Karakterszám: |
6827 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
26 |
Játékhét: |
609 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
35 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2012. nov. 6. 15h:13' |
A következõ
fordulód táplálható: 2012. nov. 7. |
|
Számládon a zsetonok száma 80 alá esett!
E-mail!
AZ ÖRDÖG JOBB KEZE KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Ambassadar, egy magas, szúrós
tekintetû, arany rúnákkal díszített fekete köpenyt viselõ férfi. (hírneve
32681.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1470.)
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 540.]
A barlangod már túl kicsi számodra: nekilátsz, hogy kibõvítsd! Hosszasan
dolgozol, ásol, hordod ki a köveket a bejárat elé. Végül megszemléled az
eredményt. No, így már mindjárt kényelmesebb lesz! Barlangod új mérete:
70.
[80 TVP-t használtál fel, maradt még 460.]
kno 9 16 |
9. képességre 16 képességpont |
Elköltesz 16 képességpontot a méreted növelésére (+8 méret).
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 460.]
kf 9311 1166 |
bekészíted a 9311. tárgyat |
Felveszed a tolvaj karikaszimbólumát. Felveszed a csatos övet.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 460.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+11 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 430.]
bb 1 3 4 7 9 20 |
több épület meglátogatása |
[be 1:] Felkeresed a szint vegyesboltját. Végigmustrálod a kínálatot: kemény
bõrpáncél (#3) 46 ap, törpe pikkelyvért (#4) 57 ap, kés (#5) 2 ap, fogazott
tõr (#6) 4 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, parittya (#10) 13 ap, kerek kõ (#11)
2 ap, harci fejsze (#12) 23 ap, sziklarepesz (#13) 6 ap, üvegcse (#14)
4 ap, bolhedor szárny (#15) 11 ap, kõbalta (#18) 6 ap, mandolin (#19) 92
ap, kötél (#128) 23 ap, rozsdás kard (#131) 13 ap, díszes fejék (#135)
23 ap, khaldoran öv (#137) 69 ap, szivárvány karkötõ (#139) 184 ap, kék
gömb (#143) 115 ap, pirgamit (#152) 18 ap, mandibula (#157) 9 ap, yeti
csont (#160) 25 ap, Xantin bõröve (#169) 92 ap, a Tél ezüstlánca (#170)
92 ap, fekete nadrág (#171) 92 ap, pókcsatos öv (#173) 92 ap, nohnetár
gumó (#212) 23 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000)
115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, könnyû
pikkelyvért (#1016) 88 ap, láncing (#1030) 92 ap, könnyû láncing (#1031)
162 ap, mellvért (#1045) 80 ap, bõr mellvért (#1046) 143 ap, pajzs (#1060)
23 ap, kerek pajzs (#1061) 52 ap, vaspajzs (#1063) 204 ap, sisak (#1075)
23 ap, vassisak (#1076) 52 ap, maszk (#1090) 11 ap, halotti maszk (#1091)
33 ap, csontmaszk (#1092) 88 ap, fejpánt (#1105) 11 ap, díszes fejpánt
(#1106) 33 ap, ezüst fejpánt (#1107) 88 ap, csizma (#1120) 11 ap, vándorcsizma
(#1121) 33 ap, fekete csizma (#1122) 88 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny
(#1136) 27 ap, kék köpeny (#1137) 80 ap, köntös (#1150) 11 ap, zöld köntös
(#1151) 33 ap, átlátszó köntös (#1152) 88 ap, íj (#1270) 23 ap, könnyû
íj (#1271) 52 ap, nyílpuska (#1285) 46 ap, könnyû nyílpuska (#1286) 88
ap, tõr (#1300) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, rövid tõr (#1302) 88 ap,
kard (#1315) 23 ap, görbekard (#1316) 52 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap,
lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a merénylõ köntöse
(#11050) 126 ap, a harcmûvész kerek pajzsa (#13661) 350 ap, a majom könnyû
pikkelyvértje (#14066) 386 ap, a kígyó köpenye (#19135) 121 ap, a küzdelem
köntöse (#20500) 126 ap, a gyõzelem köpenye (#20935) 121 ap, a gyõzelem
görbekardja (#21116) 350 ap, a jég görbekardja (#22916) 201 ap, a villám
barbár lándzsája (#23831) 201 ap, a regenerálódás pajzsa (#24460) 80 ap,
a sün sisakja (#24925) 80 ap, a teknõs köntöse (#25450) 69 ap, a yeti csontmaszkja
(#26292) 345 ap, az elektromosság fejpántja (#27205) 69 ap, az elektromosság
fekete csizmája (#27222) 345 ap, az elektromosság köpenye (#27235) 64 ap,
az elektromosság csepp fülbevalója (#27356) 176 ap, az elektromosság könnyû
íja (#27371) 201 ap, az elektromosság csonttõre (#27401) 182 ap, a légzés
pajzsa (#27610) 80 ap, a légzés halotti maszkja (#27641) 182 ap, a légzés
vándorcsizmája (#27671) 182 ap, a légzés karkötõje (#27790) 69 ap, az angyalok
könnyû pikkelyvértje (#28016) 237 ap, az angyalok malachit karkötõje (#28241)
182 ap, az ellenállás nagy pajzsa (#28512) 367 ap, az ellenállás utazóköpenye
(#28586) 176 ap, az ellenállás görbekardja (#28766) 201 ap, a sólyom sisakja
(#29425) 80 ap, a sólyom öve (#29515) 64 ap, a sólyom görbekardja (#29666)
201 ap.
[be 3:] Visszamész a barlangodba. Elmész a varázslótoronyhoz. Fekete, magas
épület, hegyes karmokkal. Egyedi tervezés! Egy csontos lény fogad. Megkapod
a szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden,
korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben
a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható:
jégpajzs (#15, IQ8, 50ap) tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14,
200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás
(#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147,
IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13,
80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás
(#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap)
gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) Egy mágus fintorogva sétál el melletted. Zavarja
a bûzöd! A másik viszont mosolyogva lép hosszád.
- Á, micsoda mennyei
bûz! - szólít meg. - gondolnád, hogy ezt még lehet tovább fokozni? - mohón
érdeklõdsz, mire a varázsló mosolyogva válaszol. - Van egy mágikus kencém,
amely a bûzt tudja fejleszteni. Aki ezt magára keni, annak a szaga, ha
lehet, még jobban zavarja ellenfeleiét! Ha szeretnél ilyet, egy feladatot
kellene végrehajtanod. - Bólintasz. - Tehát érdekel a megbízás! Remek!
Nos hát, nemrégiben egy elemi rin elrabolt tõlünk egy fontos mágikus tekercset.
Egy hozzád hasonló büdös, robusztus állat kellene nekem, ugyanis az elemi
rint mágiára immunis mélységi gnómok kísérik, így nekem esélyem sem lenne.
Tedd meg nekem ezt a szívességet, szerezd vissza a tekercset!
(18. kaland,
összesen 25 TVP-t igényel.)
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél
érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a
BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új
végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán.
A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten
2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten
6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal
sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv,
Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es)
szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Egyszercsak
vállon vereget valaki. Ijedten megpördülsz. Egy barna pikkelyes, nagydarab
galetki oktatót pillantasz meg. Szélesen mosolyog, elõvillantva tízcentis
agyarait.
- Sajnálom barátom, nem akartalak megijeszteni! Csak azt akartam
kérdezni, nincs-e a birtokodban egy sárga gömb: megvásárolnám jó pénzért!
(6. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.) Mérgesen morogsz valamit, aztán
továbbmész. A galetki még utánad kiabál: - 100 aranyat adok érte! - hmmm...
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan egy vékony,
áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló galetki személyesen
fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólogatsz. - A
feladat igen egyszerû: betört a vegetáriánus kertünkbe egy csapat kóbor
göthös yeti. No, persze nem a gombát zabálják, hanem a kertészeket! Ezektõl
az undorító állatoktól kéne megpucolni a létesítményt. Siker esetén 80
aranyat fizetünk. Egyszerûen hangzik, nem?
(8. kaland, összesen 30 TVP-t
igényel.)
[be 9:] A szint temploma egy cseppkövekkel teli, gyertyákkal kivilágított
barlangban foglal helyet. Nagyon hangulatos! Áhítattal lépsz be. Papok
fogadnak. Érdeklõdsz a papoknál, hogy nincs-e valamilyen megbízásuk számodra.
Valami komoly, képzett galetkit igénylõ feladat. Mosolyogva egymásra néznek,
aztán az egyikük bólint.
- Barátom, egy nagyon nehéz, komoly küldetésünk
lenne számodra! Fehér gyógyitalokat fõzünk a helytartó testõreinek, szükségünk
lenne húsz üvegcsére! - egy darabig vársz, hogy ismertessék, milyen borzalmas
szörnyektõl kell az üvegcsét elragadni, de a pap csak biztatóan biccent.
Megalázóan egyszerû! A pap persze sietve megnyugtat:
- Jutalmul barátom
vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra [a kaland teljesítésekor], és ki
tudja? - talán tanulhatsz is valamit!
(15. kaland, összesen 10 TVP-t igényel.)
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt sárkány fogja megadni: egy kék, egy vörös, egy fekete, egy zöld és
egy fehér. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan
több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban
a második a megoldás! A kék sárkány ezt mondja: A szám nem osztható hárommal.
Közelebb hajolva elárulja neked, hogy a fekete sárkány igazat mond. A vörös
sárkány így szól: A megoldás nem osztható öttel. Közelebb hajolva elárulja
neked, hogy a zöld sárkány és a fehér sárkány mindig egyetértenek. A fekete
sárkány ezt mondja: Az elsõ számjegy lehet 1, 4, 5 vagy 8. Még azt is megemlíti,
hogy a fehér sárkány és a kék sárkány között van igazmondó. Persze a zöld
sárkány mást mondana... A zöld sárkány a következõt mondja: A második számjegy
lehet 1, 4, 6, 7 vagy 9. Még azt is megemlíti, hogy a kék sárkány és a
vörös sárkány mindig egyetértenek. Így hangzik a fehér sárkány segítsége:
A megfejtés páratlan szám. Elárulja még azt is, hogy hallotta, amikor a
vörös sárkány azt mondta, hogy a fekete sárkány igazat mond. A legvégén
a remete is mond valamit: A válasz 50-nél nagyobb.
(Ha sehogy sem tudod
megfejteni a rejtvényt, megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal -
ekkor a BE 20 2 parancsot kell kiadnod.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 400.]
sz 15143 |
szövetség parancs |
Belépésedet kéred a 15143. szövetségbe.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 395.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. Az egyik kevésbé ismert, de
ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget alatt fekszik.
A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is idõbe telik, amíg
megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Odalent a fentinél sokkal áthatóbb,
mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal is nehezen boldogulsz. Találsz
egy barlangtavat. A tó közepébõl egy kõbástya emelkedik ki. Nagyon réginek
tûnik, mindenhol málladozik. Egybõl kíváncsi leszel, de nem látsz bejáratot.
A víz hideg, de nagyon sekély. Oda lehetne gázolni, és felmászni... - morfondírozol.
(294. kaland, összköltsége 20 TVP.) Egyik pillanatban még minden nyugodt,
a következõ pillanatban azonban elszabadul a pokol. Ellenfeled egy kisebb
agyszívó (#37).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A kisebb agyszívó elmond egy gránitbõr varázslatot. A kisebb
agyszívó elmormol egy ellenáll.megtörése varázslatot. A kisebb agyszívó
felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Támadod a kisebb agyszívót. Felé suhintasz
jobb karmoddal. Gránitbõr védi.
(0 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz
el (+2%). Illatodat döbbenten szippantja be
(13 sebzés).
*** 2. KÖR *** A kisebb agyszívó mágikus ereje felhasználásával elõidéz
egy egokínzást. Gyengülsz (-12% támadás).
Sebzõdsz 6 ép-t. Támadod a kisebb
agyszívót. Lesújtasz jobb karmoddal. Gránitbõr védi.
(0 ép-t sebeztél).
Lélekenergiát szívsz el (+2%). Illatozol
(11 sebzés).
*** 3. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után létrehozol egy életszívás varázslatot.
A kisebb agyszívó
10 sebzést kap. 6 ép-t gyógyított rajtad. (-5 vp.) A
kisebb agyszívó halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 34 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+44%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 385.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Az egyik
kevésbé ismert, de ezért vadakban gazdag terület pont az északi nordemil-liget
alatt fekszik. A sûrûn növõ, fehér gombaszerû növények között neked is
idõbe telik, amíg megtalálod a lejáratot, és leereszkedsz. Megpillantasz
egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját szívja el látványos
szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz vadat. Nocsak,
mit találtál! 1
gyilkos boróka ! Óvatosan begyûjtöd. A messzeségbõl vadászok
kiáltását hallod. Egyre közeledõ lábdobogás, és a következõ pillanatban
már látod, hogy mit üldöztek. Ellenfeled egy óriás skorpió (#39).
*** 1. KÖR *** Az óriás skorpió közelebb jön, hogy támadhasson. Az óriás
skorpió irányába mozogsz. Az óriás skorpió rád veti magát. Villámgyorsan
elõrevág farkával.
(6 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Lesújt rád ollóival.
(9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Támadod az óriás skorpiót. Lesújtasz
jobb karmoddal.
(13 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+2%). Megérzi
illatodat
(13 sebzés). Az óriás skorpió kileheli lelkét.
[A csatában összesen 50 sebzést okoztál, és 15 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát
(+43%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 20 arany és egy hamis arany.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Elég rossz állapotban vagy. Lepihensz
egy kicsit, várod, hogy regenerálódj. (+15 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 364.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A változatosság
kedvéért most egy nyugati területet próbálsz, közel a hegy nagy barlangtavához.
Dohos, párás folyosón ereszkedsz alá. Odalent a fentinél sokkal áthatóbb,
mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal is nehezen boldogulsz. Az
egyik falon furcsa feliratot látsz. Nem tudod elolvasni, de a felirat mellett,
a fal egy részen tökéletesen simára van csiszolva. Érdekes! Rátapasztod
a tenyeredet próbaképpen a sima felületre. Hatalmas dübörgéssel odébbcsúszik
egy rejtett sziklaajtó. Ez ám a felfedezés! Rövid idõn belül fel kéne ezt
a helyet deríteni.
(482. kaland, összköltsége 5 TVP.) [Figyelem: a kaland
során követõt szerezhetsz!] Befordulva egy folyosón, ráébredsz, hogy nem
vagy egyedül. Ellenfeled egy molitár (#35).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** A molitár felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A molitár feléd
rohan. Megtámadod a molitárt. Felé döfsz jobb karmoddal.
(2 ép-t sebeztél).
Lélekenergiát szívsz el (+2%). Illatozol
(10 sebzés). A molitár rád veti
magát. Rúg jobb lábával.
(9 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Egy rúgást
próbál bal lábával.
(11 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja.
*** 2. KÖR *** A molitárt próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre suhintasz
jobb karmoddal.
(2 ép-t sebeztél). Lélekenergiát szívsz el (+2%). Illatozol
(9 sebzés). A molitár téged támad. A hasadra céloz jobb lábával. Kacagsz
a nevetséges próbálkozáson. Hasba próbál rúgni bal lábával. Félrehajoltál.
*** 3. KÖR *** Néhány rövid kézmozdulat után létrehozol egy életszívás varázslatot.
A molitár
10 sebzést kap. Ennek eredményeképp gyógyulsz 10 ép-t. (-5 vp.)
A molitár halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 45 sebzést okoztál, és 20 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+40%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Magadhoz veszed a zsákmányt, ami egy molitár háj és egy xenópete.
[ld.
enc.] Megéheztél. Gyorsan enni kezdesz. (+20% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) Lepihensz, ellazítasz. Koncentrálsz,
és hamarosan érzed, hogy sebeid gyógyulni kezdenek. (+10 életpont.)
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 340.]
Úgy döntesz, hogy keresve sem találhatnál jobb idõpontot egy kis portyára.
Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád
hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Nem telik sok idõbe, hogy
kiválassz egy barlangnyílást. A kirakott zászlók alapján, itt egy mezei
párviadalra fog sor kerülni. Körbevizsgálódsz, nehogy kellemetlen meglepetést
okozzon egy csapda. Megkönnyebbülsz, nincs semmi. Megindulsz befelé.
Vendéglátód
Aimbush Znork, egy banánalakú fejû, tûhegyes fogai közt még
egy belsõ állkapoccsal rendelkezõ férfi. A Halhatatlanok klánjának sekrestyés
rangú tagja. Felszerelése: csepp fülbevaló, szivárvány karkötõ, a sün könnyû
pikkelyvértje, az egyensúly gyûrûje, sárgaréz nyaklánc, a tudós malachit
karkötõje, fekete nadrág, aranyozott fülbevaló, khaldoran öv, a kalmár
nyaklánca, a káosz rút csizmája, a kobra kék köpenye, a teknõs szárnyas
sisakja. A csatába vetitek magatokat.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Aimbush Znork felé. Már ott is vagy! Aimbush Znork
feléd mozog. Megtámadod Aimbush Znorkot. Felé suhintasz jobb karmoddal.
(7 ép-t sebeztél). A bõrén levõ tüskék felsértenek
(-13 ép) Lélekenergiát
szívsz el (+4%). Aimbush Znork rád veti magát. Elõre szúr bal karmával.
(27 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Méreg kerül a véredbe. Harapni próbál
fogával.
(25 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Mérgezõdsz.
Sebzõdsz 5 ép-t.
*** 2. KÖR *** Aimbush Znork rád veti magát. Feléd suhint bal karmával.
(25 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Harapásra nyitja száját, támad
fogával.
(25 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Ezer sebbõl vérezve, elveszted
az eszméletedet.
[A csatában összesen 55 sebzést okoztál, és 120 sebzést kaptál.] Mi tagadás,
legyõztek. Lassanként magadhoz térsz. Ellenfeled tiszteleg elõtted, jelezve,
hogy méltó ellenfél voltál. [-5 TVP.] Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt,
visszavonulsz.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 335.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.] [ld.
enc.]
Ebben a körben +19 galetki erõt és +5 hírnevet kaptál. A kör során összesen
184 sebzést okoztál, és 161 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 335 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
549 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Az Ördög jobb keze, egy hófehér pikkelyes, égszinkék szemû,
vámpírfogú, démoni szépségû nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3.
szint). Táplálkozásod: kõevõ. Ez a 26. fordulód.
|
[1] erõ: |
4 / 1.80 |
[2] IQ: |
10 (14) / 2.20 |
[3] ügyesség: |
3 (9) / 0.90 |
[4] egészség: |
6 / 3.35 |
[5] mágia: |
5 / 0.65 |
[6] gyorsaság: |
3 / 1.04 |
[9] Méret/ép: |
81 / 1 |
Min. méret: |
60 |
Barlangméret: |
81 |
|
|
Varázspont: |
47 / 37 |
Képességpont: |
22 / 34% |
Hõsi pont: |
14 (4) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
7% |
Galetki erõ: |
187 / 137 |
Hírnév : |
279 |
Jóllakottság: |
111% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
33 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
10 (0) |
Torzsz. csaták: |
143 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
138 (3) |
Leölt torzszülött: |
155 (3) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
12 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[16] tüskés bõr: |
12 / 0 |
[25] illat: |
12 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[46] csapdaészlelés: |
3 / 1.40 |
[47] zárnyitás: |
3 / 0.50 |
[48] mászás: |
5 / 1.91 |
[62] lopás: |
4 / 0.05 |
[66] lopakodás: |
3 / 0.58 |
[72] építés: |
5 / 0 |
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
9 / 0 |
[101] szakért.: |
7 / 1.52 |
[102] energiaszívás: |
4
/ 0 |
|
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[149] dimenziókapu: |
1 / 0 |
[11] elektromos kéz: |
1 / 0 |
[29] életszívás: |
6 / 2 |
HARCI PROGRAMOD |
1: életszívás t.var. ha egy ellenfél ép-je 10 alatt van. Prioritás: 35.
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 90 0 10;
VI erõ:200% ép:25%;
PV 3;
PSZ 48
66;
BA 3538 7333;
ÁTADÁS PARANCSAID: VG 7333 1121 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #6 (4. épület), #8 (7. épület), #15 (9. épület),
#18 (3. épület), #294 (26. forduló), #482 (26. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a yeti utazóköpenye (#26336) |
* |
1 csatos öv (#1166) |
* |
1 díszes
fejék (#135) |
|
1 pikkelyvért (#1015) |
Ékszerek, kincsek |
* |
1 a tolvaj karikaszimbóluma (#9311) |
* |
1 a tolvaj malachit karkötõje
(#9341) |
|
735 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
21 drágakõ (#2) |
|
11 hamis arany (#809)
|
* |
1 kõamulett (#1196) |
* |
1 nyaklánc (#1180) |
|
1 szivárvány karkötõ (#139)
|
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
Fegyverek |
|
1 fogazott tõr (#6) |
|
9 kerek kõ (#11) |
|
2 kés (#5) |
Varázsitalok és füvek |
|
6 csótányláb (#25) |
|
1 fehér gyógyital (#50) |
|
2 gyilkos boróka (#27)
|
|
4 liánvirág (#24) |
|
4 mátekel gomba (#21) |
|
3 mitulen fû (#20) |
|
2 ragálygomba (#26) |
|
2 sötét mák (#23) |
|
5 üvegcse (#14) |
|
5 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
1 elektronit (#141) |
|
3 lemúr hártya (#161)
|
|
2 mandibula (#157) |
|
2 molad púp (#16) |
|
1 molitár háj (#165) |
|
3 nohnetár gumó (#212) |
|
6 nordkristály (#146) |
|
1 pirgamit (#152)
|
|
1 sárga gömb (#136) |
|
1 xenópete (#278) |
A szürkével jelölt tárgyakra
szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs
egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami
nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt,
vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 20 arany (#1), 1 hamis arany (#809),
1 gyilkos boróka (#27), 1 molitár háj (#165), 1 xenópete (#278).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
KISEBB AGYSZÍVÓ (37. LÉNY) Apró, szinte áttetszõs, vizenyõs testû lények
az agyszívók. A vékony, gumiszerû törzs három lábon áll, karjai nincsenek,
csak nagy, duzzadt feje, amelybõl csápok nyúlnak ki. Más élõlények agyával
táplálkoznak, elõször lebénítják áldozatukat varázslatokkal, majd a csápjukat
a magatehetetlen áldozat fejére tapasztják, és átfúrva a csontot, kiszürcsölik
a finom nedût. Az agyszívók irtása minden becsületes állampolgár feladata,
mert néha még az is elõfordul, hogy fellopódznak a városba, és egy barlangba
belopódzva lakomáznak. Mellesleg, ízletes táplálékot jelentenek a mágiafalók
és puhányok számára.
MOLITÁR (35. LÉNY) Lomha, nagyon lassú, nagydarab növényevõje a csatornarendszernek,
és minden oka megvan rá, hogy ne féljen semmitõl: vastag bõrét szinte semmilyen
ragadozó karma vagy foga nem tudja átszakítani, és ha feldühítik letapos
mindent, ami az útjába kerül. Ha mégis valahogy sikerül elpusztítani, és
hozzáférsz a bõr alatt rejtõzõ finomságokhoz, akkor a molitár egyformán
ízletes lehet a tejivóknak, a kõevõknek és a zöldvérûeknek. Szinte minden
elemi támadási formával szemben ellenálló.
MOLITÁR HÁJ (165. TÁRGY) A babonás galetkik képesek arra, hogy munkát
és fáradtságot nem kímélve, megnyúzzák a molitárt. Állítólag ugyanis ha
valaki megfelelõen sok molitár hájat használ fel, és azt magára keni, akkor
elsajátíthat egy elemi immunitást. A felvilágosult galetkik persze ezt
nevetségesnek tartják, de a molitár hájat még õk is gyûjtik, hiszen jó
pénzért el lehet adni bogaras fajtársaiknak.
XENÓPETE (278. TÁRGY) Egy szürke, tojáshoz hasonló tárgy. Jól láthatóan
él! Vajon milyen teremtménynek a tojása? Ahogy tovább bámulod, kellemetlen
érzés lesz rajtad úrrá, mintha valami nagyon veszedelmes dolgot kaparintottál
volna meg. Ha többet akarsz róla megtudni, akkor a VA 278 parancsot kell
kiadnod, 8 TVP árán - ennek persze feltétele, hogy rendelkezz varázsital
analizáló felszereléssel. A xenópete gyorsan romló tétel - ezért nem átadható,
és nem ellopható.
ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9),
Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy
hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet.
A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun
fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A
Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy
lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki
számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent,
hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát.
Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják,
a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA
GENERÁTOR (#37) Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre
a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas
márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni
képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül,
amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát
feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák
kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón
feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen
megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t
fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör
végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe
beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége
nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program
még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe,
vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél.
Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik
a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1
TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg
akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot,
és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha
semmit sem dolgoztál volna.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.