45. forduló, 47. forduló, Dundi-dió-mogyoró összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. ápr. 24. 16h:29'
EZ A 1143. JÁTÉKHETED, 46. FORDULÓD
1144. játékheted kezdete: máj. 1.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3332
SZÁMLA : XXXX

DUNDI-DIÓ-MOGYORÓ KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [20,-4] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A táborozás 1. napján találkozol Bloodwitch-csel. Egy bőrpáncélt és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy kaffogó hebrencs trófea és egy piromenyét trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy kőkalapácsot, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Elég egy mentális pillantás aurájára: az ő jelleme is semleges. Komoran végigméritek egymást, majd egyszerre fegyvert rántotok. Kezdetét veszi a harc.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Mielőtt a közelébe érhetnél, ellenfeled lő Rád fúvócsővel. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd Bloodwitch testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Feléd repül 2 tüske. Több lövedéke átfúrja a nyakadat. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vad csatakiáltással, felemelve a csontkést ellenfeledre ugrasz. Csontkéssel többször eltalálod Bloodwitch jobb karját. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal Bloodwitch párszor megpöccinti a testedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Csontkéssel Bloodwitch épp hogy megszúrja a bal lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. {Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}


A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+6 életerő.)

t 4592 támadod a 4592. kalandozót
FT 4592 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 186.]

le 11 leveszed/lerakod a 11. tárgyat
Elrakod a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 186.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[21,-5] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy vadász tatu. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a vadász tatu testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A vadász tatu még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 vadász tatu bőrt. 6 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

(Továbbmész...) [22,-6] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kavadu. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kavadu jobb vállát. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Felkészülsz a Sziklaököl alkalmazására. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a kavadu jobb lábát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a kavadu csőrével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A kavadu még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kavadu lebenyt. 16 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Friss emberi nyomok vezetnek keletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 166.]

kf 11 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat
A jobb kezedbe veszed a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 166.]

m 2 mozogsz keletre
[23,-6] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Kobudera tanya: keletre 15, északra 45 mérföld. Ember tanya: keletre 12, északra 3 mérföld. Remetelak északkeletre. " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy olvasztókemencét. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő bakkura mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Meglengetve a csontkést a másikra rohansz. Csontkéssel néhányszor teljesen átdöföd a bakkura fekete páncélját. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) A bakkura csápjai a jobb lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bakkura bőrt. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Friss emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 kerek követ. [20 pontot használtál fel, van még 146.]

be 2 bemész a 2. titkos labirintusba
A varázsló térképét követve, egy nagy szikla mögött rábukkansz a barlang bejáratára. Épp hogy beférsz a kő mögött. A járatban sötétség van. Fáklyát gyújtasz. Jóleső borzongás fut végig rajtad, ahogy a várható izgalmakra, a labirintus képzelt titkaira gondolsz. Egy szűk barlangfolyosón találod magadat, amely hamarosan jobbra kanyarodik. A földön itt-ott csontok hevernek elszórva. Kiegészítő információ érkezik az agyadba a labirintusokkal kapcsolatban. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 141.]

lm 2 3 1 mozogsz 2 3 1
A folyosó balra kanyarodik, és kisebb teremmé szélesedik ki. [2. PONT] Hamarosan egy manót pillantasz meg. (ld. enc.) Fegyvere egy kőkés. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a manó jobb lábát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontkést ellenfeledre támadsz. Csontkéssel felnyársalod a manó testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A manó vágása nem talált el. Véres nyál csordul ki a manó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 10 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőkést.
Találkozol Bloodwitch-csel. Egy bőrpáncélt és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy kaffogó hebrencs trófea és egy piromenyét trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy kőkalapácsot, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy fúvócső.
Bár Te nem akarsz harcolni, ő másképp vélekedik. Elfogadod a kihívást.

A parittyával célzol és lősz. Ellenfeled fúvócsővel megcéloz Téged. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted Bloodwitch bal oldalát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Feléd repül 2 tüske. A lövedékek perforálják a testedet. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Marokra fogva a csontkést ellenfeledre támadsz. Csontkéssel többször eltalálod Bloodwitch jobb lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal Bloodwitch párszor megpöccinti a jobb oldaladat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Csontkéssel Bloodwitch megkarcolja a testedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csontkéssel jól megszurkálod Bloodwitch testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal Bloodwitch néhány helyen meghorzsolja a fejedet. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Csontkéssel Bloodwitch megkarcolja a testedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. {Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 42, gyógyulás: 0, összesen: -42 ÉP}


Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)
Továbbmész. Egy régi, rozsdás ajtó a következő akadály. Lenyomod a kilincset: Nyitva van! Az ajtó mögött egy kis szoba van, a manó fészkével. A sarokban kupacban hevernek a lerágott csontok, és egy kibelezett lila brekk. [3. PONT] A fal mellett találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 5 deus ex machina. Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
A folyosó balra kanyarodik, és kisebb teremmé szélesedik ki. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
Visszaérkeztél a manófészek kijáratához. Kipréseled magad a nyíláson. Végre egy kis szabad levegő! Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ. [36 pontot használtál fel, van még 105.]

le 11 leveszed/lerakod a 11. tárgyat
Elrakod a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 97.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 89.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 81.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 73.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 65.]

m 2 1 2 mozogsz keletre, északkeletre, keletre
[24,-6] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Úgy gondolod, hogy a közeledő sóhajtó dorony nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. A szörny nagyot fúj, eltérítve a gyenge lövést. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Ököllel többször eltalálod a sóhajtó dorony bal hátsó lábát. (3 támadással 19 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ököllel megcsapod a sóhajtó dorony bal első lábát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony a jobb karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Ellenfeled elmenekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nagyon régi (kb. 3 hetes) troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [25,-7] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Úgy gondolod, hogy a közeledő gonyolék nem jelenthet komoly veszélyt. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a gonyolék testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a gonyolék száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [26,-7] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Felismered a közeledőt. Csak egy pókvadász. Nem jelenthet különösebb problémát. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Meglövöd a pókvadász nyúlánk szívókáját. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. A helyzet alkalmas egy Sziklaököl támadás bevitelére! Ököllel kegyetlenül megütöd a pókvadász bal hátsó lábát. (1 támadással 33 életpontot sebezve.) Érdes nyelvével a pókvadász néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (3 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a pókvadász száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 90 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) emberi nyomok vezetnek keletre. [30 pontot használtál fel, van még 35.]

m 2 mozogsz keletre
[27,-7] Az erdőt síkság váltja fel.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Egy farmot látsz meg, itt, a pusztában! A több épületből álló tanyát gondozott földek, kertek veszik körül, és a határát kerítés jelöli. A legelőn néhány tehenet látsz. (534. épület.)
Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [10 pontot használtál fel, van még 25.]

be 504 bemész az 504. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 25.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Lázasan töröd a fejed... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bronzsisakot. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 15.]

f 85 kísérletezel a 85. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Telik múlik az idő... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz bronzpajzsot. (ld. enc.) 120 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 5.]

kf 11 kézbeveszed/felveszed a 11. tárgyat
A jobb kezedbe veszed a csontkést. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

t 4592 támadod a 4592. kalandozót
FT 4592 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 5.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 187 pontot. A következő körben tehát 192 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MEGJEGYZÉSEK A LABIRINTUSOKKAL KAPCSOLATBAN
Szeretnénk, ha minél kevesebb problémát okozna a labirintusok bejárása. Ezért engedd meg, hogy néhány további információt/segítséget adjunk. Először is a labirintusok bejárásával kapcsolatban tudnod kell, hogy a számítógép a legrövidebb utat két pont között a valós távolság, nem pedig a referenciapontok száma alapján keresi! Ezért kérlek, hogy a labirintusban való mozgást, ha lehetséges, próbáld meg mindig pontról pontra meghatározni. Pl. ha az 1-es pontból a 6-osba a 2-es és 3-as, valamint a 4-es és 5-ös érintésével is el lehet jutni, ne LM 6-ot írjál hanem LM 2 3 6-ot ill. LM 4 5 6-ot mert így biztos, hogy azon az útvonalon fogsz mozogni, amelyiken akartál! Ha el akarod hagyni a labirintust, nem biztos, hogy elég egy LM 1: lehet, hogy a gép ilyenkor a rövidebb (de általad zárt ajtók és legyőzhetetlen szörnyek által lezárt) úton próbál kimozgatni! Ezért a labirintus elhagyásakor is add meg az útvonalat.
A labirintusokkal kapcsolatban nem árt, ha tudod: 1.) egy láda kinyitásával egy körben csak egyszer próbálkozhatsz. De: egy ajtó ill. szörny leküzdésével többször is! Ez egyben azt is jelenti, ha nem vagy benne biztos, hogy mondjuk a 4. ponton álló szörnyet elsőre le tudod küzdeni az 5. pontra való átjutás reményében, érdemes többször megpróbálni a mozgást: LM 5 5 5. Ne felejtsd el azonban, hogy a labirintusok szörnyei egy harc után minden életpontjukat visszakapják, ha nem tudtad őket leölni! 2.) Vannak labirintusok, amelyek több helyen is megtalálhatóak. Ha egy adott sorszámú labirintust valahol már megpucoltál, és meglátogatsz egy ugyanolyan sorszámút egy másik helyen, akkor ott is üres lesz! (Tehát nem gyűjtheted ki az összes 1-es labirintusból a deus ex machinát.) 3.) A labirintusokban a szörnyekre kiadott BA parancs nem működik (de az FT igen). 4.) Labirintusban nem lehet gyógyítani, élelmet szerezni, kutatni. 5.) Bizonyos labirintusokban (a helyszűke miatt) nem használhatsz lő/dobófegyvereket, ugyanúgy, mint a sűrű erdőben és bizonyos be/megmászható sötét helyeken. 6.) Ha az előző körben egy labirintusban maradtál, ezt ne felejtsd a következő fordulódra! Tönkreteheti a fordulódat, ha a kör elején elfelejtesz kijönni a labirintusból, és a parancsaiddal a szabadban akarsz tevékenykedni. 7.) SOHA ne felejtsd el, hogy a labirintus bejárásához fáklya vagy egyéb világító alkalmatosság szükségeltetik! Hány, de hány játékos (még a legtapasztaltabbak is) járt pórul, pedig tökéletesen megtervezte a fordulóját, csak fáklyája nem volt a BE parancs kiadásakor...

MANÓ (36. SZÖRNY)
Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

BRONZPAJZS (89. TÁRGY)
Mint rutinos bronzszakértő, nem okozhat nehézséget a bronzpajzs megkonstruálása sem. Ehhez a kőkalapácson és egy olvasztókemencén kívül 3 ón- és 3 rézdarabra van szükséged. A bronzpajzs 5-el javítja a védettségedet, készítése a KT 89 paranccsal történik, 60 pontért.

KARAKTERLAP

Dundi-dió-mogyoró, egy copfos ezüsthajú, piros szemű kobudera férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 46. fordulód.

Erő: 19 Szint: 10 Merészség: 5/5 Magasság: 141 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 16 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 26/26 év
Egészség: 15 Életpont: 137/131 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 0/0 Pénz: 29 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 185 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 374 TP-t kaptál. Jelenleg 12 949 TP-d van. A következő szinthez még 4 051 TP szükséges. Trófeáid: uzbány, sörényes ubuk, alpesi tehén.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 13 szúrófegyverek: 5 (+1) vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 4 dobófegyverek: 1

Óvatosság (labirintusokban): 3
27,91 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 51

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 123 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 10 3. csapdaészlelés: 1
4. gyógyítás: 22 5. felderítés: 2 6. harcművészetek: 12
7. szörnyismeret: 1 8. zárnyitás: 1 9. vadászat: 4
10. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 6 mezőre repítsen
gyógyítasz 35% életerő alatt 40 TVP-ért
készítesz gumifát (#38) (max. 1 darabot, csak egyszer), smirglilevelet (#29) (max. 10 darabot, csak egyszer), kerek követ (#19) (max. 10 darabot )
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
Bloodwitch (#4592) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
Bloodwitch (#4592)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. szürke házikó (504): kész. tanya (507): új. fekete gránittorony (530): 12. labirintus (29,40). kobudera lak (533): többek közt 20. tárgyat kell leadnod. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 2, 11, 12.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 4 * mászókarom (#78) 1 szöges bőrpajzs (#66)
Fegyverek és lövedékek
1 * csontkés (#11) 1 csontszurony (#12) 5 * kerek kő (#19)
2 kőkés (#6) 2 * parittya (#18) 1 szöges bunkó (#8)
1 szögletes kő (#17) 14 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
3 ezüst nyaklánc (#117)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
2 ásó (#34) 6 + deus ex machina (#1) 2 fáklya (#36)
1 hebrencs csapda (#147) 7 kaja (#2) 1 rézkulcs (#75)
1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 aranyló ugarhéj (#100) [üres, kapacitás: 10]
1 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 12]
1 vizestömlő (#3) [benne 7 korty víz (#27), fér még: 13]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
5 acélpengőke (#231) 1 antilopbőr (#48) 2 bakkura bőr (#95)
18 drótszőr (#37) 8 evaporőr háj (#105) 3 fabontó (#106)
1 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104) 1 grákóbőr (#41)
3 gyöngymangó (#135) 4 hebrencs állkapocs (#130) 20 kaktusztüske (#114)
2 kavadu lebeny (#24) 16 madártoll (#112) 1 óndarab (#85)
2 ormánygőte csont (#21) 4 pirkit (#153) 2 rézdarab (#70)
17 sallank karom (#128) 10 smirglilevél (#29) 21 sünmedve tüske (#14)
1 surranó kígyó bőr (#47) 14 tigroszlán fog (#63) 2 vadász tatu bőr (#15)
6 varányszem (#30) 4 vízionár szem (#102)

Összsúly: 46.34 kg Megterheltség: 96%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 101 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 3 kaja (#2) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 5 deus ex machina (#1) 1 kavadu lebeny (#24)
3 kerek kő (#19) 1 kőkés (#6) 1 vadász tatu bőr (#15)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
-8
-7
-6
-5
-4
-3
(21,-5) vadász tatu (#10)
(22,-6) kavadu (#19)
(23,-6) a 2. labirintus bejárata, olvasztókemence (#86), oltár, vaskohó (#155), bakkura (#52), manó (#36), Bloodwitch (4592. kalandozó)
(24,-6) sóhajtó dorony (#112)
(25,-7) 13. jellempróba, gonyolék (#13)
(26,-7) pókvadász (#59)
(27,-7) tanya (#534)

Üzenet küldése a karakternek