190. forduló, 193. forduló, Veres Ardor összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. ápr. 30. 14h:40'
EZ A 903. JÁTÉKHETED, 192. FORDULÓD
904. játékheted kezdete: máj. 3.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5280
SZÁMLA : XXXX

VERES ARDOR KALANDJAI


45 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [128,11] koordinátán.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 8 szárnyas hernyót (400 arany kikiáltási áron), 1 obszidián karkötőt (100 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen eladott 1 obszidián karkötő (eladási ár: 100 arany, ebből a kezelési költség: 10 arany) ellenértékét. Az ügynök visszahozta az eladhatatlan 8 szárnyas hernyót.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+10 tvp ). A teremtés zsákja létrehozott 1 magszim belet. A teremtés zsákja létrehozott 1 óndarabot.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+61 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+83 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Pszi energiáid is töltődnek. (+41 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) A táborozás alatt vadászott neked az arató csattanat. (+2 kaja.) Sajnos túl sok idő telt el legutóbbi lépésed óta, esetleges lottónyereményed elévült.

* 1. KP: v 12 0 0 elmormolod a 12. varázslatot
Mormolni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Sikerült elmondanod az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 344.]

* 2. KP: v 13 0 0 elmormolod a 13. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a hadiszerencse I varázslatot! A hatás azonnal érezhető (+1 szerencse következő táborozásod végéig.) [-4 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 339.]

* 3. KP: v 26 0 0 elmormolod a 26. varázslatot
Mormolni kezdesz. A földből energia áramlik testedbe. Befejezted a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 334.]

* 4. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Koncentrálsz. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 329.]

* 5. KP: v 19 0 0 elmormolod a 19. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Megidézted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 324.]

flh 1 129 felt. lőfegyver haszn. 1 a 129. tárggyal
Ok, FLH 1 129 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 324.]

usz 50 úszol 50 pontért
Izgatottan dobálsz le mindent magadról. Már kicsit piszkos voltál, nem árt egy kis fürdés! Először csak a bokádat dugod be, de aztán fokozatosan beljebb merészkedsz. Szinte azonnal a víz alá merülsz, kalandra éhesen. Kezedben a megbízható orgyilkos tőrt markolod. Hirtelen megpillantasz valamit. Egy trosnyogó szakóca!

Marokra fogva az orgyilkos tőrt a másikra rohansz. {CSTT:} Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a trosnyogó szakóca tömzsi lábacskáját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Csápjaival a trosnyogó szakóca csapásokat mér a hasadra. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az élet elillant ellenfeled testéből. Bugyborékolva alámerül.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 2 kaját. 30 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Levegőd képzelt maradékával még körülnézel, hátha találsz valamit a fenéken. De semmi! A tüdőd a pattanásig feszül, ahogy a felszínre emelkedsz. Megszárítkozol és felöltözöl. [50 pontot használtál fel, van még 274.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[129,11] Szűnni nem akar a zöld síkság. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy karmos tankány került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a karmos tankány rovarfejét. (4 támadással 104 életpontot sebezve.) A karmos tankány megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A karmos tankány karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A karmos tankány összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 tankány karmot. 745 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 104, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy amniosz-fát. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely keletről folyik nyugatra. Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Utad során felfedezel egy oltárt. Fairlight híveié. Ágak ropogására leszel figyelmes. Egy hatalmas, morgó tigroszlán üldöz egy kedves kis cicát. A közöttük lévő távolság egyre csökken. Ahhoz, hogy megmentsd a cicát, nem kell TVP-t elköltened (26. jellempróba). Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Vastag, ízletes pondrót emelsz le egy galagonyabokor leveléről. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [130,11] Szűnni nem akar a zöld síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy ryuku ostromteknős nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Mentális energiáidat gyűrűbe gyűjtöd, majd útjának eresztesz egy agykorbács pszi támadást. 22 életpontot sebeztél. Marokra fogva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a ryuku ostromteknős kőkemény páncélját. (4 támadással 52 életpontot sebezve.) Apró rúgást kapsz a ryuku ostromteknős patájától. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A ryuku ostromteknős farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod a ryuku ostromteknős testét. (4 támadással 65 életpontot sebezve.) Lábával meglök a ryuku ostromteknős. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Siralmas támadást intéz farkával a ryuku ostromteknős, épp csak megsuhint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig túl fáradt vagy, hogy kövesd. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 139, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy friss csatamezőt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy egy fémbontó szójer hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

(Továbbmész...) [131,10] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy olvasztókemencét. Látsz egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Pterois volitans lábát masszírozza. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Felismered a közeledőt. Csak egy kétfejű troll. Nem jelenthet különösebb problémát. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 34 életpontot sebeztél. Marokra fogva a varkaudar szablyát ellenfeledre támadsz. Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a kétfejű troll testét. (3 támadással 99 életpontot sebezve.) A kétfejű troll karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-15 életpont)! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 1 023 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 133, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. [21 pontot használtál fel, van még 253.]

kt 176 7 elkészíted a 176. tárgyat (7 darabot)
Legyártottál 7 vashegyű nyilat. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [56 pontot használtál fel, van még 197.]

kt 187 7 elkészíted a 187. tárgyat (7 darabot)
Legyártottál 7 mérgezett vasnyilat. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [14 pontot használtál fel, van még 183.]

m 3 mozogsz délkeletre
[132,11] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy friss csatamezőt. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Látsz egy álomvirágot. Észreveszel egy szent tölgyfát. Egy lebegő porszemekből álló műalkotást látsz. Épp új formát ölt, mégpedig ezt: Chara-din néhány satnya híve megpróbál elmenekülni egy rájuk dőlő ocsmány monolit alól, de ez szerencsére nem sikerül nekik. Az összeomló tákolmány másik oldalán Darlan vigyorog kajánul. Oldalt pillantva, meglátsz egy csodabazárt. Megtudod, hogyan szerezhetsz reflexélesítőt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy élőholt quwarg. Megvető mosollyal várod a találkozást. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Néhány mozdulatot teszel, mormolsz, és a következő másodpercben már hhaar burka vibrál körülötted. Koncentrálsz, majd megindítasz egy agykorbács pszi támadást. 12 életpontot sebeztél. A hosszú íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 mérgezett vasnyíl. Pár lövedéked átjárja az élőholt quwarg torát. (4 támadással 88 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rád néz, majd megindítja mentális támadását. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Varkaudar szablyával kegyetlenül összevagdalod az élőholt quwarg torát. (4 támadással 93 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad az élőholt quwarg csáprágójával. (2 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 1 436 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 193, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Egy mayuto-bokrot találsz. Sajna, a különösen tápláló gyümölcs csak néhány érett példánnyal képviselteti magát. (+3 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [7 pontot használtál fel, van még 176.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Forró, simogató fuvallat szalad végig hátadon. Az imád meghallgatásra került. [30 pontot használtál fel, van még 146.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[133,11] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy purifikátor. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy védelem tűz ellen varázst. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 26 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: energiatüskék varázslatot lő rád. 17 életpontot vesztettél. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 3 mérgezett vasnyíl. Alaposan megsorozod a purifikátor testét. (3 támadással 74 életpontot sebezve.) Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra rohansz. Varkaudar szablyával egy hatalmas csapással felmetszed a purifikátor testét. (1 támadással 43 életpontot sebezve.) A purifikátor szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Purifikálódsz. (+2 gonoszság.) A purifikátor összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 purifikátor hájat. 1 023 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 19, gyógyulás: 0, összesen: -19 ÉP}

Találsz egy tűzrakó helyet. A tűzrakó gnóm libafasírtot dug az orrod alá, a finom étel csábításának nem is tudsz ellenállni. Két kézzel habzsolod a nyalánkságot, amíg megteheted. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy Chara-din monolitját. Észreveszel egy fekete lótuszt. (ld. enc.) Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Észreveszel valamit a földön. Elég régi (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [134,11] Még mindig az erdőben vagy. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy kék orchideacserjét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Téged még az erdőben sem lephet meg buta szörny. Felismered a közeledőt. Csak egy purifikátor. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy védelem tűz ellen. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 29 életpontot sebeztél. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: energiatüskék varázslatot lő rád. 12 életpontot vesztettél. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Varkaudar szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a purifikátor testét. (3 támadással 114 életpontot sebezve.) A purifikátor többször beléd döfi a szarvát. (4 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Aurád tisztul. (+4 gonoszság.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 purifikátor hájat. 1 023 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 143, sebződés: 22, gyógyulás: 0, összesen: -22 ÉP}


(Továbbmész...) [135,11] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy xantusz-kaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Megállsz a céllövölde előtt. Épp egy kalandor lép ki a sátorból, egyik kezében kardot szorongat, a másikban pedig egy felismerhetetlenül véres szörnytrófeát. Az ismeretlen hős sikerén felbuzdulva neked is kedved támad próbára tenni tudásod. Az ajtónálló óriás kérdések nélkül a sátorba enged.
- Ez egy kék rothasztó! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből.

Megfontoltan felméred a helyzeted, majd elmormolsz egy hhaar burka varázslatot. Pszi támadást indítasz: pillanatok alatt létrejön egy agykorbács. 33 életpontot sebeztél. Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Meglengetve a varkaudar szablyát ellenfeledre ugrasz. {CSTT:} Varkaudar szablyával hatalmas csapásokat adva felmetszed a kék rothasztó testét. (3 támadással 116 életpontot sebezve.) A kék rothasztó többször beléd döfi a szarvát. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A kék rothasztó nyelvével fájdalmas sebeket ejt a jobb karodon. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tulajdonságpajzs védelmez. Véres nyál csordul ki a kék rothasztó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. 1 377 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 149, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}


- És a díj? - kérdezed az ajtó előtt álló óriástól. Ő hanyagul megvonja a vállát:
- Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következő alkalommal biztos nyersz valamit!
Egy eldugott sátor előtt egy kis asztal fölé görnyedő alakot pillantasz meg. Az árnymanó felnéz közeledtedre, és kihívó tekintettel feléd mutatja a kezében szorongatott kártyapaklit. Játszani akar. Bólintasz, majd leülsz vele szemben az asztal túloldalára. Ellenfeled közli veled, a játék 100 aranyról indul.
- Rendben - mondod, és leszámolod a pénzt az asztalra. 1. kör: Megvizsgálod, milyen lapokat kaptál: 2 Sötét motyogó, 1 Tisztítótűz, 1 Orbitális mackósajt, 1 Piromenyét. Ez egy pár! Az árnymanó egy keveset emel a téten a játék kedvéért, te pedig tartod. Következhet a lapcsere. 3 lapot cserélsz. Fél szemmel az árnymanót, a másik felével a lapokat vizslatod a kezedben: 2 Sötét motyogó, 1 Orbitális mackósajt, 1 Vérfürdető magszim, 1 Piromenyét. Semmi változás. Az asztalra terítitek a lapjaitokat, és mindketten az ellenfélét kezditek vizsgálgatni. Az árnymanó kezében a következők voltak: 1 Aranyeső, 1 Garokk, 1 Illúziópalota, 1 Kisebb quwarg istenség, 1 Déja vu. Nyertél. 2. kör: Kíváncsian megvizsgálod, mi került a kezedbe: 2 Déja vu, 1 Aranyeső, 1 Sötét halál, 1 Piromenyét. Ez egy pár! Kis téttel emeled a licitet, és meg sem lepődsz, hogy az árnymanó tartja az összeget, viszont nem hajlandó rálicitálni.
- Rendben - gondolod, majd hagyod, hogy a lapcsere következzen. 3 lapot cserélsz. Rövid tétovázás után szemügyre veszed, milyen kártyák vannak most nálad: 3 Déja vu, 1 Vérfürdető magszim, 1 Influenza. Ez terc! Megmutatjátok a lapjaitokat, az árnymanónál ez volt: 4 Aranyeső, 1 Sötét motyogó. Ez póker! Vesztettél. 484 tapasztalati pontot kaptál. Úgy érzed 59 aranyat kidobtál az ablakon. Mérgesen hagyod ott profin játszó ellenfeled.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek. [41 pontot használtál fel, van még 105.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[136,11] Síkság, továbbra is csak síkság. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Hmm, csak egy ezoterikus mardel. Ettől nincs semmi félnivalód. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: hhaar burka létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeledre lesújtasz egy agykorbács pszi támadással. 30 életpontot sebeztél. A szörny - épp hogy csak egy hangyafuttatónyira - összevonja szemöldökét. Sziklamerev pillantással véded ki a gyilkos pszi sugarakat. Elszántan a másikra rohansz. {CSTT:} Varkaudar szablyával párszor kilyukasztod az ezoterikus mardel jobb első lábát. (4 támadással 126 életpontot sebezve.) Az ezoterikus mardel belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) Varkaudar szablyával végigvágod az ezoterikus mardel bal hátsó lábát. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Az ezoterikus mardel megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 9 drótszőrt. 1 427 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 191, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

Találsz egy friss csatamezőt. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Elenios híveié. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát. Egy elkínzott arcú gnóm közeledik feléd. Megszólít: - Testvér! Nincsen nálad véletlenül egy felesleges móri gyümölcs? Nagyon sürgős lenne! - Hogy segíthess rajta, egy móri gyümölcsre és 3 TVP-re van szükség (40. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Egy szederbokrot találtál, megtöltöd az elemózsiás zsákodat. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) elf nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [137,11] Szűnni nem akar a zöld síkság.

Utad során felfedezel egy gumifát. Döbbenetes látvány tárul a szemed elé: egy hatalmas méretű verem szélén egy óriási fa álldogál, egy vastag ágáról a verem fölé egy ketrec lóg. A ketrecben egy rémült tekintetű mutáns lapul. A verem mélyéről mocorgást hallasz. Ha segíteni akarsz a szerencsétlen mutánson, egy zárnyitó készletre, legalább 5-ös zárnyitás szakértelemre, és 14 TVP-re van szükség (43. jellempróba). Találsz egy oltárt. Leah hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [138,11] Vált a terep: ritka erdőben vagy. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy khór darázs. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a hosszú íjjal. Elrepül 4 sallank nyíl. Lövedékeiddel perforálod a khór darázs csíkos potrohát. (4 támadással 27 életpontot sebezve.) Megmarkolva a varkaudar szablyát a másikra ugrasz. {CSTT:} Varkaudar szablyával többször mélyen végigmetszed a khór darázs csíkos potrohát. (2 támadással 55 életpontot sebezve.) A khór darázs melléd csap a farkával! A khór darázs összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 sallank nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az ezüstkardot, szereztél 1 darázsszárnyat. 588 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +8 életerő. A makarónibokor hosszú, csőszerű leveleiből finom spagettit lehetne készíteni. No, majd ebédidőben nézel valami húst a hátizsákban... (+2 kaja.) [21 pontot használtál fel, van még 84.]

h 1167 7 használod az 1167. tárgyat
Főzőcskézésbe kezdesz, finom istenek eledele készül. Habzsolva nyeled be az elkészült ebédet. Isteni finom! Visszatér tőle az erő fáradt végtagjaidba. (+100 életerő.) 242 tapasztalati pontot kaptál. [6 pontot használtál fel, van még 78.]

p 74 152 10 használod a 74. pszi képességet
Megtisztítod tudatodat. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Akaratoddal irányítva, létrehozod a molekulaátrendezés pszi képességet. Sikerrel jártál! Átstruktúrálva 10 óndarab molekuláit, előállítottál 10 vasércet. [-100 pszi pont.] Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 73.]

ef 5 energia fejlesztése 5
Tudati koncentrációval járulsz hozzá egy új tudati képesség kifejlesztéséhez. [-5 TU.] [50 pontot használtál fel, van még 23.]

* 1. BP: h 163 0 0 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 18.]

* 2. BP: v 3 0 0 elmormolod a 3. varázslatot
Miközben a varázsigéket mormolod, kezeddel fura mozdulatokat teszel. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Megidézted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 18.]

* 3. BP: v 161 0 0 elmormolod a 161. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 sáfránypor). [0 pontot használtál fel, van még 18.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 5, 12, 2.
Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 2 kaját fal föl a sullár. Egy kaját bezabál a kardfogú fülemüle. Egy kaját bezabál a gátvakond. 4 kaját bezabál a törpemammut. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 18 pontod maradt, ebből a következő körre 18 pontot vihetsz át. Kapsz még 333 pontot. A következő körben tehát 351 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


REFLEXÉLESÍTŐ KENŐCS (1407. TÁRGY)
A többi csodakencéjéhez képest kicsiny, zöld tégely, még lezárva is erős árvacsalán-szagot áraszt. A dilinyós feltaláló szerint ez ér a legtöbbet mind között, de te nem vagy meggyőződve erről. Az ezüstszínű, apró rúnák szerint: "Erősen mérgező, használata a csuklón és a bokán javallott!" Ha a fura, zselészerű anyagot magadra kened a H 1407 paranccsal, 3 TVP-ért, a végtagjaid mintha önálló akarattal rendelkeznének, tenni fogják a dolguk, mielőtt te magad a tudatára ébrednél, mit is akarsz csinálni. [Ügyességed az alap ügyességed értékével nő; és eme érték felével nő meg a támadásod és a védekezésed!] Ha vérbeli harcos vagy, ezt a lehetőséget nem hagyhatod ki! Adj át Niximilitinek valamelyik csodabazárban 3 halálhozó talizmánt a KT (Küldetés Teljesítése) 1407 paranccsal, 5 TVP-ért, és máris a birtokába kerülsz egy adagnak! Persze a hatása nem permanens, csak a forduló végéig tart, és az olimpián is tiltott szernek számít. Egy második adag már semmilyen plusz hatást nem vált ki, ezért fordulónként csak egy csodakenőcsöt kensz majd magadra. A reflexélesítő a legféltettebb szerzeményeid egyike, sosem fogsz önként megválni tőle!

FEKETE LÓTUSZ (446. NÖVÉNY)
Gyönyörű, szemkápráztató virág a fekete lótusz, amely csak a legeldugottabb helyeken található meg, a legodaadóbb botanikus számára. Nagy óvatossággal (KT 447 parancs, 3 TVP) begyűjtheted a lótuszvirágot, ezt a csodálatos kincset. Egy körben max. három virágot lehet leszedni, ha egyáltalán virágzik a lótuszvirág. A fekete lótusz állítólag kiváló ellenszere a mérgeknek, ha a megfelelő formulát alkalmazod.

KARAKTERLAP

Veres Ardor, egy vörös, copfos hajú, zöld szemű mutáns férfi vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran fanatikusa vagy. Az Északi Druida Szövetség (#9109) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 192. fordulód.

Erő: 26 (32) Szint: 20 Merészség: 7/5 Magasság: 173 cm
IQ: 26 (34) Támadás: 24 Agresszió: 5 Testsúly: 77 kg
Ügyesség: 28 (32) Védekezés: 49 Menekülés: 30 % Életkor: 5/5 év
Egészség: 23 (29) Életpont: 326/375 Jellem: semleges Tul. pont: 9
Szerencse: 29 (38) Varázspont: 607/396 Pénz: 2444 arany Kép. pont: 6
Tudatpont: 23/18 Pszi pont: 167/89 EFejl: 5
Eddig összesen 920 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 9 398 TP-t kaptál. Jelenleg 559 845 TP-d van. A következő szinthez még 40 155 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, Tguarkhan, óriásféreg. A 148. fordulódban 2414 arany került a bankszámládra. 3476 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 8/69 (+5%) ökölvívás: 6/0 szúrófegyverek: 9/95
vágófegyverek: 25/31 (+8%) ütőfegyverek: 12/58 lőfegyverek: 22/38 (+6%)
dobófegyverek: 1/42

Feltételes fegyverváltás: harci kalapács (#174) << varkaudar szablya (#516) << ezüstkard (#325)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); sallank nyíl (#129) (1 -9.); nyílvessző (#108) (10 -14.); vashegyű nyíl (#176) (15 -); ezüstshuriken (#327) (997 .);
Óvatosság (labirintusokban): 5 KPCS: automatikus nyomkodás kikapcsolva
138,11 mezőn táborozol
JLKzott minoszkúpok: 65, 56, 62, 61, 64, 60, 57, 63

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 61 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12/28 2. nyomkövetés: 46/27 (+25%) 3. lopás: 1/0
4. mászás: 9/38 5. csapdakészítés: 19/71 (+6%) 6. csapdaészlelés: 6/64
7. gyógyítás: 16/34 8. titkosírás: 5/43 9. felderítés: 23/10
10. szörnyidomítás: 15/16 11. teológia: 27/77 (+10%) 12. taumaturgia: 28/18
13. szerencsejáték: 2/39 (+12%) 14. versengés: 10/53 (+18%) 15. harcművészetek: 2/71
16. zene: 10/94 17. szörnyismeret: 17/98 18. pszi: 23/27 (+12%)
19. zárnyitás: 3/40 20. vadászat: 15/81 21. bányászat: 21/33
22. úszás: 15/48 (+25%) 23. főzés: 6/77 (+24%)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 41 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 30% életpont alatt (gyógymógy (#5))
gyógyítasz 30% életerő alatt 30 TVP-ért
készítesz kőkést (#6) (max. 1 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 3 darabot ), tüskét (#22) (max. 10 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 10 darabot )
elfogod vadtrollt (#70) fedett veremmel (#219), gorombillát (#38) háló-csapdával (#220), emberevőt (#119) fedett veremmel (#219)
cirkusz: céllövölde, kártyabarlang (9)
maradék TVP-dből az ügyesség (3) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 2, max: 50)
nyuhaj karbin (#110), ongóliant (#159) (csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
Északi Druida Szövetség (#9109), semlegesek (#989), jók (#990), Igaz Barátok (9141. KT)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 10 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
varázslat olvasása (#67, 30 VP, 20 TVP) fúzió (#77, 25 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsital főzése (#100, 30 VP) tükörpajzs (#101, 26 VP) familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
varázsenergia (#161, 35 VP, 5 TVP) hhaar burka II (#162, 10 VP) varázsszem (#184, 9 VP, 5 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) időcsere (#285, 5 VP) tolvajvér (#364, 22 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) hadiszerencse I (#13, 4 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) védelem tűz ellen (#38, 12 VP)
éhínség (#39, 7 VP) szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)
azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP) szörnyészlelés (#82, 20 VP, 5 TVP)
szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP) szörnyidézés (#84, 72 VP, 10 TVP) restoráció (#85, 50 VP, 5 TVP)
vasszervezet (#86, 8 VP) szopókőpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP) DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
tárgyészlelés (#135, 30 VP, 10 TVP) természet haragja (#141, 20 VP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) kí koncentráció (#69, 14 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)
szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP) mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP)
molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP) agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP)
tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP) térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP)
tudatrombolás (#111, 25 PP) pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP)
agybénítás (#114, 10 PP) pszi-konverzió (#115, 50 PP, 20 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
feltámadás (#168) erőpajzs I (#12) hadiszerencse I (#13) tulajdonságpajzs (#26)
szürkeáll. aktiv (#71) éber kakukk (#3)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
12. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 4, max: 20)
izomernyesztés (#33), mágiatörés (#35), tudatrombolás (#111), agykorbács (#97)
Védekező varázslatok (aktív: 4, max: 20)
védelem tűz ellen (#38), hhaar burka (#32), hhaar burka II (#162), pszi-acéltorony (#98)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 15, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158) villámcsapás (#50) >> nyuhaj karbin (#110)
villámcsapás (#50) >> óriásféreg (#171) villámcsapás (#50) >> vark. nekromanta (#173)
villámcsapás (#50) >> varkaudar mágus (#128) villámcsapás (#50) >> sötét főgnóm (#136)
izomernyesztés (#33) >> téfea magoflux (#98) villámcsapás (#50) >> xirnox (#122)
villámcsapás (#50) >> jégtroll (#164) villámcsapás (#50) >> Zinthurg (#180)
villámcsapás (#50) >> gnóm szolgáló (#181) villámcsapás (#50) >> ongóliant (#159)
villámcsapás (#50) >> Tguarkhan (#212)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 15, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
tükörpajzs (#101) >> kőkorszaki szaki (#109) védelem tűz ellen (#38) >> vortexmágus (#418)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +23 kg teher) státusz: OK
gátvakond (#57) (ásó: ásás csak 7 TVP-be kerül) státusz: OK
arató csattanat (#144) (vadászik) státusz: OK
kardfogú fülemüle (#146) (őrzi a holmidat: +13 lopás ellen) státusz: OK
sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +4 védettség;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Papjaimat anyagi megfontolások nem vezérlik. Imádkozz úgy, hogy a nálad levő tárgyak összértéke 30 arany alatt van!
2.) Minden istennél a rátermettség küldetése: áldozz számomra egy esszenciakristályt!
3.) Imádkozz, amint elérted a kántori rangfokozatot!

HŐSTETTEID
A masszainvázióban megölt ellenfeleid száma: 4, a sikeresen kikutatott kinyílt phua-kúpok száma: 0, a pontszámod: 406.

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
szent tölgyfa (133)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
a fák ereje (170)
beszéd állatokkal (171)
kp. varázsenergia (191)
kasztrop.kitágulás (197)
csonttörés (219)
önismeret (236)
a butaság ára (273)
düh (289)
fegyvermester (302)
kétkezes harc (338)
időfolyamok (394)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) belefejlesztettél: 20 TU. szükséges még: 10 TU.
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) OK
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kitérés I (514) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
a hit ereje (516) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati kitérés II (521) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
hitbéli mentor (523) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 1165 TU szükséges.)
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
79 arany (#50) 1 amniosz (#203) 2 fűszerkeverék (#1170)
1 isteni könnycsepp (#260) 7 madártoll (#112) 9 óndarab (#85)
14 pirkit (#153) 1 sallank nyíl (#129) 2 spiritusz (#170)
7 ugh méreg (#166) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 darázsszárny (#652) 9 drótszőr (#37) 3 kaja (#2)
1 magszim bél (#103) 2 purifikátor háj (#269) 1 tankány karom (#237)
3 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139
9
10
11
12
(129,11) karmos tankányok (#137), amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), patak, Fairlight oltár, 26. jellempróba, Chara-din monolitja (#534)
(130,11) ryuku ostromteknős (#362), friss csatamező (#262), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720)
(131,10) a 66. labirintus bejárata, olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), oltár, Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720), kétfejű troll (#163)
(132,11) friss csatamező (#262), oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720), csodabazár (#1404), élőholt quwarg (#202)
(133,11) purifikátor (#157), tűzrakó hely (#1169), Chara-din monolitja (#534), fekete lótusz (#446, belőle készíthető: #447)
(134,11) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68), Chara-din monolitja (#534), purifikátor (#157)
(135,11) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Chara-din monolitja (#534), kék rothasztó (#421)
(136,11) ezoterikus mardel (#184), friss csatamező (#262), Elenios oltár, szent tölgyfa (#393), 40. jellempróba
(137,11) gumifa (#38), 43. jellempróba, Leah oltár
(138,11) khór darázs (#348)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A jégdragnit ad +6 védettséget is, ami eddig nem szerepelt az enciklopédiájában. Most ezt is beleírtuk.
* - Új, kódexelhető labirintus került be a Víz síkjára. A Föld síkkal határos részen érdemes keresni.
* - Az aranyeső varázslat a síkokon ezentúl több aranyat ad. A Kiégett Földeken kapott aranymennyiségnél átlagban picit többet.
* - Szörnyidomításnál megszüntettünk két korlátot. Egyrészt az, hogy egy szörny idomítási költsége max. 900 TVP lehet. Másrészt azt, hogy egy parancsból max. 500 TVP-t lehet idomításra költeni. (A második esetben valójában az 500-at 5000-re emeltük.)
* - Ha egy karakternek nincs szeksztánsa, akkor a forduló végi térképnél és a honlapos koordináta kiírásnál is a relatív koordinátát írjuk ki, nem pedig az abszolútot. A karakterlapos táborozási hely kiírásakor eddig - hibásan - az abszolút koordináta jelent meg ilyen esetben is. Ezt javítottuk, mostantól ott is a relatív koordináta íródik ki.
* - Mostantól a 7614-es sorszámú szörnyig lehet tesztcsatázni.
* - Ezentúl házastársak között tudatpontot is lehet átadni
* - Javítottunk egy hibát, ami akkor fordult elő, ha a karakter nem szúró sebzésű távolsági fegyvert használt. Ebben az esetben a közelharci fegyver "örökölte" a távolsági fegyver sebzéstípusát (szúró-vágó-ütő).
* - Jelentősen erősítettünk a moszatleves és féregpüré bónuszain, elsősorban a gyengébb karakternek lesz nagy segítség a síkokon ez a két étel.
* - A szerencsekocka (1693) slotot nem foglaló ékszer lett annak érdekében, hogy a karakterlapon is megjelenjen a +2 szerencsejátéka, és minden szituációban megadja azt.

Üzenet küldése a karakternek