44. forduló, 46. forduló, Glod Glodsson összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. márc. 19. 9h:13'
EZ A 55. JÁTÉKHETED, 45. FORDULÓD
56. játékheted kezdete: márc. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2367
SZÁMLA : XXXX

GLOD GLODSSON KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [119,37] koordinátán.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ). Két fordulód között meglátogatott a húsvéti nyuszi! Örömmel teszed el a két hímes tojást (+2 kaja). Hohó, van itt egy csomag is! Gyorsan kibontod. Egy furulya van benne! És egy cédula: sok szeretettel a <<itt egy furcsa, golyó alakú, egyszemű lény rajza látható, a feje tetején sok pici csápos szemmel>> munkatársaitól! Furcsállva csóválod a fejedet, de azért örülsz az ajándéknak. (ld. enc.)
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+175 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+19 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+3 tudatpont.) A lottó 1277. hetének nyerőszámai: 15, 17, 20. 12 db 0 találatos szelvényed volt. 4 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 48 arany nyereményt kapsz. Elpárolgott a fejedből a tudás, melyet a moa varázsdoboz kinyitásának különleges élményei ültettek oda.

* 1. KP: h 1133 0 0 használod az 1133. tárgyat
Kinyitod a moa varázsdobozt. Hirtelen feltárul előtted a moák hihetetlen bölcsességének egy parányi szeletje. (IQ-d a következő kör elejéig megnőtt 15-tel.) Nocsak, most fedezed csak fel, hogy a jelenlegi ismereteid elegendőek egy vadászkés elkészítéséhez. (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 184.]

* 2. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 179.]

tno 2 1 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 179.]

tno 3 1 növeled a 3. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Ügyesebbnek, fürgébbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 179.]

v 7 51 elmormolod a 7. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A forró energia testedbe áramlik. Elmormoltad az alkímia varázslatot! Ekkor döbbensz rá, hogy ilyen tárgyad nincs is! [-7 varázspont.] Erőd TF-elődött. [3 pontot használtál fel, van még 176.]

m 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra
[118,37] Dombos terepre érkeztél. Elérkeztél a keleti trollkeltető zóna határához. Minden tele van figyelmeztető táblákkal, mint pl. "A TROLLOK ETETÉSE TILOS". A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Felismered a közeledőt. Csak egy kétfejű troll. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy hhaar burka varázst. Távolról lángcsóva varázslatot lősz a másikra. 6 életpontot sebeztél. Elszántan ellenfeledre rontasz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a kétfejű troll jobb fejét. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a kétfejű troll testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a kétfejű troll megcsapja a fejedet. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a kétfejű troll jobb nyakát. (3 támadással 59 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted a kétfejű troll jobb lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A kétfejű troll néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Harapásokat kapsz a jobb karodba és kezedbe! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-23 életpont). A kétfejű troll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 1 220 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 150, sebződés: 78, gyógyulás: 0, összesen: -78 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Amatőr voltál. A szörny észrevett. Egy noth szellem közeledik feléd! Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy mély szakadék van. Nyugatra egy oltár van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [117,37] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy vadtroll nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Meglengetve a Brod buzogányát ellenfeledre rohansz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vadtroll testét. (2 támadással 79 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal iszonyatosan megcsapod a vadtroll bal lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A vadtroll karmai majdnem eltalálnak! A vadtroll megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-3 életpont). A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 236 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 94, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Egy élőholt quwarg áll veled szemben.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 15 életpontot sebeztél. Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát ellenfeledre ugrasz. Brod buzogányával többször kegyetlenül megütöd az élőholt quwarg testét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted az élőholt quwarg jobb oldalát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 32 életpontot vesztesz.) A lény kiszakít belőled egy részt, és gyorsan behabzsolja. Még 23 életpontot vesztettél. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg potrohát. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az élőholt quwarg bal első lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 24 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 17 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 180, sebződés: 96, gyógyulás: 0, összesen: -96 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy mély szakadékot. Nyugatra egy asztrális vortex van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. [20 pontot használtál fel, van még 156.]

h 145 használod a 145. tárgyat
Mormolni, kántálni kezdesz, és magasba emeled a szent szimbólumot. Az ima hangja erősödik, a szöveg a tudatalattidból jön: ősi mesterek, papok szavait mondod. Elveszted időérzékedet, nem tudod megállapítani, mennyi időn keresztül megy ez. Amikor már úgy érzed, torkod berekedt, és ajkad csak hangtalanul formálja a szavakat, mennydörgést hallasz: az időközben besötétedett eget hatalmas, kék villám világítja meg, és egyenesen az oltárba csap! A kőemelvény azonban nem sérült meg, hanem vibrálni kezd misztikus, túlvilági fénnyel. Fölötte pedig lassan egy vibráló alak formálódik. Az istened! Elbűvölten, az imát abbahagyva állsz, miközben egy túlvilági zene kíséretében a halhatatlan lény hangja megszólal a fejedben.
- Ah, egy újabb oltár! Megdicsérlek, hű szolgám. [10 pontot használtál fel, van még 146.]

im 0 1 imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Aztán előveszed a 2 grifftojást, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Hang szólal meg a fejedben.
- Ah, nem csalódtam benned! Ügyes voltál. (+1 max. életerő, +13 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve hadiszerencse II. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát. 2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat. 3.) Építs számomra újabb oltárt. [30 pontot használtál fel, van még 116.]

m 3 2 2 mozogsz délkeletre, keletre, keletre
[118,38] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Kolompár Elvira. Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 óndarabot! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy mély szakadékot. Nyugatra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy dombi yeti. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Vad csatakiáltással, felemelve a Brod buzogányát a másikra rohansz. Brod buzogányával halálos csapásokat osztva péppé vered a dombi yeti szőrös mellkasát. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a dombi yeti jobb vállát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A dombi yeti mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Agyarával a dombi yeti felkarcolja a combodat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A dombi yeti összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. 878 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Elsőnek egy élőholt quwarg száll szembe veled.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy hhaar burka varázslatot. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy lángcsóva varázslatot. 19 életpontot sebeztél. A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Marokra fogva a Brod buzogányát a másikra rontasz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt quwarg jobb oldalát. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az élőholt quwarg torát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad az élőholt quwarg. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 25 életpontot vesztettél. Brod buzogányával gyilkos csapásokat szórva összezúzod az élőholt quwarg torát. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az élőholt quwarg testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad az élőholt quwarg csáprágójával. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A lény óriási darabot tép ki belőled. Még 20 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 192, sebződés: 83, gyógyulás: 0, összesen: -83 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet.
(Feltételes gyógyítás:) Amikor észreveszed a miksziszi fakopácsot a fa tetején, már tudod, hogy nyert ügyed van. Két perc múlva a kis állat a tenyeredben ül, és te a nagyapádtól tanult módszerrel elkezded gyógyítani magad a fakopács mentális energiasugarainak segítségével. Mikor a kissé elpilledt madár ismét a fa tetején csücsül, te már sokkal jobban érzed magad. (+16 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Kifinomult érzékeid segítségével kiválasztod azt a helyet, ahol a legerősebb a földsugárzás. Karodon egy kis bemetszést csinálsz, hogy az áttranszformált sugárzást minél hatékonyabban használhasd fel életenergiád növelésére. Még a nagyanyádnak sem sikerült soha ilyen jól ez a művelet. (+18 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Észreveszed, hogy melletted egy totyogó bogár éppen a petéit rakja egy fa leveleire. Megvárod, amíg befejezi a műveletet, és továbbáll. Begyűjtöd a leveleket, egy pár csepp vizet csöppentesz rá, majd befalod. Rögtön érzed, hogy megérte a fáradságot. (+17 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Az önszuggesztió nem a legveszélytelenebb módja a gyógyításnak, de te bátor kalandozó vagy. Behunyod a szemed, és halkan mormolni kezdesz: egészséges vagyok, egészséges vagyok, EGÉSZSÉGES VAGYOK... Pár perc múlva sokkal jobban érzed magad. (+19 életerő.)

(Továbbmész...) [119,38] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Egy turbános alak ül a földön, előtte egy kosár, amiből egy kobra emelkedik kifelé. Ez egy kígyóbűvölő. Látod, hogy most nem különleges mutatványról van szó, a férfinál nincsen furulya, pedig csak azzal tudná irányítani a kobrát. Ha van nálad egy furulya, akkor lehet, hogy segíthetsz rajta 12 TVP-ért (34. jellempróba). Felfedeztél egy oltárt. Fairlight hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy megsebesített uzbány. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzpengét. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzpengét a másikra ugrasz. Bronzpengével végigmetszed az uzbány pikkelyes nyakát. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az uzbány fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csőrével az uzbány belemar kézfejedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az uzbány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 1 uzbány csőrt. 303 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 vágófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Az első ellenfél egy élőholt quwarg.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 16 életpontot sebeztél. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Meglengetve a Brod buzogányát ellenfeledre támadsz. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt quwarg testét. (3 támadással 83 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megpöccinted az élőholt quwarg testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 23 életpontot vesztettél. Brod buzogányával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt quwarg testét. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd az élőholt quwarg torát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 39 életpontot vesztesz.) Iszonyatos fájdalmat érzel, ahogy a karmok kitépnek belőled egy darabot. Még 19 életpontot vesztettél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 195, sebződés: 108, gyógyulás: 0, összesen: -108 ÉP}

Alaposabban felmérve a lény képességeit, rájössz, egyértelműen öngyilkos vállalkozás lenne most csatázni. Inkább nyakadba szeded lábad, és meg sem állsz, míg magad mögött nem hagyod a helyet. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy ork sámán. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.


(Továbbmész...) [120,38] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A derűs napsütésben vidáman csicseregnek az énekesmadarak. Felfedeztél egy phua-kúpot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Találsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint egy bávatag golombár, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kikukucskálsz rejtekedből, és felsóhajtasz. Még szerencse, hogy elbújtál. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy ryuku gárdista. A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről.

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [115 pontot használtál fel, van még 1.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 1 pontért
Két kézzel megfogod a súlyzód, és különböző körzéseket végzel. Huh, de fárasztó! Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 7 TVP-t kell elköltened.] [1 pontot használtál fel, van még 0.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még -5.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 28, 27.
Egy pillanatra a "testen kívüliség" érzete fut át tudatodon, ahogy kapcsolatba lépsz az Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Figyelem: 2 forduló múlva az EFelésed nullázódik! Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -5 pontod maradt, ebből a következő körre -5 pontot vihetsz át. Kapsz még 185 pontot. A következő körben tehát 180 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FURULYA (233. TÁRGY)
Egyenletesen lyukakat fúrva egy ormánygőte csont felületébe, majd megcsiszolva egy smirglilevéllel, és beledugva egy acélpengőkét a végébe, már készen is van a furulya, mindössze 14 TVP árán! A furulyát a H 233 paranccsal használhatod. Második paraméterként add meg, hogy hány TVP-ért akarsz furulyázni. A saját szórakoztatásodon kívül egyelőre fogalmad sincs, hogy mire jó ez a hangszer.

VADÁSZKÉS (1264. TÁRGY)
A vacak kis kőkéssel, illetve még ennél is nagyobb vágófegyverekkel nem igazán lehet a szörnyek húsát kimetszeni, a finom husi jórészét kénytelen vagy a drónkeselyűknek hagyni. Ez így nem mehet tovább, egy speciális vágóeszközön töröd a fejed. A legközelebbi vaskohónál hozzá is látsz, hogy elkészítsd. Először is szükséged lesz 2 vasércre és 1 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, na meg persze egy vaskohóra, ahol mindezt összedolgozhatod. A munka 12 TVP-dbe kerül, de megéri a fáradtságot! Mostantól, ha egy szörnyből kaját "szerzel", akkor a recés szélű vadászkést fogod használni, és így kétszer annyi kajához jutsz! A vadászkést harcban is használhatod, akár balkezes fegyverként is, de sebzése csekély, mindössze 2D4. Elkészítéséhez minimum 2-es szintű bányászat szakértelem szükséges.

KÉTFEJŰ TROLL (163. SZÖRNY)
Igen, igen, a kétfejű troll ugyanolyan, mint a közönséges vadtroll, csak két feje van! És persze kétszer erősebb, kétszer gyorsabban regenerálódik, kétszer több életpontja van... Hmmm, mindez talán azt jelenti, hogy nem kétszer, hanem nyolcszor nehezebb is megölni! A kétfejű troll nemcsak hatalmas fogaival, hanem jókora bunkóval is harcol. Leölésére ugyanaz a fegyver a legalkalmasabb, ami a vadtrolléra is. (Melyik? Ne légy rest, lapozd fel a vadtroll E.F.-jét!) Ha leölted, viseld büszkén a trófeáját!

HADISZERENCSE II. (24. VARÁZSLAT)
A speciális támadásokkal (méreg, gyilkos pillantás, halálos lehelet) szemben nem sokat segít a páncél vagy a fegyver, csak a szerencse. Az ilyen típusú támadások elkerülésében segít egy teljes fordulón keresztül ez a varázslat, ha elmormolod 6 VP-ért.

KARAKTERLAP

Glod Glodsson, egy kopasz, csillogó szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. Bőröd bronzként csillog. Fairlight hűséges követője vagy. Papi hited: 37. A Vashegyek Nemzete (#9122) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 45. fordulód.

Erő: 20 (29) Szint: 16 Merészség: 7/5 Magasság: 122 cm
IQ: 14 (36) Támadás: 30 Agresszió: 4 Testsúly: 76 kg
Ügyesség: 14 (23) Védekezés: 25 Menekülés: 30 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 26 (33) Életpont: 470/115 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 17 (24) Varázspont: 322/79 Pénz: 1162 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 21/9 EFejl: 30
Eddig összesen 334 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 2 637 TP-t kaptál. Jelenleg 135 565 TP-d van. A következő szinthez még 44 435 TP szükséges. Trófeáid: dermesztő lidérc, élőholt sullár, jégtroll. A 30. fordulódban 7000 arany került a bankszámládra. 7035 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
vágófegyverek: 2/1 (+13%) ütőfegyverek: 19/94 (+14%) lőfegyverek: 5/43
dobófegyverek: 2/56

Feltételes fegyverváltás: bronzpenge (#126) << Brod buzogánya (#1735) << Trákin csákánya (#367)
Óvatosság (labirintusokban): 0
120,38 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 120

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 718 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 6/10 (+22%) 2. nyomkövetés: 7/17 (+21%) 3. mászás: 5/36
4. csapdakészítés: 13/98 (+32%) 5. csapdaészlelés: 1/53 6. gyógyítás: 12/95 (+88%)
7. titkosírás: 1/10 8. felderítés: 8/5 9. teológia: 3/24 (+10%)
10. taumaturgia: 10/66 (+23%) 11. zene: 1/38 12. szörnyismeret: 3/0
13. zárnyitás: 1/25 14. vadászat: 1/23 15. bányászat: 9/86 (+42%)
16. testépítés: 1/92 (+1%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 46 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 20 TVP-ért
ásol max. 32 TVP-ért
készítesz kaktusztüskét (#114) (max. 10 darabot )
mászol max. 24 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
hegymélyi lidérc (#7084)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
14. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
lángcsóva (#31)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
hhaar burka (#32)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát.
2.) A második feladat: lopj egy másik kalandozótól aranyat.
3.) Építs számomra újabb oltárt. (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. városháza (Shaddar) (539): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. fejvadászcéh (758): új. Toborzóiroda (759): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 19, 46, 47, 48, 49.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 6, 16.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
törpszellem áldása (134)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
törpe ősök segíts. (316)
földmágia (357)
tábori kiképzés (380)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 345 TU szükséges.)

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Vágófegyverek
1 bronzpenge (#126) 1 + csatabárd (#555) 1 kőkés (#6)
1 + törpe szekerce (#1105)
Ütőfegyverek
1 * Brod buzogánya (#1735) 1 csontpálca (#329) 1 * harci kalapács (#174)
1 kőkalapács (#13) 1 Trákin csákánya (#367)
Lőfegyverek
1 parittya (#18)
Lövedékek
13 ubuk tüske (#131)
Dobófegyverek
1 mérg. vas dobónyíl (#190)
Páncélok
1 * vasvért (#164)
Sisakok
1 bőrsisak (#57) 1 * Krough fejdísze (#1570) 1 vassisak (#160)
Köpenyek
2 * Fairlight köpenye (#303)
Kesztyűk
1 * lánckesztyű (#230) 1 mászókarom (#78) 2 tankány karom (#237)
Övek
1 * bíbor erőöv (#291)
Csizmák
1 * varkaudar csizma (#317)
Fülbevalók (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 igazgy. fülbevaló (#197)
Nyakláncok (max. felvehető: 2, felvéve: 0+1)
1 ametiszt medál (#275) 1 ezüst nyaklánc (#117) 1 trófea nyaklánc (#196)
1 * villám szimbólum (#145)
Karkötők/karvédők (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 ezüst karkötő (#158)
Gyűrűk (max. felvehető: 2, felvéve: 0)
1 aranygyűrű (#193)
Ékszerek/ruhadíszek (max. felvehető: 5, felvéve: 0+1)
1 * mind. kristálya (#2264)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 18 csepp tinta (#101), fér még: 2]
1 fűszertartó (#210) [üres, kapacitás: 5]
2 huhogó bibe (#332) [bennük 4 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 20]
3 kavadu iszák (#25) [bennük 7 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 23]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 20 csepp spiritusz (#170), fér még: 40]
3 uzbány csőr (#169) [bennük 9 csepp ugh méreg (#166), fér még: 27]
3 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 60]
1 zöld üveg (#82) [benne 6 csepp ragasztó (#83), fér még: 14]
Eszközök, használati tárgyak
4 aranypikkely (#415) 1 ásó (#34) 1 + Beholder csapda (#2107)
1 bronzkulcs (#76) 1 csontkulcs (#74) 1 + deus ex machina (#1)
1 dobóháló (#221) 2 éjkő (#2369) 10 Fairlight szütyője (#2108)
8 fáklya (#36) 1 furulya (#233) 44 kaja (#2)
5 kötél (#92) 25 krónika (#1725) 10 leviatán hólyag (#2182)
1 megsemmisítő (#1540) 1 moa varázsdoboz (#1133) 1 nagy bronzkulcs (#185)
1 ork csodaszer (#1228) 1 rézkulcs (#75) 1 súlyzó (#347)
1 szeksztáns (#32) 1 tatu dob (#234) 1 távcső (#42)
2 tüskecsapda (#242) 100 varázskő (#305) 1 vaskulcs (#183)
2 zárnyitó készlet (#39)
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 álompor (#396) 6 amniosz (#203) 2 antilopbőr (#48)
6 aurach fog (#657) 3 bordacsont (#16) 1 csuklyavirág (#133)
2 darázsszárny (#652) 1 dorony tüdő (#212) 1 dözmöng szív (#122)
6 drótszőr (#37) 3 ezüstdarab (#326) 4 fekete gyöngy (#99)
6 főnixtoll (#563) 3 gyíkfű (#201) 9 gyöngymangó (#135)
2 hebrencs állkapocs (#130) 1 jégszív (#282) 15 kaktusztüske (#114)
1 karbin plazma (#199) 1 királygyík bőr (#44) 2 lajhár csont (#236)
3 lapkorong (#80) 2 lidércesszencia (#1074) 39 madártoll (#112)
2 magszim bél (#103) 4 mandibulapenge (#125) 1 manifeszt.nyúlvány (#214)
10 óndarab (#85) 2 ormánygőte csont (#21) 8 pirkit (#153)
1 pular kristály (#239) 7 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124)
6 sallank karom (#128) 1 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14)
1 szárnyas hernyó (#69) 6 szulfagor agyar (#677) 4 szvó-ektoplazma (#151)
1 téfea-agy (#172) 3 vadász tatu bőr (#15) 2 varányszem (#30)
2 varkaudar csont (#1113) 5 vasérc (#152)

Összsúly: 127.46 kg Megterheltség: 75%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 134 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 250 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 grifftojás (#179) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
48 arany (#50) 1 furulya (#233) 1 kaja (#2)
2 óndarab (#85) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

116 117 118 119 120 121
36
37
38
39
(117,37) vadtroll (#70), élőholt quwarg (#202), oltár
(118,37) kétfejű troll (#163)
(118,38) művészi porolit (#720), 42. jellempróba, érclelőhely, dombi yeti (#366), élőholt quwarg (#202)
(119,38) 34. jellempróba, Fairlight oltár, uzbányok (#102), élőholt quwarg (#202), ork sámán (#345)
(120,38) phua-kúp (#372), Chara-din monolitja (#534), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), 35. jellempróba, ryuku gárdista (#360)

Üzenet küldése a karakternek