245. forduló, 247. forduló, Bunkós Bódin összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. júl. 8. 12h:11'
EZ A 1132. JÁTÉKHETED, 246. FORDULÓD
1133. játékheted kezdete: júl. 13.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3527
SZÁMLA : XXXX

BUNKÓS BÓDIN KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [125,-31] koordinátán.
A táborozás 2. napján összeakadsz Verdina. Dornodon ministránsa. Egy denevér szimbólumot, egy Eldaran karkötőjét, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy Huddens alkarvédőjét, egy nekrofun medált, egy örökkéval. éjkövét, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy ryuku sisakot, egy saválló fülbevalót és egy smaragd védőgyűrűt visel. Ruházatát egy velociraptor trófea, egy hadroszaurusz trófea és egy varkaudar felderítő trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Auráját érzékelve máris tudod, feketén vibrál. Egy alattomos gonosz! Leheletnyi csókot hint feléd, de te csak zavarodottan pislantasz.
A 2. napon újból Verdina lopni próbált tőled, szerencsére sikertelenül. Rögtön elszaladt a sunyi.
A 1. napon találkozol VELE. Udvariasan köszöntitek egymást, de hosszú ideig csak néztek egymás szemébe, s nem szólal meg egyikőtök sem. Végül Ő mosolyodik el először, megfogja a kezed, és szelíden húz maga után. Te szó nélkül követed, hagyod, had vezessen. Egy kis ligeten szaladtok keresztül - még soha nem érezted magad ilyen boldognak. Az egyik ágon hangosat füttyent egy rigó, mire felébredsz a kellemes álomból.
Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+142 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) Tojást tojik az uzbány. (+3 kaja.)

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Elmondtad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 591.]

* 2. KP: v 28 0 0 elmormolod a 28. varázslatot
Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Egy végső mozdulattal előhívod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+4 erő). [-10 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 586.]

* 3. KP: v 24 0 0 elmormolod a 24. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A forró energia testedbe áramlik. Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 581.]

* 4. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A földből energia áramlik testedbe. Megidézted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] Erőd TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 208 47 leírod a 2274. kalandozónak a 208. szörnyet a 47. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy drónkeselyű. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) surranó kígyó bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 209 52 leírod a 2274. kalandozónak a 209. szörnyet az 52. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy kneopatikus mollusk. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) patakot. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 210 53 leírod a 2274. kalandozónak a 210. szörnyet az 53. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy degradátor. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) tavacskát. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 211 54 leírod a 2274. kalandozónak a 211. szörnyet az 54. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy joviális m.szockó. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) szökőkutat. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 212 58 leírod a 2274. kalandozónak a 212. szörnyet az 58. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy Tguarkhan. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) ködmangó cserjét. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

in 2274 765 59 leírod a 2274. kalandozónak a 765. szörnyet az 59. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy ryuku futárbérenc. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) ködmangót. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

ff 87 555 181 felt. fegyverváltás: 87 555 181
Felt. fegyverváltás: << bronzhegyű lándzsa << csatabárd << vasalt bunkó. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

le 174 2 leveszed/lerakod a 174. tárgyat a 2. tárgyat
Elrakod a harci kalapácsot.
Ez a tárgy nem is volt felvéve, ezért eleve nincs szükség erre a parancsra. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

kf 1264 2 kézbeveszed/felveszed az 1264. tárgyat a bal kezedbe
Mostantól a vadászkést fogod balkezes fegyverként használni. [0 pontot használtál fel, van még 576.]

kt 233 2 elkészíted a 233. tárgyat (2 darabot)
Legyártottál 2 furulyát. [28 pontot használtál fel, van még 548.]

h 233 1 használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Borzalmasan hamis! Nem törődve a látszólagos kudarccal, tovább gyakorolsz. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zene: 1. szint). (ld. enc.) [1 pontot használtál fel, van még 547.]

a 233 2274 1 átadod a 233. tárgyat a 2274. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 furulyát Verdina részére. [0 pontot használtál fel, van még 547.]

aa 677 151 221 átadod a 677. tárgyat a 151. tárgyat a 221. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 4 szulfagor agyart Verdina részére. Ok, sikeresen átadtál 1 szvó-ektoplazmát Verdina részére. Ok, sikeresen átadtál 1 dobóhálót Verdina részére. [0 pontot használtál fel, van még 547.]

m 2 2 3 mozogsz keletre, keletre, délkeletre
[126,-31] Szűnni nem akar a zöld síkság. Találsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy Fairlight oltárt. Keletre nézve látsz egy friss csatamezőt. Északra egy friss csatamező van. Elteszed a látcsövet. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy ryuku légiós lehet. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 57 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ryuku légiós páncélos testét. (2 támadással 43 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kicsit megvágod a ryuku légiós bal lábát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A ryuku légiós pusztító erejű támadást indít, félresöpörve védekezésedet. (2 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. 770 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 111, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.)
Összeakadsz egy fekete, tüsi hajú, szürke szemű troll férfival. Fekete a bőre. Sheran hűséges követője. Egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy sárga erőövet, egy tankány karmot és egy virág szimbólumot visel. Ruházatát egy tüskés harci gromak trófea, egy purifikátor trófea és egy burástya királynő trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy sújtásra emelt pöröly. Jobb kezében egy szöges bunkót tart.
Összeismerkedtek. Az ő neve Zulu. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...) [127,-31] Szűnni nem akar a zöld síkság. Vad szamóca illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A feléd közeledő sebesült quwarg harcos mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 51 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával épp hogy megszúrod a quwarg harcos jobb első lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Vadászkéssel néhányszor meglegyinted a quwarg harcos potrohát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a quwarg harcos. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A quwarg harcos szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +13 életerő. 510 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Felfedeztél egy friss csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Mosolygó keselyűként csapsz a borzalmas mészárlás színhelyére. Dögletes a bűz! Viszolyogva sétálsz a már megsárgult bőrű kobudera halottak között. Szisztematikusan motozod meg a nem teljesen undorító hullákat. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy sírlidérc jön feléd.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy tüskepajzs varázst. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy villámcsapás. 54 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sírlidérc jobb lábát. (2 támadással 62 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod a sírlidérc testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A sírlidérc csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A sírlidérc most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +12 életerő. 530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 134, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Pár perc kérdése csupán, és máris valami hasznosra bukkansz: A következő kincseket találtad: egy mutáns csont (ld. enc.). Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy sírlidérc jön feléd.

Még megfelelő a távolság - felhúzol egy tüskepajzs varázslatot. Egy villámcsapás varázslatot dobsz ellenfeledre. 63 életpontot sebeztél. Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a sírlidérc testét. (1 támadással 27 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod a sírlidérc jobb oldalát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A sírlidérc szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +11 életerő. 530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Ez már igazán bosszantó! Az embert egyáltalán nem hagyják dolgozni. Benézel minden szétloccsantott koponya és kipréselt bél alá. Még szerencse, hogy a temetőt uraló főszörnnyel nem akadtál össze. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy autentikus vámpír intéz feléd kihívást. Ebben a helyzetben a menekülés a legbölcsebb lépés. Szerencsére ellenfeled nem követett. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés).
Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északnyugatról folyik délkeletre. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy márványtornyot. Északnyugatra nézve látsz egy friss csatamezőt. Északra egy Fairlight oltár van. Elrakod a távcsövet. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [128,-30] Továbbra is síkságon vagy. Egyelőre csak a szél susogása töri meg a csendet. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy márványtornyot. Egy kis tavacskát látsz, amelybe egy patak ömlik. Látsz egy Chara-din monolitját. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Scipio vigyorog kajánul.
(Feltételes mászás:) Elvégzed a megfelelő rítusokat: érzed, ahogyan az erő és akarat diadalt fog aratni a gravitáció felett. Remegsz, ahogy a kötélbe kapaszkodva, a sima márványfalon mászol. Amikor felérsz, gyorsan bemászol az ablakon. Kilihegve magadat, körbenézel a sötét toronyszobában. Fegyveredet markolva vársz, amikor valami sötét tömeg emelkedik fel előtted. Egy nyuhaj karbin!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a nyuhaj karbin jobb csápját. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Vadászkéssel egy irtózatos ütéssel felvágod a nyuhaj karbin zselés fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A nyuhaj karbin csápjával megpöccinti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Véres nyál csordul ki a nyuhaj karbin száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 karbin plazmát. 342 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Érdemes volt a nyakadat kockáztatni! Az ablak alatt megtalálod, amiért jöttél - szereztél 1 deus ex machinát. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Tharr oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy ryuku légiós. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy tüskepajzs. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Elszántan a másikra rohansz. Csatabárddal hatalmas csapásokat adva felmetszed a ryuku légiós testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvagdalod a ryuku légiós jobb vállát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Nem sikerült a ryuku légiós ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) A ryuku légiós még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. 770 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 115, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

[78 pontot használtál fel, van még 469.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[129,-30] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém (vasérc) van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 vasércet! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy márványtornyot. Délre nézve látsz egy Tharr oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy kétfejű troll közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már tüskepajzs vibrál körülötted. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Elszántan ellenfeledre rontasz. Csatabárddal párszor kilyukasztod a kétfejű troll ragyás bőrét. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) Vadászkéssel néhányszor megcsapod a kétfejű troll jobb oldalát. (3 támadással 37 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-20 életpont). A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. 930 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 136, sebződés: 60, gyógyulás: 0, összesen: -60 ÉP}


(Továbbmész...) [130,-30] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Csak egy varkaudar felderítő. Megvető mosollyal várod a találkozást. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. A lény gyors egymásutánban néhány nyílvesszőt lő ki rád. 16 életpontot sebződsz. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Csatabárddal kegyetlenül összevagdalod a varkaudar felderítő testét. (4 támadással 137 életpontot sebezve.) Vadászkéssel néhányszor megcsapod a varkaudar felderítő jobb lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a varkaudar felderítő nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 58 életpontot vesztesz.) A varkaudar felderítő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. Átvizsgálod a testet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 nyílvessző. 1 440 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 74, gyógyulás: 0, összesen: -74 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy grok-képződményt. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Ki-Nyú Vacc előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Ahogy kalandozol, valamin megakad a szemed. Egy zöld bőrű, sovány troll férfi áll egy tuskón a fák között, nyakára egy kötél van kötve, a kötél meg egy fára. Hoppá, ez öngyilkos akar lenni! Talán ha mesélnél neki az élet szépségeiről 5 TVP-ért, nem csinálna ilyen meggondolatlanságot (50. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Megvetően nézed a környékbeli kalandozókat, akik mindenféle mászóeszközzel próbálnak feljutni az építményre. Neked nincs szükséged ilyesmire! Irány felfelé! A hosszú, embert próbáló mászás után kissé remegő tagokkal kapaszkodsz be a furcsa képződmény felső részébe. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Hirtelen a túloldalon megmozdul egy nagy, sötét tömeg. Egy drasmólyom!

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a drasmólyom testét. (1 támadással 39 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kilukasztod a drasmólyom jobb lábát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A drasmólyom csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A drasmólyom még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 madártollat. 138 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találtál valamit az egyik lehámlott belső kéreg mögött! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 3 gyöngymangót. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő.

(Továbbmész...) [131,-31] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Utad során felfedezel egy márványtornyot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba).
(Feltételes mászás:) Egy veterán zsoldosnak, mint Neked, nincsen szüksége egyébre, csak elszántságra; no és persze egy kis mágiára. Ezek segítségével kezdesz el mászni. Örökkévalóságnak tűnő idő után felérsz. Bepréseled magad az ablakon. Odabent félhomály fogad. Lejáratot nem látsz az alsóbb szintekre, és a szoba berendezése egyetlen asztal. Mielőtt hozzálátnál az alaposabb kutatáshoz, a torony lakóját a másvilágra kell küldened. Egy ragyás burástya!

A szörny savat lehel! Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (13 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (3 támadással 97 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod a ragyás burástya ragyás testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A ragyás burástya csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. Feléd sújt a ragyás burástya a farkával, de elhibázta! Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. (Nincs mibe rakni 1 ugh mérget.) 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 18, gyógyulás: 0, összesen: -18 ÉP}

A falak tövében szétszórt bútorroncsok között kezdesz kutatni. Sikerrel! Találtál 4 fabontót. Ahogyan érkeztél, úgy távozol. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy Chara-din monolitját. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sóhajtó dorony lehet. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony bal első lábát. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigvágod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [82 pontot használtál fel, van még 387.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[131,-32] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy smirglibokrot. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [131,-33] A bozótost dombság váltja fel. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy kazmárt. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
- Ilyen szörnyekkel még sehol másutt nem találkozhattatok - hallatszik egy érces férfihang a távolból, te pedig sietősen arra veszed az irányt. A céllövöldét irányító óriás felvidul érdeklődésed láttán, és pillanatok alatt rábeszél a sátorba lépésre. Egy smaragdgólem lesz az ellenfeled.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Elszántan a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a smaragdgólem jobb vállát. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Vadászkéssel többször mélyen végigmetszed a smaragdgólem fejét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) A smaragdgólem leken néhány pofont. (2 támadástól 42 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a smaragdgólem testét. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod a smaragdgólem testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A smaragdgólem Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 37 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Lerázod magadról! A smaragdgólem szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 gólem talizmán. 1 217 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 174, sebződés: 79, gyógyulás: 0, összesen: -79 ÉP}


Megállsz egy sátor előtt, melynek a bejárata fölött nagybetűkkel írva a következő szó áll: "Ötpróba". Egy fiatal alakváltó siet eléd, hogy elmondja, az egyes területeken szerzett tudásod teheted próbára náluk. Legyen! Úgy döntesz, kipróbálod, mit tudsz. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... Az intelligenciapróba következik. Egy kis gnóm teszi fel neked a kérdést, két általa megnevezett szörny közül melyiktől kell jobban tartani. Ennél könnyebbet nem is kérdezhetett volna, kapásból mondod a választ! Ügyességpróba következik. Három labdát adnak a kezedbe, és elmondják a feladatot: zsonglőrködnöd kell. Határozottan kezded el a labdákat dobálni, kezdeti lelkesedésed viszont azonnal alábbhagy, amint azok a földön kötnek ki. 440 tapasztalati pontot kaptál. A kudarcérzéstől mérgesen továbbindulsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Először nem ismered fel az előtted felbukkanó sátrat, de pillanatokkal később beugrik: a boszorka sátra az, akinek azok a különös tárgyak kellenek. Az öregasszony mérgesen fogad, bibircsókjai csak úgy izzanak a félhomályban.
- Nem hozott semmit - motyog maga elé. - Mégis mit képzel magáról ez a kalandozóivadék? - Hallva, hogy nem a legmegfelelőbb hangulatban találtad, összehúzod magad. A boszorka utánad szól, mielőtt távoznál:
- Lehet, hogy meghaladja a tudásod ezeket a tárgyakat idehozni. Akkor adok másik feladatot, hozd a következőket: 6 igazgy. fülbevaló, 2 csuklyavirág, 1 raptor szablya, 4 vaskulcs, 3 karbin plazma.
Lépteidet tudatosan a szirén sátrához irányítod. Most is kisebb tömeg várakozik a bejáratnál, így beállsz a sorba. Rögtön kiderül, hogy nem is a belépésre várnak, hanem csak kíváncsiak, milyen bátor lelkű kalandozókat sodor erre a balszerencséjük. Büszkén kihúzod magad, és peckesen a bejáratot őrző cirkuszos férfihez lépsz, majd közlöd vele, hogy megpróbálnád. Miután leadtad tárgyaid, még egy-két elismerő pillantást elcsípve a sátorba lépsz. Egy félhomályos szűk járatba kerültél. Jobbra indulsz, majd toronyiránt keresztülvágsz az ott húzódó sötét folyosón. Korgó gyomrod alapvető szükségleteid egyikére figyelmeztet. Keresgélni kezdesz, a folyosók azonban üresek, te pedig egyre éhesebbé válsz. Végső elkeseredésedben letérdelsz, és a földet kezded túrni. Tetszetős kis gödröd ásol, mire sikerül megcsípned az első gilisztát. Tenyeredben morzsolgatva eltávolítod róla a kevésbé zamatos földdarabkákat, majd belakmározod. Még egy tucat hasonló állatkát találsz. Pár lépés után meghallod a legcsodálatosabb énekhangot, amellyel egész életed során találkoztál. Teljesen elbódulsz a szerelemről, hősiességről és hazafiasságról szóló melódiától. Kábultan indulsz a hangforrás irányába, és csak akkor térsz magadhoz, amikor észreveszed, hogy visszaérkeztél a kiindulási pontra. 440 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd az ott sorakozó többi jelölt szánakozó tekintetétől kísérve, utadra indulsz.
Bányászat képességeddel fémet (ilkin érc) érzel a föld alatt.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 ilkin ércet! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy patakot. Nyugatra nézve látsz egy ősi csatamezőt. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő.


(Továbbmész...) [131,-34] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Az Ygrol síkság kietlen, vad pusztaságában barangolsz.

Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy patakot. Délnyugatra nézve látsz egy ősi csatamezőt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. [84 pontot használtál fel, van még 303.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[130,-33] Síkság, továbbra is csak síkság. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy sóhajtó dorony nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony testét. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) A sóhajtó dorony állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A sóhajtó dorony összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. 380 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 87, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy ősi csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Ásódat marokra ragadva, buzgón ásni kezdesz a csatamezőn. Drámai hátteret kölcsönöz munkádhoz a kiszáradt fák ágainak zörgése. Keményen, lankadás nélkül dolgozol. Messze, a csatamező túlsó végén mintha apró alakok mozognának, lassan, nagyon lassan. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy óriás csontváz védelmezi a vadászterületét.

Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra ugrasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az óriás csontváz testét. (3 támadással 124 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod az óriás csontváz testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 26 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. 829 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 129, sebződés: 26, gyógyulás: 0, összesen: -26 ÉP}

Hátrahagyva a tetemet, folytatod a csatamező felásását. A fenébe, még mindig nem találtál semmit! Tovább, tovább. Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy sírlidérc támad rád.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra rohansz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sírlidérc testét. (3 támadással 84 életpontot sebezve.) Vadászkéssel felnyitod a sírlidérc bal oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A sírlidérc néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +15 életerő. 530 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

A fenébe, hát egy perc nyugalma sem lehet az embernek? Tovább diszturbálod a többszáz éves holtak nyugalmát. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy csontváz védelmezi a vadászterületét.

Fegyvert váltasz: előkapod a bronzhegyű lándzsát. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a csontváz jobb lábát. (1 támadással 28 életpontot sebezve.) Vadászkéssel végigmetszed a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A csontváz karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Hu, azért valószínűleg nem ez volt a csatamezőt uraló főszörny. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy csontváz lord készül a lemészárlásodra.

A másik mormol valamit: egy számodra ismeretlen védekező varázslat! Távolról sorvasztás varázslatot lő rád a másik. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a csontváz lord testét. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvagdalod a csontváz lord zörgő csontját. (3 támadással 16 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (3 támadástól 18 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Csatabárddal párszor kilyukasztod a csontváz lord jobb vállát. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Vadászkéssel épp hogy eltalálod a csontváz lord testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A csontváz lord fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (3 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. A csontváz lord még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. 1 342 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 151, sebződés: 43, gyógyulás: 0, összesen: -43 ÉP}

Valami szöget üt a fejedbe - lehet, hogy a szörnyek összegyűjtöttek már minden kincset? Gyorsan követed az iménti támadó nyomait visszafelé. No de hiába - semmit sem találsz! A messzeségben múmiák és tetememberek imbolygó hada közeledik. Itt az ideje a mai fosztogatási program befejezésének!
Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy szent tölgyfát. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight hívei emelték. A táj egyhangúságát egy különös szobor töri meg. Milliónyi színes porszem kavargásából a következő kép bontakozik ki szemed előtt: Saját magadat látod a szobor tövében békésen pihenni, a háttérben Akhilleusz irtja Chara-din híveit, mintegy vigyázva az álmodat. Egy quwargot látsz odébb iparkodni. Gyorsan agyontaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy olvasztókemencét. Nyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +20 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Ráismersz a lényre. Egy élőholt quwarg. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Fegyvert váltasz: előkapod a csatabárdot. Meglengetve a csatabárdot a másikra rohansz. Csatabárddal párszor kilyukasztod az élőholt quwarg fejét. (3 támadással 81 életpontot sebezve.) Vadászkéssel megvagdalod az élőholt quwarg potrohát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad az élőholt quwarg. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) Csatabárddal irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod az élőholt quwarg torát. (4 támadással 89 életpontot sebezve.) Vadászkéssel kicsit megvágod az élőholt quwarg testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, az élőholt quwarg többször is megmar! (2 támadástól 28 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az élőholt quwarg száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +23 életerő. 1 306 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 201, sebződés: 45, gyógyulás: 0, összesen: -45 ÉP}

Működik a gonosz varázslat, lassan sorvadsz (-1 életerő). [42 pontot használtál fel, van még 261.]

szk 361 keresed a 361. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy ryuku légióst. [0 pontot használtál fel, van még 261.]

f 2 kísérletezel a 2. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz ketrec-csapdát. (ld. enc.) 99 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 251.]

f 148 kísérletezel a 148. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Eltelik egy óra... Ez most nem jött össze, nem ünnepel a világ egy új Nyú-Tont. [10 pontot használtál fel, van még 241.]

* 1. BP: h 147 0 0 használod a 147. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 241.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 testépítés). Sorvadsz (-1 életerő). [40 pontot használtál fel, van még 201.]

tf 1 1 fejleszted az 1. tulajdonságodat 1 pontért
Két kézzel megfogod a súlyzód, és különböző körzéseket végzel. Huh, de fárasztó! Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [1 pontot használtál fel, van még 200.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Nocsak, a sunyin vigyorgó Orgazda meghozta a zsoldot! Megszámolod: ma 200 arany fejpénzt kaptál. Eleged van az állandó ugrálásból és trenírozásból, ma valami mondvacsinált ok segítségével kihúzod magad a kiképzés alól és lazsálsz egy kicsit. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 8 kaját töm magába a ryuku ostromteknős. Egy kaját habzsol be a goldugar. Alaposan elfáradva, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a sorvasztás hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 387 pontot. A következő körben tehát 587 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ZENE
Végre egy szakértelem, amit nem a harcban hasznosíthatsz! Minden kalandozó jobban érzi magát, ha időnként előveheti kedvenc lantját vagy furulyáját, és játszhat rajta, ha bánat vagy öröm éri, vagy akkor is, ha esetleg csak mulatni akar. A zene szakértelmed akkor fejlődik, ha egy hangszeren játszol - ehhez a HASZNÁL: H <hangszer> <TVP> parancsot kell kiadnod. Kezdetben csak nagyon hamisan fogsz játszani, később egyre jobban. Amíg nincs kellő tapasztalatod a zenélésben, csak magadnak játszhatsz, hiszen nem találsz senkit, aki végighallgatna egy hamis nyekergést. Később, ha már több tapasztalatod lesz, kiállhatsz a nagyközönség elé, igazi bárdként.

MUTÁNS CSONT (331. TÁRGY)
Normális esetben a karakterek nem gyűjtenek össze minden hulladékot (rongyot, csontokat, fadarabokat, hasznavehetetlen, törött tárgyak), és ezeknek nincs is külön sorszáma. Van azonban néhány, nem esztétikus, nem használható, semmire se jó vacak, amit időnként meg kell engedni a kalandozóknak, hogy összeszedjenek, mert az ilyen kacatok nélkül nem életszerű a játék. Mutáns csontot nem szerezhetsz úgy, hogy kicsontozol egy leölt mutánst, az ilyen véres hentesmunka nem kalandozónak való, a magoflux agy kioperálása és hasonló műtétek már így is elég visszataszítóak. Mutáns csontot viszont - a mutánsok megjelenése óta - találhatsz is. Mire jó? Semmire, hidd el, semmire! D 331 az egyetlen dolog, amit csinálhatsz vele.

KETREC-CSAPDA (218. SZÖRNYCSAPDA)
A ketrec csapda igen bonyolult és nehézkes csapda, de szinte minden, állati intelligenciájú lény befogására alkalmas, és mindenfajta tereptípuson alkalmazhatod. Használata a következő: Felállítasz egy ketrecet, és nyitva hagyod az ajtaját. Belül elhelyezel egy kaját, csalinak, te pedig az ajtót rögzítő kötelet fogva elrejtőzöl. Amikor az elfogandó szörny beóvakodik, akkor gyorsan előugrasz, és a kötéllel becsapod az ajtót, majd gyorsan rögzíted. Mindez a FOG <szörny> 218 feltételes parancs kiadásával fog történni (KT parancsra tehát nincs szükség), 12 TVP felhasználásával, ha van a birtokodban egy ketrec és egy kaja.

KARAKTERLAP

Bunkós Bódin, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemű törpe férfi vagy. Körszakállad és bajuszod van. Tharr kisebb papja vagy. A Szabad Kompánia (#9161) K.T. tagjai közé tartozol. Rangod a Kompániában: strázsa (75). Ez a 246. fordulód.

Erő: 45 (52) Szint: 20 Merészség: 5/5 Magasság: 122 cm
IQ: 31 Támadás: 19 Agresszió: 3 Testsúly: 75 kg
Ügyesség: 31 (33) Védekezés: 32 Menekülés: 30 % Életkor: 59/59 év
Egészség: 31 Életpont: 340/316 Jellem: semleges Tul. pont: 3
Szerencse: 31 (33) Varázspont: 352/2 Pénz: 774 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 7/0
Eddig összesen 1217 szörnyet (18 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 13 612 TP-t kaptál. Jelenleg 477 198 TP-d van. A következő szinthez még 122 802 TP szükséges. Trófeáid: hadroszaurusz, varkaudar felderítő, Ayagira Tanaka. A 231. fordulódban 4 arany került a bankszámládra. 4 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 2/26 szúrófegyverek: 12/48 (+51%) vágófegyverek: 21/16 (+16%)
ütőfegyverek: 24/20 (+3%) lőfegyverek: *21/100 dobófegyverek: 7/93

Feltételes fegyverváltás: bronzhegyű lándzsa (#87) << csatabárd (#555) << vasalt bunkó (#181)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -7.); tüske (#22) (8 -11.); tüske (#22) (12 -14.); mérgezett tüske (#23) (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
130,16 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 678 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP Az alábbi olimpiai fáklyák jártak nálad: 5.

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 22/10 2. nyomkövetés: 56/50 3. lopás: 1/7
4. mászás: 8/68 (+19%) 5. csapdakészítés: 16/36 6. csapdaészlelés: 6/22
7. gyógyítás: 47/10 8. titkosírás: 7/19 9. felderítés: 6/23 (+25%)
10. szörnyidomítás: 7/94 11. teológia: 21/30 (+5%) 12. taumaturgia: 23/43 (+12%)
13. szerencsejáték: 1/73 14. versengés: 4/19 (+32%) 15. zene: 1/10 (+110%)
16. szörnyismeret: 4/20 17. zárnyitás: 3/9 18. vadászat: 24/32 (+10%)
19. bányászat: 31/58 (+8%) 20. testépítés: 19/38 (+41%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 43 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
udvarolsz a 3. fajúaknak az 5788. karakternek
kutatsz max. 80 TVP-ért
ásol max. 80 TVP-ért
mászol max. 90 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, labirintus (23)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 50)
szárnyas gömböc (#12) (csak egyszer), trikornis (#104), vadász tatu (#10) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
kardfogú fülemüle (#146), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP)
szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
erőpajzs I (#12) csupasz izom (#28) hadiszerencse II (#24) tulajdonságpajzs (#26)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 20)
tüskepajzs (#30), varázsvédelem (#34), tompítás (#40)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
uzbány (#102) (tojást tojik) státusz: OK
goldugar (#65) (hátas: 10 lépés/kör;) státusz: OK
ryuku ostromteknős (#362) (málhás: +42 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]
2.) Tharr papjaira a varázslathasználók különösen veszélyesek! Ölj meg két varkaudar mágust. (számláló: 1)
3.) Szerezd meg és mutasd be Tharr Keresztjét!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
fekete bugyor (180)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
mágiafókusz (275)
harci mágia (334)
kétkezes harc (338)
egyenruha (364)
a rang kötelez (368)
tábori kiképzés (380)
fejpénz (385)
a mágia szeretete (393)
mászás határ nélkül (406)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 329 TU szükséges.)
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

Összsúly: 155.15 kg Megterheltség: 99%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 44 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 acélpengőke (#231) 1 dobóháló (#221) 4 drótszőr (#37)
7 kaja (#2) 2 ormánygőte csont (#21) 2 smirglilevél (#29)
9 spiritusz (#170) 4 szulfagor agyar (#677) 1 szvó-ektoplazma (#151)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
180 arany (#50) 1 deus ex machina (#1) 2 dorony tüdő (#212)
4 fabontó (#106) 1 furulya (#233) 1 gólem talizmán (#811)
3 gyöngymangó (#135) 1 ilkin érc (#232) 1 karbin plazma (#199)
6 madártoll (#112) 1 mutáns csont (#331) 1 nyílvessző (#108)
3 ugh méreg (#166) 2 vasérc (#152) 24 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

124 125 126 127 128 129 130 131 132
-35
-34
-33
-32
-31
-30
-29
(126,-31) Raia rúnaköve, Elenios oltár, ryuku légiós (#361), Zulu (4480. kalandozó)
(127,-31) quwarg harcos (#201), sírlidérc (#172), friss csatamező (#262), patak, 50. jellempróba, Tharr oltár
(128,-30) márványtorony (#175), tavacska, Chara-din monolitja (#534), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), művészi porolit (#720), nyuhaj karbin (#110), ryuku légiós (#361)
(129,-30) érclelőhely, kétfejű troll (#163)
(130,-33) sóhajtó dornyok (#112), óriás csontváz (#176), sírlidérc (#172), csontváz (#48), csontváz lord (#177), ősi csatamező (#263), szent tölgyfa (#393), Fairlight oltár, művészi porolit (#720), élőholt quwarg (#202)
(130,-30) varkaudar felderítő (#7133), grok-képződmény (#149), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), 50. jellempróba, drasmólyom (#60)
(131,-34) tavacska
(131,-33) kazmár (#204, belőle készíthető: #205), olvasztókemence (#86), oltár, smaragdgólem (#417), érclelőhely
(131,-32) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29)
(131,-31) márványtorony (#175), 24. jellempróba, ragyás burástya (#111), sóhajtó dorony (#112)

Üzenet küldése a karakternek