189. forduló, 191. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. szept. 20. 9h:04'
EZ A 207. JÁTÉKHETED, 190. FORDULÓD
208. játékheted kezdete: szept. 27.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


20 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [99,19] koordinátán.
A táborozás 1. napján összefutsz Süppeddel. Sheran bíborosa. Egy arany papi karkötőt, egy gólem talizmánt, egy gromak páncélt, egy hatalom fülbevalóját, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy örökkéval.kristályát, egy ryuku futárcsizmát, egy ryuku kesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy virág szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy Ayagira Tanaka trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Jobb kezében egy varkaudar szablyát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Holmiját egy hegyi szamár cipeli. Ő mosolyog, elbűvölő mesékkel szórakoztat. A kitartó ostrom úgy tűnik, nem járt sikerrel: udvariasan végighallgatod, majd határozottan menni készülsz. A fiú szomorúan bámul rád.
Az 1. napon összeakadsz Felefellel. Fairlight főpap-jelöltje. Egy arany papi karkötőt, egy bíbor erőövet, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy láncinget, egy lánckesztyűt, egy nodonrod kitűzőt, egy örökkéval.gyémántját, egy sötét kámzsát, egy varkaudar csizmát, egy vas fejpántot, egy villám szimbólumot és egy vortex talizmánt visel. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Ruházatát egy áeratikus hasnyák trófea, egy élőholt quwarg trófea és egy varkaudar íjász trófea ékesíti. Jobb kezében egy Mallon botját, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Holmiját egy törpemammut cipeli. Kedvesen, de sután meghajol, dicséri a szemed, a hajad, az illatod. Pironkodva hallgatod. Amikor pedig beáll a kínos csend, gyorsan feloldja azzal, hogy átnyújt egy mákrózsa virágot. Mielőtt nagyon beindulna, te nemes egyszerűséggel nemet mondasz.
Az 1. napon megintcsak találkozol Süppeddel. Kidülleszti a mellkasát, és hőstetteiről mesél. Mielőtt nagyon beindulna, te nemes egyszerűséggel nemet mondasz.
Az 1. napon újból összeakadsz Felefellel. Mesél neked kalandjairól, és közben szájad, szemed, alakodat dicséri. Aztán mélyen a szemedbe néz, és átadja ajándékát, egy mákrózsa virágot. Mielőtt még rátérhetne a lényegre, szomorúan a fejedet ingatod. Nem vonz a fickó igazán.
Az 1. napon megintcsak összeakadsz Süppeddel. Kedvesen, de sután meghajol, dicséri a szemed, a hajad, az illatod. Pironkodva hallgatod. Közömbösen hallgatod a fiú mondanivalóját, majd egy egyszerű mosollyal elhátrálsz - nem tehetsz róla, de nem tetszik neked.
Az 1. napon megintcsak találkozol Felefellel. Kidülleszti a mellkasát, és hőstetteiről mesél. Amikor pedig beáll a kínos csend, gyorsan feloldja azzal, hogy átnyújt egy mákrózsa virágot. Mielőtt még rátérhetne a lényegre, szomorúan a fejedet ingatod. Nem vonz a fickó igazán.
Az 1. napon megintcsak összefutsz Süppeddel. Kedves, dicsérő szavakat mond neked, és hőstetteiről mesél. Úgy látszik, bókjai nem érték el a kívánt célt - egyértelműen kifejezed nemtetszésedet, mielőtt még remélni kezdene a fiú.
Az 1. napon újból összeakadsz Felefellel. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is semleges. Igyekszik a lehető legelbűvölőbb formáját előadni - jópofáskodik és a győzelmeiről mesél. És egyszercsak elővarázsol hátizsákjából egy mákrózsa virágot, és átnyújtja neked! Közömbösen hallgatod a fiú mondanivalóját, majd egy egyszerű mosollyal elhátrálsz - nem tehetsz róla, de nem tetszik neked.
Az 1. napon összefutsz egy hosszú ősz hajú, piros szemű drow nővel. Fekete a bőre. Dornodon hittérítője. Egy denevér szimbólumot, egy fekete bőrcsizmát, egy gólem talizmánt, egy hatalom fülbevalóját, egy Huddens alkarvédőjét, egy lánghordozó kitűzőt, egy mind. ametisztjét, egy nekrofun medált, egy optiri agysisakot, egy ryuku karvédőt, egy ryuku kesztyűt, egy ryuku mellvértet, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt és egy szirén köpenyét visel. Felszerelését egy quwarg nagymester trófea, egy jégtroll trófea és egy varkaudar felderítő trófea díszíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy csillogó szemű obszidián pók. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Érzékeled auráját: sötét, jelezve, hogy a másik gonosz. Kölcsönösen bizalmatlan tekintettel végigméritek egymást. Otthagyod a másik kalandozót.
Az 1. napon megintcsak összefutsz Süppeddel. Érzékeled auráját: ő is semleges. Kedves, dicsérő szavakat mond neked, és hőstetteiről mesél. Közömbösen hallgatod a fiú mondanivalóját, majd egy egyszerű mosollyal elhátrálsz - nem tehetsz róla, de nem tetszik neked.
Az egyik napon találkozol egy kék egyenruhás, tintacsigán lovagló kobudera férfival. Ruháját egy zöld korona jelvény ékesíti, rajta Yaurr felirattal. Mosolyogva szólít meg.
- Bölcs Borax királyunk - látván, hogy a pórnép milyen szórakoztatónak találja az efféle barbár vérontást - úgy határozott, hogy a félévente megrendezésre kerülő Olimpiai Játékok között is, nagyjából kéthavonta lehetőséget biztosít a kalandozóknak, hogy önmaguk és a népes nézősereg mulattatására összemérjék erejüket. A kincstár által az olimpiai játékokra elkülönített keret nem teszi lehetővé, hogy ezeket a rendezvényeket is díjazzuk, de Őfelsége bízik benne, hogy az esemény így is számos kalandozót fog vonzani. A jelentkezés a szokásos módon zajlik. Köszönettel elfogadod a meghívást. (ld. enc.) A miniolimpián nincs lehetőséged a játékos versenyeken indulni. A miniolimpiát csak e-mailben kaphatod meg. A H 1 <tárgy> <3. paraméter> parancsnál 3. paraméternek 10-et írj, ha base64, 20-at, ha uuencode-val kódolva kéred. [A XVI. Mini Olimpiára való jelentkezés határideje 2016. szeptember 27. kedd. Nem árt azonban, ha a jelentkezést MÁR JÓVAL A HATÁRIDŐ ELŐTT megteszed, mert esetleg lemaradsz az eseményről! FIGYELEM: Ezen a miniolimpián annyi TP jár az indulóknak, mint a normál olimpián, vagyis az aktuális szinthez szükséges TP 20 %-a. Ezenkívül egy normál fordulónyi TU regenerációt kap minden karakter. Ráadásul mostantól a miniolimpián elért helyezéseket elfogadják az istenek az isteni küldetés leimádkozásakor. (Az első három miniolimpia helyezéseit továbbra sem fogadják el.) A miniolimpián nincsenek díjak (vigaszdíj sem), nincsenek játékos versenyek, és nem kerül be az eredmény a hőstettek rovatba.]
Miután elbúcsúztál a hírvivőtől, rögtön tervezgetni kezded a részleteket.
Az aranytermő erszény 46 aranyat termelt. Városi pihenésed alatt nem tudtál ellenállni a csábításnak, így meglátogattál egy szerencsejátékbarlangot. Vagy te vagy a világ legszerencsésebb embere, vagy csak nagyon értesz a kockához (esetleg mindkettő), mert ismét 2 arannyal gazdagabban távoztál. Minden varázserőd visszatért. (+7 varázspont.) A táborozás alatt vadászott neked az arató csattanat. (+3 kaja.)
(Szörnykeresés: ilyen terepen a keresett szörny nem él, ezért nem is pazarolsz most kutatásra TVP-t.)

* 1. KP: v 19 0 0 elmormolod a 19. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Sikerült elmondanod a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 323.]

szm 140 megölöd a 140. szörnyet
Túl sok kaját eszik az acéldarázs: úgy döntesz, hogy leölöd. Micsoda megdöbbenés - védi magát!

A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 2 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja az acéldarázs torát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 acélpengőkét. 115 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[0 pontot használtál fel, van még 323.]

szm 100 megölöd a 100. szörnyet
Unod már, hogy ez a szőrös pók állandóan az oldaladhoz dörgölődzik: itt az ideje, hogy levágjad. Nocsak, hát nem védekezik a nyomorult!

Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 3 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a szőrös pók förtelmes fejét. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) A szőrös pók összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[0 pontot használtál fel, van még 323.]

m 2 mozogsz keletre
[100,19] Síkság, továbbra is csak síkság. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Tharr hívői építették. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Már messziről megpillantod a cirkuszos sátrakat, és izgatottan, de határozott léptekkel feléjük indulsz. Mielőtt azonban közéjük léphetnél, egy izgága törpe állja utad, aki jegyet osztogat. Egyesével átadod neki a 20 aranyat.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy vortexmágus.

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Mélyen koncentrálva, ellenfeled megidéz egy tűzgolyó varázslatot, majd rád küldi. 52 életpontot vesztettél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a vortexmágus jobb lábát. (5 támadással 98 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vortexmágus ködlő lábát. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Távolról tűzgolyó varázslatot lő rád a másik. 49 életpontot vesztettél. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1 183 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 156, sebződés: 101, gyógyulás: 0, összesen: -101 ÉP}

Kihúzod magad, mielőtt az ajtó előtt álló óriáshoz fordulsz.
- Hol a nyereményem? - kérdezed. Ő elmondja, hogy a szörny legyőzéséért nem jár díj - mármint olyan értelemben, hogy ő adná -, hanem ezeknek a speciális bestiáknak van egy különleges tulajdonságuk: néha különleges kincset őriznek.
- Ha azt megtalálod a tied lehet - mosolyodik el a házigazda.
Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor délnyugatra nézel, észreveszel egy pusztulás sírjait. Északnyugatra nézve látsz egy csodák kútját. Északra egy Chara-din oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy tintacsiga. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Mielőtt összecsapnátok, a tünde íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a tintacsiga testét. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 4 csepp tintát. 165 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy órába is beletelik, amíg kiásod egy hatalmas maglórium vastag, húsos gyökereit, de ilyen csemegéért megérte! (+2 kaja.) Körbevizsgálódsz. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. [22 pontot használtál fel, van még 301.]

h 1167 1 használod az 1167. tárgyat
Lefőzöl egy adag főtt ételt. Az étek elfogyasztása igazi örömet okoz. Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. [3 pontot használtál fel, van még 298.]

k 3 9 követed a 3. fajúakat 9 lépésig
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre.
Követed a délre vezető törpe nyomokat: [100,20] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Nagy vartyogás közepette egy csapat szárnyas gömböc húz el a magasban. Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Lehet, hogy ide kincs van elásva..? Big Bogo(5464) " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Felismered a közeledőt. Csak egy ryuku gárdista. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a tünde íjjal célba találj. Elrepül 5 tünde nyíl. Több lövedéked átfúrja a ryuku gárdista testét. (5 támadással 86 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával eltalálod a ryuku gárdista testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Sajnos nem sikerült a ryuku gárdista minden csapását hárítanod. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 670 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.
Követed a délre vezető törpe nyomokat: [100,21] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Leah rúnaköve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy teszel, mintha te is csak egy lennél a bokrok közül. Természetesen sikeres volt a rejtőzködés. Aztán a tudásvágy győz, és kipillantasz. Azonnal tudod, hogy egy tetemember volt a rémület okozója. Amint megtisztul a terep, Te is előkerülsz.

Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délre vezetnek.
Követed a keletre vezető törpe nyomokat: [101,21] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy barátság szent tüzét. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze keletre látsz egy Raia oltárt. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kérődző etra. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 5 tünde nyíl. Alaposan megsorozod a kérődző etra foltos testét. (5 támadással 98 életpontot sebezve.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-7 életerő.) A dolgot még 12 aranyad bánja. Durranás, és máris bűzfelhővel vagy körülvéve! Visszafojtod lélegzetedet. Elszántan ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával megdöföd a kérődző etra jobb hátsó lábát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény szörnyű sugárzása káros az egészségedre! (-7 életerő.) A dolgot még 8 aranyad bánja. A kérődző etra most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 700 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 127, sebződés: 20, gyógyulás: 0, összesen: -20 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
Követed a keletre vezető törpe nyomokat: [102,21] Síkság, továbbra is csak síkság. Nemrég eshetett, mert a fűszálak végén még imitt-amott megcsillan egy esőcsepp. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Hmm, csak egy vérszomjas csüldő. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a vérszomjas csüldő szőrtés kinövését. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Csápjával megérint a vérszomjas csüldő. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A vérszomjas csüldő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. 500 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 77, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Raia hívői építették. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy márványtornyot. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek keletre.
Követed a keletre vezető törpe nyomokat: [103,21] Szűnni nem akar a zöld síkság. Oldalt pillantva, meglátsz egy márványtornyot. Látsz egy oltárt. Fairlight híveié. Észreveszel egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy egy gyilkos mókus egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész.
(Feltételes mászás:) Jónéhány próbálkozás után sikerül csak a kampót megakasztani odafent. Lassan, óvatosan mászni kezdesz. Csak nehogy lezuhanj! Professzionális hegymászó-bemutatót tartasz, ahogy felmászol a sima falon, majd bemászol az ablakon. Meghatottan nézel körbe az ősi torony legfelső szobájában. A plafonból misztikus, kék színű fény kezd szűrődni. Döbbenetes! A fénynél keresgélni kezdesz. Az egyik sarokban találsz 1 nagy bronzkulcsot. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy tavacskát. Északra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy karmos tankány. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 5 tünde nyíl. Pár lövedéked átjárja a karmos tankány rovarfejét. (4 támadással 36 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a karmos tankány testét. (3 támadással 70 életpontot sebezve.) A karmos tankány szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a karmos tankány meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A karmos tankány szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 tünde nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 tankány karmot. 678 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 106, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre.
Követed a délkeletre vezető törpe nyomokat: [104,22] Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy oltárt. Északra egy tavacska van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő.

Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre.
Követed a délkeletre vezető törpe nyomokat: [105,23] Még mindig füves síkságon vagy.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy félig kész oltárt. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 70 pontot kell rákölteni.) Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor északkeletre nézel, észreveszel egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Északra egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre.
Követed a délkeletre vezető törpe nyomokat: [106,24] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában.

Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre.
Követed a délkeletre vezető törpe nyomokat: Teljesítettél egy isteni küldetést! [107,25] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Észreveszel egy tűzbokrot. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Fairlight oltár van. Északra egy Tharr oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz.

Megvizsgálod a talajt. Nem valami friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek délkeletre. [136 pontot használtál fel, van még 162.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

m 4 mozogsz délre
Sajnos ebben a körben már többet nem léphetsz. [0 pontot használtál fel, van még 162.]

f 2 68 kísérletezel a 2. tárggyal a 68. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Hosszú idő telik el... Sajna, nem sikerült semmit kitalálnod. [10 pontot használtál fel, van még 152.]

f 2 105 kísérletezel a 2. tárggyal a 105. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Telik múlik az idő... Valahogy most csődöt mondott a fejed. [10 pontot használtál fel, van még 142.]

f 2 1253 kísérletezel a 2. tárggyal az 1253. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... Ez most nem jött össze, nem ünnepel a világ egy új Nyú-Tont. [10 pontot használtál fel, van még 132.]

* 1. BP: szk 42 0 0 keresed a 42. szörnyet
A táborozás ideje alatt majd megpróbálsz nyomokat kutatni, hátha találsz egy óriás patkányt. [0 pontot használtál fel, van még 132.]

* 2. BP: h 163 0 0 használod a 163. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 127.]

* 3. BP: h 337 0 0 használod a 337. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [2 pontot használtál fel, van még 125.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. A befektetett munka meghozza eredményét. (+1 IQ.) [40 pontot használtál fel, van még 85.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Teljes kényelembe helyezkedsz (már amennyire itt lehet), és töprengeni kezdesz a világ dolgain. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [40 pontot használtál fel, van még 45.]

tf 2 15 fejleszted a 2. tulajdonságodat 15 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [15 pontot használtál fel, van még 30.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját nyel le a törpemammut. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 331 pontot. A következő körben tehát 361 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


KATEGÓRIÁK AZ OLIMPIÁN
Az idei Olimpián a kategóriabesorolás rendszere megegyezik az előző olimpián használttal. Ezúttal is 7 kategória lesz, plusz 1 kategória azoknak, akik már benne voltak az első háromban a legfelső kategóriában egy korábbi olimpián.
Nincsenek előre meghatározott kategóriák, amelyekre optimalizálgatnod kell a karakteredet, védettség korlátok meg hasonlók. Egyszerűen csak készülj fel az Olimpiára legjobb tudásod szerint, és kész. Rakd fel a legjobb páncélzatot, fegyvert, stb. Az Olimpiai bizottság speciális teszt elé fog majd állítani, harci tudásod összessége fogja eldönteni, hogy végül melyik kategóriában fogsz indulni a nyolc közül.
Minden egyes párviadal előtt pontosan ugyanúgy indulsz, mint ahogy beneveztél. Tehát ha az előző harcban lemágiatörték rólad a varázslatokat, megsemmisült a páncélod, nem számít, minden újra meglesz a következő csatában. Ezenkívül a varázspontod és a lőfegyvered sem fog így elfogyni, tehát nem szükséges 20 varázskővel vagy 40 mérgezett vasnyíllal rendelkezned ahhoz, hogy esélyed legyen. Elindulhatsz tehát a kedvenc lőfegyvereddel, a legbrutálisabb varázslataiddal, nem fogysz ki az erőforrásokból. Következménye azonban, hogy a lőfegyverek közül tiltott az esszenciakristály használata.
Itt említjük még meg, hogy a menekülés varázslat az olimpián nem működik, és a háló varázslat hatékonyságát csakis a verseny időtartamára csökkentettük, a lőfegyver használat helyett a hálóból mindenképp kikászálódsz. Az Istenek Talizmánja nevű tárgy agytaposás nevű képessége nem működik.
Megjegyzés: Az Olimpia során a Tudatturbó tudati képesség nem használható, ha ilyen van rajtad, leoldják rólad. Nem szeretnénk, ha a Közös Tudatok vezetői jogtalan előnyhöz jutnának. Az Olimpián azt a lő/dobófegyvert fogod használni, amelyet a KF <lő/dobófegyver> paranccsal bekészítettél. Az FLH 999 parancsnak nincs jelentősége.
FONTOS!!! Az idei olimpián is lehetőség van arra, hogy többször jelentkezhess, ha esetleg a korábbi jelentkezésedet elrontod. Az újabb jelentkezéshez ugyanazt a parancsot kell kiadni, és ugyanúgy aranyba kerül. Az olimpián a legutolsó jelentkezésedet fogjuk figyelembe venni.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 190. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 18 Merészség: 7/7 Magasság: 141 cm
IQ: 28 (34) Támadás: 19 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 19 (23) Védekezés: 32 Menekülés: 35 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 19 (23) Életpont: 271/271 Jellem: semleges (+16) Tul. pont: 0
Szerencse: 25 (30) Varázspont: 166/156 Pénz: 718 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 1340 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 200 TP-t kaptál. Jelenleg 282 602 TP-d van. A következő szinthez még 57 398 TP szükséges. Trófeáid: élőholt quwarg, quwarg harcos, ryuku futárbérenc. A 185. fordulódban 300 arany került a bankszámládra. 322 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 21 ütőfegyverek: 20 lőfegyverek: 22
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: vashegyű lándzsa (#182) << szöges bunkó (#8)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -4.); tünde nyíl (#554) (5 -8.); tünde nyíl (#554) (9 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
107,25 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 37 3. mászás: 9
4. csapdakészítés: 15 5. csapdaészlelés: 8 6. gyógyítás: 20
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 8 9. szörnyidomítás: 7
10. teológia: 9 11. szerencsejáték: 1 12. versengés: 7
13. zene: 6 14. szörnyismeret: 4 15. zárnyitás: 7
16. vadászat: 9 17. bányászat: 17 18. főzés: 3

FELTÉTELES PARANCSOK (még 13 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot, csak egyszer)
elfogod sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), garokkot (#73) fedett veremmel (#219), agglomerátort (#138) fedett veremmel (#219), epokitférget (#147) fedett veremmel (#219), gyilkos tetűt (#116) fedett veremmel (#219), drasmólymot (#60) szuper hálócsapdával (#274), erszényes elkarogot (#354) szuper hálócsapdával (#274), bibircsók-óriást (#120) fedett veremmel (#219), bíbor szulfagort (#358) fedett veremmel (#219), dombi yetit (#366) fedett veremmel (#219), griffőnikszet (#106) szuper hálócsapdával (#274), xirnoxot (#122) szuper hálócsapdával (#274), sörényes ubukot (#89) fedett veremmel (#219), proteinfecskét (#139) szuper hálócsapdával (#274), quwarg felderítőt (#299) szuper hálócsapdával (#274), érző szívű dromedárt (#753) szuper hálócsapdával (#274), trikornist (#104) szuper hálócsapdával (#274), tüskés harci gromakot (#156) szuper hálócsapdával (#274), orgyilkost (#131) szuper hálócsapdával (#274), vérfürdető magszimot (#148) szuper hálócsapdával (#274), goldugart (#65) szuper hálócsapdával (#274), süvítő ráját (#113) szuper hálócsapdával (#274), mutáns pókot (#117) szuper hálócsapdával (#274), szőrlajhárt (#141) szuper hálócsapdával (#274), fémbontó szójert (#150) szuper hálócsapdával (#274), szeppent rákfattyat (#186) szuper hálócsapdával (#274), hegyi rákot (#61) szuper hálócsapdával (#274)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (59)
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Thompson99 (#1042), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP) gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
szárazság (#48, 6 VP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
törpemammut (#115) (málhás: +21 kg teher) státusz: OK
arató csattanat (#144) (vadászik) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Kövess egy nyomot folyamatosan [egy parancsból] kilenc lépésen keresztül! (teljesítve)
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 3)
3.) Egy egyszerű áldozat: hozz egy manifesztátor nyúlványt.

Összsúly: 120.32 kg Megterheltség: 126%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 10 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
9 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
8 arany (#50) 1 acélpengőke (#231) 2 álompor (#396)
3 kaja (#2) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 tankány karom (#237)
4 tinta (#101) 3 ugh méreg (#166)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108
18
19
20
21
22
23
24
25
26
(99,19) fegyverbolt (#567), vegyesbolt (#568), acéldarázs (#140), szőrös pók (#100)
(100,19) Tharr oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 22. jellempróba, vortexmágus (#418), tintacsiga (#74)
(100,20) álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, ryuku gárdista (#360)
(100,21) Leah rúnaköve, tetemember (#123)
(101,21) barátság szent tüze (#484), kérődző etra (#368)
(102,21) vérszomjas csüldő (#114), Raia oltár, 48. jellempróba
(103,21) márványtorony (#175), Fairlight oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve, művészi porolit (#720), karmos tankány (#137)
(104,22) oltár, 48. jellempróba
(105,23) oltár
(107,25) tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - 81-es labirintusba bekerült egy vércápa sámán, valamint a 204-es labirintusba 3 Raia szent lovagja. A bekerülésük oka, hogy minden istennél teljesíteni lehessen nyugaton az ugyanolyan sorszámú küldetéseket. Az említett szörnyek azoknak is ott lesznek, akik már bejárták ezeket a labirintusokat.

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Risara 190. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51) bakkura (#52)
százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56) gátvakond (#57)
rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61) kőevő (#62)
umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67)
móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) óriás skorpió (#72)
garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75) gitonga (#76) zoloboo (#77)
színes dözmöng (#78) trollfa (#80) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83)
bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89)
alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95)
szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szőrös pók (#100)
sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) óriás griff (#105)
griffőniksz (#106) fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108) kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110)
ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113) vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115)
gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120)
homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) Morbid (#127)
varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132) élőholt mirg (#135)
sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140)
szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147)
vérfürdető magszim (#148) fémbontó szójer (#150) quwarg királynő (#153) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156)
karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) massza (#217)
tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) manaelementál (#290) quwarg felderítő (#299)
óriáspók (#303) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) khór darázs (#348) liumbe (#349)
északi aurach (#350) halálmadár (#351) tesh alligátor (#353) erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355)
dűnekukac (#357) bíbor szulfagor (#358) földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) fekete amőba (#364)
troll ritualista (#365) dombi yeti (#366) kérődző etra (#368) rőtmanó berzerker (#369) smaragdgólem (#417)
vortexmágus (#418) halálhozó (#419) korinthai amőba (#420) kék rothasztó (#421) lábascet (#647)
csontlepke (#746) pacaszúnyog (#751) érző szívű dromedár (#753) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)
bandita (#758) ryuku futárbérenc (#765) ork bérgyilász (#781) Jerome (#956) Mallon (#960)
Pszinapszis (#974) Quirov (#975) Pikoló (#7010) Zuramagor (#7012) renegát törpe (#7085)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) $bunkó (#5)
kőkés (#6) $kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) $bunkósbot (#9) dárda (#10)
$csontkés (#11) $csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kő (#17) $parittya (#18) $kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) királygyík bőr (#44) $kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) $antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
$bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) bőrsisak (#57) tigroszlán fog (#63)
$csontszablya (#64) szöges páncél (#65) $szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rézpáncél (#71) $rézsisak (#72) rézpajzs (#73)
csontkulcs (#74) rézkulcs (#75) bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78)
korongfa (#79) lapkorong (#80) mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83)
$óndarab (#85) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) $bronzsisak (#88) bronzpajzs (#89)
bronzpáncél (#90) manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyű nyíl (#94)
bakkura bőr (#95) bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99)
aranyló ugarhéj (#100) tinta (#101) vízionár szem (#102) magszim bél (#103) fémrúd (#104)
evaporőr háj (#105) fabontó (#106) rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109)
vapár ág (#110) hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114)
móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119)
tábla (#120) dözmöng szív (#122) $göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125)
bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) hebrencs állkapocs (#130) ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) denevér szimbólum (#140) virág szimbólum (#143) oltár (#146)
$hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
nyu-shuriken (#157) ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161)
borostyán függő (#162) karócsapda (#163) vasvért (#164) mászókampó (#165) ugh méreg (#166)
sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171)
téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175) vashegyű nyíl (#176)
szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181)
vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186)
mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) aranylánc (#191)
aranygyűrű (#193) arany karperec (#194) trófea nyaklánc (#196) igazgy. fülbevaló (#197) gyíkfű csomó (#200)
gyíkfű (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fűszertartó (#210)
dorony tüdő (#212) xirnox szív (#213) ketrec (#216) hurokcsapda (#217) ketrec-csapda (#218)
fedett verem (#219) háló-csapda (#220) dobóháló (#221) smaragd védőgyűrű (#223) $varkaudar lándzsa (#224)
$orgyilkos tőr (#225) ramit kő (#226) helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230)
acélpengőke (#231) ilkin érc (#232) furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235)
lajhár csont (#236) $tankány karom (#237) lant (#238) pular kristály (#239) tüskecsapda (#242)
nyílcsapda (#243) márványkulcs (#245) bumeráng (#249) tatu ködmön (#255) templom (#256)
bájital (#261) fülemüle agyar (#267) gromak bőr (#268) gromak páncél (#270) aranytű (#272)
szuper dobóháló (#273) szuper hálócsapda (#274) jégszív (#282) kőszem (#304) mutáns csont (#331)
huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335) pukkanó tűcsapda (#336)
piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) rézgolyó (#343) tolmokov-koktél (#351) phua-kúp (#372)
halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) réz fejpánt (#406)
bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408) kígyóbőr öv (#410) Vlagyimir szobra (#433) bányászcsákány (#434)
törpe bánya (#435) szent liget (#439) fiatalság itala (#473) barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486)
erődítmény (#488) pusztulás sírjai (#489) Chara-din monolitja (#534) tünde íj (#553) tünde nyíl (#554)
sámán erszény (#650) rinóbőr (#651) darázsszárny (#652) liumbe hajtás (#655) liumbe bimbó (#656)
aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659) alligátorbőr (#661) elkarog szőr (#665) nektoraf faggyú (#667)
lápi hajlék (#670) nyomkereső talizmán (#671) szulfagor agyar (#677) hibátlan gyémánt (#680) elf kósza háza (#681)
orvosságos zacskó (#682) tímárkunyhó (#684) rinóbőr öv (#685) ryuku csizma (#692) rőtmanó kacagány (#714)
művészi porolit (#720) gólem talizmán (#811) vortex talizmán (#812) halálhozó talizmán (#813) korinthai talizmán (#814)
hatalom fülbevalója (#817) aranytermő erszény (#819) szirén köpenye (#820) sáfránykő (#979) jegesmedve bunda (#1067)
bundás kabát (#1068) csodák kútja (#1096) varkaudar csont (#1113) Rodger kezdő üstje (#1167) tűzrakó hely (#1169)
malom (#1204) szekérkaraván (#1215) megbűvölt utazóláda (#1218) ork csodaszer (#1228) fejsze (#1240)
vaspánt (#1241) csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítővasa (#1261) Halatir kalapja (#1262)
tünde tegez (#1263) vadászkés (#1264) csodabazár (#1404) sejtfiatalító (#1408) esélynövelő (#1409)
$nodonrod kitűző (#1533) saválló fülbevaló (#1552) méregfog (#1553) grifftoll kesztyű (#1578) Kalmárok Kémgömbje (#1589)
illatos rózsaszál (#1595) elhagyott bánya (#1685) névjegykártya (#1846) tépett lobogó (#1864) vaskard (#2084)

Receptek

főtt étel (#1)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
AA    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BB    tárgy       darab                         -  berakás bankszéfbe
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
BPB   [sorszám]                                 -  befejező parancs berakása
BPK   sorszám                                   -  befejező parancs kivétele
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DD    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par.tárgy eldobása
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
EE    tárgy       [tárgy]     [tárgy]           -  összes par. tárgy eladása
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
ESK   kalandozó   [kalandozó]                  30  esküvő
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FÁS   TVP                                     TVP  felt. ásás, max. TVPért
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FFK   %           [%]         [%]               -  felt. fegyverv. kockázata
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FOG   szörny      csapda                        ?  feltételes szörnyelfogás
FM    TVP                                       -  feltételes mászás
FSE   TVP                                     TVP  feltételes segítség
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
FTV   varázslat   élőlény                       -  feltételes T/V varázslat
FVH   szint                                     -  felt. T/V mágia használat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
HU    [tárgy]     [tárgy]     [tárgy]           -  hulladékgyűjtés
ID    szörny      TVP                         TVP  elfogott szörny idomítása
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
JLK   kód                                       5  jelszó kimondása
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KB    tárgy       darab                         -  kivét bankszéfből
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KPB   [sorszám]                                 -  kezdeti parancs berakása
KPK   sorszám                                   -  kezdeti parancs kivétele
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
OV    0-5                                       -  óvatosság labirintusban
PBE   pénz        [kalandozó] [hányszor]        -  pénz berakása bankba
PKI   pénz        [hányszor]                    -  pénz kivétele bankból
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
SZE   szörny                                    -  fogoly szörny elengedése
SZK   szörny                                   10  szörnykeresés
SZM   szörny                                    -  elfogott szörny leölése
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TAN   tippszám    [tárgy]                      10  tanulás bölcstől
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
TPF   TVP                                       -  spórolt TVP felszabadítás
TPS   TVP                                       -  TVP letiltása, spórolása
TV    varázslat   [varázsl]   [varázsl]         -  varázslat T/V listába
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VPF   VP                                        -  spórolt VP felszabadítás
VPS   VP                                        -  VP letiltása, spórolása
VTN   varázslat                                35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek