19. forduló, 21. forduló, Vasav összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. jan. 31. 12h:08'
EZ A 21. JÁTÉKHETED, 20. FORDULÓD
22. játékheted kezdete: febr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Visszadátumoztunk egy játékhéttel.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2875
SZÁMLA : XXXX

VASAV KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [47,6] koordinátán.
Egy katona siet feléd, ruháján a Yaurr királyság címerével. Elmondja, tetteid alapján téged ért a megtiszteltetés, hogy visszalopd elrablójától a királyság szent kardját, amit ha megteszel, óriási jutalomban részesülsz. Te azonban udvariasan közlöd, hogy még sohasem loptál, és ez nem is áll szándékodban, ellenben megígéred, hogy megteszed, amit tudsz a kard visszaszerzéséért. A fickó elsiet, és csak másnap tér vissza. Egy papírtekercset nyújt át számodra, melyben VI. Borax személyesen hív meg Alanorba, mint írja "szeretném magam köré gyűjteni a hozzád hasonló őszinte és becsületes kalandozókat". Kellemes melegség tölt el - a felkelő nap csiklandozza hasadat.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+25 életerő.)

tno 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 161.]

kno 3 képesség-növelés 3
Hosszú időt töltesz gyakorlással. (+1 mászás.)
[0 pontot használtál fel, van még 161.]

f 33 kísérletezel a 33. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Lázasan töröd a fejed... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy ásót. (ld. enc.) 24 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 151.]

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[46,7] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Hmm, csak egy kaszabolósáska. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a kaszabolósáska összetett szemét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kaszabolósáska testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Elegáns támadássorozat eredményeként több vágást kapsz az oldaladra és a lábadra. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a kaszabolósáska száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 kerek követ találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 mandibulapengét. (ld. enc.) Kiszedsz egy kaszabolósáska trófeát. 68 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

A földön egy pityergő gnóm gyermek üldögél. Rettenetesen le van soványodva, látszik, hogy már nagyon régen nem evett. Ha megszánod, adj neki egy kaját. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (3. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Számodra ismeretlen istené. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.

(Továbbmész...) [45,7] A sík vidéket bozótos váltja fel. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy púpos burástya. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a parittyával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Eltalálod a púpos burástya bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Szöges bunkóval eltalálod a púpos burástya zselés testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A púpos burástya csáprágója kisebb sebet ejt a jobb kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny farka lecsap a jobb karodra. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Valami golyószerű a testedbe csusszant! Szöges bunkóval megcsapod a púpos burástya jobb lábát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A púpos burástya belecsíp a derekadba. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny farka lecsap a bal karodra. (1 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 20, sebződés: 37, gyógyulás: 0, összesen: -37 ÉP}

Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Találsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Sikerül a földből kirángatnod egy vastag farkasrépát. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,7] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Észreveszel egy smirglibokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Tharr hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Felismered a közeledőt. Csak egy bíborgörény. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a bíborgörény bal első lábát. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) A lény bűzfelhőt lő rád! Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Elszántan ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a bíborgörény farkát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A bíborgörény fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A bíborgörény összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy húsevő magszim. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a húsevő magszim testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a húsevő magszim testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Csápjaival a húsevő magszim csapásokat mér a hasadra. (6 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Túl sok sebet kaptál. Egy kis futás még segíthet. Eliramodsz, és felsóhajtasz, amikor a hátad mögött elhalkul az üldöződ lihegése. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

[36 pontot használtál fel, van még 115.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[43,8] A bozótost ritka erdő váltja fel. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy csodabogár közeledik. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a csodabogár fejét. (2 támadással 2 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval iszonyatosan megcsapod a csodabogár testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A csodabogár csáprágója kisebb sebet ejt a bal kezeden. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [42,9] Az erdőt síkság váltja fel. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy bo-skorpió került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a bo-skorpió testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a bo-skorpió testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A bo-skorpió megcsípi a jobb combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a bo-skorpió száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kavadu iszákot, szereztél 7 csepp gyenge mérget. (ld. enc.) 52 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Jajgatásra leszel figyelmes. Látod, hogy a földön egy troll nő fekszik. Fél lába hiányzik! A nyomokat megvizsgálva, gyorsan rájössz, hogy a szerencsétlent valószínűleg egy tigroszlán vagy valamilyen hasonló vadállat támadta meg, de vagy a troll lady bunkózása, vagy viszonylagos jóllakottsága következtében "csak" a lábát harapta le. A seb, hála a trollok lassú regenerációs képességének, már begyógyult, de valószínűleg még hónapok kellenek ahhoz, hogy a lába újra kinőjön. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy botra, amelyből mankót készítesz neki, 20 TVP-ért (2. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [24 pontot használtál fel, van még 91.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Találsz néhány meztelen csigát a legritkább fajtából. Azonnal felismered a lehetőséget. Összegyűjtesz egy párat, majd összekevered némi száraz páfránylevéllel. Az így nyert kenőcsöt magadra kened, és várod a pozitív hatást. (+22 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 51.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[41,10] Vált a terep: sűrű erdőben vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy színes dözmöng közeledik. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Megmarkolva a szöges bunkót a másikra rontasz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a színes dözmöng bolyhos testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csápjaival a színes dözmöng csapásokat mér a hasadra. (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A színes dözmöng még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 dözmöng szivet. 25 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

Gyanús mozgást látsz a fák között. Egy megsebesített pókvadász közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a pókvadász fejét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Érdes nyelvével a pókvadász néhányszor végigsimítja oldaladat. Mint a smirgli! (3 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A pókvadász összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Messze hajítod a vacak kis húsevő magszim trófeát, és kiszedsz egy pókvadász trófeát. 45 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 9, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.
[12 pontot használtál fel, van még 39.]

f 13 2 kísérletezel a 13. tárggyal a 2. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Hosszú idő telik el... Valahogy most csődöt mondott a fejed. (Megjegyzés: Ha nem sikerül egy új tárgyat feltalálni, akkor az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy az a tárgy nem jó semmire. Lehet, hogy egy olyan tárgyat lehet belőle készíteni, aminek még nem szerezted meg minden alkotórészét. Sok olyan tárgy van, amely több új tárgynak is komponense. Ha egy városban találsz egy bölcset, az megmondja, hogy a Nálad levő tárgyakból mit lehet készíteni, de ezért szép summát kér.) Nocsak, itt van valami érdekes! Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 29.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[40,11] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Tharr hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 17.]

kt 34 elkészíted a 34. tárgyat
Nincs annyi pontod, hogy akár egyetlen ásót is készíthess/gyűjthess. [0 pontot használtál fel, van még 17.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 17.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Valami mozgolódik a hasadban. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A kalandozás közben szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerő.) Mostantól szavazati jogod van a fontosabb kérdésekben. (ld. enc.) Újabb lehetőséget kapsz parancshelyek megspórolására. (ld. enc.)
Ebben a körben 17 pontod maradt, ebből a következő körre 17 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 176 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ÁSÓ (34. TÁRGY)
Ha gondos munkával, egy smirglilevelet használva, letisztogatod a lapockacsontot, megélesíted az alsó két peremét, és kőkéssel lukat ütsz bele a tetején, kész egy ásó-fej. A felső lukba egy botot kell illeszteni, hogy egy kész szerszámod legyen. Az ásó készítése 24 pontba kerül. Ha gödröt akarsz valahol az új szerzeményeddel ásni, akkor a H 34 parancsot kell kiadnod, 8 pontért. Tipp: Ezzel eleinte leginkább dombos és hegyes vidéken érdemes próbálkozni, hátha találsz valamit.

MANDIBULAPENGE (125. TÁRGY)
A kaszabolósáskával vívott győztes csata után lemetszheted a mandibulák végéről a majdnem 30 cm hosszú, lapos, pengeszerű képződményeket.

GYENGE MÉREG (26. TÁRGY)
A mérges pókot vagy más, mérges harapású/csípésű szörnyet megölve, kinyerhetsz tőle néhány csepp mérget. Ahhoz, hogy ezt veszélytelenül megtehesd (amint ez sikerült is), szükséged van egy kavadu iszákra. Kis gondolkodással arra is rájöhetsz, hogy mire használhatod a mérget (ha már van pl. fúvócsöved).

SZAVAZÁS
Ez az enciklopédia most kivételesen nem a karakterednek, hanem személyesen neked szól. A TF fejlődésével, kiterebélyesedésével egyre több dolga van a játékvezetőnek is, egyszerre minden eseményt nyomon kell követnie. Sokszor előfordul, hogy a játékegyensúly fenntartása érdekében gyors döntést kell hoznia, esetleg megváltoztatni valamit azért, hogy a játék még izgalmasabb, érdekesebb legyen. Esetleg a változtatásra azért van szükség, hogy néhány játékos ne tudjon visszaélni egy olyan helyzettel, amelyet egy normális játékosnak eszébe sem jutna "tápolásra" használni. Mostantól lehetőség van arra, hogy a játékosok is részt vehessenek ebben a döntésben (elvégre demokráciában élünk). Ha valamilyen probléma, kérdés merül fel, amiben a játékvezető szeretné a Ti véleményeteket kikérni, akkor erről enciklopédiát kapsz, SZAVAZZ! fejléccel. Az SZV <esemény> <szavazat> paranccsal dönthetsz, a <szavazat> 1 legyen ha nemet, 2, ha igent mondasz. Az <esemény> sorszámát mindig az enciklopédiában találod, ezzel azonosítjuk, hogy mire is szavaztál. Kérünk, hogy próbálj elfogulatlan döntést hozni, ne a saját karaktere(i)d érdekét nézd, hanem azt, hogy a játéknak hosszú távon érdekesnek, élvezetesnek kell maradnia. Egy rövid távú táp esetleg a hosszú távú élményt teheti tönkre. Tehát amikor az SZV parancsot kiadod, próbálj inkább a játékvezető bőrébe bújni, képzeld el, hogy akkor hogyan döntenél. Az SZV parancsot fölösleges többször kiadni, egy játékostól (nem karaktertől!) egy témában csak egy szavazatot fogadunk el. Köszönjük a segítségedet.

TULAJDONSÁGFEJLESZTÉS A MARADÉK TVP-BŐL
A legtöbb kalandozó a fordulója végén kiad néhány Tulajdonságfejlesztés parancsot, annak elkerülése végett, hogy az esetlegesen megmaradó tvp ne vesszen kárba - mert valljuk be, a felesleges tvp-ből való gyakorlásnál, élelemszerzésnél vagy gyógyításnál a tulajdonságok fejlesztése jobb ötlet az esetek többségében. Ennek orvoslására mostantól lehetőség van arra, hogy a forduló végén, ha 30-nál több tvp-d marad meg, akkor ebből a feleslegből az általad választott alaptulajdonságodat (erő, IQ, ügyesség, egészség) TF-eld. Ehhez a megfelelő TF parancsot kell kiadnod, TVP paraméter nélkül. Pl. a TF 1 parancs hatására mostantól ha 30-nál több TVP-d marad kör végén, akkor a feleslegért az erőd fogod fejleszteni. Az üres TF parancs törli ezt.

KARAKTERLAP

Vasav, egy fekete, copfos hajú, szürke szemű törpe férfi vagy. Hosszú szakállad és bajuszod van. A bőröd kreolszínű. Ez a 20. fordulód.

Erő: 16 Szint: 6 Merészség: 5/5 Magasság: 116 cm
IQ: 11 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 57 kg
Ügyesség: 10 Védekezés: 1 Menekülés: 50 % Életkor: 64/64 év
Egészség: 19 Életpont: 105/73 Jellem: semleges (+4) Tul. pont: 0
Szerencse: 11 Varázspont: 0/0 Pénz: 3 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 58 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 256 TP-t kaptál. Jelenleg 1 289 TP-d van. A következő szinthez még 711 TP szükséges. Trófeáid: pókvadász, kaszabolósáska.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 4 ütőfegyverek: 6 lőfegyverek: 6 (+1)

40,105 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 626 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 3 3. mászás: 2 (+1)
4. gyógyítás: 10 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 3 8. bányászat: 4

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
készítesz kerek követ (#19) (max. 10 darabot )

Összsúly: 42.77 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 99% alatt van.
Még 122 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 10 kerek kő (#19) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 dözmöng szív (#122) 7 gyenge méreg (#26) 2 mandibulapenge (#125)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
5
6
7
8
9
10
11
12
(40,11) Tharr oltár
(41,10) színes dözmöngök (#78), pókvadász (#59)
(42,9) bo-skorpió (#54), Tharr oltár, 2. jellempróba
(43,8) csodabogár (#755)
(44,7) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Tharr oltár, bíborgörények (#84), húsevő magszim (#67)
(45,7) púpos burástya (#92), 25. jellempróba, Leah oltár
(46,7) kaszabolósáska (#83), 3. jellempróba, oltár

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Vasav 20. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) drótszőrű pincsi (#22) királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28)
woor-antilop (#31) sünmedve (#33) gorombilla (#38) hamupók (#40) óriás patkány (#42)
tigroszlán (#43) technokolin (#50) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) pókvadász (#59) kőevő (#62) vízionár (#66) húsevő magszim (#67)
evaporőr (#69) garokk (#73) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78)
bombagoly (#79) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85)
púpos burástya (#92) szőrös pók (#100) gyilkos tetű (#116) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119)
útonálló (#130) proteinfecske (#139) massza (#217) jegesmedve (#637) csontlepke (#746)
csodabogár (#755) alattomos manó (#756)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) dárda (#10) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) kavadu lebeny (#24)
kavadu iszák (#25) gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29)
varányszem (#30) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) tükör (#43)
királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46) arany (#50) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) magszim bél (#103)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118)
púderkő (#119) dözmöng szív (#122) mandibulapenge (#125) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) oltár (#146) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) phua-kúp (#372) álomvirág (#395) álompor (#396) sörsátor (#486)
tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) tűzfény (#686) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek