18. forduló, 20. forduló, Elfroppantó Lice összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. máj. 11. 22h:50'
EZ A 69. JÁTÉKHETED, 19. FORDULÓD
70. játékheted kezdete: máj. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
Számládra a legutóbbi forduló óta 500 zseton érkezett. Köszönjük.
KALANDOZÓ: #2981
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

ELFROPPANTÓ LICE KALANDJAI


7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [50,-26] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+18 életerő.)

go 28 gonoszkodsz: 28
Remek ötlet jut eszedbe: a saját vérével festesz rá indiáncsíkokat, és arra biztatod, hogy egy bátor harcos nyugodtan hazamehet, nem kell félnie. Lehetséges, hogy a manók az ütőér elvágása után meghalnak? (+2 gonoszság.) Jellemed hamarosan gonoszra fog változni. [10 pontot használtál fel, van még 178.]

m 2 mozogsz keletre
[51,-26] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyőződhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Üdv barátaim, Fealefel Throm, McSivaat... Tharr kegyelméből Dred Hornwill. " Látsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Utad során felfedezel egy vaskohót. (ld. enc.) Nocsak, egy quwarg! Gyorsan eltaposod a kártevőt. 1 tapasztalati pontot kaptál. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy kőevő. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 dárda. Lövedéked átfúrja a kőevő testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kőevő testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a kőevő bal karját. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A kőevő egy lendületes ütése a bal karodba csapódik. (1 támadástól 16 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. (ld. enc.) 105 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 dobófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 36, sebződés: 16, gyógyulás: 0, összesen: -16 ÉP}

[12 pontot használtál fel, van még 166.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Se kincs, se kriptabejárat. [8 pontot használtál fel, van még 158.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[50,-27] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mákrózsa bokrot. Ritka errefelé a fekete manógyerek, de te mégis találtál egyet. Találkozott egy tintacsigával és az leköpte. Feketén nem mer hazamenni, mert fél, hogy otthon el fogják verni. Ha van nálad púderkő, azzal újra kifehérítheted a bőrét, megmentve a veréstől. Ehhez 8 TVP-t kell elköltened (28. jellempróba). Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Egy sünmedve nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 dárda. Több lövedéked átfúrja a sünmedve testét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal iszonyatosan megcsapod a sünmedve jobb oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a sünmedve, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A sünmedve összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Oppsz, itt járt már valaki! Nem valami friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [12 pontot használtál fel, van még 146.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Magad elé képzelsz egy négyzetrácsot, és köröket, kereszteket kezdesz belerajzolni. A fejben amőbázás egy kemény dolog, de jó módja az IQ-d fejlesztésének. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy vízionár lehet. (ld. enc.) Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Dárdát küldesz ellenfeled felé. Elrepül 2 dárda. Pár lövedéked átjárja a vízionár puha bőrét. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) Borzalmas méretű, vörös bőrű lebegő gomba nő ki előtted a földből. Mérgező spórákból álló, sárga gáz indul feléd. Menekülni szeretnél, de lábad a földbe gyökerezett! Tudomást sem véve a halálos veszélyről, szülőhelyedre, valamilyen jó emlékre koncentrálsz. Ahogy tudatod tovaszáll a békés gondolatok világa felé, úgy foszlik semmivé a szörnyű illúzió. Leküzdötted a tudatodat ért támadást! Most már talán a fegyvereké a szó. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a vízionár testét. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a vízionár testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A vízionár mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 vízionár szemet. (ld. enc.) 60 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 32, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 136.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[50,-28] A bozótos vidéket zöld síkság váltja fel. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Észreveszel egy tűzbokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy woor-antilop nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Elszántan a másikra rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a woor-antilop fejét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a woor-antilop testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Húsodat át- meg átjárja a woor-antilop szarva. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 antilopbőrt. 36 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}


(Továbbmész...) [50,-29] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Ráérősen sétálsz, amikor egy aprócska alakot pillantasz meg, aki - kezében egy darab sült hússal - egy hatalmas troll elől menekül lélekszakadva. Ha segíteni akarsz az árnymanó kölykön, 5 TVP-re és 2 kajára van szükséged (41. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Hmm, csak egy sünmedve. Ettől nincs semmi félnivalód. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Dárdát hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 2 dárda. Több lövedéked átfúrja a sünmedve bal karját. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sünmedve jobb vállát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a sünmedve fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A sünmedve mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 dárdát találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 21, sebződés: 13, gyógyulás: 0, összesen: -13 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Egy jó masszírozás mindig felfrissít. Egyedül ugyan egy kicsit nehezen megy, de mielőtt teljesen összegabalyodnál, máris sokkal jobban érzed magad. (+15 életerő.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek nyugatra. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [50,-30] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messziről kiszúrod. Egy bolhakutya közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a bolhakutya testét. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a bolhakutya testét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A bolhakutya belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A bolhakutya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 bordacsontot. 12 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Oldalt pillantva, meglátsz egy malmot. (ld. enc.) Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. [76 pontot használtál fel, van még 60.]

be 1204 bemész az 1204. épületbe
Peckes léptekkel sietsz be a malomba. A hatalmas bádogkádban épp csontot őrölnek a szélkerék által meghajtott acélfogak. Biztos a közeli városka megbízásából, ahol valamilyen extra dologra használják fel a végterméket. A hely gazdája, a molnár, pár szökkenő lépés kíséretében melletted terem. Megérzi rajtad, hogy szándékaid nem tisztességesek, jellemed sötét, mint az éjszaka. Milyen igaza van! Elő sem kell állnod a követelésekkel, a molnár már pakolja is eléd a javait.
- Vigye amim van, uram. Csak engem ne bántson - mondja, és csak pakol és pakol. Aztán hirtelen abbahagyja. - Ennyim van, benne van mindenem!
Kevésnek találod. De csak nem állsz le egy molnárral vitatkozni. Egyszerűen leütöd a fickót, mire ő elterül, mint egy liszteszsák. Nem is mozdul többé. Téged ne akarjon átrázni. Azért a cuccost nem hagyod itt, még felpakolod, mielőtt távozol: 10 kötelet (ld. enc.), 1 bőrkantárt (ld. enc.), 2 kaját, 1 gyöngymangót, 1 rézgolyót (ld. enc.). (+1 gonoszság.) Jellemed megváltozott: mostantól gonosz vagy. Csak nehogy megbánd. Ráébredsz, hogy milyen szörnyű hátrányokkal jár, ha továbbra is a sötét utat járod. (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 55.]

m 8 mozogsz északra
[50,-31] Bozóttal teli terepre értél. Rövid megszakítás a sík vidék egyhangúságában. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy phua-kúpot. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. A sűrű bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy sullár. (ld. enc.) Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Teli erőből dárdát dobsz az ellenfeledre. Elrepül 2 dárda. Becsapódva, megdöfi a sullár hatalmas testét. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval többször eltalálod a sullár nyakát. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal meghorzsolod a sullár jobb oldalát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a sullár nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a sullár jobb hátsó lábát. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Vad döféseivel a sullár nyilvánvalóan a földre akar dönteni. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A sullár szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Elmegy a kedved a harctól. Beintesz neki, majd olajra lépsz. Ellenfeled egy darabig üldöz, de aztán ráun a dologra. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
{Csatastatisztika; sebzés: 38, sebződés: 58, gyógyulás: 0, összesen: -58 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+21 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [52 pontot használtál fel, van még 3.]

kut 5 kutatsz 3 pontért
[3 pontot használtál fel, van még 0.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

m 8 1 mozogsz északra, északkeletre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 0.]
Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. A nap kalandjaitól megfáradtan, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 161 pontot. A következő körben tehát 161 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


VASKOHÓ (155. ÉPÍTMÉNY)
Egy vaskohó megépítése nem kis feladat - nem árt, ha ketten vagy hárman összefognak, hogy gyorsabban menjen a munka. Ha azonban elkészültök, képesek lesztek a vasércet megolvasztva tiszta vashoz jutni, és így vastárgyakat kovácsolni! A vastárgyak elkészítéséhez pirkit szükséges, mert fa égetésével nem tudsz olyan hőmérsékletet elérni, amelyen megolvad a vas. Ezenkívül szükség van általában kőkalapácsra, és magas bányászat szakértelemre, a fegyverek és páncélok finom megmunkálásához. A vaskohó építése az ÉP 155 <TVP> paranccsal történik. A teljes felépítéshez 110 TVP szükséges, és csak dombon vagy alacsonyhegységen hajtható végre, mivel itt van elegendő alapanyag az építéshez.

KŐEVŐ (62. SZÖRNY)
Bármely nagyobb kő, amelynek aránylag szabályos gömb alakja van, és a dombok között bukkansz rá, van esélye, hogy egy kőevőt álcáz. A kőevőket a legtöbb bölcs a fejlődés zsákutcájának tartja. Ennek ellenére ezek a szörnyek nem úgy viselkednek, mintha a közeljövőben ki akarnának pusztulni. Ezek a majdnem egy méter átmérőjű, igen vastag bőrű lények a dombok között görögve (ugyanis nincs lábuk) kutatnak emészthető kőzetek iránt. Igen, köveket esznek! Mielőtt még felsóhajtanál, hogy végre, egy szörny, amely nem a Te húsodra pályázik, ki kell, hogy ábrándítsalak: A kőevőket ugyanis NAGYON irritálják a kétlábon járó lények. Olyannyira, hogy néha meg is támadják őket az oldalukból kinövő, vaskos, bunkószerű nyúlványokkal. Mivel a kőevő bőre nagyon kemény, egy kőkalapács szükséges ahhoz, hogy megtudd, mi van a gyomrában.

FEKETE GYÖNGY (99. TÁRGY)
Ha egy kőevőt sikerül szétverni egy kőkalapáccsal, érdekes meglepetés ér: a gyomrában egy majdnem egy centis fekete gyöngy van! Ez a fura, "szárazföldi gyöngykagyló" ezt a gyönyörű ékszert termelte. Pedig az ember csak némi kőport várna...

VÍZIONÁR (66. SZÖRNY)
Ha a bozótos mélyéről hatalmas halszemek guvadnak rád, takard el a szemed! Aki ugyanis sokáig farkasszemet néz egy vízionárral, illúzióképeket lát, fantom-harcba kezd, akár az életét is veszélybe sodorva, nem törődve az áldozatát leső szörnnyel. Ha az illúziók hatottak, már nem tudod merre vagy, honnét érnek a támadások, és a vízionár menthetetlenül elpusztít. Ha leküzdöd az illúziókat, már aránylag könnyen legyőzheted a puha testű, fizikailag gyenge szörnyeteget.

VÍZIONÁR SZEM (102. TÁRGY)
Az illúziókeltő vízionár szemei nagy kincset jelentenek a mágusok számára. Ahhoz ugyanis, hogy valaki egy varázslatot megcsináljon, általában nem árt, ha a varázslathoz hasonló dolgot művelni képes szörny egy darabjával is rendelkezik.

MALOM (1204. ÉPÍTMÉNY)
Először, amikor megpillantottad a malmot, nehéz volt feldolgozni ennek a toronymagas, ismeretlen funkciójú épületnek a látványát. A zömök, hengerforma alap oldalán két egymáson keresztbe fektetett faszerkezet áll, melyen valamilyen szürke színű vászon feszül. Ebbe kap bele a szél, hogy megforgassa az irdatlan nagy alkotmányt a hozzá képest picinek tűnő építmény oldalán. Szóval ez a malom kívülről, s bizony sejthető, hogy belül valamilyen módon felhasználják valamire a szélkerékkel nyert energiát. Fogalmad sincs, mi célból. De igazából nem is várható el egy kalandozótól, hogy tudja.
Ha akarsz, beléphetsz a malomba, 5 TVP árán.

MANILLA-FA (91. NÖVÉNY)
A sűrű erdőkben gyakran találkozhatsz olyan részekkel, ahol a továbbjutást manilla-fák lelógó indái teszik még nehezebbé. Ezek az indák nagyon erősek, szívósak és rugalmasak, és emellett könnyűek! Igen, kitaláltad: vágni akarsz egyet kötélnek. Ehhez nem kell más a manilla-fán kívül, csak egy kőkés, no meg a KT 92 parancs, 6 pontért. Mire jó a kötél? Igen, nagyon sok dologra jó. Ha egy adott helyzetben kötelet használhatsz, erről mindig tájékoztatni fog az ENCYCLOPEDIA FANTASIA.

BŐRKANTÁR (1125. TÁRGY)
Elégedetlen vagy a hátasoddal, mert nem mindig azt teszi, amit szeretnél? Mondjuk, pont a legkritikusabb helyzetben makacsolja meg magát, és ez sokszor akár végzetes is lehet, például amikor nyakig vagy egy viharóriás lemészárolásában... Van a problémádra megoldás, nem kell rögtön a szörnypiacra sietni, hogy ott potom pénzért megválj a hálátlan dögtől, és aztán hátas nélkül ródd tovább az utadat. Itt az ideje, hogy bőrkantárt készíts. A szíjhoz egy mammutbőrre lesz szükséged, a végére pedig egy hókutya nyakörvre, na meg 27 TVP-nyi időre az elkészítéséhez. Ha ilyen van a birtokodban, hátasod +2 védettséget fog adni (ehhez nem kell KFelni).

RÉZGOLYÓ (343. TÁRGY)
Hogy ez eddig nem jutott eszedbe! A bányászati melléktermékként felhalmozódott rézből kiváló parittyalövedék készíthető. Ehhez a KT 343 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, egy olvasztókemence mellett, kezedben egy kőkalapáccsal (és persze ne feledkezz meg az egy rézdarabról!). A rézgolyó sebzése 2d6.

A SÖTÉT ÚT
Ah, ezek szerint a sötét utat választottad! Ez a gyorsabb és könnyebb út - a leggyorsabban így juthatsz hatalomhoz. De egyben így szerezheted a legtöbb ellenséget is... A sötét oldal az intrikák, a konspiráció oldala - nem bízhatsz senkiben, mindig figyelned kell a hátadat - így sok igazi szövetségesben sem reménykedhetsz. Persze, a dolognak vannak komoly előnyei. A jellemed után zárójelben láthatod számmal jelezve, hogy mennyire vagy gonosz. Hierarchia van természetesen a sötét oldalon is, amely további előnyöket jelképez azok számára, akik ezen a számmal jelölt ranglétrán magasabbra másznak. Most egy új lehetőséget kapsz: képes vagy ezentúl a céltalan rombolásra és vandalizmusra. Növényeket téphetsz ki a földből, fákat vághatsz ki, építményeket dönthetsz össze. Ehhez a RM (rombol) parancsot kell használnod. Három paramétere van: elsőként azt kell megadnod, hogy a romboláshoz milyen fegyvert használsz, másodikként azt, hogy melyik építményt/növényt akarod pusztítani. Az, hogy mindez hány TVP-be kerül, függ attól, hogy milyen sebzésű fegyverrel csinálod, milyen szakértelmed van ahhoz a fegyverhez, és mi az, amit pusztítasz. Növényeket csak vágó, építményeket/tereptárgyakat (olvasztókemence, oltár, púderkő) csak ütőfegyverrel pusztíthatsz. Harmadik paraméterként (növényeknél és tereptárgyaknál nem kötelező) megadhatod, hogy maximum hány TVP-t szánsz a dologra. Ha ennél többe kerülne, a parancs nem hajtódik végre, nem vesztettél TVP-t. Építmények esetén A TVP megadása kötelező, és a parancs mindenképpen végrehajtódik: ilyenkor ez ugyanis az okozott kár mértékét határozza meg - ha nem is pusztítod el azonnal, mindenképpen kárt okozol az építményben. Nagyobb épületeket (ahol lakik valaki) nem tudsz ezzel a paranccsal lerombolni. Ha nem tudod a pusztítandó növény sorszámát, írj 999-et. Példa: RM 6 31 szétvágod kőkéssel a smirglibokrot. RM 13 118 20 kőkalapáccsal szétvered a púdersziklát (ha a dolog nem kerül többe 20 pontnál).

SULLÁR (101. SZÖRNY)
Ez a bozótosban élő elefánttestű, kígyópikkelyes, bikafejű szörny tipikusan abba a kategóriába tartozik, amely elől jobb elbújni, mint leöletni magadat vele. Rengeteg sebzést képes túlélni, és még többet kiosztani. Brutális emésztőrendszere mindent képes feldolgozni - nemcsak téged, hanem a páncélodat is. Ha szembe akarsz szállni vele, talán legérdemesebb egy hosszú szúrófegyvert alkalmazni, amivel a rohamozó sullárt agyondöföd.

KARAKTERLAP

Elfroppantó Lice, egy copfos ősz hajú, félszemű, hosszú szakállas troll férfi vagy. Bőröd sárga. Ez a 19. fordulód.

Erő: 18 Szint: 7 Merészség: 6/6 Magasság: 257 cm
IQ: 7 Támadás: 6 Agresszió: 3 Testsúly: 496 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 3 Menekülés: 30 % Életkor: 16/16 év
Egészség: 14 Életpont: 111/38 Jellem: gonosz (1) Tul. pont: 0
Szerencse: 14 Varázspont: 0/0 Pénz: 12 arany Kép. pont: 6
Eddig összesen 103 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 318 TP-t kaptál. Jelenleg 3 685 TP-d van. A következő szinthez még 315 TP szükséges. Trófeáid: púpos burástya, kaffogó hebrencs. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 10 dobófegyverek: 4 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -2.); dárda (#10) (3 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
50,77 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 51

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 62 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 10 3. csapdaészlelés: 1
4. gyógyítás: 8 (+1) 5. titkosírás: 1 6. felderítés: 1
7. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Papi varázslataid
isteni küldetés (#170, 40 VP, 5 TVP)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. kobudera lak (533): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 17, 18.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * bőrsisak (#57) 2 kis bőrpajzs (#45)
Fegyverek és lövedékek
1 bot (#4) 1 bunkó (#5) 1 bunkósbot (#9)
1 csontkés (#11) 1 csontszablya (#64) 1 * kőkalapács (#13)
2 kőkés (#6) 1 rézgolyó (#343) 1 * szöges bunkó (#8)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 bőrkantár (#1125) 5 + deus ex machina (#1)
1 fáklya (#36) 5 kaja (#2) 1 kis vaskulcs (#40)
10 kötél (#92)
Löttyök és porok, tartóstul
2 vizestömlő (#3) [üres, kapacitás: 40]
1 zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
3 antilopbőr (#48) 2 bakkura bőr (#95) 1 bordacsont (#16)
17 drótszőr (#37) 1 evaporőr háj (#105) 1 fekete gyöngy (#99)
3 grákóbőr (#41) 3 gyöngymangó (#135) 1 hebrencs állkapocs (#130)
3 királygyík bőr (#44) 4 mandibulapenge (#125) 2 ormánygőte csont (#21)
1 pular kristály (#239) 1 rókafarok (#124) 5 sallank karom (#128)
6 smirglilevél (#29) 21 sünmedve tüske (#14) 1 tükör (#43)
1 vadász tatu bőr (#15) 6 varányszem (#30) 2 vízionár szem (#102)

Összsúly: 62.60 kg Megterheltség: 136%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 108 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
4 dárda (#10)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 antilopbőr (#48) 1 bordacsont (#16) 1 bőrkantár (#1125)
1 fekete gyöngy (#99) 1 gyöngymangó (#135) 10 kötél (#92)
1 rézgolyó (#343) 12 sünmedve tüske (#14) 2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

49 50 51 52
-32
-31
-30
-29
-28
-27
-26
-25
(50,-31) phua-kúp (#372), 35. jellempróba, oltár, sullár (#101)
(50,-30) bolhakutya (#17), oltár, malom (#1204), 44. jellempróba
(50,-29) 41. jellempróba, sünmedve (#33)
(50,-28) Raia rúnaköve, tűzbokor (#35, belőle készíthető: #36), woor-antilop (#31)
(50,-27) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), 28. jellempróba, oltár, sünmedvék (#33), vízionár (#66)
(51,-26) olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), kőevő (#62)

Üzenet küldése a karakternek