182. forduló, 184. forduló, Hay'lun összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2009. febr. 3. 15h:03'
EZ A 712. JÁTÉKHETED, 183. FORDULÓD
713. játékheted kezdete: febr. 10.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5525
SZÁMLA : XXXX

HAY'LUN KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [93,58] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+10 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+19 varázspont.)

* 1. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Megidézted a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhető. (+2 szerencse következő táborozásod végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 315.]

* 2. KP: elmormolod az 1. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Egy végső mozdulattal előhívod a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 310.]

gy 40 gyógyítás 40 pontért
Hirtelen elkezdesz körbeforogni. Pár perc múlva, amikor már kellőképpen elszédültél ahhoz, hogy elhidd magadról, hogy képes vagy átstrukturálni sejtállományodat, hozzálátsz a művelethez. Amikor magadhoz térsz, csodálkozva veszed észre, hogy sebeid nagy része begyógyult. (+77 életerő.) [40 pontot használtál fel, van még 270.]

vtn 49 varázslat tanulás: a 49. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 270.]

vtn 35 varázslat tanulás: a 35. varázslatot
Sajnos itt nincs fekete mágustorony. [0 pontot használtál fel, van még 270.]

f 17 kísérletezel a 17. tárggyal
Farigcsálsz, illesztgetsz, kísérletezel, hátha lesz valami használható eredmény. Vadul gondolkozol... Érdemes volt kísérletezni! Rájöttél, hogy hogyan készíthetsz nehezéket. (ld. enc.) 36 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 260.]

m 5 5 4 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délre
[92,59] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívői építették. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját.
(Vándorcirkusz:) Törpék, óriások, zsonglőrök, erőművészek és bohócok. Először nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépő gyanánt. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltűnik a tömegben.
Megállsz egy sátor előtt, ahol egy óriás biztat érdeklődő kalandozókat a céllövöldébe lépésre. Jelentkezel, hogy te megvívnál az odabent lapuló szörnnyel, a ceremóniamester pedig kapva az alkalmon, és a sátorba tessékel. Egy halálhozó lesz az ellenfeled.

Nem árt az elővigyázatosság! Egy tüskepajzs varázslattal készülsz a csatára. Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a rövid íjjal. Elrepül 3 nyílvessző. Pár lövedéked átjárja a halálhozó testét. (3 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (8 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a halálhozó testét. (4 támadással 77 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+10 életerő). Méregfoggal többször eltalálod a halálhozó bal vállát. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az ocsmány teremtmény huhog! 11 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 21 életpontot vesztettél. Vashegyű lándzsával megdöföd a halálhozó fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Méregfoggal kicsit megsebzed a halálhozó bal lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Reménykedsz, hogy a csípéssel nem került méreg a szervezetedbe. Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a jobb lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 13 életpontot vesztettél. Apró csípést ejt rajtad a halálhozó csőrével. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 20 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a halálhozó száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1126 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 130, sebződés: 116, gyógyulás: 17, összesen: -99 ÉP}

Az ajtó előtt még mindig ott álldogál az óriás.
- Legyőztem - mondod neki lihegve, majd a tenyered az orra alá tartod, remélve, hogy a kívánt jutalmat megkaphatod tőle. Ő megrázza a fejét.
- Hát nem elég neked az élvezet, ami az iménti testmozgásodat kísérte? - kérdezi, majd morcos arckifejezésedre pillantva, folytatja: - A kincset nem tőlem kapod! Minden legyőzött bestia egy különös ékszert tartogat számodra, csak az a kérdés, megtalálod-e nála.
- Ahamm - dörmögöd, majd hátat fordítasz, és továbbindulsz.
Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy vízionár. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Megnyílik a föld, és a pokol ura mászik elő, hatalmas, zöldesen csillógó karmokkal kapaszkodva! A feneketlen torkú lény kitátja pofáját, hogy egészben nyeljen el. Átlátva az illúzión, koncentrálni kezdesz, meggyőzni az agyadat arról, hogy a szemeddel lásson, és ne a nyúlványként a tudatodba tapadó varázslattal. Igen, úgy tűnik sikerült! Az illúzió semmivé foszlik. Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Meglengetve a göcsörtös bunkót a másikra rohansz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a vízionár testét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Méregfoggal teljesen átszúrod a vízionár vizenyős szemét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A vízionár mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. A vízionár most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 vízionár szemet. 63 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 46, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes troll nyomokat, amelyek délre vezetnek. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 12 tüskét.

(Továbbmész...) [91,60] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Dornodon hívői építették. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy garokk került az utadba. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Megmarkolva a göcsörtös bunkót ellenfeledre ugrasz. Göcsörtös bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a garokk nyakát. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Méregfoggal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a garokk varacskos hátát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Beléd öklel a garokk! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 2 kaját. 166 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [91,61] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel.

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy rát-fát. Találsz egy oltárt. Leah hívei emelték. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy Tharr oltárt. Délkeletre nézve látsz egy lápi hajlékot. Délre egy Leah oltár van. Délnyugatra egy Tharr oltár van. Északnyugatra egy Dornodon templom van. Elteszed a látcsövet. [49 pontot használtál fel, van még 211.]

m 3 mozogsz délkeletre
[92,62] A talaj süppedős, nedves: mocsaras terepen vagy. Ez a Süllyesztő mocsár. Kicsi, de halálos. Látsz egy lápi hajlékot. (ld. enc.) Megtudod, hogyan szerezhetsz nyomkereső talizmánt. (ld. enc.) A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy rúnakövet. Délre nézve látsz egy rúnakövet. Délnyugatra egy Leah oltár van. Nyugatra egy Leah oltár van. Elteszed a látcsövet.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Alaposan megsorozod a szintszívó testét. (3 támadással 3 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a szintszívó zsezsgő plazmáját. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Méregfoggal jól megszúrod a szintszívó ködös testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) Karmait felemelve, a szintszívó meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szintszívó még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 294 tapasztalati pontot kaptál. Elegendő gyakorlatra tettél szert ahhoz, hogy lőfegyverek szakértelmedet megnövelhesd egy fegyvermesternél. (Ezt a karakterlapon * jelöli.)
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [9 pontot használtál fel, van még 202.]

be 670 bemész a 670. épületbe
Sajnálom, de ezen a helyszínen nincs ilyen sorszámú épület. [0 pontot használtál fel, van még 202.]

m 2 4 1 mozogsz keletre, délre, északkeletre
[93,62] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban.
(Feltételes támadás:) Egy szintszívó! Ezt kerested. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a szintszívó ködös testét. (3 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a göcsörtös bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Göcsörtös bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a szintszívó bal oldalát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Méregfoggal több döféssel felnyársalod a szintszívó testét. (2 támadással 8 életpontot sebezve.) A szintszívó karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szintszívó szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 294 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 22, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy rúnakövet. Elteszed a látcsövet.

(Továbbmész...) [93,63] Véget nem akar érni a dögletes bűzű mocsár. Látsz egy nekrofunt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mocsári penkét. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert délnyugatra fordítod, megpillantasz egy Leah oltárt. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Északnyugatra egy lápi hajlék van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyanús csobbanást hallasz a latyakból. Egy nádcsomó mögött próbálsz elrejtőzni. Sikerült elbújnod. Óvatosan utánapillantasz, hogy megállapítsd mi is volt az. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy mocsárivérc volt. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.


Találkozol egy barna, rövid hajú, barna szemű mutáns férfival. A bőre világosabb az átlagosnál. Elenios tanítványa. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy bíbor erőövet, egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy gromak páncélt, egy Jerome köpenyét, egy kvazár sisakot, egy lánckesztyűt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt és egy szem szimbólumot visel. Felszerelését egy rőtmanó berzerker trófea, egy törpemammut trófea és egy karmos tankány trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Hátasállata egy spagulár! Érzékeled auráját: vakító fehér! Ah, a fenébe vele! Barátságtalanul végigmér Téged, majd valami köszönésfélét vakkant feléd. Odébbállsz.

(Továbbmész...) [94,62] Tovább gyalogolsz a lápvidéken.

Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy gyíkfű csomót. Érett termése van. Begyűjtesz 1 gyíkfüvet. Utad során felfedezel egy mocsári penkét. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy phua-kúpot. Nyugatra nézve látsz egy rúnakövet. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 175.]

m 2 mozogsz keletre
[95,62] Tovább lépkedsz a zsombékok, nádcsomók között a mocsárban. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Egy tesh alligátor közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a tesh alligátor hüllőtestét. (4 támadással 69 életpontot sebezve.) Méregfoggal eltalálod a tesh alligátor testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A tesh alligátor fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A tesh alligátor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 1 alligátorbőrt. (ld. enc.) 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 84, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy phua-kúpot. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy mély kutat. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy Sheran oltár van. Elrakod a távcsövet. [9 pontot használtál fel, van még 166.]

gy 30 gyógyítás 30 pontért
Találsz néhány meztelen csigát a legritkább fajtából. Azonnal felismered a lehetőséget. Összegyűjtesz egy párat, majd összekevered némi száraz páfránylevéllel. Az így nyert kenőcsöt magadra kened, és várod a pozitív hatást. (+60 életerő.) [30 pontot használtál fel, van még 136.]

tim 135 titkosírás megfejtése 135 pontért
Nagyon óvatosan körbejárod a phua-kúpot. Hamarosan rábukkansz a bejáratra, és mellette a találós kérdésre:
Csendben követ engem, Futva, ha én futok, Mászva, ha én mászok
Csak éjjel tűnik el, de meglásd, Visszatér a kelő nappal.
Hosszasan gondolkozol, hogy vajon mi lehet a megoldás. HURRÁ! Megvan a megoldás (de nem kötöd a saját orrodra). Hangosan kimondod a szót. Úgy látszik, a megoldás tökéletes: az ajtó feltárul. Gombócot érzel a torkodban, ahogy penetrálod az évezredes építmény légterét. Odabent világos van, ősi titok ad fényt a kúp belsejének. Hajaj, gondok vannak! Egy Moa teremtmény, egy massza rohan rád meglepetésszerűen!

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célba találj. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a massza förtelmes hasát. (3 támadással 4 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a massza förtelmes hasát. (3 támadással 22 életpontot sebezve.) Méregfoggal megdöfködöd a massza szemöldökcsontját. (2 támadással 9 életpontot sebezve.) A massza mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a massza förtelmes hasát. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Méregfoggal megérinted a massza förtelmes hasát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A massza mancsa nem tudott sebet ejteni Rajtad. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 6 tigroszlán fogat. 260 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Keresgélni kezdesz a kúp belsejében, hátha találsz valami érdekeset. ... Ez az! Megtaláltad! Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy borostyán függő, egy aranytű, egy rövid íj, egy díszes rézpajzs (ld. enc.), egy szöges páncél és egy orgyilkos tőr. Most, hogy kiszórakoztad magad, kimész. Mögötted bezárul a kúp ajtaja. [135 pontot használtál fel, van még 1.]

m 4 mozogsz délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

gyk 8 40 gyakorolsz a 8. tárggyal 1 pontért
Ütéstechnikádat fejleszted hosszas gyakorlással. Még sokat kell gyakorolnod. [1 pontot használtál fel, van még 0.]

gyk 8 40 gyakorolsz a 8. tárggyal
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani.

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
(Felhasználsz a következő forduló TVP-jéből:) Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [3 pontot használtál fel, van még -3.]

* 2. BP: alakváltás 13
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még -3.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+2 jóság.) A szervezetedet méreg pusztítja (-11 életerő.) Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.)
Ebben a körben -3 pontod maradt, ebből a következő körre -3 pontot vihetsz át. Kapsz még 324 pontot. A következő körben tehát 321 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


NEHEZÉK (258. TÁRGY)
Hopplá, micsoda felfedezés! Kitaláltál egy látszatra teljesen értelmetlen tárgyat, ami talán mégiscsak rengeteg dologra jó. Tíz szögletes követ és egy csomó földet összeragasztva a gumifa nedvével, egy nagy és marha nehéz golyót kapsz. Az első felhasználási mód igen nyilvánvaló: Átadva egy másik karakternek, megnövelheted a megterheltségét, és ezzel borsot törhetsz az orra alá. A másik, talán kevésbé nyilvánvaló előny, hogy a nehezék egy körülményesen használható, de igencsak jól sebző dobófegyver. A nehezék elkészítéséhez a KT 258 parancsot kell kiadnod, 10 TVP-ért. Ha dobófegyvernek használod, van -4 támadásod, és maximum egyet dobhatsz el. A nehezék sebzése 5D10, és használatához legalább 10-es dobófegyver szakértelem szükséges (erőkorlátot nem szabunk - ha képes vagy huzamosabb ideig magaddal cipelni a nehezéket, akkor minden bizonnyal elég erős vagy a használatához is).

LÁPI HAJLÉK (670. TEREPTÁRGY)
Egyszercsak egy apró, nádból épített, takaros kis házat pillantasz meg az egyik stabilabbnak tűnő zsombékon. Közelebb merészkedsz. A ház előtt egy töpörödött gnóm üldögél. Amikor megpillant téged, elmosolyodik.
- Á, egy kalandozó! Mi járatban erre, a mocsár szívében?
Te is illően köszöntöd, bemutatkoztok, mesélsz a külvilág híreiről. A kimondhatatlan nevű gnóm elgondolkodva bólogat, majd megkérdezi.
- Mondd csak, nem hallottál esetleg Tiumbéről? Már jó ideje, hogy eltűnt, de hiába keressük a többi mocsárlakóval együtt. Segíts nekünk megtalálni őt, és megtaláljuk a módját, hogy megjutalmazzunk téged.
Megígéred, hogy megteszel minden tőled telhetőt, aztán búcsút intesz a remetének.
[Figyelem: a küldetést bármely lápi hajlékban leadhatod (több is van), nem csak ebben.]

NYOMKERESŐ TALIZMÁN (671. TÁRGY)
A lápi hajlékban élő gnóm egy nyomkereső talizmánt ajánl neked, ha hírt hozol Tiumbéról! Tiumbe batyuján kívül a gnómnak el kell vinned 2 rókafarkat és 12 elkarog szőrt is, hogy a mágikus tárgyat elkészíthesse neked. A tárgyak átadásához a lápi hajlékon a Küldetés Teljesítése: KT 671 parancsot kell kiadnod, 5 TVP-ért.
A talizmánt nem kell KF-elned, varázsereje enélkül is működik: ha a birtokodban van, az SZK parancs sikerére 13%-kal nagyobb esélyed van, és ezzel az esély az SZK-nál leírt maximális fölé is mehet!

MOCSÁRIVÉRC (7143. SZÖRNY)
A kükloptoid mocsárlakók csoportjába tartozó teremtmény a nevéből is adódóan, a mocsarak lakója, méghozzá ragadozó. Hosszú lábaival tapicskol az iszapban és ha egyetlen szemével észrevesz egy téfea-magofluxot, vagy akár egy humanoidot (mint te) aki a közelébe téved, akkor nyolc csápja valamelyikével próbálja szájszervéhez húzni. Puha testében és kapálózó csápjaiban ütő vagy szúrófegyverrel nehezebb kárt tenni mint vágóval, ezért az javallott ellene.

TESH ALLIGÁTOR (353. SZÖRNY)
A mocsarak veszélyes ragadozói az alligátorok, szerencsére a tesh fajba tartozók az apróbbak. Persze ezek a kétméteres "apróságok" is elég nagyot tudnak harapni, különösen, ha nem vigyázol, és sikerül egynek meglepnie. A tesh alligátor ellen a szúró a legjobb, az ütő a legkevésbé hatékonyabb, és harcművészeknek különösen kellemetlen ellenfél, a bőrén meredező tüskék miatt.

ALLIGÁTORBŐR (661. TÁRGY)
Ha egy alligátort zsákmányolsz, természetes, hogy lenyúzod és félreteszed a bőrét - a kereskedők szép pénzt fizetnek érte, hiszen minden városi dáma alligátorbőrből készült táskára és cipőre áhítozik. Persze, esetleg te is készíthetsz belőle valami hasznosat.

DÍSZES RÉZPAJZS (84. TÁRGY)
Ez a nagy, nemesi címerrel díszített pajzs inkább szép, mint praktikus. Nagyon nehéz, ezért harcban kényelmetlen használni, és emellett nem ad valami jó védelmet sem: 4-gyel javítja a védettségedet.

KARAKTERLAP

Hay'lun, egy fekete, hosszú hajú, szürke szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd sötétebb az átlagosnál. Leah tanítványa vagy. Ez a 183. fordulód.

Erő: 22 Szint: 17 Merészség: 5/6 Magasság: 182 cm
IQ: 22 Támadás: 16 Agresszió: 3 Testsúly: 60 kg
Ügyesség: 22 Védekezés: 23 Menekülés: 30 % Életkor: 39/39 év
Egészség: 22 Életpont: 270/193 Jellem: gonosz (95) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 (22) Varázspont: 156/2 Pénz: 78 arany Kép. pont: 0
Eddig összesen 770 szörnyet (7 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 2800 TP-t kaptál. Jelenleg 245986 TP-d van. A következő szinthez még 14014 TP szükséges. Trófeáid: varkaudar behemót, élőholt quwarg, áeratikus hasnyák.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 23 vágófegyverek: 5
ütőfegyverek: 6 lőfegyverek: * 19

Feltételes fegyverváltás: göcsörtös bunkó (#123) << csontszablya (#64) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -7.); mérgezett tüske (#23) (8 -9.); nyílvessző (#108) (10 -);
Óvatosság (labirintusokban): 2

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 12 2. nyomkövetés: 31 3. lopás: 3
4. mászás: 6 5. csapdakészítés: 10 6. csapdaészlelés: 5
7. gyógyítás: 65 8. titkosírás: 3 9. felderítés: 10
10. szörnyidomítás: 1 11. teológia: 10 12. taumaturgia: 10
13. versengés: 3 14. szörnyismeret: 3 15. zárnyitás: 5
16. vadászat: 15 17. bányászat: 11

FELTÉTELES PARANCSOK (még 4 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 60 TVP-ért
ásol max. 60 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 20 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 20 darabot ), fáklyát (#36) (max. 2 darabot ), nyílvesszőt (#108) (max. 20 darabot, csak egyszer), obszidián karkötőt (#229) (max. 1 darabot, csak egyszer)
elfogod gátvakondot (#57) háló-csapdával (#220)
gonoszkodsz max. 60 TVP-ért
mászol max. 60 TVP-ért
cirkusz: céllövölde (1)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 5, max: 12)
kavadu (#19) (csak egyszer), szintszívó (#96), húsevő magszim (#67) (csak egyszer), élőholt quwarg (#202), nukleáris cickány (#155)
Barátságosság (aktív: 5, max: 12)
Dracchus (#3753), Igo Josycune (#2895), Leah hívők (#991), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) tüskepajzs (#30, 4 VP) lángcsóva (#31, 5 VP)
hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP) varázsvédelem (#34, 8 VP)
mágiatörés (#35, 10 VP) tompítás (#40, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP)
gigaököl (#49, 12 VP) villámcsapás (#50, 18 VP) mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP)
beszéd a holtakkal (#17, 10 VP, 5 TVP) jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)
tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) szopókőirtás (#174, 10 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
hadiszerencse II (#24)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 3, max: 10)
lángcsóva (#31), villámcsapás (#50), jégcsóva (#41)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 10)
tompítás (#40), tüskepajzs (#30), hhaar burka (#32)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 5, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> sullár (#101)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 5, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
tompítás (#40) >> gnóm (#6) hhaar burka (#32) >> karmos tankány (#137)
tüskepajzs (#30) >> udvari mágus (#142) tompítás (#40) >> bibircsók-óriás (#120)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Áldozz fel oltáromnál egy élő gátvakondot.
2.) Kevesek részesülhetnek a kegyben, hogy e feladatot megkapják: pusztíts el egy kőkorszaki szakit.
3.) Öld meg vagy kényszerítsd deus ex machinájának használatára a fény egy követőjét. [Egy másik kalandozót.] Ha ez nem menne, akkor elegendő az is, ha egy harcban legalább 90 életpontot sebzel rajta.

A Közös Tudat új képességének kifejlesztéséhez még 500 pontnyi fejlesztés szükséges A kt által fejlesztett képesség száma: 501 Ebbe eddig 15 TU-t fejlesztettél be..

Összsúly: 78.70 kg Megterheltség: 122%
GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 47 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
20 arany (#50) 2 nyílvessző (#108) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 alligátorbőr (#661) 1 aranytű (#272) 1 borostyán függő (#162)
1 díszes rézpajzs (#84) 1 gyíkfű (#201) 1 orgyilkos tőr (#225)
1 rövid íj (#107) 1 szöges páncél (#65) 2 szvó-ektoplazma (#151)
6 tigroszlán fog (#63) 4 tüske (#22) 2 vízionár szem (#102)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(91,60) Dornodon oltár, Chara-din monolitja (#534), garokkok (#73)
(91,61) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), Leah oltár
(92,59) Raia oltár, Chara-din monolitja (#534), halálhozó (#419), vízionár (#66)
(92,62) lápi hajlék (#670), szintszívó (#96)
(93,58) a 192. labirintus bejárata
(93,62) szintszívó (#96), Chara-din rúnaköve
(93,63) nekrofun (#173), mocsári penke (#148), mocsárivércok (#7143), egy mutáns férfi
(94,62) gyíkfű csomó (#200, belőle készíthető: #201), mocsári penke (#148)
(95,62) tesh alligátor (#353), phua-kúp (#372), massza (#217)

Üzenet küldése a karakternek