52. forduló, 54. forduló, Buzzplotrzud összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. jún. 5. 9h:16'
EZ A 68. JÁTÉKHETED, 53. FORDULÓD
69. játékheted kezdete: jún. 8.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3112
SZÁMLA : XXXX

BUZZPLOTRZUD KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [31,104] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Solinthar L'Maellel. Egy bőrpáncélt, egy bőrsisakot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Ruházatát egy drasmólyom trófea és egy evaporőr trófea színesíti. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Már órák óta azon töprengsz, hogy megfejtsd az Orbitális Ananászlétekerő Megaturmixer vagy a Brúgófrekvenciás Hypotérrackásító titkát. Egyszerűen nem hagyhatod, hogy nagy elődeid ezen híres találmányai a múlt homályába vesszenek. De bármennyire is töprengsz, nem jut eszedbe semmi, amire ezeket a dolgokat használni lehetne. Hát igen! Azóta sokat fejlődött a technika s a Te híres Törturpális Miszlikfalú Kengyelbügyölőd egész biztosan az egész gnómság hasznára lesz. Nem az ősökben volt a hiba, Egyszerűen Te sikerültél túl tökéletesre. Önmagadtól eltelve, mosolyogva ébredsz.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+3 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+18 varázspont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy drótszőrű pincsi nyomára vezet. Táborhelyedhez egészen közel találsz egyet!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a drótszőrű pincsi jobb hátsó lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rohansz. Mandibulakaszával egy irtózatos ütéssel felvágod a drótszőrű pincsi fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a drótszőrű pincsi jobb hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A drótszőrű pincsi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 drótszőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). Döbbenetes, hogy micsoda világosság gyúl hirtelen az agyadban: mostantól képes vagy élve elfogni szörnyeket! (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 195.]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 190.]

v 7 75 1 elmormolod a 7. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 6 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 187.]

v 7 75 1 elmormolod a 7. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az alkímia varázslatot! A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 6 arany csillog! Elrakod a pénzt. [-7 varázspont.] [3 pontot használtál fel, van még 184.]

v 7 75 1 elmormolod a 7. varázslatot
6 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 7 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 184.]

m 4 4 3 mozogsz délre, délre, délkeletre
[31,105] Amerre csak a szem ellát, dombok. Ez az észak-dél irányú vonulat a Horog hegység néven közismert. Warn pusztáinak délnyugati határát jelenti. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy gyilkos tetű lehet. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra támadsz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a gyilkos tetű testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Rövid karddal épp hogy eltalálod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Csáprágójával a gyilkos tetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával párszor kilyukasztod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a gyilkos tetű fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 54, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy púdersziklát. Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené.

(Továbbmész...) [31,106] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy gitonga. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a gitonga testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával alaposan megvágod a gitonga tollas hátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A gitonga feléd csap csőrével, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a gitonga száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 madártollat. 35 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy trappoló dinymák nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a trappoló dinymák fejét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Te persze ügyesen félreugrottál. Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával megvagdalod a trappoló dinymák fekete testét. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával végigvagdosod a trappoló dinymák jobb középső lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Utolsó pillanatban ugrasz félre a trappoló dinymák öklelő szarvai elől. Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 27, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


(Feltételes lopás:) Némi keresés után megtalálod azt a helyet, ahol az alakváltó nő tábort vert. Kivárod az alkalmas pillanatot. Csendben megpróbálod megközelíteni a másik holmiját. Nem látod a tárgyat, amit eredetileg el akartál csenni, ezért mást választasz. Ahhh, észrevett a figura! Szégyen a futás, de ilyen ciki helyzetben célszerű. Lelécelsz. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,107] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Egy kisebb domb tetején egy póznát pillantasz meg, amelyhez egy öregember van kikötözve. Valamilyen gonosz teremtmény lassú halálra ítélte a szerencsétlent a tűző napon. Ahhoz, hogy kiszabadítsd, 8 TVP-re és egy kőkésre van szükséged (8. jellempróba). Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy garokk. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a garokk testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a mandibulakaszát ellenfeledre ugrasz. Mandibulakaszával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a garokk testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a garokk varacskos hátát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Agyarával a garokk kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával megvágod a garokk testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Rövid karddal megcsapod a garokk bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A garokk agyarával feléd döf, de félrehajolsz. Véres nyál csordul ki a garokk száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy acéldarázs közeledik. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az acéldarázs testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Megmarkolva a mandibulakaszát a másikra rontasz. Mandibulakaszával kegyetlenül összevagdalod az acéldarázs bal hátsó lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal megvágod az acéldarázs potrohát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az acéldarázs farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 acélpengőkét. 132 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 14 tüskét. [49 pontot használtál fel, van még 135.]

m 3 5 mozogsz délkeletre, délnyugatra
[33,108] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy legyengült kavadu nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a kavadu bal lábát. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával kilukasztod a kavadu hosszú nyakát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Rövid karddal egy hatalmas csapással felmetszed a kavadu testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A kavadu csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A kavadu szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 9 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mély kutat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet.
(Feltételes mászás:) A kötelet a kút széléhez rögzíted, és óvatosan leereszkedsz. Lent eléggé sötét van, a napfényből csak kevés szűrődik le. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Rosszat sejtve megfordulsz - valami megindult feléd! Egy mérges nyukmár!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a mérges nyukmár testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed a mérges nyukmár testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Rövid karddal végigvágod a mérges nyukmár zöld kitinpáncélját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár feléd sújt csáprágóival, de mellé! A mérges nyukmár karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a mérges nyukmár testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Rövid karddal felnyitod a mérges nyukmár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mérges nyukmár csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A mérges nyukmár karma a fejed mellett suhan el! A mérges nyukmár összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 3 csepp gyenge mérget. (Nincs mibe rakni 3 gyenge mérget.) 117 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 rézkulcsot. Miután kijöttél, elrakod a kötelet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy szárnyas gömböc. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a szárnyas gömböc testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,109] Még mindig füves síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy evaporőr nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az evaporőr testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a mandibulakaszát a másikra ugrasz. Mandibulakaszával többször mélyen végigmetszed az evaporőr hengertestét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Rövid karddal alaposan megvágod az evaporőr testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny szenzoraival vizet szív el a testedből. Az evaporőr még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 evaporőr hájat. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Észreveszel egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rát-fát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy szárnyas gömböc. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a szárnyas gömböc testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 2, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[34 pontot használtál fel, van még 101.]

kt 69 5 elkészíted a 69. tárgyat (5 darabot)
A mászókarmokat a kezedre rakva, felmászol a fára. Begyűjtöttél 5 szárnyas hernyót. [50 pontot használtál fel, van még 51.]

m 3 mozogsz délkeletre
[33,110] Még mindig füves síkságon vagy.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy gyöngymangó bokrot. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rát-fát. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 41.]

kt 69 5 elkészíted a 69. tárgyat (5 darabot)
Felkapaszkodsz a mászókarmok segítségével a fára. Sajnos csak 4 szárnyas hernyó készítéséhez/gyűjtéséhez van elegendő pontod. Begyűjtöttél 4 szárnyas hernyót. [40 pontot használtál fel, van még 1.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

* 1. BP: használod a 242. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [1 pontot használtál fel, van még 0.]
Egyre jobban kezded megismerni mentális energiáidat, a másokkal teremthető telepatikus kapcsolatok mibenlétét. Úgy érzed, hogy valamilyen nagyszerű felfedezés küszöbén állsz. Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 194 pontot. A következő körben tehát 194 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÖRNYEK ÉLVE ELFOGÁSA
Bizonyára már hosszú ideje izgatja a fantáziádat, hogy mi lenne, ha képes lennél élve elfogni valamilyen szörnyet. Most, hogy már elég járatos vagy a csapdakészítés tudományában, és a szörnyismeretek szakértelmed sem elhanyagolható, erre lehetőséged nyílik! Ahhoz, hogy egy szörnyet el tudjál fogni, legtöbbször szükséged van valamilyen ravasz csapdákra. Nem árt tehát, ha elkezdez Feltalál parancsokat kiadni olyan tárgyakra, amelyeknek ilyetén jellegű felhasználására eddig nem gondolhattál. Adtál már ki például sikertelen F parancsot kötélre? Igen? Talán most érdemes újból megpróbálni...
Persze többféle csapda létezik, van, amelyet úgy használsz, hogy odaszaladsz a szörnyhöz, és megpróbálod vele elfogni, de a legtöbbet fel kell állítani, és türelmesen kell várakozni - ez pedig sok időbe kerül... A csapdahasználatban egy új feltételes parancs segít: a szörny FOGlyul ejtés: FOG <szörny> <csapda>. Az első paraméter a szörny, amelyet el akarsz fogni, a második paraméter a szörnycsapda, amelyet használni akarsz erre. Mindig olvasd el figyelmesen a csapdák leírásait, és döntsd el, hogy egy adott szörny elfogására melyik a legalkalmasabb. Ha a paraméterként megadott szörnnyel találkozol, és elég TVP-d van még, automatikusan megpróbálod elfogni. Ennek sikere függ attól, hogy milyen csapdát használsz, mekkora a csapdakészítés szakértelmed, és hogy mekkora a szörny csapdaészlelése. Egy trikornis nehezebben sétál bele egy csapdába, mint egy rambó bogár. Egy adott FOG parancs törlődik, ha SIKERES végrehajtásra kerül, ill. kiderül, hogy teljesen értelmetlen. Te ugyanúgy tudsz törölni összes/egy bizonyos FOG parancsot, ahogy az FT esetén.
A legtöbb csapdát, bár van sorszáma, nem kell külön KT paranccsal elkészíteni: automatikusan összerakod/elkészíted a FOG parancs végrehajtásakor.
Hogy mi a teendő, ha sikeresen elfogtál egy szörnyet? Nos, ez már más lapra tartozik...

GITONGA (76. SZÖRNY)
A gitongák békés, hosszú nyakú tollas lények, a dombvidék göröngyös sziklái között fészkelnek. Az állandó harc a nagyobb ragadozókkal rákényszerítette őket arra, hogy megtanuljanak harcolni: hosszú, hegyes, kemény csőrük sokszor még egy rőtmanót is meghátrálásra kényszerít.

KARAKTERLAP

Buzzplotrzud, egy kontyos ezüsthajú, barna szemű gnóm nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Fairlight követője vagy. Ez az 53. fordulód.

Erő: 20 (21) Szint: 9 Merészség: 5/5 Magasság: 108 cm
IQ: 20 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 43 kg
Ügyesség: 15 (17) Védekezés: 22 Menekülés: 30 % Életkor: 87/87 év
Egészség: 13 Életpont: 127/82 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 2
Szerencse: 24 Varázspont: 57/6 Pénz: 473 arany Kép. pont: 9
Eddig összesen 137 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 630 TP-t kaptál. Jelenleg 10720 TP-d van. A következő szinthez még 1280 TP szükséges. Trófeáid: uzbány, sörényes ubuk, északi aurach. A 42. fordulódban 12 arany került a bankszámládra. 13 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 3 vágófegyverek: 11 ütőfegyverek: 1
lőfegyverek: 10 dobófegyverek: 3

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << göcsörtös bunkó (#123) << csontszurony (#12)
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 2 3. lopás: 1
4. mászás: 4 5. csapdakészítés: 4 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 13 8. titkosírás: 1 9. felderítés: 5
10. teológia: 3 11. szörnyismeret: 3 (+1) 12. zárnyitás: 1
13. vadászat: 3 14. bányászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 1 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) aranyat (#50), a törpéktől (3) aranyat (#50), a trolloktól (5) aranyat (#50), a gnómoktól (6) aranyat (#50), a mutánsoktól (9) aranyat (#50), az elfektől (2) aranyat (#50), az árnymanóktól (4) aranyat (#50)
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 10 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot ), móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot, csak egyszer)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 12)
fabontó szójer (#71), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Fairlight követőjének mindenhez kell értenie: imádkozz úgy, hogy felderítésed 5. szintű!
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Végezz egy varkaudarral.

Összsúly: 48.69 kg Megterheltség: 93%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 84 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 rézkulcs (#75) 5 tüske (#22) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
12 arany (#50) 1 acélpengőke (#231) 5 drótszőr (#37)
1 evaporőr háj (#105) 1 kaja (#2) 1 kavadu lebeny (#24)
4 madártoll (#112) 9 szárnyas hernyó (#69)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(31,104) drótszőrű pincsik (#22)
(31,105) gyilkos tetű (#116), a 11. labirintus bejárata, egy ismeretlen isten rúnaköve, púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), 8. jellempróba, oltár
(31,106) oltár, 26. jellempróba, gitongák (#76), trappoló dinymák (#118), egy alakváltó nő
(32,107) 8. jellempróba, garokkok (#73), acéldarázs (#140)
(32,109) evaporőrök (#69), egy ismeretlen isten rúnaköve, rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), oltár, szárnyas gömböc (#12)
(33,108) kavadu (#19), Raia rúnaköve, mély kút (#93), oltár, mérges nyukmár (#95), szárnyas gömböc (#12)
(33,110) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69)

Üzenet küldése a karakternek