18. forduló, 20. forduló, Ariynn Meryn összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2023. dec. 21. 21h:06'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: dec. 26.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 35 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4580
SZÁMLA : XXXX

ARIYNN MERYN KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [44,21] koordinátán.
A játékvezető átadott Neked 1 Beholder csapdát.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+20 életerő.) Minden varázserőd visszatért. (+2 varázspont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

ff 127 felt. fegyverváltás: 127
Felt. fegyverváltás: << mandibulakasza. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

kf 127 3 kézbeveszed/felveszed a 127. tárgyat (őrzöd)
Nagyon őrzöd a mandibulakaszát. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

kf 107 108 kézbeveszed/felveszed a 107. tárgyat a 108. tárggyal
Elrakod a fúvócsövet, majd előkészíted a rövid íjat.
Lövedékként nyílvesszőt fogsz használni. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

ve 225 megveszed a 225. tárgyat
Vásároltál 1 orgyilkos tőrt. 16 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 188.]

kf 225 2 kézbeveszed/felveszed a 225. tárgyat a bal kezedbe
Elrakod a csontkést, majd a bal kezedbe veszed az orgyilkos tőrt. [0 pontot használtál fel, van még 188.]

be 541 bemész az 541. épületbe
Belépsz a boltba. Azonnal elősiet egy apró, ravasz tekintetű gnóm.
- Üdvözöllek, én vagyok Tralbraktriplopp, e bolt tulajdonosa. Miben lehetek a szolgálatodra? - érdeklődésedre körbevezet a boltban, és megmutogatja, hogy mi eladnivalója van. Végignézi a Te holmidat is, és néhány tárgyadra ajánlatot tesz.
A következő eladó tárgyakat látod (zárójelben a tárgy sorszáma):

deus ex machina (#1) 50 ap /db, kaja (#2) 2 ap /db, vizestömlő (#3) 14 ap /db, sünmedve tüske (#14) 2 ap /db,
vadász tatu bőr (#15) 2 ap /db, bordacsont (#16) 4 ap /db, ormánygőte csont (#21) 6 ap /db, kavadu lebeny (#24) 4 ap /db,
kavadu iszák (#25) 4 ap /db, varányszem (#30) 2 ap /db, lapockacsont (#33) 8 ap /db, fáklya (#36) 1 ap /db,
drótszőr (#37) 4 ap /db, zárnyitó készlet (#39) 32 ap /db, kis vaskulcs (#40) 6 ap /db, grákóbőr (#41) 6 ap /db,
távcső (#42) 32 ap /db, királygyík bőr (#44) 6 ap /db, surranó kígyó bőr (#47) 4 ap /db, antilopbőr (#48) 6 ap /db,
tigroszlán fog (#63) 2 ap /db, kék orchidea (#68) 8 ap /db, szárnyas hernyó (#69) 4 ap /db, rézdarab (#70) 2 ap /db,
rézkulcs (#75) 12 ap /db, bronzkulcs (#76) 18 ap /db, lapkorong (#80) 4 ap /db, mérleg (#81) 16 ap /db,
zöld üveg (#82) 6 ap /db, óndarab (#85) 4 ap /db, kötél (#92) 2 ap /db, bakkura bőr (#95) 4 ap /db,
rákpáncél (#97) 8 ap /db, fekete gyöngy (#99) 12 ap /db, aranyló ugarhéj (#100) 8 ap /db, vízionár szem (#102) 6 ap /db,
magszim bél (#103) 10 ap /db, fémrúd (#104) 16 ap /db, evaporőr háj (#105) 10 ap /db, fabontó (#106) 10 ap /db,
vapár ág (#110) 20 ap /db, madártoll (#112) 2 ap /db, dözmöng szív (#122) 6 ap /db, rókafarok (#124) 6 ap /db,
mandibulapenge (#125) 6 ap /db, sallank karom (#128) 4 ap /db, hebrencs állkapocs (#130) 8 ap /db, csuklyavirág (#133) 2 ap /db,
gyöngymangó (#135) 4 ap /db, mocsári penke (#148) 2 ap /db, szent jogar (#150) 100 ap /db, szvó-ektoplazma (#151) 20 ap /db,
vasérc (#152) 4 ap /db, pirkit (#153) 4 ap /db, sullár hólyag (#168) 14 ap /db, uzbány csőr (#169) 12 ap /db,
téfea-agy (#172) 16 ap /db, grifftojás (#179) 20 ap /db, vaskulcs (#183) 20 ap /db, ezüst kulcs (#184) 24 ap /db,
nagy bronzkulcs (#185) 28 ap /db, nagy vaskulcs (#186) 32 ap /db, trikornis szarv (#198) 24 ap /db, karbin plazma (#199) 20 ap /db,
gyíkfű (#201) 2 ap /db, amniosz (#203) 2 ap /db, kazmár gyökér (#205) 8 ap /db, szuperkötél (#209) 4 ap /db,
fűszertartó (#210) 12 ap /db, dorony tüdő (#212) 16 ap /db, manifeszt.nyúlvány (#214) 20 ap /db, praglonc hártya (#215) 400 ap /db,
dobóháló (#221) 16 ap /db, ramit kő (#226) 6 ap /db, acélpengőke (#231) 6 ap /db, ilkin érc (#232) 6 ap /db,
lajhár csont (#236) 6 ap /db, kis aranykulcs (#240) 32 ap /db, nagy aranykulcs (#246) 48 ap /db, tatu ködmön (#255) 8 ap /db,
remák szív (#264) 24 ap /db, kristálygömb (#265) 20 ap /db, fülemüle agyar (#267) 10 ap /db, gromak bőr (#268) 16 ap /db,
purifikátor háj (#269) 36 ap /db, aranytű (#272) 8 ap /db, tyrex csont (#280) 60 ap /db, raptor karom (#281) 24 ap /db,
jégszív (#282) 30 ap /db, sárkánypikkely (#292) 40 ap /db, arx formázó minta (#298) 50 ap /db, bev formázó minta (#299) 50 ap /db,
cru formázó minta (#300) 50 ap /db, kőszem (#304) 10 ap /db, galachmit (#310) 300 ap /db, roxati zárfaló (#314) 800 ap /db,
ezüstdarab (#326) 8 ap /db, Thargodan esszencia (#328) 60 ap /db, mutáns csont (#331) 8 ap /db, huhogó bibe (#332) 16 ap /db,
shinai gömb (#348) 240 ap /db, molluszk ház (#353) 4 ap /db, szockó hólyag (#355) 6 ap /db, quwarg tojás (#360) 4 ap /db,
moa gyöngy (#378) 40 ap /db, moa obszidián (#380) 24 ap /db, moa jádekő (#382) 32 ap /db, moa üveggömb (#383) 10 ap /db,
halcsont (#390) 4 ap /db, polip szívóka (#391) 4 ap /db, álompor (#396) 2 ap /db, rájabőr (#404) 6 ap /db,
teknőcteknő (#416) 24 ap /db, era formázó minta (#418) 50 ap /db, fpi formázó minta (#419) 50 ap /db, lótuszvirág (#447) 8 ap /db,
ostromlétra (#510) 10 ap /db, moa töltő (#525) 200 ap /db, dentor bőr (#551) 70 ap /db, aranytoll (#572) 80 ap /db,
jégkristály (#593) 40 ap /db, sárkányfog (#617) 40 ap /db, törpe őskő (#633) 1000 ap /db, sámán erszény (#650) 20 ap /db,
rinóbőr (#651) 10 ap /db, darázsszárny (#652) 8 ap /db, darázsfarok (#654) 28 ap /db, liumbe hajtás (#655) 8 ap /db,
aurach fog (#657) 2 ap /db, aurach bőr (#658) 28 ap /db, Morgan kristálya (#659) 40 ap /db, elf csont (#664) 8 ap /db,
elkarog szőr (#665) 2 ap /db, nektoraf faggyú (#667) 6 ap /db, sáska amulett (#668) 30 ap /db, rakolits por (#669) 14 ap /db,
szulfagor agyar (#677) 8 ap /db, troll csont (#704) 8 ap /db, kobudera csont (#705) 8 ap /db, etra hályog (#712) 50 ap /db,
jegygyűrű (#736) 100 ap /db, yetifog (#863) 8 ap /db, kitintüske (#879) 8 ap /db, tarantulakarom (#887) 40 ap /db,
quwarg igazgyöngy (#912) 8 ap /db, párducbőr (#1066) 20 ap /db, jegesmedve bunda (#1067) 20 ap /db, rozmárfog (#1069) 6 ap /db,
yetiszív (#1070) 16 ap /db, féregbél (#1071) 8 ap /db, ulkor gyöngy (#1072) 30 ap /db, lidércesszencia (#1074) 14 ap /db,
behemótköröm (#1081) 20 ap /db, varkaudar csont (#1113) 8 ap /db, bőrkantár (#1125) 60 ap /db, fűszerkeverék (#1170) 20 ap /db,
Thargodan csont (#1181) 30 ap /db, hattyútoll (#1222) 2 ap /db, ork csodaszer (#1228) 54 ap /db, bruhatagnyelv (#1230) 14 ap /db,
holdbőr (#1236) 28 ap /db, bíbor drakpikkely (#1305) 120 ap /db, jáde drakpikkely (#1306) 120 ap /db, topáz drakpikkely (#1307) 120 ap /db,
fekete drakpikkely (#1308) 120 ap /db, moa kémlelő (#1333) 285 ap /db, extra takarmány (#1360) 36 ap /db, draklen kulcs (#1377) 120 ap /db,
rum (#1419) 34 ap /db, teriád kobak (#1461) 39 ap /db, azuka vese (#1462) 18 ap /db, megsemmisítő (#1540) 150 ap /db,
aenouth ködkürt (#1554) 2300 ap /db, fenőkő (#1618) 300 ap /db, nerub szemfog (#1871) 6 ap /db.

A következő tárgyaidat hajlandó a boltos megvásárolni:
bakkura bőr (#95) 2 ap /db, bordacsont (#16) 2 ap /db, deus ex machina (#1) 25 ap /db, drótszőr (#37) 2 ap /db,
gyöngymangó (#135) 2 ap /db, kavadu iszák (#25) 2 ap /db, kavadu lebeny (#24) 2 ap /db, kis vaskulcs (#40) 3 ap /db,
kötél (#92) 1 ap /db, lajhár csont (#236) 3 ap /db, lapkorong (#80) 2 ap /db, magszim bél (#103) 5 ap /db,
óndarab (#85) 2 ap /db, rézdarab (#70) 1 ap /db, sallank karom (#128) 2 ap /db, sünmedve tüske (#14) 1 ap /db,
varányszem (#30) 1 ap /db, vizestömlő (#3) 7 ap /db, zöld üveg (#82) 3 ap /db áron.
[5 pontot használtál fel, van még 183.]

ea 37 6 eladod a 37. tárgyat 6
Eladtál 6 drótszőrt. 12 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

ea 24 2 eladod a 24. tárgyat 2
Eladtál 2 kavadu lebenyt. 4 aranyat kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 183.]

ve 169 megveszed a 169. tárgyat
Vásároltál 1 uzbány csőrt. 12 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 183.]

ve 168 megveszed a 168. tárgyat
Vásároltál 1 sullár hólyagot. 14 aranyat fizettél. (ld. enc.) [0 pontot használtál fel, van még 183.]

be 540 bemész az 540. épületbe
Közelebb mész az őrhöz. A fickó mereven bámul rád.
- Van valamilyen munka? - érdeklődsz hanyagul. Az őr biccent, majd a fejével befelé int. Aztán megakad a szeme a fegyvereiden: rájuk bök. Azt akarja, hogy kint hagyd őket? Nincs más választásod, ha az erőszakos utat elveted: kint hagyod a fegyverzetedet. Odabent egy hivatalnok fogad.
Elmondja, hogy a polgármester leánya nagyon beteg, és a doktorok szerint csak egy dözmöng szívből készített főzet segíthet rajta. Megkérnek, hogy hozz 3 dözmöng szívet az innen délkeletre fekvő sűrű erdőből. [Megjegyzés: ennek a küldetésnek a teljesítéséért 3 jóságpont jár.] Elbúcsúzol, és miután visszakaptad a fegyvereidet, továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 178.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[44,22] Folytatod sétádat a házak közt. Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy útonálló. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az útonálló fejét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt ellenfeledre rontasz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod az útonálló bal karját. (2 támadással 15 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod az útonálló testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az útonálló feléd sújt, de csak horzsolja a bal karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 85 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egy fekete tintával bemázolt fatábla bukkan fel előtted. Megpróbálod kibogarászni a kusza betűket: " A Homály Dalnokai KT valahol máshol alakult meg. " Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) Egy nem túl hivalkodó, de mégis tiszteletet parancsoló, zömök épületet látsz. A homlokzatára egy vaskesztyűs kézben tartott mérleget festettek, a hivatásos fejvadászok jelképét. (757. épület.)

(Továbbmész...) [44,23] Még mindig füves síkságon vagy. Egy színváltó pille libben el az orrod előtt, de mire utánafordulsz, már el is tűnt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy Chara-din monolitját. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy evaporőr. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod az evaporőr hengertestét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan ellenfeledre rohansz. Mandibulakaszával végigmetszed az evaporőr hengertestét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd az evaporőr egyik csápját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (3 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Érzed, ahogy a csápok a tested víztartalmát szívják el. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 evaporőr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.)

(Továbbmész...) [44,24] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Egy-két magányos fa töri meg a nehezen járható terep egyhangúságát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy smirglibokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Felismered a közeledőt. Csak egy bíborgörény. Nem jelenthet különösebb problémát. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A lény bűzfelhőt lő rád! Kiöklendezel mindent, amit az elmúlt időszakban ettél. Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Elszántan a másikra támadsz. Mandibulakaszával egy hatalmas csapással felmetszed a bíborgörény fejét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a bíborgörény testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a bíborgörény, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 30, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megtömöd magad kajával. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 148.]

kt 22 10 elkészíted a 22. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 tüskét. [10 pontot használtál fel, van még 138.]

m 3 mozogsz délkeletre
[45,25] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy mínosz-kúpot. (ld. enc.) Nocsak, egy quwarg! Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy mutáns pók közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 2 tüske. Lövedékeiddel perforálod a mutáns pók testét. (2 támadással 4 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal többször eltalálod a mutáns pók egyik lábát. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a mutáns pók testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Ocsmány csáprágóját a mutáns pók hasadba mélyeszti. (1 támadástól 15 életpontot vesztesz.) Rossz előérzeted támad - lehet, hogy a csípés mérgező volt, bár most még nem érzel semmit. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a mutáns pók csupasz testét. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel meghorzsolod a mutáns pók testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A mutáns pók belecsíp a derekadba. (1 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgező volt? Ellenfeled meggondolta a dolgot, inkább menekül. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 33, gyógyulás: 0, összesen: -33 ÉP}

Kutatásodat siker koronázza, két savanyú vadnarancs képében. (+1 kaja.) Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 128.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Félve megtapogatod az ősi köveket, amelyekből a kúp épült, majd bemászol. Odabent hatalmas kőszobrok vannak, a valaha drágakő szemet és egyéb díszítéseket azonban valaki már rég kilopta. Egyszercsak megakad valamin a szemed. Egy titkosírás, a falon! Kiböngészed.

Odakint is körülnézel. [20 pontot használtál fel, van még 108.]

m 4 mozogsz délre
[45,26] A bozótos terep dombvidékbe megy át. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Csak egy mélységi grittang. Megvető mosollyal várod a találkozást. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Marokra fogva a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal jól megszurkálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megkarcolod a mélységi grittang testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A mélységi grittang belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Túl erős az ellenfeled. A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 13, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Az óriás kushadó egér elfogása nem egyszerű feladat. Szerencsédre egy éhes ragadozó már megtette helyetted. Megvizsgálod a maradványokat, majd óvatosan kiszeded bajszának szálait. Összemorzsolod két kővel, majd egy hatalmas szippantással belélegzed a port. Örömmel tapasztalod, hogy gyógyító tudományod most sem hagyott cserben. (+10 életerő.) Sűrű, sárga füst száll az ég felé. Közelebbről látod, hogy egy nagy tűzrakáson valaki fehér bogyókat éget. A tűzhely mellett egy árnymanó és egy kobudera holtteste fekszik. Nem kell sok hozzá, hogy megértsd, mi történt - az árnymanó gonoszkodás céljából gramák bogyót kezdett égetni. A mérgező füsttől a humanoidok csak köhögni kezdenek, de a madarak, kisebb emlősök és más apró állatok tömegével pusztulnak el a környéken. Ismét egy példája az értelmetlen gonoszkodásnak. A kobudera megpróbálta megakadályozni, és a harcban mindketten elpusztultak. A tűz mellett még nagy kupac felhasználatlan gramák bogyó áll. Ahhoz, hogy a tüzet eloltsd, és a bogyókat megsemmisítsd, 20 TVP-t kell elköltened (14. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét. Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 78.]

kt 87 elkészíted a 87. tárgyat
Legyártottál 1 bronzhegyű lándzsát. [50 pontot használtál fel, van még 28.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 20.]

m 2 mozogsz keletre
[46,26] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Felfedeztél egy phua-kúpot. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A szerencsédben bízva csendesen meglapulsz egy bokor tövében. Hál istennek, ezt megúsztad. Amikor már úgy érzed, a szörny nem vehet észre, kikukkantasz. Felismered. Ez egy vízionár. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Előtted bújik ki egy lukból egy ürge. Puff, nincs gond a kajára! (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 10.]

kut 5 kutatsz 5 pontért
Odaóvakodsz a misztikus Moa építményhez. Megtalálod az oldalán a találós kérdést, és kibetűzöd:
Ezt a nyakkendőt csak közvetlenül a haláluk előtt szokták az emberek hordani.
[5 pontot használtál fel, van még 5.]
Előveszed a kulacsodat, és csillapítod szomjadat. Méreg fejti ki gyilkos hatását a szervezetedben (-3 életerő.) Iszonyatos fájdalom lesz rajtad úrrá, ahogy elkezd az a bizonyos valami lüktetni a hasadban. Ordítasz, fetrengesz, a testedet markolod, ahogy mellkasod szétreped, és valami kibújik belőle. (-8 életerő.) Egy apró szörnynek adtál életet! Mire magadhoz térsz, az újszülött már messze jár. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd táborozásra alkalmas helyet keresel. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj.
Ebben a körben 5 pontod maradt, ebből a következő körre 5 pontot vihetsz át. Kapsz még 159 pontot. A következő körben tehát 164 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BEHOLDER CSAPDA (2107. TÁRGY)
Vajon mit tudhat ez a miniatűr beholdert ábrázoló kis szobor? Ahogy megvizsgálod a mágiáját, rájössz, hogy ez egy riasztó berendezés. Egy apró mentális pendítéssel figyelmeztet mindenkire, aki a táborod közelébe jön. Elbújni előle lehetetlenség, még egy láthatatlan mestertolvajnak is kihívást okoz. A "hagyományos" csapdákhoz hasonlóan a H 2107 paranccsal állíthatod fel a fordulód végén. A felállítása fejleszti a csapdakészítés szakértelmedet.

ORGYILKOS TŐR (225. TÁRGY)
A tyrgek által használt tőr valamilyen általad ismeretlen állat csontjából készült. Bár nagyon vékony, különösen ellenállónak és hegyesnek látszik. Ez a balkezes fegyverként is használható szúrófegyver 2d4+4 sebzésű, annak ellenére, hogy a tyrg méreg már rég lekopott róla.

UZBÁNY CSŐR (169. TÁRGY)
Egy uzbány legyilkolása után kézenfekvő, hogy közelebbről is megvizsgálja az ember, miért is öli halomra oly könnyedén a különösen erős ugh mérget használó lényeket is. No igen, a csőr az oka! A kemény szarucsőr teljesen ellenálló minden méreggel szemben, az uzbány könnyedén át tud fúrni vele a méregtől átitatott szerveken keresztül a belső, ehető részekig. Kézenfekvő az ötlet - ha legközelebb valami erősebb mérgű lénnyel találkozol, meg kéne próbálni a farkáról/csáprágójáról/stb. lecsöpögő folyadékot felfogni bele. Ránézésre úgy tizenkét csepp ugh mérget lehet felfogni egy csőrben.

SULLÁR HÓLYAG (168. TÁRGY)
Ha találsz egy döglött sullárt (esetleg te ölted meg?) akkor undorodat leküzdve felboncolhatod. A dögletes bűzt árasztó belső szervek között meg fogod találni a sullár hólyagját, amelyet biztonságosan összecsíptetve akár teljesen légmentes (és némi mosás után aránylag steril) tartónak használhatsz. De vajon mit érdemes benne tartani? Vizet nem - arra ott van a vizestömlő. Mérget sem - arra is vannak különböző tartók. No sebaj, ha majd találsz valami illékony folyadékot, akkor azt ebben fogod tartani. (max. 20 cseppet.)

MÍNOSZ-KÚP (178. TEREPTÁRGY)
A mínosz-kúpokat évszázadokkal ezelőtt építették. Ezek kb. két méter magas, kőből épült félgömb alakú építmények. Némi keresgéléssel meg lehet találni a bejáratukat. Ahhoz, hogy ezt a poros, kőszobrokkal és egyéb misztikus kőtárgyakkal teli építményt átkutasd, a KUT parancsot kell kiadnod legalább 20 TVP-ért azon a mezőn, ahol a mínosz-kúp van. Ilyenkor automatikusan bemész és körülnézel. [Ha azt akarod, hogy a továbbiakban automatikusan kutass a mínosz-kúpokban és az egyéb, misztikus helyeken, akkor a feltételes kutatás (FKU) parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy maximum hány TVP-t engedsz meg a számítógépnek ilyesmire költeni. Pl. FKU 40 hatására egy fordulóban maximum két mínosz-kúpot fogsz automatikusan átkutatni. Vigyázat, az FKU mindig kisül a mínosz-kúpra lépéskor, ha a titkosírást még nem fejtetted meg.] Azért érdemes keresgélni, mert a mínosz-kúpok alatt általában egy félelmetes szörnyekkel és kincsekkel teli labirintus húzódik meg. Az ide való bejutás azonban csak egy módon lehetséges: ha megfejted a varázsszót, amely a labirintus kapuját nyitja. A varázsszót általában egy, a belső falra írt titkosírás megfejtésével tudhatod meg. A titkosírásról, arról, hogy hogyan kell megfejteni, hogyan, milyen paranccsal kell a varázsszót kimondani, a mínosz-kúp átkutatása után kapsz részletes információt. Annyit azonban már most tudhatsz, hogy a varázsszó kimondása után térképet kapsz a kúp alatt meghúzódó labirintusról, amelybe ezután bármikor beléphetsz a BE <labirintus szám> paranccsal. A mínosz-kúpokat kifejezetten kalandozók gyakorlatoztatására építtette néhány főmágus, elit osztagok kiképzésére. Nagyon veszélyesek a tapasztalatlan kalandozó számára. A titkosírások szövegei és a jelszók a megfejtő aurájától, szintjétől, és még ezernyi más dologtól függően is változnak, ezért egy megfejtővel még nem juthat be egy másik is. Ha valaki a társa nyomában próbál besurranni, egy halálvarázslat elpusztítja az illetéktelent.

KARAKTERLAP

Ariynn Meryn, egy hosszú aranyhajú, kék szemű elf férfi vagy. Sheran követője vagy. Ez a 19. fordulód.

Erő: 16 Szint: 8 Merészség: 4/5 Magasság: 161 cm
IQ: 14 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 54 kg
Ügyesség: 17 Védekezés: 7 Menekülés: 30 % Életkor: 140/140 év
Egészség: 14 (16) Életpont: 113/37 Jellem: semleges (+1) Tul. pont: 0
Szerencse: 13 Varázspont: 25/25 Pénz: 9 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 95 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 216 TP-t kaptál. Jelenleg 4 881 TP-d van. A következő szinthez még 2 119 TP szükséges. Trófeáid: púpos burástya, alpesi tehén.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 8 vágófegyverek: 1
ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 6 dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); tüske (#22) (3 -);
46,103 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 46

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1281 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 4 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 4 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. teológia: 1 8. vadászat: 3 9. bányászat: 3 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 30% életerő alatt 20 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
félelem-járó (#56), vízionár (#66)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy egyszerű, a természet istenéhez illő áldozat: hozz egy tucat gyöngymangót.
2.) Kérlek végezz egy gyilkos sallankkal. A természet megcsúfolója e lény!
3.) Fogj el élve egy pókvadászt, és áldozd fel oltáromnál!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. tanya (507): kész. városháza (Gatin) (540): többek közt 122. tárgyat kell leadnod. fejvadászház (757): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 3, 4.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 mászókarom (#78) 1 * rézsisak (#72) 1 * szöges páncél (#65)
Fegyverek és lövedékek
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 csontkés (#11) 1 csontszablya (#64)
1 * csontszurony (#12) 1 fúvócső (#20) 1 kőkalapács (#13)
1 kőkés (#6) 1 mandibulakasza (#127) 5 mérgezett tüske (#23)
3 * nyílvessző (#108) 2 nyu-shuriken (#157) 1 * orgyilkos tőr (#225)
1 * rövid íj (#107) 11 tüske (#22)
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * virág szimbólum (#143)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 Beholder csapda (#2107) 5 + deus ex machina (#1)
2 fáklya (#36) 19 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
1 kötél (#92) 3 leviatán hólyag (#2182)
Löttyök és porok, tartóstul
2 kavadu iszák (#25) [bennük 5 csepp gyenge méreg (#26), fér még: 15]
1 sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
1 uzbány csőr (#169) [üres, kapacitás: 12]
1 vizestömlő (#3) [benne 13 korty víz (#27), fér még: 7]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16) 1 evaporőr háj (#105)
3 gyöngymangó (#135) 1 lajhár csont (#236) 2 lapkorong (#80)
1 magszim bél (#103) 3 óndarab (#85) 3 rézdarab (#70)
5 sallank karom (#128) 8 smirglilevél (#29) 6 sünmedve tüske (#14)
1 tükör (#43) 4 varányszem (#30)

Összsúly: 33.85 kg Megterheltség: 47%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 120% alatt van.
Még 123 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
26 arany (#50) 1 bot (#4) 6 drótszőr (#37)
2 kaja (#2) 2 kavadu lebeny (#24) 1 óndarab (#85)
2 rézdarab (#70) 5 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bronzhegyű lándzsa (#87) 1 evaporőr háj (#105) 1 orgyilkos tőr (#225)
1 sullár hólyag (#168) 4 tüske (#22) 1 uzbány csőr (#169)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

43 44 45 46 47
20
21
22
23
24
25
26
27
(44,21) városháza (Gatin) (#540), vegyesbolt (#541), fegyverbolt (#542), fogadó # (#609)
(44,22) útonálló (#130), fejvadászház (#757)
(44,23) oltár, Chara-din monolitja (#534), evaporőr (#69)
(44,24) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), bíborgörények (#84)
(45,25) mínosz-kúp (#178), mutáns pók (#117)
(45,26) mélységi grittang (#103), 14. jellempróba, olvasztókemence (#86), érclelőhely
(46,26) phua-kúp (#372), 24. jellempróba, vízionár (#66)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2023.12.21 13:29 Változások a számládon! Zseton levonás: 15 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (Beholder csapda)
˙

Üzenet küldése a karakternek