62. forduló, 64. forduló, Széltoló Komisz összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. jan. 21. 12h:11'
EZ A 128. JÁTÉKHETED, 63. FORDULÓD
129. játékheted kezdete: jan. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3140
SZÁMLA : XXXX

SZÉLTOLÓ KOMISZ KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [56,77] koordinátán.
Varázserőd regenerálódik. (+19 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy sullár fészket vagy búvóhelyet. Hiába az elszántság, a szorgalom - ilyen lény nem él a környéken. [10 pontot használtál fel, van még 217.]

kf 72 kézbeveszed/felveszed a 72. tárgyat
A fejedre teszed a rézsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

tno 6 4 növeled a 6. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Tudati energiád tovább erősödik. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

v 138 elmormolod a 138. varázslatot
Mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 212.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 212.]

kt 138 2 elkészíted a 138. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 ubuk dobónyílat. IQ-d TF-elődött. [20 pontot használtál fel, van még 192.]

m 1 8 1 mozogsz északkeletre, északra, északkeletre
[57,76] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Északra egy olvasztókemence van. Elteszed a látcsövet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy sóhajtó dorony. Itt csata lesz.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. A szörny csak fúj egyet, eltérítve támadást. Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot a másikra ugrasz. {CSTT:} Vaskarddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a sóhajtó dorony farkát. (3 támadással 86 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sóhajtó dorony, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. (ld. enc.) 399 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [57,75] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Az észak-dél irányba húzódó Pillanat hegység tövében vagy. Ettől keletre kezdődik Maad. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy gitonga közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Itt csata lesz.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A gitonga szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 65 pontot kell rákölteni.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy olvasztókemencét. Északra egy világítótorony van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [58,74] Amerre csak a szem ellát, dombok. Találsz egy krómkaktuszt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Látsz egy vaskohót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Nyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Felismered a közeledőt. Csak egy rőtmanó berzerker. Nem jelenthet különösebb problémát. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ubuk dobónyílat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vaskardot a másikra támadsz. Vaskarddal többször mélyen végigmetszed a rőtmanó berzerker bal lábát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Rövid karddal néhányszor megcsapod a rőtmanó berzerker tüskés bőrét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) A rőtmanó berzerker többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 rőtmanó kacagány (ld. enc.). 661 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [15 pontot használtál fel, van még 177.]

m 8 3 mozogsz északra, délkeletre
[58,73] Még mindig dombos terepen vagy. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy világítótornyot. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy világítótorony van. Északra egy vaskohó van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy északi aurach. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Meglengetve a vaskardot a másikra ugrasz. Vaskarddal párszor kilyukasztod az északi aurach jobb első lábát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod az északi aurach tömpe orrát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 8 életpontot vesztettél. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [59,74] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy surranó kígyó lehet. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked átfúrja a surranó kígyó testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a surranó kígyó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Ghalla Népe! Szolgáld Eleniost és a mosolyt! Red Dragon. " Látsz egy mínosz-kúpot. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Irtsd a népet ahogy bírod, ezzel is a káoszt szítod! Clod Onar. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Úgy gondolod, hogy a közeledő púpos burástya nem jelenthet komoly veszélyt. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a púpos burástya bal oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel néhányszor megcsapod a púpos burástya testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Rövid karddal kegyetlenül összevagdalod a púpos burástya testét. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Letéped magadról. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 50, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Szeretlek, pedig te gyűlölsz. Ha megölsz, akkor is szeretni foglak. Nightmare. " Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss törpe nyomok vezetnek nyugatra.
Összeakadsz Bőrzekés Balinnal. Egy Beholder kitűzőt, egy beholderfej medált, egy borostyán függőt, egy bundás kabátot, egy gyöngysort, egy harci maszkot, egy kígyóbőr övet, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián függőt, egy olimpiai vasmedált, egy örökkéval. zafírját, egy smaragd védőgyűrűt, egy tirik-hun medált, egy ulkor kötényt, egy varkaudarölő éremet és egy zangrozi csizmát visel. Felszerelését egy varkaudar kósza trófea, egy vark. nekromanta trófea és egy vérfürdető magszim trófea teszi egyedivé. Homlokán a következő jelet látod: Egy Homálylantot tartó, zokogó avatár.. Jobb kezében egy kétfejű csatabárdot, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy spagulár a hátasa. Teherhordója is van: egy törpemammut! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, tisztán tündököl. Egy jó jelleművel állsz szemben!
Üdvözlitek egymást, mint két régi jóbarát. Rövid trécselés után folytatod utadat. Hihi, átpattan egy sötét tekercs!
Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Hálám az isteneké. Mert kicsi e tábla barátaim nevét felsorolni! Armin a költő " [10 pontot használtál fel, van még 167.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+11 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 137.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) [1 pontot használtál fel, van még 136.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 135.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 134.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 133.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 132.]

e 1 élelemszerzés 1 pontért
Nos, nem jött össze semmi. Talán, ha jobban megerőltetnéd magad... [1 pontot használtál fel, van még 131.]

jlk 2622 jelszó kimondása 2622
Izgatottan lépsz be a mínosz-kúpba, és hadarva mondod ki a jelszót. Ah, sikeres volt a megfejtés! A falon egy térkép jelenik meg, a padlón pedig egy lejárat tárul fel. 78 tapasztalati pontot kaptál.

1 2 3 4 5 6
11 10 9 8 7
12 13 14 15 16
21 20 19 18 17
22
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 27. labirintus térképe. A bejárat alattad található.

[5 pontot használtál fel, van még 126.]

be 27 bemész a 27. titkos labirintusba
Balsejtelmek kezdenek gyötörni, ahogy a jelszó kimondása után félrecsusszan a fedőlap. Most már mindegy, innét már nem lehet meghátrálni! A járatban sötétség van. Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Elmondtad a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] IQ-d TF-elődött. A lépcsőn lemászva, egy feliratot pillantasz meg a falon. "Ez a halálfutam folyosó, Thrikész, a csapdamester egyik legkiválóbb alkotása. Eddig mindenki elvérzett, legkésőbb a 22. pontnál. Te sem leszel kivétel. [Egyébként a játékvezetőnek is ez a véleménye, úgyhogy jobb, ha most visszafordulsz.] [5 pontot használtál fel, van még 121.]

lm 6 11 14 mozogsz 6 11 14
Bátorságodat összegyűjtve nyomulsz előre. [2. PONT] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! Szerencsédnek köszönhetően csak 4 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Továbbmész a halálfutam folyosón. [3. PONT] A talaj megbillen a lábad alatt, és beleesel egy mély üregbe! A gödör nem üres - az alján sav fortyog! Szerencsédnek köszönhetően csak 2 életpontot vesztettél. A fájdalom megsokszorozza az erődet: sikerül kikapaszkodnod.
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdaészlelés). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Félelmet nem ismerve haladsz tovább. [4. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Megállíthatatlanul nyomulsz a borzalmak útján. [5. PONT] Balsejtelem kerít hatalmába, de a végzetes lépést megtetted: egy csapdát aktiváltál! Az egyik falból nyílvesszők repülnek feléd. Szerencsére egy sem talált el.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Előtted is folyosó, mögötted is folyosó, tele szörnyekkel és csapdákkal. Sebaj, tovább! [6. PONT] Hamarosan egy csontvázat pillantasz meg. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A csontváz karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A csontváz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


Eléred a 7. pontot. [7. PONT]
Gyalogolsz tovább a végeláthatatlan járaton. [8. PONT]
Folytatod utadat, mész, mész, fogyasztva TVP-idet. [9. PONT] A következő lépésednél egy kattanást hallasz, és a szemközti falból nyílvesszők süvítenek feléd! 2 nyílvessző talált el. 3 életpontot vesztettél. Csak remélheted, hogy egy sem volt mérgezett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Már lassan az út felénél járhatsz. [10. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Fegyveredet elszántan markolva, halálra készen lépkedsz. [11. PONT] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy mérges pók. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rontasz. Ököllel kegyetlenül megütöd a mérges pók szőrös testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a mérges pók testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 4 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 4 gyenge mérget.) 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


Bátorságodat összegyűjtve nyomulsz előre. [12. PONT]
Továbbmész a halálfutam folyosón. [13. PONT]
Félelmet nem ismerve haladsz tovább. [14. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy púpos burástya van előtted! Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Becsapódva, megdöfi a púpos burástya hosszú tojócsövét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan a másikra rohansz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a púpos burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a púpos burástya zselés testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A púpos burástya megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny a testedre tapasztja tojócsövét. Gyorsan félrelököd. A púpos burástya összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[65 pontot használtál fel, van még 56.]

lm 16 19 22 mozogsz 16 19 22
Megállíthatatlanul nyomulsz a borzalmak útján. [15. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Előtted is folyosó, mögötted is folyosó, tele szörnyekkel és csapdákkal. Sebaj, tovább! [16. PONT] Hirtelen egy százfogút veszel észre magad előtt. Itt csata lesz.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a százfogú bal oldalát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. {CSTT:} Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a százfogú bal első lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A százfogú fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A százfogú még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Eléred a 17. pontot. [17. PONT] Klikk! Döbbenten nézel a lábad alá, a kőlapra, amire elővigyázatlanul ráléptél. A következő pillanatban már nyílvesszők repülnek feléd. 1 nyílvessző talált el. 6 életpontot vesztettél. A különösen maró fájdalom oka a nyílvesszők hegyére kent méreg lehetett.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Gyalogolsz tovább a végeláthatatlan járaton. [18. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Folytatod utadat, mész, mész, fogyasztva TVP-idet. [19. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy vadtroll van előtted! Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ubuk dobónyílat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a vadtroll bal karját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a vadtroll bal lábát. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigmetszed a vadtroll jobb vállát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A vadtroll többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vadtroll belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-10 életpont). A vadtroll szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Fegyveredet elszántan markolva, halálra készen lépkedsz. [20. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
A folyosók szövevényének legmélyén vagy, közel Thirkész kreációjának szívéhez. [21. PONT] Morajt hallasz a távolból. Vajon mi lehet ez? Aztán megpillantod a folyosón a feléd guruló óriási kőgolyót. Pánikszerűen menekülni kezdesz! Szerencsédnek köszönhetően csak 3 életpontot vesztettél. Az utolsó pillanatban ugrasz félre egy beugróba, a golyó melletted csapódik a folyosó végének!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Elérted a folyosó végét! Már csak karnyújtás választ el a győzelemtől! [22. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy szintszívó van előtted! (ld. enc.) Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 21. pontnál vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
[40 pontot használtál fel, van még 16.]

t 96 1 támadod a 96. szörnyet
FT 96 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 16.]

lm 22 22 22 mozogsz 22 22 22
Elérted a folyosó végét! Már csak karnyújtás választ el a győzelemtől! [22. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy szintszívó van előtted! Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a szintszívó jobb vállát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Ököllel fogsz harcolni. Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy irtózatos ütéssel felvágod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. (ld. enc.) 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

A fal mellett találsz egy fémládikót. Sajnos zárva van. Előkapod a zárnyitó készletet, és megpróbálod kinyitni. A dolog baj nélkül ment, a láda fedele felpattan. Abban a pillanatban, hogy felnyitottad a ládát, ráébredsz hibádra, de már későn - belélegezted a kiáradó gázt. (-7 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 40 arany, 1 bronzpenge (ld. enc.), 1 szent jogar (ld. enc.), 1 kis vaspajzs és 1 zöld üveg. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
Egyhelyben toporogsz.
Egyhelyben toporogsz.
[5 pontot használtál fel, van még 11.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 10.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. A sötét tekercsek szaporodnak. Micsoda öröm! Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 10 pontod maradt, ebből a következő körre 10 pontot vihetsz át. Kapsz még 204 pontot. A következő körben tehát 214 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


DORONY TÜDŐ (212. TÁRGY)
Három csepp spiritusz felhasználásával kinyerheted és tartósíthatod a dorony különösen erős tüdejét. Majd csak jó lesz valamire.

RŐTMANÓ KACAGÁNY (714. TÁRGY)
Büdös, szakadozott bőrruha, szánalmas viselete a dombok között élő rőtmanóknak. Ha mindenféle ízlésbeli megfontolást félretéve, úgy döntesz, hogy mégis magadra öltöd a KF 714 paranccsal, meglepően kényelmes viselethez jutsz, amely 4-gyel növeli a védettségedet, és eggyel a szerencsédet.

CSONTVÁZ (48. SZÖRNY)
Gonosz papok és nekromanták sötét mágia segítségével képesek a holtakat animálni, szolgálatukra kényszeríteni. A több száz éve halott harcosokból persze csak csontjaik maradnak meg. Egy ilyen animált csontváz meglepően hatékony harcos: fegyverét aránylag fürgén forgatja, és a vékony, kevés felületet tartalmazó csontos alkat ellen nem sokat érnek a vágó- és szúrófegyverek. Ezért, valamint némiképp esztétikusabb (értsd kevésbé büdös) voltuk miatt valamivel kedveltebb szolgák, mint a zombik.

SZINTSZÍVÓ (96. SZÖRNY)
A mocsarak dögletes bűzű párája mögött néha egy-egy árny suhan el: fekete, baljóslatú árnyék. Általában ez csak a képzelet játéka, de néha, igen néha, a túlvilág egyik borzalmas szörnyszülöttét láthatod ilyenkor, amint nem evilági étek után kutat. Az ilyen iszonyatos, sötét lények egyike a szintszívó. Ez a fekete felhőre emlékeztető, alaktalan plazmaszerű lény egyszerre létezik ebben a világban és a halál hideg és kietlen földjén. Érintése elszívja az életerődet, tested lassan kihűl. Még a legbátrabb kalandozók is rettegve menekülnek előle. [Megjegyzés: a szintszívó elől mindig el fogsz bújni, még akkor is, ha 10-re állítod a merészségedet, ugyanis a szintszívó érintése - mint a neve is mutatja - eggyel csökkenti a SZINTEDET akkor, ha nem dobod meg a haláltámadás elleni mentődobást. A szint csökkenésekor mindazon tulajdonságok csökkennek, amelyek szintlépéskor nőttek! Az egyetlen mód, hogy egy szintszívót megtámadj, hogy feltételes támadást adsz ki rá.]

SZVÓ-EKTOPLAZMA (151. TÁRGY)
Ha elpusztítasz egy szintszívót, és képes vagy leküzdeni a határtalan undort, amit a borzalmas bűzt árasztó tetem megérintése okoz, akkor kivághatod a test közepén még mindig pulzáló szvó-ektoplazmát. Ez a kocsonyás matéria félelmetes varázserővel bír, ha sötét lelkű papok kezébe kerül, és a megfelelő varázslathoz felhasználják.

BRONZPENGE (126. TÁRGY)
A bronzzal való munka egy új mérföldkő a páncélzatod és a fegyverzeted fejlesztésében. Természetesen elkészítheted a megfelelő bronz vágófegyvert is, a bronzpengét. Ez egy 2d6+2 sebzésű vágófegyver. Ahhoz, hogy meg tudd csinálni, szükség van egy olvasztókemencére, 2 ón és 2 rézdarabra, egy kőkalapácsra, amellyel a pengét megmunkálod, és egy vadász tatu bőrre. A munkálat végrehajtása a KT 126 paranccsal történik, 60 TVP-ért.

SZENT JOGAR (150. TÁRGY)
A szent jogar egy döbbenetes erejű varázstárgy, amelyet csakis jó jellemű karakterek használhatnak. A jogart megmarkolva, a benne lapuló tiszta energiára koncentrálva és a testhez érintve minden sebet begyógyít (azaz életerőd maximális lesz). Ezután a jogar eltűnik. Használatához a H 150 parancsot kell kiadnod, 2 pontért. Nem használod el jogart akkor, ha nem hiányzik legalább 50 ÉP-d. Ha akarod, meg adhatsz a használatnál egy 2. paramétert. Ebben az esetben a jogart akkor használod el, ha legalább ennyi életpontod hiányzik, mint amennyit a 2. paraméterben megadtál.

KARAKTERLAP

Széltoló Komisz, egy barna, copfos hajú, zöld szemű árnymanó férfi vagy. Sheran hűséges követője vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 63. fordulód.

Erő: 27 Szint: 14 Merészség: 2/3 Magasság: 107 cm
IQ: 21 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 39 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 8 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 186/172 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 26 Varázspont: 94/28 Pénz: 364 arany Kép. pont: 5
Tudatpont: 16/8
Eddig összesen 361 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 647 TP-t kaptál. Jelenleg 51 914 TP-d van. A következő szinthez még 23 086 TP szükséges. Trófeáid: nektoraf, bíbor szulfagor, rőtmanó berzerker.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 5/90 (+49%) vágófegyverek: 18/94 (+14%) dobófegyverek: 9/55 (+45%)

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) (100%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
59,84 mezőn táborozol, a 27. labirintusban, 1. szinten, 22. ponton
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 111 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 11/9 2. nyomkövetés: 2/87 (+20%) 3. lopás: 2/0
4. mászás: 3/48 5. csapdakészítés: 6/24 (+7%) 6. csapdaészlelés: 2/33 (+39%)
7. gyógyítás: 14/54 (+33%) 8. titkosírás: 2/72 (+22%) 9. felderítés: 3/18
10. teológia: 1/44 (+9%) 11. taumaturgia: 7/72 (+5%) 12. szörnyismeret: 3/82 (+20%)
13. zárnyitás: 7/88 (+12%) 14. vadászat: 2/89 (+6%) 15. bányászat: 2/68
16. testépítés: 20/94

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
szintszívó (#96)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Azt hiszem, ennél nem kaphatnál egyszerűbb feladatot: fürödj meg a tengerben! [lépj TENGER mezőre.]
2.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
3.) Egy érdekes próba: kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból], hat mezőn keresztül.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Qvill) (527): új. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Gatin) (540): új. városháza (685): többek közt 258. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
8, 9, 10, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 31, 32, 53.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
pszionikus védelem (307)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 1 TU. szükséges még: 49 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 20 TU. szükséges még: 30 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 281 TU szükséges.)
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 52.10 kg Megterheltség: 81%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 84 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 spiritusz (#170) 2 sünmedve tüske (#14) 2 ubuk tüske (#131)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
40 arany (#50) 3 aurach fog (#657) 1 bronzpenge (#126)
1 dorony tüdő (#212) 1 kaja (#2) 1 kis vaspajzs (#159)
1 madártoll (#112) 1 rőtmanó kacagány (#714) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 szent jogar (#150) 1 szvó-ektoplazma (#151) 2 ubuk dobónyíl (#138)
1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

55 56 57 58 59 60
72
73
74
75
76
77
78
(57,75) gitonga (#76), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(57,76) sóhajtó dorony (#112)
(58,73) olvasztókemence (#86), oltár, vaskohó (#155), északi aurach (#350)
(58,74) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), rőtmanó berzerker (#369)
(59,74) surranó kígyó (#30), mínosz-kúp (#178), 25. jellempróba, oltár, púpos burástya (#92), Bőrzekés Balin (2931. kalandozó), csontváz (#48), mérges pók (#20), százfogú (#53), vadtroll (#70), szintszívó (#96)

Üzenet küldése a karakternek