47. forduló, 49. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 14. 22h:37'
EZ A 1240. JÁTÉKHETED, 48. FORDULÓD
1241. játékheted kezdete: márc. 17.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,15] koordinátán.
Felébredsz. Mintha halált hozna a baljós szél a messzeségből. Kézbe veszed távcsövedet és körülnézel. Irtózatos csata látványa bontakozik ki előtted. Chara-din híveit látod, ahogy fejvesztetten menekülnek valami elől... Aztán meglátod a sereget: emberek, elfek, törpék... és földelemek nyomulnak előre. A káosz avatárjai sorra hullanak el a harc közben, az oltárok hatalmas robbanás közepette válnak a földdel egyenlővé, a mana-fókuszáló monolitokat elementálok zúzzák porrá, s helyükbe újak emelkednek a meghasadt föld alól, az izzó magmából. Ahogy kinyitod a szemed, az álomkép szertefoszlik.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+2 életerő.)

d 2 9 eldobod a 2. tárgyat (9 darabot)
Elhajítasz 9 kaját. [0 pontot használtál fel, van még 187.]

tf 3 13 fejleszted a 3. tulajdonságodat 13 pontért
Gyakorlod a képzeletbeli ellenfelek csapásai, ütései elől való félreugrást. Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az ügyességed komolyan megnőjön. [13 pontot használtál fel, van még 174.]

kt 69 1 elkészíted a 69. tárgyat (1 darabot)
Felhasználva a mászókarmokat, felmászol. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (mászás: 1. szint). (ld. enc.) Begyűjtöttél 1 szárnyas hernyót. [10 pontot használtál fel, van még 164.]

kf 64 2 kézbeveszed/felveszed a 64. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod az orgyilkos tőrt, majd a bal kezedbe veszed a csontszablyát. [0 pontot használtál fel, van még 164.]

gyk 127 13 gyakorolsz a 127. tárggyal 13 pontért
A levegőben suhogtatva edzed magad. A következő szinthez szükséges tudásod fele már megvan. [13 pontot használtál fel, van még 151.]

m 8 7 7 mozogsz északra, északnyugatra, északnyugatra
[47,14] Dombos terepre érkeztél. Ezt a dombos-hegyes vidéket Kis-Nimeronnak hívják. Üldözői elől állítólag az itteni barlangokban rejtőzött el a menekülő Nimeron herceg. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hmm, csak egy kőevő. Ettől nincs semmi félnivalód. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Párszor kipécézted a kőevő karszerű nyúlványát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal teljesen átszúrod a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A kőevő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Fairlight híveié. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy épületet. Délkeletre nézve látsz egy Leah oltárt. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északra egy Raia oltár van. Elrakod a távcsövet. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 kerek követ.

(Továbbmész...) [46,13] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mutáns pók közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A rövid íjjal célzol és lősz. Elrepül 1 nyílvessző. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a mutáns pók egyik lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mutáns pók csupasz testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Szöges bunkóval eltalálod a mutáns pók egyik lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. Ellenfeled elmenekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mínosz-kúpot. (ld. enc.) Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 tüskét.

(Továbbmész...) [45,12] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy púpos burástya közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad a púpos burástya zselés testét. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a púpos burástya testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Fájdalmat érzel, mintha valami a testedbe hatolt volna. Csontszuronnyal megdöföd a púpos burástya fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farkával melletted a levegőbe suhint. Véres nyál csordul ki a púpos burástya száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Raia hívei emelték. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) [47 pontot használtál fel, van még 104.]

kt 4 1 elkészíted a 4. tárgyat (1 darabot)
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 96.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
[44,11] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Sheran híveié. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amikor nyugatra nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Északnyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy alpesi tehén. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 3 kerek kő. Többször meglövöd az alpesi tehén nyakát. (3 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a csontszuronyt. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod az alpesi tehén jobb első lábát. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Patájával az alpesi tehén kissé megtaszít. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod az alpesi tehén lila foltos testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Szarvaival az alpesi tehén megböki a bal karodat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén patája súrolja a combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,10] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy rőtmanó. Nem jelenthet különösebb problémát. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a rőtmanó testét. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 80 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Sheran hívői építették. Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy rúnakő van. Elteszed a látcsövet. Körbevizsgálódsz. Friss elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 9 kerek követ. [33 pontot használtál fel, van még 63.]

kt 87 elkészíted a 87. tárgyat
Legyártottál 1 bronzhegyű lándzsát. [50 pontot használtál fel, van még 13.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Sajnos nincs nálad rézdarab. [0 pontot használtál fel, van még 13.]

ff 127 87 8 felt. fegyverváltás: 127 87 8
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza << bronzhegyű lándzsa << szöges bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 13.]

f 70 85 kísérletezel a 70. tárggyal a 85. tárggyal
Sajnos nincs nálad rézdarab. [0 pontot használtál fel, van még 13.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 81 keresed a 81. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy tazunkarókát. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

m 7 8 mozogsz északnyugatra, északra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Előkapod a zsákból a vizestömlőt, és csillapítod szomjadat. Valami mozgolódik a hasadban. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 188 pontot. A következő körben tehát 193 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MÁSZÁS
Amikor fel akarsz mászni valamilyen meredek, nehezen megközelíthető helyre, akkor van szükséged erre a speciális képességre. A mászás képesség, ellentétben a legtöbb egyéb szaktudással, nem a siker esélyét határozza meg, hanem a siker lehetőségét. Minél jobban tudsz mászni, annál nehezebben megmászható helyekre tudsz bejutni. Minden ilyen helyre meg van adva, legalább mekkora mászás szükséges az akadály leküzdéséhez: ha Te nem rendelkezel ilyennel, a dolog semmiképp sem fog sikerülni, ellentétben pl. a zárnyitással, ahol többször is próbálkozhatsz.

MÍNOSZ-KÚP (178. TEREPTÁRGY)
A mínosz-kúpokat évszázadokkal ezelőtt építették. Ezek kb. két méter magas, kőből épült félgömb alakú építmények. Némi keresgéléssel meg lehet találni a bejáratukat. Ahhoz, hogy ezt a poros, kőszobrokkal és egyéb misztikus kőtárgyakkal teli építményt átkutasd, a KUT parancsot kell kiadnod legalább 20 TVP-ért azon a mezőn, ahol a mínosz-kúp van. Ilyenkor automatikusan bemész és körülnézel. [Ha azt akarod, hogy a továbbiakban automatikusan kutass a mínosz-kúpokban és az egyéb, misztikus helyeken, akkor a feltételes kutatás (FKU) parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy maximum hány TVP-t engedsz meg a számítógépnek ilyesmire költeni. Pl. FKU 40 hatására egy fordulóban maximum két mínosz-kúpot fogsz automatikusan átkutatni. Vigyázat, az FKU mindig kisül a mínosz-kúpra lépéskor, ha a titkosírást még nem fejtetted meg.] Azért érdemes keresgélni, mert a mínosz-kúpok alatt általában egy félelmetes szörnyekkel és kincsekkel teli labirintus húzódik meg. Az ide való bejutás azonban csak egy módon lehetséges: ha megfejted a varázsszót, amely a labirintus kapuját nyitja. A varázsszót általában egy, a belső falra írt titkosírás megfejtésével tudhatod meg. A titkosírásról, arról, hogy hogyan kell megfejteni, hogyan, milyen paranccsal kell a varázsszót kimondani, a mínosz-kúp átkutatása után kapsz részletes információt. Annyit azonban már most tudhatsz, hogy a varázsszó kimondása után térképet kapsz a kúp alatt meghúzódó labirintusról, amelybe ezután bármikor beléphetsz a BE <labirintus szám> paranccsal. A mínosz-kúpokat kifejezetten kalandozók gyakorlatoztatására építtette néhány főmágus, elit osztagok kiképzésére. Nagyon veszélyesek a tapasztalatlan kalandozó számára. A titkosírások szövegei és a jelszók a megfejtő aurájától, szintjétől, és még ezernyi más dologtól függően is változnak, ezért egy megfejtővel még nem juthat be egy másik is. Ha valaki a társa nyomában próbál besurranni, egy halálvarázslat elpusztítja az illetéktelent.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 48. fordulód.

Erő: 18 Szint: 10 Merészség: 6/1 Magasság: 154 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 13 Életpont: 140/140 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 1
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 22 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 233 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 436 TP-t kaptál. Jelenleg 16 285 TP-d van. A következő szinthez még 715 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, alpesi tehén, mutáns pók.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 10 vágófegyverek: 2
ütőfegyverek: 8 (+1) lőfegyverek: 15

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << bronzhegyű lándzsa (#87) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -2.); kerek kő (#19) (3 -4.); kerek kő (#19) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 .); nyílvessző (#108) (7 -); nyílvessző (#108) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
44,33 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 53

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 18 3. lopás: 1
4. mászás: 1 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 16
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. szörnyismeret: 1
10. zárnyitás: 3 11. vadászat: 12 12. bányászat: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 40 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 14 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot ), púderkövet (#119) (max. 1 darabot, csak egyszer), kötelet (#92) (max. 1 darabot, csak egyszer), szárnyas hernyót (#69) (max. 1 darabot, csak egyszer)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19.

Összsúly: 57.47 kg Megterheltség: 124%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 94 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 kaja (#2) 2 óndarab (#85) 2 rézdarab (#70)
2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 fekete gyöngy (#99) 1 szárnyas hernyó (#69)
8 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47 48
9
10
11
12
13
14
15
16
(44,10) rőtmanó (#55), Sheran oltár, olvasztókemence (#86)
(44,11) gumifa (#38), Sheran oltár, 13. jellempróba, alpesi tehén (#91)
(45,12) púpos burástya (#92), Raia oltár, 22. jellempróba
(46,13) mutáns pók (#117), mínosz-kúp (#178)
(47,14) kőevő (#62), Fairlight oltár

Üzenet küldése a karakternek