59. forduló, 61. forduló, Gnoshoshallanillis összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. jan. 24. 15h:08'
EZ A 622. JÁTÉKHETED, 60. FORDULÓD
623. játékheted kezdete: jan. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2994
SZÁMLA : XXXX

UNDERTAKER KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [81,22] koordinátán.
Idegen jelenlétet érzel a fejedben. Amióta találkoztál azzal a lénnyel, többször is előfordult már. Hogy mit keresett, nem tudod, de néha nem emlékszel dolgokra, keresed a tárgyak, lények nevét. Tudod, hogy nem most találkozol ezzel a valamivel... De mikor is? Hol is? A mostani alkalom más: a lényre gondolsz, érzed, hogy fájdalmai vannak. Segíteni akarsz neki, önként ajánlod fel neki véredet, erődet. És ő kegyesen elveszi, térdre kényszerít, ahogy belőled regenerálja sérüléseit... Többen csodálkozva néznek rád. Nem tudják - nem tudhatják -, milyen az, ha egy vámpír bélyegét viselik...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+18 életerő.)

e 30 élelemszerzés 30 pontért

Egy mayuto-bokrot találsz. Sajna, a különösen tápláló gyümölcs csak néhány érett példánnyal képviselteti magát. (+3 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 198.]

m 7 7 mozogsz északnyugatra, északnyugatra
[80,21] Az erdőt síkság váltja fel. Hirtelen elhallgatnak a qwargok állandó ciripelése. Vajon mi történhetett? Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Egy sebesült vérszomjas csüldő nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Elszántan ellenfeledre ugrasz. Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vérszomjas csüldő egyik csápját. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (4 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Eldobod az értéktelenné vált sóhajtó dorony trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő vérszomjas csüldő trófeát. 275 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy ork sámán nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Távolról lángcsóva varázslatot lő rád a másik. 9 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Legutolsó sejtjeidből is összegyűjtve a kí-energiákat, egy Sziklaököl bevitelére koncentrálsz. Ököllel többször kegyetlenül megütöd az ork sámán jobb lábát. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy lángcsóva. 17 életpontot vesztettél. Ököllel gyilkos csapásokat szórva összezúzod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy lángcsóva varázslat. 10 életpontot vesztettél. Az ork sámán összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Átvizsgálod a testet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 sámán erszény (ld. enc.). Eldobod az értéktelenné vált trappoló dinymák trófeát, és diadalmasan beszerzel egy ork sámán trófeát. 445 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [79,20] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy grok-képződményt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent tölgyfát. (ld. enc.) Találsz egy teljesen lerombolt templomot. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Megpróbálsz beolvadni a környezetedbe. Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy tetemember. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek nyugatra. Eszel valamit. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 178.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére találsz néhány alkalmas mungrotüskét. Hanyattfekszel, relaxálsz egy kicsit, majd a tüskéket óvatosan beszurkálod a kézfejedbe és a hónod alá. Az eredmény csodálatos! (+39 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 148.]

m 6 mozogsz nyugatra
[78,20] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé.

Észreveszel egy grok-képződményt. Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Megvizsgálod a talajt. Még egész friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. [10 pontot használtál fel, van még 138.]

h 78 használod a 78. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 138.]

m 7 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra
[77,19] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Oldalt pillantva, meglátsz egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran híveié.
(Vándorcirkusz:) Hirtelen egy törpe ugrik eléd a semmiből. Épp rácsodálkoznál, de még abban a pillanatban észreveszed a mögötte táborozó szekérkaravánt és az azon integető embereket.
- Gyere vándor! Vegyél részt játékainkban! - kiáltja neked a vándorcirkusz személyzete. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).]

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [76,19] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Sheran rúnaköve. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Felismered. Ez egy tetemember. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Nocsak, itt van valami érdekes! Friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. [20 pontot használtál fel, van még 118.]

al 116 69 124 áldozol: a 116. tárgyat a 69. tárgyat a 124. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a móri gyümölcsöt, a szárnyas hernyót és a rókafarkat. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Világossárga és halvány kék lángok kapnak a kupacba. Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Időtlen és végtelenül bölcs (talán női?) hang szólal meg a fejedben: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy virág szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 200 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 98.]

m 7 7 6 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, nyugatra
[75,18] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy nekrofunt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Megvizsgálod a talajt. Friss troll nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [74,17] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Hmm, csak egy evaporőr. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Elszántan ellenfeledre ugrasz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel kegyetlenül megütöd az evaporőr hengertestét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Az evaporőr csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Véres nyál csordul ki az evaporőr száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 123 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Egy vén tazunkaróka botorkál előtted az úton. Már nincs ereje ennivalót szerezni. Ha meg akarod etetni, rajta - ehhez egy kajára van szükség, és 0 TVP-re (27. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy tintacsiga lehet. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Bravúrosan félreszökkentél. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a tintacsiga testét. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A tintacsiga megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A tintacsiga összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 4 csepp tintát. 181 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Még egész friss troll nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) [73,17] Szűnni nem akar a zöld síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rát-fát. Találsz egy oltárt. Elenios hívői építették. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Kiásol a földből pár vadhagyma-gubót. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
Összeakadsz Bazalt tal . Sheran követője. Egy bíbor erőövet, egy kvazár sisakot, egy monstrum vállvédőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet és egy virág szimbólumot visel. Felszerelését egy rőtmanó berzerker trófea, egy bibircsók-óriás trófea és egy bíbor szulfagor trófea díszíti. Bal kezében egy vizestömlőt tart. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
[30 pontot használtál fel, van még 68.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 68.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 67.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 37 fejleszted a 2. tulajdonságodat 37 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Ah! Micsoda eredménye volt a gyakorlásnak! (+1 IQ.)

[37 pontot használtál fel, van még 30.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Szomorúan látod, hogy orgyilkos tőröd darabokra esett: talán a termomágikus világégés okozta sugárzás roncsolta szét. Bizonyára keletebbre a sugárzás már nem annyira erős, mint itt. Vajon mivel kenték be a tyrgek a tőrt, hogy náluk ez nem történt meg? Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.) Automatikus tárgyeladás és szabályozott hulladékgyűjtés - hogy ez eddig nem jutott az eszedbe! (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 199 pontot. A következő körben tehát 229 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÁMÁN ERSZÉNY (650. TÁRGY)
Ha legyőzöl egy ork sámánt, néha előfordul, hogy találsz nála egy koszos, bőrből készült erszényt, benne mindenféle megmagyarázhatatlan eredetű izével - megfeketedett füvek, félig elrohadt lényszervek stb. Ezt az ocsmány tárgyat nem adhatod oda más kalandornak, még a boltban sem veszik meg, legfeljebb eldobhatod a D 650 paranccsal.

SZENT TÖLGYFA (393. TÁRGY)
Először nem hiszel a szemednek. Majdan, miként többször is körbejárod megbizonyosodsz róla, hogy a legendákból ismert szent faóriást mégsem álmodod: valóban előtted áll. Miközben kérgét tapogatod, úgy érzed, mintha beszélne hozzád; ám hiába figyelsz, csak a természet békéje és harmóniája ér el hozzád. Megpróbálsz visszaemlékezni arra, amit e Tölgyről regéltek, de csak halvány utalások futnak át tudatodon a Druidákról és hatalmukat hűen mutató szent fáikról és ligeteikről. Annyi mindenesetre biztos: kellemes pihenés ígérkezik óvó karokként föléd boruló ágai alatt és érezhetően nagyon közel áll a természet Istennőjéhez... S ha kipihented magad, ródd le hálád a fának néhány csepp tiszta vízzel. [Ez egy tudatalatti kényszer, tehát akkor is fogsz öntözni, ha gonosz vagy!] A Szent Tölgyfa kiirtása igen sok munkát kíván. A Szent Tölgyfánál Sheran hívei ugyanúgy IMádkozhatnak, mint az oltároknál.

VIRÁG SZIMBÓLUM (143. TÁRGY)
Ez az egyszerű, fába faragott nyakba akasztható amulett, amely egy virágot ábrázol, Sheran szent szimbóluma. Amikor megtapintod, úgy érzed, mintha az erdők és virágok életereje áradna szét benned. Amíg viseled, kettővel magasabb az egészséged. A virág szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

HULLADÉK(NEM)GYŰJTÉS
Kicsit kezd fárasztó lenni, hogy ahogy kalandozol, lépten-nyomon minden szemetet összeszedsz. Aztán ott van az a tömérdek EA parancs, amit a városban ki kell adni, hogy a felesleges tárgyaktól megszabadulj. Most azonban végre itt van a Hulladékgyűjtést szabályozó parancs, a HU <tárgy> <tárgy> <tárgy>. Paraméterül egyszerre max. három tárgyat adhatsz meg, ezeket használhatatlan, felesleges tárgyaknak ítéled meg mostantól. Ha arany értéke a GYJ parancsban megadott alatt van, fel sem veszed őket, ha ugyanannyi, vagy nagyobb, akkor ugyan felveszed őket, de az első adandó alkalommal (vagyis ha boltra lépsz) automatikusan eladod az összeset (kivéve, ha be van KF-elve: akkor egyet meghagysz). Ja, és persze bárhány HU parancsot kiadhatsz, azaz minden egyes általad ismert tárgyra szabályozhatod ezt a dolgot. Sőt, ha olyan tárgyra adsz ki HU-t, amire korábban már kiadtál, akkor az törlődik.
Mi a különbség a GYJ parancshoz képest? A GYJ csak egészen finom, felületi hulladékmanagementet biztosított, szörnyből való komponens kinyerésekor, labirintus ill. csatamező kincsnél nem működött. A HU-val megjelölt tárgyhoz viszont bármilyen módon jutsz hozzá, (átadják, olmipiai nyereményként kapod stb) azonnal eldobod, ill. ha értéke a GYJ-vel egyenlő vagy az fölött van, eladod. Az átkozott tárgyaktól sajnos még a HU paranccsal sem tudsz megszabadulni. Ha egy olyan tárgyra adsz ki HU parancsot, ami a birtokodban van, rögtön eldobod ha értéke kisebb a GYJ 3. paraméterénél, de ha bolton állsz, nem adod el, csak akkor, ha a boltra lépéskor már érvényben volt az adott tárgyra a HU. A HU-val eldobált tárgyak semmiképp sem maradnak meg az adott mezőn. A HU-val megjelölt tárgyakat a referencialistán és a karakterlapon a $ jelöli.
Ha betelt hátizsák mellett próbálsz egy tárgyat felvenni, a HU-val kijelölt tárgyakból elhajítasz párat, hogy legyen helyed a műveletre (csakis a HU-val kijelölt tárgyak közül!).

KARAKTERLAP

Undertaker, egy copfos ősz hajú, piros szemű, kecskeszakállas troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Sheran követője vagy. Ez a 60. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 10 Merészség: 10/10 Magasság: 258 cm
IQ: 20 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 482 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 18 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 15 (17) Életpont: 143/139 Jellem: semleges Tul. pont: 4
Szerencse: 18 Varázspont: 28/28 Pénz: 397 arany Kép. pont: 11
Eddig összesen 160 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1224 TP-t kaptál. Jelenleg 16170 TP-d van. A következő szinthez még 830 TP szükséges. Trófeáid: ork sámán, vérszomjas csüldő, szeppent rákfatty. A 57. fordulódban 458 arany került a bankszámládra. 478 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 15 ütőfegyverek: 3 dobófegyverek: 4

Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 10 3. lopás: 1
4. mászás: 4 5. csapdakészítés: 3 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 23 8. harcművészetek: 11 9. szörnyismeret: 1
10. vadászat: 12 11. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért
készítesz kőkést (#6) (max. 2 darabot ), botot (#4) (max. 1 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 30 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 12)
Bazalt (#5858)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP)

Összsúly: 46.08 kg Megterheltség: 72%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 114 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 móri gyümölcs (#116) 1 orgyilkos tőr (#225) 1 rókafarok (#124)
1 szárnyas hernyó (#69) 6 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 evaporőr háj (#105) 2 gyöngymangó (#135) 1 sámán erszény (#650)
4 tinta (#101) 1 virág szimbólum (#143)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(73,17) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Elenios oltár, 49. jellempróba, Bazalt (5858. kalandozó)
(74,17) evaporőrök (#69), oltár, 27. jellempróba, tintacsiga (#74)
(75,18) nekrofun (#173), Fairlight oltár
(76,19) Sheran rúnaköve, 49. jellempróba, tetemember (#123)
(77,19) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 42. jellempróba, Sheran oltár
(78,20) grok-képződmény (#149), oltár
(79,20) grok-képződmény (#149), szent tölgyfa (#393), oltár, 31. jellempróba, tetemember (#123)
(80,21) vérszomjas csüldő (#114), Dornodon rúnaköve, ork sámán (#345)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Undertaker 60. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) sakál (#28)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
tigroszlán (#43) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61)
kőevő (#62) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69)
vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76)
zoloboo (#77) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) nyuhaj karbin (#110) sóhajtó dorony (#112)
süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) trappoló dinymák (#118)
tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132)
karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141)
pattanóböde (#145) fémbontó szójer (#150) quwarg királynő (#153) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) manaelementál (#290) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346)
északi aurach (#350) nektoraf (#355) bíbor szulfagor (#358) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369)
csontlepke (#746) alattomos manó (#756) ork bérgyilász (#781)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) szöges bunkó (#8) csontkés (#11) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21)
kavadu lebeny (#24) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41) tükör (#43)
királygyík bőr (#44) krómkaktusz (#46) antilopbőr (#48) arany (#50) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézsisak (#72)
rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
zöld üveg (#82) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) manilla-fa (#91)
kötél (#92) mély kút (#93) rákpáncél (#97) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101)
magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) vapár cserje (#109) vapár ág (#110)
madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116)
ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125)
mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132)
csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) virág szimbólum (#143)
oltár (#146) grok-képződmény (#149) vasérc (#152) mély szakadék (#154) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) vassisak (#160) vasvért (#164)
sziklafészek (#167) rövid kard (#171) nekrofun (#173) márványtorony (#175) mínosz-kúp (#178)
ezüst gyűrű (#180) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207)
orgyilkos tőr (#225) tatu dob (#234) tankány karom (#237) tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247)
bumeráng (#249) templom (#256) aranytű (#272) bíbor erőöv (#291) kőszem (#304)
réz papi karkötő (#307) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312) gyógykenőcs (#313) shinai gömb (#348)
phua-kúp (#372) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) aranypikkely (#415)
Vlagyimir szobra (#433) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) sámán erszény (#650) aurach fog (#657)
művészi porolit (#720) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218)
csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) csodabazár (#1404) esélynövelő (#1409) Kalmárok Kémgömbje (#1589)
elhagyott bánya (#1685)

Parancsok

A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása
É    TVP                           1-40  élelemszerzés
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvő
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat
FM   TVP                              -  feltételes mászás
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság
GY   TVP                           1-40  gyógyítás
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés
IM                                   30  imádkozás oltárnál
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól
LE   tárgy                            -  letesz/elrak
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség
SZK  szörny                          10  szörnykeresés
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől

Üzenet küldése a karakternek