171. forduló, 173. forduló, Bad G. összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2006. febr. 3. 14h:44'
EZ A 192. JÁTÉKHETED, 172. FORDULÓD
193. játékheted kezdete: febr. 6.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Számládon a zsetonok száma 64 alá esett!
E-mail!
KALANDOZÓ: #4515

BAD G. KALANDJAI


4 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [127,81] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol AnCor Aryon. Egy bíbor erőövet, egy Eldaran karkötőjét, egy örökkéval. rubinját, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy varkaudar csizmát, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Felszerelését egy nukleáris cickány trófea, egy ork bérgyilász trófea és egy vérfürdető magszim trófea színesíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: kaleidoszkóp. Jobb kezében egy ryuku szablyát, bal kezében egy rövid kardot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Hátasa egy idomított goldugar. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Megszólal: " Unod a banánt? Legyél hitetlen te is!" Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átvette a felajánlott 40 spirituszt (80 arany kikiáltási áron), 10 ragasztót (50 arany kikiáltási áron), 20 ugh mérget (25 arany kikiáltási áron), 3 varányszemet (30 arany kikiáltási áron). A felajánlási költség tételenként 15 arany.
Minden varázserőd visszatért. (+119 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+24 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.)

* 1. KP: használod a 65. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Megtelsz energiával. Kiengeded magadból az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 gonoszság.) [-10 pszi pont.] [10 pontot használtál fel, van még 332.]

* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Arkánum-jeleket rajzolva a levegőbe, mormolni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Elmormoltad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 327.]

* 3. KP: használod az 1167. tárgyat
Ma egy adag főtt ételt támad kedved főzni. Profi módra készíted el. Nyami-fali, nagyon finomra sikeredett! Finom nagyon, és egy időre minden éhségedet elmulasztotta. 216 tapasztalati pontot kaptál. [3 pontot használtál fel, van még 324.]

* 4. KP: elmormolod az 1. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Létrehoztad a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 319.]

* 5. KP: használod a 71. pszi képességet
Mentális relaxációba kezdesz. Kívülről látod magadat, ahogy pszichéd körbefolyja testedet. Kisütöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 314.]

fgo felt. gonoszkodás
Minden fgo parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 314.]

fgo 45 felt. gonoszkodás 45 pontért
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes gonoszkodás:) Közlöd a fickóval: nem áll módodban segíteni neki. A kis gnóm nagyon megszeppen, és könyörögni kezd, hogy legalább vigyázz a gépezetére, amíg ő elmegy keríteni valami megfelelő alkatrészt. Bár az első pillanatban nem akarsz ráállni a dologra, de mégis megígéred neki. Amint a naiv gnóm eltávolodik, nekiállsz valami használhatót kiszerelni a masinájából. Semmi hasznos, csak egy vacak rézdarab, ami első pillantásra jónak tűnik. A többit bosszúból szétvered. Unott képpel indulsz tovább. (+2 gonoszság.) Szereztél egy rézdarabot.
[15 pontot használtál fel, van még 299.]

a 415 4295 1 átadod a 415. tárgyat a 4295. kalandozónak (1 darabot)
Az átkozott tárgyad nem akarja, hogy átadd annak a kalandozónak, mert már van őnála is egy ilyen tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 299.]

p 64 használod a 64. pszi képességet
Lazítani kezdesz, és lehunyod szemeidet. Érzed, hogy testedben szétáramlik az erő! Az erőt egyetlen csomóba sűrítve, kilövöd a pszi-ernyő pszi képességet. [-6 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 294.]

ef 2 energia fejlesztése 2
KT-dnek segédkezel egy új tudati képesség kifejlesztésében: hosszan koncentrálsz, a közös gyűjtőbe ömlesztve tudati energiáidat. [-2 TU.] A befejezéshez még 294 TU szükséges. [20 pontot használtál fel, van még 274.]

fl 3 lopsz a 3. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

fl 7 lopsz a 7. fajúaktól
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 274.]

tf 2 14 fejleszted a 2. tulajdonságodat 14 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Érezhető fejlődést tapasztalsz! (+1 IQ.) [14 pontot használtál fel, van még 260.]

tf 4 fejleszted a 4. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az egészséged. [0 pontot használtál fel, van még 260.]

id 111 75 idomítod a 111. szörnyet 75 pontért
Megkezded a ragyás burástya idomítását. A szörny bizalmatlanságát apró falatokkal, dicséretekkel igyekszel feloldani. Végre, nem hiába dolgoztál! A lény idomítása sikeresen véget ért. A szörnyed teherbírása lehetővé teszi, hogy ezentúl 10 kg-al több terhet bírj magaddal vinni. 100 tapasztalati pontot kaptál. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 szörnyidomítás). [75 pontot használtál fel, van még 185.]

v 6 9 elmormolod a 6. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad az áldomás varázslatot! A következő csatában pontosabban fogsz találni. (+4 támadás.) [-5 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 180.]

m 2 2 1 mozogsz keletre, keletre, északkeletre
[128,81] Még mindig sűrű bozótos van mindenfelé. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy grok-képződményt.
(Vándorcirkusz:) Már messziről észreveszed a felhúzott sátrak égnek meredő csúcsait, majd hamarosan a cirkuszosok kiabálását is meghallod, amint fennhangon hirdetik mennyi-mennyi próba vár a bátor kalandozókra náluk. Örömmel vegyes érdeklődéssel kezded szemlélni a ténykedésüket, míg egy törpe eléd nem lép, hogy elkérje szórakozásod árát. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).]


(Továbbmész...) [129,81] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy grok-képződményt. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy ragyás burástya. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a ragyás burástya bal oldalát. (4 támadással 33 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (10 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a ragyás burástya ragyás testét. (2 támadással 50 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+11 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a ragyás burástya ragyás testét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). A ragyás burástya feléd sújt csáprágóival, de mellé! A ragyás burástya melléd csap a farkával! A ragyás burástya csápol, de mindhiába. A ragyás burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 640 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 100, sebződés: 10, gyógyulás: 15, összesen: +5 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.

(Továbbmész...) [130,80] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Zagmóziumgomba erjedt illatát hozza a szél. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy arató csattanat. {támadása: 21.} Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a gnóm nyílpuskával beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Pár lövedéked átjárja az arató csattanat zöld masszáját. (4 támadással 72 életpontot sebezve.) Egy pukkanást hallasz, és a következő pillanatban émelyítő bűz ölel körül. Majdnem elhányod magad, de aztán megacélozod magad. Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával felnyársalod az arató csattanat fejét. (1 támadással 35 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+8 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd az arató csattanat zöld masszáját. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Az arató csattanat megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. Az arató csattanat most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. 805 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 126, sebződés: 0, gyógyulás: 12, összesen: +12 ÉP}

Találsz egy gumifát. Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Feltöltöd a vizestömlőt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Chara-din híveié. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy álomvirágot. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy Chara-din monolitját. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Chara-din monolitját. Északnyugatra nézve látsz egy Chara-din oltárt. Északra egy friss csatamező van. Elteszed a látcsövet. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy élőholt quwarg nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Hatalmadat demonstrálandó, mormolni kezdesz. Létrejött egy hhaar burka. Egy energiatüskék varázslattal köszöntöd a másikat. 30 életpontot sebeztél. Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a gnóm nyílpuskával célba találj. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod az élőholt quwarg potrohát. (4 támadással 87 életpontot sebezve.) A szörny rád mered, majd a félelem sugarait lövi feléd. Tudatodat megacélozva, ellenállsz a támadásnak. Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az élőholt quwarg fejét. (3 támadással 87 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Orgyilkos tőrrel meghorzsolod az élőholt quwarg torát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csípéseket kapsz a lábaidba. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A szörny hatalmas darabot tép ki húsodból, és bekebelezi. Még 14 életpontot vesztettél. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1306 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 222, sebződés: 37, gyógyulás: 22, összesen: -15 ÉP}

Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északra. [34 pontot használtál fel, van még 146.]

m 8 1 1 mozogsz északra, északkeletre, északkeletre
[130,79] Továbbra is síkságon vagy.

Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy friss csatamezőt. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy álomvirágot. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. Két tazunkarókakölyök talált egy kerek sajtot, de nem tudják megfelezni. Ahhoz, hogy segíthess nekik, szükséged van egy mérlegre és 5 TVP-re (31. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Kettéharapod a sajtot. Egész finom. De az egyik fele nagyobb lett, mint a másik. Nem baj, leharapsz belőle. Most meg a másik a nagyobb... És lassan elfogy a sajt. Jót röhögsz a kis rókákon, akik búsan mennek tovább. (+2 gonoszság.)
Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északról folyik délre. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Chara-din monolitját. Nyugatra nézve látsz egy Chara-din oltárt. Északnyugatra egy Chara-din monolitja van. Északra egy márványtorony van. Elteszed a látcsövet. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [131,78] A síkságot ritka erdő váltja fel. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kardfogú fülemüle lehet. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a kardfogú fülemüle jobb oldalát. (4 támadással 38 életpontot sebezve.) A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Szép muzsikával próbálod a kibírhatatlan hangot kivédeni. A tehetség! A harmonikus zene legyőzi és elhallgattatja a szörnyet. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a kardfogú fülemüle borzalmas agyarát. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+16 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd a kardfogú fülemüle fejét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Beléd öklel a kardfogú fülemüle! bal karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 18 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 fülemüle agyart. 695 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 132, sebződés: 18, gyógyulás: 20, összesen: +2 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [132,77] A terep bozótos - világosabb, de nehezebb a mozgás. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr híveié. Nocsak, egy quwarg! Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Egy hozzád hasonló profinak igazán gyerekjáték ebben a sűrűben elbújni. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Azonnal felismered, hogy ellenfeled egy tetemember volt. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. A feléd közeledő Métely mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A gnóm nyílpuskával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 nyílpuska lövedék. Lövedékeiddel perforálod a Métely testét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (18 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a Métely ragyás testét. (2 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd a Métely testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Csáprágójával a Métely megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A Métely farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény a sebre rakja tojócsövét, és pumpálni kezd. Gyorsan félrelököd. Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 nyílpuska lövedéket találsz meg, amelyet még használni tudsz. Átvizsgálod a testet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: 1 Métely páncélja (ld. enc.). Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 8 csepp ugh mérget. 730 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 118, sebződés: 32, gyógyulás: 8, összesen: -24 ÉP}

Alaposan körülnézel a földön. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még friss emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét. [49 pontot használtál fel, van még 97.]

m 7 2 2 mozogsz északnyugatra, keletre, keletre
[131,76] Egyre több a fa. Ritka erdőben vagy. Azonnal észreveszed a feléd tartó lényt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy kardfogú fülemüle. {max. életpontja: 93-100.} Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a kardfogú fülemüle testét. (4 támadással 34 életpontot sebezve.) A teremtmény iszonyatos hangerővel rikoltozni kezd. Zenélni kezdesz, hogy ellensúlyozd a gyilkos hanghullámokat. A tehetség! A harmonikus zene legyőzi és elhallgattatja a szörnyet. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardfogú fülemüle tollpihés hasát. (3 támadással 83 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+17 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a kardfogú fülemüle bal vállát. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Agyarával a kardfogú fülemüle a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 17 életpontot vesztesz.) A kardfogú fülemüle összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 fülemüle agyart. 695 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 134, sebződés: 17, gyógyulás: 21, összesen: +4 ÉP}

Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, egy bávatag golombár lábát masszírozza. Alaposan körülnézel a földön. Még egész friss elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, friss törpe nyomokat, amelyek északkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [132,76] Az erdő fái mögötted maradnak, bozótos terepen vagy. Látsz egy smirglibokrot. Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé.

Leszüretelsz egy bozótra való mákvirágot (most már csak egy kis tészta kéne...). (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss mutáns nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még friss alakváltó nyomokat, amelyek keletre vezetnek.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét.

(Továbbmész...) [133,76] Bozótok, bokrok, cserjék továbbra is mindenütt. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Miért élünk jobban másoknál? Ússz át a csatornán! Az igazság odaát van... Ö.K. " Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy nekrofunt. Találsz egy álomvirágot. Csatazajra leszel figyelmes. Közelebb lopózva látod, hogy egy iszonytató ragyás burástya magasodik egy kalandozó fölé. Pajzsát az elf a feje fölé emeli, de látod, hogy nem sok esélye van, mivel a hátizsákjából egy szopókő kandikál ki, amit bizonyára még észre sem vett. Egy módon segíthetsz: ha odarohansz, és elveszed tőle a szopókövet! [ettől a szerencséd 1 lesz!] Ez 5 TVP-be kerül (44. jellempróba).
(Feltételes gonoszkodás:) Közelebb mész. A burástya lehel. A pajzs szerencsétlen módon elbillen (nyilván a kő miatt), és az elfet elborítja a sav. Gromak páncélja füstölögve tűnik el, arca félig összeégett, de azért még mindig megpróbál szembeszállni a lénnyel. Gyorsan lesújtasz a férfira hátulról, mire az arcára esik, és könnyű prédája lesz a burástyának. Ez volt ám a móka! (+2 gonoszság.)
Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Észreveszel egy barátság szent tüzét.

Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még friss mutáns nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Találsz valamit: 1 bot. Elrakod. [49 pontot használtál fel, van még 48.]

p 66 használod a 66. pszi képességet
7 pszi-pontod van, és ahhoz, hogy ezt a pszi képességet használhasd, 12 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 48.]

szm 111 megölöd a 111. szörnyet
Túl sok kaját eszik a ragyás burástya: úgy döntesz, hogy leölöd. Micsoda megdöbbenés - védi magát!

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a ragyás burástya bal lábát. (4 támadással 35 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. Villámgyorsan lehajolsz - a sav csak itt-ott mar szét. (8 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a mandibulakaszát. Félelmet nem ismerve a másikra rohansz. Mandibulakaszával néhányszor megcsapod a ragyás burástya bal karját. (2 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a ragyás burástya jobb karját. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Csáprágó csattan csípőd közelében. A ragyás burástya farkával a kezedre csap. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. Csápjaival a ragyás burástya lecsap a jobb karodra. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 640 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megújítod az áldomás varázslatot. [-5 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 76, sebződés: 16, gyógyulás: 9, összesen: -7 ÉP}

[0 pontot használtál fel, van még 48.]

* 1. BP: használod a 233. tárgyat
Furulyázni kezdesz. Hah, egy egész bonyolult nótát, a "Harcba megyek érted, édes elf leány" címűt sikerült hibátlanul eljátszanod! [10 pontot használtál fel, van még 38.]

* 2. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 35.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 5 fejleszted a 4. tulajdonságodat 5 pontért
Fogat mosol egy darab fával, napozol egy kicsit, és egyéb módokon növeled szervezeted ellenálló képességét. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [5 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Nocsak, a sunyin vigyorgó Orgazda meghozta a zsoldot! Megszámolod: ma 177 arany fejpénzt kaptál. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 8, 1, 5.
Minden új nap egy új megpróbáltatás, s talán még nehezebb, mint az előző; de kiképzésednek hála, te felkészülten fogsz szembenézni a következőkkel. (+1 max. életerő.) Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját fal föl a garokk. Túl fáradt vagy már, hogy tovább menj. Utolsó erőddel egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt az erőpajzs I hatása. Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt a pszi-ernyő hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 313 pontot. A következő körben tehát 343 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


FRISS CSATAMEZŐ (262. TEREPTÁRGY)
Néhány évvel ezelőtt ezen a területen kisebb csata dúlhatott. Itt is, ott is törött bunkókat, kőhegyű lándzsákat, hasznavehetetlenségig szétroncsolt bőrpajzsokat, bőrpáncélokat látsz. És persze holttesteket, jobbára szétrohadt és gyomorindító állapotban. Egy kevésbé kíváncsi egyén számára érdemes minél hamarabb elhagyni ezt a baljóslatú helyet, de egy hozzád hasonló rutinos, öreg kalandozó esetleg kedved kaphat ahhoz, hogy egy kicsit körülnézzen. Ehhez a KUT 20 parancsot kell kiadnod, de csak akkor, ha abban a fordulóban még nem próbálkoztál! Ha van bekapcsolva Feltételes Kutatásod, minden alkalommal kutatni fogsz, amikor áthaladsz a friss csatamezőn (de fordulónként csak egyszer). Ha elrejtett tárgyak után akarsz friss csatamezőn kutatni, akkor 20-nél több pontért kell kutatnod, mert az első 20 TVP-t mindig a holttestek közötti kutakodással töltöd.
Figyelem! A friss csatamezők kutatása egy idő után unalmassá válik, nem jelent igazi tapasztalatot. Ha ököl, szúró, vágó vagy ütőfegyver szakértelmed legalább 25-ös, akkor a friss csatamezőn már semmilyen fegyver szakértelmed sem fejlődik.

MÉTELY (7000. SZÖRNY)
Ha a púpos burástyák királynője a ragyás burástya, akkor Métely a ragyás burástyák királynője. Magassága a trollokéval vetekszik. Három tojócsöve félelmetesen cuppogva keresi legújabb áldozatát. Reménykedj, hogy nem te leszel az. Mételynek még az ereiben is sav kering, fogai kicsattannak a méregtől. Reggelire vasvérteket fogyaszt. Láttán azonnal az jut eszedbe: szégyen a futás, de hasznos.

MÉTELY PÁNCÉLJA (1562. TÁRGY)
Amennyiben lehántod Métely, a most legyőzött neves burástya hátpáncélját, egy kis tisztogatással általad is viselhető, robosztus vérthez jutsz. Az ízekre osztott, tökéletes ellenállóképességű ruhadarab +8 védettséget és +25 max. ÉP-t ad viselőjének. Hogy magadra húzhasd, és ne roppanj össze rögtön iszonyatos súlya alatt, legalább 9. szintűnek kell lenned a viseléséhez.

KARAKTERLAP

Bad G., egy vörös, tüsi hajú, zöld szemű gnóm férfi vagy. Bőröd babarózsaszín. Dornodon felszentelt papja vagy. A Szabad Kompánia (#9161) K.T. tagjai közé tartozol. Rangod a Kompániában: kopasz (59). Ez a 172. fordulód.

Erő: 26 (28) Szint: 18 Merészség: 5/5 Magasság: 120 cm
IQ: 29 (31) Támadás: 21 Agresszió: 3 Testsúly: 50 kg
Ügyesség: 22 (23) Védekezés: 27 Menekülés: 30 % Életkor: 112/112 év
Egészség: 21 Életpont: 352/331 Jellem: gonosz (182) Tul. pont: 0
Szerencse: 20 Varázspont: 450/329 Pénz: 347 arany Kép. pont: 4
Tudatpont: 14/0 Pszi pont: 46/7 EFejl: 29
Eddig összesen 728 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5828 TP-t kaptál. Jelenleg 271908 TP-d van. A következő szinthez még 68092 TP szükséges. Trófeáid: szutykos remák, élőholt quwarg, Földrengető. A 169. fordulódban 1107 arany került a bankszámládra. 1140 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 4 szúrófegyverek: 23 vágófegyverek: 8
ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 21 dobófegyverek: 6

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) (140%)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -5.); tüske (#22) (6 -11.); nyílpuska lövedék (#547) (12 -); nyílpuska lövedék (#547) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 35 (+1) 3. lopás: 12
4. mászás: 5 5. csapdakészítés: 13 6. csapdaészlelés: 9
7. gyógyítás: 33 8. titkosírás: 4 9. felderítés: 3
10. szörnyidomítás: 4 (+1) 11. teológia: 22 12. taumaturgia: 17
13. versengés: 1 14. harcművészetek: 3 15. zene: 8
16. szörnyismeret: 7 17. pszi: 7 18. zárnyitás: 1
19. vadászat: 13 20. bányászat: 19 21. főzés: 9

FELTÉTELES PARANCSOK (még 2 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
lopsz az emberektől (1) bármit, az elfektől (2) bármit, az árnymanóktól (4) bármit, a trolloktól (5) bármit, a gnómoktól (6) bármit, a kobuderáktól (8) bármit, a törpéktől (3) bármit, az alakváltóktól (7) bármit
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 2 alkalommal)
ásol max. 24 TVP-ért csak 152. fémet, vagy jobbat
készítesz tüskét (#22) (max. 15 darabot ), nyílpuska lövedéket (#547) (max. 15 darabot ), kavadu iszákot (#25) (max. 4 darabot, csak egyszer)
gonoszkodsz max. 45 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 12)
woor-antilop (#31) (csak egyszer)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) lángcsóva (#31, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP) mágiatörés (#35, 10 VP) fehér glóbusz (#47, 13 VP)
villámcsapás (#50, 18 VP) elektromos pajzs (#51, 14 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) tolvajszem (#2, 8 VP) áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP)
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) gondolatolvasás (#8, 9 VP, 1 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)
életszívás (#10, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)
jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP) hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) méregfelhő (#37, 12 VP) sötét halál (#45, 18 VP)
vérbeli borzongás (#46, 9 VP) szárazság (#48, 6 VP) Sötét Ceremónia (#55, 50 VP, 10 TVP)
puha ütés (#60, 18 VP) tűzeső (#61, 16 VP) oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)
DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
vámpirizáció (#1) áldomás (#6)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
13. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 5, max: 10)
mágiatörés (#35), villámcsapás (#50), izomernyesztés (#33), puha ütés (#60), energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 3, max: 10)
hhaar burka (#32), elektromos pajzs (#51), fehér glóbusz (#47)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 10, max: 59 - védekező varázslatokkal együtt)
izomernyesztés (#33) >> trikornis (#104) méregfelhő (#37) >> varkaudar behemót (#189)
villámcsapás (#50) >> szutykos remák (#191) izomernyesztés (#33) >> varkaudar bajnok (#190)
tűzeső (#61) >> nők (#999) tűzeső (#61) >> férfiak (#998)
tűzeső (#61) >> ryuku futárbérenc (#765) tűzeső (#61) >> pszi elementál (#221)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 10, max: 59 - támadó varázslatokkal együtt)
elektromos pajzs (#51) >> varkaudar bajnok (#190) elektromos pajzs (#51) >> trikornis (#104)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
garokk (#73) (hátas: 9 lépés/kör;) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Ahhoz, hogy mindenfajta támadás ellen fel legyél vértezve, még a harcművészethez is értened kell. Imádkozz úgy, hogy ez a szakértelmed 7. szintű!
2.) Egyik faj kiirtása ugyanolyan szórakoztató, mint a másik. Ölj meg öt quwarg királynőt! (számláló: 0)
3.) Semmisíts meg oltáromnál egy kristálygömböt, ne kémkedhessenek utánam Elenios hívei!

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
2 kaja (#2) 1 kaktusztüske (#114) 1 nyílpuska lövedék (#547)
4 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
177 arany (#50) 1 bot (#4) 4 fülemüle agyar (#267)
1 Métely páncélja (#1562) 1 rézdarab (#70) 14 ugh méreg (#166)
18 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE


(128,81) grok-képződmény (#149)
(129,81) grok-képződmény (#149), ragyás burástya (#111)
(130,79) friss csatamező (31262), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), oltár, #. jellempróba, patak
(130,80) arató csattanatok (#144), gumifa (#38), tavacska, Chara-din oltár, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), Chara-din monolitja (#534), élőholt quwarg (#202)
(131,76) kardfogú fülemülék (#146), művészi porolit (#720)
(131,78) kardfogú fülemülék (#146)
(132,76) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), Chara-din rúnaköve
(132,77) Tharr oltár, tetememberek (#123), Métely (#7000)
(133,76) nekrofun (44173), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), #. jellempróba, Raia oltár, barátság szent tüze (#484), ragyás burástya (#111)

Üzenet küldése a karakternek