43. forduló, 45. forduló, Garthis the Red összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. márc. 9. 17h:46'
EZ A 1239. JÁTÉKHETED, 44. FORDULÓD
1240. játékheted kezdete: márc. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1315
SZÁMLA : XXXX

GARTHIS THE RED KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [43,8] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemű alakváltó férfival. Bőre teljesen fehér! Sheran híve. Egy mászókarmot, egy rézsisakot, egy virág szimbólumot és egy szöges páncélt visel. Ruházatát egy alattomos manó trófea, egy púpos burástya trófea és egy vadtroll trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy csontszuronyt, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen semleges, mint Neked. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Thylosi Cardelius. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+2 életerő.)

tno 1 1 növeled az 1. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

kno 11 1 képesség-növelés 11
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 bányászat.)
[0 pontot használtál fel, van még 183.]

m 8 8 7 mozogsz északra, északra, északnyugatra
[43,7] Az erdőt bozótos vidék váltja fel. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy legyengült mutáns pók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a mutáns pók testét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a mutáns pók száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 201 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Előtted csörgedezik egy kis patak, amely délről folyik északra. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy acéldarázs közeledik. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad az acéldarázs testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Majdnem találtál. De csak MAJDNEM. Siralmas támadást intéz farkával az acéldarázs, épp csak megsuhint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! Az acéldarázs farkával megérint. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sebbe zöldes mérget pumpál. A méreg gyenge - csak 8 életpontot vesztettél. Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 8 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 1 mérgezett tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 nyílvesszőt.

(Továbbmész...) [43,6] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely délről folyik északra. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Raia hívei emelték. Egy nagy, kőszerű lényt pillantasz meg. Közelebbről megismered, egy sziklozug. Ezek ártalmatlan lények, követ esznek, és port választanak ki. Ez a sziklozug láthatóan megsérült, mozdulni sem tud. Itt fog éhen pusztulni, ha csak valaki nem ad neki enni - ekkor viszont a törött lába gyorsan visszaregenerálódik, és nem lesz már annyira magára hagyatva! Ehhez 3 szögletes kőre van szükség. A segítség 0 TVP-be kerül (13. jellempróba). Utad során felfedezel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Chara-din rúnaköve. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Elenios oltárt. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy sörsátor van. Északra egy tavacska van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy uzbány. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Megveted a lábad, és a rövid íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod az uzbány jobb vállát. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval többször eltalálod az uzbány fejét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal csak érinted az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Belecsipked az uzbány a jobb karodba és a nyakadba. (3 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval többször eltalálod az uzbány jobb lábát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod az uzbány bal szárnyát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány csípés eltalálja a jobb lábadat. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [42,5] Épületek tűnnek fel. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Ráismersz a lényre. Egy útonálló. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 kerek kő. Megsoroztad az útonálló bal lábát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal felnyársalod az útonálló testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd az útonálló testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az útonálló vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy tűzbokrot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy sörsátrat. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kedves kaladozó! Ha Sheran papja vagy, kérlek üzenj Annaknak (5604)! " Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Van itt egy fegyverbolt (537. épület.), egy vegyesbolt (538. épület.), egy városháza (Shaddar) (539. épület.) és egy fogadó a Sánta Sullárhoz. (607. épület.).
Összefutsz Silistrával. Sheran követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy örökkéval. rubinját és egy virág szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy gyilkos tetű trófea és egy varkaudar kölyök trófea ékesíti. Jobb kezében egy varkaudar lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy rövid íj.
Leheletnyi csókot hint feléd, de te csak zavarodottan pislantasz.
Ahogy tovább gyalogolsz, észreveszed egy szőke, tüsi hajú, piros szemű törpe férfi táborát. Kurta szakálla és rövid bajsza van. Raia követője. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy kígyóbőr kesztyűt, egy nap szimbólumot és egy vassisakot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy ork sámán trófea, egy vérszomjas csüldő trófea és egy mutáns pók trófea színesíti. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Tisztán érzed auráját: fehér, jelezve, hogy jó. Nálad ő jóval tapasztaltabbnak látszik - a harcban biztos, hogy alulmaradnál. Elkerülöd a táborhelyet, mielőtt a másik még észrevenne.
Összeakadsz Fullánkkal. Egy bakkura csizmát, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy denevér szimbólumot és egy kígyóbőr kesztyűt visel. Fegyverzetét egy alpesi tehén trófea, egy agglomerátor trófea és egy sörényes ubuk trófea ékesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges, mint a Tiéd.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
[47 pontot használtál fel, van még 136.]

be 539 bemész az 539. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Gratulálok! - mondja, és átnyújt egy pénzzel teli erszényt. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [50 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 12 arany.] Innét délkeletre, a Namíd sivatag mélyén gonosz orkok goldugarok tenyésztésével foglalkoznak. Ha sikerülne felkutatnod a kősivatagban elrejtett központot, és megsemmisíteni a létesítményt, komoly jutalomban részesítünk. Egy kémünk szerencsére megszerezte a sötét bázis hevenyészett vázlatát. Az orkok sokak szerint a goldugarokat a város elleni támadásban akarják bevetni. A bölcsek szerint ez a szörny túl buta állat ahhoz, hogy bármire meg lehetne tanítani, de azért jobb az elővigyázatosság... Tessék, a térképvázlat.

8
9
1
5 6 7
3
2
4
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 19. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 33, délre 30 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 131.]

f 37 103 130 kísérletezel a 37. tárggyal a 103. tárggyal a 130. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Lázasan töröd a fejed... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz hebrencs csapdát. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 121.]

kt 147 elkészíted a 147. tárgyat
Legyártottál 1 hebrencs csapdát. [16 pontot használtál fel, van még 105.]

ea 147 1 eladod a 147. tárgyat 1
Egyetlen bolt sincs itt, amely azt a tárgyat megvenné. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ea 33 3 eladod a 33. tárgyat 3
Eladtál 3 lapockacsontot. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ea 1113 1 eladod az 1113. tárgyat 1
Eladtál 1 varkaudar csontot. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 225 1 megveszed a 225. tárgyat 1
Vásároltál 1 orgyilkos tőrt. 16 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 105.]

kf 225 2 kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a kőkalapácsot, majd a bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

ve 88 1 megveszed a 88. tárgyat 1
Vásároltál 1 bronzsisakot. 18 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 105.]

kf 88 kézbeveszed/felveszed a 88. tárgyat
A fejedre teszed a bronzsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 105.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[43,5] Folytatod sétádat a házak közt. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Egy útonálló nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 3 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az útonálló testét. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal felnyársalod az útonálló jobb oldalát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd az útonálló bal oldalát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az útonálló feléd sújt, de csak horzsolja a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az útonálló összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Pusztuljon az összes Dornodon hívő és Dornodon! Shadowfighter " Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt erődítményt. A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " A Barátság Szelleme Benned alszik. Ébreszd fel őt! - Igaz Barátok " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetői vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. "

(Továbbmész...) [44,4] Dombos terepre érkeztél. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hmm, csak egy spagulár. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre rohansz. Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a spagulár fejét. (2 támadással 28 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár bal hátsó lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A spagulár megpróbál patáival letaposni, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy olvasztókemencét. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Messze délre látsz egy Tharr oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy mély kút van. Elrakod a távcsövet. Már majdnem éhen haltál! Az ételre veted magad. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 14 kerek követ. [34 pontot használtál fel, van még 71.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 63.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 55.]

gy 15 gyógyítás 15 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 55.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
[45,3] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy mérges pók. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a mérges pók szőrös testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) A mérges pók még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 5 csepp gyenge mérget. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 3 tüskét.
(Feltételes készítés:) Legyártottál 2 nyílvesszőt.

(Továbbmész...) [46,3] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba).

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) gnóm nyomok vezetnek keletre. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [47,3] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy surranó kígyó lehet. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a surranó kígyó testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A surranó kígyó összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 surranó kígyó bőrt. 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mákrózsa bokrot. Egy hatalmas pókhálóba tekeredett alakot pillantasz meg. A pókháló tövében ott üldögél egy kövér pók, úgy látszik, jóllakottan, mert áldozatát egyelőre nem bántja. A szerencsétlen figura még lélegzik, bár nyilván megbénította a méreg. Ha segíteni akarsz, szükséged van egy fáklyára, amellyel elkergeted a pókot és leégeted a hálót. Ez a tevékenység 10 TVP-be kerül (16. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Oppsz, itt járt már valaki! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 tüskét. [43 pontot használtál fel, van még 12.]

e 15 élelemszerzés 12 pontért
Egy bokorban egy fészekbe rejtve, jókora, lila pettyes tojásokat találsz. Ebből lesz a rántotta! (+2 kaja.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy púpos burástya. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 mérgezett tüske. Alaposan megsorozod a púpos burástya fejét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a púpos burástya bal karját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a púpos burástya testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Csáprágójával a púpos burástya megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A púpos burástya farka végigsúrolja a jobb karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 mérgezett tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 59, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[12 pontot használtál fel, van még 0.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól életképes felfedező helyett tapasztalt kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 184 pontot. A következő körben tehát 184 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ACÉLDARÁZS (140. SZÖRNY)
Az acéldarázs mintegy két arasz hosszú, fémesen csillogó testű rovar. Nevét is erről a különös, csillogó bőrről kapta, ami valójában persze nem tartalmaz fémet. Közeledését kellemes, zümmögő hang kíséri, ami persze már nem annyira kellemes, amikor az acéldarázs közel ér, és mérgező fullánkját a testedbe nyomja. A gyorsan röpködő acéldarazsat elég nehéz eltalálni, de ha mégis meg akarod próbálni, talán a legcélszerűbb valamilyen ütőfegyvert alkalmazni.

HEBRENCS CSAPDA (147. TÁRGY)
Ha a hebrencs állkapcsot két drótszőrrel rögzíted, majd egy rugalmas magszimbelet kötsz rá, és kifeszíted, egy ugrásra kész szerkezetet kapsz, amely érintésre összecsapódik, akárcsak az egérfogó! Ezt a szuper csapdát a KT 147 paranccsal készítheted el a fenti komponensekből, 16 pontért. Ha akarod, táborozás előtt kikészítheted a H 147 paranccsal, 3 pontért. így némileg védve leszel azoktól a tolvajoktól, akik esetleg táborozás közben lopni próbálnak tőled - 2d4 életpontot sebez azon, aki belelép (és természetesen te is felfigyelsz a próbálkozására).

ORGYILKOS TŐR (225. TÁRGY)
A tyrgek által használt tőr valamilyen általad ismeretlen állat csontjából készült. Bár nagyon vékony, különösen ellenállónak és hegyesnek látszik. Ez a balkezes fegyverként is használható szúrófegyver 2d4+4 sebzésű, annak ellenére, hogy a tyrg méreg már rég lekopott róla.

BRONZSISAK (88. TÁRGY)
A bronz felfedezése után magától adódik egy csomó új felfedezés - ezek egyike a bronzsisak. A bronzsisakot természetesen bronzból kell kikalapálnod, kőkalapáccsal. Ehhez szükség van 2 ón- és 2 rézdarabra, meg persze egy olvasztókemencére. Ha mindez adott, a KT 88 parancs hatására, csekély 45 pontért elkészül ez a 3-as védettséget adó sityak.

RÉZDARAB (70. TÁRGY)
Gyakran lehet a földben ásva furcsa, sárga színű, kemény anyagot találni. Ezt a bölcsek réznek nevezik, és állítólag abból az időből maradtak itt darabjai, amikor a fémek még gyakoribbak voltak. Bár a réz elég gyakori, és nem annyira értékes, mint más fémek, sok dologra használhatod, amíg nem találsz valami jobbat. Megmunkálásához elengedhetetlenül szükséges a kőkalapács.

KARAKTERLAP

Garthis the Red, egy barna, copfos hajú, szürke szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 44. fordulód.

Erő: 17 Szint: 10 Merészség: 6/1 Magasság: 154 cm
IQ: 15 Támadás: 9 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 20 Védekezés: 14 Menekülés: 30 % Életkor: 142/142 év
Egészség: 13 Életpont: 137/136 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 2
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 16 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 201 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 847 TP-t kaptál. Jelenleg 12 130 TP-d van. A következő szinthez még 4 870 TP szükséges. Trófeáid: proteinfecske, alpesi tehén, mutáns pók.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 9 vágófegyverek: 2
ütőfegyverek: 7 lőfegyverek: 14

Feltételes fegyverváltás: csontszurony (#12) << mandibulakasza (#127) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -2.); kerek kő (#19) (3 -4.); kerek kő (#19) (5 .); mérgezett tüske (#23) (6 .); nyílvessző (#108) (7 -); nyílvessző (#108) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
47,26 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 47

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1316 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 18 (+1) 3. lopás: 1
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 15 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. szörnyismeret: 1 9. zárnyitás: 2
10. vadászat: 11 11. bányászat: 3 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 42 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
lopsz a gnómoktól (6) surranó kígyó bőrt (#47)
gyógyítasz 20% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
kutatsz max. 8 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 14 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 2 darabot ), tüskét (#22) (max. 8 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 4 darabot )

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. kastély (528): 10. labirintus (32,22). városháza (Shaddar) (539): 19. labirintus (53,38).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 19.

Összsúly: 42.60 kg Megterheltség: 96%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 150% alatt van.
Még 100 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 arany (#50) 2 drótszőr (#37) 1 hebrencs állkapocs (#130)
3 lapockacsont (#33) 4 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103)
1 varkaudar csont (#1113) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzsisak (#88) 4 gyenge méreg (#26) 1 hebrencs csapda (#147)
1 kaja (#2) 5 kerek kő (#19) 1 orgyilkos tőr (#225)
1 rézdarab (#70) 1 surranó kígyó bőr (#47) 8 tüske (#22)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

41 42 43 44 45 46 47 48
2
3
4
5
6
7
8
9
(42,5) útonálló (#130), fegyverbolt (#537), vegyesbolt (#538), városháza (Shaddar) (#539), fogadó # (#607), tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), sörsátor (#486), Silistra (6107. kalandozó), egy törpe férfi, Fullánk (6113. kalandozó)
(43,5) útonálló (#130), tavacska, erődítmény (#488)
(43,6) patak, Raia oltár, 13. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, uzbány (#102)
(43,7) mutáns pók (#117), patak, oltár, 19. jellempróba, acéldarázs (#140)
(44,4) spagulár (#82), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155)
(45,3) oltár, mérges pók (#20)
(46,3) 1. jellempróba
(47,3) surranó kígyók (#30), mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 16. jellempróba, oltár, púpos burástya (#92)

Üzenet küldése a karakternek