66. forduló, 68. forduló, Dundi-dió-mogyoró összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. ápr. 30. 12h:52'
EZ A 1143. JÁTÉKHETED, 67. FORDULÓD
1144. játékheted kezdete: máj. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3332
SZÁMLA : XXXX

DUNDI-DIÓ-MOGYORÓ KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [75,10] koordinátán.
Két forduló között meglátogatott A FÉNY hordozóinak követe! "Ne feledd: az igazi jóság előnyei ritkán láthatóak!" - hallod az ismerős hangot a fejedben...

le 11 leveszed/lerakod a 11. tárgyat
Elrakod a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 237.]

f 236 kísérletezel a 236. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy bumerángot. (ld. enc.) 75 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 227.]

kt 249 elkészíted a 249. tárgyat
Legyártottál 1 bumerángot. [12 pontot használtál fel, van még 215.]

kf 249 kézbeveszed/felveszed a 249. tárgyat
Elrakod a parittyát, majd előkészíted a bumerángot. [0 pontot használtál fel, van még 215.]

f 128 kísérletezel a 128. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Ez most nem jött össze, nem ünnepel a világ egy új Nyú-Tont. [10 pontot használtál fel, van még 205.]

f 21 kísérletezel a 21. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy távcsövet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. Megvizsgálod a talajt. Friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 195.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[74,11] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy mély kutat. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy törpemammut közeledik. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a törpemammut oszlopos lábát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Koncentrálva kí energiáidat, az Acél Ökölre összpontosítasz! Ököllel többször kegyetlenül megütöd a törpemammut testét. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a törpemammut testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ököllel többször kegyetlenül megütöd a törpemammut ormányát. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a törpemammut bal első lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Agyarával a törpemammut a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Patájával a törpemammut többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss alakváltó nyomok vezetnek délre. Eszel valamit. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 183.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Keresel egy helyet, ahová a kötelet rögzítheted, azután lemászol a kútba. A kút mélyén félhomály honol. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Rosszat sejtve megfordulsz - valami megindult feléd! Egy mérges nyukmár!

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mérges nyukmár testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A mérges nyukmár karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a mérges nyukmár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 102 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

A keresgélés meghozza eredményét - a kiszáradt kútfenéken találtál 1 kis bőrpajzsot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 169.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[74,12] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sünmedve. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a sünmedve jobb karját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Felveszed azt a beállást, amely a Sziklaököl sikeres alkalmazásához szükséges. Ököllel kegyetlenül megütöd a sünmedve bal lábát. (1 támadással 42 életpontot sebezve.) A hosszú tüskék fájdalmat okoznak! (-5 életpont.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a sünmedve bal oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A sünmedve leken néhány pofont. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A sünmedve szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő manifesztátor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Ebben a pillanatban a lény köddé foszlik. De néhány másodperc elteltével, újra itt van! Elszántan a másikra ugrasz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. A szörny köddé foszlik! Majd kisvártatva újból megjelenik. Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A lény semmivé válik. Eltűnt! Aztán kicsit arrébb újból materializálódik. Mielőtt a csapás elérné a szörny testét, az semmivé foszlik. Pár pillanat múlva a lény újra megjelenik. A manifesztátor leken néhány pofont. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: -4, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [74,13] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Utad során felfedezel egy nekrofunt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy púpos burástya. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a púpos burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Fókuszálod kí-energiáidat, és minden idegszáladat megfeszítve, megindítasz egy Sziklaököl-támadást. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a púpos burástya testét. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a púpos burástya jobb karját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 235 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss alakváltó nyomok vezetnek délre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [75,14] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyöngymangó bokrot. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy gyilkos sallank került az utadba. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Bumerángot küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a gyilkos sallank hatalmas mancsát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a gyilkos sallank izmos hátát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a gyilkos sallank testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 sallank karmot. 156 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. [36 pontot használtál fel, van még 133.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[76,13] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Találsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teleiszod magad a hűsítően hideg, tiszta vízzel. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy süvítő rája. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a süvítő rája testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a süvítő rája lapos testét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) A süvítő rája feléd harap, de sikertelenül. A süvítő rája hosszú farkával rávág a bokádra és a térdedre. (5 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Az ellenfél pillanatnyi tétovázását egy Kobraharapással használod ki. Ököllel megütöd a süvítő rája lebernyegét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A süvítő rája megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A süvítő rája farka jobb karodra és kezedre csap le. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss alakváltó nyomok vezetnek délkeletre. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [77,13] Dombos terepre érkeztél. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy megsebesített szeppent rákfatty. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Teli erőből bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Rémülten félrehajolsz. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Felkészülsz a Sziklaököl alkalmazására. Ököllel borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szeppent rákfatty testét. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Kemény ollójával a szeppent rákfatty végigsebzi a bal combodat és lábszáradat. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a szeppent rákfatty, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 4 csepp rákfatty váladékot. (ld. enc.) 412 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. [24 pontot használtál fel, van még 109.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 101.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 93.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 vasércet! (ld. enc.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). [8 pontot használtál fel, van még 85.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 77.]

m 3 mozogsz délkeletre
[78,14] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Vad szamóca illatát hozza a szél. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mély kutat. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 65.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet egy erősebb bokorhoz kötöd a kút mellett, és erősen kapaszkodva leereszkedsz. A kút alján persze nincs víz - szárazra érkezel. Felkészülve egy esetleges támadásra, gyorsan körbenézel. A kút üres. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 51.]

m 1 mozogsz északkeletre
[79,13] Még mindig füves síkságon vagy.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy mély kutat. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 39.]

h 92 használod a 92. tárgyat
A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). A keresgélés meghozza eredményét - a kiszáradt kútfenéken találtál 1 kis bőrpajzsot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 25.]

kf 11 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat
Mostantól a csontkést fogod jobbkezes fegyverként használni. [0 pontot használtál fel, van még 25.]

t 4592 támadod a 4592. kalandozót
FT 4592 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 25.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 22.]
Alaposan elfáradva, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Információ érkezik az agyadba a feltételes mászással kapcsolatban. (ld. enc.)
Ebben a körben 22 pontod maradt, ebből a következő körre 22 pontot vihetsz át. Kapsz még 208 pontot. A következő körben tehát 230 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szőrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz, hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek minősül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.

TÁVCSŐ (42. TÁRGY)
A zsákodban cipelt kacatokat egymáshoz illesztve egy kézenfekvő, de mégis korszakalkotó felfedezéshez jutottál: rájöttél, hogyan kell távcsövet készíteni. Nos, a dolog nem olyan egyszerű, mint egy csontszurony összedobása. Először is, két ormánygőte csontot simára kell csiszolnod smirglilevéllel. A csövek két-két végébe ezután varányszemeket illesztesz (tehát összesen négyet). Végül az egészet bevonod grákóbőrrel, így adva tartást (és küllemet) az egésznek. A két ormánygőte csonton, a smirglilevélen, a négy varányszemen és a grákóbőrön kívül még 20 pontra van szükséged, hogy a távcsövet a KT 42 paranccsal elkészíthesd. Ez ugyan nem a legfinomabb műszer, de kezdetnek megteszi. Automatikusan használod, nem kell kézbe venni. Ha van távcsöved, jó rálátásod nyílik nemcsak azokra a mezőkre, amelyeken jársz, hanem a velük szomszédosakra is. Olyan tereptípusokon, ahol nem lehet messze ellátni (bozótos, erdő) persze nem sok hasznát veszed. Az így felfedezett dolgokat, épületeket persze még ezután közelebbről is meg kell vizsgálnod ahhoz, hogy az E.F.-ben leírást kapjál róluk. Ezen kívül nem árt, ha tudod, hogy a távcső az egyik legalapvetőbb alkotórésze a szeksztánsnak.

SZEPPENT RÁKFATTY (186. SZÖRNY)
A dombvidékek szerény lakója ez a kutya méretű, rákollójú, gyíktestű, páncélos szörnyecske. Napközben általában egy szikla hűvösében húzódik meg, de éjszaka életre kél, vadászatra indul. Különös váladékot köp ellenfeleire, amely gyorsan megszilárdul, acélkemény börtönbe zárva a célpontot. Vigyázz, ha a váladék valamelyik tárgyadra fröccsen, hasonlóképp hasznavehetetlenné válhat, mint a technokolin bogár esetében! A szeppent rákfatty kemény páncélja ellen leginkább az ütőfegyver használható.

RÁKFATTY VÁLADÉK (333. TÁRGY)
Ez az, megvan mire jó a huhogó bibe! Egy népmese szerint a szegény vándorlegény úgy teljesítette a királytól kapott (mindenki által lehetetlennek tartott) feladatot, miszerint hozzon a rákfatty váladékából és borotválja meg vele az udvari varázslót, hogy a váladékot huhogó bibébe fogta fel, és annak különös belső anyaga megakadályozta, hogy a váladék megszilárduljon. Egy huhogó bibébe 12 csepp rákfatty váladék fér.

VASÉRC (152. TÁRGY)
A valamirevaló bányászat szakértelemmel rendelkezők előbb-utóbb rábukkanhatnak a fegyver- és páncélkészítéshez legalapvetőbb nyersanyagra, a vasércre. A vasérc megolvasztásához és megmunkálásához nem elegendő egy primitív olvasztókemence - szükséges, hogy egy vaskohót építs. A vaskohó építéséhez ötletet kaphatsz, ha az olvasztókemence alapötletét (szögletes kő) és a vasércet összekapcsolod...

FELTÉTELES MÁSZÁS
A homlokodra csapsz: hogy ez eddig nem jutott eszedbe! Ahányszor megpillantasz valami másznivalót, nosza, rajta, megmászod! Ehhez az FM <TVP> parancsot kell kiadnod. Egy körben max. <TVP>-t fogsz mászásra szánni, és mindig automatikusan mászol, külön parancs kiadása nélkül. Persze feltétel, hogy mászás szakértelmed megfelelő legyen, és birtokodban legyen a mászáshoz szükséges tárgy. Egy körben nem fogsz kétszer ugyanoda felmászni Feltételes Mászással (hiszen másodjára már úgysem találnál semmit).

KARAKTERLAP

Dundi-dió-mogyoró, egy copfos ezüsthajú, piros szemű kobudera férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 67. fordulód.

Erő: 19 Szint: 13 Merészség: 5/3 Magasság: 141 cm
IQ: 17 Támadás: 14 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 18 Védekezés: 15 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 15 Életpont: 173/173 Jellem: jó (28) Tul. pont: 2
Szerencse: 13 Varázspont: 0/0 Pénz: 420 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 336 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 095 TP-t kaptál. Jelenleg 39 928 TP-d van. A következő szinthez még 8 072 TP szükséges. Trófeáid: ryuku gárdista, karmos tankány, rőtmanó berzerker.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 17 szúrófegyverek: 7 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 10 dobófegyverek: 2 (+1)

Óvatosság (labirintusokban): 0
79,111 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 79

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 123 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 14 3. mászás: 3 (+1)
4. csapdakészítés: 4 5. csapdaészlelés: 2 6. gyógyítás: 23
7. felderítés: 4 8. harcművészetek: 14 9. zene: 1
10. szörnyismeret: 1 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 5
13. bányászat: 3 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 6 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz gumifát (#38) (max. 1 darabot, csak egyszer), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
alpesi tehén (#91) (csak egyszer), trikornis (#104) (csak egyszer), Bloodwitch (#4592) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Bloodwitch (#4592)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke házikó (504): kész. tanya (507): kész. fekete gránittorony (530): 12. labirintus (29,40). kobudera lak (533): többek közt 20. tárgyat kell leadnod. városháza (Gatin) (540): kész. cseréptetős torony (549): többek közt 195. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 2, 3, 4, 9, 11, 12, 20, 41.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 bronzpajzs (#89) 1 * bronzpáncél (#90)
1 * bronzsisak (#88) 1 kígyóbőr kesztyű (#49) 2 kis bőrpajzs (#45)
1 mászókarom (#78) 1 * tankány karom (#237)
Fegyverek és lövedékek
1 * bumeráng (#249) 1 * csontkés (#11) 10 kerek kő (#19)
1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 * orgyilkos tőr (#225)
1 parittya (#18) 6 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
3 ezüst nyaklánc (#117) 1 * koponya gyűrű (#1733)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 csontkulcs (#74) 5 + deus ex machina (#1)
4 fáklya (#36) 1 furulya (#233) 1 + hebrencs csapda (#147)
18 kaja (#2) 2 kis vaskulcs (#40) 1 kötél (#92)
1 rézkulcs (#75) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [benne 10 csepp tinta (#101), fér még: 0]
3 huhogó bibe (#332) [bennük 4 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 32]
1 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
6 uzbány csőr (#169) [bennük 19 csepp ugh méreg (#166), fér még: 53]
1 vizestömlő (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]
1 zöld üveg (#82) [benne 4 csepp ragasztó (#83), fér még: 16]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 antilopbőr (#48) 3 aurach fog (#657) 1 bordacsont (#16)
1 darázsszárny (#652) 2 evaporőr háj (#105) 6 fabontó (#106)
2 grákóbőr (#41) 2 hebrencs állkapocs (#130) 2 kavadu lebeny (#24)
2 lajhár csont (#236) 1 lapockacsont (#33) 20 madártoll (#112)
6 mandibulapenge (#125) 1 móri gyümölcs (#116) 1 óndarab (#85)
2 ormánygőte csont (#21) 10 pirkit (#153) 5 rézdarab (#70)
1 rókafarok (#124) 21 sallank karom (#128) 7 smirglilevél (#29)
5 sünmedve tüske (#14) 20 szárnyas hernyó (#69) 14 tigroszlán fog (#63)
1 tükör (#43) 1 vapár ág (#110) 2 varányszem (#30)
1 vasérc (#152) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 55.52 kg Megterheltség: 115%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 81 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 lajhár csont (#236) 3 smirglilevél (#29)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bumeráng (#249) 4 kaja (#2) 2 kis bőrpajzs (#45)
1 óndarab (#85) 4 rákfatty váladék (#333) 1 rézdarab (#70)
6 sallank karom (#128) 5 sünmedve tüske (#14) 1 vasérc (#152)
20 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

73 74 75 76 77 78 79 80
9
10
11
12
13
14
15
(74,11) mély kút (#93), törpemammut (#115), mérges nyukmár (#95)
(74,12) sünmedvék (#33), manifesztátor (#124)
(74,13) nekrofun (#173), púpos burástya (#92)
(75,14) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 21. jellempróba, gyilkos sallank (#85)
(76,13) Tharr rúnaköve, tavacska, 25. jellempróba, süvítő rája (#113)
(77,13) szeppent rákfatty (#186), 24. jellempróba
(78,14) mély kút (#93), 47. jellempróba
(79,13) mély kút (#93), 47. jellempróba

Üzenet küldése a karakternek