195. forduló, 197. forduló, Chenon összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2007. aug. 16. 12h:11'
EZ A 631. JÁTÉKHETED, 196. FORDULÓD
632. játékheted kezdete: aug. 23.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2808
SZÁMLA : XXXX

CHENON KALANDJAI


6 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [87,89] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol Sziklaöklű Ronberggel. Tharr kisebb papja. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy két kard szimbólumot, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar csizmát és egy vassisakot visel. Ruházatát egy purifikátor trófea, egy földsárkány trófea és egy erszényes elkarog trófea teszi egyedivé. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: Két izmos kar által kettétört varászpálca. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy sullár a hátasa. A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont). Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
A két forduló között sor került istened templomának felszentelésére. Együtt léptél be hittársaiddal a templom ajtaján. Az épület tökéletes szépsége elveszi a szavadat, sokáig csak némán bámulsz. Lassan haladsz tovább a belső szentély felé, ahol - ha lehet - a csend még drámaibb. Egyik társad gyümölcsöt és húst helyez az oltárra, majd szent szimbólumát magasra emelve, megkezdi a szertartást. Sokáig nem történik semmi, de aztán lassan, nagyon lassan kezd a levegő felmelegedni. Az áldozat egy hirtelen villanással eltűnik, és az egész szentély fala a padlótól a plafonig kékes színben kezd vibrálni. A csendet fokozatosan felváltja szentséges, szívedet melengető muzsika. Buzgón imádkozol, miközben érzed, hogy istened jelenléte lassan formát ölt a pulzáló oltár fölött. A következő pillanatban hihetetlenül jóleső érzés árasztja el testedet, ahogy megszólal istened. (Minden sebed begyógyult.)
- Jól van, hűséges papom! Fanatikus odaadásod, mérhetetlen bölcsességed és mindenekfeletti önfeláldozásod, amellyel hitednek adózol, méltán érdemel jutalmat. Ha legközelebb imádkozol, megkapod a Szent Kelyhet! - Jelentősen előremozdultál a papi ranglétrán. 1000 tapasztalati pontot kaptál.
- Használjátok e templomot hittársaiddal mindenki megelégedésére! Más isten hívei ide be nem tehetik a lábukat. (ld. enc.) - ezzel az istened jelenlétét jelző homályos alak lassan eltűnik, bár a templomot körüllengő mágikus aura megmarad. Könnyekig meghatódva távozol a belső szentélyből, és még sokáig imádkozol a külső kőpadokon. Végrehajtottad az egyik feladatot, amit istenedtől kaptál.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a Zinthurg (ld. enc.), a gnóm szolgáló (ld. enc.) és a Morbid (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) szuper hálócsapdát (ld. enc.), fekete tűt (ld. enc.) és lovagi tabardot (ld. enc.). Minden varázserőd visszatért. (+46 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: energia fejlesztése 1
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-1 TU.] A befejezéshez még 1296 TU szükséges. Ügyességed TF-elődött. [10 pontot használtál fel, van még 372.]

* 2. KP: elmormolod a 28. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Egy végső mozdulattal előhívod a csupasz izom varázslatot! Izmaid megnőnek, megdagadnak (+3 erő). [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 367.]

* 3. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Ereidben a vér forrón lendül előre. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 362.]

* 4. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 357.]

m 6 7 7 mozogsz nyugatra, északnyugatra, északnyugatra
[86,89] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah híveié. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északnyugatra megpillantasz egy rúnakövet. Elrakod a távcsövet. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [85,88] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Hmm, csak egy mélységi grittang. Ettől nincs semmi félnivalód. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra rohansz. Mandibulakaszával hatalmas csapásokat adva felmetszed a mélységi grittang testét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) A mélységi grittang feléd harap, de sikertelenül. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a mélységi grittang testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 200 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Csak egy hideg kő, nem tudod, melyik istené lehet - az biztos, hogy nem a tiedé. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert északnyugatra fordítod, megpillantasz egy phua-kúpot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.) A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy kardszárnyú pocok. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a kardszárnyú pocok jobb szárnyát. (3 támadással 13 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a kardszárnyú pocok kitines ollóját. (3 támadással 67 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Megnyirbálja a kardszárnyú pocok ollója a bal karodat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ellenfeled regenerálódik! Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardszárnyú pocok jobb vállát. (3 támadással 53 életpontot sebezve.) A kardszárnyú pocok nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. A kardszárnyú pocok felszakítja a bőrt a térdeden ollójával. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A kardszárnyú pocok összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1023 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 25, gyógyulás: 0, összesen: -25 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [84,87] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel.

Találsz egy gyöngymangó bokrot. Egy ormánygőte sántikál oda hozzád. Egy tüske fúródott a talpába, és már alig tud járni. Ahhoz, hogy kihúzd a tüskét a talpából, 3 TVP-t kell elköltened (29. jellempróba). Felfedeztél egy phua-kúpot. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze északnyugatra látsz egy rúnakövet. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 327.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
A találós kérdés a phua-kúp oldalán az orrod előtt materializálódik.
Ha itt vagy, te is az vagy:
A lángok elől menekülő,
A halál elől nyüszítő,
Magát idáig elverekedő...
[5 pontot használtál fel, van még 322.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[84,88] Dombos terepre érkeztél. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy pattanóböde került az utadba. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a pattanóböde testét. (4 támadással 22 életpontot sebezve.) A szörny hideget lehel! Félrehajolsz, ezért csak nem fagysz teljesen csonttá. (11 életpontot vesztettél.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a pattanóböde testét. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával megdöföd a pattanóböde hólyag testét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A pattanóböde belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaktusztüskét. 876 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 110, sebződés: 29, gyógyulás: 0, összesen: -29 ÉP}

Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! A távcsővel lassan körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy rúnakövet. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [84,89] Amerre csak a szem ellát, dombok.

Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy teljesen lerombolt oltárt. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 3 óndarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy patakot. Nyugatra egy mély kút van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [84,90] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Vízcsobogást hallasz! Közelebb érve, látod, hogy ez egy patak, amely északkeletről folyik délnyugatra. Miután ittál, megtöltöd a vizestömlődet is. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy tavacskát. Északnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [46 pontot használtál fel, van még 276.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[85,90] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Hirtelen mozogni kezd a föld! Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy északi aurach közeledik. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Leküzdöd a feltörő rosszullétet. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az északi aurach fejét. (3 támadással 76 életpontot sebezve.) Az északi aurach állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Az északi aurach most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 391 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Cukorrépa, itt, a vadonban! Ritkaság, pedig egy kis édességre mindig szükség van. (+3 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [86,90] A buckák elmaradoznak, ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Egy trikornis közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Rád bámul, de nem mutatsz ellenséges szándékot. Továbbcsörtet.

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Előpakolod a kaját, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [87,89] Még mindig az erdőben vagy. Találsz egy ripityára tört rúnakövet. Észreveszel egy templomot. Tharr hívői építették. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy elpusztított álomvirágot. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet.

Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss kobudera nyomokat, amelyek keletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek délre, friss elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 246.]

* 1. BP: használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 246.]

* 2. BP: használod a 243. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 241.]

* 3. BP: elmormolod a 3. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Elmormoltad az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 241.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Néhány kaviccsal zsonglőrködsz, a kézügyességedet fejlesztve. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 46 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 201.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
A levegőben szállingó rovarokat próbálod kézzel elkapni, ezáltal fejlesztve a kézügyességedet. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 ügyesség.) [40 pontot használtál fel, van még 161.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Gólyalábakat építesz, és azokkal egyensúlyozva gyakorolsz. Sajnos a lábak túl gyengére sikerültek, hogy használni lehessen őket hosszabb távon, de legalább az egyensúlyérzékedet fejlesztetted. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen.

[40 pontot használtál fel, van még 121.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Néhány kaviccsal zsonglőrködsz, a kézügyességedet fejlesztve. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 81.]

tf 3 40 fejleszted a 3. tulajdonságodat 40 pontért
Kitartóan gyakorolsz: kézen állsz, zsonglőrködsz, ugrándozol, az ügyességedet fejlesztve. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az ügyességed érezhetően megnövekedjen. [Még 112 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 41.]

tf 3 11 fejleszted a 3. tulajdonságodat 11 pontért
Többször végigrohansz egy akadályokkal zsúfolt terepszakaszon: a dolog egyre jobban megy, fürgébben, kecsesebben. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az ügyességed észrevehetően fejlődjön. [Még 97 TVP-t kell elköltened.]

[11 pontot használtál fel, van még 30.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját habzsol be a ragyás burástya. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 353 pontot. A következő körben tehát 383 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MIRE JÓ EGY TEMPLOM?
Most, hogy hihetetlen mennyiségű munka árán felépítettetek egy templomot, ideje elgondolkozni rajta, hogy vajon mire is volt jó ez az egész azon kívül, hogy esetleg teljesítettél egy isteni küldetést. Először is, természetesen itt is IMádkozhatsz ugyanúgy, mint istened oltáránál, akár küldetés teljesítése után, akár egyéb okokból. Két kör közötti táborozásodat eltöltheted a templomban, ha az utolsó lépéssel a templom mezőjére lépsz, és kiadod a BE 256 parancsot. Természetesen a templomban nem használhatod azokat a parancsokat, amelyek labirintusban sem működnének. A következő kör elején automatikusan elhagyod a templomot. A templomban való pihenés előnye, hogy több életpontot és varázspontot kapsz vissza, mint egyébként. Ezenkívül védve vagy a tolvajoktól is, hiszen a templomba csak hittársaid tehetik be lábukat (és köztük remélhetőleg nincs olyan elvetemült, aki kirabolna). Ezenkívül bizonyos varázslatokat, szertartásokat kizárólag istened templomában lehet végrehajtani.

ZINTHURG (180. SZÖRNY)
A Zinthurg a Sötét Földnek nevezett létsík lakói (Thargodanok) közül az egyik legalacsonyabb rangú. Mégis, természetes mágikus képességeiknél fogva nagyhatalmúnak számítanak Ghallán. A Thargodan egy sötét, fekete undormány, idegen létforma, minden szempontból ellentéte a fénynek, az életnek. A varkaudarok ugyan gonoszak, de részeit képezik ennek a világnak - a Thargodanokról ugyanez nem mondható el. A varkaudarok lelke sötét - A Thargodanoknak egyáltalán nincs lelke. Olyannyira veszedelmesek, hogy mégoly ritka megjelenésük Ghallán is általában katasztrófával jár. A Zinthurgok rabszolgái, talpnyalói a rangsorban felettük elhelyezkedő lényeknek, Ghallán azonban rengeteg náluk gyengébb lény van, és ezek felett uralkodhatnak - minden egyebet pedig igyekeznek elpusztítani. Egyetlen Thargodan sincs a test börtönéhez kötve, alakjukat kedvük szerint formálják. A Zinthurgok leginkább a közel három méter magas, ébenfekete testű, bikafejű, négy hatalmas, karomban végződő karral rendelkező formát kedvelik. A Zinthurg elpusztításához mágikus vagy ezüstből készült fegyver, ill. varázslat szükséges, egyéb fegyverek csak a felöltött külsőt képesek megsebezni, és ezt a lény egy szemvillanás alatt képes regenerálni. Ha egy Zinthurg fizikai formáját a Sötét Földön kívül pusztítod el, a lény maga nem semmisül meg, csak visszamenekül saját létsíkjára. A Sötét Földön elpusztított Thargodanok - kevés kivételtől eltekintve - végképp megsemmisülnek, de persze elpusztításuk itt jóval nehezebb, hiszen birtokában vannak teljes hatalmuknak.

GNÓM SZOLGÁLÓ (181. ELLENFÉL)
Az öreg, púpos, béna, félszemű gnóm szolgáló első pillantásra teljesen ártalmatlannak tűnik, azonban az, hogy egy nagyhatalmú elf harcost szolgál, óvatosságra int. Az ember sohasem lehet biztos benne, hogy minden az, aminek látja. A gnóm szolgáló nem visel semmilyen páncélt, nincs semmilyen fegyvere. Mindössze egy deus ex machina fityeg az oldalán. Vajon hogyan képes ártani neked, főleg úgy, hogy a fél keze hátra van kötve? Hmmm... Valószínűleg csak egy buta tréfa az egész.

MORBID (127. ELLENFÉL)
Morbid, a gonosz varázsló Irthanonnál, Dornodon egyik kiképzőtisztjénél tanulta a mágia tudományát. A háború utáni zűrzavarban nekikezdett, hogy megszervezze saját birodalmát, és ehhez erős támogatásra lelt a vezetőt kereső varkaudarokban. Bár tapasztalt a varázstudományban, egy jó fegyverforgató könnyedén legyőzheti, ha a közelébe tud férkőzni.

SZUPER HÁLÓCSAPDA (274. SZÖRNYCSAPDA)
A kiváló minőségű szuper dobóhálót egy szörnyre dobva könnyedén foglyul ejtheted, ha a szörny aránylag kicsi. Ha a FOG <szörny> 274 parancs teljesül, vagyis megpillantod a keresett szörnyet, és a birtokodban van egy szuper dobóháló, megpróbálod rádobni. Mindenfajta tereptípuson alkalmazható, és csak nagyon ritkán fordul elő, hogy a szörny széttépi a hálót, ellentétben a sima kötélből készített dobóhálóval. A szuper dobóháló nem működik különösen nagy lények (3 méter vagy nagyobb) ill. különlegesen erős lények ellen. A használat 8 TVP-be kerül.

FEKETE TŰ (374. TÁRGY)
A fekete tű első pillantásra egyszerű, hétköznapi varrószerszámnak tűnik - valódi mibenlétére akkor derül csak fény, mikor varrni kezdesz vele. Nagy meglepetésedre tökéletesen vezeti kezed, holott eddig azt se nagyon tudtad, mi is az a varrás. És az is nagyon furcsa, hogy valahányszor varrni kezdesz, a kész ruhadarab mindig ugyanolyan lesz...

LOVAGI TABARD (349. TÁRGY)
Bár egy külső szemlélő számára csak egy egyszerű fehér köpenynek látszik, de a lovagi tabard valójában a Naplovagok szent tárgya, amelyet istenük, Raia adományozta a KT-nek, a következő szavakkal: "Tisztelet és megbecsülés övezze e tárgyat, és mindig az a Naplovag viselje, akit a többiek méltónak találnak erre." Ha egyszer hozzád kerül, a KF 349 paranccsal öltheted fel. A lovagi tabard hárommal megnöveli a szerencsédet, és kettővel a védettségedet, amíg viseled. Ezt a tárgyat kizárólag a Naplovag KT tagjai hordhatják.

KARAKTERLAP

Chenon, egy barna, hosszú hajú, barna szemű elf férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Tharr kisebb papja vagy. Az Igaz Barátok (#9141) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 196. fordulód.

Erő: 20 (25) Szint: 18 Merészség: 5/3 Magasság: 163 cm
IQ: 21 Támadás: 17 Agresszió: 3 Testsúly: 53 kg
Ügyesség: 28 Védekezés: 39 Menekülés: 30 % Életkor: 163/163 év
Egészség: 22 Életpont: 273/219 Jellem: semleges Tul. pont: 0
Szerencse: 19 (25) Varázspont: 307/279 Pénz: 95 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/3 EFejl: 22
Eddig összesen 810 szörnyet (4 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3490 TP-t kaptál. Jelenleg 269066 TP-d van. A következő szinthez még 70934 TP szükséges. Trófeáid: óriásféreg, élőholt quwarg, borzalmas varkaudar. A 183. fordulódban 2 arany került a bankszámládra. 2 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 12 szúrófegyverek: 23 vágófegyverek: 6
ütőfegyverek: 11 lőfegyverek: 22 dobófegyverek: 9

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << ököl (#28)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); bumeráng (#249) (3 -6.); tüske (#22) (7 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 64 (+1) 3. lopás: 2
4. mászás: 6 5. csapdakészítés: 14 6. csapdaészlelés: 7
7. gyógyítás: 56 8. titkosírás: 3 9. felderítés: 11
10. szörnyidomítás: 4 11. teológia: 17 12. taumaturgia: 21
13. szerencsejáték: 1 14. harcművészetek: 5 15. zene: 7
16. szörnyismeret: 6 17. zárnyitás: 7 18. vadászat: 32
19. bányászat: 17 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 10 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 110 TVP-ért
ásol max. 70 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 40 darabot )
elfogod törpemammutot (#115) fedett veremmel (#219), ragyás burástyát (#111) háló-csapdával (#220)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 12)
Szeretet Vándorai (#9138), gonoszok (#988), nukleáris cickány (#155), kérődző etra (#368), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) vak őrület (#18, 3 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) csupasz izom (#28, 10 VP, 5 TVP) óriáserő (#53, 24 VP, 5 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) erőpajzs II (#63, 24 VP, 5 TVP) fürgülés (#92, 22 VP)
szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
csupasz izom (#28) erőpajzs I (#12) hadiszerencse II (#24) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 5, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> szintszívó (#96) villámcsapás (#50) >> óriásféreg (#171)
villámcsapás (#50) >> óriás csontváz (#176) energiatüskék (#29) >> nómenklatúra (#158)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 5, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
hhaar burka (#32) >> óriásféreg (#171)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: nagyon éhezik
ragyás burástya (#111) (málhás: +10 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Gyenge és életképtelen faj a színes dözmöng. Áldozz fel egyet élve, oltáromnál!
2.) Pusztítsd el egy másik isten oltárát!
3.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.]

Összsúly: 53.70 kg Megterheltség: 76%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 70 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
8 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 aranypikkely (#415) 3 aurach fog (#657) 5 kaktusztüske (#114)
3 óndarab (#85) 2 rézdarab (#70) 3 spiritusz (#170)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(84,87) gyöngymangó bokor (#134, belőle készíthető: #135), 29. jellempróba, phua-kúp (#372)
(84,88) pattanóböde (#145), érclelőhely
(84,89) oltár, 32. jellempróba, érclelőhely
(84,90) patak
(85,88) mélységi grittangok (#103), Chara-din rúnaköve, 44. jellempróba, kardszárnyú pocok (#152)
(85,90) 44. jellempróba, északi aurach (#350)
(86,89) Leah rúnaköve, Leah oltár
(86,90) trikornis (#104)
(87,89) egy ismeretlen isten rúnaköve, Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396)

Üzenet küldése a karakternek