Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2006. ápr. 11. 9h:26' EZ A 242. JÁTÉKHETED, 50. FORDULÓD 243. játékheted kezdete: ápr. 13. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. E-mail! |
KALANDOZÓ: #1938 SZÁMLA : XXXX |
m 7 | mozogsz északnyugatra |
d 161 1 22 | eldobod a 161. tárgyat (1 darabot) 22 |
pki 600 | kiveszel a bankból 600 aranyat |
m 1 | mozogsz északkeletre |
h 1096 | használod az 1096. tárgyat |
h 1096 | használod az 1096. tárgyat |
h 1096 | használod az 1096. tárgyat |
h 1096 | használod az 1096. tárgyat |
m 6 | mozogsz nyugatra |
vtn 285 | varázslat tanulás: a 285. varázslatot |
vtn 32 | varázslat tanulás: a 32. varázslatot |
vtn 36 | varázslat tanulás: a 36. varázslatot |
vtn 47 | varázslat tanulás: a 47. varázslatot |
vtn 33 | varázslat tanulás: a 33. varázslatot |
vtn 41 | varázslat tanulás: a 41. varázslatot |
vtn 31 | varázslat tanulás: a 31. varázslatot |
vtn 40 | varázslat tanulás: a 40. varázslatot |
vtn 50 | varázslat tanulás: az 50. varázslatot |
vtn 76 | varázslat tanulás: a 76. varázslatot |
vtn 96 | varázslat tanulás: a 96. varázslatot |
IDŐCSERE (285. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT) Ezzel a meglepően egyszerűen megidézhető varázslattal még egy mágustanonc is képes mikronnyit manipulálni az idő folyamát. A varázslatot, ha egyszer megtanultad, többé ki sem vagy képes kapcsolni: attól kezdve minden fordulód elején automatikusan elmondod, 5 varázspont árán, és cserébe kapsz 10 TVP-t. |
HHAAR BURKA (32. VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT) Ezt a láthatatlan energiapajzsot 6 VP-ért rakhatod fel. Ez az energiamező tompítja, és kissé eltéríti a téged érő csapásokat, ezáltal a harc időtartamára a védekezésed jobb lesz hárommal. |
VÉDELEM A SAV ELLEN (36. VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT) Elmormolva ezt a szürkés színben vibráló pajzsot, részleges (erősebb támadásoknál) vagy teljes immunitást kapsz a mágikus savtámadások és a savas köpetek ellen. Ezenkívül, ha sebződsz is a savtól, a varázslat időtartama alatt semmiképp sem marhatja szét a sav tárgyaidat. Elmondása 12 VP-be kerül, anyagi komponense egy fekete gyöngy. |
FEHÉR GLÓBUSZ (47. VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT) A vakító fehér színnel vibráló fehér glóbusz részleges védelmet nyújt a téged érő varázshideggel és a szörnyek jeges köpetével szemben, a harc időtartama alatt. Anyagi komponense egy amniosz, és 13 VP-be kerül. |
FELTÉTELES FEGYVERVÁLTÁS - AHOGY NEKED TETSZIK A feltételes fegyverváltás ún. valószínűségekkel dolgozik, azaz, nagy biztonsággal mondhatjuk, hogy minden úgy fog történni, ahogy szeretnéd, de néha, ha esetleg nagyon kicsit dob a gép támadásra vagy sebzésre, akkor bizony nem tudod megölni a szörnyet. Az is előfordulhat, hogy csak akkor szeretnél fegyverváltást, ha egyetlen kör alatt le tudod ölni a szörnyet. Ahhoz, hogy több kontrollod legyen, először is leírjuk, hogy pontosan hogyan is működik a feltételes fegyverváltás. A varázslatok és a lőfegyver használat után megnézzük, mennyi ép-je maradt a lénynek. Ezután megnézzük, hogy mennyi lenne az FF-nél beállított fegyverrel ez ellen a szörny ellen a sebzés várható értéke. A várható érték kb. a minimális és maximális sebzés számtani közepe (azaz összegük fele). Ha ennek kétszere (mert ugye két köröd van a harcra) meghaladja a szörny jelenlegi életpontjának 140%-át, akkor bevált a fegyverre. (Azért nem 100%-al számol a program, mert akkor már ha csak egy picit a várható érték alá dob a sebzés meghatározásakor, akkor nem tudod megölni a szörnyet.) Emellett persze van maga a támadás dobás is, aminél szintén feltesszük, hogy várható értéket fogsz dobni. Ha ez a fegyver nem jó, vesszük a következőt, és így tovább, a beKF-elf fegyverig. Ha egyetlen fegyver sebzésének várható értéke sem haladja meg a 140%-ot, akkor a legnagyobb sebzésűt választja a program. A harcművészetnél sajnos nem lehet előrelátni, hogy be fog-e jönni valamilyen technika, és ha igen, akkor az mennyivel növeli meg a sebzést. Ezért a harcművészeknél egy ún. heurisztika hozzáad még valamennyit a sebzéshez, a harcművészet szakértelem függvényében. Persze egy heurisztika sem tökéletes. Mindezt csak azért írom le, hogy érthető legyen, mire jó az új Feltételes Fegyverváltás Kockázata, azaz FFK parancs. Egészen egyszerűen, az FFK-val a fenti 140%-ot lehet átállítani. Ez több dologra is jó. Ha például FFK 200-at vagy még magasabbat állítasz be, akkor láthatóan csak akkor fogsz fegyvert váltani, ha egyetlen kör alatt meg tudod ölni a szörnyet. Ha azt látod, hogy rendszeresen nem vagy képes megölni a szörnyeket a jelenlegi beállítás mellett, akkor is felállíthatod 160-170%-ra. Ha pedig úgy látod, hogy olyan szörnyek ellen sem vált be a program, ami ellen nyugodtan megtehetné (pl. nagy sebzésű balkezes fegyvered, vagy ütés közben is működő sebző varázslatod, képességed van - ezeket az FF nem számolja! vagy pedig a harcművészet szintedre nem számol teljesen jól a heurisztika), akkor vedd le a százalékot 100-120%-ra. Az FFK-t minden beállított fegyveredre megadhatod, tehát FFK 100 200 150 esetén az első fegyveredre 100, a másodikra 200, a harmadikra 150 vonatkozik. Az FFK újbóli kiadása teljesen felülbírálja az előzőt, tehát ne használj pl. FFK 100 0 150 parancsot. Ha nem érthető a parancs működése, akkor kísérletezz vele, és meglátod, melyik érték a legkedvezőbb számodra. Vagy az sem baj, ha nem használod a parancsot, hiszen a feltételes fegyverváltás amúgy is elég optimálisan működik. 50-nél kisebb és 300-nál nagyobb paramétert nem lehet megadni (már ezeknek az értékeknek sincs sok értelme...) |
Erő: | 19 | Szint: | 7 | Merészség: | 5/4 | Magasság: | 121 cm |
IQ: | 26 | Támadás: | 6 | Agresszió: | 4 | Testsúly: | 81 kg |
Ügyesség: | 19 (20) | Védekezés: | 21 | Menekülés: | 60 % | Életkor: | 63/63 év |
Egészség: | 18 | Életpont: | 117/106 | Jellem: | semleges | Tul. pont: | 1 |
Szerencse: | 18 | Varázspont: | 83/83 | Pénz: | 473 arany | Kép. pont: | 1 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 1 | vágófegyverek: | 1 | ütőfegyverek: | 6 |
Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 6 | 2. nyomkövetés: | 1 | 3. gyógyítás: | 3 |
4. titkosírás: | 1 | 5. felderítés: | 1 | 6. taumaturgia: | 8 |
7. zene: | 1 | 8. szörnyismeret: | 1 | 9. vadászat: | 4 |
10. bányászat: | 3 |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet) |
gyógyítasz 25% életerő alatt 20 TVP-ért |
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled |
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 12) |
bolhakutya (#17), szintszívó (#96) |
VARÁZSLATAID | ||
Varázslói varázslataid | ||
energiatüskék (#29, 5 VP) | tüskepajzs (#30, 4 VP) | hhaar burka (#32, 6 VP) |
védelem sav ellen (#36, 12 VP) | fehér glóbusz (#47, 13 VP) | a munka gyümölcse (#224, 10 VP) |
időcsere (#285, 5 VP) | szívküldi (#368, 5 VP, 5 TVP) |
TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA | ||||||
Feltételes varázslat-használat | ||||||
0. és magasabb szintűek ellen | ||||||
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10) | ||||||
energiatüskék (#29) | ||||||
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 10) | ||||||
tüskepajzs (#30) |
Összsúly: 49.22 kg | Megterheltség: 102% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1 | kaja (#2) | 1 | nagy vaspajzs (#161) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
315 | arany (#50) | 6 | gyöngymangó (#135) | 7 | víz (#27) |
vadász tatu (#10) | lila brekk (#11) | szárnyas gömböc (#12) | gonyolék (#13) | rambó bogár (#14) | ||||
démontetű (#15) | homokvarány (#16) | bolhakutya (#17) | ormánygőte (#18) | kavadu (#19) | ||||
mérges pók (#20) | drótszőrű pincsi (#22) | királygyík (#26) | óriás sáska (#27) | sakál (#28) | ||||
woor-antilop (#31) | sünmedve (#33) | gorombilla (#38) | hamupók (#40) | tigroszlán (#43) | ||||
bakkura (#52) | bo-skorpió (#54) | rőtmanó (#55) | félelem-járó (#56) | gátvakond (#57) | ||||
rájanyék (#58) | drasmólyom (#60) | kőevő (#62) | vízionár (#66) | húsevő magszim (#67) | ||||
evaporőr (#69) | garokk (#73) | tintacsiga (#74) | gitonga (#76) | spagulár (#82) | ||||
kaszabolósáska (#83) | bíborgörény (#84) | kaffogó hebrencs (#88) | sörényes ubuk (#89) | alpesi tehén (#91) | ||||
púpos burástya (#92) | szintszívó (#96) | piromenyét (#99) | szőrös pók (#100) | sullár (#101) | ||||
uzbány (#102) | mélységi grittang (#103) | sóhajtó dorony (#112) | süvítő rája (#113) | gyilkos tetű (#116) | ||||
trappoló dinymák (#118) | tetemember (#123) | manifesztátor (#124) | útonálló (#130) | orgyilkos (#131) | ||||
sötét gnóm (#132) | karmos tankány (#137) | proteinfecske (#139) | kardfogú fülemüle (#146) | massza (#217) | ||||
manaelementál (#290) | ork sámán (#345) | szürke rinocérosz (#346) | fekete amőba (#364) | dombi yeti (#366) | ||||
csontlepke (#746) | csodabogár (#755) | alattomos manó (#756) | Mallon (#960) | Quirov (#975) |
kaja (#2) | vizestömlő (#3) | bot (#4) | bunkó (#5) | kőkés (#6) | ||||
kőkalapács (#13) | sünmedve tüske (#14) | bordacsont (#16) | szögletes kő (#17) | parittya (#18) | ||||
kerek kő (#19) | kavadu lebeny (#24) | kavadu iszák (#25) | víz (#27) | ököl (#28) | ||||
smirglilevél (#29) | varányszem (#30) | smirglibokor (#31) | lapockacsont (#33) | ásó (#34) | ||||
tűzbokor (#35) | fáklya (#36) | drótszőr (#37) | gumifa (#38) | tükör (#43) | ||||
krómkaktusz (#46) | antilopbőr (#48) | mákrózsa bokor (#55) | mákrózsa virág (#56) | tigroszlán fog (#63) | ||||
szárnyas hernyó (#69) | rézdarab (#70) | rézpáncél (#71) | rát-fa (#77) | mászókarom (#78) | ||||
korongfa (#79) | lapkorong (#80) | olvasztókemence (#86) | bronzsisak (#88) | manilla-fa (#91) | ||||
kötél (#92) | mély kút (#93) | bakkura bőr (#95) | fekete gyöngy (#99) | vízionár szem (#102) | ||||
magszim bél (#103) | vapár cserje (#109) | vapár ág (#110) | hosszú íj (#111) | madártoll (#112) | ||||
xantusz-kaktusz (#113) | kaktusztüske (#114) | móricserje (#115) | móri gyümölcs (#116) | púderszikla (#118) | ||||
púderkő (#119) | göcsörtös bunkó (#123) | mandibulakasza (#127) | hebrencs állkapocs (#130) | gyöngymangó bokor (#134) | ||||
gyöngymangó (#135) | rúnakő (#136) | oltár (#146) | grok-képződmény (#149) | vasérc (#152) | ||||
vaskohó (#155) | világítótorony (#156) | vassisak (#160) | nagy vaspajzs (#161) | nekrofun (#173) | ||||
harci kalapács (#174) | márványtorony (#175) | vasalt bunkó (#181) | gyíkfű csomó (#200) | gyíkfű (#201) | ||||
amniosz-fa (#202) | amniosz (#203) | ovimon-bokor (#206) | ovimon-bogyó (#207) | dobóháló (#221) | ||||
láncing (#222) | lánckesztyű (#230) | furulya (#233) | tatu dob (#234) | fekete bőrcsizma (#247) | ||||
templom (#256) | sárga erőöv (#276) | umbatari karkötő (#278) | réz papi karkötő (#307) | ezüst papi karkötő (#308) | ||||
csontpálca (#329) | phua-kúp (#372) | Eldaran karkötője (#373) | szent tölgyfa (#393) | álomvirág (#395) | ||||
álompor (#396) | aranypikkely (#415) | Vlagyimir szobra (#433) | bányászcsákány (#434) | réz masszariasztó (#436) | ||||
szent liget (#439) | barátság szent tüze (#484) | sörsátor (#486) | erődítmény (#488) | pusztulás sírjai (#489) | ||||
varkaudar szablya (#516) | főnixtoll (#563) | tímárkunyhó (#684) | rinóbőr öv (#685) | művészi porolit (#720) | ||||
csodák kútja (#1096) | Rodger kezdő üstje (#1167) | tűzrakó hely (#1169) | szekérkaraván (#1215) | megbűvölt utazóláda (#1218) |
A tárgy kalandozó darab - tárgy átadása ÁL tárgy1 tárgy2 tárgy3 20 áldozat bemutatása BA élőlény [élőlény] [élőlény] - barátságosság BB tárgy darab - berakás bankszéfbe BE [épület] 5 belépés épületbe/lab.-ba BPB [sorszám] - befejező parancs berakása BPK sorszám - befejező parancs kivétele CIR [beállítás] - vándorcirkusz látogatása D tárgy - tárgy eldobása D tárgy darab hova 6 tárgy elrejtése É TVP 1-40 élelemszerzés EA mit darab - eladás boltban ÉP épület TVP TVP építkezés F tárgy 10 kísérletezés, feltalálás FF 1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver - feltételes fegyverváltás FFK % [%] [%] - felt. fegyverv. kockázata FGY életerő% TVP [hányszor] TVP feltételes gyógyítás FKT tárgy darab [1] ? feltételes készítés FKU TVP TVP feltételes kutatás FLH szint fegyver - felt. lőfegyver használat FU kalandozó (5) feltételes udvarlás FV tárgy darab honnan 4 felvesz elrejtett tárgyat FTV varázslat élőlény - feltételes T/V varázslat FVH szint - felt. T/V mágia használat GO próbaszám 10 jellempróba-gonoszság GY TVP 1-40 gyógyítás GYJ [tárgy] [megterh] [érték] - gyűjtés szelekció GYK fegyver TVP 1-50 gyakorlás fegyverrel H tárgy ? használja a tárgyat IN kalandozó élőlény tárgy - információ átadás JLK kód 5 jelszó kimondása K,FK faj lépésszám irány 10 követi a megadott fajt KB tárgy darab - kivét bankszéfből KF tárgy [1-2] - felvesz/felölt/kézbevesz KF lőfegyver [lövedék] - bekészíti a lőfegyvert KNO képesség [hányszor] - képesség növelése KPB [sorszám] - kezdeti parancs berakása KPK sorszám - kezdeti parancs kivétele KT tárgy [darab] ? készít/begyűjt KUT TVP 1-50 átkutatja a terepet L,FL kalandozó [tárgy] 5 lopás kalandozótól LE tárgy - letesz/elrak LM pont [pont] [pont] 5+OV labirintusban való mozgás LOT 1.tipp 2.tipp 3.tipp - lottózás (10 arany) M irány [irány] [irány] 10 adott irányba mozgás SE próbaszám ? jellempróba-segítség SZK szörny 10 szörnykeresés T,FT élőlény [élőlény] [élőlény] - élőlény megtámadása TF tulajd. TVP TVP tulajdonság fejlesztése TIM TVP TVP titkosírás megfejtése TNO tulajdonság [hányszor] - tulajdonság növelése TPF TVP - spórolt TVP felszabadítás TPS TVP - TVP letiltása, spórolása TV varázslat [varázsl] [varázsl] - varázslat T/V listába V varázslat [param1] [param2] 5(?) varázslás VE mit darab - vásárlás boltban VI merészség agresszió menekülés% - viselkedés VIK merészség - merészség kalandozókra VPF VP - spórolt VP felszabadítás VPS VP - VP letiltása, spórolása VTN varázslat 35 var. tanulása mestertől |