49. forduló, 51. forduló, Vasav összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. febr. 18. 12h:23'
EZ A 83. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD
84. játékheted kezdete: febr. 20.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2875
SZÁMLA : XXXX

VASAV KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [53,-23] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+8 tvp ). Zúgás, tompa dübörgés kél füledben - eljött a dagály ideje. A vér tengere kiemelkedik medréből, erővel töltve fel az üres kelyheket. Magadhoz térsz álomtalan álmodból, és utadra indulsz. Tudod, ha harcot hoz is az éj, végén mindig megtelik a kehely (a tested) a tenger erejével. Aztán mielőtt eljő a hajnal, s az apállyal visszahúzódik magába, összegyűjti a kelyhek gyümölcsét; téged pedig újra magával ragad a halálos álom...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+33 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+4 varázspont.)

h 116 használod a 116. tárgyat
Bekapod a móri gyümölcsöt. Egy pillanatig semmit sem érzel, de aztán megindul a hasad! Minden villámgyorsan történik, de szerencsére már előre letoltad a nadrágodat. Hopp, és még valami kicsusszant! Egy kis piros, csúnya, embriószerű valami. Egy kis szörnyeteg! Irtózva gondolsz rá, hogy mi lett volna, ha ez megnő a testedben. Eltaposod a férget. [2 pontot használtál fel, van még 199.]

ff 8 12 felt. fegyverváltás: 8 12
Felt. fegyverváltás: << szöges bunkó << csontszurony. [0 pontot használtál fel, van még 199.]

gyk 2083 40 gyakorolsz a 2083. tárggyal 40 pontért
Fürgén ugrándozva, tökéletesen koreografált csatát vívsz egy képzeletbeli ellenféllel. Még sokat kell gyakorolnod. [40 pontot használtál fel, van még 159.]

gyk 78 10 gyakorolsz a 78. tárggyal 10 pontért
Csak az ökölvívást és a fegyverek használatát tudod gyakorolni. [0 pontot használtál fel, van még 159.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[52,-23] Az utolsó fák is mögötted maradnak. Feltárul előtted a hullámzó, zöld füves síkság. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy uzbány. Itt csata lesz.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja az uzbány testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az uzbány testét. (3 támadással 36 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted az uzbány jobb vállát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megütöd az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az uzbány néhányszor belevágja a csőrét a kezedbe. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az uzbány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 uzbány csőrt. 351 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 61, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}


(Továbbmész...) [51,-23] A talaj süppedős, nedves: mocsaras terepen vagy. Az Árnyékmocsár szélénél jársz. Ez egy sötét, gonosz hely, a legtöbben messze elkerülik. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. A feléd közeledő téfea magoflux mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a téfea magoflux testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a téfea magoflux jobb oldalát. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megpöccinted a téfea magoflux fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A téfea magoflux ostorszerű nyelve véres csíkot hagy maga után bőrödön. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A téfea magoflux még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 277 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [50,-23] Véget nem akar érni a dögletes bűzű mocsár. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy lápi hajlékot. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz nyomkereső talizmánt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy pacaszúnyog nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Alaposan megsorozod a pacaszúnyog testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A pacaszúnyog még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 1 csepp tintát. 11 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 10, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 129.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[49,-22] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. A mocsári sás zizegése veszélyt jelez. A feléd közeledő félelem-járó mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a félelem-járó testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Nem akarsz kinyúlni. Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [48,-21] Tovább gyalogolsz a lápvidéken. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy varkaudar. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a varkaudar rücskös bőrét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a varkaudar jobb lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted a varkaudar testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A varkaudar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 varkaudar csontot. (ld. enc.) 138 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [48,-20] Még mindig a süppedős, szúnyogokkal teli mocsárban vagy. Látsz egy nekrofunt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Csak egy lila brekk. Megvető mosollyal várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a lila brekk testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a lila brekk jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A lila brekk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A lila brekk összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a bronzkardot, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A Sötét Föld fekete égboltja előtt lassan kirajzolódik egy hatalmasra épített mágustorony képe, amelyet minden bizonnyal Thargodanok ezrei építettek a benne élő varázsló béklyója alatt. Lehet, hogy érdemes lenne megnézni közelebbről. (836. épület.)
[30 pontot használtál fel, van még 99.]

be 836 bemész a 836. épületbe
Belépsz az évezredes falak közé. Hosszú folyosón találod magad, melyen enyhe mágikus szellő fújdogál. Valahonnan a mágustorony mélyéről érkezik. Hívó szavakat sodor feléd. Követed az útmutatást: mindig csak előre.
Elhagyod a mágustornyot. [5 pontot használtál fel, van még 94.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[47,-20] Véget nem akar érni a dögletes bűzű mocsár.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő.

(Továbbmész...) [46,-20] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Ösztönöd hamarabb jelzi a feléd közeledőt, mint ahogy a szemeddel észrevehetnéd. A nádas megfelelő búvóhelynek tűnik számodra. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Azonnal tudod, hogy egy szintszívó volt a rémület okozója. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gyíkember. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a gyíkember pikkelyes testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a gyíkember bal karját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a gyíkember bal lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A gyíkember karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A gyíkember most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 22 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 74.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz kis vaspajzsot. (ld. enc.) 142 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 64.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz nagy vaspajzsot. (ld. enc.) 184 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 54.]

kt 3 elkészíted a 3. tárgyat
Legyártottál 1 vizestömlőt. [20 pontot használtál fel, van még 34.]

v 15 16 elmormolod a 15. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a szaporítás varázslatot! Ezt a tárgyat sajnos nem tudod csíráztatni. [0 pontot használtál fel, van még 34.]

v 15 135 4 elmormolod a 15. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A forró energia testedbe áramlik. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a szaporítás varázslatot! Gyorsan növekedni kezd, és már a kezedben is van 3 új gyöngymangó. [-21 varázspont.] [15 pontot használtál fel, van még 19.]

h 233 20 használod a 233. tárgyat
Játszani kezdesz a furulyán. Talán fejlődtél - gondolod, mivel most már nem fájdul meg a fejed tíz percnyi saját produkció után. [19 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Kicsit bővült az FF parancs. [Vigyázz, kicsit bonyolult, ha nem érted, ne foglalkozz vele, nem jelent hátrányt, ha nem használod.] (ld. enc.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 189 pontot. A következő körben tehát 186 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TÉFEA MAGOFLUX (98. SZÖRNY)
A téfea magoflux egy kb. másfél méter magas, sárgás, részben áttetsző bőrű, embrióra emlékeztető lény. Ez az aránylag ártalmatlan szörny nagy csapás a mágiahasználókra: csípésével varázsenergiát szív el áldozatából, így táplálkozik. Ezt az energiát sebeinek gyógyítására, ha ép és egészséges, akkor a további csapásokat felfogó energiamező képzésére fordítja. Ertylben a legendák szerint valaki egy éjszaka szabadon engedett a mágustanoncok szállásán egy téfeát. Mire egy teljes osztályt lemészárolt, már olyan erőssé vált, hogy csak 100 elit lovag volt képes végezni vele. Szerencsére csak sötét helyeken, vagy a gőzös-árnyas mocsarakban található meg. Agyát nagyra értékelik az alkimisták, de ha nem tudod tartósítani valahogy, akkor felesleges kivágnod, mert egy fél napon belül úgyis megromlik.

LÁPI HAJLÉK (670. TEREPTÁRGY)
Egyszercsak egy apró, nádból épített, takaros kis házat pillantasz meg az egyik stabilabbnak tűnő zsombékon. Közelebb merészkedsz. A ház előtt egy töpörödött gnóm üldögél. Amikor megpillant téged, elmosolyodik.
- Á, egy kalandozó! Mi járatban erre, a mocsár szívében?
Te is illően köszöntöd, bemutatkoztok, mesélsz a külvilág híreiről. A kimondhatatlan nevű gnóm elgondolkodva bólogat, majd megkérdezi.
- Mondd csak, nem hallottál esetleg Tiumbéről? Már jó ideje, hogy eltűnt, de hiába keressük a többi mocsárlakóval együtt. Segíts nekünk megtalálni őt, és megtaláljuk a módját, hogy megjutalmazzunk téged.
Megígéred, hogy megteszel minden tőled telhetőt, aztán búcsút intesz a remetének.
[Figyelem: a küldetést bármely lápi hajlékban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

NYOMKERESŐ TALIZMÁN (671. TÁRGY)
A lápi hajlékban élő gnóm egy nyomkereső talizmánt ajánl neked, ha hírt hozol Tiumbéról! Tiumbe batyuján kívül a gnómnak el kell vinned 2 rókafarkat és 12 elkarog szőrt is, hogy a mágikus tárgyat elkészíthesse neked. A tárgyak átadásához a lápi hajlékon a Küldetés Teljesítése: KT 671 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért.
A talizmánt nem kell KF-elned, varázsereje enélkül is működik: ha a birtokodban van, az SZK parancs sikerére 13%-kal nagyobb esélyed van, és ezzel az esély az SZK-nál leírt maximális fölé is mehet!

PACASZÚNYOG (751. SZÖRNY)
Ez a fekete, folyékonytestű rovar előszeretettel támad meg (és ezáltal ken össze) alacsony szintű kalandozókat. Csupán egy apró kellemetlenség az állatka, nem olyan nehéz leütni. Ahhoz azonban, hogy szúrófegyverrel eltalálhasd, nagyon ügyesnek kell lenned. Ha tintára van szükséged, és van is mibe raknod, érdemes vérét venned.

VARKAUDAR (64. FAJ)
A varkaudarok keletkezésével kapcsolatban sok homályos mendemonda kering, de abban mindenki egyetért, hogy ez a legintelligensebb, legagyafúrtabb, legszámítóbb teremtmény, amely minden ilyen irányú tulajdonságát kizárólag a lehető leggonoszabb dolgok művelésére használja. Sokak szerint évszázadokkal ezelőtt, a Mirg-háborúk "alkalmából" hozták őket létre nagytudású (és sötétlelkű) mágusok. A hatékonyság érdekében megpróbálták az orkok szívósságát, a trollok erejét, a sötét tündék intelligenciáját és az árnymanók ravaszságát ötvözni. A történet szerint a "túl jól sikeredett" teremtmények később gazdáik ellen fordultak, és győzelmük után a szaporodásuk ellenőrizhetetlenné vált. Hogy ebből mi igaz, azt senki sem tudja, de tény, hogy Dornodon seregének derékhadát a varkaudarok alkották. A kincsekre, hatalomra éhes varkaudarok gyakran egy komplex labirintus mélyén vernek tanyát, de még gyakrabban indulnak hódító útra, bandákba verődve, ork seregeket vezetve. Ja igen, hogy is néz ki egy varkaudar... Bőre nagyon sötétkék, majdhogynem fekete, magassága két méter körüli, hegyes fülei vannak, rücskös, égettnek tűnő bőre, sárgán izzó, pupilla nélküli szemei, és hosszú agyarai (de harcban inkább fegyvereket használ, mint ezt). A hajdani kísérletek eredményeképpen létrejöttek nagyobb, különleges képességekkel bíró varkaudarok is, de ilyet eddig még senki sem látott.

VARKAUDAR CSONT (1113. TÁRGY)
Groteszk lények ezek a varkaudarok. Például ennek az egy csontnak a látványából nem lehet megállapítani, hogy ez most egy varkaudar lábszárának, vagy alkarjának volt része valamikor. Csak nehogy kiderüljön a végén, hogy nem is varkaudaré (hanem mondjuk egy fajtársadé, akit teszem-azt pont egy varkaudar mészárolt le)...

NEKROFUN (173. NÖVÉNY)
A nekrofun különös, növényszerű lény. Szára, nagy lapos levelei majdnem áttetszők, színük mélybíbor. Tapintásra egyszersmind kemények és rugalmasak. Virágot, termést nem látsz rajtuk, és semmilyen egyéb szervet sem tudsz megkülönböztetni sem a száron, sem a levélen. Elképzelni sem tudod, hogy mi a fenére lehet jó ez a furcsa növény.

SZINTSZÍVÓ (96. SZÖRNY)
A mocsarak dögletes bűzű párája mögött néha egy-egy árny suhan el: fekete, baljóslatú árnyék. Általában ez csak a képzelet játéka, de néha, igen néha, a túlvilág egyik borzalmas szörnyszülöttét láthatod ilyenkor, amint nem evilági étek után kutat. Az ilyen iszonyatos, sötét lények egyike a szintszívó. Ez a fekete felhőre emlékeztető, alaktalan plazmaszerű lény egyszerre létezik ebben a világban és a halál hideg és kietlen földjén. Érintése elszívja az életerődet, tested lassan kihűl. Még a legbátrabb kalandozók is rettegve menekülnek előle. [Megjegyzés: a szintszívó elől mindig el fogsz bújni, még akkor is, ha 10-re állítod a merészségedet, ugyanis a szintszívó érintése - mint a neve is mutatja - eggyel csökkenti a SZINTEDET akkor, ha nem dobod meg a haláltámadás elleni mentődobást. A szint csökkenésekor mindazon tulajdonságok csökkennek, amelyek szintlépéskor nőttek! Az egyetlen mód, hogy egy szintszívót megtámadj, hogy feltételes támadást adsz ki rá.]

GYÍKEMBER (51. SZÖRNY)
Ezek a sunyi, pikkelyes testű félig gyík teremtmények mocsarakban és földalatti tavak közelében élnek. Bár intelligens lények, azt a minimális IQ-t, ami nekik van, inkább gonoszkodásra, bajokozásra használják, mint értelmes dolgokra (pl. GO játszmák lefolytatása). Valamivel magasabbak, mint egy törpe, de jóval gyengébbek. Igaz, ami terén hiányt szenvednek erőben, azt ügyességben pótolják.

KIS VASPAJZS (159. TÁRGY)
A kis vaspajzs az egyik legegyszerűbb tárgy, amit vasból lehet készíteni. Előállításához szükség van öt vasércre, amelyet egy vaskohónál, tíz pirkittel felfűtve, egy kőkalapáccsal dolgozhatsz meg. Ahhoz, hogy ezt a 6-os védettséget nyújtó tárgyat meg tudd csinálni a KT 159 paranccsal, 40 TVP elköltésével, legalább 3-as bányászat szakértelem szükséges.

NAGY VASPAJZS (161. TÁRGY)
A nagy vaspajzs elkészítéséhez inkább türelem és erő, mintsem nagy szakértelem szükséges - elegendő tehát, ha 3-as már a bányászat szakértelmed. Elsőként fel kell fűtened egy vaskohót 14 pirkittel. Ha a kohó elég forró, megolvasztasz 7 vasércet, amelyet kőkalapáccsal megfelelő alakúra formázol. Ehhez a KT 161 parancsot kell kiadnod, 50 TVP-ért. A nagy vaspajzs 8-as védettséget ad, szinte sebezhetetlenné téve a szemből jövő támadásokkal szemben.

FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK
A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ÉP-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszerese (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet. Ezenkívül, ha több harci köröd van kettőnél, azokkal is számol a program. Ilyenkor ennek a sebzésnek nem a kétszeresét, hanem a háromszorosát, vagy négyzseresét számolja.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. a fegvyerből kisülő varázslatok miatt, amit nem számol a program, vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 999-nél nagyobb paramétert nem lehet megadni.

KARAKTERLAP

Vasav, egy fekete, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd kreolszínű. Tharr híve vagy. Ez az 50. fordulód.

Erő: 19 (21) Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 16 Támadás: 12 Agresszió: 5 Testsúly: 57 kg
Ügyesség: 15 Védekezés: 9 Menekülés: 50 % Életkor: 65/65 év
Egészség: 20 Életpont: 194/187 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 1
Szerencse: 12 (13) Varázspont: 56/3 Pénz: 11 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 196 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 129 TP-t kaptál. Jelenleg 23 556 TP-d van. A következő szinthez még 1 444 TP szükséges. Trófeáid: mutáns pók, ork sámán, trappoló dinymák.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 5 vágófegyverek: 2 ütőfegyverek: 14
lőfegyverek: 11

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -6.); mérgezett tüske (#23) (7 -);
46,74 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 626 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 7 3. mászás: 3
4. csapdakészítés: 4 5. gyógyítás: 15 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 3 9. zene: 2
10. szörnyismeret: 3 11. zárnyitás: 1 12. vadászat: 7
13. bányászat: 13

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
udvarolsz a 3. fajúaknak
ásol max. 48 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 30 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 15 darabot )
elfogod gyilkos sallankot (#85) hurokcsapdával (#217)
mászol max. 35 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
2.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

Összsúly: 107.84 kg Megterheltség: 70%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 99% alatt van.
Még 77 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 evaporőr háj (#105) 1 móri gyümölcs (#116) 10 tüske (#22)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 gyöngymangó (#135) 1 tinta (#101) 1 uzbány csőr (#169)
1 varkaudar csont (#1113) 1 vizestömlő (#3)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

45 46 47 48 49 50 51 52 53 54
-24
-23
-22
-21
-20
-19
(46,-20) szintszívó (#96), gyíkember (#51)
(48,-21) varkaudar (#64)
(48,-20) rettenetes mágustorony (#836), nekrofun (#173), lila brekk (#11)
(49,-22) félelem-járók (#56)
(50,-23) lápi hajlék (#670), pacaszúnyog (#751)
(51,-23) téfea magoflux (#98)
(52,-23) Tharr oltár, uzbány (#102)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Vasav 50. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28)
surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) gorombilla (#38)
hamupók (#40) görgőte (#41) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) technokolin (#50)
gyíkember (#51) bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55)
félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60)
hegyi rák (#61) kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
garokk (#73) tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78)
bombagoly (#79) trollfa (#80) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) vadász varkaudar (#108) sóhajtó dorony (#112)
süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) agglomerátor (#138)
proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) massza (#217) tormikus egér (#218) manaelementál (#290)
ork sámán (#345) liumbe (#349) északi aurach (#350) nektoraf (#355) jegesmedve (#637)
csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10) csontkés (#11)
csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16)
szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20) ormánygőte csont (#21)
tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37)
gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) arany (#50) bőrpáncél (#51)
mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67)
kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) rézsisak (#72)
rézpajzs (#73) rézkulcs (#75) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) zöld üveg (#82) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87)
bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89) bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92)
mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97)
fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103)
fémrúd (#104) evaporőr háj (#105) fabontó (#106) nyílvessző (#108) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118)
púderkő (#119) tábla (#120) dözmöng szív (#122) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126)
sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) két kard szimbólum (#144) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) vasérc (#152) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
kis vaspajzs (#159) nagy vaspajzs (#161) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) uzbány csőr (#169)
nekrofun (#173) mínosz-kúp (#178) hurokcsapda (#217) dobóháló (#221) acélpengőke (#231)
furulya (#233) tatu ködmön (#255) phua-kúp (#372) álomvirág (#395) álompor (#396)
sörsátor (#486) Martian tekercse (#569) aurach fog (#657) aurach bőr (#658) lápi hajlék (#670)
nyomkereső talizmán (#671) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) tűzfény (#686) manóodú (#698)
sötét kámzsa (#699) varkaudar csont (#1113) örökkéval.smaragdja (#1115) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) krónika (#1725)
bronzkard (#2083) leviatán hólyag (#2182)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat                                35  var. tanulása mestertől

Üzenet küldése a karakternek