39. forduló, 41. forduló, Fegyenc József összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2022. febr. 7. 18h:02'
EZ A 74. JÁTÉKHETED, 40. FORDULÓD
75. játékheted kezdete: febr. 12.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4818
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 2

FEGYENC JÓZSEF KALANDJAI


Egy tintacsigán sebesen lovagló futárt pillantasz meg a távolban. Amikor közelebb ér, látod, hogy a Királyi Futárszolgálat egyenruháját viseli. Megállítja a hátasát előtted, majd egy pillanatig úgy tűnik, mintha a tintacsiga le akarna köpni téged. Láthatóan feltüzelte a száguldás. A lovasa is érzi a tintaveszélyt, gyorsan megnyugtatja hátasát, majd hozzád fordul:
- Üdvözlet! Királyunk, Boelnir üzenetét hozom minden nevesebb kalandozónak!
- Az igen! Ezek szerint már neves vagyok - gondolod magadban.
- A két éve észlelt energiaingadozásoknak nem lett vége azzal, hogy a bátor kalandozók lejutottak a Végzet Vermének aljára. Úgy látszik, egy sokkal nagyobb kataklizmát jeleztek. Talán te is érzékelted a gigászi rengést pár napja, ami ennek a kataklizmának az előszele volt. A morfok kiszabadultak a Végzet Vermének bugyraiból, és elözönlötték a világot! Minden kalandozó és fegyverforgató vándor segítségét kérjük abban, hogy a morfokat visszazárjuk arra a sötét helyre, ahová valók, a maradékot pedig elpusztítsuk, hogy ne okozzanak több kárt sokat szenvedett királyságunknak!
Mire átgondolnád, és elmondanád neki az aggályaidat a dologgal kapcsolatban, az megfordítja a hátasát.
- Bocsáss meg, de sietős a dolgom, sok kalandozót kell még felkeresnem. Kérlek, ne habozz, és tégy meg mindent annak érdekében, hogy a morfokat visszazárjuk a börtönükbe! - azzal vágtába ugratja a tintacsigát, és nemsokára már csak egy alig kivehető pont a távolban.
Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [100,55] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol Momo. Elenios hűséges követője. Egy fekete bőrcsizmát, egy grifftoll kesztyűt, egy gromak páncélt, egy halálhozó talizmánt, egy kvazár sisakot, egy mind. jádekövét és egy szem szimbólumot visel. Fegyverzetét egy vérfürdető magszim trófea, egy ryuku légiós trófea és egy ork bérgyilász trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Otthonát védelmező Jáde-sárkány. Bal kezében egy rövid kardot tart. Auráját érzékelve máris tudod, jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat. 2 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Láttad már a Mestert harc közben? Úgy küzd, mint a legendás Jáde-sárkányok! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Az 1. napon ismét találkozol Momo. Tisztán érzed auráját: tiszta fehérrel ragyog, jelezve, hogy ő jó. 2 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Nézd csak meg a Mestert! Energikus mozgása látványnak sem utolsó! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Az 1. napon ismét összeakadsz Momo. Auráját érzékelve máris tudod, a jó ártatlan tisztaságával ragyog. 3 tanítvány kíséri, lesi minden mozdulatát. Mikor elhaladsz mellettük, egy tanítvány megszólít: Nézd csak meg a Mestert! Energikus mozgása látványnak sem utolsó! Az ifjoncok elköszönnek tőled, és te magadra maradsz a gondolataiddal. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Táborozásod 1. napján Momo átadott neked 1 szeksztánst.
Táborozásod 1. napján Momo átadott neked 1 mákrózsa virágot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+27 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+9 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Csak most ébredsz rá, hogy mennyire elrepült feletted az idő: már 1 éve vagy a Túlélők Földjén! Azonnal tapasztalod a dolog pozitív hatását: eloszthatsz egy tulajdonság és két képesség pontot! [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]
Sokat keresgéltél, hátha találsz egy gyilkos tetű fészket vagy búvóhelyet. Úgy látszik, ilyen szörny nem él a környező néhány négyzetmérföldes területen. [10 pontot használtál fel, van még 167.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 164.]

m 7 6 7 mozogsz északnyugatra, nyugatra, északnyugatra
[99,54] A dombságot elhagyod, ritka erdőbe érkeztél. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy halálmadár. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. A következő másodpercben elhatalmasodik rajtad a rettegés, a kilátástalanság! Te itt életveszélyben vagy. Úgy gondolod, jót tenne egy erős sprint. Szerencsédre üldöződ hamarabb elfáradt mint te. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

A környék hemzseg az morfoktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Az első ellenfél egy mágiamorfáló. (ld. enc.)

A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-2 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 14 aranyad is. Marokra fogva a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mágiamorfáló bal első lábát. (3 támadással 72 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor épp csak megérinted a mágiamorfáló testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A mágiamorfáló megharapdálja a bal lábfejedet és a combodat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-7 életerő.) A dolgot még 10 aranyad bánja. Vasalt bunkóval megütöd a mágiamorfáló testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a mágiamorfáló testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-8 életerő.) A dolgot még 5 aranyad bánja. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 753 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 107, sebződés: 46, gyógyulás: 0, összesen: -46 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy átlátszó morfplazmát. (ld. enc.) Felkészülten várod a másik ellenfeledet, aki egy domináns morf. (ld. enc.)

A lény iszonyatos rikácsolásba kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. Kudarcot vallottál! A hang iszonytató. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

A menekülés az egyetlen épeszű választás. Futsz, amíg bírsz, s nem nézel hátra. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Dornodon rúnaköve. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra, friss troll nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [98,54] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Utad során felfedezel egy grok-képződményt. Észreveszel egy álomvirágot.
(Feltételes mászás:) A Szörny üvöltve tör a felszínre, s te denevér alakjában megközelíted a bejáratot. Felérkezve bemászol a grok-burokba egy szélesebb résen keresztül. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. A hely egész tágas - csak sajnos nem teljesen üres. Valami rád ront. Egy drasmólyom!

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre ugrasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a drasmólyom bal lábát. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal eltalálod a drasmólyom testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Megcsipkedi a drasmólyom a jobb válladat. (3 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 5 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Találtál valamit az egyik lehámlott belső kéreg mögött! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 11 aranyat. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy mutáns pók nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a mutáns pók testét. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal súrolod a mutáns pók testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A mutáns pók megcsípi a bal combodat. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Rossz előérzeted támad - lehet, hogy a csípés mérgező volt, bár most még nem érzel semmit. A mutáns pók szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [97,53] A bokrok megritkulnak, árnyékba vonja őket az új terep, a ritka erdő. Egy ismeretlen madár kezd csivitelni a közelben. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Tapasztalt erdőjáróként egy pillanat alatt elrejtőzöl egy alkalmas fa mögött. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Egy megsebzett kardfogú fülemüle repül el búvóhelyed felett. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Két szörny jön szembe veled. Nyilvánvalóan morfok álcázzák magukat. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy éltető morf. (ld. enc.)

Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az éltető morf testét. (3 támadással 71 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod az éltető morf testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Az éltető morf szarvai eltalálják a jobb térdedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Az éltető morf többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval megcsapod az éltető morf testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod az éltető morf testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az éltető morf meglök a szarvával. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az éltető morf többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 711 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 120, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy kék morfplazmát. (ld. enc.) Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 40 életpontot! Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy éltető morf.

Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az éltető morf testét. (3 támadással 75 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor keményen megütöd az éltető morf testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Az éltető morf szarvai apró sebet okoznak a jobb lábadon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az éltető morf többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod az éltető morf testét. (1 támadással 30 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor megcsapod az éltető morf karmával. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Az éltető morf szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Az éltető morf még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 711 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 129, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Ellenfeled hullájából kinyersz egy zöld morfplazmát. (ld. enc.) Ellenfeledtől zsákmányolsz 6 vas dobónyilat. (ld. enc.) Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [46 pontot használtál fel, van még 118.]

m 7 6 5 mozogsz északnyugatra, nyugatra, délnyugatra
[96,52] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy manaelementál. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval gyengén megütögeted a manaelementál testét. (3 támadással 96 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor súrolod a manaelementál jobb oldalát. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Varázsenergiát kapsz (+6 vp). Vasalt bunkóval néhány helyen meghorzsolod a manaelementál egyik csápját. (3 támadással 82 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal párszor megpöccinted a manaelementál hullámzó masszáját. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csápjaival a manaelementál csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Bizsergető érzésed van (+6 vp). A másik félti az irháját, és menekülésre fogja a dolgot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 214, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Találsz egy grok-képződményt.
(Feltételes mászás:) A Szörny üvöltve tör a felszínre, s te denevér alakjában megközelíted a bejáratot. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. A burok belseje puha, kellemetlen tapintású. Körbenézel. Hirtelen a túloldalon megmozdul egy nagy, sötét tömeg. Egy drasmólyom!

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a drasmólyom jobb szárnyát. (2 támadással 57 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a drasmólyom jobb szárnyát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Apró csípést ejt rajtad a drasmólyom csőrével. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A drasmólyom összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 6 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 63, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 zöld üveget. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy ragyás burástya. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 taumaturgia). Varázsenergiád fejlődik. (+3 max. varázspont.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (11 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (3 támadással 42 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal néhányszor súrolod a ragyás burástya ragyás testét. (2 támadással 7 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A ragyás burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a ragyás burástya bal oldalát. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod a ragyás burástya testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. A ragyás burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A ragyás burástya most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 91, sebződés: 31, gyógyulás: 0, összesen: -31 ÉP}

Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 45 életpontot! Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, friss kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [95,52] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy sörényes ubuk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: tüskepajzs létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a sörényes ubuk farkát. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a sörényes ubuk testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A sörényes ubuk szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a bronzpengét, szereztél 7 ubuk tüskét. 304 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Látsz egy mély kutat. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy álomvirágot. Észreveszel egy oltárt. Tharr híveié. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy Chara-din monolitját. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy trikornis orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó...
(Feltételes mászás:) Idegen akarat tapogatózik feléd, köpenyedet túlvilági energiák duzzasztják. Lassan eléred a bejáratot. A kút mélyén félhomály honol. Egy pillanatig feszülten figyelsz, majd kutatni kezdesz. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy százfogú!

Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a százfogú szivacsos testét. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a százfogú puha lebernyegét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A százfogú belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 56 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Érdemes volt lejönni! A földön találsz 1 kis bőrpajzsot. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy fény szentélyét. Nyugatra egy relikviagyűjtő háza van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Északra egy rúnakő van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek északra. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [94,53] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy sötét gnóm. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

A mészárlásra kiszemelt áldozat láthatatlan védekező varázst lök magára. Ellenfeled jégcsóva varázslatot lő rád. 13 életpontot vesztettél. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sötét gnóm fejét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a sötét gnóm fejét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A sötét gnóm vadul, minden technika nélkül támad: csak apró sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Alig pörkölődsz. 5 életpontot vesztettél. A sötét gnóm még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Észkombájn barátomat itt űztem el, mert a gonosz útját követte. S. Evelyn " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Látsz egy fény szentélyét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Épületeket látsz: egy fegyverbolt (590. épület.) és egy vegyesbolt (593. épület.).
Összeakadsz Kensoival. Tharr misszionáriusa. Egy arany papi karkötőt, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy lánghordozó gyűrűt, egy Métely páncélját, egy örökkéval.gyémántját, egy rinóbőr övet, egy ritualista amulettet, egy ryuku karvédőt, egy ryuku nadrágot, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát és egy varkaudar szimbólumot visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy hadroszaurusz trófea, egy varkaudar varázsló trófea és egy áeratikus hasnyák trófea színesíti. Bal kezében egy rövid kardot tart. Hátasa egy idomított goldugar. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Elég egy mentális pillantás aurájára: az ő jelleme is semleges.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Találkozol Mostharral. Raia misszionáriusa. Egy ezüst nyakláncot, egy gromak páncélt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy vadász quwarg trófea, egy áeratikus hasnyák trófea és egy varkaudar íjász trófea színesíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Teherhordója is van: egy hegyi szamár! Szegény állat majd megszakad. Mentális auráját felismered, fehér, jelezve, hogy jó.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Találkozol Békés Bodinnal. Sheran misszionáriusa. Egy arany papi karkötőt, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy trófea nyakláncot, egy varkaudar csizmát, egy vasvértet, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy áeratikus hasnyák trófea, egy jégtroll trófea és egy velociraptor trófea ékesíti. Jobb kezében egy kétfejű csatabárdot, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Auráját érzékelve máris tudod, az ő jelleme is semleges.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
[60 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 57 4 eladod az 57. tárgyat 4
Eladtál 1 bőrsisakot. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 126 4 eladod a 126. tárgyat 4
Eladtál 1 bronzpengét. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 225 7 eladod a 225. tárgyat 7
Eladtál 7 orgyilkos tőrt. 56 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 183 3 eladod a 183. tárgyat 3
Eladtál 1 vaskulcsot. 10 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 95 2 eladod a 95. tárgyat 2
Eladtál 1 bakkura bőrt. 2 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 99 6 eladod a 99. tárgyat 6
Eladtál 2 fekete gyöngyöt. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 212 6 eladod a 212. tárgyat 6
Eladtál 1 dorony tüdőt. 8 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

ea 15 10 eladod a 15. tárgyat 10
Eladtál 6 vadász tatu bőrt. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 58.]

be 590 bemész az 590. épületbe
Lehajolva, belépsz az ajtón. Szakállas, tetőtől talpig bronzpáncélba öltözött, nagyszakállú törp siet elő.
- Sziklahegyi Bruenor vagyok, a bolt tulajdonosa. Válassz, daliás harcos, boltom széles választékából! - azzal sorban megmutogatja a falon és polcokon sorakozó öléstechnikai szakszerszámokat és mészárlásgátló öltözékeket. Eközben leplezetlenül méregeti a te felszerelésedet is, és néhány tetszetősebb darabra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

szöges bunkó (#8) 20 ap /db, bunkósbot (#9) 2 ap /db, csontkés (#11) 4 ap /db, csontszurony (#12) 4 ap /db,
fúvócső (#20) 8 ap /db, mérgezett tüske (#23) 2 ap /db, ásó (#34) 10 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 10 ap /db,
kígyóbőr kesztyű (#49) 10 ap /db, bőrpáncél (#51) 10 ap /db, bőrsisak (#57) 10 ap /db, csontszablya (#64) 4 ap /db,
szöges páncél (#65) 48 ap /db, szöges bőrpajzs (#66) 32 ap /db, rézpáncél (#71) 48 ap /db, rézsisak (#72) 14 ap /db,
rézpajzs (#73) 28 ap /db, mászókarom (#78) 20 ap /db, díszes rézpajzs (#84) 30 ap /db, bronzhegyű lándzsa (#87) 20 ap /db,
bronzsisak (#88) 18 ap /db, bronzpajzs (#89) 32 ap /db, bronzpáncél (#90) 64 ap /db, bronzhegyű nyíl (#94) 10 ap /db,
bakkura csizma (#96) 22 ap /db, rákpajzs (#98) 20 ap /db, magszim bél (#103) 10 ap /db, rövid íj (#107) 16 ap /db,
nyílvessző (#108) 2 ap /db, vapár ág (#110) 20 ap /db, hosszú íj (#111) 40 ap /db, göcsörtös bunkó (#123) 16 ap /db,
bronzpenge (#126) 24 ap /db, mandibulakasza (#127) 50 ap /db, sallank nyíl (#129) 8 ap /db, ubuk tüske (#131) 2 ap /db,
mérg. ubuk tüske (#137) 4 ap /db, nyu-shuriken (#157) 24 ap /db, kis vaspajzs (#159) 46 ap /db, vassisak (#160) 44 ap /db,
nagy vaspajzs (#161) 72 ap /db, vasvért (#164) 164 ap /db, rövid kard (#171) 46 ap /db, harci kalapács (#174) 72 ap /db,
vashegyű nyíl (#176) 12 ap /db, vasalt bunkó (#181) 110 ap /db, vashegyű lándzsa (#182) 40 ap /db, mérgezett vasnyíl (#187) 16 ap /db,
mérg. ubuk dobónyíl (#188) 14 ap /db, vas dobónyíl (#189) 20 ap /db, mérg. vas dobónyíl (#190) 20 ap /db, obszidián függő (#195) 20 ap /db,
láncing (#222) 400 ap /db, varkaudar lándzsa (#224) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 16 ap /db, lánckesztyű (#230) 300 ap /db,
tankány karom (#237) 20 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 32 ap /db, bumeráng (#249) 8 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db,
kvazár sisak (#266) 140 ap /db, gromak páncél (#270) 60 ap /db, szürke bőrkesztyű (#271) 62 ap /db, sárga erőöv (#276) 400 ap /db,
rejtőköpeny (#277) 28 ap /db, Mágikus Koponya (#279) 800 ap /db, energiapajzs (#290) 12000 ap /db, bíbor erőöv (#291) 600 ap /db,
varkaudar páncél (#294) 20 ap /db, elit csatavért (#295) 60 ap /db, kvazár pajzs (#296) 200 ap /db, optiri agysisak (#315) 250 ap /db,
varkaudar csizma (#317) 40 ap /db, ezüsttőr (#322) 16 ap /db, ezüsthegyű nyíl (#323) 8 ap /db, ezüstshuriken (#327) 16 ap /db,
csontpálca (#329) 75 ap /db, királyi korona (#338) 300 ap /db, rézgolyó (#343) 2 ap /db, tolmokov-koktél (#351) 16 ap /db,
ezüsttollú nyíl (#363) 300 ap /db, Trákin csákánya (#367) 400 ap /db, szigony (#389) 28 ap /db, zafír erőöv (#397) 15000 ap /db,
réz fejpánt (#406) 14 ap /db, bronz fejpánt (#407) 18 ap /db, vas fejpánt (#408) 30 ap /db, moa stuki (#413) 20 ap /db,
bányászcsákány (#434) 46 ap /db, Muezli aranykeze (#442) 1750 ap /db, zangrozi csizma (#451) 250 ap /db, arany pikkelyvért (#456) 8000 ap /db,
szellempajzs (#461) 8000 ap /db, gyémántsisak (#467) 8320 ap /db, obszidián tüske (#481) 120 ap /db, raptor szablya (#482) 50 ap /db,
varkaudar szablya (#516) 40 ap /db, tükörpáncél (#519) 11200 ap /db, tünde íj (#553) 60 ap /db, bűvös shuriken (#562) 44 ap /db,
angyalok kesztyűje (#609) 140 ap /db, dalb.kristálycsizma (#674) 12800 ap /db, ryuku mellvért (#689) 240 ap /db, ryuku kopja (#694) 140 ap /db,
ryuku szablya (#695) 140 ap /db, ryuku buzogány (#696) 140 ap /db, ritualista öv (#709) 200 ap /db, rőtmanó kacagány (#714) 10 ap /db,
rubin fejék (#729) 280 ap /db, gyöngyberakásos öv (#732) 260 ap /db, ében nyílvessző (#848) 300 ap /db, ünnepi övsál (#874) 1400 ap /db,
angyali sisak (#971) 14000 ap /db, Olimposz (#974) 20000 ap /db, törpe szekerce (#1105) 400 ap /db, csorba csatabárd (#1108) 100 ap /db,
varkaudar korbács (#1134) 60 ap /db, ryuku evező (#1152) 60 ap /db, vadászkés (#1264) 24 ap /db, teriád lándzsa (#1282) 600 ap /db,
teriád pöröly (#1283) 600 ap /db, teriád nyílvessző (#1287) 140 ap /db, teriád íj (#1288) 1800 ap /db, biethlan lándzsa (#1290) 13500 ap /db,
biethlan kard (#1291) 13500 ap /db, draklen csizma (#1301) 3660 ap /db, Durghal pörölye (#1311) 9900 ap /db, tradicionális öv (#1368) 1200 ap /db,
naginata (#1371) 1500 ap /db, mérg. teriád nyíl (#1380) 260 ap /db, hósárkány pajzs (#1394) 2580 ap /db, Mallon botja (#1526) 900 ap /db,
Jerome köpenye (#1527) 900 ap /db, méregtagadó (#1531) 1200 ap /db, féregnyereg (#1532) 1000 ap /db, trikornis nyereg (#1536) 720 ap /db,
méregfog (#1553) 1200 ap /db, mentát korona (#1559) 2500 ap /db, Krogan buzogánya (#1561) 690 ap /db, Métely páncélja (#1562) 360 ap /db,
Krough fejdísze (#1570) 1350 ap /db, jégcsákány (#1574) 1750 ap /db, monstrum vállvédő (#1577) 360 ap /db, grifftoll kesztyű (#1578) 825 ap /db,
avenir (#1706) 4000 ap /db, trix amulett (#1707) 600 ap /db, Brod buzogánya (#1735) 100 ap /db, kétfejű csatabárd (#1754) 96 ap /db,
kvatáns pajzs (#1829) 800 ap /db, sárkánypenge (#1840) 4200 ap /db, nerub fúvócső (#1869) 1350 ap /db, csonttű (#1870) 6 ap /db,
nerub hasító (#1879) 2000 ap /db, nerub csontszablya (#1881) 300 ap /db, bronzkard (#2083) 30 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
ásó (#34) 5 ap /db, fekete bőrcsizma (#247) 16 ap /db, Jerome köpenye (#1527) 180 ap /db, kígyóbőr kesztyű (#49) 5 ap /db,
láncing (#222) 50 ap /db, mászókarom (#78) 10 ap /db, orgyilkos tőr (#225) 8 ap /db, tankány karom (#237) 10 ap /db,
vasalt bunkó (#181) 55 ap /db, vassisak (#160) 22 ap /db, kis bőrpajzs (#45) 5 ap /db, ubuk tüske (#131) 1 ap /db,
vas dobónyíl (#189) 10 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 53.]

m 6 mozogsz nyugatra
[93,53] Még mindig a városban vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " Van itt egy helytartói hivatal (578. épület.) és egy bank (581. épület.). A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Naplovagból parányi porszem, ez az én világom, ezt szeretem. KM tiszteletére: ACS. " [10 pontot használtál fel, van még 43.]

be 578 bemész az 578. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Mesélsz arról, hogy mi mindent láttál kalandjaid során.
- Sajnos, azaz szerencsére több munka nincs: sikeresen megpucoltad a környéket. [200 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 1 lánckesztyű. (ld. enc.)] Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 38.]

kf 230 1527 kézbeveszed/felveszed a 230. tárgyat az 1527. tárggyal
Leveszed a kígyóbőr kesztyűt, majd felhúzod a kezedre a lánckesztyűt. [0 pontot használtál fel, van még 38.]
Felöltöd a Jerome köpenyét. [0 pontot használtál fel, van még 38.]

m 4 mozogsz délre
[93,54] Folytatod sétádat a házak közt.

Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Az élet a halál előjátéka, es egyszer mindenki Leahnál köt ki. A. Gurthelen " Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Tour-Mix ut. iroda ajánlata: Árnyékvilágbeli utazás. Jelentkezés személyesen. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " A drow KT tagja lehetsz! Feltétel: Elf légy de ne jó! " Épületeket látsz: egy ékszerbolt (584. épület.) és egy tanácsadó bölcselő (587. épület.). A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Hirdesse e tábla az Éjharcos Szent nevét, míg a nappalt Éj követi: Worget. " [10 pontot használtál fel, van még 28.]

szk 132 keresed a 132. szörnyet
Felkészülsz a terepgyakorlatra: táborozás után megpróbálsz keresni egy sötét gnómot. [0 pontot használtál fel, van még 28.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [1 pontot használtál fel, van még 27.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Hosszú idő telik el... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz harci kalapácsot. (ld. enc.) 171 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 15.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Hosszú idő telik el... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz vashegyű nyilat. (ld. enc.) 72 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 3.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-6 életerő.) Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Kimerülve a megpróbáltatásoktól, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Mostantól lehetőséged van a varázspont hatékonyabb beosztására. (ld. enc.)
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 179 pontot. A következő körben tehát 182 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZEKSZTÁNS (32. TÁRGY)
Ha délben megméred ezzel az egyszerű eszközzel, hogy a nap milyen szögben látható a földről, éjjel pedig megteszed ugyanezt a függőleges tengely körül keringő holddal, a Zaonnal, megtudhatod, hogy kb. milyen hosszúsági és szélességi fokon vagy. Well, érthetőre lefordítva: ha van nálad szeksztáns, akkor mindig pontosan tudod, hogy milyen x,y koordinátákon vagy. Egy ilyen eszköz elkészítése persze nem könnyű feladat: szükséges hozzá egy tükör, egy távcső, és egy bot (amelyből az állványt készíted). A művelet 15 tevékenységpontba kerül.

MÁGIAMORFÁLÓ (7623. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A mágiamorfálók alakíthatják a Verem mágiáját. Legalábbis ezt feltételzik a józanabb veremtudósok. Persze még abban sincs egyetértés, hogy vajon mire és hogyan formálják a mágiát. Még a legelvetemültebb veremtudós sem tud semmiféle hasonlatot feltételezni egy mágiamorfáló és bármely fürkész között. A veremtudósok kis társasága pont emiatt tartja légből kapott elméletnek a morfok és fürkészek kapcsolatát.

ÁTLÁTSZÓ MORFPLAZMA (2451. TÁRGY)
Teljesen átlátszó, színtelen, lüktető kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

DOMINÁNS MORF (7624. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
A domináns morfok lehetnek a morf társadalom vezetői. Már ha lehet társadalomról beszélni egy olyan kaotikus lényeknél, mint a morfok. A renegát veremtudósok egyelőre mélyen hallgatnak arról, hogy a dominás morf vajon milyen fürkésszel, vagy az Ellenség milyen más teremtményével lehet kapcsolatban.

MUTÁNS PÓK (117. SZÖRNY)
A mutáns pók teljesen szőrtelen testű, majdnem egy mázsa súlyú óriásszörny. Mérge különösen erős, gyakran halált okozó. Hálót nem sző az erdei vándorok megfigyelése szerint, de azért nem árt az óvatosság. Ha szembekerülsz vele, legjobb stratégia az azonnali futás. Ámbár, talán érdemes kockáztatni egy kis kinyerhető ugh méregért...

ÉLTETŐ MORF (7625. SZÖRNY)
A morfokról általánosságban: E lények a Végzet Vermének lakói. Soha senki sem találkozott még a Verem bugyrain kívül egyetlen morffal sem. A tudósok egy része valamilyen elfajzott alakváltóknak tartja őket, mivel képesek bármilyen élőlény képességeit leutánozni. Szerencsére, ugyanaz a morf ritkán fogja a képességeit váltogatni, ha újra megtámadod, ezért ha először meglepetésként ér, amit művel, másodjára már fel tudsz rá készülni. A morfok képességeiről ezen túl nincs értelme értekezni, mivel teljes mértékben megegyezik egy szörny képességeivel, ezért a Verem bugyraiban bármilyen szörnnyel, bármilyen szörnyképességgel összefuthatsz. Jobb tehát, ha felkészülsz minden eshetőségre!
Az éltető morfok gondoskodnak arról, hogy a Vermek morfjai maguktól nem halnak meg végelgyengülésben, sem betegségtől, csak és kizárólag az erőszakos halál vethet véget a létezésüknek. Hogy ezt mi módon teszik, az még a legnagyobb veremtudósok előtt is rejtély.

KÉK MORFPLAZMA (2442. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, kékes színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!
Figyelem! A morfplazmákból többek között különleges varázsitalokat lehet gyártani. Minden ital komponense egy növényi termés és két különböző morfplazma, de szükséged lesz hozzá a varázsital főzése varázslatra is. Ezeknek az italoknak a receptjét az F paranccsal tudhatod meg. Az F parancsban mindhárom komponenst (2 plazma + 1 növény) meg kell adnod, a parancs csak akkor lehet sikeres! Ennek a különleges parancsnak a költsége 10 TVP, nem számít bele a normál Feltalálás korlátba, és fajtól függetlenül egy fordulóban kettő adható ki belőle. Ha sikerül vele valamilyen hasznos italt gyártani, azt egyből elfogyasztja a karakter plusz TVP költség nélkül, és többet azt a receptet nem találja fel. (Normál F parancsot sem árt azért kiadnod a morfplazmákra!)

ZÖLD MORFPLAZMA (2444. TÁRGY)
Áttetsző, lüktető, zöldes színű kocsonya. Ennyi maradt a legyőzött morfból. Vajon mire tudnád használni? Talán lehet össze lehet keverni némi vízzel és növényi terméssel! Nem adod át másnak, amíg ezt ki nem deríted!

VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

LÁNCKESZTYŰ (230. TÁRGY)
Ezt a kesztyűt harcosok számára készítették, rengeteg apró fémkarikából. A finom tapintású, könnyű kézvédő aránylag könnyű, mégis jó védelmet nyújt: hárommal növeli a védettségedet.

HARCI KALAPÁCS (174. TÁRGY)
A harci kalapács fémből készült professzionális ütőfegyver. Még nyele is vasból van, nehogy bármilyen kárt tudjon benne okozni egy fabontó szójer. Megalkotásához egy KT 174 parancsot kell kiadnod egy olyan mezőn, ahol van vaskohó, 35 TVP-ért. A súlyos pöröly megalkotásához elegendő, ha csak 3 a bányászat szakértelmed, de szükséged van 7 vasércre és 14 pirkitre is. A harci kalapács 3d4+1 sebzésű ütőfegyver, amelyet balkezes fegyverként is használhatsz.

VASHEGYŰ NYÍL (176. TÁRGY)
A vashegyű nyíl a hosszú íjhoz használható lövedék. A KF <hosszú íj> 176 paranccsal készítheted be. Elkészítése egy vaskohónál, egy vasércből, két pirkit felhasználásával történik, a KT 176 paranccsal, 8 TVP-ért történik. Szükséges, hogy legyen nálad egy hosszú íj is, hogy hozzápróbálhasd a nyílvesszőt. A készítés nem igényel semmilyen különös szaktudást, a bányászat szakértelmed elég, ha 2. Szükséges még egy madártoll is, amelyet a nyíl végébe tűzöl. Ez a nyílvessző ugyan csak 3d6+1 sebzésű, de jóval könnyebb, mint a bronzhegyű nyíl, és van valami, amit ennek a hegyére lehet kenni, a bronzhegyűre viszont nem...

MANIPULÁCIÓK VARÁZSPONTTAL
A TPF és a TPS parancsok mintájára mostantól használhatod a Varázspont Spórolása: VPS <VP> és Varázspont Felszabadítása: VPF <VP> parancsokat. A VPS-el letárolt varázspontjaidat a következő VPF parancsig nem fogod használni, így biztonsággal lehet VP-t tartalékolni egy kör végi városi teleportra vagy más fontos varázslatra. A befejező parancsok végrehajtása után automatikusan végrehajtódik egy VPF az összes, még fel nem szabadított varázspontodra. Vigyázat: a VPF-el kinyert vp-vel sem mehet a varázspontod a maximális lehetséges fölé! Ha túl sok vp-t szabadítanál fel, csak annyit fogsz kapni, hogy a vp-d maxba kerüljön (ill. kör végén elvész).

KARAKTERLAP

Fegyenc József, egy rövid ősz hajú, szürke szemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Fekete a bőröd. A Kvazársziklák Népe (#9119) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 40. fordulód.

Erő: 22 Szint: 14 Merészség: 6/6 Magasság: 254 cm
IQ: 12 Támadás: 13 Agresszió: 3 Testsúly: 476 kg
Ügyesség: 11 Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 15 Életpont: 160/108 Jellem: semleges (+17) Tul. pont: 3
Szerencse: 16 (18) Varázspont: 51/0 Pénz: 420 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 14/10
Eddig összesen 287 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 803 TP-t kaptál. Jelenleg 58 412 TP-d van. A következő szinthez még 16 588 TP szükséges. Trófeáid: ryuku légiós, pordémon, nukleáris cickány.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1/80 szúrófegyverek: 3/58 ütőfegyverek: 18/91 (+35%)
dobófegyverek: 9/43

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -3.); bumeráng (#249) (4 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,54 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 103

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 79 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3/3 (+11%) 2. nyomkövetés: 9/17 (+42%) 3. mászás: 3/72 (+29%)
4. csapdakészítés: 4/8 (+12%) 5. csapdaészlelés: 1/91 6. gyógyítás: 11/43
7. felderítés: 1/0 8. taumaturgia: 11/5 (+14%) 9. zene: 1/0
10. szörnyismeret: 1/73 (+20%) 11. zárnyitás: 6/56 12. vadászat: 4/23 (+300%)
13. bányászat: 2/97 14. főzés: 3/94 (+22%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
segítesz max. 30 TVP-ért
mászol max. 80 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
fabontó szójer (#71), kardfogú fülemüle (#146), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
tüskepajzs (#30, 4 VP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: 6 vp;

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
2. és magasabb szintűek ellen
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
tüskepajzs (#30)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
városháza (Shaddar) (539): új. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): új. városháza (685): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
41, 42, 46, 47, 48, 49.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 16.

HŐSTETTEID
A morf invázióban megölt morfok száma: 3, az összesen kapott pontszám: 300. (összesen ölhető: 204 )

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
illúziófegyver (121)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a mágia rúnája (179)
kasztrop.kitágulás (197)
a hatalom rúnája (215)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
vallási öntudat (290)
fejleszt.gyümölcse (292)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
vadászidény (351)
a Szörny érintése (375)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
testvéri segítség (411)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 30 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
isteni ítélet (551) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
isteni áldás (558) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudati gyorsítás IV (562) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
redukálás (564) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 5385 TU szükséges.)
makróbővítés I (568) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 600 TU.
páncélzúzás (569) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
gyűrűviselés (575) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 660 TU.
makróbővítés II (582) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 720 TU.
füébevalóviselés (589) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 780 TU.
karkötőviselés (596) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 840 TU.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * fekete bőrcsizma (#247) 1 * Jerome köpenye (#1527) 1 kígyóbőr kesztyű (#49)
1 kis bőrpajzs (#45) 1 * láncing (#222) 1 * lánckesztyű (#230)
1 mászókarom (#78) 1 tankány karom (#237) 1 * vassisak (#160)
Fegyverek és lövedékek
>1 bot (#4) 1 * kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6)
1 orgyilkos tőr (#225) 7 ubuk tüske (#131) 6 vas dobónyíl (#189)
1 * vasalt bunkó (#181)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 arany karperec (#194) 1 aranygyűrű (#193) 2 borostyán függő (#162)
1 denevér szimbólum (#140) 1 ezüst gyűrű (#180) 2 ezüst karkötő (#158)
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 igazgy. fülbevaló (#197) 1 nodonrod kitűző (#1533)
1 trófea nyaklánc (#196)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 + deus ex machina (#1) 1 dobóháló (#221)
3 fáklya (#36) 1 fűszerkeverék (#1170) 49 kaja (#2)
1 kötél (#92) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 szeksztáns (#32)
1 távcső (#42) 1 + tüskecsapda (#242) 2 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
2 huhogó bibe (#332) [bennük 13 csepp rákfatty váladék (#333), fér még: 11]
2 kavadu iszák (#25) [üres, kapacitás: 20]
3 sullár hólyag (#168) [bennük 31 csepp spiritusz (#170), fér még: 29]
3 uzbány csőr (#169) [bennük 14 csepp ugh méreg (#166), fér még: 22]
1 vizestömlő (#3) [benne 11 korty víz (#27), fér még: 9]
2 zöld üveg (#82) [bennük 1 csepp ragasztó (#83), fér még: 39]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
7 álompor (#396) 6 amniosz (#203) 1 átlátszó morfplazma (#2451)
3 aurach fog (#657) 1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652)
1 evaporőr háj (#105) 3 fabontó (#106) 1 kék morfplazma (#2442)
32 madártoll (#112) 1 magszim bél (#103) 1 mákrózsa virág (#56)
2 pirkit (#153) 1 pular kristály (#239) 1 smirglilevél (#29)
1 varkaudar csont (#1113) 1 vasérc (#152) 2 vízionár szem (#102)
1 zöld morfplazma (#2444)

Összsúly: 36.28 kg Megterheltség: 67%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 250% alatt van.
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 bakkura bőr (#95) 1 bőrsisak (#57) 1 bronzpenge (#126)
1 dorony tüdő (#212) 2 fekete gyöngy (#99) 7 orgyilkos tőr (#225)
6 vadász tatu bőr (#15) 1 vaskulcs (#183) 7 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
93 arany (#50) 1 átlátszó morfplazma (#2451) 3 kaja (#2)
1 kék morfplazma (#2442) 1 kis bőrpajzs (#45) 1 lánckesztyű (#230)
11 madártoll (#112) 3 spiritusz (#170) 7 ubuk tüske (#131)
8 ugh méreg (#166) 6 vas dobónyíl (#189) 1 zöld morfplazma (#2444)
1 zöld üveg (#82)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

92 93 94 95 96 97 98 99 100 101
51
52
53
54
55
56
(93,53) helytartói hivatal (#578), bank (#581)
(93,54) ékszerbolt (#584), tanácsadó bölcselő (#587)
(94,53) sötét gnóm (#132), fegyverbolt (#590), vegyesbolt (#593), nekrofun (#173), fény szentélye (#376), Kensoi (6122. kalandozó), Mosthar (6123. kalandozó), Békés Bodin (6124. kalandozó)
(95,52) sörényes ubuk (#89), mély kút (#93), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Tharr oltár, Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), százfogú (#53)
(96,52) manaelementál (#290), grok-képződmény (#149), drasmólyom (#60), ragyás burástya (#111)
(97,53) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), kardfogú fülemüle (#146), éltető morf (#7625)
(98,54) grok-képződmény (#149), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), drasmólyom (#60), mutáns pók (#117)
(99,54) halálmadár (#351), mágiamorfáló (#7623), domináns morf (#7624), Dornodon rúnaköve, szent tölgyfa (#393)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - Elindult a 2. morf invázió.
* - Megcsináltuk, hogy lehessen tesztcsatázni a Pozitív sík szörnyeivel.
* - A Beállítós forduló fejlécében ezentúl az XY KALANDJAI helyett XY BEÁLLÍTÁSAI jelenik meg.
* - A karakterlapon kiírjuk a résdetektor beállítását és a Kihívás tornya teljesített szintjeit.
* - Az F 2452 paranccsal a fordulóban kiíratható, hogy a karakter milyen morf italokat készített el és ivott meg.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Fegyenc József 40. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26) óriás sáska (#27)
sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31) sünmedve (#33) gorombilla (#38)
lebegő gomba (#39) Tugt-ork (#46) zombi (#49) gyíkember (#51) százfogú (#53)
bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
pókvadász (#59) drasmólyom (#60) kőevő (#62) varkaudar (#64) vízionár (#66)
húsevő magszim (#67) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73)
tintacsiga (#74) zoloboo (#77) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) piromenyét (#99) sullár (#101) uzbány (#102)
mélységi grittang (#103) trikornis (#104) vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111)
sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132)
élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) kardfogú fülemüle (#146) nukleáris cickány (#155) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186)
élőholt quwarg (#202) pordémon (#253) manaelementál (#290) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346)
khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) ryuku légiós (#361) dombi yeti (#366)
kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) csontlepke (#746) reinkarnált motyogó (#752) csodabogár (#755)
alattomos manó (#756) bandita (#758) Jerome (#956) Mallon (#960) Quirov (#975)
mágiamorfáló (#7623) domináns morf (#7624) éltető morf (#7625)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) smirglibokor (#31)
szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36)
drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) grákóbőr (#41) távcső (#42)
tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47)
antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) csontszablya (#64) szöges páncél (#65) szöges bőrpajzs (#66)
kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpajzs (#73)
rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) bronzsisak (#88) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93)
bakkura bőr (#95) fekete gyöngy (#99) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
göcsörtös bunkó (#123) mandibulapenge (#125) bronzpenge (#126) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130)
ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135)
rúnakő (#136) ubuk dobónyíl (#138) denevér szimbólum (#140) oltár (#146) grok-képződmény (#149)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161) borostyán függő (#162)
karócsapda (#163) mászókampó (#165) ugh méreg (#166) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169)
spiritusz (#170) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) vashegyű nyíl (#176) grifftojás (#179)
ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181) vaskulcs (#183) vas dobónyíl (#189) gyöngysor (#192)
aranygyűrű (#193) arany karperec (#194) obszidián függő (#195) trófea nyaklánc (#196) igazgy. fülbevaló (#197)
amniosz-fa (#202) amniosz (#203) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) fűszertartó (#210)
dorony tüdő (#212) dobóháló (#221) láncing (#222) varkaudar lándzsa (#224) orgyilkos tőr (#225)
helytartói jogar (#228) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) tatu dob (#234) lajhár csont (#236)
tankány karom (#237) pular kristály (#239) tüskecsapda (#242) fekete bőrcsizma (#247) bumeráng (#249)
tatu ködmön (#255) huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376)
halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399)
ház (#400) törpe bánya (#435) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) erődítmény (#488)
sárkánytanya (#492) Chara-din monolitja (#534) sámán erszény (#650) darázsszárny (#652) aurach fog (#657)
aurach bőr (#658) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) tűzfény (#686) manóodú (#698)
sötét kámzsa (#699) művészi porolit (#720) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
fűszerkeverék (#1170) malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) csillezsálya (#1252)
csillezsályalevél (#1253) Jerome köpenye (#1527) nodonrod kitűző (#1533) márványszobor (#2232) rúnakavics (#2233)
relikviagyűjtő háza (#2239) kék morfplazma (#2442) zöld morfplazma (#2444) átlátszó morfplazma (#2451)

Receptek

főtt étel (#1) elrontott hurka (#4)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
AMT   kalandozó   MXTU                          -  MXTU átadása
AT    kalandozó   TU                            -  TU átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BEAJ  kalandozó                                 -  beajánlás Közös Tudatba
BEEN  kalandozó                                20  belépés engedélyezése
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EF    TU          [képesség]            (10/7)*TU  Tudati Energia Fejlesztés
EK    sorszám     ?           ?                 ?  tudati energia kisütése
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ERKI  [kaland.]                                20  erőszakos kilép(tet)és
ERO   [százalék]				   minieseményben maximális erősítés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKÉR  [kaland.]                                 -  feloszl/felfügg. kérése
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KIEN  kalandozó                                 -  K.T.-ból kilépés enged.
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖKI                                            -  Közös Tudatból kilépés
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZV   téma	  szavazat			-  szavazás
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TK    kaland      kalandozó                     ?  többszemélyes kalandra indulás
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek