6. forduló, 8. forduló, Buzzplotrzud összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. jan. 23. 8h:54'
EZ A 7. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

BUZZPLOTRZUD KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [15,3] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+22 életerő.)

fgy 30 30 felt. gyógyítás 30 30
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 160.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Azt még te is tudod, hogy a kőcséri patkány egyáltalán nem illik a ghallai tájba, inkább valami sivatagos bolygóra való. Azonban azt is tudod, hogy ha a hátrahagyott jellegzetes szagú bogyóit a sebeid környékére kened, akkor gyorsabban gyógyulsz, mint egy féllábú trollnő. (+9 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [40 pontot használtál fel, van még 120.]

tno 5 1 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 120.]

kt 5 1 elkészíted az 5. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 bunkót. Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [6 pontot használtál fel, van még 114.]

kt 18 1 elkészíted a 18. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 parittyát. [6 pontot használtál fel, van még 108.]

m 8 5 5 mozogsz északra, délnyugatra, délnyugatra
[15,2] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy tűzbokrot. Felfedeztél egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Úgy gondolod, hogy a közeledő megsebesített kavadu nem jelenthet komoly veszélyt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Dárdát markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a kavadu jobb oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. Csőrével a kavadu belemar kézfejedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. A kavadu belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy sakál nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a sakál bal oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a kőhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Kőhegyű lándzsával megdöföd a sakál testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával jól megszúrod a sakál testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A sakál a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [14,3] A sík vidéket bozótos váltja fel. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy gonyolék. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a gonyolék jobb lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Kőhegyű lándzsával felnyársalod a gonyolék jobb oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy korbács sem sújthatott volna le keményebben, mint a gonyolék nyelve! (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ezt a támadást elhibáztad! A gonyolék nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
Összeakadsz egy vörös, kontyos hajú, szürke szemű árnymanó férfival. Kecskeszakálla és bajsza van. Bőre teljesen fehér! Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy vizestömlőt tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Terpeszállás. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább.

(Továbbmész...) [13,4] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Ráismersz a lényre. Egy homokvarány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Becsapódva, megdöfi a homokvarány testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A homokvarány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy krómkaktuszt. (ld. enc.) A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy tazunkaróka. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a tazunkaróka testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a kőhegyű lándzsát a másikra rontasz. Kőhegyű lándzsával megérinted a tazunkaróka lompos farkát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Ellenfeled fogaival elkapja a bal lábadat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával jól megszúrod a tazunkaróka bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A tazunkaróka fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+13 életerő.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [66 pontot használtál fel, van még 42.]

kt 43 2 elkészíted a 43. tárgyat (2 darabot)
Begyűjtöttél 2 tükröt. [10 pontot használtál fel, van még 32.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[14,3] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy.
Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [15,2] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Felfedeztél egy tűzbokrot. Találsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) árnymanó nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [24 pontot használtál fel, van még 8.]

m 7 mozogsz északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 8.]

kt 19 20 elkészíted a 19. tárgyat (20 darabot)
Ehhez sajnos nem megfelelő terepen vagy. [0 pontot használtál fel, van még 8.]
Egyre szomjasabb vagy. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is.
Most, hogy már valamennyire megismerted a különböző terepfajták adta lehetőséget, kitalálod, hogy hogyan rejthetnél el tárgyakat, és hogyan találhatnád meg a mások által elrejtetteket. (ld. enc.) (Ezt a parancsot az ingyenes játékban még nem használhatod.)
Ebben a körben 8 pontod maradt, ebből a következő körre 8 pontot vihetsz át. Kapsz még 145 pontot. A következő körben tehát 153 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SAKÁL (28. SZÖRNY)
A síkságok dögevői, ez a csapatban mászkáló ragadozó nem jelent túl nagy veszélyt egy jól felfegyverzett, tapasztalt kalandozó számára (amilyen, ugye, Te is vagy). Ezt sajnos a sakál nem tudja, ezért gyakran megtámad humanoidokat is. Reménykedjünk, hogy be tudod láttatni vele a tévedését.

VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.

KRÓMKAKTUSZ (46. NÖVÉNY)
A természet egyik legfurcsább találmánya a krómkaktusz. Felülete nem zöld, hanem fémes csillogású, innét kapta nevét is. Az ó-bölcsek szerint nem a természet, hanem torz mágikus kísérletek szüleménye. Nos, ennek ellenére elég jól eléldegél a természetben. Ha van kőkésed, kivághatsz óvatosan egy téglalap alakú darabot a krómkaktusz sima, kemény bőréből. Ehhez a KT 43 parancsot kell kiadnod, 5 pontért. Így juthatsz TÜKÖRhöz. Férfiak számára a borotválkozáshoz, a nők számára rengeteg egyéb, jóval fontosabb tevékenységhez szükséges. Ezen kívül egyik alapvető komponense a szeksztánsnak.

TAZUNKARÓKA (81. SZÖRNY)
A tazunkarókák, ezek a farkas méretű, vörös szőrű ragadozók a rőtmanók kedvenc hátasállatai. Hogy egy bunkóval vered ki a fogát, csontszablyával felaprítod a hátát, vagy felnyársalod egy csontszuronnyal, egyre megy - akit a rőtmanó szeret, Te valószínűleg nem szereted!

TÁRGYAK ELREJTÉSE
Ha eldobsz egy tárgyat valahol a szabadban, akkor minden arrajáró kalandozónak és szörnynek van esélye rá, hogy megtalálja. Ha viszont alaposan elrejted, akkor szinte bizonyosan csak az fogja megtalálni, aki tudja, hol van. Ehhez egy tetszőleges kétjegyű "számkódot" kell megadnod a D parancs harmadik paramétereként. (Az első számjegy ne legyen 0, tehát ne írj 08-at.) Ez jelképezi a rejtekhelyet. Pl. D 6 1 38 elrejt egy kőkést az adott helyszínen. Az így elrejtett tárgyat egy másik játékos az FV (felvesz) paranccsal gyűjtheti be. Paraméterei megegyeznek a dob parancséval: először a tárgy sorszámát, majd a mennyiséget, végül a rejtőkódot kell megadni. Az imént elrejtett kőkést tehát a FV 6 1 38 paranccsal lehet megtalálni és felszedni. Mivel a kódot Te találod ki, valószínűtlen, hogy az így elrejtett tárgyat valaki megtalálja, hacsak nem úgy, hogy módszeresen átkutatja az adott mezőt. Egy mezőn, egy kódra maximum 255 darab tárgy rejthető el ugyanabból a fajtából. Ez a parancs 4 pontba kerül. Ha a D parancsnak van 3. paramétere, akkor nem 0, hanem 6 TVP-be kerül. Egy mezőn maximum 8 különböző fajta tárgyat lehet eldobni/elrejteni. Ha valaki simán eldob egy tárgyat, 60% esély van rá, hogy örökre elveszett (pl. elvitte egy szörny). Egyébként minden alkalommal, amikor egy játékos az adott mezőre lép, van 10% esélye rá, hogy belebotlik, és automatikusan felszedi. A KUT (kutatás) paranccsal ez az esély növelhető. Paramétere, hogy hány TVP-t költesz a kutatásra. Ez a parancs alaposan átkutatja azt a mezőt, ahol állsz, eldobott és elrejtett tárgyak után, minél több TVP-t költesz, annál alaposabban. Maximum 50 TVP-t költhetsz rá. Előfordulhat, hogy nem akarod nyakra-főre gyűjtögetni a mások által elhajigált szemetet. A feltételes gyűjtés (GYJ) paranccsal megadhatod, hogy mit akarsz összeszedni, és mit nem. Három paramétere van. Az első egy olyan tárgy sorszáma lehet, amely nálad van. Ez azt jelenti, hogy ebből a tárgyból már nem akarsz többet felszedni. Ilyenkor a tárgy száma mellett egy ">" jel jelenik meg. Ha újból kiadod ezt a parancsot, vagy már nincs nálad egy ilyen tárgy, akkor ez a korlátozás törlődik. Ha csak a 2. vagy 3. paramétert kívánod változtatni, ide 0-t írj. A második paraméter egy megterheltség korlátozás. Ha a tárgy felvételével a megterheltséged e fölé a százalék fölé emelkedne, nem veszed fel. 300-at írj ide ha nem félsz a túlterheltségtől. A harmadik paraméter egy érték-korlát: ezentúl csak az ennél értékesebb tárgyakat fogod felvenni. Az érték aranyban van megadva (ami most talán még nem sokat jelent). Ha nem akarsz korlátozást, ide -1-et írj (ugyanis a 0 olyan, mintha nem írtál volna semmit, vagyis nem változtatnád), ha nem akarsz minden szemetet (botot, bunkót, stb.) felszedni, 1-t. Pl. Van két vizestömlő nálad. GYJ 3 90 2 hatására nem fogsz újabb vizestömlőket felvenni, és nem veszel föl olyan tárgyakat, amelyek a megterheltségedet 90% fölé vinnék, vagy értékük 2 aranynál kevesebb. GYJ 4 hatására nem veszel fel több botot. Megjegyzés: A GYJ parancs a KUT parancs működését befolyásolja, valamint azt, hogy mit veszel el egy leölt, tárgyakkal rendelkező ellenféltől. Szörnykomponens-kinyerésnél, ládák felnyitásánál, a KT és FV parancsnál nincs befolyása. A GYJ harmadikként megadott érték-paraméter még egy dologra jó: szabályozza lopásnál, hogy mennyire értékes cuccok közül próbálsz válogatni.

KARAKTERLAP

Buzzplotrzud, egy kontyos ezüsthajú, barna szemű gnóm nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 7. fordulód.

Erő: 6 Szint: 2 Merészség: 5/5 Magasság: 108 cm
IQ: 19 Támadás: 1 Agresszió: 3 Testsúly: 43 kg
Ügyesség: 14 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 86/86 év
Egészség: 10 Életpont: 60/24 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 15 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 10 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 TP-t kaptál. Jelenleg 69 TP-d van. A következő szinthez még 31 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 2 ütőfegyverek: 1 dobófegyverek: 2 (+1)

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 1 3. gyógyítás: 3 (+1)
4. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért

Összsúly: 22.72 kg Megterheltség: 103%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 134 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 dárda (#10) 3 kaja (#2)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bunkó (#5) 1 parittya (#18) 2 tükör (#43)
2 varányszem (#30)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(13,4) homokvarány (#16), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), tazunkaróka (#81)
(14,3) gonyolék (#13), Terpeszállás (1485. kalandozó)
(15,2) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), oltár, kavaduk (#19), sakál (#28)

Üzenet küldése a karakternek