19. forduló, 21. forduló, Elevendula összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. okt. 24. 15h:07'
EZ A 20. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
21. játékheted kezdete: okt. 28.
A következő fordulódat legkorábban a 21. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3517
SZÁMLA : XXXX

ELEVENDULA KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [25,-8] koordinátán.
Visszadátumoztunk 1 játékhéttel.
Amikor ledőltél pihenni, valami nagyon kemény dolog szúrta az oldaladat. Megvizsgálod: egy elásott láda csücske! Buzgón ásni kezdesz a csupasz kezeddel. Hamarosan előbukkan a láda fedele. Lihegve felnyitod. Tele van kincsekkel, fegyverekkel! Az örömtől kiáltozva markolsz a ládába. A szerencséd azonban nem tart sokáig, múlóban van az álom. Az ébrenlét határán még küszködsz egy kicsit, próbálod "áthozni" az álomtárgyakat, de sikertelenül. Végül feladod a dolgot, kinyitod a szemedet, és felkelsz.

ext visszadátumozás kérelem
Visszadátumoztunk 50 játékhéttel. [0 pontot használtál fel, van még 165.]

m 3 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre, délkeletre
[26,-7] Az erdőt síkság váltja fel. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. A feléd közeledő rájanyék mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a rájanyék testét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. A kí-energiák fókuszálása lehetővé tesz számodra egy Kobraharapást. Ököllel többször kegyetlenül megütöd a rájanyék bal szárnyát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 122 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [27,-6] Sűrű bozóttal teli terepre érkeztél. Találsz egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. A földben egy tökszerű valamit pillantasz meg. Közelebbről látod, hogy egy alakváltó feje! Elkínzott arccal néz rád, segítségért könyörögve. A nyomorultat egy hangyabolyba ásták bele! Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy ásóra és 20 TVP-re (9. jellempróba). Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy bíborgörény. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a bíborgörény szőrös testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A bíborgörény szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 18 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 8, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [28,-5] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy nagyobb cserje. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy kaszabolósáska került az utadba. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a kaszabolósáska mandibuláját. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Ököllel halálos csapásokat osztva péppé vered a kaszabolósáska testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Felfedeztél egy gumifát. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). [30 pontot használtál fel, van még 135.]

kt 38 elkészíted a 38. tárgyat
Sajnos azt a tárgyat nem tudod elkészíteni. [0 pontot használtál fel, van még 135.]

m 1 3 mozogsz északkeletre, délkeletre
[29,-6] Dombos terepre érkeztél. Ez az észak-dél irányú vonulat a Horog hegység néven közismert. Warn pusztáinak délnyugati határát jelenti. Oldalt pillantva, meglátsz egy púdersziklát. (ld. enc.) Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy gitonga. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a gitonga fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Ököllel iszonyatosan megcsapod a gitonga fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Csőrével a gitonga nem tudott megsebezni. A gitonga még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 31 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [30,-5] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. Találsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kőszáli disznó. (ld. enc.) Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Elszántan a másikra rontasz. Ököllel gyilkos csapást mérve bezúzod a kőszáli disznó testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a kőszáli disznó. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A kőszáli disznó még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

[20 pontot használtál fel, van még 115.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Szerencsére, tökéletesen egészséges vagy, így nincs szükséged gyógyulásra sem. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Alaposan körbevizsgálódsz. Végül kimerülten feladod: semmi eredmény. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (felderítés: 1. szint). (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 95.]

kt 17 elkészíted a 17. tárgyat
Begyűjtöttél 1 szögletes követ. [2 pontot használtál fel, van még 93.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[31,-6] A lejtők lankásabbak, a hegyeket dombok váltják fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy púdersziklát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). Találsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy királygyík közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan ellenfeledre rohansz. Ököllel kegyetlenül megütöd a királygyík testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A királygyík nyelvét a nyakad köré tekeri, de Te gyorsan kiszabadítod magad. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 királygyík bőrt. 17 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [32,-7] A dombvidéket magad mögött hagyod. Sűrű bokrokkal teli terepen vagy.

Felfedeztél egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. [20 pontot használtál fel, van még 73.]

fse 10 felt. segítség 10 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 73.]

kt 4 elkészíted a 4. tárgyat
Begyűjtöttél 1 botot. [8 pontot használtál fel, van még 65.]

f 17 4 kísérletezel a 17. tárggyal a 4. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... Ezek a komponensek valahogy nem stimmelnek egymáshoz. (Megjegyzés: Ha nem sikerül egy új tárgyat feltalálni, akkor az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az a tárgy nem jó semmire. Lehet, hogy egy olyan tárgyat lehet belőle készíteni, aminek még nem szerezted meg minden alkotórészét. Sok olyan tárgy van, amely több új tárgynak is komponense. Ha egy városban találsz egy bölcset, az megmondja, hogy a Nálad levő tárgyakból mit lehet készíteni, de ezért szép summát kér.) [10 pontot használtál fel, van még 55.]

m 4 3 mozogsz délre, délkeletre
[32,-6] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Ráismersz a lényre. Egy csontlepke. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Elszántan a másikra ugrasz. Ököllel egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a csontlepke testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Harapásokat kapsz a bal karodba és kezedbe! (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. 54 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...)
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [10 pontot használtál fel, van még 45.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

e 15 élelemszerzés 15 pontért
Hatalmas sárga gyümölcsöt találsz egy bokron. Megkóstolod. Ehető! Nagyszerű, ebből muszáj raktározni. (+2 kaja.)

[15 pontot használtál fel, van még 30.]
Szerencsére van még víz a kulacsodban. Csillapítod szomjadat. Egy röpke ideig emelgeted a malomkövet, hadd dagadjanak az izmaid. Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.) Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 161 pontot. A következő körben tehát 191 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY)
A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elő, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy púdersziklát találtál. Kőkalapáccsal leütögethetsz belőle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab púderkő? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bőrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy előny, hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhető. Fekete bőrből sötétet, sötétből normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H 119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bőrszín változtatása különösen előnyös, ha valamilyen tőled független (értsd tintacsiga) módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál).

KŐSZÁLI DISZNÓ (34. SZÖRNY)
Ezek a vaddisznónál valamivel kisebb, de annál harciasabb földtúrók a kőszáli kecskékkel ellentétben nemcsak a magashegységben, hanem dombvidéken is megtalálhatók. Tapasztalt vándorok szerint nincs veszedelmesebb dolog, mint egy felbőszített kőszáli anyakoca agyara. Vajon igazuk van? Próbáld ki!

FELDERÍTÉS
Ahányszor a KUT paranccsal átkutatsz egy mezőt, a felderítés képességedet használod. Ez minél magasabb, annál nagyobb eséllyel találsz meg eldobott/elrejtett tárgyakat. Kezdetben egy KUT 20 paranccsal már 100% esélye van, hogy megtalálod a spontán eldobott tárgyakat, de csak 2% esélyed, hogy rábukkansz az elrejtett tárgyakra. Minden KUT parancs fejleszti a felderítés képességedet. Ha ez magas, nemcsak a rejtett tárgyak megtalálására van nagyobb esélyed, hanem például kevesebb pontért is megtalálhatod a simán eldobott tárgyakat. Ha valakit egy szörny öl meg, és a szabadban van, ugyanaz történik a tárgyaival, mintha eldobná. Föld alatt a tárgyak elvesznek (a szörny elhurcolja őket). Még egy funkciója van a felderítés szakértelemnek: ahányas, annyi százalékkal megnöveli a valószínűségét (max. 99%-ig), hogy a harcban használt lövedéket/dobófegyvert meg tudod találni.

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Elevendula, egy fekete, copfos hajú, barna szemű kobudera férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Ez a 20. fordulód.

Erő: 18 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 145 cm
IQ: 12 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 51 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 4 Menekülés: 50 % Életkor: 29/29 év
Egészség: 14 Életpont: 106/106 Jellem: semleges (+10) Tul. pont: 0
Szerencse: 12 Varázspont: 0/0 Pénz: 6 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 100 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 346 TP-t kaptál. Jelenleg 3 430 TP-d van. A következő szinthez még 570 TP szükséges. Trófeáid: fabontó szójer, mélységi grittang.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 9 lőfegyverek: 5 (+1)

32,103 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 128 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 2 3. gyógyítás: 10
4. felderítés: 1 (+1) 5. harcművészetek: 7 6. vadászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 48 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
segítesz max. 10 TVP-ért

Összsúly: 50.23 kg Megterheltség: 89%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 113 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
7 tüske (#22) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bot (#4) 3 kaja (#2) 1 királygyík bőr (#44)
4 madártoll (#112) 2 mandibulapenge (#125) 1 szögletes kő (#17)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
-9
-8
-7
-6
-5
-4
(25,-8) fekete gránittorony (#535)
(26,-7) rájanyék (#58), oltár
(27,-6) oltár, 9. jellempróba, bíborgörény (#84)
(28,-5) kaszabolósáska (#83), gumifa (#38), 28. jellempróba
(29,-6) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), oltár, gitonga (#76)
(30,-5) oltár, világítótorony (#156), kőszáli disznó (#34)
(31,-6) púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), olvasztókemence (#86), 21. jellempróba, oltár, királygyík (#26)
(32,-7) oltár
(32,-6) csontlepke (#746), oltár

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2016.10.24 15:04 Változások a számládon! Zseton levonás: 5 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (1 ford. lemaradÂás 3517-nek)
˙

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Elevendula 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) technokolin (#50) bo-skorpió (#54) gátvakond (#57) rájanyék (#58)
kőevő (#62) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67) evaporőr (#69)
fabontó szójer (#71) gitonga (#76) zoloboo (#77) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) púpos burástya (#92) mélységi grittang (#103) acéldarázs (#140)
csontlepke (#746) csodabogár (#755)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38)
grákóbőr (#41) királygyík bőr (#44) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49)
arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57)
tigroszlán fog (#63) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) olvasztókemence (#86) mély kút (#93) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) mandibulapenge (#125)
sallank karom (#128) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) oltár (#146) világítótorony (#156)
acélpengőke (#231) purifikátor háj (#269) szigony (#389) malom (#1204) malomkő (#1205)
leviatán hólyag (#2182)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

HM képességek

Acél Ököl (1) Kobraharapás (3) Sashorog (5) Pörölycsapás (7)

Üzenet küldése a karakternek