23. forduló, 25. forduló, Zoé összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. febr. 21. 9h:06'
EZ A 62. JÁTÉKHETED, 24. FORDULÓD
63. játékheted kezdete: febr. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1638
SZÁMLA : XXXX

ZOÉ KALANDJAI


Morgan hatalma erősödött. Több élőholtat kell elpusztítanotok, különben újabb rések fognak a Negatív létsíkra nyílni.
1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [71,-2] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+10 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+6 varázspont.)

kt 135 3 elkészíted a 135. tárgyat (3 darabot)
Sajnos azt a tárgyat nem tudod elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 178.]

t 99 támadod a 99. szörnyet
FT 99 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy piromenyét! Ezt kerested. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a piromenyét jobb hátsó lábát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (6 életpontot vesztettél.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a piromenyét testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a piromenyét testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A piromenyét most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 pirkitet. 199 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver). Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 47, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}


m 8 mozogsz északra
[71,-3] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " I't LyáRRtam - Buldózer " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy vaskohót. (ld. enc.) Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Xantorg orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Látsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy rőtmanó lehet. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a rőtmanó bal oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a rőtmanó testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a rőtmanó jobb karját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) A rőtmanó néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 80 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Egy szikla mögé rejtőzöl. Miután meguntad a bújócskát, megszemléled az ellenfelet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy autentikus vámpír. Amikor elhal a zaj, előmászol. [10 pontot használtál fel, van még 168.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 1 rézdarabot! Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 160.]

m 8 mozogsz északra
[71,-4] Amerre csak a szem ellát, dombok. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy spagulár közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a spagulár farkát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a spagulár testét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a spagulár testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A spagulár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 rejtőzködés). Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Azonnal rájössz, hogy egy óriás csontváz ijesztett meg. (ld. enc.) A szörny távoztával előkerülsz búvóhelyedről. Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " Ezen tábla mondá tova, itten Nessy alapíta, mások vagyona gazdáját, a Mesterek Bandáját! " Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Tharr hívei emelték. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint Borzas Ámlin. Utad során felfedezel egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 10 pontot kell rákölteni.) Látsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Vándor! Tudd meg: te most a törpék szent hegyét járod! - Vashegyek Nemzete " Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Jöttek a hősök, s futott a galád Quwarg, ki fölött tort ül a halál <<Vasalt Bunkók>> " A domb tetején egy szürke falú, jól karbantartott kastély magasodik. Négy égretörő, csipkézett tornya, aranyozott kapumintái lakójának gazdagságáról árulkodnak. A kapu azonban zárva van, jelezve, hogy nem minden kalandozó szívesen látott vendég. (551. épület.)
Összefutsz egy kopasz, piros szemű, harcsabajszos troll férfival. Bőre színe zöld. Sheran elsőáldozója. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy harci maszkot, egy kígyóbőr kesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkévaló jádekövét és egy virág szimbólumot visel. Fegyverzetét egy láplidérc trófea, egy óriás csontváz trófea és egy élőholt mágus trófea díszíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Bíborhold előtt álló trikornis herceg. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Ezusterem. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Aztán elköszöntök egymástól.
Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " A gyűlölet tesz legyőzhetetlen ellenféllé az ellenségünk szemében. Nightmare. " [10 pontot használtál fel, van még 150.]

be 551 bemész az 551. épületbe
Rövid habozás után odalépsz a mintás kapuhoz, és bekopogtatsz. Nyikorogva nyílik ki egy oldalajtó, és egy vörösen izzó szemű lidérc jelenik meg! Hátrahőkölsz, mire a lidérc közelebb suhan. Mögötte újabb vöröslő szempárok jelennek meg! Most már nincs visszakozás - elrebeged, hogy a kastély urával szeretnél beszélni. A hideg aurájú lény csak int, hogy kövesd. Ámulsz és bámulsz, ahogy a díszes berendezést csodálod. Nagy hatalma lehet annak, aki itt él, hogy ilyen lényeknek tud parancsolni és ennyire gazdag. Bevezetnek egy szobába, melynek falait a padlótól a plafonig számodra ismeretlen lények trófeái díszítik. Vendéglátód, egy hosszú, ezüstös díszítésű köntösbe öltözött vénségesen vén férfi hellyel kínál. Miután illendően bemutatkozol, ő is mesélni kezd.
- A nevem Vangorf gróf. Csak néhány évtizede érkeztem ebbe a világba, a szintszívókkal kapcsolatban végzett kutatásaim eredményeképp. KÜLÖNÖSKÉPP hálás lennék, ha találnék egy kalandozót, aki segítségemre lenne.
Mivel nem adsz egyértelmű nemleges választ, a gróf azonnal kitér a részletekre. Megtudod, hogy a korábbi birtokos elrejtett a környéken négy szvó-ektoplazmát, a szintszívó esszenciáját, és ő ezeket szeretné megszerezni. Látogasd végig ezt a négy rejtekhelyet, és ha elhozod, amit a gróf kért, jutalmad nem marad el - ígéri, és egy mágikus aurával vibráló gyűrűt csillant meg előtted! Mivel még nem bízik benned teljesen, először csak az első rejtekhely térképét mutatja meg.

4 3 6 8
7
5
2
10
1 9
lépcsõk hova visznek:
1: bejárat/kijárat

Ez a 33. labirintus térképe. A bejárat innét keletre 3, északra 15 mérföldre található.

Elhagyod a kastélyt, még mindig csodálkozva: hogyan úszhattad meg ép bőrrel ezt a találkozást? [5 pontot használtál fel, van még 145.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 137.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[70,-5] Továbbra is dombság. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy halálbokort. Észreveszel egy vaskohót. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívei emelték.
(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy gyilkos tetű. Itt csata lesz.

Ubuk dobónyílat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a gyilkos tetű testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csáprágójával a gyilkos tetű megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a gyilkos tetű hasadba mélyeszti. (1 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Magad mögé lököd a pitiáner púpos burástya trófeát, és kinyersz egy alkalmas gyilkos tetű trófeát. 252 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Egy pillantás elég, hogy megismerd. Egy óriás csontváz. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 127.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 119.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[69,-6] Amerre csak a szem ellát, dombok. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy félig kész vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 60 pontot kell rákölteni.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gyilkos tetű közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Teli erőből ubuk dobónyílat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 ubuk dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a gyilkos tetű bal első lábát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a gyilkos tetű testét. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a gyilkos tetű nyakát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A szörny csáprágóival beléd harap! (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A gyilkos tetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 252 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Mindenfelé nyüzsögnek az élőholtak, így te is rövidesen találkozol párral. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Még szerencse, hogy az elrejtőzés mellett döntöttél. Felismered. Ez egy tetemember. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről. Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Friss troll nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 109.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 101.]

m 8 mozogsz északra
[69,-7] Még mindig dombos terepen vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Látsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Látsz egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kőevő lehet. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a kőevő karszerű nyúlványát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a kőevő testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a jobb karodba csapódik. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) A kőevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

A környék hemzseg az élőholtaktól, így nem csodálkozol, amikor kettő rád támad. Ellenfeled ezúttal egy zombi.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a zombi rotható húsát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy szikla mögé rejtőzöl. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy élőholt mirg volt. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz. [10 pontot használtál fel, van még 91.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 83.]

m 8 mozogsz északra
[69,-8] Továbbra is dombság. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy mélységi grittang. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A mélységi grittang összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Összefutsz két élőholttal. Nem sokat teketóriázol, rájuk támadsz. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Azonnal tudod, hogy egy élőholt mágus volt a rémület okozója. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz. Felfedeztél egy púdersziklát. Felfedeztél egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 65 pontot kell rákölteni.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívői építették. Látsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Egy cserkész kobolddal találkoztál. Van nála egy térkép, de nem tudja, hogy pontosan merre van. Ha van nálad szeksztáns, akkor pontosan megmondhatod neki 5 TVP-ért (33. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 73.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 vasércet! [8 pontot használtál fel, van még 65.]

m 8 mozogsz északra
[69,-9] Amerre csak a szem ellát, dombok. Észreveszel egy vaskohót. Észreveszel egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Látsz egy quwargot. Rálépsz, és mész tovább. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Ellenfeled ezúttal egy zombi.

Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a zombi foszladozó testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 12, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Pusztuljatok! - ordítod, és rárontasz a következő ellenfeledre, aki egy zombi.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a zombi testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 28 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Találsz nála 4 vas dobónyilat. (ld. enc.)
Az Élőholt invázióban megölt élőholtak száma: 10 (limit: 180), a megölt főholtak száma: 0, ennyivel csökkentetted Ghalla negatív energiáját: 1000.
Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északkeletre. [10 pontot használtál fel, van még 55.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 47.]

m 1 mozogsz északkeletre
[70,-10] Továbbra is dombság. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy olvasztókemencét. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy mélységi grittang. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a mélységi grittang testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a mélységi grittang, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával teljesen átszúrod a mélységi grittang szőrös ízelt testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a mélységi grittang testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mélységi grittang állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. 182 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Két élőholtba botlasz. Ebből csata lesz! Megbújsz két szikla között egy kis hasadékban. Nem nyert, kiáltja elmédben egy mosolygó krupié. A szörny észrevett. Egy autentikus vámpír közeledik feléd! Menekülésben mindig is profi voltál. Szinte lángol a lábad alatt a talaj, ahogy távolodsz legyőződtől. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Friss troll nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 37.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 29.]

h 147 használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 26.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Mára elég volt a kalandozásból. Rutinos öreg rókaként keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 26 pontod maradt, ebből a következő körre 26 pontot vihetsz át. Kapsz még 162 pontot. A következő körben tehát 188 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

RŐTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerű bőrrel megáldott lények első pillantásra humanoidnak tűnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésű teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetően Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

ÓRIÁS CSONTVÁZ (176. SZÖRNY)
Az óriás csontváz közel négy méteres, minden bizonnyal egy hatalmas humanoid csontváza. Szúró és vágó fegyverekkel szinte lehetetlen komolyan megsebezni, emellett vörösen izzó szemeiből képes félelem-sugarakat lőni és öklének egyetlen csapásával összetörheti pajzsodat, sisakodat vagy balkezes fegyveredet. Azért nem legyőzhetetlen...

ÓNDARAB (85. TÁRGY)
Néha az ásás eredményeképp a dombos, hegyes vidéken ónt találhatsz. Önmagában ez persze semmire sem jó, de ha esetleg a megfelelő helyen, a megfelelő anyaggal ötvözöd, lehet, hogy valamilyen óriási felfedezésed lesz...

VAS DOBÓNYÍL (189. TÁRGY)
A vas dobónyilat egy vaskohónál készítheted el, kőkalapáccsal, 2 vasércből, 4 pirkit elégetésével, 10 TVP-ért, ha bányászatod legalább 3. Végébe egy madártollat is tűzöl, az egyensúly miatt. A vas dobónyíl sebzése 2d6+4, és nagyon jól ki van egyensúlyozva, ezért van +2 támadásod, amikor használod.

KARAKTERLAP

Zoé, egy szőke hajú, barna szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Tharr híve vagy. Ez a 24. fordulód.

Erő: 12 (14) Szint: 9 Merészség: 2/1 Magasság: 174 cm
IQ: 16 Támadás: 12 Agresszió: 5 Testsúly: 96 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 10 Menekülés: 30 % Életkor: 19/19 év
Egészség: 24 Életpont: 133/100 Jellem: semleges (+3) Tul. pont: 0
Szerencse: 19 (20) Varázspont: 29/6 Pénz: 5 arany Kép. pont: 8
Eddig összesen 166 szörnyet (11 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 375 TP-t kaptál. Jelenleg 10 737 TP-d van. A következő szinthez még 1 263 TP szükséges. Trófeáid: agglomerátor, sörényes ubuk, gyilkos tetű.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 12 ütőfegyverek: 2 dobófegyverek: 8 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -1.); bumeráng (#249) max. 1 db (2 -4.); ubuk dobónyíl (#138) (5 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
70,64 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 71

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 99 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 (+1) 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 1
4. csapdakészítés: 2 (+1) 5. csapdaészlelés: 1 6. gyógyítás: 7
7. teológia: 1 8. zárnyitás: 1 9. vadászat: 1
10. bányászat: 2 (+2)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 50% életerő alatt 20 TVP-ért
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
manaelementál (#290), élőholt mirg (#135)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
áldomás (#6) (9993,6)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy szörny elpusztításánál is nagyobb tett, ha el tudod fogni, és élve áldozod fel! Az első ilyen áldozat legyen egy gyilkos sallank.
2.) Egy sörényes ubuk elejtésével bebizonyíthatod, hogy méltó vagy hitemre.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): 2. labirintus (22,25). városháza (Gatin) (540): kész. szürke kastély (547): 33. labirintus (63,12). fejvadászház (757): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 9, 20, 33.

Összsúly: 36.97 kg Megterheltség: 97%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 104 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fekete gyöngy (#99) 2 kaja (#2) 1 óndarab (#85)
2 pirkit (#153) 4 rézdarab (#70) 4 vas dobónyíl (#189)
1 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

68 69 70 71 72
-11
-10
-9
-8
-7
-6
-5
-4
-3
-2
-1
(69,-9) vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár, zombi (#49)
(69,-8) mélységi grittang (#103), púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), Tharr oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, 33. jellempróba
(69,-7) olvasztókemence (#86), Tharr oltár, vaskohó (#155), kőevők (#62), zombi (#49)
(69,-6) vaskohó (#155), oltár, gyilkos tetű (#116)
(70,-10) oltár, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), érclelőhely, mélységi grittangok (#103)
(70,-5) halálbokor (#2370, belőle készíthető: #2371), vaskohó (#155), Tharr oltár, gyilkos tetű (#116)
(71,-4) spagulár (#82), szürke kastély (#551), Tharr oltár, művészi porolit (#720), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, 47. jellempróba, olvasztókemence (#86), érclelőhely, Ezusterem (2061. kalandozó)
(71,-3) vaskohó (#155), művészi porolit (#720), Chara-din monolitja (#534), oltár, rőtmanó (#55)
(71,-2) piromenyétek (#99)

Üzenet küldése a karakternek