Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje |
Betáplálva: 2012. febr. 9. 9h:07' EZ A 568. JÁTÉKHETED, 41. FORDULÓD 569. játékheted kezdete: febr. 15. A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk. Ez a forduló 31 zsetonba került. E-mail! |
KALANDOZÓ: #5957 SZÁMLA : XXXX |
kno 3 1 | képesség-növelés 3 |
kno 9 2 | képesség-növelés 9 |
flh 6 176 | felt. lőfegyver haszn. 6 a 176. tárggyal |
kf 123 | kézbeveszed/felveszed a 123. tárgyat |
ek 116 30 5 | t. energia kisütése: 116 30 5 |
im | imádkozol |
m 8 8 8 | mozogsz északra, északra, északra |
(Továbbmész...) [72,65] Továbbra is alacsonyhegység.
(Továbbmész...) [72,64] Hatalmas, meredek hegyek között jársz. Ez már magashegység. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy nyuhaj karbin. (ld. enc.) Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.
m 8 8 8 | mozogsz északra, északra, északra |
Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rontasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a hegyi rák testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A szörny ollójával meghorzsol. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rákpáncélt. 101 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 29, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}
(Továbbmész...) [72,62] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy rőtmanó nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.
Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a rőtmanó tüskés bőrét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A rőtmanó karmai majdnem eltalálnak! A rőtmanó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
80 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
(Továbbmész...) [72,61] Épületek tűnnek fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 70 pontot kell rákölteni.) A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy főutcát. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Elenios híveié. Látsz egy fellegvárat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) (ld. enc.) A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy útonálló. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.
Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az útonálló testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Az útonálló lendületes ütése célt téveszt. Az útonálló még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
m 8 8 | mozogsz északra, északra |
Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra rontasz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az útonálló nyakát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz az útonálló csapása elől. Göcsörtös bunkóval megütöd az útonálló testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Elhajolsz az útonálló ütése elől, de a fejed tetejét így is horzsolja. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
89 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}
(Továbbmész...) [72,59] Folytatod sétádat a házak közt.
be 669 | bemész a 669. épületbe |
deus ex machina (#1) 37 ap /db, | kaja (#2) 1 ap /db, | szöges bunkó (#8) 15 ap /db, | bunkósbot (#9) 1 ap /db, |
csontkés (#11) 3 ap /db, | csontszurony (#12) 3 ap /db, | sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, | vadász tatu bőr (#15) 1 ap /db, |
bordacsont (#16) 3 ap /db, | ormánygőte csont (#21) 4 ap /db, | mérgezett tüske (#23) 1 ap /db, | gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, |
varányszem (#30) 1 ap /db, | lapockacsont (#33) 6 ap /db, | fáklya (#36) 1 ap /db, | kis vaskulcs (#40) 4 ap /db, |
grákóbőr (#41) 4 ap /db, | királygyík bőr (#44) 4 ap /db, | kis bőrpajzs (#45) 7 ap /db, | surranó kígyó bőr (#47) 3 ap /db, |
antilopbőr (#48) 4 ap /db, | kígyóbőr kesztyű (#49) 7 ap /db, | bőrpáncél (#51) 7 ap /db, | bőrsisak (#57) 7 ap /db, |
tigroszlán fog (#63) 1 ap /db, | csontszablya (#64) 3 ap /db, | szöges páncél (#65) 36 ap /db, | szöges bőrpajzs (#66) 24 ap /db, |
kék orchidea (#68) 6 ap /db, | rézdarab (#70) 1 ap /db, | rézpáncél (#71) 36 ap /db, | rézsisak (#72) 10 ap /db, |
rézpajzs (#73) 21 ap /db, | rézkulcs (#75) 9 ap /db, | bronzkulcs (#76) 13 ap /db, | mászókarom (#78) 15 ap /db, |
lapkorong (#80) 3 ap /db, | mérleg (#81) 12 ap /db, | díszes rézpajzs (#84) 22 ap /db, | óndarab (#85) 3 ap /db, |
bronzhegyű lándzsa (#87) 15 ap /db, | bronzsisak (#88) 13 ap /db, | bronzpajzs (#89) 24 ap /db, | bronzpáncél (#90) 48 ap /db, |
bronzhegyű nyíl (#94) 7 ap /db, | bakkura bőr (#95) 3 ap /db, | bakkura csizma (#96) 16 ap /db, | rákpáncél (#97) 6 ap /db, |
rákpajzs (#98) 15 ap /db, | fekete gyöngy (#99) 9 ap /db, | tinta (#101) 1 ap cseppje, | vízionár szem (#102) 4 ap /db, |
magszim bél (#103) 7 ap /db, | fémrúd (#104) 12 ap /db, | evaporőr háj (#105) 7 ap /db, | fabontó (#106) 7 ap /db, |
rövid íj (#107) 12 ap /db, | nyílvessző (#108) 1 ap /db, | vapár ág (#110) 15 ap /db, | hosszú íj (#111) 30 ap /db, |
madártoll (#112) 1 ap /db, | ezüst nyaklánc (#117) 15 ap /db, | dözmöng szív (#122) 4 ap /db, | göcsörtös bunkó (#123) 12 ap /db, |
mandibulapenge (#125) 4 ap /db, | bronzpenge (#126) 18 ap /db, | mandibulakasza (#127) 37 ap /db, | sallank karom (#128) 3 ap /db, |
hebrencs állkapocs (#130) 6 ap /db, | ubuk tüske (#131) 1 ap /db, | csuklyavirág (#133) 1 ap /db, | mérg. ubuk tüske (#137) 3 ap /db, |
koponya szimbólum (#139) 15 ap /db, | denevér szimbólum (#140) 15 ap /db, | villám szimbólum (#145) 15 ap /db, | hebrencs csapda (#147) 22 ap /db, |
mocsári penke (#148) 1 ap /db, | szvó-ektoplazma (#151) 15 ap /db, | vasérc (#152) 3 ap /db, | pirkit (#153) 3 ap /db, |
nyu-shuriken (#157) 18 ap /db, | ezüst karkötő (#158) 21 ap /db, | kis vaspajzs (#159) 24 ap /db, | vassisak (#160) 27 ap /db, |
nagy vaspajzs (#161) 33 ap /db, | borostyán függő (#162) 9 ap /db, | karócsapda (#163) 18 ap /db, | vasvért (#164) 90 ap /db, |
ugh méreg (#166) 3 ap cseppje, | uzbány csőr (#169) 9 ap /db, | rövid kard (#171) 24 ap /db, | téfea-agy (#172) 12 ap /db, |
harci kalapács (#174) 30 ap /db, | vashegyű nyíl (#176) 7 ap /db, | ezüst gyűrű (#180) 9 ap /db, | vasalt bunkó (#181) 52 ap /db, |
vashegyű lándzsa (#182) 27 ap /db, | vaskulcs (#183) 15 ap /db, | ezüst kulcs (#184) 18 ap /db, | nagy bronzkulcs (#185) 21 ap /db, |
nagy vaskulcs (#186) 24 ap /db, | mérgezett vasnyíl (#187) 12 ap /db, | mérg. ubuk dobónyíl (#188) 10 ap /db, | aranylánc (#191) 30 ap /db, |
gyöngysor (#192) 72 ap /db, | aranygyűrű (#193) 18 ap /db, | arany karperec (#194) 39 ap /db, | obszidián függő (#195) 15 ap /db, |
trófea nyaklánc (#196) 45 ap /db, | igazgy. fülbevaló (#197) 30 ap /db, | dorony tüdő (#212) 12 ap /db, | praglonc hártya (#215) 300 ap /db, |
ketrec (#216) 114 ap /db, | dobóháló (#221) 12 ap /db, | láncing (#222) 300 ap /db, | varkaudar lándzsa (#224) 7 ap /db, |
orgyilkos tőr (#225) 12 ap /db, | ramit kő (#226) 4 ap /db, | obszidián karkötő (#229) 45 ap /db, | lánckesztyű (#230) 225 ap /db, |
acélpengőke (#231) 4 ap /db, | ilkin érc (#232) 4 ap /db, | furulya (#233) 10 ap /db, | tatu dob (#234) 6 ap /db, |
lajhár csont (#236) 4 ap /db, | tankány karom (#237) 15 ap /db, | lant (#238) 22 ap /db, | pular kristály (#239) 12 ap /db, |
kis aranykulcs (#240) 24 ap /db, | tüskecsapda (#242) 12 ap /db, | nyílcsapda (#243) 33 ap /db, | kvazár (#244) 16 ap /db, |
márványkulcs (#245) 24 ap /db, | nagy aranykulcs (#246) 36 ap /db, | fekete bőrcsizma (#247) 24 ap /db, | tatu ködmön (#255) 6 ap /db, |
kristálygömb (#265) 15 ap /db, | gromak bőr (#268) 12 ap /db, | szürke bőrkesztyű (#271) 18 ap /db, | aranytű (#272) 6 ap /db, |
ametiszt medál (#275) 42 ap /db, | sárga erőöv (#276) 187 ap /db, | rejtőköpeny (#277) 21 ap /db, | umbatari karkötő (#278) 150 ap /db, |
Mágikus Koponya (#279) 600 ap /db, | tyrex csont (#280) 45 ap /db, | raptor karom (#281) 18 ap /db, | jégszív (#282) 22 ap /db, |
bíbor erőöv (#291) 450 ap /db, | varkaudar páncél (#294) 15 ap /db, | elit csatavért (#295) 45 ap /db, | arx formázó minta (#298) 37 ap /db, |
bev formázó minta (#299) 37 ap /db, | cru formázó minta (#300) 37 ap /db, | kőszem (#304) 7 ap /db, | réz papi karkötő (#307) 150 ap /db, |
ezüst papi karkötő (#308) 225 ap /db, | arany papi karkötő (#309) 600 ap /db, | varkaudar csizma (#317) 30 ap /db, | ezüsttőr (#322) 12 ap /db, |
ezüsthegyű nyíl (#323) 6 ap /db, | ezüstshuriken (#327) 12 ap /db, | csontpálca (#329) 56 ap /db, | mutáns csont (#331) 6 ap /db, |
huhogó bibe (#332) 12 ap /db, | királyi korona (#338) 187 ap /db, | rézgolyó (#343) 1 ap /db, | shinai gömb (#348) 180 ap /db, |
tolmokov-koktél (#351) 12 ap /db, | molluszk ház (#353) 3 ap /db, | degradátor váladék (#354) 3 ap kortyonként, | szockó hólyag (#355) 4 ap /db, |
quwarg tojás (#360) 3 ap /db, | Eldaran karkötője (#373) 375 ap /db, | moa obszidián (#380) 18 ap /db, | moa üveggömb (#383) 7 ap /db, |
halcsont (#390) 3 ap /db, | álompor (#396) 1 ap /db, | zafír erőöv (#397) 11250 ap /db, | réz fejpánt (#406) 10 ap /db, |
bronz fejpánt (#407) 13 ap /db, | kígyóbőr öv (#410) 12 ap /db, | bányászcsákány (#434) 15 ap /db, | réz masszariasztó (#436) 12 ap /db, |
arany masszariasztó (#437) 21 ap /db, | ónix masszavadító (#438) 18 ap /db, | Tharr pajzsa (#459) 5040 ap /db, | ostromlétra (#510) 7 ap /db, |
zafír medallion (#514) 37 ap /db, | varkaudar szablya (#516) 30 ap /db, | troll dorong (#550) 75 ap /db, | csatabárd (#555) 33 ap /db, |
aranytoll (#572) 60 ap /db, | hro formázó minta (#601) 37 ap /db, | rinóbőr (#651) 7 ap /db, | darázsszárny (#652) 6 ap /db, |
darázsfarok (#654) 21 ap /db, | liumbe hajtás (#655) 6 ap /db, | aurach fog (#657) 1 ap /db, | elf csont (#664) 6 ap /db, |
elkarog szőr (#665) 1 ap /db, | nektoraf faggyú (#667) 4 ap /db, | sáska amulett (#668) 22 ap /db, | rakolits por (#669) 10 ap /db, |
szulfagor agyar (#677) 6 ap /db, | troll csont (#704) 6 ap /db, | kobudera csont (#705) 6 ap /db, | gnóm csont (#706) 6 ap /db, |
rőtmanó kacagány (#714) 7 ap /db, | gyémánt karperec (#728) 180 ap /db, | rubin fejék (#729) 210 ap /db, | smaragd orrkarika (#730) 150 ap /db, |
gyöngyberakásos öv (#732) 195 ap /db, | jegygyűrű (#736) 75 ap /db, | kitintüske (#879) 6 ap /db, | párducbőr (#1066) 15 ap /db, |
jegesmedve bunda (#1067) 15 ap /db, | rozmárfog (#1069) 4 ap /db, | yetiszív (#1070) 12 ap /db, | féregbél (#1071) 6 ap /db, |
ulkor gyöngy (#1072) 22 ap /db, | varkaudar látógömb (#1107) 450 ap /db, | varkaudar csont (#1113) 6 ap /db, | varkaudar korbács (#1134) 45 ap /db, |
varkaudar pálinka (#1137) 33 ap /db, | ryuku tájoló (#1224) 675 ap /db, | bruhatagnyelv (#1230) 10 ap /db, | extra takarmány (#1360) 27 ap /db, |
pókláb (#1378) 1 ap /db, | gourry tojás (#1455) 4 ap /db, | azuka vese (#1462) 13 ap /db, | teknőstojás (#1514) 22 ap /db, |
nodonrod kitűző (#1533) 202 ap /db, | monstrum vállvédő (#1577) 270 ap /db, | griff nyakék (#1579) 180 ap /db. |
álompor (#396) 1 ap /db, | antilopbőr (#48) 3 ap /db, | aranyló ugarhéj (#100) 4 ap /db, | ásó (#34) 5 ap /db, |
bronzsisak (#88) 9 ap /db, | bumeráng (#249) 4 ap /db, | deus ex machina (#1) 25 ap /db, | dobóháló (#221) 8 ap /db, |
dözmöng szív (#122) 3 ap /db, | fekete bőrcsizma (#247) 16 ap /db, | fekete gyöngy (#99) 6 ap /db, | fűszertartó (#210) 6 ap /db, |
fúvócső (#20) 4 ap /db, | göcsörtös bunkó (#123) 8 ap /db, | grákóbőr (#41) 3 ap /db, | gromak páncél (#270) 30 ap /db, |
gyenge méreg (#26) 1 ap cseppje, | gyöngymangó (#135) 2 ap /db, | hosszú íj (#111) 20 ap /db, | kavadu iszák (#25) 2 ap /db, |
királygyík bőr (#44) 3 ap /db, | madártoll (#112) 1 ap /db, | nap szimbólum (#141) 10 ap /db, | ormánygőte csont (#21) 3 ap /db, |
rákpáncél (#97) 4 ap /db, | rókafarok (#124) 3 ap /db, | rövid kard (#171) 16 ap /db, | sünmedve tüske (#14) 1 ap /db, |
szeksztáns (#32) 20 ap /db, | szürke bőrkesztyű (#271) 12 ap /db, | távcső (#42) 16 ap /db, | tüskecsapda (#242) 8 ap /db, |
uzbány csőr (#169) 6 ap /db, | vadász tatu bőr (#15) 1 ap /db, | vashegyű nyíl (#176) 5 ap /db, | vizestömlő (#3) 7 ap /db, |
zárnyitó készlet (#39) 12 ap /db, | szvó-ektoplazma (#151) 10 ap /db áron. |
be 697 | bemész a 697. épületbe |
pbe 1000 | beraksz a bankba 1000 aranyat |
m 2 | mozogsz keletre |
be 685 | bemész a 685. épületbe |
m 2 | mozogsz keletre |
be 670 | bemész a 670. épületbe |
be 683 | bemész a 683. épületbe |
h 242 | használod a 242. tárgyat |
h 396 | használod a 396. tárgyat |
v 3 | elmormolod a 3. varázslatot |
Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.
e 30 | élelemszerzés 30 pontért |
e 4 | élelemszerzés 4 pontért |
UNKREÁCIÓ (22. VARÁZSLAT) Ezzel a varázslattal egy tárgyat alkotóelemeire tudsz bontani: például egy kőhegyű lándzsát kőkésre és botra. A varázslat képes anyagot teremteni (pl. elhasznált smirglilevél unkreációja) és ötvözeteket (pl. bronz) bontani. 2. paraméterként azt a tárgyat kell megadnod, amelyet unkreálni akarsz. Elmondása feleannyi VP-be kerül, mint ahány TVP a tárgy elkészítése volt. Pl. V 22 7 hatására a kőhegyű lándzsát 6 VP-ért alkotóelemeire bontod. Egyszerre mindig csak egy tárgyat unkreálhatsz. |
NYUHAJ KARBIN (110. SZÖRNY) A nyuhaj karbin egy humanoidra emlékeztető, de kocsonyás, zseléfejű, csápos teremtmény. Fizikai támadást csak csápjaival tud végrehajtani, és ez is elég csekély, DE: sikeres csapásai az erődet szívják el, vagyis permanensen csökken tőle eggyel az erőd! Ez az oka, hogy a nyuhaj karbint soha nem fogod megtámadni, bármekkora is a merészséged, csak akkor, ha feltételes támadást adsz ki rá. Bármilyen fegyverrel könnyedén agyonverheted, de legjobb a vágófegyver. |
ELHAGYOTT BÁNYA (1685. TÁRGY) Sziklás hegyek oldalában néha sötéten tátongó nyílásokra bukkanhatsz. Nem mások ezek, mint régi, elhagyatott bányák bejáratai. Ki tudja, mit rejt a mélyük? Ha kíváncsi vagy rá, bemerészkedhetsz, hogy körülnézz. Ha a bányászat szakértelmed nincs legalább 13-as, nem merészkedsz be a bányába, hiszen egész biztonsan nem tudnád felmérni, hogy melyek azok a járatok, amelyek nem fognak a fejedre omlani. Ezenkívül egy kötélre is szükséged lesz, és legalább 4-es szintű mászásra, mivel a bányába bejutáshoz egy rendkívül meredek, omladékos járatba kell lemászni. Fáklyára viszont nem lesz szükség, mivel a bányák falán olyan különleges moszat tenyészik, ami halvány, zöldesen foszforeszkáló fénnyel árasztja el a járatokat. Ha lemerészkedsz, a H 92 parancsot kell kiadnod, ezt egy fordulóban egy bányánál egyszer teheted meg. A kutakodás 32 TVP-be kerül. (Ha a feltételeknek megfelelsz, a Feltételes Mászás parancs is kisül az elhagyott bányára.) |
FŐUTCA (399. ÉPÍTMÉNY) Ha egy mezőn befejeződik a városépítkezés, az adott mező lakott területté válik! A kezdetek kezdetén mindössze egyetlen jellemzője lesz, a főutca: a további beépítés ismét csak a kalandozók dolga. Arra, hogy hogyan lehet további épületeket felhúzni, nem nehéz rájönni, kivéve talán a legbutább trollokat! |
HÁZ (400. ÉPÍTMÉNY) Ahá! Kalandozók városa, kalandozók házai! A kalandozók házait csoportok, Közös Tudatok építik fel. Ház építését kizárólag Közös Tudat vezetője ill. a városi tanács tagja kezdeti, de az építkezést ezután bárki folytathatja. Az építésbe rakott TVP változó mennyiségű lehet, attól függően, hogy mekkora házat akartok felhúzni: egy átlagos házikó 3000 TVP-be kerül, egy nagyobb villa vagy bolt 6000 TVP-be, egy kastélynak is nevezhető lak vagy varázslótorony, vagy fegyveres gyakorlásra alkalmas központ 9000 TVP, és egy fellegvár vagy más különleges épület 12000 TVP-t kóstál. A ház építése 50 TVP-nként zajlik, tehát 49 TVP-nyi építéstől a munka semmit sem halad, és 99 TVP-től is csak 50 TVP-nyit. Azt, hogy a sok ház közül melyiket építed, a 3. paraméter megadásával szabályozhatod. Pl. ÉP 400 100 4 hatására a 4. házba építesz. Építkezés kezdetekor nem kell 3. paraméter! Az épületbe a BE 400 <sorszám> paranccsal lehet bemenni, ha már legalább 3000 TVP-t beleépítettek. Ha ebből valamilyen speciális épületet akartok létrehozni (pl. bolt), akkor ezt külön kell a játékvezetőtől kérni. |
ACÉLKOLOSSZUS (35. SZÖRNY) Az acélkolosszusokat a Fairlight-ot követő főmágusok kreálták, különféle őrző, felderítő és egyéb feladatok ellátására. Te legfeljebb, mint bankokat vigyázó biztonsági őröket láthatod őket. Az acélkolosszus mintegy négy méter magas, pusztításra és rombolásra tökéletesen alkalmas, varázslatokkal animált szörny. Anyaga, és az őt védő varázslatok miatt közel elpusztíthatatlan. Pusztító ereje felülmúlja szinte minden, a természetben élő szörnyetegét. Ha harcba keveredsz egy ilyennel, halottnak tekintheted magadat már a csata kezdetén. |
A FÉNY SZENTÉLYE (376. ÉPÍTMÉNY) A fény szentélye mintegy 10 méter átmérőjű, díszes építmény. Oldalai nicsenek, a tetejét a sarkain álló hét karcsú oszlop tartja. Közepén egy hatalmas, díszes kő áll, melyet még VI. Borax ajándékozott az Álomőrző Közös Tudatnak, a ZAN-indukátorokkal szembeni tetteik jutalmául. A szentélyt különös, kékes fény derengi be (mely főleg éjszaka mutat csodaszép látványt), jelezve, hogy a kis épületben a mágia is jelen van - mégpedig Elenioson és Raián keresztül. Hogy ezt mások is tudják, arra példa az a rengeteg zarándok, akik nap-nap után érkeznek, hogy ha csak rövid ideig is, de beléphessenek e helyre. Mert azon kívül, hogy a szentélyt Elenios és Raia papjai oltárként használhatják, a legendák szerint, aki ide belép (a BE 376 paranccsal), azt elárasztja a szeretet, a béke, s gyógyírt talál mindenféle bajára. A szentélybe való belépés után már mozogni nem tudsz, de a következő kör elején automatikusan elhagyod. |
SÁRKÁNYTANYA (492. ÉPÍTMÉNY) Amint eléred a város határát, az utcák lassan eltünedeznek, csak egy keskeny, ám jól kitaposott ösvény vezet kifelé a vadonba. Kíváncsian követni kezded. Az út kanyarogva vezet előre, be a hegyek közé. Az egyik kanyar előtt úgy tűnik, mintha véget érne egy meredek, semmitmondó sziklafal tövében, ám kalandozóösztöneid nem hagynak nyugodni, és addig keresel, amíg egy bokrokkal benőtt rést fel nem fedezel, amelyen túl ismét a jól ismert ösvény folytatódik. Még párszáz méteren át csalogat maga után és játszik veled bújócskát, de végül kiérsz egy völgybe, és tátva marad a szád: szemközt veled egy barlang nyílása tátong. A bejárat akkora, hogy egy kultúrmasztodon-csorda kényelmesen átsétálhatna rajta különösebb tülekedés nélkül, és a nyílás fölött egy furcsa jel fénylik - Egy napkorong előtt körívbe gömbölyödött sárkány varázsgömböt őriz, amelyben viszont egy napot ölelő háromszög látszik. Még sosem láttál hasonlót, ezért rutinosan feltúrod a hátizsákod, előkapod és fellapozod az Encyclopedia Fantasia vonatkozó passzusát, amely természetesen kimerítően tájékoztat a jel erdetéről és történetéről. Megtudod, hogy részeiben a szimbólum már régtől fogva létezik (hiszen Raia, az Aranysárkányok és Rhatt szent jelképeiről van szó), ám ebben a formájában csak egyetlen helyet díszít: a világunkba lassan visszaköltöző aranysárkányok lakóhelyét. Lassan becsukod a szádat, és közelebb óvakodsz. A barlang belsejéből meghatározhatatlan eredetű derengés szűrődik ki. Alighogy belépsz a bejárat homályába, bármilyen halkan is igyekszel osonni, bentről mozgolódást hallasz, és alig pár lépés után egy óriási fejjel találod szemközt magad. Mögötte ott tornyosul maga a sárkány is, de a te látómeződnek így öt-tíz méterről még a fej is sok. Minden bátorságod és harcedzettséged ellenére önkéntelenül teszel két lépést hátra, és ismét becsukod a szádat. Uramisten! Lehet élőlény egyáltalán EKKORA? Egy északi tűzsárkány vidáman körbeszaladgálhatna a hasa alatt (ha nem tiltaná a méltósága :))! Ennek ellenére arckifejezése, bár évezredek bölcsességéről és tapasztalatáról árulkodik, teljesen barátságos. Száját nem nyitja ki, szavait mégis a fejedben hallod zengeni: "Üdvözöllek, kalandozó! Tudom, mi jár a fejedben, de ne félj. Lehet, hogy a világ gonosz, és lehet, hogy más sárkányok is azok, de az aranysárkányok sohasem bántották a magadfajta halandókat. Mi a rend és teremtés Urát szolgáljuk, ezért csak figyelünk, tanulunk, és tanítunk, ha van kit. Ha egy kis nyugalomra vágysz a folyamatos készenlét után, barlangom előtted is nyitva. Nyugodt pihenésed lesz, én vigyázok rád." A következő pillanatban félelmed semmivé foszlik, csak egy kis kellemes csodálkozás marad a helyén. "Nézz körül nyugodtan." - olvas tovább vendéglátód a gondolataidban. Ahogy beljebb sétálsz, egy monumentális barlangteremhez érsz, amelynek teteje a homályba vész. Aranyos derengés tölti be a teret, amelynek forrása a terem közepén álló kőkút. Belepillantva mintha egy másik világot látnál a fenekén - mint ahogy azt is látsz. Felhőből épült paloták sorakoznak a messzeségben, közöttük kisebb-nagyobb sárkányok és humanoidok repkednek. Ki nem mondott kérdésedre azonnal érkezik a válasz: "Ez a tudatkút, amit pedig odaát látsz, az az a sík, ahová Mesterünkkel együtt annak idején visszahúzódtunk. Nem, te nem tudsz innen odajutni. Érintsd csak meg a "vizet": folyékonynak tűnik és hullámzik, de ha hozzáérsz, kemény, mint a legkeményebb gyémánt. Ehhez még sokat kell nőnöd... de legalább láttad, hogy van remény. Felfedezel még egy sor kisebb-nagyobb benyílót és járatot is, de valami azt súgja, hogy neked arra semmi dolgod, így csak körbejárod a központi termet, és megcsodálod a reliefeket a falakon. "Nos, maradsz? Most nem? Járj akkor szerencsével, és ne felejtsd, hogy van egy hely, ahol ha nyugalmat keresel, biztosan megtalálod. Minden jót, kis barátom!" Válladra emeled motyódat, és jóleső érzéssel a szívedben, magadban sosem hallott dallamokat dudorászva lassan visszabattyogsz a városba. (Megjegyzés: Ha a barlangban pihensz, védve vagy mindenféle tudati abajgatásoktól, ingyen felkerül rád egy letörhetetlen nagyobb tudatpajzs. Emellett kapsz +1 jóságot, agressziód háromra csökken és kalandozóra kiadott feltételes támadásaid, valamint feltételes lopásaid törlődnek. Figyelem! A tudatpajzs csak forduló végén kerül fel, és csak azokra, akik nem állították azóta vissza az agressziót vagy a lopást! A barlangot Raia hívei oltárként használhatják. A barlang semmilyen módon nem rombolható le, vagy pusztítható el.) |
BANKREFORM A sorozatos banki visszaélésekkel kapcsolatban nemrégiben vizsgálatot indítottak a Fairlight bankház vezetősége ellen. Fedezet nélküli hitelek, irreálisan magas kamatokkal elfogadott betétek és kockázatos befektetések a csőd szélére vitték Ghalla legnagyobb pénzintézetét. A kivizsgálás gyors volt és célratörő, a bankház öt vezetőjét az asztrális térbe, egy antimágikus béklyóba kötözve száműzték, hogy ott lebegjenek az idők végezetéig. Az új vezető egy, a mágiában kevésbé, de a pénzügyekben annál játatosabb személy, Ehmit Zaks lett. Az új bankvezér nem habozott egy sor bankreformot bevezetni. Eltörölték a kalandozóknak adható hitelt. Zaks állítása szerint míg a yaurri polgároknak adott hitelek fedezettel rendelkeztek, és könnyen behajthatóak voltak, addig a kalandozók esetén az egyetlen megoldás egy acélkolosszus kiküldése volt, amely vagy megtalálta az adóst, vagy nem. Sokszor gazdagnak álcázott rabszolgák vették fel a hitelt, amelyeknek gazdájuk már a bank mögötti sikátorban elvágta a torkát. A második problémát Zaks szerint az irreálisan magas betéti kamatok jelentik. A háromhetente 5%-os kamatok vitték csőd szélére a bankot. A kisbetétesek támogatása egy dolog, de a dúsgazdag kalandozók ahelyett, hogy pénzüket befektették volna varázstárgyakba és a gazdaság felvirágoztatására költötték volna, a bankban tartották. A kamatreform eredményeképp az 1000 arany vagy kisebb betétekre heti 1.5% lesz a kamat - így a yaurri kisbefektetők továbbra is megkapják a királyság támogatását -, az 1001 és 5000 arany közötti betétekre 1%, az 5000 arany feletti betétekre 0.5% lesz a kamat fordulónként. A kamatváltozás napján mindenkinek a számláján jóváírtuk a kamatokat az előző kamatozási rendszer szerint. Továbbra is igaz, hogy legalább Nx5 napnak kell eltelnie ahhoz, hogy N fordulóra megkapd a kamatot amikor a pénzedhez nyúlsz, ill. internetes aukción fizetsz vagy pénzt kapsz. Ha kevesebb nap telt el, akkor a kamatot csak az Eltelt napok száma / 5 arányban kapod meg. Hogy a bank iránti bizalom ne rendüljön meg az eddigi hűséges ügyfelekben, a továbbiakban széfet fognak biztosítani a komoly ügyfelek számára. Ez azt jelenti, hogy akinek 1000-nél több arany van a számláján, az igénybe veheti ezt az ingyenes szolgáltatást. Maximum 12 különféle tárgyat (de egyféle tárgyból szinte bármennyit) tarthat a kalandozó a széfben. Az 5000-nél nagyobb betéttel rendelkezők számára pedig biztosítják, hogy egy extradimenzionális kapun keresztül Ghalla bármely pontjáról el tudják érni a széfet, ne is kelljen a bankba elfáradniuk. Végezetül, Ehmit Zaks kíméletlenül felelősségre vonja a lottóbotránnyal kapcsolatos döntéseket hozó vezetőket. A nyilvánvalóan korrupciónak köszönhetően létrejött szerződés a Fairlight bank és az Arany Magisztrátus között nem tehető semmissé, mert hatalmas kártérítési összeget kellene fizetniük, de a Fairlight bankház átvállalja a lottók költségét, azokat nem a kalandozóknak kell fizetniük bankszámlájukról, hanem a Fairlight bankház teszi meg helyettük. Ezzel az Arany Magisztrátust nem éri kár, és a kalandozók sem fogják úgy érezni, hogy pénzt vettek ki a zsebükből - sőt, még nyerhetnek is az ügyön. A széf használatához a Berakás Bankba: BB <tárgy> <mennyiség> vagy a BB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell használnod. Ha 3 tárgyat sorolsz fel, akkor mindhárom tárgyból az összeset berakod. A kivételhez a Kivétel Bankból: KB <tárgy> <mennyiség> ill. a KB <tárgy> <tárgy> <tárgy> parancsot kell megadnod. Egyik parancs sem kerül TVP-be. Fontos: nem javasoljuk, hogy tartókat helyezz el a bankban, mert a bennük levő anyagok el fognak veszni. Talán mondani sem kell, hogy szopókövet és hasonló átkozott tárgyakat nem tudsz a széfben elhelyezni. |
Erő: | 13 | Szint: | 7 | Merészség: | 6/3 | Magasság: | 177 cm |
IQ: | 18 | Támadás: | 6 | Agresszió: | 3 | Testsúly: | 96 kg |
Ügyesség: | 11 | Védekezés: | 17 | Menekülés: | 30 % | Életkor: | 37/37 év |
Egészség: | 14 | Életpont: | 102/97 | Jellem: | jó (36) | Tul. pont: | 10 |
Szerencse: | 11 | Varázspont: | 42/36 | Pénz: | 254 arany | Kép. pont: | 6 |
Tudatpont: | 3/0 |
HARCI ISMERETEK | |||||
ökölvívás: | 3/3 | ütőfegyverek: | 7/4 (+24%) | lőfegyverek: | 5/11 |
dobófegyverek: | 1/43 |
Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) << rövid kard (#171) |
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); sallank nyíl (#129) (1 -4.); bumeráng (#249) (5 .); vashegyű nyíl (#176) (6 -); |
EGYÉB ISMERETEK | |||||
1. rejtőzködés: | 14/79 (+10%) | 2. nyomkövetés: | 1/19 | 3. csapdakészítés: | 2/103 (+113%) |
4. gyógyítás: | 6/67 | 5. titkosírás: | 1/0 | 6. felderítés: | 1/5 |
7. teológia: | 1/24 (+7%) | 8. versengés: | 1/47 | 9. szörnyismeret: | 3/0 (+200%) |
10. zárnyitás: | 1/0 | 11. vadászat: | 11/22 (+24%) |
FELTÉTELES PARANCSOK (még 45 lehet) |
deus ex machinád 8 mezőre repítsen |
totem 30% életpont alatt (gyógymógy (#5)) |
gyógyítasz 30% életerő alatt 15 TVP-ért |
segítesz max. 20 TVP-ért |
udvarolsz a 7. fajúaknak |
készítesz vizestömlőt (#3) (max. 2 darabot ) |
cirkusz: céllövölde, ötpróba, labirintus (19) |
Barátságosság (aktív: 3, max: 12) |
alakváltó (#7), semlegesek (#989), jók (#990) |
VARÁZSLATAID | ||
Papi varázslataid | ||
éber kakukk (#3, 6 VP) | gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP) | méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) |
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) | unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) |
JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK | |||
éber kakukk (#3) |
ISTENI KÜLDETÉSEID |
1.) Építs fel egy világítótornyot! [Ha még nem tudod, hogyan kell, adj ki F parancsot dözmöng szívre.] |
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce! |
3.) Pusztíts el egy fekete griffet: a sötét dimenziók fattya. |
HŐSTETTEID |
KT-d eddig kifejlesztett képességei: gyógyító totem (116) kaszt.kiteljesedés (166) a mágia rúnája (179) mest. gerjesztés (184) kasztrop.kitágulás (197) a hatalom rúnája (215) önismeret (236) a butaság ára (273) mágiafókusz (275) fejleszt.gyümölcse (292) magiometer (314) jégmág. hierarchia (391) jégrúna (398) jégvihar generálása (407) Tudati képességfa: tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU. auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 236 TU szükséges.) kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU. közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. |
Összsúly: 46.20 kg | Megterheltség: 100% |
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van. | |
Még 99 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT... | ||||||||
1100 | arany (#50) | 1 | álompor (#396) | 1 | kaja (#2) |
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... | ||||||||
2 | rákpáncél (#97) | 23 | víz (#27) |