TÚLÉLŐK FÖLDJE
Betáplálva: 2007. ápr. 12. 9h:10'
EZ A 4. FORDULÓD
|
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!) |
VÁRATLAN FORDULAT KALANDJAI
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [19,-7] koordinátán. Az idő esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+10 életerő.)
tno 1 1 |
növeled az 1. tulajdonságodat |
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Erősebbnek érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 145.]
kt 17 2 |
elkészíted a 17. tárgyat (2 darabot) |
Begyűjtöttél 2 szögletes követ. [4 pontot használtál fel, van még 141.]
vi 5 5 30 |
viselkedésed: 5 5 30 |
Mostantól normális mennyiségű rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erős szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi szinted ettől kezdve 5. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 141.]
e 30 |
élelemszerzés 30 pontért |
Rajzanak a repülőhalak (no de itt?). Nem sokat töprengesz a természet csodáin, lerugdosol néhány alacsonyan szállót. Ebből villásreggeli lesz! (+3 kaja.) Mohón zabálni kezdesz. (-2 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 111.]
m 6 5 |
mozogsz nyugatra, délnyugatra |
[18,-7] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Szinte teljesen hozzátapadsz egy fa oldalához abbéli igyekezetedben, hogy észrevétlen maradj. No, igen a profizmus. Teljesen észrevehetetlen voltál. Nos, lássuk mi volt az ellenfél. Ó! Hiszen ez egy bo-skorpió. (ld. enc.) Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.
Felfedeztél egy rát-fát. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy kavadu. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!
Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Gyenge támadás volt - meg sem sikerült sebezned! A kavadu belevágja csőrét a karodba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Fürge ellenfeled elegánsan elkerülte támadásodat. Csőrével a kavadu belemar kézfejedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Megpróbálsz lelécelni. Ellenfeled jó kedvében lehet, mert negyedórányi üldözés után úgy dönt, hogy vége a reggeli tornának, és megáll.
{Csatastatisztika; sebzés: 0, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}
Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [17,-6] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Megtorpansz, mert valami eszedbe jut. Ez az! Rájöttél, hogy hogyan készíthetnél parittyát. (ld. enc.) A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Hmm, csak egy lila brekk. Ettől nincs semmi félnivalód. Itt csata lesz.
Elszántan ellenfeledre ugrasz. Kőhegyű lándzsával felnyársalod a lila brekk testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A lila brekk beleharap a kezedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Kőhegyű lándzsával felnyársalod a lila brekk bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A lila brekk állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 5, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}
Összefutsz egy copfos ezüsthajú, csillogó szemű, harcsabajszos gnóm férfival. Bőre sárga. Jobb kezében egy bunkósbotot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy parittya. Összeismerkedtek. Az ő neve Okostojás. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.
Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [18 pontot használtál fel, van még 93.]
kt 4 2 |
elkészíted a 4. tárgyat (2 darabot) |
Begyűjtöttél 2 botot. [16 pontot használtál fel, van még 77.]
kt 10 2 |
elkészíted a 10. tárgyat (2 darabot) |
Legyártottál 2 dárdát. [20 pontot használtál fel, van még 57.]
kf 10 |
kézbeveszed/felveszed a 10. tárgyat |
Előkészíted a dárdát. [0 pontot használtál fel, van még 57.]
m 5 5 4 |
mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre |
[16,-5] Vége a bozótosnak. Az új terep dombvidék. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba).
(Továbbmész...) [15,-4] Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy.
Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba).
(Továbbmész...) [15,-3] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy homokvarány. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.
Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 dárda. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a homokvarány bal oldalát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg előtted (dobófegyver: 1. szint).
{Csatastatisztika; sebzés: 3, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}
Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. A földön egy fekvő ember férfit pillantasz meg. Mellkasán komoly seb tátong, egy kettétört bot hever mellette. Ha segítesz neki, és bekötözöd, 16 TVP-t kell elköltened (20. jellempróba). Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy szürke házikó (504. épület.).
[27 pontot használtál fel, van még 30.]
be 504 |
bemész az 504. épületbe |
Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg.
- Üdvözöllek, fiam! - köszönt a varázsló. Miben lehetek szolgálatodra?
Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben. - Gratulálok, hogy sikerült a feladatot teljesítened! - mondja a mágus. Ha van kedved, kaphatsz tőlem egy másik feladatot. - mohón bólintasz, és lesed az öreg szavait. [10 tapasztalati pontot kaptál.]
A mágus boldogan megköszöni a virágokat, aztán hozzád fordul: - Szükségem lenne még egy apróságra, mielőtt a végső útbaigazítást megadom. Talán hallottál már a vadász taturól. Innét 10-15 mérföldnyire északkeletre él egy ilyen csapat. Ennek az állatnak a bőre rendkívül hasznos. Nagyon örülnék, ha hoznál nekem egy ilyet. Ne feledd, hogy a bőr lenyúzásához szükséged lesz valamilyen vágófegyverre! - megcsóválod a fejed, de aztán biccentesz.
Elbúcsúzol az öregembertől, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 25.]
m 2 1 |
mozogsz keletre, északkeletre |
[16,-3] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy mély kutat. Egy apró figura bukkan fel előtted: egy árnymanó gyermek, amelyet egy hebrencs csapda foglyul ejtett. A szerencsétlen már szétverte félig kőkéssel a csapdát, de látszik, hogy ereje végleg fogytán van, és már nagyon sok vért vesztett. Ha ki akarod szabadítani, 10 TVP-t kell elköltened (19. jellempróba). Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Villámgyorsan beveted magad a csalánosba. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ez nem lehet más, mint egy bo-skorpió. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.
Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Gyorsan lelapulsz a fűbe, mielőtt az ellenfeled észrevehetne. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Felismered. Ez egy kaszabolósáska. (ld. enc.) Amikor elhal a zaj, előmászol.
Megvizsgálod a talajt. Friss elf nyomok vezetnek északkeletre.
Összeakadsz egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. A bőre világosabb az átlagosnál. Jobb kezében egy kőkalapácsot, bal kezében egy vizestömlőt tart. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Tüskés Kiergan. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
(Továbbmész...) [17,-4] Továbbra is síkságon vagy. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Behúzódsz egy bokorcsoport tövéhez, és csendben reménykedsz. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy bo-skorpió. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.
Hamarosan valami ennivalót kellene találnod. [18 pontot használtál fel, van még 7.]
Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 7 pontod maradt, ebből a következő körre 7 pontot vihetsz át. Kapsz még 133 pontot. A következő körben tehát 140 pontot költhetsz el.
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből. |
PARITTYA (18. TÁRGY)
Bozótos terepen terem a gumicserje, amelynek indái különösen rugalmasak. Egy darab állatbőrbe befűzve hatékony csúzlit készíthetsz a KT 18 paranccsal, 6 pontért. A parittyához szükséges lövedékeket, alkalmasan kerek köveket dombos és hegyvidéki terepen gyűjthetsz a KT 19 paranccsal, 1 pontért. A kerek kő d4 sebzésű lövedék. Megjegyzés: MINDEN bozótos terepen van gumicserje (ez nem azonos a gumifával), ezért a program ezt külön nem is írja. A szükséges állatbőrt készítéskor automatikusan leszeded egy elhullott állat teteméről, így nem a nálad levő bőrök közül használsz fel. Tehát a parittya készítésének semmilyen más előfeltétele nincs, mint hogy bozótos terepen legyél. A parittya bekészítéséhez a KF 18 parancsot kell kiadnod. Ez nem azt jelenti, hogy a kezedbe veszi, egyszerűen csak azt, hogy a harc elején ezt a lőfegyvert fogod használni (ha van nálad lövedék). A közelharcban persze továbbra is a kezedben levő fegyverrel harcolsz. Egyszerre mindig csak egyféle dobó/lőfegyvered lehet KF-elve. |
VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod. |
KASZABOLÓSÁSKA (83. SZÖRNY)
Találkoztál már óriás sáskával? Igen? Nem? Mindegy. Mindenesetre, ha találkoztál, valószínűleg eltöprengesz, hogy miért nem "közepes" vagy "apró" sáskának nevezték el, látva a kaszabolósáska birkányi méretét. A kaszabolósáska mandibulái lapos és kemény, pengeszerű végtagok, amelyeket kardművész módjára használ! Ezzel a "fegyverrel" úgy tud bánni, mint egy profi vívó a kardjával. Ahhoz, hogy legyőzd, éles fegyverre van szükséged, nem is a vastag páncélja miatt, hanem hogy a csapásait kivédve, eredménnyel tudjad a támadásaidat bevinni. |
KARAKTERLAP
Váratlan Fordulat, egy hosszú ősz hajú, zöld szemű alakváltó férfi vagy. Ez a 4. fordulód.
Erő: |
12 |
Szint: |
2 |
Merészség: |
5/5 |
Magasság: |
182 cm |
IQ: |
15 |
Támadás: |
1 |
Agresszió: |
5 |
Testsúly: |
75 kg |
Ügyesség: |
11 |
Védekezés: |
0 |
Menekülés: |
30 % |
Életkor: |
33/33 év |
Egészség: |
12 |
Életpont: |
64/38 |
Jellem: |
semleges |
Tul. pont: |
0 |
Szerencse: |
12 |
Varázspont: |
0/0 |
Pénz: |
0 arany |
Kép. pont: |
1 |
Eddig összesen 7 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 19 TP-t kaptál. Jelenleg 51 TP-d van. A következő szinthez még 49 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
szúrófegyverek: |
1 |
ütőfegyverek: |
1 |
dobófegyverek: |
1 (+1) |
EGYÉB ISMERETEK |
1. rejtőzködés: |
3 (+1) |
2. nyomkövetés: |
1 |
3. gyógyítás: |
2 |
4. vadászat: |
1 |
|
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSOK (még 15 lehet) |
gyógyítasz 29% életerő alatt 10 TVP-ért |
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12) |
vadász tatu (#10) (csak egyszer) |
Összsúly: 15.29 kg |
Megterheltség: 44% |
Még 141 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre) |
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.
E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE
(15,-4) oltár, 2. jellempróba
(15,-3) homokvarány (#16), szürke házikó (#504), olvasztókemence (#86), 20. jellempróba
(16,-5) olvasztókemence (#86), 9. jellempróba
(16,-3) mély kút (#93), 19. jellempróba, bo-skorpió (#54), kaszabolósáska (#83), Tüskés Kiergan (5004. kalandozó)
(17,-6) oltár, 26. jellempróba, lila brekk (#11), Okostojás (5780. kalandozó)
(17,-4) 29. jellempróba, bo-skorpió (#54)
(18,-7) bo-skorpió (#54), rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), kavadu (#19)