382. forduló, 384. forduló, Kova összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. febr. 4. 9h:04'
EZ A 1260. JÁTÉKHETED, 383. FORDULÓD
1261. játékheted kezdete: febr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 28 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2298
SZÁMLA : XXXX

KOVA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [193,47] koordinátán.
Az aranytermő erszény 45 aranyat termelt. Varázserőd regenerálódik. (+97 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+96 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+10 tudatpont.) A lottó 1323. hetének nyerőszámai: 6, 20, 13. 3 db 0 találatos szelvényed volt. 2 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 26 arany nyereményt kapsz.
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: h 1629 0 0 használod az 1629. tárgyat
Minden alkalommal elcsodálkozol a koboldkorona elnagyolt, otromba vonalain. Vajon hogyan képes egy ilyen bumfurdi akármi varázslatot megidézni? Aztán megvonod a vállad, és inkább koncentrálsz. Hamarosan megérzed egy a munka gyümölcse varázs hatalmát. Munkád gyümölcsözni fog! Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 559.]

* 2. KP: h 2306 0 0 használod a 2306. tárgyat
Használod A Végzet kristályát. Sötéten kavargó aura kezd vibrálni körülötted. (+150 max. ÉP következő táborozásod végéig.) Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 559.]

* 3. KP: vv 224 24 26 elmormolod a 224. varázslatot a 24. varázslatot a 26. varázslatot
Azt a varázslatot már elmondtad! [0 pontot használtál fel, van még 559.]
Szupersebesen mormolsz. A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-15 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 557.]
Gyorsvarázsolsz! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 555.]

* 4. KP: v 14 1 0 elmormolod a 14. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-15 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 550.]

* 5. KP: vv 165 86 12 elmormolod a 165. varázslatot a 86. varázslatot a 12. varázslatot
Szupersebesen mormolsz. Esszenciavédelem vonja be tested. [-15 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 548.]
Szupersebesen mormolsz. Optimalizálod szervezeted energiafelhasználását. [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 548.]
Szupersebesen mormolsz. Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-15 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 546.]

* 6. KP: vv 64 72 88 elmormolod a 64. varázslatot a 72. varázslatot a 88. varázslatot
Szupersebesen mormolsz. [-6 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 544.]
Szupersebesen mormolsz. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 542.]
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő). [0 pontot használtál fel, van még 542.]

* 7. KP: v 1 6 40 elmormolod az 1. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Létrehoztad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. A vámpirizáció csak azokban a csatákban fog kisülni, ha a jobbkezes fegyver első csapásával legalább 40 életpontot tudsz így gyógyulni. [-15 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 537.]

* 8. KP: v 169 4 30 elmormolod a 169. varázslatot
Kántálni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Befejezted az áldomás II varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni (+6 támadás). [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 532.]

* 9. KP: kf 529 223 1559 kézbeveszed/felveszed az 529. tárgyat a 223. tárggyal az 1559. tárgyat
Az ujjadra húzod az angyalok gyűrűjét. [0 pontot használtál fel, van még 532.]
Lehúzod az ujjadról a regeneráló gyűrűt, majd az ujjadra húzod a smaragd védőgyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 532.]
Leveszed a Morgan sipkáját, majd a fejedre teszed a mentát koronát. [0 pontot használtál fel, van még 532.]

* 10. KP: vv 53 28 188 elmormolod az 53. varázslatot a 28. varázslatot a 188. varázslatot
Szupersebesen mormolsz. Csapásaid erősebbek lesznek! (+7 sebzés támadásonként.) [-24 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 530.]
Hihetetlen sebességgel varázsolsz. Izmaid megnőnek, megdagadnak (+8 erő). [-15 varázspont.] Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 528.]
Gyorsvarázsolsz! Kékes fény vonja be bőröd. [-15 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [2 pontot használtál fel, van még 526.]

hu 268 hulladék: 268
Hulladékgyűjtés törölve: gromak bőr. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

fku felt. kutatás
Minden fku parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

kf 523 1 kézbeveszed/felveszed az 523. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a pásztorbotot, majd a jobb kezedbe veszed a Mjölborg kalapácsát. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

ff 523 297 182 felt. fegyverváltás: 523 297 182
Felt. fegyverváltás: << Mjölborg kalapácsa << kvazár kard << vashegyű lándzsa. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

h 341 445 1 használod a 341. tárgyat
A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 60 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

h 341 426 1 használod a 341. tárgyat
A tárgyad lassan átváltozik, és a helyén 300 arany csillog! Elrakod a pénzt. [0 pontot használtál fel, van még 526.]

ek 429 t. energia kisütése: 429
Túlélő üzemmódba kapcsolsz; légzésed lelassul, ösztöneid kiélesednek. (+4 támadás, +4 védekezés, +3 szerencse a forduló végéig.) [-1 TU.] [10 pontot használtál fel, van még 516.]

h 1554 használod az 1554. tárgyat
A hosszas meditációval a tüdődbe gyűjtött összes levegőt az aenouth ködkürt szájába fújod. Csupán az első traktusig jutsz a szívhezszóló melódiában, amikor meglepő dolog történik. A tér szövete közvetlen előtted szétnyílik, és egy lidérckirály hömpölyög keresztül az anyagi és a túlvilág között húzódó kapun. A szörny nem tűnik barátságosnak, sőt mi több, megidézőjére támad! (ld. enc.) {védettsége: 50 szúró, 50 vágó, 50 ütő ellen.}

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy fürgülés varázst. Öregedtél 1 évet. Morgan szilánkja gyógyít (+2 életpont). A lényt antimágikus aura védi, ezért nem is próbálsz rá varázsolni. Mérg. vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 7 mérg. vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a lidérckirály testét. (7 támadással 278 életpontot sebezve.) A teremtmény hunyorít egyet. Kacagsz a lényen - csak nem valami speciális támadást próbált alkalmazni? Hát, alaposan felsült. Elszántan a másikra ugrasz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a lidérckirály csuklyáját. (6 támadással 434 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+87 életerő). Pengepajzzsal súrolod a lidérckirály testét. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Karmával néhányszor a lidérckirály megcsapja a fejedet. (2 támadástól 46 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +10 ÉP.) Felfénylik az esszenciavédelem II! A lidérckirály összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 7 mérg. vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 7 392 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás II varázslatot. [-15 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Porrá zúzol 1 varázskövet. (+100 varázspont.) Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-15 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 746, sebződés: 46, gyógyulás: 107, összesen: +61 ÉP}

Elégedetten csomagolod el a ködkürtöt. [15 pontot használtál fel, van még 501.]

im 0 2 imádkozol
Az oltárra helyezel 5 szent kelyhet, remélve, hogy istened feltölti könnycseppjeivel. Egy óra telik el buzgó mormolással. A szent kehely megtelt! Jóleső meleg fut végig a testeden. (+1 szerencse.) (+38 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 471.]
Rábukkansz az oltárra. Letérdelsz, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Jóleső meleg fut végig a testeden. (+38 varázspont.) [30 pontot használtál fel, van még 441.]

v 96 187 59 elmormolod a 96. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Sikerült elmondanod a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

192 193 194
46
47
48
(193,47) lidérckirály (#316)

[187,59] Épületek tűnnek fel. Veszélyt érzel az utca végén feltűnő alakból. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy őrült varázsló. {támadása: 33.} Egymásra bámultok, aztán mindenki megy a maga útján.

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy templomot. Dornodon híveié. Mindig van kedved kockázni, amikor alkalmat látsz rá, így most sem utasítod vissza a lehetőséget, amikor meglátsz egy kisebb csoportosulást, ahol pörögnek a kockák. A szerencse most sem hagyott el, nyertél 2 aranyat. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.) Van itt egy fekete mágustorony (642. épület.).
[-50 varázspont.] Gyógyulsz (+2 életpont). Erőd TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 431.]

vtn 108 varázslat tanulás: a 108. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: varázsvédelem II. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 396.]

vtn 33 varázslat tanulás: a 33. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: izomernyesztés. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 361.]

vtn 76 varázslat tanulás: a 76. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: láthatatlanság. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 326.]

vtn 77 varázslat tanulás: a 77. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: fúzió. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 291.]

vtn 100 varázslat tanulás: a 100. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: varázsital főzése. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 256.]

vtn 155 varázslat tanulás: a 155. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testű alak! Őt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: tűzgolyó. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 221.]

kf 1530 kézbeveszed/felveszed az 1530. tárgyat
Leveszed a törpe bakancsot, majd felhúzod a ryuku futárcsizmát. [0 pontot használtál fel, van még 221.]

m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
Gyomorkavaró érzés vesz erőt rajtad: a teleport varázslat befejezéseképp most visszarepít a kiinduló mezőre. Hushhh, elteleportálsz!
[193,47] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert nyugatra fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Északnyugatra nézve látsz egy púdersziklát. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Hmm, csak egy vezérfarkas. Ettől nincs semmi félnivalód. {max. életpontja: 551-650.} Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, fejszét ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 3 fejsze. Több lövedéked átfúrja a vezérfarkas támadó fejét. (3 támadással 112 életpontot sebezve.) Meglengetve a Mjölborg kalapácsát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a vezérfarkas támadó fejét. (7 támadással 487 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Pengepajzzsal megvagdalod a vezérfarkas bal karját. (4 támadással 145 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a vezérfarkas megcsapja a fejedet. (4 támadástól 56 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +12 ÉP.) A vezérfarkas megharapdálja a jobb lábfejedet és a combodat. (4 támadástól 62 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +13 ÉP.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (4 támadástól 55 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (4 támadástól 47 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +10 ÉP.) A vezérfarkas összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 fejszét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4 020 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 744, sebződés: 220, gyógyulás: 46, összesen: -174 ÉP}


(Továbbmész...) [194,47] A talaj lápossá, ingoványossá válik: mocsárvidéken jársz. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északkeletre látsz egy kihívás tornyát. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.
(Feltételes támadás:) Egy élőholt ősmágus! Ezt kerested. {támadása: 44.} Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Egy villámcsapás varázslattal köszönt csatapartnered. 47 életpontot vesztettél. Fejszét markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 3 fejsze. Több lövedéked átfúrja az élőholt ősmágus fejét. (3 támadással 114 életpontot sebezve.) Közelebb kerülve a szörnyhöz, megérzed irtóztató halál-auráját. Megacélozod akaratodat, és sikeresen ellenállsz. Vad csatakiáltással, felemelve a Mjölborg kalapácsát a másikra ugrasz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az élőholt ősmágus törékeny testét. (7 támadással 478 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+96 életerő). Pengepajzzsal néhányszor megcsapod az élőholt ősmágus jobb lábát. (5 támadással 180 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+37 életerő). Az élőholt ősmágus pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (3 támadástól 14 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +3 ÉP.) Az élőholt ősmágus nem hagy pihenőt: lesújt a karodra és a mellkasodra. (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +4 ÉP.) A mágus kezéből láng csap feléd. Alig pörkölődsz. 20 életpontot vesztettél. Ellenfeled villámcsapás varázslatot lő rád. 41 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 fejszét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 8 400 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 772, sebződés: 138, gyógyulás: 142, összesen: +4 ÉP}

Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Néhány zsombék között megpróbálsz láthatatlanná válni. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Azonnal rájössz, hogy egy átokmurgattyú ijesztett meg. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.


(Továbbmész...) [195,47] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy lápi hajlékot. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy Raia oltár van. Északra egy kihívás tornya van. Elrakod a távcsövet. Úgy érzed, mintha TÉGED nézne valaki párolgó trutyiból. Hmm, csak egy mocsárivérc. Ettől nincs semmi félnivalód. {max. életpontja: 101-115.} Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát a másikra támadsz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mocsárivérc testét. (2 támadással 109 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Pengepajzzsal egy hatalmas csapással felmetszed a mocsárivérc puha testét. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (4 támadástól 92 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +19 ÉP.) A mocsárivérc csápjai a bal lábad köré tekerednek. Kikászálódsz, de milyen áron! (2 támadástól 68 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +14 ÉP.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Társaidtól életerőt kapsz: gyógyulsz +28 életerőt. 1 764 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 148, sebződés: 160, gyógyulás: 33, összesen: -127 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) [21 pontot használtál fel, van még 200.]

m 2 3 2 mozogsz keletre, délkeletre, keletre
[196,47] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Hirtelen mozogni kezd a föld! Csak egy mocsári féreg. Megvető mosollyal várod a találkozást. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A lény megtorpan egy pillanatra, és meredten rádbámul. Sziklamerev pillantással véded ki a gyilkos pszi sugarakat. Megmarkolva a Mjölborg kalapácsát a másikra rontasz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával többször kegyetlenül megütöd a mocsári féreg testét. (7 támadással 493 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+99 életerő). Pengepajzzsal megvagdalod a mocsári féreg testét. (2 támadással 71 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 43 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +9 ÉP.) Hiába próbálsz hátrálni, a mocsári féreg többször is megmar! (2 támadástól 42 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +9 ÉP.) Majdnem elhányod magad, annyira rosszul leszel. (-3 minden tulajdonságodra kör végéig.) A mocsári féreg most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 gyíkfüvet. 3 564 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 564, sebződés: 85, gyógyulás: 134, összesen: +49 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Leah rúnaköve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálhasadékot. (ld. enc.) Működésbe hozod a halálhasadékot. Váratlanul egy térkép anyagiasul előtted a levegőben. Elnagyoltan megrajzolt falak és utak. A látványt elraktározod valahova, a tudatod mélyére, ahonnan bármikor előbányászhatod, ha szükség lesz rá.

17 16 10
18 19 14 11
22 15 9
21 20 13 12
27 23 4
29 24 8 6
28 7
30 26 25
32 34 3
5
31 33 35
36 50 49
42 39 2
37
38 1
46
41 40
43 44 45 47 48
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 200.]
A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Sheran oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Északnyugatra egy kihívás tornya van. Északra egy lápi hajlék van. Elrakod a távcsövet.

(Továbbmész...) [197,48] Füves síkságra érkeztél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy kultúrmasztodon nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. {egyik sebzési módja: 2x 4d8+14.} Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mjölborg kalapácsával borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a kultúrmasztodon ormányát. (6 támadással 335 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+68 életerő). Pengepajzzsal kicsit megvágod a kultúrmasztodon testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Beléd öklel a kultúrmasztodon! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +5 ÉP.) A kultúrmasztodon szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 52 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) Véres nyál csordul ki a kultúrmasztodon száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 26 kaját. 2 331 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 355, sebződés: 73, gyógyulás: 91, összesen: +18 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze keletre látsz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [198,48] Továbbra is síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Sheran rúnaköve. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Raia híveié. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy Thargodan csatamezőt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vezérfarkas. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Fejszét hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 fejsze. Lövedékeiddel perforálod a vezérfarkas jobb karját. (3 támadással 115 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Mjölborg kalapácsával halálos csapásokat osztva péppé vered a vezérfarkas jobb karját. (7 támadással 473 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+95 életerő). Pengepajzzsal megvagdalod a vezérfarkas jobb oldalát. (3 támadással 108 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+22 életerő). A vezérfarkas csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (4 támadástól 51 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) A szörny néhányszor beléd mar, főként az oldaladat és a mellkasodat részesítve előnyben. (4 támadástól 55 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) A vezérfarkas néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (4 támadástól 57 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +12 ÉP.) A vezérfarkas kitátja pofáját, és többször belemar a testedbe. (4 támadástól 53 életpontot vesztesz.) (bőröd védelmez +11 ÉP.) Véres nyál csordul ki a vezérfarkas száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 fejszét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4 020 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-15 varázspont.] A szilánk működik (+2 életpont).
{Csatastatisztika; sebzés: 696, sebződés: 216, gyógyulás: 164, összesen: -52 ÉP}

[21 pontot használtál fel, van még 179.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[199,48] Szűnni nem akar a zöld síkság.


(Vándorcirkusz:) Kisebb-nagyobb sátrak tömegét látod magad előtt felsorakozni, és felismered, a vándorcirkusszal találkoztál. Egy hosszú szakállú törpe sétál eléd, s szívélyesen a cirkusz területére invitál.
- Tedd próbára tudásod, kalandozó! - hív a tömzsi alak. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délre egy Thargodan csatamezőt. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [200,48] Még mindig füves síkságon vagy. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy márványtornyot. Délnyugatra nézve látsz egy Thargodan csatamezőt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy Raia szent lovagja. {egyik sebzési módja: 4x 4d6+5.} Közelről egész szimpatikus. Valószínűleg ő is ezt gondolja Rólad, mert ahelyett, hogy szétszaggatna Téged, csöndben továbbáll.

Egy sánta üregi nyúl önként (mondod Te) jelentkezik ebédnek. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [201,49] Még mindig füves síkságon vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy márványtornyot.
(Feltételes mászás:) Aránylag könnyen sikerül a kampót beakasztani odafönt, egy kiálló szegletbe. A mászás azonban nagyon kemény, embert próbáló feladat. Professzionális hegymászó-bemutatót tartasz, ahogy felmászol a sima falon, majd bemászol az ablakon. Meghatottan nézel körbe az ősi torony legfelső szobájában. Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy kőkorszaki szaki! {max. életpontja: 69-76.}

Az éterbe látó szemek lelkedbe próbálnak fúródni. Agyadat megfeszítve, ellenállsz a kővéváltoztató varázsnak. Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Mjölborg kalapácsával gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőkorszaki szaki sziklafejét. (2 támadással 135 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Pengepajzzsal megvágod a kőkorszaki szaki bal karját. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A kőkorszaki szaki mancsával feléd csap, de Te résen vagy. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 kőszemet. 623 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 151, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ez könnyű volt! - porolod le magad. Velőtrázó üvöltést hallasz magad mögött. Az ütő is megáll, amikor sarkon pördülsz. Egy sötét gnóm! {védettsége: 10 szúró, 10 vágó, 10 ütő ellen.}

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy jégcsóva varázslatot. 6 életpontot vesztettél. Marokra fogva a Mjölborg kalapácsát a másikra támadsz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával halálos csapásokat osztva péppé vered a sötét gnóm testét. (2 támadással 135 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Pengepajzzsal végigmetszed a sötét gnóm bal lábát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Könnyedén félreszökkensz a sötét gnóm csapása elől. A varázsló kezéből apró villámok repülnek ki. Félig megúsztad. 5 életpontot vesztettél. A sötét gnóm most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 170, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Egy kupacot látsz. Biztos kincs! Megpiszkálod. A kupac megmozdul. Egy óriáspók! {max. életpontja: 81-88.}

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. {CSTT:} Mjölborg kalapácsával többször kegyetlenül megütöd az óriáspók testét. (2 támadással 145 életpontot sebezve.) (Nincs értelme vámpirizálni.) Pengepajzzsal kilukasztod az óriáspók egyik lábát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Az óriáspók csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Véres nyál csordul ki az óriáspók száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 630 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 179, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Érdemes volt a nyakadat kockáztatni! Az ablak alatt megtalálod, amiért jöttél - szereztél 1 aranygyűrűt [aranygyűrű ládikóba-> (186,61)-> 12 arany, -2 ÉP]. Leérve a földre, elpakolod a kampót, és továbbindulsz. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy Thargodan csatamezőt. Keletre nézve látsz egy kihívás tornyát. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) [49 pontot használtál fel, van még 130.]

ef 10 518 energia fejlesztése 10
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-10 TU.] [70 pontot használtál fel, van még 60.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 57.]

* 2. BP: le 529 223 0 leveszed/lerakod az 529. tárgyat a 223. tárgyat
Lehúzod az ujjadról az angyalok gyűrűjét.
Lehúzod az ujjadról a smaragd védőgyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

* 3. BP: kf 254 0 0 kézbeveszed/felveszed a 254. tárgyat
Az ujjadra húzod a regeneráló gyűrűt. [0 pontot használtál fel, van még 57.]

* 4. BP: kf 466 0 0 kézbeveszed/felveszed a 466. tárgyat
Leveszed a mentát koronát, majd a fejedre teszed a Morgan sipkáját. [0 pontot használtál fel, van még 57.]
Szomjadat csillapítod, a kulacsodból kortyolva. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 20, 19, 6.
Az egyszerű halandó számára elérhetetlen tudati állapotban kapcsolatba lépsz a benned rejlő Élet Forrásával. (+1 max. ép.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját habzsol be a sullár. Egy szögletes követ töm magába a bazaltelementál. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a vasszervezet hatása.
Ebben a körben 57 pontod maradt, ebből a következő körre 57 pontot vihetsz át. Kapsz még 524 pontot. A következő körben tehát 581 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


LIDÉRCKIRÁLY (316. SZÖRNY)
Talán már összeakadtál az anyagi síkon a nagyhatalmú lidércurakkal. Persze akkor még nem sejtetted, hogy ezek az élőholt lények valójában náluk még nagyobb hatalmú lidérckirályok egyszerű küldöncei. A lidérckirályok a Sötét Földre merészkedő, nagyhatalmú mágusok lelkei, akiket a Thargodanok elpusztítottak, és rabul ejtettek. Az élőholt létben ezek a sok száz éve halott mágusok hihetetlen gyűlöletet halmoztak fel magukban, amelyet mindennel és mindenkivel szembefordítanak. A lidérckirályokat gyakran találod az őket egykor megölő Thargodan hercegek szolgálatában.

VARÁZSVÉDELEM II. (108. VÉDEKEZŐ VARÁZSLAT)
A varázsvédelem egy nagyon kemény, harcban alkalmazható védekező varázslat, a Varázsvédelem sokkal erősebb változata. Először is, a harc időtartamára a szerencséd öttel megnő (tehát nagyobb eséllyel úszod meg a szörnyek speciális támadásait, stb). Ezenkívül kapsz +2 védettséget. A varázsvédelem felrakása 18 VP-t és anyagi komponensként egy óndarabot igényel. Megjegyzés: Ha a TV listában több általános védekező varázslatod is van, és mindegyiket el tudod mondani, a gép általában az elsőt választja. Tehát ha van egy varázsvédelem és egy varázsvédelem II a listádban, ebben a sorrendben, akkor a gép a varázsvédelmet fogja választani! Ügyelj erre a helyes TV lista kialakításával.

IZOMERNYESZTÉS (33. TÁMADÓ VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot elmondva, részben megbéníthatod ellenfeled izmait. Ha a varázslat sikerrel jár (és ez részben taumaturgiádtól is függ) ellenfeled minden támadás-sorozatnál csak eggyel kevesebb ütés bevitelével próbálkozhat, mert izmai elernyednek. Szörnyek esetén a varázslat hatására a lény egyik támadási módját (pl. karom/csőr-ből a csőr támadásokat) elveszti, ha csak egyetlen támadási módja van, akkor azt eggyel kevesebbszer használja. Legalább egy támadást mindenképpen le fog tudni adni az ellenfeled. A varázslat elmondása 6 VP-be kerül, anyagi komponense három csepp víz.

LÁTHATATLANSÁG (76. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Ezzel a fantasztikus varázslattal tökéletesen láthatatlanná válhatsz, minden felszereléseddel, állatoddal együtt! A dolog előnyei kézenfekvőek, de azért lássuk őket sorban: 1.) Minden lopáspróbálkozásnál olyan, mintha a szakértelmed magasabb lenne (a taumaturgiádtól függő mértékben). (És ha fel is sülsz, a városi őrség akkor sem tud elfogni.) 2.) Táborozás közben senki nem fog téged megtalálni (így hát meglopni sem tudnak). 3.) A védettséged jobb lesz a varázslat időtartama alatt (a taumaturgiádtól függő mértékben, de max. 10-zel). 4.) Mozgás közben nem fognak látni azok a KALANDOZÓK, akikkel találkozol. Azonban te sem támadhatsz meg olyan kalandozókat, akik nem látnak téged láthatatlanság észlelése varázslattal vagy más módon, még akkor sem, ha T/FT parancsod van rájuk kiadva! Ennek oka az, hogy a láthatatlanság varázslatot azért találták ki, hogy inkognitóban maradjon használója, bármi áron, nem pedig azért, hogy előnyei legyenek a harcban. (Sokak szerint a varázslat olyan belső-védő rúnákat tartalmaz, amelyek azonnal elpusztítanák használóját, ha orvul támadna valakire.) A láthatatlanság nem véd meg a kiváló szaglású szörnyek elől: ha ilyennel találkozol, továbbra is a rejtőzködés, a futás ill. a harc lesz a megoldás (persze a +védettség ekkor jól jön, mivel a szörny csak sejti, hogy hol vagy).
Te magadtól nem tudod a varázslatot akármikor megszüntetni, ehhez mágiafeloldásra van szükség. A varázslat anyagi komponense egy manifesztátor nyúlvány, elmondása 5 TVP-be és 15 VP-be kerül, hatása a következő forduló elejéig tart.

FÚZIÓ (77. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Ámulva tanulod, hogy mire is jó ez a varázslat. Létezik három különös anyag, a ramit kő, az ilkin érc, és a pular kristály. A mágusok nagyon régen, még az ősidőkben rájöttek, hogy ez a három anyag fúzionálható egy speciális, különösen kemény és ellenálló, ámde hihetetlenül könnyű anyaggá. Ezt az anyagot kvazárnak nevezték el. (A régmúlt idők csillagjósai is használták ezt a szót, valamilyen csillagászati fogalomra, de ezt a másik jelentését már mindenki teljesen elfelejtette.) A fúzió a V 77 parancs hatására történik, 5 TVP-ért és 25 varázspontért. A három, felsorolt anyagból egy darab kvazár keletkezik. Ha egyszerre több kvazárt akarsz előállítani, 2. paraméternek add meg a mennyiséget.

VARÁZSITAL FŐZÉS (100. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Végre! Sikerült elsajátítani a leges-leges legalapvetőbb, legszélesebb körben használható rúnavarázslatot, a Varázsital Főzést. Önmagában a varázslattal persze semmit sem tudsz kezdeni - fel kell fedezned néhány "receptet" ahhoz, hogy igazán használni tudjad. Vannak varázsitalok, amelyek bármiben kikotyvaszthatók, vannak, amelyek csak speciális edényekben kotyvaszthatók ki, de nem kell hozzájuk külön tartóedény, és vannak, amelyeket a kikotyvasztásra használt tartóedényben kell tartani. A varázsitalt mindig a KT <varázsital sorszáma> paranccsal készíted el, ha egyszerre több adagot, akkor is csak egy Varázsital Főzést kell elmondanod. A V 100 parancs kiadására sohasem lesz szükséged. A kotyvasztás általában abból áll, hogy a receptben megadott tartóedényt (vagy ha ilyen nincs, egy tetszőleges tartót) megtöltesz vízzel, majd forralni kezded tűz fölött. A varázsigék lassú mormolásával különböző füveket szórsz a főzetbe, majd amikor forrni kezd, a végső igék kiejtésével bekevered a fő alkotóelemeket. A TVP költség főzetenként változik, és mindig a receptben van megadva. A varázspont költség minden esetben 30 VP. Az elkészült varázsitalt a H <varázsital sorszáma> paranccsal használhatod, 0 TVP-ért, ha az enciklopédiája másként nem rendelkezik.

TŰZGOLYÓ (155. TÁMADÓ VARÁZSLAT)
A tűzgolyó az egyik leguniverzálisabb, legszélesebb körben használt támadó varázslat. Ennek ellenére, a mesterek nem szokták egy kezdő varázslónak megtanítani, ugyanis alacsony taumaturgia szinten sokkal hatékonyabb varázslatok is vannak. Azonban a tűzgolyónak van egy óriási előnye a legtöbb sebzést okozó támadó varázslattal szemben: hatóereje nincs maximálva, azaz minél tapasztaltabb mágiahasználó vagy, annál nagyobb tűzgolyókat fogsz lődözni. A tűzgolyó elmondása 25 VP-t és egy pirkitet igényel.

HALÁLHASADÉK (2437. TEREPTÁRGY)
Morgan élőholt inváziója nem mált el nyomtalanul. Szerte Ghallán maradtak olyan apró nekrorések, melyeken ugyan élőholtak már nem tudnak átjönni, de negatív energia szivárog át Leah birodalmából. Ezeket érdemes elkerülni, és mivel a közelükben kipusztul a növényzet, így már messziről jól kivehetőek. Időnként előfordulnak azonban nagyobb rések is, melyeken át a bátor kalandozók átléphetnek egy apró dimenzióba, ahol még mindig várnak olyan élőholtak, akik az invázió alatt nem jutottak át Ghallára. Talán még kincseik is akadhatnak!

KARAKTERLAP

Kova, egy hosszú ősz hajú, kék szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr kisebb papja vagy. A Túlélők (#9172) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 383. fordulód.

Erő: 50 (64) Szint: 34 Merészség: 6/5 Magasság: 116 cm
IQ: 42 (47) Támadás: 43 (46) Agresszió: 5 Testsúly: 69 kg
Ügyesség: 40 (42) Védekezés: 64 (70) Menekülés: 40 % Életkor: 73/107 év
Egészség: 50 (52) Életpont: 599/601 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 53 (66) Varázspont: 778/63 Pénz: 41391 arany Kép. pont: 17
Tudatpont: 50/3 Pszi pont: 193/380 Halhatatlanság: 4 % EFejl: 30
Eddig összesen 4280 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 33 206 TP-t kaptál. Jelenleg 5 209 617 TP-d van. A következő szinthez még 290 383 TP szükséges. Trófeáid: triklem drakolder, kisebb quwarg isten, élőholt ősmágus. A 237. fordulódban 5140 arany került a bankszámládra. 7632 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva. Eddig 1 többszemélyes kalandot teljesítettél.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 12/4 ökölvívás: 8/5 szúrófegyverek: 17/37
vágófegyverek: 35/5 (+2%) ütőfegyverek: 38/59 (+8%) lőfegyverek: 12/32
dobófegyverek: 30/43 (+3%)

Feltételes fegyverváltás: Mjölborg kalapácsa (#523) << kvazár kard (#297) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -24.); bumeráng (#249) (25 -29.); mérg. vas dobónyíl (#190) (30 -);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
201,49 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 216
A Végzet Vermében a 5. szinten jársz. Ebben a hónapban 0 szintet teljesítettél.
Kedvenc táborhely: 179,53
Legfeljebb 70 TU-t válthatsz TVP-re.
JLKzott minoszkúpok: 63, 60, 57, 59, 62, 92, 87

SZÁMLÁLÓK
Tapasztalatkő 20/1 Max életkor 649 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 85/26 (+11%) 2. nyomkövetés: 72/85 3. mászás: 20/24 (+4%)
4. csapdakészítés: 29/81 (+7%) 5. csapdaészlelés: 20/46 6. gyógyítás: 34/65
7. titkosírás: 17/16 8. felderítés: 31/19 9. szörnyidomítás: 10/59 (-400%)
10. teológia: 50/29 (+34%) 11. taumaturgia: 50/71 (+6%) 12. szerencsejáték: 2/10
13. versengés: 7/42 14. harcművészetek: 3/48 15. zene: 17/16
16. szörnyismeret: 56/27 17. pszi: 28/5 18. zárnyitás: 17/31
19. vadászat: 14/13 20. vitalitás: 2/20 21. bányászat: 40/22
22. úszás: 19/18 23. főzés: 11/95 24. csapatmunka: 1/60

FELTÉTELES PARANCSOK (még 20 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 55% életpont alatt (gyógykenőcs (#313))
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
udvarolsz az 1. fajúaknak a 2. fajúaknak a 4. fajúaknak a 6. fajúaknak a 8. fajúaknak a 9. fajúaknak
ásol max. 30 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), csuklyavirágot (#133) (max. 99 darabot ), csillezsályát (#1252) (max. 1 darabot, csak egyszer), tükröt (#43) (max. 2 darabot ), szögletes követ (#17) (max. 5 darabot ), szárnyas hernyót (#69) (max. 5 darabot ), borkonyó bibét (#312) (max. 5 darabot ), gyógykenőcsöt (#313) (max. 15 darabot ), bogyógránátot (#430) (max. 8 darabot ), kaktuszbogyót (#429) (max. 4 darabot ), halálvirágot (#2371) (max. 1 darabot ), halálkristályt (#2372) (max. 1 darabot ), púderkövet (#119) (max. 3 darabot ), kristályfolyadékot (#449) (max. 3 darabot ), fokhagymát (#403) (max. 5 darabot ), éjurnát (#2368) (max. 5 darabot, csak egyszer), mérg. vas dobónyilat (#190) (max. 10 darabot )
elfogod spagulárt (#82) fedett veremmel (#219), mutáns pókot (#117) fedett veremmel (#219), élőholt sullárt (#216) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 19, max: 50)
szintszívó (#96), autentikus vámpír (#154), élőholt mirg (#135) (csak egyszer), vark. nekromanta (#173) (csak egyszer), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer), dehidrátor (#151), epokitféreg (#147), óriásféreg (#171), tüskés gigaféreg (#256), noth szellem (#250), élőholt tigris (#766), hegyi góliát (#244), massza (#217), móleon (#68), csontgólem (#392), kputtyintó csalán (#247), lidércúr (#252), élőholt ősmágus (#179), triklem drakolder (#275) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 10, max: 50)
törpe (#3), ember (#1), elf (#2), Mata Mari (#2190), pszi elementál (#221), semlegesek (#989), jók (#990), őrült varázsló (#255), bűbájlidérc (#761), átokmurgattyú (#225)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) láth. észlelése (#78, 7 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) varázsvédelem II (#108, 18 VP) felszínre ugrás (#109, 25 VP, 5 TVP)
tűzgolyó (#155, 25 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP) varázskő készítés (#160, 120 VP, 10 TVP)
vízlélegzés (#185, 15 VP, 5 TVP) háló (#186, 24 VP) tiltott teleport (#198, 100 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP)
kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) a lélek védelme (#57, 32 VP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP) puha ütés (#60, 18 VP)
tűzeső (#61, 16 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
vadítás (#81, 8 VP, 5 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP) szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP)
rúnapukkasztás (#94, 0 VP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
élőholt pozdorja (#134, 40 VP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) földelem idézése (#144, 70 VP, 20 TVP)
Tharr haragja (#145, 20 VP) ongóliant tombolás (#146, 40 VP) mágikus ütés (#147, 18 VP)
becsületjel (#158, 14 VP, 5 TVP) esszenciavédelem (#165, 15 VP, 5 TVP) oltár teremtése (#167, 50 VP, 10 TVP)
áldomás II (#169, 10 VP, 5 TVP) isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP) planetáris őrdémon (#172, 18 VP)
szopógödöreltörlés (#173, 30 VP, 10 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP) tárgyvédelem (#178, 14 VP, 5 TVP)
gyorsvarázslás (#179, 0 VP) agytaposás (#180, 12 VP) kényszerport (#183, 8 VP)
esszenciavédelem 2 (#188, 15 VP, 5 TVP) méregfelhő II (#193, 20 VP) Pörhemór köre (#205, 30 VP, 5 TVP)
kisebb kívánság (#208, 300 VP, 30 TVP) földrengés (#221, 160 VP, 20 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP) az elme fölénye (#116, 10 PP, 5 TVP)
szuperpszi kif. (#117, 400 PP, 60 TVP)
Butaság ára beállítás: teológia: 15 vp; taumaturgia: 15 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
Pörhemór köre (#205) (94,41,1) méregsemlegesítés (#14) áldomás II (#169) (3,30) vámpirizáció (#1) (1,40)
Techiulan aurája (#261) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26) esszenciavédelem (#165)
erőpajzs I (#12) pszi-ernyő (#64) mentális pajzs (#72) óriáserő (#53)
csupasz izom (#28) esszenciavédelem 2 (#188)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
28. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 7, max: 20)
puha ütés (#60), tűzeső (#61), Tharr haragja (#145), élőholt pozdorja (#134), agykorbács (#97), tudatrombolás (#111), agybénítás (#114)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 20)
fürgülés (#92), pszi-acéltorony (#98)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
bazaltelementál (#204) (málhás: +42 kg teher) státusz: OK
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +4 védettség;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Az önmegtartóztatás igazi tesztje ez: IMádkozz úgy, hogy előtte legalább 15 körig nem KUTatsz csatamezőn!
2.) Mutasd be trófeáidat - áldozz húsz gromak bőrt!
3.) Nézzük, elég érett vagy-e már a papi ranglétrán való továbblépésre: IMádkozz úgy, hogy pontosan 600 TVP áll rendelkezésedre!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): kész. törpe házikó (532): többek közt 43. tárgyat kell leadnod. kobudera lak (533): új. szürke kastély (547): kész. cseréptetős torony (549): kész. helytartói hivatal (563): kész. sötét kastplom (566): 50. labirintus (98,19). fényűző villa (600): kész. királyi palota (650): 95. labirintus (198,28). kőtorony (664): többek közt 7. tárgyat kell leadnod. erdei bölcs háza (666): kész. városháza (685): kész. Invázióügyi Minisztérium (687): többek közt 215. tárgyat kell leadnod. fejvadászcéh (758): többek közt 1733. tárgyat kell leadnod. Toborzóiroda (759): kész. léghajóállomás (817): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 46, 47, 48, 49, 50, 57, 59, 60, 62, 63, 67, 68, 70, 71, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 87, 92, 94, 95, 125, 127, 128, 129, 130, 131, 134, 192, 245, 278.

TÖBBSZEMÉLYES KALANDOK
Folyamatban: 1, 3, 5, 12, 33, 35, 36, 43, 44, 46, 47, 49, 52.
Kész: 16.

HŐSTETTEID
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 376, a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 45900.
Az első Végzet Vermében 4 szintet teljesítettél.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
energia-csapolás (167)
beszéd állatokkal (171)
a mágia rúnája (179)
tudati őrjárat (183)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
fegyvermester (302)
az élet forrása (337)
kétkezes harc (338)
az ősök hite (362)
a mágia szeretete (393)
időfolyamok (394)
túlélő életmód (429)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) OK
kedvenc táborhely (503) OK
elmetágítás (504) OK
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) OK
kőbőr (507) OK
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) OK
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) OK
mentális felfrissülés (512) OK
tudati gyorsítás II (513) OK
tudati kitérés I (514) OK
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 56 TU. szükséges még: 34 TU.
tudati ismétlés (519) OK
tudati gyorsítás III (520) OK
tudati kitérés II (521) OK
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati ostrom (525) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) OK
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
regeneráció (528) OK
manaretesz (529) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
isteni védelem (530) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati segítség (532) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) OK
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
pajzshasználat I (535) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
varázslómester II (536) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a hit ereje II (537) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati ostrom II (539) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
pajzshasználat II (542) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
mágikus vámpirizáció (543) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
gyógyítómester (544) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 316 TU szükséges.)
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
tudati védelem (546) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
pajzshasználat III (549) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
varázslómester IV (550) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
totemmester (553) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
bénító sebzés (555) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
pajzshasználat IV (556) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
varázslómester V (557) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
tudatunk hatalma (560) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1381 arany (#50) 1 csuklyavirág (#133) 1 kvazár kesztyű (#445)
1 Raia pallosa (#426) 1 sáfránypor (#211) 1 sallank karom (#128)
1 szögletes kő (#17) 1 varázskő (#305) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 gyíkfű (#201) 24 kaja (#2) 1 kőszem (#304)
3 spiritusz (#170) 4 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202
46
47
48
49
50
(193,47) lidérckirály (#316), 48. jellempróba, Tharr oltár, vezérfarkas (#748)
(194,47) élőholt ősmágus (#179), átokmurgattyú (#225)
(195,47) mocsárivérc (#7143)
(196,47) mocsári féreg (#775), Leah rúnaköve, halálhasadék (#2437)
(197,48) kultúrmasztodonok (#227), Sheran oltár
(198,48) Sheran rúnaköve, Raia oltár, vezérfarkas (#748)
(200,48) Raia szent lovagja (#239)
(201,49) márványtorony (#175), kőkorszaki szaki (#109), sötét gnóm (#132), óriáspók (#303)

Üzenet küldése a karakternek