6. forduló, 8. forduló, Melchior összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2013. szept. 4. 12h:48'
EZ A 7. FORDULÓD
Ez a forduló 31 zsetonba került.
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

MELCHIOR KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [10,-6] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+16 életerő.)

f 24 kísérletezel a 24. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kavadu iszákot. (ld. enc.) 18 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 156.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+14 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 116.]

kt 10 1 elkészíted a 10. tárgyat (1 darabot)
Legyártottál 1 dárdát. [10 pontot használtál fel, van még 106.]

fgy 60 40 1 felt. gyógyítás 60 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 106.]

kf 18 kézbeveszed/felveszed a 18. tárgyat
Előkészíted a parittyát. [0 pontot használtál fel, van még 106.]

t 57 támadod az 57. szörnyet
FT 57 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy gátvakond! Ezt kerested. Itt csata lesz.

Meglengetve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Támadásodat elkerülte ellenfeled. A gátvakond csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával eltalálod a gátvakond testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Végre találtál egy hatalmas parasztpáfrányt! A legendás Aranysárkány gyógyfű! Bár még soha nem láttál ilyet, ösztönösen megérzed, hogy hogyan használhatod gyógyerejét. Óvatosan leszakítasz néhány levelet, és leülsz. A levél rágcsálása közben elgondolkozol, miként lehetne a homlokodra tetoválni egy jól látható parasztpáfrányt. Sajnos semmi nem jut az eszedbe, ám a növény gyógyereje ennek ellenére működik. (+12 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 66.]

e 10 élelemszerzés 10 pontért
Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 56.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[9,-5] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Néhol hólyagkaktuszok emelkednek ki a zöld tengerből. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy gonyolék nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a gonyolék nyakát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával felnyársalod a gonyolék jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gonyolék nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt jobb kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A gonyolék összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}


Összeakadsz egy vörös, göndör hajú, zöld szemű ember férfival. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy dárda. Összeismerkedtek. Az ő neve Elf8. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
Eszel valamit. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 46.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 38.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[10,-5] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [11,-5] Síkság, továbbra is csak síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje.

Utad során felfedezel egy rát-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [12,-5] A sík vidéket bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy vadász tatu közeledik. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a vadász tatu testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a kőhegyű lándzsát a másikra rohansz. Kőhegyű lándzsával teljesen átdöföd a vadász tatu vastagbőrű hátát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A vadász tatu többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A vadász tatu összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 vadász tatu bőrt. (ld. enc.) 6 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [30 pontot használtál fel, van még 8.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

gyk 5 30 gyakorolsz az 5. tárggyal 8 pontért
Apró darabokra versz fél tucat hólyagkaktuszt, gyakorlásképpen. Már nem sok kell a következő szinthez. [8 pontot használtál fel, van még 0.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Most, hogy már valamennyire megismerted a különböző terepfajták adta lehetőséget, kitalálod, hogy hogyan rejthetnél el tárgyakat, és hogyan találhatnád meg a mások által elrejtetteket. (ld. enc.) (Ezt a parancsot az ingyenes játékban még nem használhatod.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 138 pontot. A következő körben tehát 138 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KAVADU ISZÁK (25. TÁRGY)
Hát persze! Hirtelen beugrik, hogy láttad, amint a kavadu lebenyével egy jól megtermett mérges pókra taposott, hiába csipdeste az. A lebeny valószínűleg rendelkezik azzal a különös képességgel, hogyha iszákot készítesz belőle, akkor veszély nélkül nyerheted ki vele a mérges pók (és esetleg más, mérgező lények) mérgét. Ehhez a KT 25 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Egy kavadu iszákba 10 csepp méreg fér.

VADÁSZ TATU (10. SZÖRNY)
Ezek a malac méretű, vastag bőrű négylábú ragadozók leginkább bozótos terepen találhatók meg. Harcban mellső karmaikat használják. Nagyon agresszívak, gyakran megtámadják a náluk jóval nagyobb ellenfelet is. Itt az ideje, hogy megtanítsd őket a jó modorra...

VADÁSZ TATU BŐR (15. TÁRGY)
Ha van kőkésed, lenyúzhatod a vadász tatu vastag bőrét. Ez egy nagyon vastag és ellenálló anyag. Talán még jó lesz valamire.

TÁRGYAK ELREJTÉSE
Ha eldobsz egy tárgyat valahol a szabadban, akkor minden arrajáró kalandozónak és szörnynek van esélye rá, hogy megtalálja. Ha viszont alaposan elrejted, akkor szinte bizonyosan csak az fogja megtalálni, aki tudja, hol van. Ehhez egy tetszőleges kétjegyű "számkódot" kell megadnod a D parancs harmadik paramétereként. (Az első számjegy ne legyen 0, tehát ne írj 08-at.) Ez jelképezi a rejtekhelyet. Pl. D 6 1 38 elrejt egy kőkést az adott helyszínen. Az így elrejtett tárgyat egy másik játékos az FV (felvesz) paranccsal gyűjtheti be. Paraméterei megegyeznek a dob parancséval: először a tárgy sorszámát, majd a mennyiséget, végül a rejtőkódot kell megadni. Az imént elrejtett kőkést tehát a FV 6 1 38 paranccsal lehet megtalálni és felszedni. Mivel a kódot Te találod ki, valószínűtlen, hogy az így elrejtett tárgyat valaki megtalálja, hacsak nem úgy, hogy módszeresen átkutatja az adott mezőt. Egy mezőn, egy kódra maximum 255 darab tárgy rejthető el ugyanabból a fajtából. Ez a parancs 4 pontba kerül. Ha a D parancsnak van 3. paramétere, akkor nem 0, hanem 6 TVP-be kerül. Egy mezőn maximum 8 különböző fajta tárgyat lehet eldobni/elrejteni. Ha valaki simán eldob egy tárgyat, 60% esély van rá, hogy örökre elveszett (pl. elvitte egy szörny). Egyébként minden alkalommal, amikor egy játékos az adott mezőre lép, van 10% esélye rá, hogy belebotlik, és automatikusan felszedi. A KUT (kutatás) paranccsal ez az esély növelhető. Paramétere, hogy hány TVP-t költesz a kutatásra. Ez a parancs alaposan átkutatja azt a mezőt, ahol állsz, eldobott és elrejtett tárgyak után, minél több TVP-t költesz, annál alaposabban. Maximum 50 TVP-t költhetsz rá. Előfordulhat, hogy nem akarod nyakra-főre gyűjtögetni a mások által elhajigált szemetet. A feltételes gyűjtés (GYJ) paranccsal megadhatod, hogy mit akarsz összeszedni, és mit nem. Három paramétere van. Az első egy olyan tárgy sorszáma lehet, amely nálad van. Ez azt jelenti, hogy ebből a tárgyból már nem akarsz többet felszedni. Ilyenkor a tárgy száma mellett egy ">" jel jelenik meg. Ha újból kiadod ezt a parancsot, vagy már nincs nálad egy ilyen tárgy, akkor ez a korlátozás törlődik. Ha csak a 2. vagy 3. paramétert kívánod változtatni, ide 0-t írj. A második paraméter egy megterheltség korlátozás. Ha a tárgy felvételével a megterheltséged e fölé a százalék fölé emelkedne, nem veszed fel. 300-at írj ide ha nem félsz a túlterheltségtől. A harmadik paraméter egy érték-korlát: ezentúl csak az ennél értékesebb tárgyakat fogod felvenni. Az érték aranyban van megadva (ami most talán még nem sokat jelent). Ha nem akarsz korlátozást, ide -1-et írj (ugyanis a 0 olyan, mintha nem írtál volna semmit, vagyis nem változtatnád), ha nem akarsz minden szemetet (botot, bunkót, stb.) felszedni, 1-t. Pl. Van két vizestömlő nálad. GYJ 3 90 2 hatására nem fogsz újabb vizestömlőket felvenni, és nem veszel föl olyan tárgyakat, amelyek a megterheltségedet 90% fölé vinnék, vagy értékük 2 aranynál kevesebb. GYJ 4 hatására nem veszel fel több botot. Megjegyzés: A GYJ parancs a KUT parancs működését befolyásolja, valamint azt, hogy mit veszel el egy leölt, tárgyakkal rendelkező ellenféltől. Szörnykomponens-kinyerésnél, ládák felnyitásánál, a KT és FV parancsnál nincs befolyása. A GYJ harmadikként megadott érték-paraméter még egy dologra jó: szabályozza lopásnál, hogy mennyire értékes cuccok közül próbálsz válogatni.

KARAKTERLAP

Melchior, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 7. fordulód.

Erő: 14 Szint: 3 Merészség: 5/5 Magasság: 171 cm
IQ: 13 Támadás: 2 Agresszió: 5 Testsúly: 102 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 15 Életpont: 74/57 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 17 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 22 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 29 TP-t kaptál. Jelenleg 163 TP-d van. A következő szinthez még 87 TP szükséges. Trófeád: kavadu.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 1
dobófegyverek: 1

12,55 mezőn táborozol
EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 5
4. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 60% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
lebegő gomba (#39) (csak egyszer), szárnyas gömböc (#12) (csak egyszer), lila brekk (#11) (csak egyszer), sakál (#28) (csak egyszer)

HŐSTETTEID

Összsúly: 22.50 kg Megterheltség: 59%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 135 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2) 2 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dárda (#10) 1 vadász tatu bőr (#15)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(9,-5) gonyolék (#13), Elf8 (1101. kalandozó)
(10,-6) gátvakond (#57)
(11,-5) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)
(12,-5) vadász tatu (#10)

Üzenet küldése a karakternek