191. forduló, 193. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. okt. 2. 12h:09'
EZ A 208. JÁTÉKHETED, 192. FORDULÓD
209. játékheted kezdete: okt. 4.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [103,20] koordinátán.
Az aranytermő erszény 46 aranyat termelt. Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Minden varázserőd visszatért. (+7 varázspont.) A táborozás alatt vadászott neked az arató csattanat. (+2 kaja.)
Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy óriás patkány nyomára bukkansz. A hosszas kutatás, amelyet a pihenés rovására folytattál, eredménytelen maradt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyismeret). [10 pontot használtál fel, van még 352.]

* 1. KP: v 19 0 0 elmormolod a 19. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Befejezted a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 347.]

cir 63 vándorcirkusz látogatása 63
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 354 219 elfogod a 354. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 253 219 elfogod a 253. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 361 274 elfogod a 361. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 153 274 elfogod a 153. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 201 274 elfogod a 201. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 202 274 elfogod a 202. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

fog 241 274 elfogod a 241. szörnyet a 274. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

szm 113 megölöd a 113. szörnyet
Túl sok kaját eszik a süvítő rája: úgy döntesz, hogy leölöd. Micsoda megdöbbenés - védi magát!

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a süvítő rája lebernyegét. (5 támadással 35 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával felnyársalod a süvítő rája lapos testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A süvítő rája állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A süvítő rája farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

[0 pontot használtál fel, van még 347.]

gyj 57 felt. gyűjtés 57
Ok, nem gyűjtesz több bőrsisakot. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

gyj 96 felt. gyűjtés 96
Ok, nem gyűjtesz több bakkura csizmát. [0 pontot használtál fel, van még 347.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Az összes ujjad megnyalod a lakoma végeztével, majd jóllakottan szedelőzködsz össze a továbbindulásra. [3 pontot használtál fel, van még 344.]

d 7 eldobod a 7. tárgyat
Elhajítasz 1 kőhegyű lándzsát. [0 pontot használtál fel, van még 344.]

f 554 26 kísérletezel az 554. tárggyal a 26. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... Ezek a komponensek valahogy nem stimmelnek egymáshoz. [10 pontot használtál fel, van még 334.]

f 94 26 kísérletezel a 94. tárggyal a 26. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Lázasan töröd a fejed... Ezek a komponensek valahogy nem stimmelnek egymáshoz. Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 324.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[102,21] Még mindig füves síkságon vagy. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívői építették. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze keletre látsz egy márványtornyot. Nyugatra nézve látsz egy barátság szent tüzét. Elrakod a távcsövet.
(Feltételes foglyul ejtés:) Félreismerhetetlen quwarg harcos nyomokra bukkansz! Előkészíted a dobóhálót, majd a szörny keresésére indulsz. Amikor rábukkansz, megpróbálsz közel lopódzni, és rádobni. Oppsz, a quwarg harcos kikerülte a csapdát! Micsoda pech! Te voltál a béna? Vagy a szörny volt éber? Ki tudja! Elkullogsz. Némi séta után azért eltöprengesz azon, ami történt, és rádöbbensz, hogy ezzel a fajta csapdával soha az életben nem leszel képes ezt a fajta lényt elfogni. [Az értelmetlen FOG parancs törölve.] [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [101,22] Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy karmos tankány közeledik. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a karmos tankány testét. (4 támadással 41 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a karmos tankány rovarfejét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) Szarvaival a karmos tankány megböki a jobb karodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Karmaival a karmos tankány megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 tankány karmot. 678 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 85, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre délkeletre megpillantasz egy templomot. Délnyugatra nézve látsz egy vaskohót. Északra egy barátság szent tüze van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [100,23] Kaptatók és lejtők váltják fel a sík terepet: dombvidék. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy vaskohót. Nyugatra nézve látsz egy Raia oltárt. Északnyugatra egy szekérkaraván van. Elrakod a távcsövet. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. A feléd közeledő Jerome mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a Jerome testét. (5 támadással 66 életpontot sebezve.) A szörny ragacsos lét öklend rád. Még idejében félreszökkensz. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a Jerome testét. (2 támadással 36 életpontot sebezve.) Apró karcolást ejt rajtad a Jerome ollójával. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A Jerome fogai végigkarcolják a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A Jerome most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a huhogó bibét, szereztél 6 csepp rákfatty váladékot. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Micsoda szerencséd van! Tucatnyi húsos imádkozósáskát kapsz el a déli imádság közben. (+2 kaja.) [52 pontot használtál fel, van még 272.]

m 5 6 6 mozogsz délnyugatra, nyugatra, nyugatra
[99,24] Továbbra is dombság. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy márványtornyot. Nyugatra nézve látsz egy Tharr oltárt. Északnyugatra egy Dornodon oltár van. Északra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy északi aurach. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az északi aurach bal hátsó lábát. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Az északi aurach feléd harap, de sikertelenül. Az északi aurach összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Átkutatod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 aurach bőr (ld. enc.). Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 aurach fogat. 340 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Még egész friss troll nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [98,24] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Tharr hívei emelték. Felfedeztél egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Egy jó nagy lukat ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 ilkin ércet! Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Raia oltárt. Délre nézve látsz egy márványtornyot. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy phua-kúp van. Északra egy Dornodon oltár van. Elteszed a látcsövet.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy szeppent rákfatty van - állapítod meg a nyomokból. Gyorsan előveszed a dobóhálót, a lény keresésére indulsz. Hamarosan meg is találod! Megpróbálod a hálót rádobni. A háló a szeppent rákfatty köré tekeredik, hiába próbál szabadulni. Ujjé, sikerült elfogni! Biztosítod, hogy a szörny ne tudjon elszökni, aztán megvizsgálod közelebbről. Halvány fogalmad sincs, hogy be lehet-e ezt a lényt bármi értelmes dologra tanítani. Büszkén indulsz tovább. [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]


Találkozol egy hosszú ezüsthajú, izzóan vörös szemű drow férfival. Bőre bronzként csillog. Egy borostyán függőt, egy denevér szimbólumot, egy gólem talizmánt, egy halálhozó talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval. éjkövét, egy smaragd védőgyűrűt, egy umbatari karkötőt, egy vassisakot, egy zafír erőövet, egy zafír védőgyűrűt és egy zangrozi csizmát visel. Fegyverzetét egy kétfejű troll trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy erszényes elkarog trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy fúvócső.
Összeismerkedtek. Az ő neve Tücsöktalp. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.

(Továbbmész...) [97,24] A dombság átmegy hegységbe.
(Feltételes foglyul ejtés:) Valahol a közelben egy fémbontó szójer van - állapítod meg a nyomokból. Dobóhálóval a kézben a szörny keresésére indulsz. Amikor rábukkansz, csendben odalopódzol, és megpróbálod rádobni. Tökéletesen belegabalyodik az ügyesen dobott hálóba a fémbontó szójer. Micsoda öröm! Megvan a vad. Kötéllel biztosítod, hogy ne tudjon elszökni, aztán alaposabban megnézed, mit is fogtál. Halvány fogalmad sincs, hogy be lehet-e ezt a lényt bármi értelmes dologra tanítani. Még mindig mosolyogva, felkerekedsz. [8 TVP-t emésztett fel ez a móka.]

Észreveszel egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Leah rúnaköve. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy vaskohót. Ahogy továbbmész, egyszercsak bizsergető érzés kerít hatalmába: aha, itt valahol fém van a föld alatt!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 2 rézdarabot! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Dornodon oltárt. Délkeletre nézve látsz egy márványtornyot. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy Fairlight oltár van. Nyugatra egy elhagyott bánya van. Északra egy phua-kúp van. Elrakod a távcsövet. Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délre. [68 pontot használtál fel, van még 204.]

m 6 6 6 mozogsz nyugatra, nyugatra, nyugatra
[96,24] A vidék továbbra is alacsonyhegység.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy elhagyott bányát.
(Feltételes mászás:) Gyorsan leereszkedsz a bányajáratot indító mélyedésbe. Óvatosan lépkedsz az omladozó járatokban. Ki tudja, milyen öregek már ezek a gerendák itt. Hirtelen felkapod a fejed a zajra, hogy a közelben megmoccan valami. Ez egy fémbontó szójer!

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a fémbontó szójer testét. (4 támadással 32 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a fémbontó szójer testét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő aranytű felületére. Szerencsére semmi hatása sincs. Vashegyű lándzsával jól megszurkálod a fémbontó szójer bal hátsó lábát. (2 támadással 25 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a fémbontó szójer többször is megmar! (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny antennáit hozzád érinti, majd váladékot enged a nálad levő ezüst nyaklánc felszínére. Iszonyodva látod, hogy a tárgy szétfolyik! A lény felnyalja a finom csemegét. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 660 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Morgást hallasz magad mögül, rosszat sejtve fordulsz meg. Ez egy renegát törpe!

A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a renegát törpe tömzsi testét. (5 támadással 92 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a renegát törpe fejét. (4 támadással 101 életpontot sebezve.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 38 életpontot vesztesz.) Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a renegát törpe bal lábát. (3 támadással 89 életpontot sebezve.) A renegát törpe többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 45 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Messze hajítod a vacak kis quwarg harcos trófeát, és magadhoz veszel egy tekintélyes renegát törpe trófeát. 1 800 tapasztalati pontot kaptál. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Megújítod a méregsemlegesítés varázslatot. [-10 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 282, sebződés: 83, gyógyulás: 0, összesen: -83 ÉP}

Az egyik oldaljáratban végre találsz valamit, amit magaddal vihetnél: 1 ilkin ércet. Végre elhagyhatod e helyet. Szakértő mozdulatokkal mászol felfelé a bejáratig. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Messze északkeletre látsz egy phua-kúpot. Délkeletre nézve látsz egy Fairlight oltárt. Délre egy Fairlight oltár van. Délnyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [95,24] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy Fairlight oltárt. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Raia oltár van. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Északra egy Sheran oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy vadtroll nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 2 tünde nyíl. Lövedékeiddel perforálod a vadtroll testét. (2 támadással 44 életpontot sebezve.) A troll teste sziklává keményedik, és egy irtózatos dörejjel felrobban. Éles sziklarepeszek záporoznak rád (-7 életpont)! A vadtroll még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 180 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 44, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy emberevő került az utadba. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 3 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja az emberevő ragyás irháját. (3 támadással 58 életpontot sebezve.) Az emberevő még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 360 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 58, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) gnóm nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [94,24] Még mindig magashegység, hófödte sipkákkal. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kőszáli disznó. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Megmarkolva a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a kőszáli disznó fejét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) A kőszáli disznó agyarával feléd döf, de félrehajolsz. A kőszáli disznó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " KOBUDERA társaim! A kí vezesse öklünket Pumpa ellen! - Kobuder Master. " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy sziklafészket. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy csillezsályát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy világítótornyot.
(Feltételes mászás:) Aránylag könnyen sikerül a kampót beakasztani odafönt, egy kiálló szegletbe. A mászás azonban nagyon kemény, embert próbáló feladat. Nem mersz lenézni a szédítő mélységbe. Amint felérsz, bemászol a fészekbe. Sokkal nagyobbnak látszik innét, mint odalentről. Ahelyett, hogy a kilátásban gyönyörködnél, körbevizsgálódsz. A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Leérve a földre, elpakolod a kampót, és továbbindulsz. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Raia oltár van. Nyugatra egy rúnakő van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy mély szakadék van. Elteszed a látcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Ahogy ellépked a rejtekhelyed mellett, megismered. Egy nyuhaj karbin. Amikor elhal a zaj, előmászol.

Van itt egy kolostor (558. épület.). Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [92 pontot használtál fel, van még 112.]

m 6 mozogsz nyugatra
[93,24] Magad mögött hagyod a hófödte csúcsokat. A terep már csak alacsonyhegység. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Xantroxi hívők összefogásával épült fel Raia Északi Fény nevű temploma. " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy világítótornyot. Látsz egy oltárt. Dornodon hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy mély szakadékot. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy sziklafészek van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy Fairlight oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss gnóm nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss gnóm nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [12 pontot használtál fel, van még 100.]

* 1. BP: szk 42 0 0 keresed a 42. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy óriás patkányt. Bár nem hallottál még róla, hogy ilyen terepen élne az a lény. [0 pontot használtál fel, van még 100.]

* 2. BP: h 163 0 0 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 95.]

* 3. BP: h 337 0 0 használod a 337. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [2 pontot használtál fel, van még 93.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 110 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 53.]

tf 2 23 fejleszted a 2. tulajdonságodat 23 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 87 TVP-t kell elköltened.] [23 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját nyel le a fémbontó szójer. Egy kaját nyel le a szeppent rákfatty. 4 kaját habzsol be a törpemammut. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 333 pontot. A következő körben tehát 363 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


AURACH BŐR (658. TÁRGY)
Néha előfordul, hogy egy jobb állapotban levő aurachhal hoz össze a sors, amely nem mocskos, nem szutykos, nem szakadt irhájú. Ilyenkor az ép irhát lenyúzod, és félreteszed későbbi használatra.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 192. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 18 Merészség: 7/7 Magasság: 141 cm
IQ: 28 (34) Támadás: 19 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 19 (23) Védekezés: 32 Menekülés: 35 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 19 (23) Életpont: 272/261 Jellem: semleges (+16) Tul. pont: 0
Szerencse: 25 (30) Varázspont: 178/158 Pénz: 810 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 1360 szörnyet (9 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 059 TP-t kaptál. Jelenleg 293 372 TP-d van. A következő szinthez még 46 628 TP szükséges. Trófeáid: élőholt quwarg, renegát törpe, ryuku futárbérenc. A 185. fordulódban 300 arany került a bankszámládra. 331 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 21 ütőfegyverek: 20 lőfegyverek: 22
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); tünde nyíl (#554) (5 -8.); tünde nyíl (#554) (9 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
93,24 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 38 3. mászás: 9
4. csapdakészítés: 15 5. csapdaészlelés: 8 6. gyógyítás: 20
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 8 9. szörnyidomítás: 7
10. teológia: 9 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 7
13. zene: 7 14. szörnyismeret: 5 (+1) 15. zárnyitás: 7
16. vadászat: 9 17. bányászat: 18 (+1) 18. főzés: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 11 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot, csak egyszer)
elfogod sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), garokkot (#73) fedett veremmel (#219), agglomerátort (#138) fedett veremmel (#219), epokitférget (#147) fedett veremmel (#219), gyilkos tetűt (#116) fedett veremmel (#219), drasmólymot (#60) szuper hálócsapdával (#274), bibircsók-óriást (#120) fedett veremmel (#219), bíbor szulfagort (#358) fedett veremmel (#219), dombi yetit (#366) fedett veremmel (#219), griffőnikszet (#106) szuper hálócsapdával (#274), xirnoxot (#122) szuper hálócsapdával (#274), sörényes ubukot (#89) fedett veremmel (#219), proteinfecskét (#139) szuper hálócsapdával (#274), quwarg felderítőt (#299) szuper hálócsapdával (#274), érző szívű dromedárt (#753) szuper hálócsapdával (#274), trikornist (#104) szuper hálócsapdával (#274), tüskés harci gromakot (#156) szuper hálócsapdával (#274), orgyilkost (#131) szuper hálócsapdával (#274), vérfürdető magszimot (#148) szuper hálócsapdával (#274), goldugart (#65) szuper hálócsapdával (#274), mutáns pókot (#117) szuper hálócsapdával (#274), szőrlajhárt (#141) szuper hálócsapdával (#274), hegyi rákot (#61) szuper hálócsapdával (#274), erszényes elkarogot (#354) fedett veremmel (#219), pordémont (#253) fedett veremmel (#219), ryuku légióst (#361) szuper hálócsapdával (#274), quwarg királynőt (#153) szuper hálócsapdával (#274), élőholt quwargot (#202) szuper hálócsapdával (#274), vadász quwargot (#241) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, küldetés, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (63)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Thompson99 (#1042), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP) azonnali gyógyítás (#58, 15 VP, 2 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
arató csattanat (#144) (vadászik) státusz: OK
szeppent rákfatty (#186) státusz: OK
fémbontó szójer (#150) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy könnyű feladat: imádkozz úgy, hogy megterheltséged 20% alatt van.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 3)
3.) Egy egyszerű áldozat: hozz egy manifesztátor nyúlványt.

Összsúly: 126.96 kg Megterheltség: 133%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 8 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 ezüst nyaklánc (#117) 1 kőhegyű lándzsa (#7) 13 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
46 arany (#50) 1 aurach bőr (#658) 3 aurach fog (#657)
2 ilkin érc (#232) 4 kaja (#2) 6 rákfatty váladék (#333)
4 rézdarab (#70) 1 tankány karom (#237) 2 vasérc (#152)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104
19
20
21
22
23
24
25
(93,24) Raia rúnaköve, világítótorony (#156), Dornodon oltár
(94,24) kőszáli disznók (#34), kolostor (#558), sziklafészek (#167), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110)
(95,24) vadtrollok (#70), emberevő (#119)
(96,24) elhagyott bánya (#1685), fémbontó szójer (#150), renegát törpe (#7085)
(97,24) fémbontó szójer (#150), Leah rúnaköve, vaskohó (#155), érclelőhely
(98,24) a 192. labirintus bejárata, Tharr oltár, vaskohó (#155), nekrofun (#173), 22. jellempróba, érclelőhely, szeppent rákfatty (#186), Tücsöktalp (4959. kalandozó)
(99,24) vaskohó (#155), északi aurach (#350)
(100,23) vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, Elenios oltár, érclelőhely, Jerome (#956)
(101,22) karmos tankány (#137), oltár
(102,21) Raia oltár, quwarg harcos (#201)
(103,20) süvítő rája (#113)

Üzenet küldése a karakternek