36. forduló, 38. forduló, I. Cleon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 8. 9h:09'
EZ A 38. JÁTÉKHETED, 37. FORDULÓD
39. játékheted kezdete: febr. 15.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4713
SZÁMLA : XXXX

I. CLEON KALANDJAI


9 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,-16] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy fekete, rövid hajú, piros szemű árnymanó férfival. Körszakálla és bajsza van. Fairlight követője. Egy bakkura csizmát, egy borostyán függőt, egy bronzpáncélt, egy bronzsisakot, egy ezüst nyakláncot, egy kígyóbőr kesztyűt és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy agglomerátor trófea, egy északi aurach trófea és egy orgyilkos trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy bronzhegyű lándzsát, bal kezében egy bronzpajzsot tart. Lőfegyvere egy parittya. Elég egy mentális pillantás aurájára: semlegesnek tűnik. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Ghalladián. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással.
Az 1. napon összefutsz egy szőke hajú, kék szemű elf férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Raia bíborosa. Egy gólem talizmánt, egy Khór maszkját, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy nap szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy tünde tegezt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy vasvértet és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy borzalmas varkaudar trófea, egy Poomr Ko trófea és egy varkaudar íjász trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: szellőjárta fűzfaliget a csillagos ég alatt. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy teknőcpajzsot tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd sullár. Málhásállata egy ragyás burástya. Egy erdei tündér álmos fejecskéje bukkan ki hátizsákjából. Gyorsan megnézed, a tiedben is van-e. Phu, ezt megúsztad... Elég egy mentális pillantás aurájára: jó jellemű, ahogy Te is az vagy. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Thpreg Yw'Hite. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Az elf tart neked egy kis lövészbemutatót, és a ballisztikáról mesél. Próbálsz minél többet megjegyezni a dologból. Nem nagyon megy.
Az 1. napon találkozol egy copfos aranyhajú, kék szemű alakváltó nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Sheran követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy virág szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy umbatari karkötőt, egy vassisakot, egy vasvértet és egy obszidián karkötőt visel. Ruházatát egy tigroszlán trófea díszíti. Jobb kezében egy kőkést, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Érzékeled auráját: semleges jellemű. Komoran végigmér Téged, de nem üdvözöl. Otthagyod a másik kalandozót.
A 4. napon találkozol egy hosszú aranyhajú, kék szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Egy mászókarmot visel. Ruházatát egy százfogú trófea és egy pókvadász trófea színesíti. Jobb kezében egy kőhegyű lándzsát, bal kezében egy vizestömlőt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semlegesnek tűnik. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Shelina. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést.
A 7. napon összefutsz egy copfos aranyhajú, kék szemű alakváltó nővel. A bőre világosabb az átlagosnál. Sheran követője. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy réz papi karkötőt, egy vassisakot és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy gyilkos sallank trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Mentális auráját felismered, semlegesnek tűnik. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Roweena. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
A 8. napon egy fekete, rövid hajú, piros szemű árnymanó férfi lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Látva felsülését, elinalt a gyáva. Rögvest segítségért kiáltasz. Szerencsére egy őrjárat épp a közelben van, és a tolvaj után ered. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Kifizetted a megvett 7 ragasztót (55 arany).
Nocsak, kaptál egy aranypikkelyt! (ld. enc.) Gyenge vagy, a betegség halálosan kimerített. Nem hiszed, hogy fel tudnál épülni belőle, s a gyógyítók sem hisznek benne - látod a szemükön. Egyedül a fogadós bizakodó, mintha valami csodában hinne. Megkörnyékez, füledbe suttog. Végül - nincs más választásod - elfogadod, amit kínál. Az alak, akivel visszatér, rád néz, izzó tekintete összekapcsolódik a tiéddel. Beszéd nélkül hallod a hangját: egészséget, erőt, ifjúságot kínál; cserébe hűséges szolgálatot kíván mindössze... Ereit felszakítva vérét adja neked, eleinte furcsa, kellemetlen íze miatt majdnem rosszul leszel... égeti torkodat - megnyugtat, hogy csak a felesleg pusztul el -, de aztán érzed, hogy erővel tölt el, meggyógyít, megváltoztat a vér... Lelkedbe égett a bélyeg: egy vámpír szolgája lettél.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+61 életerő.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

ve 42 2 megveszed a 42. tárgyat 2
Mindössze 1 darabot tud abból a tárgyból a boltos adni. Vásároltál 1 távcsövet. 32 aranyat fizettél. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 41 1 eladod a 41. tárgyat 1
Eladtál 1 grákóbőrt. 3 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 30 4 eladod a 30. tárgyat 4
Eladtál 4 varányszemet. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 33 3 eladod a 33. tárgyat 3
Eladtál 3 lapockacsontot. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 44 3 eladod a 44. tárgyat 3
Eladtál 3 királygyík bőrt. 9 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 14 5 eladod a 14. tárgyat 5
Eladtál 5 sünmedve tüskét. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 125 2 eladod a 125. tárgyat 2
Eladtál 2 mandibulapengét. 6 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ve 127 1 megveszed a 127. tárgyat 1
Egyetlen boltot sem találsz a környéken, ahol azt a tárgyat árulnák. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 49 1 eladod a 49. tárgyat 1
Eladtál 1 kígyóbőr kesztyűt. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

ea 105 1 eladod a 105. tárgyat 1
Eladtál 1 evaporőr hájat. 5 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 182.]

be 540 bemész az 540. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád. Aztán megismer, és biccent, hogy bemehetsz. A fegyvereidet természetesen kint kell hagynod. Bent a hivatalnok fogad. Röviden mesélsz kalandjaidról.
- Gratulálok! - mondja, és melegen kezet fog veled. Látom, egész jól megy a dolog. Tudunk egyéb feladatot is adni! [50 tapasztalati pontot kaptál. Jutalmad 10 arany.] Városunk egyik hagyománya egy állítólagos kincsesbarlang térképe. Még senki sem tért vissza onnét sikerrel, de ez persze nem jelenti azt, hogy neked nem fog sikerülni. Fogadd ezt jutalmul eddigi szolgálataidért. Egy írnok jön elő, és lemásolja számodra a térképet.

2
8
3
4
9
5
6
10
1 7
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 9. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 15, délre 42 mérföldre található.

Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 177.]

m 6 mozogsz nyugatra
[43,-16] Folytatod sétádat a házak közt.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 167.]

al 56 102 83 áldozol: az 56. tárgyat a 102. tárgyat a 83. tárgyat
Felkészülsz a szertartás végrehajtására. Száraz gallyakat hordasz a rúnakőre, majd rárakod a mákrózsa virágot, a vízionár szemet és a ragasztót. Ezután tüzet csiholsz, és meggyújtod az egészet. Aranylóan narancs és fehér lángnyelvek lobbannak! Buzgón imádkozni kezdesz, mormolva, hogy a kő szelleme és az isten, akit szolgál, hallgasson meg. Néhány perc alatt porrá ég az egész áldozat. A fekete kupacot pillanatnyi széltölcsér kapja fel. Szemedet a kőre függeszted, amelyen nyoma sem látszik, hogy micsoda tűz égett rajta még egy pillanattal előbb. Feszülten várakozol... Aztán magasztos de egyben félelmetes érzés fog el! Tündérien gyöngyöző kacajt hallasz, majd egy búgó, szeretnivaló hang szólal meg: - Köszönöm az áldozatodat, kedves hívőm! Az, hogy elfogadtad az általam diktált jellemet és elégetted a kívánt tárgyakat a rúnakőnél érdemessé tett arra, hogy szóljak hozzád. Ezennel elfogadlak követőmnek, de hogy igazi pap válhasson belőled, kellő varázstudománnyal, még hátra van egy utolsó próbatétel: Keresned vagy építened kell egy oltárt, és felszentelned a nevemre! íme, első ajándékom, vallásom szent szimbóluma - e nélkül a próbatétel nem sikerülhet. Ha úgy találod, nem vagy elég erős ahhoz, hogy az oltárt egymagad felépítsed, keress társakat, akik szintén az én papjaim akarnak lenni! Járj szerencsével, és ha kell, küzdj meg ellenségeimmel, hogy a célodat elérd. Az én ellenségeim mostantól a tieid is - csakúgy, mint hatalmam egy része! Ha odaadó hívem vagy, hatalmad növekszik - ha azonban elvárásaim ellenére cselekszel, ne reménykedj a jóindulatomban! Most menj, és kísérjen áldásom.
Ebben a pillanatban érzed, hogy minden sebed begyógyul (max. életerőre kerültél)! Ahogy lassan magadhoz térsz, pillantásod a földre téved: egy tárgyat veszel észre! Felveszed: egy szem szimbólum! (ld. enc.) Ez az istened szent szimbóluma kell, hogy legyen! (ld. enc.) Bizony kemény munka lesz az oltár felépítése, de a szimbólum megérintésének pillanatától máris formálódni kezdenek a tervek a fejedben... De most már ideje indulni, munkára fel! Nyakadba akasztod a szimbólumot, és távozol. 200 tapasztalati pontot kaptál. [20 pontot használtál fel, van még 147.]

m 4 mozogsz délre
[43,-15] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy tintacsiga. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a tintacsiga testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Rád ömlik az egész! Elszántan ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a tintacsiga testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a tintacsiga testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Előremozdulva, a tintacsiga kitátja a pofáját és beléd harap! (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Magad mögé lököd a pitiáner garokk trófeát, és diadalmasan beszerzel egy tintacsiga trófeát. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Felfedeztél egy gyöngymangó bokrot. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy mély kutat. Találsz egy tűzrakó helyet. A tűzrakó gnóm gerebben-főzeléket dug az orrod alá, a finom étel csábításának nem is tudsz ellenállni. Két kézzel habzsolod a nyalánkságot, amíg megteheted. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy bokor tövében apró bakkura-porontyokat pillantasz meg! Mellettük hever az anyjuk, megnyúzva. Szerencsétlen apróságok! Nyilván az éhhalál vár rájuk. Ha gyűjtesz nekik némi ennivalót, 30 TVP-t kell elköltened (10. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy épületet. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. [10 pontot használtál fel, van még 137.]

kt 1167 elkészíted az 1167. tárgyat
Az összegyűjtött tárgyakért cserébe kaptál 1 Rodger kezdő üstjét. 80 tapasztalati pontot kaptál. A vándor látva, hogy ez az első üstöd, mesélni kezd a szakácskodásról. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (főzés: 1. szint). (ld. enc.) Ezután rövid gesztikulálás kíséretében megosztja veled a főtt étel ötletét, az első receptedét. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 132.]

gy 10 gyógyítás 10 pontért
A könnyek gyógyító erejében kevesen hisznek, TE azonban ezzel is kiemelkedsz a tudatlan csőcselékből. Eleinte kicsit nehezen indulnak meg könnyeid, de amikor egy fej szétpréselt hagymára gondolsz, már nincs probléma. Ahogy szétkened arcodon a könnypatakokat, érzed jótékony erejét. (+3 életerő.) [10 pontot használtál fel, van még 122.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Odaerősíted a kötelet a kút széléhez, és ügyesen lemászol. A kút mély, de szerencsére a köteled elég hosszú volt. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 7 aranyat. Elhagyva a kutat, elcsomagolod a kötelet. [14 pontot használtál fel, van még 108.]

ep 146 113 építed a 146. tárgyat 108 pontért
Itt már van egy, minek építenél másikat? [0 pontot használtál fel, van még 108.]

szk 22 keresed a 22. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy drótszőrű pincsit. [0 pontot használtál fel, van még 108.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. A gyakorlásnak megvan az eredménye! (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 68.]

tf 2 38 fejleszted a 2. tulajdonságodat 38 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [38 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Energiáid már fogytán vannak, tested pihenésért kiált. A környéket felderítve, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 178 pontot. A következő körben tehát 208 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARANYPIKKELY (415. TÁRGY)
"Gyönyörű." Ez az első szó, amely eszedbe jut, ahogy kezedbe fogod, és közelebbről is szemügyre veszed ezt a színaranyból készült tenyérnyi sárkánypikkelyt. És milyen kellemesen, simogatóan meleg! A felületére vésett sárkány olyan élethű, hogy szinte várod, hogy megmozduljon. Elolvasod a hátára írt rejtélyes szöveget is: "Párosan jó élni. Ne aggódj, nemsokára kerül másik." Vajon mit jelenthet? Mikor beleakadt a kezed, még el akartad dobni, mint fölösleges, értéktelen holmit, most viszont elviselhetetlennek érzed már a gondolatát is, hogy valami baja essen. Gondosan bebugyolálva visszadugod a zsákod mélyére, és miközben továbbindulsz, jólesően figyeled az egész belsődben szétáradó meleget. [Megjegyzés: az aranypikkelynek nincs hatása a semleges kalandozókra, valamint azokra, akik épphogy jók ill. gonoszak (azaz csak néhány jellempontjuk van).]

RAGASZTÓ (83. TÁRGY)
A zöld üveg segítségével fel tudod fogni a Technokolin váladékát úgy, hogy az később is felhasználható, ragadós maradjon. Ez a váladék, amit a továbbiakban csak ragasztónak fogunk nevezni, egy ilyen jó tulajdonsággal bír: levegőn nagyon gyorsan megköt, és ha esetleg két felület közé kentük, VAGYIS RAGASZTOTTUNK VELE, akkor ezt a két felületet senki sem fogja egyhamar szétválasztani. Számos összetettebb tárgy készítéséhez szükséges ragasztó.

NYITOTT SZEM SZIMBÓLUM (142. TÁRGY)
Ez a türkizkék szem, Elenios papjainak szent szimbóluma egy gyönyörű lepkeszárnyból van elkészítve, amelyet egy üveglap alá erősítve raktak be a fehér kő foglalatba. Ha sokáig forgatod a fényben, olyan, mintha a szem kacsintana rád. Amíg viseled, néggyel jobb a mentális támadások elleni védettséged. A szem szimbólum mellett viselhetsz egyéb nyakláncokat is.

SZENT SZIMBÓLUM
Tehát megkaptad az istenedtől a szent szimbólumodat! Ez egy varázserejű tárgy, amelyre gyakran szükséged lehet. Hordhatod nyíltan, a nyakadba akasztva is (KF <szimbólum száma>), ekkor kapod meg a szimbólum által garantált képességeket és így nem tudják tőled ellopni. Ha viszont nem veszed fel, akkor nem fogja ország-világ tudni, hogy milyen vallást követsz, és így elkerülhetsz elég sok kellemetlenséget. Nyíltan hordod vagy sem - a döntés a tiéd. Más vallásúak nem akaszthatják a nyakukba a te szent szimbólumodat, mert égeti a bőrüket. Az első dolog, amire a szimbólumot valószínűleg használni fogod, egy oltár felszentelése az istened számára. Ehhez a H <szimbólum száma> parancsot kell kiadnod, 10 pontért, egy olyan helyen, ahol egy még felszenteletlen (de felépített) oltár van. A felszentelésben részt vesz minden, a helyszínen tartózkodó követője az istennek, ezért ha többen építenek egy oltárt, érdemes akkor kiadni valakinek a H parancsot, ha minden társa már azon a mezőn áll. Ha valaki ennek ellenére lemarad a felszentelésről, és nem akar újabb oltárt építeni, akkor sincs probléma: keresnie kell egy felszentelt oltárt, és ott az imádkozás: IM parancsot kell kiadnia, 30 pontért. Ahhoz azonban, hogy az isten egy ilyen imát a felszentelés helyett elfogadjon, legalább 5 fordulónak el kellett telnie az áldozat bemutatása óta. Még egy tanács: ha lehet, inkább szenteljél, és ne imádkozz, mert az előbbi SOKKAL több előnnyel jár.
Ha egy oltárt valaki megrongál, akkor az újjáépítés után ismét felszenteletlen oltár lesz belőle.

FŐZÉS
Volt eddig egy olyan művészeti ág, melyet mi, kalandozók, a sokadrangú képzettségek sorába illesztettünk. Azonban annak, aki egyszer már megkóstolta a qvilli fogadós feleségének fenséges étkeit, azonnal megváltozik a véleménye a szakácsok és mesterszakácsok munkájáról. Most minden adott ahhoz, hogy a főzőtudásodat fejleszthesd. Ehhez csak szorgalmasan kell Rodger üstje körül lebzselned [egy fordulóban csak egyszer lehet], étkeket kotyvasztanod, új recepteken törnöd a fejed. Vannak finomságok, melyek elkészítése csak a nagyobb szakácsoknak sikerülhet, így eszébe sem juthatnak egy kezdő konyhatündérnek.
Mostantól (hogy főzés szakértelmed 1. szintre emelkedett) gondolkozhatsz új étkek ötletein, ehhez csupán egy üstre és a szokásos F (feltalál) parancsra van szükséged, valamint egy tárgyra (ami nem az üst), aminek számát megadod a parancs paramétereként. Ha az adott tárgyból lehet ételt készíteni, és elég kreatív vagy ahhoz, hogy ezt kitaláld, megismersz egy új receptet, melyről rögtön enciklopédiát is kapsz. Mint az eddigiekből is látszik, az F parancs itt is a jól megszokott módon, a tárgyak feltalálásához hasonlóan működik. Két gyakori ételkomponens van jelenleg, amiből nem lehet receptet feltalálni, ez a víz és a fűszerkeverék (ez utóbbi bármelyik boltban beszerezhető). Ezekre épp ezért nincs értelme receptvágyból F parancsot kiadni.
Az ételeket a H <üst száma> <recept száma> paranccsal készítheted el. Bármennyire is jó szakács vagy, egy körben csak egyszer főzőcskézhetsz, egy magadfajta kalandozó ennél több időt ennél a kalandozástól oly messze álló dologra nem hajlandó szánni. Mindig 1 adagot, vagyis annyit főzöl, amennyit ott rögtön meg tudsz enni. Az ételek elfogyasztásának hatása lehet egyszeri, kör végéig tartó, stb... erről az ételek receptjének enciklopédiája mindig írni fog.
Magasabb szintű főzésnél minden egyes étel elkészítése több tapasztalattal jár, valamint egy-egy étel megfőzése is egyre kevesebb és kevesebb TVP-be kerül.
Van pár tereptípus, ahol nem főzhetsz. Ilyen például a sivatag, ahol nem találnál elég rőzsét, amivel alágyújthatnál az üstnek; a mocsár, ahol az ingoványos talaj, valamint az itt-ott feltörő, bűzös gázpöffetegek nem kedveznek a főzésnek; a magashegység, ahol a hideg és a hirtelen szélrohamok keserítenék meg az ételkészítést; illetve a lakott terület, mivel elég furán nézne ki, ha leülnél az utca porába főzőcskézni - valamint amint kész vagy a koldusok széjjelhordanák munkád gyümölcsét. Épületben szintúgy nem főzhetsz.
A receptek enciklopédiáit nem oszthatják meg a kalandozók egymással. Ennek oka rendkívül egyszerű: egyelőre még az a tévhit van elterjedve a Túlélők Földjén, hogy a főzés csak a puhányoknak való. Ezután persze, hogy nem hangoztatja senki, hogy ő a főzőcskézésben jeleskedik. Talán később ez a nézet majd megváltozik, ennek csak a jövő a megmondhatója.

FŐTT ÉTEL (1. RECEPT)
Az egyik legegyszerűbb ételhez nincs is szükséged másra, mint 1 kajára és 5 vízcseppre. Nem tudni ki találta ki, de fergeteges ötletnek tűnik, hogy az ételt fel is lehet melegíteni, és a kajának amellett, hogy jobb íze lesz, laktatóbbá is válik. Ha kiadod a főzés parancsot erre a receptre (H 1167 1 vagy H 1168 1, attól függően, milyen üstöd van), ízletes ételt készíthetsz, melyet rögtön be is fogsz habzsolni. Éhséged csökken tőle, mintha egy csapásra 5 kaját ettél volna meg. A kaja felmelegítésének ideje: 3 TVP.

KARAKTERLAP

I. Cleon, egy barna hajú, barna szemű troll férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Elenios követője vagy. Ez a 37. fordulód.

Erő: 18 Szint: 8 Merészség: 4/3 Magasság: 262 cm
IQ: 12 Támadás: 8 Agresszió: 3 Testsúly: 539 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 6 Menekülés: 40 % Életkor: 17/17 év
Egészség: 15 Életpont: 126/118 Jellem: jó (38) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 172 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 92 szörnyet (1 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 495 TP-t kaptál. Jelenleg 4992 TP-d van. A következő szinthez még 2008 TP szükséges. Trófeáid: gyilkos tetű, tintacsiga.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 7 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 6 lőfegyverek: 5 dobófegyverek: 3

Feltételes fegyverváltás: ököl (#28) << csontszablya (#64) << kőkalapács (#13)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -5.); bumeráng (#249) (6 -); bumeráng (#249) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 4 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdaészlelés: 1 5. gyógyítás: 13 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 2 8. szörnyismeret: 1 9. zárnyitás: 1
10. vadászat: 5 11. bányászat: 4 12. főzés: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 2 mezőre repítsen
gyógyítasz 33% életerő alatt 20 TVP-ért
segítesz max. 20 TVP-ért
udvarolsz az 5. fajúaknak
kutatsz max. 5 TVP-ért
készítesz szögletes követ (#17) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 15 darabot )
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
lila brekk (#11), lebegő gomba (#39), démontetű (#15)
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
fabontó szójer (#71), semlegesek (#989), jók (#990)

Összsúly: 32.34 kg Megterheltség: 70%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 90% alatt van.
Még 107 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
6 álompor (#396) 1 evaporőr háj (#105) 1 grákóbőr (#41)
1 grifftojás (#179) 1 kaja (#2) 1 kígyóbőr kesztyű (#49)
3 királygyík bőr (#44) 3 lapockacsont (#33) 1 mákrózsa virág (#56)
2 mandibulapenge (#125) 6 móri gyümölcs (#116) 1 ormánygőte csont (#21)
5 sünmedve tüske (#14) 2 tüske (#22) 4 varányszem (#30)
2 víz (#27) 1 vízionár szem (#102) 1 ragasztó (#83)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
34 arany (#50) 1 Rodger kezdő üstje (#1167) 1 szem szimbólum (#142)
1 távcső (#42)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(43,-16) Elenios rúnaköve
(43,-15) tintacsiga (#74), gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), mély kút (#93), tűzrakó hely (#1169), Fairlight oltár, 10. jellempróba
(44,-16) városháza (Gatin) (#540), vegyesbolt (#541), fegyverbolt (#542), fogadó # (#609)

Üzenet küldése a karakternek