42. forduló, 44. forduló, Thord összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. márc. 23. 23h:16'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 43. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: márc. 24.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5187
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 1

THORD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [74,25] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.)
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy bakkura nyomára vezet. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. [10 pontot használtál fel, van még 174.]

v 13 elmormolod a 13. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Hamarosan összegyűlik a szükséges varázsenergia. Egy végső mozdulattal előhívod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 169.]

v 12 elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Megidézted az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 164.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[73,26] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vadtroll lehet. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a vadtroll ragyás bőrét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vadtroll testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd a vadtroll bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de a vadtroll karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-12 életpont)! A vadtroll összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy művészi porolitot. Délkeletre nézve látsz egy mély szakadékot. Délre egy sziklafészek van. Délnyugatra egy világítótorony van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy emberevő. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod az emberevő fejét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával eltalálod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Csontkéssel megbököd az emberevő testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 6 életpontot vesztettél. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod az emberevő ragyás irháját. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Az emberevő csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny kiszakít belőled egy kis húst, és hamm, bekapja! Még 7 életpontot vesztettél. Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 43, sebződés: 27, gyógyulás: 0, összesen: -27 ÉP}

Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, friss törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 2 kerek követ.

(Továbbmész...) [72,27] A vidék továbbra is alacsonyhegység.
(Feltételes foglyul ejtés:) Hatodik érzéked egy alpesi tehén jelenlétét jelzi. Kemény munkával kiásol egy jókora gödröt, majd galyakkal, füvekkel letakarod. Rövid keresgélés után megtalálod a szörnyet. Minden tudományodat bevetve, megpróbálod a csapdába csalni! Oppsz, az alpesi tehén kikerülte a csapdát! Micsoda pech! Te voltál a béna? Vagy a szörny volt éber? Ki tudja! Elkullogsz. [24 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy világítótornyot.
(Vándorcirkusz:) Egyszercsak vidám beszéd és nyikorgó szekérkerék hangja üti meg füledet. Hamar megpillantod az út mellett táborozó cirkuszkaravánt. Hirtelen, szinte a semmiből, előtted terem egy szívélyes törpe és arra kér, vegyél részt valamelyik játékukban. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy sziklafészket. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy művészi porolit van. Délnyugatra egy vaskohó van. Nyugatra egy Tharr oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Nocsak, itt van valami érdekes! Még egész friss törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [71,27] Az igazi hegyek végképp eltűnnek, dombvidéken vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Csak egy szeppent rákfatty. Megvető mosollyal várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a szeppent rákfatty testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Ellenfeled ragasztót köp! Elsápadsz: a nálad levő 2 vasérc úgy összeragadt, hogy használhatatlanná vált! Itt a bosszú ideje... Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a szeppent rákfatty kitines ollóját. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a szeppent rákfatty kitines ollóját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Gyengül a védelmed - a szeppent rákfatty ollója véres sebeket ejt a testeden. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szeppent rákfatty jobb oldalát. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a szeppent rákfatty jobb első lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Túlbuzgó szabó módjára a szeppent rákfatty összevagdalja az oldaladat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szeppent rákfatty fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver). Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Tharr híveié. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Borzas Ámlin orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Egyszercsak megpillantasz egy vermet. Egy kövér ember nő üldögél benne. Elhaló nyöszörgéssel próbálja a segítségedet kérni. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy szuperkötélre és 8 TVP-re (42. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 rézdarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Messze délkeletre látsz egy művészi porolitot. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy szürke kastély (551. épület.). Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek délre, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
Találkozol egy vörös, hosszú hajú, piros szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr követője. Egy bronzpáncélt, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy rézsisakot visel. Felszerelését egy ragyás burástya trófea, egy nukleáris cickány trófea és egy dombi yeti trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy parittya.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Radul. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. " [61 pontot használtál fel, van még 103.]

le 90 leveszed/lerakod a 90. tárgyat
Lecsatolod a bronzpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 103.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Egy óra telik el buzgó mormolással. Aztán előveszed a bronzpáncélt, és az oltárra helyezed. Hatalmas lobbanással eltűnik az áldozat - úgy látszik, elfogadta az isten! Megérkezik a telepatikus üzenet.
- Gratulálok, ezt jól csináltad! Jutalmat érdemelsz. (+1 max. életerő, +3 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve csupasz izom. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank. 2.) Hozz egy grifftojást. 3.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát. [30 pontot használtál fel, van még 73.]

kf 51 kézbeveszed/felveszed az 51. tárgyat
Magadra öltöd a bőrpáncélt. [0 pontot használtál fel, van még 73.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Bekopogtatsz, mire elősuhan a lidérc. Még mindig borzongva, de követed a gróf színe elé. Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. A gróf mosolyog, amikor elmondod, hogy megtaláltad a rejtekhelyet. [150 tapasztalati pontot kaptál.] Majd előveszi a következő térképet, és eléd teríti. Ez talán már egy kicsit keményebb feladat lesz.

5 11
6
8
10
1 2 7
9
3
12
4
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 34. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 24, délre 15 mérföldre található.

Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 68.]

m 4 4 2 mozogsz délre, délre, keletre
[71,28] Még mindig dombos terepen vagy. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " I't LyáRRtam - Buldózer " Észreveszel egy vaskohót. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Xantorg előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy világítótornyot. Keletre nézve látsz egy művészi porolitot. Délkeletre egy vaskohó van. Délre egy oltár van. Nyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos tetű közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Csontkéssel kicsit megsebzed a gyilkos tetű testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával felnyársalod a gyilkos tetű fejét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel meghorzsolod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű belecsíp a derekadba. (1 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 240 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 35, gyógyulás: 0, összesen: -35 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az iszappakolás már sok emberen segített. A harci disznók által otthagyott dagonyánál jobbat nem is találhatnál. Belemerülsz úgy, hogy csak az orrod hegye látszódjon, majd halkan százig számolsz. A hatás frenetikus. (+25 életerő.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Még egész friss kobudera nyomok vezetnek délre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 1 kerek követ.

(Továbbmész...) [71,29] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. A feléd közeledő piromenyét mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a piromenyét bal vállát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (10 életpontot vesztettél.) Elszántan ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a piromenyét testét. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a piromenyét fejét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A piromenyét fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A piromenyét még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy gyöngymangó bokrot. Érett termése van. Begyűjtesz 2 gyöngymangót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Találsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy művészi porolitot. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy oltár van. Délnyugatra egy Dornodon oltár van. Északnyugatra egy oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek keletre, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délnyugatra, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre, friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [72,29] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy krómkaktuszt. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy vaskohót. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délkeletre egy Elenios oltár van. Délnyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy művészi porolit van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy királygyík nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Fegyvert váltasz: előkapod a csontszablyát. Vad csatakiáltással, felemelve a csontszablyát a másikra rohansz. Csontszablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a királygyík fejét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a királygyík testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét kilökve, kisebb sebet ejt bal kezeden. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A királygyík még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Friss troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [68 pontot használtál fel, van még 0.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

m 2 mozogsz keletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

fog 14 219 elfogod a 14. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

szk 14 keresed a 14. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy rambó bogarat. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 0.]

h 242 használod a 242. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még -1.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. A testedben levő méregtől egyre gyengébb vagy (-3 életerő.) Remélhetőleg most már teljesen lebomlott a szervezetben. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben -1 pontod maradt, ebből a következő körre -1 pontot vihetsz át. Kapsz még 183 pontot. A következő körben tehát 182 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

CSUPASZ IZOM (28. VARÁZSLAT)
Ez a varázslat megnöveli az erődet, lehetővé téve, hogy ellenfeleiden még nagyobbat sebezzél és több fegyvert, páncélt tudj cipelni. Kezdők eggyel, profik kettővel vagy akár hárommal is meg tudják így egy fordulóra növelni az erejüket. A varázslat elmondása a V 28 paranccsal, 10 VP-ért történik.

KARAKTERLAP

Thord, egy kopasz, piros szemű alakváltó férfi vagy. Fekete a bőröd. Tharr követője vagy. Ez a 43. fordulód.

Erő: 18 (20) Szint: 11 Merészség: 3/5 Magasság: 181 cm
IQ: 17 Támadás: 10 Agresszió: 5 Testsúly: 83 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 9 Menekülés: 30 % Életkor: 35/35 év
Egészség: 14 Életpont: 154/107 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 18 (19) Varázspont: 41/6 Pénz: 81 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 262 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 777 TP-t kaptál. Jelenleg 24 981 TP-d van. A következő szinthez még 19 TP szükséges. Trófeáid: szeppent rákfatty, ork sámán, halálmadár. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 11 vágófegyverek: 6 ütőfegyverek: 8 (+1)
lőfegyverek: 12

Feltételes fegyverváltás: csontszablya (#64) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); kerek kő (#19) max. 1 db (2 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
72,72 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 75

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 188 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 16 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 3 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 15
7. titkosírás: 1 8. felderítés: 1 9. teológia: 6
10. szörnyismeret: 3 11. zárnyitás: 3 12. vadászat: 2
13. bányászat: 10

FELTÉTELES PARANCSOK (még 44 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot )
elfogod alpesi tehenet (#91) fedett veremmel (#219), rambó bogarat (#14) fedett veremmel (#219)
Barátságosság (aktív: 9, max: 50)
vízionár (#66), mutáns pók (#117), proteinfecske (#139), trollfa (#80), süvítő rája (#113), agglomerátor (#138), téfea magoflux (#98), tesh alligátor (#353), pszi elementál (#221)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse I (#13) erőpajzs I (#12)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Hozz egy grifftojást.
3.) Bizonyítsd rátermettséged: apríts fel egy trollfát.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): kész. apró gnómlak (531): kész. törpe házikó (532): kész. szürke kastély (547): 34. labirintus (70,4).

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7, 13, 14, 15, 16, 33, 34, 53.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 5.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bakkura csizma (#96) 1 * bőrpáncél (#51) 1 bőrsisak (#57)
1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 mászókarom (#78) 1 * rézsisak (#72)
Fegyverek és lövedékek
1 * bronzhegyű lándzsa (#87) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 * csontkés (#11)
1 csontszablya (#64) 9 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 16 mérgezett tüske (#23) 1 * parittya (#18)
1 szöges bunkó (#8) 17 ubuk tüske (#131)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * két kard szimbólum (#144)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 5 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
5 kaja (#2) 1 kötél (#92) 1 távcső (#42)
1 + tüskecsapda (#242) 1 vaskulcs (#183) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 aranyló ugarhéj (#100) [bennük 20 csepp tinta (#101), fér még: 0]
4 kavadu iszák (#25) [bennük 28 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 12]
4 vizestömlő (#3) [bennük 68 korty víz (#27), fér még: 12]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
2 acélpengőke (#231) 2 antilopbőr (#48) 6 aurach fog (#657)
2 bordacsont (#16) 31 drótszőr (#37) 4 evaporőr háj (#105)
6 fekete gyöngy (#99) 1 fémrúd (#104) 6 grákóbőr (#41)
4 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130) 2 kaktusztüske (#114)
1 karbin plazma (#199) 2 királygyík bőr (#44) 1 lapockacsont (#33)
42 madártoll (#112) 3 magszim bél (#103) 4 mandibulapenge (#125)
1 móri gyümölcs (#116) 4 óndarab (#85) 14 pirkit (#153)
18 rézdarab (#70) 5 rókafarok (#124) 24 sallank karom (#128)
7 smirglilevél (#29) 12 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
7 szárnyas hernyó (#69) 1 szvó-ektoplazma (#151) 2 tigroszlán fog (#63)
2 varányszem (#30) 1 varkaudar csont (#1113)

Összsúly: 62.34 kg Megterheltség: 103%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 85 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bronzpáncél (#90) 3 kaja (#2) 1 kerek kő (#19)
2 vasérc (#152) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 gyöngymangó (#135) 1 királygyík bőr (#44) 2 pirkit (#153)
3 rézdarab (#70)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

70 71 72 73 74 75
24
25
26
27
28
29
30
(71,27) szeppent rákfatty (#186), szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), 42. jellempróba, egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86), érclelőhely, Radul (5551. kalandozó)
(71,28) vaskohó (#155), művészi porolit (#720), 45. jellempróba, oltár, gyilkos tetű (#116)
(71,29) piromenyétek (#99), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 33. jellempróba
(72,27) alpesi tehén (#91), világítótorony (#156)
(72,29) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), 26. jellempróba, vaskohó (#155), érclelőhely, királygyík (#26)
(73,26) vadtrollok (#70), Tharr oltár, vaskohó (#155), Chara-din monolitja (#534), emberevő (#119)

Üzenet küldése a karakternek