224. forduló, 226. forduló, Sir Soma összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. ápr. 28. 12h:08'
EZ A 580. JÁTÉKHETED, 225. FORDULÓD
581. játékheted kezdete: máj. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1651
SZÁMLA : XXXX

SIR SOMA KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [134,70] koordinátán. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A táborhoz négy alak közelít, kék elefánton lovagolva. Az egyik egy termetes árnymanó, legalább két méter magas, a másik egy zöld hajú ember, a harmadik egy troll, akinek az arca emberfeletti intelligenciát sugároz, a negyedik egy törpe, aki lantot szorongat a kezében és lágy tenorján énekel. "Hahó Tahó!"-rikolt feléd az árnymanó és az elefántot a tábor felé irányítja. "Ha borgányabokrot keresel, Északnak tarts!"- kiáltja az ember. "Sose félj a rőtmanótól, kedvesebb, mint bárki más"-búgja gyönyörű hangján a törpe. A troll rád se néz, csak valamit súg az árnymanónak. A kék elefánt különös lovasaival lassan eltávolodik, te meg felébredsz. Ekkora badarságot sem álmodtál még.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+10 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+225 varázspont.) A kisebb zan energiát szív el (-13 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+33 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.)
Sok időt töltöttél azzal, hogy egy ryuku futárbérenc nyomára bukkanj. Hiába. Semmi eredmény. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 546.]

* 1. KP: energia fejlesztése 1
Hosszan meditálsz, a többi tudattaggal egyesülve dolgozol egy új tudati képesség kifejlesztésén. [-1 TU.] A befejezéshez még 2590 TU szükséges. [10 pontot használtál fel, van még 536.]

* 2. KP: elmormolod a 88. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő). [0 pontot használtál fel, van még 536.]

* 3. KP: használod a 71. pszi képességet
Lemész alfába. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 531.]

* 4. KP: használod a 72. pszi képességet
Lemész alfába. Megtelsz energiával. Kisütöd a mentális pajzs pszi képességet. Agyad köré mentális pajzsot vonsz. [-9 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 526.]

* 5. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 521.]

v 22 129 elmormolod a 22. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A földből energia áramlik testedbe. Sikerült elmondanod az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levő sallank nyilat. Elteszed a kapott alkotóelemeket: 1 nyílvessző, 1 ragasztó, 1 sallank karom. [-1 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 516.]
(Feltételes gyógyítás:) Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+28 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+20 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+22 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+26 életerő). [-6 varázspont.] [25 pontot használtál fel, van még 491.]

v 22 129 elmormolod a 22. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Elmondtad az unkreáció varázslatot! Unkreálod a birtokodban levő sallank nyilat. Elteszed a kapott alkotóelemeket: 1 nyílvessző, 1 ragasztó, 1 sallank karom. [-1 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 486.]

v 3 elmormolod a 3. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Befejezted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 486.]

v 224 elmormolod a 224. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 486.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
4 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 6 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 486.]

jlk 1629 jelszó kimondása 1629
Hangosan, érthetően kimondod a találós kérdés megfejtését. AAááhhhh! Zümmögve félrehúzódik a phua-kúp ajtaja. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen!

Nem árt az elővigyázatosság! Egy hhaar burka varázslattal készülsz a csatára. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre villámcsapás varázslatot lősz. 87 életpontot sebeztél. A közelharc előtt még megeresztesz a hosszú íjjal néhány lövedéket. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a massza pörsenéses hátát. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Elszántan a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a massza testét. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Orgyilkos tőrrel többször eltalálod a massza testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Több csapást kapsz a massza farkától. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Varázsenergiád szökik! (-11 varázspont.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a massza testét. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Orgyilkos tőrrel megdöfködöd a massza jobb hátsó lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A massza farka bal karodra és kezedre csap le. (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Varázsenergiád szökik! (-13 varázspont.) Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 76, gyógyulás: 0, összesen: -76 ÉP}

Úristen, micsoda perverz állat tervezte ezt a szörnygenerátort! Sikoltozva menekülsz a kúpból. (Ne aggódj, még elég sok életpontja volt.) [15 pontot használtál fel, van még 471.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+28 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Egy végső mozdulattal előhívod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 461.]

m 1 2 mozogsz északkeletre, keletre
[135,69] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy friss csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Turkálni, kutatni kezdesz a friss csatamezőn. Tetemek százai hevernek mindenfelé. Nem szívesen vettél volna részt ebben az öldöklésben! Elég az enyelgésből, lássunk munkához! Zajt hallasz a hátad mögött, és megpördülsz. Egy tetemember védelmezi a vadászterületét.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a tetemember bal lábát. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a tetemember bal lábát. (3 támadással 51 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tetemember jobb karját. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tetemember mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A tetemember összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Hátrahagyva a tetemet, folytatod a turkálást. Csak szemét és hulladék! Talán odébb lesz valami. Megzavartak! Bosszankodsz. Egy dögkeselyű védelmezi a vadászterületét.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy villámcsapás varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 75 életpontot sebeztél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a dögkeselyű jobb szárnyát. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval néhányszor megcsapod a dögkeselyű tollas testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megsebzed a dögkeselyű tollas testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Többször megcsíp a dögkeselyű. (3 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A dögkeselyű szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 8 madártollat. 758 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 108, sebződés: 24, gyógyulás: 0, összesen: -24 ÉP}

Kicsit a vártnál nagyobb a csatamező populációja. No sebaj! Intenzív keresgélést folytatsz. Még szerencse, hogy a temetőt uraló főszörnnyel nem akadtál össze. Neszezést hallasz - úgy látszik, nem vagy egyedül! Egy élőholt mágus védelmezi a vadászterületét.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy tisztítótűz. A támadás sajnos hatástalan volt. Egy jégcsóva varázslatot dob rád a másik. 12 életpontot vesztettél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod az élőholt mágus bal lábát. (4 támadással 19 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az élőholt mágus jobb lábát. (4 támadással 79 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az élőholt mágus fejét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Az élőholt mágus feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a következő pillanatban apró villámok cikáznak feléd. Félig megúsztad. 7 életpontot vesztettél. Az élőholt mágus összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 922 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Hirtelen ötlettől vezérelve, arra kutakodsz, amerről a szörny támadott. Igen, ez egy jó ötlet volt! Hehe. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy díszes rézpajzs és egy orgyilkos tőr. Eleged van a rothadó bűzű csatamezőből, gyorsan magad mögött hagyod.
(Feltételes gyógyítás:) Megidézted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.]
Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Tharr rúnaköve. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr híveié. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög egy bávatag golombár előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Hamar megtalálod a csizmát és odaadod a lánynak. Közben mesélsz neki arról, hogy mennyivel jobb, ha az emberek segítik egymást. Megígéri, hogy ezentúl segíteni fog másokon, és nem bánt senkit. (+4 jóság.)
Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy tavacskát. Nyugatra nézve látsz egy vaskohót. Elrakod a távcsövet. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss troll nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [136,69] Szűnni nem akar a zöld síkság. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Egy árnymanó gyereket látsz, ahogy egy fa gyökere alatt keres valamit. A legszebb és vadonatúj golyója gurult be a gyökér alá, és nem éri el. A te kezed viszont biztosan elég hosszú lenne. Ez a segítség nem kerül TVP-be (23. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Kikotrod a golyót, és átadod a gyereknek. Megígéri, hogy máskor jobban fog rá vigyázni. (+2 jóság.)
Felfedeztél egy teljesen lerombolt oltárt.
(Vándorcirkusz:) Először egy törpét pillantasz meg, amint egy kátyúba szorult szekér előtt parancsokat osztogat az ott szorgoskodó embereknek. Aztán észreveszed a kicsit arrébb felhúzott sátoregyüttest, és rájössz, kik ezek: a vándorcirkusz. A törpe, amint észrevesz, eléd siet, és pirospozsgás arccal befelé mutogat. A tenyerébe perkálod a kért 20 aranyat, majd kíváncsian a cirkuszba lépsz.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. A terem távolabbi sarkában egy lényt veszel észre. Egy halálhozó. Arckifejezéséből ítélve rendkívül finom falatnak találhat.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy energiatüskék varázslatot. 24 életpontot sebeztél. Megveted a lábad, és a hosszú íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a halálhozó nyakát. (4 támadással 59 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Félrehajolsz, ezért csak kevésbé marja szét a bőrödet. (9 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a halálhozó nyakát. (3 támadással 62 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a halálhozó hosszú csőrét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 16 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Fogait mohón a sebbe mélyeszti. A vérszívástól még 24 életpontot vesztettél. A halálhozó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Kincs! KIIINCS! Lássuk, mire bukkantál: 1 halálhozó talizmán (ld. enc.). 1270 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 155, sebződés: 83, gyógyulás: 0, összesen: -83 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+29 életerő). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Befejezted a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+27 életerő). [-6 varázspont.]
Ötpróba. A sátor hivalkodóan emelkedik előtted, az alakváltó srác pedig, aki az ajtóban áll, vidáman siet eléd.
- Gyere, mutasd meg milyen erős, okos, ügyes vagy! - mondja, és mivel tudod, hogy abban nem lesz gond, lelkesen követed a sátor belsejébe. Első lépésként erőpróba következik. A neked szánt súlyzó elég nehéznek tűnik, de most már nem futhatsz el. Tenyereddel fogást keresel rajta, majd a magasba emeled. Most veszed csak észre, mennyire verejtékcseppes a homlokod, de nem számít, csak hogy megvan! Tovább... A következő próba egy gnóm asztalánál vár rád. A tudós tizenkét számot sorol fel neked, majd arra kér, add össze őket. Először a számok felidézésével gyűlik meg a bajod, majd amikor ez nagy nehezen sikerül, az összeadásnál buksz el. A gnóm szomorúan a fejét csóválja. 440 tapasztalati pontot kaptál. Lelógó orral állsz odébb.
Már messziről kiszúrod a boszorka sátrát, és abba az irányba indulsz. Az öregasszony rendkívül elfoglaltnak tűnik, így rögtön lelkiismeretfurdalásod támad, amiért zargatni merészeled. Fel is háborodik, amikor elárulod, hogy nincs nálad egyetlen tárgy sem abból, amit megígértél. A boszi úgy dönt, ha már itt vagy, új feladatot ad:
- Ha legközelebb erre jársz, inkább a következőket hozd: - mondja. - 5 szvó-ektoplazma, 6 bunkó, 2 szulfagor agyar, 4 rézsisak, 1 nagy vaskulcs.
Egy csúcsos, fekete színű sátorra lelsz a cirkusz közepén. Előtte egy jókora ember férfi szónokol az őt körülálló kalandozóknak, és eget rengető szenzációként próbálja az odabent található veszélyeket beharangozni. A tétova tömeg látványa magabiztossá tesz. Előrelépsz, hogy tárgyaidat leadva beléphess a labirintusba. A továbbvezető utat három ajtó zárja le. Egyesével kinyitogatod őket, és bekukkantasz a mögöttük húzódó sötét átjárókba. Végül úgy döntesz, mindig az első megérzés a jó, úgyhogy a baloldali járatban folytatod utad. Hamarosan megkordul a gyomrod. Nem éppen a legalkalmasabb a pillanat ilyesmire, gondolod, viszont az éhezés egyre elviselhetetlenné válik. Szomorúan kutatsz élelem után, de sehol semmi felhasználhatót nem találsz. Úgy döntesz, a labirintus felfedezését a következő alkalomra hagyod, most pedig visszafelé indulsz. 440 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd az ott sorakozó többi jelölt szánakozó tekintetétől kísérve, utadra indulsz.

Kifosztod egy törpemarabu fészkét. A zsákmány: két zöld tojás. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [116 pontot használtál fel, van még 345.]

usz 20 úszol 20 pontért
Leveted magadról a páncélt, és az egyéb, súlyos cuccokkal együtt a parton hagyod. A víz kicsit hideg, de azért hamar hozzászoksz. Ügyetlenül, inkább kutya-, mint mellúszásra emlékeztető mozdulatokkal próbálsz a felszínen maradni. [20 pontot használtál fel, van még 325.]

usz 20 úszol 20 pontért
Leveted magadról a páncélt, és az egyéb, súlyos cuccokkal együtt a parton hagyod. Hmm! A víz lehetne valamivel melegebb is. Úszni kezdesz, de nagyon hamar kifáradsz az erőlködéstől, hogy a felszínen maradj. [20 pontot használtál fel, van még 305.]

usz 20 úszol 20 pontért
Ledobálod magadról a páncélodat, és a hátizsákoddal együtt egy bokor tövébe rejted. Most pedig gyerünk fürdeni! Hmm! A víz lehetne valamivel melegebb is. Ügyetlenül, inkább kutya-, mint mellúszásra emlékeztető mozdulatokkal próbálsz a felszínen maradni. [20 pontot használtál fel, van még 285.]

usz 20 úszol 20 pontért
Gyorsan levetkőzöl, aztán irány a tó! Hmm! A víz lehetne valamivel melegebb is. Ügyetlenül, inkább kutya-, mint mellúszásra emlékeztető mozdulatokkal próbálsz a felszínen maradni. [20 pontot használtál fel, van még 265.]

usz 20 úszol 20 pontért
Gyorsan levetkőzöl, aztán irány a tó! Hmm! A víz lehetne valamivel melegebb is. Ügyetlenül, inkább kutya-, mint mellúszásra emlékeztető mozdulatokkal próbálsz a felszínen maradni. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 úszás). [20 pontot használtál fel, van még 245.]

m 8 7 6 mozogsz északra, északnyugatra, nyugatra
[136,68] A síkságot ritka erdő váltja fel. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Vándorlásod során egy különös szoborra bukkansz. Milliárdnyi színes, apró porszem kavargásából áll össze. A szobor magát Chara-dint ábrázolja, amint behódol egy nála nagyobb istennek, ami nem más, mint egy bávatag golombár. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kardfogú fülemüle. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a kardfogú fülemüle farkát. (4 támadással 16 életpontot sebezve.) A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Gyorsan zenével próbálod a dolgot ellensúlyozni. A tehetség! A harmonikus zene legyőzi és elhallgattatja a szörnyet. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardfogú fülemüle testét. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a kardfogú fülemüle testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a kardfogú fülemüle. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 fülemüle agyart. 695 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}


(Továbbmész...) [135,67] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás.

Utad során felfedezel egy grok-képződményt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve.
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Amikor eléred a képződmény tetejét, harcra készen beugrasz a felső, fedett rész belsejébe. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Hirtelen a túloldalon megmozdul egy nagy, sötét tömeg. Egy légirozmár! (ld. enc.)

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a légirozmár farkát. (4 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Marokra fogva a göcsörtös bunkót ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval kegyetlenül megütöd a légirozmár testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a légirozmár fejét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Agyarával a légirozmár kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A légirozmár farkával melletted a levegőbe suhint. A légirozmár szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 165 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 51, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

A vizsgálódás meghozza eredményét - kincs! Találtál 1 szent jogart. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss troll nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss árnymanó nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek délre, friss árnymanó nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 14 tüskét. Ügyességed TF-elődött.

(Továbbmész...) [134,67] Még mindig bozótos. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát.

Felfedeztél egy grok-képződményt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr híveié.
(Feltételes mászás:) A mászókarmokat a kezedre erősítve, mászni kezdesz felfelé. Az oszlopot koronázó burok alján találsz egy nyílást, itt bemászol. Ahogy vizsgálódni kezdesz, orrodat dögletes bűz csapja meg. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy légirozmár!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a légirozmár mellső uszonyát. (4 támadással 15 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval kegyetlenül megütöd a légirozmár testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a légirozmár testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Agyarával a légirozmár felkarcolja a combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A légirozmár farkával melletted a levegőbe suhint. A légirozmár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

A kutatás eredménytelen, a gömb-fészek üres. Miután lemásztál, továbbindulsz. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss troll nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss troll nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét. Ügyességed TF-elődött. [77 pontot használtál fel, van még 168.]

m 1 7 mozogsz északkeletre, északnyugatra
[135,66] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. A zöld mező egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szekérkaravánt. Északra tart. Megtudod, hogyan szerezhetsz Kalmárok Kémgömbjét. (ld. enc.) Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Sheran oltárt. Keletre nézve látsz egy ősi csatamezőt. Nyugatra egy patak van. Északra egy tavacska van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss árnymanó nyomokat, amelyek délre, friss árnymanó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [134,65] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Oldalt pillantva, meglátsz egy grok-képződményt. Felfedeztél egy malmot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Nyilván valamilyen gonosz fickó műve. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Hatalmas áldozatot hoztál, de meg is lesz a jutalmad. A gnóm teste eltűnik, de hamarosan újra viszontlátod. Sebei közül sok beforrt. Hálából elvisz a rejtekhelyére, és átadja a saját deus ex machináját. (+2 jóság.)
(Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Bekapaszkodsz egy nagyobb repedésen keresztül a felső, üreges burokba. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Ebben a pillanatban egy fény által nem megvilágított szegletből valami előront! Egy drasmólyom!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a drasmólyom jobb lábát. (4 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Megmarkolva a göcsörtös bunkót a másikra támadsz. Göcsörtös bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a drasmólyom jobb szárnyát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a drasmólyom bal szárnyát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A drasmólyom csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. Véres nyál csordul ki a drasmólyom száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 madártollat. 138 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kutatás eredménytelen, a gömb-fészek üres. Hátra sem nézel, amint elhagyod a grok-képződményt.

Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét. Ügyességed TF-elődött. [38 pontot használtál fel, van még 130.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
A malom falai közé lépsz. Harcra kész vagy, de sehol egy szörny, odabent béke honol. Masinák zörögnek, s mellette behallatszik a kinti szélkerék nyikorgása is. Egy molnárlegény közelít feléd. Egy ember ő a hétköznapokból, minden hátsó szándék nélkül. Megtudod tőle, hogy mostanában gonosz alakok fenyegetik: környékbeli rablók, haramiák, illetve messziről jött rossz küllemű kalandozók.
- Jó uram, ha segítesz elűzni őket, busás jutalomban részesülhetsz. Itt is vannak, ezt mind odaadom! - mondja, és már tömködi is a zsebedbe. Bár erre semmi szükség nem volna, nem akarod megbántani azzal, hogy visszautasítod, inkább megígéred, hogy ha a környéken haramiába botlasz, majd jól számon kéred rajta, hogy mit tett a molnárral. Ez neki látszólag elég, kedves szavak közepette búcsúztok el. Csak kint mered szemügyre venni, mit is kaptál: 2 fémrudat, 1 ollót, 1 aranygyűrűt, 2 kaját, 1 bumerángot. (+1 jóság.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 125.]

m 7 7 8 mozogsz északnyugatra, északnyugatra, északra
[133,64] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy csupasz kenyérfa.

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze délre látsz egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy Sheran oltárt. Északnyugatra egy márványtorony van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [132,63] Szűnni nem akar a zöld síkság. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy szürke rinocérosz. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a szürke rinocérosz testét. (4 támadással 18 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szürke rinocérosz testét. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a szürke rinocérosz testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Lábával meglök a szürke rinocérosz. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átkutatod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 rinóbőr (ld. enc.). 610 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 131, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy márványtornyot. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Tharr híveié. Látsz egy tündöklő szobrot. (ld. enc.) Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Tharr oltárt. Délre nézve látsz egy Sheran oltárt. Északnyugatra egy Leah oltár van. Északra egy ősi csatamező van. Elteszed a látcsövet. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [132,62] Még mindig füves síkságon vagy. Egyszerre csak rémült sikoltás üti meg a füledet, de hiába keresed a hang forrását, semmit sem találsz. Lehet, hogy csak érzékcsalódás volt? Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy quwarg harcos. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a quwarg harcos jobb oldalát. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a quwarg harcos testét. (3 támadással 54 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel valamennyire megsebezgeted a quwarg harcos testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a quwarg harcos. (2 támadástól 22 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a quwarg harcos testét. (3 támadással 53 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel gyengén megszurkálod a quwarg harcos potrohát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg harcos csáprágójával. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A másik úgy érzi veszélyben van, jobbnak látja, ha eltűnik a színről. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz.
{Csatastatisztika; sebzés: 131, sebződés: 41, gyógyulás: 0, összesen: -41 ÉP}

Találsz egy ősi csatamezőt.
(Feltételes kutatás:) Néma, síri csendben kezdesz el egy találomra kiválasztott helyen ásni. Mintha egy nyögést hallottál volna a föld alól. Megdermedsz, de aztán semmi. Fehér csontok, korhadt ládák kerülnek elő, de egyelőre semmi használható. Hajjaj, ettől a rengeteg melótól még a bányászat szakértelem sem növekszik! [de a felderítés igen.] Felkapod a fejed, ahogy a szemed sarkából mozgást veszel észre. Egy óriás csontváz jön feléd.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja az óriás csontváz jobb lábát. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd az óriás csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhány helyen meghorzsolod az óriás csontváz bal oldalát. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Az óriás csontváz éles karmai végigszántják a jobb combodat. (1 támadástól 27 életpontot vesztesz.) Göcsörtös bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az óriás csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 40 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megbököd az óriás csontváz testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Karmait végighúzza az óriás csontváz a jobb oldaladon. (1 támadástól 24 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 829 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 51, gyógyulás: 0, összesen: -51 ÉP}

No, lehet folytatni a munkát! Egyelőre még semmi. Hatodik érzéked veszélyt jelez, ezért átmenetileg felfüggeszted a fosztogatást. Egy szintszívó támad rád.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a szintszívó jobb oldalát. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Elszántan ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó ködös testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a szintszívó bal lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szintszívó karmai majdnem eltalálnak! A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 35, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A fenébe, hát egy perc nyugalma sem lehet az embernek? Tovább diszturbálod a többszáz éves holtak nyugalmát. Hohó, nem úszod meg a dolgot harc nélkül, valami agresszív dolog közeleg! Egy szintszívó védelmezi a vadászterületét.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a szintszívó ködös testét. (4 támadással 8 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Marokra fogva a göcsörtös bunkót a másikra ugrasz. Göcsörtös bunkóval iszonyatosan megcsapod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhányszor teljesen átdöföd a szintszívó ködös testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Karmával néhányszor a szintszívó megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 280 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Ez a szörny is komolytalan volt, remélhetőleg sohasem jön keményebb. Hangot hallasz magad mögött, mire fedezékbe ugrasz, és hátranézel. Egy csontváz lord jön feléd.

Potenciális célpontod gyorsan felrak egy számodra ismeretlen védekező mágiát. Egy sorvasztás varázslatot dob rád a másik. Semmi eredménye! Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a hosszú íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a csontváz lord bal lábát. (4 támadással 19 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Meglengetve a göcsörtös bunkót ellenfeledre rohansz. Göcsörtös bunkóval többször kegyetlenül megütöd a csontváz lord zörgő csontját. (3 támadással 43 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel kicsit megbökdösöd a csontváz lord zörgő csontját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A csontváz lord fegyverével több sebet ejt a jobb válladon és karodon. (3 támadástól 58 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Elmúlt az áldomás hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 71, sebződés: 58, gyógyulás: 0, összesen: -58 ÉP}

Menekülsz, mint akit sóspuskával lőttek fenékbe.
Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy oltárt. Raia híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy szent tölgyfát. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Hajnalka vigyorog kajánul. Találsz egy álomvirágot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy szent ligetet. Valami furcsát érzel: békesség és harmónia uralja a tájat. A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Tharr oltárt. Nyugatra nézve látsz egy Leah oltárt. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész.
(Feltételes gyógyítás:) A kóbor macskákat majdnem mindenki veszélyesnek tartja. Csak néhány szakértő tudja, hogy ha jó helyen karmolnak meg, akkor az jobb mint az akupunktúra. Te ezek közé tartozol, és az erre járó macskát is rá tudod venni az együttműködésre. (+64 életerő.)
(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod őket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+62 életerő.) Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre, friss mutáns nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. [120 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 778 keresed a 778. szörnyet
Sajnos nem ismered azt a szörnyet. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

v 83 elmormolod a 83. varázslatot
3 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 14 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még 2.]

* 2. BP: t. energia kisütése: 244 3
Rendben van, ha rajz akkor legyen Rajz! Úgy döntesz, hogy táborozásod alatt átmész Művészbe, és rajzolgatni fogsz kedvedre. [0 pontot használtál fel, van még 2.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+1 jóság.) Hozzákészülsz, hogy valami nagyot alkoss. Rajzolsz, rajzolsz szépen, a kép a következőképp néz ki: Nap szimbólumosok kisebb csoportja egy fekete csuklyás alakot fog közre. Agresszív tekintetük nem sok jót ígér! A közrefogott alak láthatóan bajban van. Képtelenség kitörni a gyűrűből, ezért térden állva, két kezét összetéve kegyelemért könyörög. Fantasztikus, eredeti kompozíció! Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját habzsol be a mutáns pók. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól iszonyatos hatalmú kalandozó helyett ragyogó és ígéretes tehetség. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +16 max. varázspont, +8 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 3 tulajdonság-pontot, és 2 képesség-pontot.
Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 2 pontod maradt, ebből a következő körre 2 pontot vihetsz át. Kapsz még 366 pontot. A következő körben tehát 368 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


HALÁLHOZÓ TALIZMÁN (813. TÁRGY)
Ez az apró, kerek szimbólum szinte hívogatóan arra kér, hogy akaszd a nyakadba. Ha megteszed, rögtön megérzed hatását: végtagjaid könnyedebben engedelmeskednek utasításaidnak, koordinációjuk magabiztosabbá válik. Ügyességed kettővel nő. A vándorcirkuszi próbák némelyikén akkor is megsegít, ha nem viseled, csupán a zsákodban tartod. Nem átadható.

LÉGIROZMÁR (94. SZÖRNY)
A tudósok szerint hidrogénnel töltött úszóhólyagszerű szervével tud lebegni, illetve uszonylábai és erős farka csapásaival haladni és manőverezni. Áldozataira zuhanóbombázóként csap le a magasból - szerencsére a végbelén át kilövellő hidrogén sivítása elárulja. Bár... két hatalmas agyara és izmos farka így is jókora előnyt ad neki. Igazán esélyed csak akkor van, ha a fészkében ütsz rajta, ahol kevésbé mozgékony.

KALMÁROK KÉMGÖMBJE (1589. TÁRGY)
A karaván vezetője óvatosan körülnéz, magához int, és bizalmaskodóan közelebb hajol hozzád.
- Figyelj csak, kalandor, nézd mit szereztem a múltkor - súgja, és megmutatja a ruhájában rejtegetett kicsiny gömböt. - Egy hóbortos Fairlight paptól nyertem kockán, úgy egy hete - büszkélkedik. - Állítólag aki birtolkolja, beleláthat a boltok titkos raktáraiba is a segítségével. Ha érdekel, neked adom... Tudod, én állandóan úton vagyok, nemigen érek rá üzletelgetni, de te biztosan jó hasznát vennéd.
Fitymálón nézegeted a semmitmondó tárgyat, de azért birizgálja a fantáziádat a dolog.
- No és hogyan működik? - firtatod.
- Egyszerű. A varázsgömb megmutatja neked, hogy egy bizonyos tárgyból melyik boltban épp hány darab található. Ehhez nem kell mást tenned, mint erősen koncetrálnod, és felidézned magad előtt annak a tárgynak az alakját, amire kíváncsi vagy.
Felcsillan a szemed, és máris aranydukát-halmokat látsz magad előtt tornyozódni ...
- Rendben van, add nekem, és én bőkezűen megfizetlek! - ajánlod mohón, és a fickó készen áll az alkura.
- Tudtam én, hogy meg fogunk egyezni, barátom! Tudod, nagyon kemény dolog ám itt ülni egész nap a bakon... Ha hozol nekem egy jó puha hattyútoll vánkost, azért örömmel neked adom.
[A tárgy megszerzéséhez a KT (Küldetés Teljesítése) 1589 parancsot kell kiadnod bármelyik szekérkaravánnál 5 TVP-ért. A kémgömbbel csak olyan bolt árukészletébe leszel képes belelátni, ahol már jártál annak előtte, valamint a közelben van, s egy használattal csak egy- vagy kétféle tárgyról közöl információt. Használatához a H 1589 <tárgy sorszáma> parancsot kell kiadnod 3 TVP-ért, ahol a második paraméter a fürkészendő tárgy neve. Megadhatsz harmadik paraméternek egy másik tárgyszámot is, ez esetben - változatlan TVP költségért - a másik tárgyról is kapsz infót. A kémgömböt nem adhatod át másnak.]

RINÓBŐR (651. TÁRGY)
Néha, ha elejtesz egy rinocéroszt, elég ép és jó állapotban marad a bőre a csata után ahhoz, hogy le tudd nyúzni, és félre tudd tenni későbbi felhasználásra.

ELENIOS TÜNDÖKLŐ SZOBRA (1587. TEREPTÁRGY)
Valami fura van a levegőben. A lágy szellő elsöpri a vér szagát, és friss virágillat nyugtatja orrodat. Fegyvereidet lerakva felegyenesedsz, hogy megkeresd, honnan ered. Nem is olyan messze egy alakot látsz lágyan lengedező öltözékben, kékes fényben úszva, de mégsem vakítón. Egyáltalán nem bántja a szemed, ahogy ránézel. Közelebb lépve jobban szemügyre veszed a tökéletes, örök szépséget, Elenios tündöklő szobrát.

KARAKTERLAP

Sir Soma, egy szőke hajú, barna szemű ember férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Raia nagyhatalmú főpapja vagy. Az Idő Porszemei (#9130) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 225. fordulód.

Erő: 26 (27) Szint: 21 Merészség: 10/3 Magasság: 177 cm
IQ: 25 Támadás: 20 Agresszió: 3 Testsúly: 85 kg
Ügyesség: 26 Védekezés: 28 Menekülés: 30 % Életkor: 23/25 év
Egészség: 23 Életpont: 300/185 Jellem: jó (405) Tul. pont: 3
Szerencse: 33 Varázspont: 473/19 Pénz: 724 arany Kép. pont: 2
Tudatpont: 9/2 Pszi pont: 67/4 EFejl: 7
Eddig összesen 1350 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 7352 TP-t kaptál. Jelenleg 603727 TP-d van. A következő szinthez még 196273 TP szükséges. Trófeáid: áeratikus hasnyák, ekharion, borzalmas varkaudar. Egy gyanús porfelleg az őrződ.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 3/19 szúrófegyverek: 25/55 (+7%) vágófegyverek: 1/1
ütőfegyverek: 19/8 (+9%) lőfegyverek: 24/98 (+5%) dobófegyverek: 4/81

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) (200%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -15.); bronzhegyű nyíl (#94) (16 -); bronzhegyű nyíl (#94) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/92 2. nyomkövetés: 57/31 (+42%) 3. mászás: 5/31 (+21%)
4. csapdakészítés: 14/44 (+6%) 5. csapdaészlelés: 2/9 6. gyógyítás: 40/59 (+50%)
7. titkosírás: 3/61 (+11%) 8. felderítés: 16/75 (+11%) 9. szörnyidomítás: 1/89
10. teológia: 22/44 (+29%) 11. taumaturgia: 36/79 (+9%) 12. versengés: 2/60 (+36%)
13. zene: 18/12 14. szörnyismeret: 5/2 (+18%) 15. pszi: 10/99 (+12%)
16. vadászat: 5/21 (+11%) 17. bányászat: 26/56 18. úszás: 2/0 (+100%)
19. ordítás: 6/1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 7 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 85% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 40% életerő alatt 30 TVP-ért
segítesz max. 60 TVP-ért
kutatsz max. 120 TVP-ért
ásol max. 16 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 40 darabot ), fáklyát (#36) (max. 10 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 20 darabot )
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, labirintus (23)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 3, max: 12)
autentikus vámpír (#154), szintszívó (#96), gnóm szolgáló (#181) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 12)
őrjáratozó katona (#274), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP) tompítás (#40, 8 VP)
jégcsóva (#41, 15 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) tükörpajzs (#101, 26 VP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) auralátás (#4, 8 VP, 5 TVP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
védelem tűz ellen (#38, 12 VP) vakító fény (#43, 7 VP) tisztítótűz (#44, 13 VP)
gyóntatás (#56, 10 VP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 5 TVP) hadiszerencse III (#59, 15 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) éber vadászkutya (#62, 12 VP)
erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés I (#82, 8 VP, 5 TVP)
szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP) vasszervezet (#86, 8 VP)
szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) erőpajzs III (#127, 30 VP, 5 TVP)
teljes gyógyulás (#133, 50 VP, 5 TVP) élőholt pozdorja (#134, 40 VP) tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP)
energiafolyam (#136, 24 VP) égető tekintet (#164, 25 VP, 5 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP)
Butaság ára beállítás: taumaturgia: +2 vp 8 költség alatt;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
mentális pajzs (#72) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 10)
tisztítótűz (#44), energiatüskék (#29), lángcsóva (#31), villámcsapás (#50)
Védekező varázslatok (aktív: 2, max: 10)
hhaar burka (#32), varázsvédelem (#34)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 18, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> pszi elementál (#221) villámcsapás (#50) >> orgoró (#170)
villámcsapás (#50) >> fémbontó szójer (#150) villámcsapás (#50) >> óriás csontváz (#176)
villámcsapás (#50) >> élőholt mágus (#175) villámcsapás (#50) >> dögkeselyű (#174)
izomernyesztés (#33) >> élőholt quwarg (#202) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
villámcsapás (#50) >> gnóm szolgáló (#181) villámcsapás (#50) >> autentikus vámpír (#154)
energiafolyam (#136) >> gonoszok (#988) energiatüskék (#29) >> epokitféreg (#147)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 18, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> semlegesek (#989) tompítás (#40) >> gonoszok (#988)
tükörpajzs (#101) >> gnóm szolgáló (#181) fehér glóbusz (#47) >> jégtroll (#164)
tompítás (#40) >> óriás csontváz (#176) fehér glóbusz (#47) >> pattanóböde (#145)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
mutáns pók (#117) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Még mindig Thargodanok járják Ghallát. Végezz egy Tguarkhannal, ezzel is ritkítva soraikat!
2.) Papjaimat hajtja a megismerés: kelj át az alanori csatornán, és imádkozz ott egy rúnakövemnél!
3.) Személyes híveimnek szárnyas doaregekre van szükségük. Te is tudsz segíteni: vezess egy sivatagi doareget egy oltáromhoz, és imádkozz: a doareg felrepül hozzám és itt fog segíteni.

Összsúly: 69.16 kg Megterheltség: 108%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 75 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 5 bronzhegyű nyíl (#94) 2 drótszőr (#37)
1 fáklya (#36) 1 kaktusztüske (#114) 2 sallank nyíl (#129)
15 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 1 bumeráng (#249) 1 díszes rézpajzs (#84)
2 fémrúd (#104) 2 fülemüle agyar (#267) 1 halálhozó talizmán (#813)
7 kaja (#2) 13 madártoll (#112) 6 mákrózsa virág (#56)
1 mocsári penke (#148) 2 nyílvessző (#108) 1 olló (#335)
1 orgyilkos tőr (#225) 2 ragasztó (#83) 1 rinóbőr (#651)
2 sallank karom (#128) 1 szent jogar (#150) 2 szvó-ektoplazma (#151)
26 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(132,62) quwarg harcos (#201), óriás csontváz (#176), szintszívó (#96), csontváz lord (#177), ősi csatamező (#263), Chara-din monolitja (#534), Raia oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), egy ismeretlen isten rúnaköve, szent liget (#439)
(132,63) szürke rinocérosz (#346), márványtorony (#175), Tharr oltár, tündöklő szobor (#1587)
(133,64) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)
(134,65) grok-képződmény (#149), malom (#1204), oltár, 30. jellempróba, drasmólyom (#60)
(134,67) grok-képződmény (#149), Tharr oltár, légirozmár (#94)
(134,70) massza (#217)
(135,66) Dornodon oltár, északra tartó szekérkaraván (#1215)
(135,67) grok-képződmény (#149), oltár, Leah rúnaköve, légirozmár (#94)
(135,69) tetemember (#123), dögkeselyű (#174), élőholt mágus (#175), friss csatamező (#262), Tharr rúnaköve, Tharr oltár, művészi porolit (#720), 36. jellempróba
(136,68) Leah rúnaköve, művészi porolit (#720), kardfogú fülemülék (#146)
(136,69) tavacska, 23. jellempróba, oltár, halálhozó (#419)

Üzenet küldése a karakternek