65. forduló, 67. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 30. 20h:38'
EZ A 1242. JÁTÉKHETED, 66. FORDULÓD
1243. játékheted kezdete: márc. 31.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [72,36] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy ezüsthajú, barna szemű gnóm férfival. Körszakálla és bajsza van. Bőre bronzként csillog. Az apró termetű gnóm egyáltalán nem visel páncélt, mindössze egy aranysárga, villámokkal teleszőtt köpenyt, amelyen az egyetlen kirívó minta egy nyilvánvalóan varázserővel bíró szimbólum: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Mégis, a belőle áradó, minden szőrszáladat az égnek meresztő sztatikus eletromosság és mágikus hatalom nem hagy kétséget afelől, hogy egy igazi Ősmágussal találkoztál. Fairlight érseke. Homlokán a mágia ezüstszínű rúnáját látod. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy arany éjmedált, egy arany vadászmedált, egy beholderfej medált, egy che-vállszalagot, egy cirkuszi kitűzőt, egy Dendeitren gyűrűjét, egy drakolder gyűrűt, egy ezüst morfmedált, egy ezüst végzetéremt, egy hatalom fülbevalóját, egy kígyóbőr övet, egy kreiton fókuszt, egy lajstrom medált, egy lánghordozó kitűzőt, egy mihlanil medált, egy réz végzetmedált, egy rinóbőr övet, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd karkötőt, egy szerencsekockát, egy szirén köpenyét, egy trix amulettet, egy varkaudar ékkövet, egy varkaudar szimbólumot, egy villám szimbólumot, egy Vlagyimir gyűrűjét és egy zinthurgirtó éremet visel. Felszerelését egy márvány fagyúr trófea, egy hósárkány trófea és egy zafír sárkány trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy teriád lándzsát, bal kezében egy mágusölőt tart. Hátasa egy idomított homokféreg. Teherhordója is van: egy lélekgólem! Szegény állat majd megszakad. Tisztán érzed auráját: ő is semleges. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Gábor a Kalandozó. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Szóba kerül a mágiaemlélet. Kiderül, hogy mindketten jártasak vagytok a taumaturgia tudományában. Alkalmi mestered tudása messze a tiéd fölött áll, ezért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltegyél néhány kérdést, ami régóta foglalkoztat. Mentorod felbátorodik, és mágiatörténeti kiselőadást tart neked. Tudása észrevehetően gyarapodott. A vallásra, és azon belül a teológiára terelődik a szó. Tisztelettel fejet hajtasz a vallástudományban nálad jóval jártasabb kalandozó előtt, de azért nem habozol kihasználni a kínálkozó alkalmat, hogy feltégy néhány kérdést, ami már régóta foglalkoztat. Időmúlatás gyanánt mágikus párviadalt vívtok. Gyűlik és formálódik az energia, míg végül megjelenik két manaelementál, és küzdeni kezdenek. Hosszú a küzdelem. Fejed már majd szétrobban, amikor végül elementálod megadja magát, és szétrobban. Gratulálsz ellenfelednek.
Mint régi ismerőst, úgy köszöntöd A FÉNY hordozóinak hírnökét. Ismét Jó dolgokról esik szó, akár NAPhosszat tudnál vele beszélgetni... (Értelemtől csillogó SZEMmel, persze...)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.)

f 273 kísérletezel a 273. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz szuper hálócsapdát. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 226.]

f 152 153 kísérletezel a 152. tárggyal a 153. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz vas dobónyilat. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 216.]

fog 59 274 elfogod az 59. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 110 1 megveszed a 110. tárgyat 1
Vásároltál 1 vapár ágat. 15 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 51 1 megveszed az 51. tárgyat 1
Vásároltál 1 bőrpáncélt. 7 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 103 1 megveszed a 103. tárgyat 1
Vásároltál 1 magszim belet. 7 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

kt 553 1 elkészíted az 553. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 152 2 megveszed a 152. tárgyat 2
Vásároltál 2 vasércet. 6 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 104 1 megveszed a 104. tárgyat 1
Vásároltál 1 fémrudat. 12 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 70 5 megveszed a 70. tárgyat 5
Vásároltál 5 rézdarabot. 5 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 407 1 megveszed a 407. tárgyat 1
Vásároltál 1 bronz fejpántot. 13 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

kt 407 elkészíted a 407. tárgyat
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy bronz fejpántot készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 216.]

ve 123 1 megveszed a 123. tárgyat 1
Vásároltál 1 göcsörtös bunkót. 12 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 216.]

kf 123 1 kézbeveszed/felveszed a 123. tárgyat a jobb kezedbe
A jobb kezedbe veszed a göcsörtös bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 216.]

m 5 3 mozogsz délnyugatra, délkeletre
[71,37] A sík vidéket bozótos váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy ovimon-bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Felismered a közeledőt. Csak egy manifesztátor. Nem jelenthet különösebb problémát. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor bal oldalát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a manifesztátor bal oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor egyik lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a manifesztátor testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 22 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [72,38] Épületek tűnnek fel. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Találsz egy főutcát. Utad során felfedezel egy fellegvárat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 9500 TVP épült bele.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy útonálló közeledik. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Elszántan a másikra ugrasz. Bronzpengével hatalmas csapásokat adva felmetszed az útonálló testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod az útonálló testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Az útonálló egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az útonálló most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Azt gondolnád, nincs már olyan dolog a félszigeten, melynek láttán szemöldököd akár csak egy kicsit is megemelkedne, a szemed előtt magasodó képződménytől azonban mégis elcsodálkozol. Legalább tíz méter magas, hihetetlenül réginek tűnő kőszobor előtt állsz. Először nem tudod kivenni, mit ábrázol, de amikor elhátrálsz, gyorsan kibontakozik a monumentális ? jel. (818. épület.)
Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 196.]

kt 553 1 elkészíted az 553. tárgyat (1 darabot)
Nagyon sajnálom, de még nem tudod, hogyan kell azt a tárgyat elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

kt 182 1 elkészíted a 182. tárgyat (1 darabot)
Itt nincs vaskohó, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy vashegyű lándzsát készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 196.]

kt 71 1 elkészíted a 71. tárgyat (1 darabot)
Itt nincs olvasztókemence, pedig elengedhetetlenül szükséges lenne ahhoz, hogy rézpáncélt készíthess/gyűjthess.
[0 pontot használtál fel, van még 196.]

kf 71 kézbeveszed/felveszed a 71. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 196.]

m 6 5 4 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délre
[71,38] Szűnni nem akar a zöld síkság. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy főutcát. Délkeletre nézve látsz egy művészi porolitot. Északnyugatra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy evaporőr. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Megmarkolva a bronzpengét a másikra rontasz. Bronzpengével párszor kilyukasztod az evaporőr testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod az evaporőr testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival az evaporőr csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 evaporőr hájat. 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Elég régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [70,39] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Chara-din rúnaköve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia híveié. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hmm, csak egy manifesztátor. Ettől nincs semmi félnivalód. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a manifesztátor egyik lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A manifesztátor leken néhány pofont. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször eltalálod a manifesztátor testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a manifesztátor testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a manifesztátor megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (3 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [70,40] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). A sikeres rejtőzködéstől rögtön bátrabb leszel. Lassan kikukucskálsz. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy ovimon-bokrot. Észreveszel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. [30 pontot használtál fel, van még 166.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 30 élelemszerzés 30 pontért
A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy pszi elementál közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Ellenfeled koncentrál, majd megindít egy agybénítás pszi támadást. A támadás átmenetileg megbénított (nem tudsz lőfegyvert használni). Ellenfeled végigsöpör rajtad egy direkt kontaktus I pszi támadással. A támadásnak - hála az égnek - semmi eredménye sem volt. Elszántan ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a pszi elementál fejét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a pszi elementál egyik csápját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápjaival a pszi elementál lecsap a bal karodra. (4 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a pszi elementál testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Orgyilkos tőrrel felnyársalod a pszi elementál bal oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 4, sebződés: 32, gyógyulás: 0, összesen: -32 ÉP}

Belebotlasz néhány érett sárgadinnyébe. Be a zsákba! (+3 kaja.) Érett fürtöktől rogyadozó vajbanán-bokorra bukkansz! Szüret. (+3 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. A feléd közeledő acéldarázs mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az acéldarázs jobb első lábát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Siralmas támadást intéz farkával az acéldarázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Méreg folyik a sebbe. A méreg gyenge - csak 9 életpontot vesztettél. Az acéldarázs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 acélpengőkét. 120 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 136.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Felismered a közeledőt. Csak egy sullár. Nem jelenthet különösebb problémát. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval párszor keményen megütöd a sullár hatalmas testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a sullár testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a sullár szarva. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Patájával a sullár többször megrúgja az oldaladat. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sullár testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a sullár testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A sullár többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A sullár rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 48, gyógyulás: 0, összesen: -48 ÉP}

A repülő majom elejtéséhez szükség volt némi ügyességre, a megevéshez legfeljebb némi üres gyomorra lesz szükség. (+4 kaja.) Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy ragyás burástya. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A szörny savat lehel! Iszonyatos fájdalomhullám. (16 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval meghorzsolod a ragyás burástya ragyás testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a ragyás burástya bal karját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csáprágójával a ragyás burástya megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Rossz előérzeted támad - lehet, hogy a csípés mérgező volt, bár most még nem érzel semmit. A ragyás burástya farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Mielőtt félreugorhatnál, valami golyószerű csusszan beléd. A ragyás burástya csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a ragyás burástya ragyás testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a ragyás burástya testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Te itt életveszélyben vagy. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Elmúlt a méregsemlegesítés hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 50, gyógyulás: 0, összesen: -50 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 106.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A feléd közeledő manifesztátor mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a manifesztátor testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a manifesztátor zsezsgő plazmáját. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A manifesztátor mancsával csapásokat mér karjaidra. (3 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Sorban állnak a kökénybokrok. Csak annyit szedsz, hogy ne nagyon utáld meg. (+2 kaja.) Egy jól irányzott csapással a másvilágra (és a déli ebédlőasztalra) küldesz egy mikrostruccot. (+4 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 vadászat). Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Hmm, csak egy púpos burástya. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a púpos burástya fejét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a púpos burástya testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Csáprágójával a púpos burástya megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a púpos burástya, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

[30 pontot használtál fel, van még 76.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért
A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy nektoraf. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Bronzpengével végigvagdosod a nektoraf bal vállát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Mielőtt észbe kapnál, a nektoraf megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Lerázod magadról! Ellenfeled regenerálódik! Túl erős az ellenfeled. Ennél jobb véget szánsz magadnak, ezért futni kezdesz, mint egy őrült. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Lecsapsz egy kövér, ám elővigyázatlan sótyúkot. (+2 kaja.) Rajzanak a repülőhalak (no de itt?). Nem sokat töprengesz a természet csodáin, lerugdosol néhány alacsonyan szállót. Ebből villásreggeli lesz! (+4 kaja.) Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Azonnal rájössz, hogy egy púpos burástya ijesztett meg. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[30 pontot használtál fel, van még 46.]

e 16 élelemszerzés 16 pontért
Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy acéldarázs. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Hopp, egy ananászbokor! Ezt nem hagyod ki! (+3 kaja.) Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Kilesel, hogy jobban megvizsgálhasd a nagy ellenfelet. Ó! Hiszen ez egy tetemember. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

[16 pontot használtál fel, van még 30.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 207 pontot. A következő körben tehát 237 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZUPER HÁLÓCSAPDA (274. SZÖRNYCSAPDA)
A kiváló minőségű szuper dobóhálót egy szörnyre dobva könnyedén foglyul ejtheted, ha a szörny aránylag kicsi. Ha a FOG <szörny> 274 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy szuper dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, és csak nagyon ritkán fordul elő, hogy a szörny széttépi a hálót, ellentétben a sima kötélből készített dobóhálóval. A szuper dobóháló nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különlegesen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

VAPÁR CSERJE (109. NÖVÉNY)
A vapár hosszú, rugalmas ágain halálos mérgű tüskék nőnek. A közelbe merészkedő élőlényekre a vapár ezeket a tüskéket automatikusan kilövi... Ha a kilőtt tüskéket fel tudod fogni és képes vagy semlegesíteni egy móleon fémrúddal, akkor van esetleg időd arra, hogy lenyisszants egy ágat a vapár cserjéről. Bár a mérget ilyenkor már nem tudod kinyerni, felhasználhatod a vapár ágát valami egészen másra, rugalmassága és törhetetlensége miatt. A vapár ág lenyisszantásához a KT 110 parancsot kell kiadnod, 10 pontért.

GÖCSÖRTÖS BUNKÓ (123. TÁRGY)
A trollfa egy nagyobb ágát lemetszve, egy könnyű, ámde nagyon kemény bunkóhoz jutsz. Mivel elég göcsörtös, komoly jártasságot igényel (legalább 5-ös ütőfegyver szakértelem), hogy megfelelő hatékonysággal forgatni tudd. A göcsörtös bunkó egy 2d8+4 sebzésű ütőfegyver.

RAGYÁS BURÁSTYA (111. SZÖRNY)
A ragyás burástya olyan, mint a púpos burástya, csak sokkal nagyobb és erősebb. Sokak ezért a púpos burástyák királynőjének nevezik. Amellett, hogy tojócsövével képes petét rakni beléd, savas köpettel rendelkezik, amely tönkreteheti a testedet védelmező páncélt. Hogy még kevésbé érezd magad jól, ha egy ilyennel szembekerülsz, nem árt, ha tudod, hogy harapása erősen mérgező. Legyőzéséhez, akárcsak a púpos burástyához, elengedhetetlen a szúrófegyver.

NEKTORAF (355. SZÖRNY)
Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak. Különleges regenerációs képességük miatt nagyon nehéz őket elpusztítani, viaszos testükről a szúrófegyver könnyedén lecsúszik, további problémákat eredményezve - talán az vágófegyver a legjobb választás.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran hűséges követője vagy. Ez a 66. fordulód.

Erő: 22 Szint: 13 Merészség: 6/1 Magasság: 154 cm
IQ: 17 Támadás: 12 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 24 Védekezés: 10 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 179/39 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 1
Szerencse: 12 Varázspont: 46/46 Pénz: 200 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 349 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 497 TP-t kaptál. Jelenleg 41 909 TP-d van. A következő szinthez még 6 091 TP szükséges. Trófeáid: vérszomjas csüldő, szürke rinocérosz, bibircsók-óriás.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 13 vágófegyverek: 6
ütőfegyverek: 9 (+1) lőfegyverek: 18

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -2.); kerek kő (#19) (3 -4.); ubuk tüske (#131) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 .); nyílvessző (#108) (7 -); nyílvessző (#108) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
70,63 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 74

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 (+1) 2. nyomkövetés: 22 (+1) 3. lopás: 1
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 3 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 16 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 1
10. teológia: 1 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 3 14. zárnyitás: 3 15. vadászat: 15 (+2)
16. bányászat: 6

FELTÉTELES PARANCSOK (még 39 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 14 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot ), kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), szárnyas hernyót (#69) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod pókvadászt (#59) szuper hálócsapdával (#274)
cirkusz: céllövölde, küldetés, labirintus, szellemkastély (53)
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!
3.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész. cseréptetős torony (549): 41. labirintus (62,55). városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19, 41.

Összsúly: 39.29 kg Megterheltség: 72%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 87 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
77 arany (#50) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 acélpengőke (#231) 2 álompor (#396) 1 bőrpáncél (#51)
1 bronz fejpánt (#407) 1 evaporőr háj (#105) 1 fémrúd (#104)
1 göcsörtös bunkó (#123) 26 kaja (#2) 1 magszim bél (#103)
5 rézdarab (#70) 1 vapár ág (#110) 2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

69 70 71 72 73
35
36
37
38
39
40
41
(70,39) 32. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, Raia oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), manifesztátor (#124)
(70,40) tetemember (#123), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), pszi elementál (#221), acéldarázs (#140), sullár (#101), ragyás burástya (#111), manifesztátor (#124), púpos burástya (#92), nektoraf (#355)
(71,37) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), egy ismeretlen isten rúnaköve, manifesztátor (#124)
(71,38) 27. jellempróba, evaporőr (#69)
(72,36) Fehér Bérc Plaza (#669), bank (#697), kvazár kohó (#755)
(72,38) Fossilium Occidentalis (#818), főutca (#399), ház (#400), útonálló (#130)

Üzenet küldése a karakternek