetetlennek tűnik. Ha mégis megpróbálod, szükséged van egy mászókampóra, amit használsz (28 TVP-ért), és legalább 8-as mászás szakértelemre. Ekkor a kampót addig dobálod, amíg beakad az ablakba, és ezután felkapaszkodsz a falon, akárcsak Fekete Tulipán. Felmerül benned az a gondolat is, hogy utat törsz magadnak a falon keresztül, de ez még lehetetlenebb feladatnak tűnik... Vajon milyen kincsek rejtőzhetnek odabent?

MAGAS FEGYVER SZAKÉRTELEM
Amikor egy fegyver szakértelmed elér egy bizonyos szintet (egészen pontosan a 19.-et), a további fejlesztéshez már nem elegendő az állandó gyakorlás: szükség van tudatos tanulásra, új trükkök elsajátítására is. Ehhez keresned kell egy professzionális fegyvermestert, aki tanít. Minden nagyobb városban található ilyen. Ez persze azt jelenti, hogy amikor eleget gyakoroltál/harcoltál az adott fegyverrel, és eggyel magasabb szintre nőhetne a szakértelmed, akkor az nem nő meg, és nem fejlődik tovább, amíg meg nem látogatod a mestert. Miután a mester oktatott, a szakértelmed megnő eggyel, a fejlesztést folytathatod, egészen addig, amíg újból nőhetne a szakértelmed, akkor újból meg kell a mestert látogatnod.

BÍBOR SZULFAGOR (358. SZÖRNY)
Ezek a vörös bundájú, disznóagyarú, menyétszerű teremtmények az alacsonyabb hegység apró ragadozói. Természetes tűzleheletüknél fogva elevenen megsütik áldozatukat, és utána már nincs más hátra, csak a ropogós, omlós húsú ebéd elfogyasztása.

SZULFAGOR AGYAR (677. TÁRGY)
Leölve a bíbor szulfagort, trófeaként elteheted hatalmas agyarait. A kemény, tűznek tökéletesen ellenálló csont bizonyára felkelti majd valamelyik faragómester érdeklődését.

CSILLEZSÁLYA (1252. NÖVÉNY)
A csillezsálya a sziklás terepet kedveli, ott is azokat a repedéseket, ahol gyakran lehet árnyékban. Ritkán nyílik, de ilyenkor álomszép, lila színű virágot bont. Már rátekinteni is igazi bódulatot okoz, hát még ha óvatosan leszedsz pár levelet a csillezsálya tövéről (KT 1253 parancs 3 TVP-ért, körönként max. 3-at) és az orrod alá dugva belélegzed azt a kellemes illataromát, melyet ez bocsát ki magából (H 1253 parancs 5 TVP-ért). Különös bódulat lesz úrrá rajtad, ami csupán néhány percig tart. Hatása lenyűgöző lehet: - vagy max. életerőd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával, - vagy szerencséd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával. Persze az is lehet (ha épp nincs szerencséd), hogy a zsályalevél beszippantása semmilyen változást nem okoz. A bódulat káros mellékhatásairól egyelőre nem tudni, remélhetőleg nincsenek is.
A csillezsálya virága szép látványt nyújt ugyan, de felhasználni semmire nem lehet.

TÉFEA-AGY (172. TÁRGY)
A téfea magoflux agyának kimetszése különösen gusztustalan feladat. És a kimetszés nagyon kevés, ha nem tudod az agyat tartósítani: néhány nap múlva már csak fertelmes bűzű massza lesz belőle. A tartósításhoz 2 csepp spirituszt kell felhasználnod.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hűséges követője vagy. Ez a 77. fordulód.

Erő: 22 Szint: 14 Merészség: 7/1 Magasság: 154 cm
IQ: 18 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 25 Védekezés: 16 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 16 (18) Életpont: 196/136 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 58/44 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 426 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 479 TP-t kaptál. Jelenleg 64 747 TP-d van. A következő szinthez még 10 253 TP szükséges. Trófeáid: nukleáris cickány, dombi yeti, kérődző etra.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 14 vágófegyverek: 8
ütőfegyverek: 9 lőfegyverek: * 19

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << göcsörtös bunkó (#123) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); tüske (#22) (2 -3.); kerek kő (#19) (4 -9.); vashegyű nyíl (#176) (10 -); ezüsthegyű nyíl (#323) (997 .); sallank nyíl (#129) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
94,88 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 94

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 24 3. lopás: 1
4. mászás: 5 (+1) 5. csapdakészítés: 3 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 17 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 2 12. versengés: 2
13. zene: 1 14. szörnyismeret: 3 15. zárnyitás: 3
16. vadászat: 16 (+1) 17. bányászat: 9 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
követed a 2. fajt (max. 6 lépésig)
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 18 darabot ), tüskét (#22) (max. 15 darabot ), kötelet (#92) (max. 2 darabot ), vashegyű nyilat (#176) (max. 6 darabot )
mászol max. 25 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, küldetés, labirintus, szellemkastély (53)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sóhajtó dorony (#112) (málhás: +10 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.
3.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): többek közt 195. tárgyat kell leadnod. városháza (685): 2. lépésnél tartasz.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

Összsúly: 51.62 kg Megterheltség: 80%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 73 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bronz fejpánt (#407) 6 kerek kő (#19) 2 madártoll (#112)
4 pirkit (#153) 1 sáfránykő (#979) 2 spiritusz (#170)
2 vasérc (#152) 1 vashegyű lándzsa (#182) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 1 bakkura csizma (#96) 17 kaja (#2)
4 szulfagor agyar (#677) 1 téfea-agy (#172) 5 tinta (#101)
1 uzbány csőr (#169) 2 vashegyű nyíl (#176)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

87 88 89 90 91 92 93 94 95
59
60
61
62
63
64
65
66
(88,60) dombi yeti (#366), trappoló dinymák (#118)
(89,61) márványtorony (#175), művészi porolit (#720), uzbányok (#102)
(90,61) süvítő rája (#113), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), 21. jellempróba
(91,62) északi aurach (#350), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, érclelőhely
(92,62) alpesi tehén (#91)
(93,63) mély szakadék (#154), oltár, érclelőhely, fémbontó szójer (#150)
(93,64) mély szakadék (#154), vaskohó (#155), bíbor szulfagor (#358), púpos burástya (#92)
(94,64) mély szakadék (#154), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), téfea magoflux (#98)
(94,65) Leah oltár, érclelőhely, alpesi tehén (#91), bíbor szulfagor (#358)

Üzenet küldése a karakternek