52. forduló, 54. forduló, Ardal Elwenhill összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. ápr. 29. 9h:13'
EZ A 438. JÁTÉKHETED, 53. FORDULÓD
439. játékheted kezdete: máj. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2929
SZÁMLA : XXXX

ARDAL ELWENHILL KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [72,4] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+7 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+10 varázspont.)

* 1. KP: elmormolod a 6. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 217.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 212.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+11 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). [20 pontot használtál fel, van még 192.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 184.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[71,3] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. A távolban több quwarg bolyt látsz, oldalukon nagy a nyüzsgés.

Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon híveié. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Nocsak, egy quwarg! Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek délkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 174.]

e 30 élelemszerzés 30 pontért

Farkánál kapod el a tatárkobrát, és mielőtt harapni tudna, csomót kötsz rá. Húsa, mint az angolnáé. (+4 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 144.]

kt 22 10 elkészíted a 22. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 tüskét. [10 pontot használtál fel, van még 134.]

flh felt. lőfegyver haszn.
Minden FLH parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 134.]

flh 3 22 felt. lőfegyver haszn. 3 a 22. tárggyal
Ok, FLH 3 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 134.]

m 6 mozogsz nyugatra
[70,3] Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Körbepillantva, több óriási méretű quwarg bolyt is megpillantasz. Hirtelen mozogni kezd a föld! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy mélységi grittang. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
182 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 45, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Nocsak, egy quwarg! Megtaposod, majd megtörlöd a talpad. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy oltárt. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy olvasztókemence van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Eszel valamit. (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss emberi nyomok vezetnek délre. [10 pontot használtál fel, van még 124.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 116.]

m 6 mozogsz nyugatra
[69,3] Továbbra is dombság. Nem tudod úgy letenni a lábad, hogy ne reccsenne a talpad alatt quwarg. Förtelmes! Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy északi aurach. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach fejét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Az északi aurach állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az északi aurach jobb oldalát. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Az északi aurach belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az északi aurach most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Látsz egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy vaskohót. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Nyugatra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Friss emberi nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 106.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 98.]

m 6 mozogsz nyugatra
[68,3] Amerre csak a szem ellát, dombok. A quwargok itt mindent lerágtak, gyökeréig! Hosszú időbe telik, amíg a természet újjáéled. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran hívei emelték. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Ahogy lenézel, egy quwargot látsz, amint éppen azon iparkodik, hogy megcsípjen. Mély undorral taposod el. 1 tapasztalati pontot kaptál. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy oltár van. Elrakod a távcsövet.

Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 88.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 80.]

m 6 mozogsz nyugatra
[67,3] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Nem tudod úgy letenni a lábad, hogy ne reccsenne a talpad alatt quwarg. Förtelmes!
(Feltételes támadás:) Egy piromenyét! Ezt kerested. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a piromenyét izzó bundáját. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé pörkölődsz meg. (10 életpontot vesztettél.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét testét. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a piromenyét izzó bundáját. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. (ld. enc.) 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy quwarg mozdul a földön. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délre fordítod, megpillantasz egy Elenios oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Nyugatra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 70.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Végre hosszas kutatás után sikerült találnod egy blaszterpók-hálót. Miután a pókot sikerült kilakoltatnod, a hálót óvatosan az arcodra rakod. A bőröd azonnal bizseregni kezd, majd ez az érzés lassan szétfut a testeden. Amikor már a bal lábad kisujja is bizsereg, hirtelen letéped a hálót és csinálsz húsz gyors fejkörzést. A szédülés elmúltával jelentős javulást érzel. (+19 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 50.]

m 7 6 6 mozogsz északnyugatra, nyugatra, nyugatra
[66,2] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy csapat apró quwarg indul feléd - fel akarnak falni! Kétségbeesetten ugrálsz rajtuk, és ezzel sikerül is elijesztened őket. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Egy nektoraf nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. A célpont mellett süvít el a lövedéked. Elszántan a másikra támadsz. Oopssz, ez mellément! Mielőtt észbe kapnál, a nektoraf megsorozza az oldaladat és a hasadat mancsával. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Iszonyatos erővel kezdi el a szörny a testedet összepréselni. 31 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Bronzhegyű lándzsával megérinted a nektoraf bal lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A nektoraf leken néhány pofont. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A szörny kitárja karjait, és megpróbál átölelni. Mintha egy satuba kerültél volna! Csontjaid recsegnek ropognak. 19 életpontot vesztettél. Ellenfeled regenerálódik! Túl erős az ellenfeled. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt.
{Csatastatisztika; sebzés: 6, sebződés: 85, gyógyulás: 0, összesen: -85 ÉP}


(Továbbmész...) [65,2] Még mindig bozótos. Egy szemtelen quwarg ugrik az arcodra, de gyorsan lesöpröd.

Egy quwarg mozdul a földön. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
Összefutsz egy hosszú aranyhajú, csillogó szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia tanítványa. Egy bakkura csizmát, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot, egy sárga erőövet és egy szöges páncélt visel. Fegyverzetét egy vérszomjas csüldő trófea, egy szeppent rákfatty trófea és egy ork sámán trófea teszi egyedivé. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: Fehéren izzó tűzgömb. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. Kérdőn néz Rád, de Te csak távolról végigméred. Otthagyod a másik kalandozót.

(Továbbmész...) [64,2] Még mindig bozótos. Mindenhonnan intenzív ciripelést hallasz. Mik ezek, tücskök? Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Szörny esélytelen veled szemben, sehol sem talál. Kicsit később óvatosan kilesel. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy púpos burástya. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely északnyugatról folyik délkeletre. Szomjazva veted magad a vízre. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Találsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Egy quwarg mozdul a földön. Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. [30 pontot használtál fel, van még 20.]

m 5 mozogsz délnyugatra
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 20.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 17.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Egyre jobban kezded megismerni mentális energiáidat, a másokkal teremthető telepatikus kapcsolatok mibenlétét. Úgy érzed, hogy valamilyen nagyszerű felfedezés küszöbén állsz. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 193 pontot. A következő körben tehát 210 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PIRKIT (153. TÁRGY)
A pirkit egy különleges anyag, amely nehezen gyullad meg, de ha égni kezd, akkor nagyon lassan és nagyon magas hőfokon teszi ezt. A szén eltűnése miatt már évszázadok óta használják a ghallai kovácsok. Beszerzése aránylag nehézkes, sűrű erdőben KUTatva vagy bizonyos növény-szörnyeket leölve lehet hozzájutni.

NEKTORAF (355. SZÖRNY)
Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak. Különleges regenerációs képességük miatt nagyon nehéz őket elpusztítani, viaszos testükről a szúrófegyver könnyedén lecsúszik, további problémákat eredményezve - talán az vágófegyver a legjobb választás.

PÚPOS BURÁSTYA (92. SZÖRNY)
Ez a két méter magas, húsos testű, rovarszerű lény félelmetes csáprágóval és nagy, tüskés farokkal rendelkezik. Ha támad, két lábra áll, és alaktalan, vöröses-húsos fejét felemelve, félelmetes üvöltést hallat. A legkülönösebb a lény hasából kinövő vastag tojócső, amelyet akkor próbál ellenfelére tapasztani, ha sikeresen megragadja vagy megsebzi farkával. Ezt a bozótosban bujkáló lényt leghatékonyabban talán szúrófegyverekkel érdemes támadni.

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

KARAKTERLAP

Ardal Elwenhill , egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű ember férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez az 53. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 10 Merészség: 5/3 Magasság: 167 cm
IQ: 16 Támadás: 9 Agresszió: 5 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 19 Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 17 Életpont: 139/40 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 18 Varázspont: 40/3 Pénz: 126 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 146 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 746 TP-t kaptál. Jelenleg 14160 TP-d van. A következő szinthez még 2840 TP szükséges. Trófeáid: sóhajtó dorony, orgyilkos, északi aurach.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 10 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 4 lőfegyverek: 4 dobófegyverek: 6

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6 2. nyomkövetés: 11 3. lopás: 3
4. mászás: 2 5. csapdakészítés: 2 (+1) 6. csapdaészlelés: 1
7. gyógyítás: 25 (+1) 8. teológia: 7 9. szörnyismeret: 1
10. zárnyitás: 1 11. vadászat: 8 12. bányászat: 5

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 1 darabot )
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12)
sarki róka (#636) (csak egyszer), sünmedve (#33) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 49.05 kg Megterheltség: 98%
GYJ: Legalább 10 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 100% alatt van.
Még 96 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 2 óndarab (#85) 2 pirkit (#153)
3 rézdarab (#70) 6 tüske (#22) 40 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(64,2) púpos burástya (#92), patak, Chara-din monolitja (#534)
(65,2) egy elf férfi
(66,2) Tharr rúnaköve, nektoraf (#355)
(67,3) piromenyét (#99), oltár
(68,3) Sheran oltár, vaskohó (#155), 24. jellempróba, érclelőhely
(69,3) északi aurach (#350), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(70,3) mélységi grittang (#103), vaskohó (#155)
(71,3) Dornodon oltár, phua-kúp (#372)
(72,4) gnóm kutatóállomás (#554)

Üzenet küldése a karakternek