170. forduló, 172. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. jún. 10. 9h:20'
EZ A 187. JÁTÉKHETED, 171. FORDULÓD
188. játékheted kezdete: jún. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 17 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


2 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [98,17] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz Thompson99cel. Tharr tanítványa. Egy arany karperecet, egy aranygyűrűt, egy bakkura csizmát, egy borostyán függőt, egy halálhozó talizmánt, egy igazgy. fülbevalót, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr övet, egy korinthai talizmánt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy kardszárnyú pocok trófea, egy orgoró trófea és egy tüskés harci gromak trófea színesíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Hátasállata egy spagulár! Tárgyainak egy részét egy trappoló dinymák viszi. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Thompson99, amikor összefutottatok, adott neked egy ezüst gyűrűt, egy ezüst karkötőt, egy ezüst nyakláncot és egy ovimon-bogyót.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+9 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+32 varázspont.)

f 268 kísérletezel a 268. tárggyal
A felfedezés izgalma áramütésként fut végig rajtad: ki tudja, talán most fogsz Meinstein, a nagy elf tudós nyomdokaiba lépni! Hosszú idő telik el... Semmi újra nem jöttél rá. [10 pontot használtál fel, van még 331.]

f 270 kísérletezel a 270. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idő telik el... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. [10 pontot használtál fel, van még 321.]

h 81 270 használod a 81. tárgyat
Megméred a gromak páncélt: súlya 7 kg. [5 pontot használtál fel, van még 316.]

f 205 kísérletezel a 205. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Eltelik egy óra... Valahogy most csődöt mondott a fejed. [10 pontot használtál fel, van még 306.]

h 81 205 használod a 81. tárgyat
Megméred a kazmár gyökeret: súlya 0.10 kg. [5 pontot használtál fel, van még 301.]

fog 92 219 elfogod a 92. szörnyet a 219. tárggyal
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 301.]

h 81 1553 használod a 81. tárgyat
Megméred a méregfogat: súlya 0.16 kg. [5 pontot használtál fel, van még 296.]

f 1553 kísérletezel az 1553. tárggyal
Töprengesz, a körmödet rágod, a hátizsákodban matatsz, mint minden igazi feltaláló. Eltelik egy óra... Ebből a tárgyból úgy látszik, nem tudsz semmit se kihozni. [10 pontot használtál fel, van még 286.]

m 8 8 8 mozogsz északra, északra, északra
[98,16] Szűnni nem akar a zöld síkság. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Észreveszel egy oltárt. Fairlight hívői építették. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba).
(Vándorcirkusz:)
- Itt a cirkusz, itt a cirkusz - hallod a kántálást, és mire feleszmélsz, már sátrak tömkelege terül szét körülötted. Egy mélynövésű, kék színűre festett alak állja utad, és a tenyerét a belépésre jogosító összegért tartja feléd. Kifizeted a 20 aranyat, majd besétálsz a cirkuszi sátrak közé.
Az egyik sátorban különleges szörnyekkel való harcra hívják fel figyelmed. A céllövölde tulajdonosa, aki egy óriás, könnyedén rábeszél a sátorba lépésre, hiszen feltámadt kíváncsiságodat el sem tudod titkolni előle. Tehát belépsz.
- Ez egy halálhozó! - kiáltasz fel rémülten, amint a szörny előtör a sötétből.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a tünde íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a halálhozó bőrszárnyát. (5 támadással 84 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd savfelhőt okád. A savtámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (6 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre rontasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a halálhozó jobb szárnyát. (2 támadással 48 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Karmait felemelve, a halálhozó meglegyinti a bal lábadat. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A lény huhog! 15 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a kezedbe. Gyenge próbálkozás. (1 támadástól 13 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 18 életpontot vesztettél. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. A következő kincseket találtad: 1 halálhozó talizmán. 1 126 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 132, sebződés: 64, gyógyulás: 0, összesen: -64 ÉP}


A sátor előtt, ahova kerekedtél, egy asztal áll, a túloldalán egy sunyi képű árnymanó ül, kezében egy pakli kártyával.
- Gyere, próbáljuk ki, vajon le tudsz-e győzni - kiált rád, és az asztalra csap. Úgy döntesz, megleckézteted a pimasz alakot. Ellenfeled 100 aranyat tesz maga elé, majd te is így teszel. Ez lesz a játékalap. 1. kör: Rezzenéstelen arckifejezést öltve magadra, szemügyre veszed mit húztál: 2 Ellenvarázslat, 1 Temető, 1 Illúziópalota, 1 Sötét halál. Ez egy pár! Az árnymanó emel a téten. Tartod. Látszólag elégedetten tovább emel. Elgondolkozol, érdemes-e kockáztatni. Inkább nem. Feladod. 323 tapasztalati pontot kaptál. Úgy érzed 39 aranyat kidobtál az ablakon. Mérgesen hagyod ott profin játszó ellenfeled.
Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy olvasztókemencét. Keletre nézve látsz egy márványtornyot. Délkeletre egy Sheran oltár van. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy márványtorony van. Északnyugatra egy Elenios oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy szürke rinocérosz nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a szürke rinocérosz ormótlan fejét. (5 támadással 81 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval többször eltalálod a szürke rinocérosz testét. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) A szürke rinocérosz szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a jobb bokádba. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szürke rinocérosz most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 640 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 98, sebződés: 11, gyógyulás: 0, összesen: -11 ÉP}

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Friss törpe nyomok vezetnek északra. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [98,15] A sík vidéket bozótos váltja fel. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Úgy gondolod, hogy a közeledő ragyás burástya nem jelenthet komoly veszélyt. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a ragyás burástya hosszú tojócsövét. (4 támadással 82 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 4 csepp ugh mérget. 672 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 82, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Délre fekszik egy helytartói város. " Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Felfedeztél egy oltárt. Sheran híveié. Egy női hangot hallasz: "Segítség!" Kapkodod a fejed, de csak pár másodperc múlva találod meg a hang forrását. A melletted álló magas tölgy kinyúló ágán egy gyönyörű elf nő ül. "Nézd vándor s figyeld bajom, lantom néma s nem hallhatom, csak egy kicsiny húr kéne még, egy húrért egy húron pendülnék." Nem hiába fejlesztetted az intelligenciádat: "Megpurcant egy drótszőr, mi?" Ha segíteni akarsz a bárdon, egy drótszőrre és 5 TVP-re van szükséged (49. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Friss törpe nyomok vezetnek északra.

(Továbbmész...) [98,14] A terep továbbra is bokrokkal, bozóttal teli. Oldalt pillantva, meglátsz egy grok-képződményt. Egy haldokló gnómra bukkansz egy tisztás közepén. Látszik rajta, hogy hatalmas csatában vett részt. Már az utolsókat rúgja... Egyetlen megoldás az, hogyha adsz neki egy deus ex machinát. Ez a tevékenység nem kerül TVP-be (30. jellempróba). Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight híveié.
(Feltételes mászás:) Biztosítva magad, nagyon lassan megmászod a grok-képződményt. Felérkezve bemászol a grok-burokba egy szélesebb résen keresztül. Vigyázva vizsgálódni kezdesz. Egyszercsak moccan valami a sarokban... Egy légirozmár! (ld. enc.)

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 3 mérgezett tüske. Pár lövedéked átjárja a légirozmár testét. (3 támadással 39 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 6 kaját. 173 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 ezüst karkötőt. Miután lemásztál, továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mutáns pók lehet. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a mutáns pók testét. (4 támadással 67 életpontot sebezve.) A mutáns pók összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az uzbány csőrt, szereztél 3 csepp ugh mérget. 403 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Friss törpe nyomok vezetnek északra. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [72 pontot használtál fel, van még 214.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[98,13] Az aljnövényzet megritkul, megszaporodnak a fák: ritka erdőben vagy. Látsz egy manilla-fát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Az ágak reccsenése idejében jelzi a közelgő veszélyt. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy khór darázs. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a khór darázs bal oldalát. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Vad csatakiáltással, felemelve a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a khór darázs csíkos potrohát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) A khór darázs farkával meglegyinti a válladat. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A khór darázs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +7 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 darázsszárnyat. 561 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem túl régi (maximum néhány napos) törpe nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [98,12] A fák eltünedeznek, ismét síkságon vagy. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Délre fekszik egy helytartói város. " Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel délkeletre egy oltárt. Délnyugatra nézve látsz egy mély kutat. Elrakod a távcsövet. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy kaffogó hebrencs. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja a kaffogó hebrencs jobb oldalát. (4 támadással 48 életpontot sebezve.) A kaffogó hebrencs szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 hebrencs állkapcsot. 199 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 48, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


Találkozol Thompson99cel. Tharr tanítványa. Egy arany karperecet, egy aranygyűrűt, egy bakkura csizmát, egy borostyán függőt, egy halálhozó talizmánt, egy igazgy. fülbevalót, egy két kard szimbólumot, egy kígyóbőr övet, egy korinthai talizmánt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy vassisakot és egy vasvértet visel. Ruházatát egy kardszárnyú pocok trófea, egy orgoró trófea és egy tüskés harci gromak trófea színesíti. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Hátasa egy idomított spagulár. Holmiját egy trappoló dinymák cipeli.
Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 184.]

be 46 bemész a 46. titkos labirintusba
Megismered a leírás alapján az elhagyatott tanyaházat. Megtalálod a bejáratot. Odabent sötét honol. Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Befejezted a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Ahogy belépsz, szörnyű bűz csap meg - a rothadás bűze. [5 pontot használtál fel, van még 179.]

lm 3 4 7 mozogsz 3 4 7
Belépsz a hatalmas előtérbe, amelynek földje rothadó szalmával van felszórva. [2. PONT] Hamarosan egy útonállót pillantasz meg. Fegyvere egy bot. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

A közelharc előtt még megeresztesz a tünde íjjal néhány lövedéket. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod az útonálló testét. (2 támadással 33 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 33, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 botot.
Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy régi, rozsdás ajtót látsz. Elővigyázatosan próbát teszel: Nyitva van! Elértél a hajdani istállóhoz. Most már egyetlen állat sincs itt. [3. PONT] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy útonálló. Fegyvere egy bot. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Megveted a lábad, és a tünde íjjal ellenfeledre lősz. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Pár lövedéked átjárja az útonálló bal karját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Az útonálló összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 botot. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy útonálló az. Fegyvere egy bunkó. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a tünde íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 2 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja az útonálló bal lábát. (2 támadással 37 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki az útonálló száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 89 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 bunkót.
Belépsz a hatalmas előtérbe, amelynek földje rothadó szalmával van felszórva. [2. PONT]
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtót látsz. Találsz egy kilincset: Szerencsére nyitva van. Belesel a szerszámoskamrába. Denevéreket riasztottál fel, amelyek heves szárnycsapásokkal menekülnek kifelé. Egyetlen szerszám sincs már itt. [4. PONT] Hopp, itt van valami! A következőket találtad: 2 vadász tatu bőr. Felpakolsz.
Belépsz a hatalmas előtérbe, amelynek földje rothadó szalmával van felszórva. [2. PONT]
Továbbmész. Egy kemény tölgyből készült ajtó a következő akadály. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Elérkezel az ebédlőbe. A hatalmas, 20-30 főre tervezett asztal kettéhasadva, oldalt döntve hever a földön. [5. PONT]
Bátran haladsz tovább. Egy sima, fából készült ajtó állja utadat. Elővigyázatosan próbát teszel: Könnyen nyílik. Átmész a konyhán, ahol hajdan hatalmas lakomákat készítettek. [6. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy sötét gnóm lakik itt. Fegyvere egy bunkósbot. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A mészárlásra kiszemelt áldozat számodra ismeretlen védekező varázst lök magára. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy jégcsóva varázslatot. 9 életpontot vesztettél. Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a tünde íjjal. Elrepül 4 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a sötét gnóm jobb vállát. (4 támadással 74 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a sötét gnóm száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 74, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 bunkósbotot és 1 rézkulcsot.
Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy nagy vasalt ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Benézel a kamrába, amelynek polcai hajdan ennivalótól roskadoztak. [7. PONT] A fal mellett találsz egy vasalt faládát. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő bronzkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 aranygyűrű, 1 csontkés, 1 csuklyavirág és 1 vadász tatu bőr. Gyorsan kiüríted a ládát.
[56 pontot használtál fel, van még 123.]

lm 8 12 1 mozogsz 8 12 1
Átmész a konyhán, ahol hajdan hatalmas lakomákat készítettek. [6. PONT]
Elérkezel az ebédlőbe. A hatalmas, 20-30 főre tervezett asztal kettéhasadva, oldalt döntve hever a földön. [5. PONT]
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megpróbálod a kilincset: Könnyen nyílik. Beszagolsz a szobába - micsoda bűz! Ez volt a mosakodóhelyiség. [8. PONT] Egyszercsak eltűnik a lábad alatti kőlap, és egy hegyes karókkal teli verembe esel! Szerencsédnek köszönhetően csak 6 életpontot vesztettél. Megkapaszkodsz a verem szélében, és felhúzód magad.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
Elérkezel az ebédlőbe. A hatalmas, 20-30 főre tervezett asztal kettéhasadva, oldalt döntve hever a földön. [5. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.
Elszántan mész előre. Egy sima, fából készült ajtót látsz. Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Elérsz a 9. ponttal jelölt volt lakószobához. [9. PONT]
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy sima, fából készült ajtóba ütközöl. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő rézkulcs nyitja az ajtót. Bekanyarodsz a folyosón. [10. PONT]
Továbbgyalogolsz a hálószobákat összekötő folyosón. [11. PONT]
Körültekintően, óvatosan lopódzkodsz tovább. Egy sima, fából készült ajtóban végződik az út. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő bronzkulcs nyitja az ajtót. Elérkeztél egy nagyobb, közös hálószobához. [12. PONT] Hirtelen egy sötét gnómot veszel észre magad előtt. Fegyvere egy bot. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Egy számodra ismeretlen védekező rúnavarázst mormol el ellenfeled. Egy jégcsóva varázslatot dob rád a másik. 10 életpontot vesztettél. Mielőtt összecsapnátok, a tünde íjjal ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Alaposan megsorozod a sötét gnóm testét. (5 támadással 89 életpontot sebezve.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 462 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 botot és 1 bronzkulcsot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Továbbgyalogolsz a hálószobákat összekötő folyosón. [11. PONT]
Bekanyarodsz a folyosón. [10. PONT]
Elérsz a 9. ponttal jelölt volt lakószobához. [9. PONT]
Elérkezel az ebédlőbe. A hatalmas, 20-30 főre tervezett asztal kettéhasadva, oldalt döntve hever a földön. [5. PONT]
Belépsz a hatalmas előtérbe, amelynek földje rothadó szalmával van felszórva. [2. PONT]
Elhagyod a gonosz által kísértett házat.
[98 pontot használtál fel, van még 25.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 20.]

m 2 4 4 mozogsz keletre, délre, délre
[99,12] A sík vidék bozótos terepbe vált át. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledő szörny egy nektoraf. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a tünde íjjal. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a nektoraf testét. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra támadsz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a nektoraf fejét. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) A nektoraf Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Megpróbál megragadni. Egymásnak feszültök, de te bizonyulsz az erősebbnek. Ellenfeled regenerálódik! Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a nektoraf viaszos testét. (3 támadással 28 életpontot sebezve.) A nektoraf mancsai a bordázatod épségét veszélyeztetik! (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Megpróbál karjaival összeroppantani. Azonban te erősebbnek bizonyulsz - ellököd magadtól. Véres nyál csordul ki a nektoraf száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 nektoraf faggyút. (ld. enc.) 598 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 96, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Fairlight hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [15 pontot használtál fel, van még 5.]

m 4 4 mozogsz délre, délre
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

szk 42 keresed a 42. szörnyet
Úgy készülsz, hogy a táborozási időd egy részében keresni próbálsz egy óriás patkányt. Bár nem emlékszel, hogy ilyen tereptípuson találkoztál-e azzal a szörnnyel. [0 pontot használtál fel, van még 5.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [5 pontot használtál fel, van még 0.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Elérkezett az idő! A gyerek elindul kifelé. És a szülést egyedül kell végigcsinálnod, itt, a pusztában! Úgy érzed, lesz elég lelkierőd hozzá. Rettenetes fájdalmaid vannak, azonban fogaidat összeszorítva, könnycseppjeidet visszatartva próbálod a gyereket világra hozni. Egy örökkévalóság után, amikor már úszol saját verítékedben, felhangzik a gyereksírás. Sikerült! Egyszeriben elfelejted a fájdalmat, és miután megtisztogattad egy nagy lapulevéllel, magadhoz öleled a gyermeket, majd az anya boldog mosolyával vizsgálgatni kezded. Egy teljesen egészséges elf gyermek! Mohón szopni kezd. Tervek kezdenek benned körvonalazódni a gyermek nevelésével kapcsolatban. (ld. enc.)
Megszoptatod a gyermekedet. Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját bezabál a karmos tankány. Lestrapálva a nap eseményeitől, találsz egy pontot, ahol tábort verhetsz. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. A megpróbáltatások egyre szívósabbá tesznek. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 312 pontot. A következő körben tehát 312 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


LÉGIROZMÁR (94. SZÖRNY)
A tudósok szerint hidrogénnel töltött úszóhólyagszerű szervével tud lebegni, illetve uszonylábai és erős farka csapásaival haladni és manőverezni. Áldozataira zuhanóbombázóként csap le a magasból - szerencsére a végbelén át kilövellő hidrogén sivítása elárulja. Bár... két hatalmas agyara és izmos farka így is jókora előnyt ad neki. Igazán esélyed csak akkor van, ha a fészkében ütsz rajta, ahol kevésbé mozgékony.

NEKTORAF FAGGYÚ (667. TÁRGY)
A nektoraf bőréről lekapargatva a dús faggyút, félreteheted egy tetszőleges koszos edénybe vagy üvegcsébe, nem lesz semmi baja a dús zsiradéknak. Hogy mire jó? Hát, enni azt biztos nem...

GYERMEKNEVELÉS
Megszülted első gyermekedet - és most hogyan tovább? Következik a gyermek nevelése! Ez nemcsak abból áll, hogy jóval több kaját kell gyűjtened körönként, hiszen a kisdednek is jól kell laknia, és a bébi nagyon hamar átáll az anyatejről az alpesi tehén és démontetű húsra. Meg kell tanítanod neki az általad ismert tárgyak készítési módját, el kell neki mesélned, hogyan néznek ki a különböző szörnyek, el kell sajátítania a fegyver- és egyéb szakértelmek alapvető fogásait. A gyermek fejlődése a vártnál jóval gyorsabb, feltehetően a termomágikus világégés okozta magoflusztáció miatt - lehet, hogy néhány hónap alatt teljesen felnőtté válik! Ha azt akarod, hogy az apa is résztvegyen a nevelésben (feltéve, hogy tudod, kicsoda), akkor lehetőség szerint próbálj úgy mozogni a fordulóidban, hogy utolsó lépéseddel az ő táborhelyére érj. Így a gyermek nemcsak az általad ismert dolgokat fogja megtanulni, hanem az apja is oktatni fogja. [Megjegyzés: a gyermek tehát ismerni fogja mindazokat a szörnyeket, kalandozókat, tárgyakat, parancsokat és szakértelemeket, amelyeket anyja (esetleg apja) is megismert a gyermek felnőtté válásának pillanatáig. Nem fogja ismerni azonban az épületeket, varázslatokat, labirintusokat, parancsokat, stb. dolgokat, amelyeket egy kezdő kalandozó sem ismer.]

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 171. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 17 Merészség: 7/7 Magasság: 141 cm
IQ: 26 (32) Támadás: 16 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 (22) Védekezés: 31 Menekülés: 35 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 18 (22) Életpont: 264/259 Jellem: semleges (+16) Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (27) Varázspont: 127/111 Pénz: 136 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 1180 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 5 886 TP-t kaptál. Jelenleg 204 165 TP-d van. A következő szinthez még 55 835 TP szükséges. Trófeáid: élőholt quwarg, tüskés harci gromak, földsárkány. Gyermeked egészséges.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 20 ütőfegyverek: 19 lőfegyverek: 20
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); mérgezett tüske (#23) (1 -9.); bronzhegyű nyíl (#94) (10 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
99,12 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 10 2. nyomkövetés: 34 (+1) 3. mászás: 8
4. csapdakészítés: 13 5. csapdaészlelés: 7 6. gyógyítás: 18
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 8 9. szörnyidomítás: 4
10. teológia: 8 11. versengés: 6 12. zene: 6
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 6 15. vadászat: 8
16. bányászat: 16

FELTÉTELES PARANCSOK (még 27 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), kazmár gyökeret (#205) (max. 2 darabot, csak egyszer)
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), kavadut (#19) háló-csapdával (#220), tigroszlánt (#43) háló-csapdával (#220), gitongát (#76) háló-csapdával (#220), trikornist (#104) háló-csapdával (#220), törpemammutot (#115) fedett veremmel (#219), sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), piromenyétet (#99) fedett veremmel (#219), tintacsigát (#74) háló-csapdával (#220), tüskés harci gromakot (#156) háló-csapdával (#220), púpos burástyát (#92) háló-csapdával (#220), púpos burástyát (#92) fedett veremmel (#219)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (59)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Thompson99 (#1042), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
karmos tankány (#137) (málhás: +17 kg teher) státusz: OK

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 2)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 136.58 kg Megterheltség: 177%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 1 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
59 arany (#50) 17 bronzhegyű nyíl (#94) 3 mérgezett tüske (#23)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranygyűrű (#193) 3 bot (#4) 1 bronzkulcs (#76)
1 bunkó (#5) 1 bunkósbot (#9) 1 csontkés (#11)
1 csuklyavirág (#133) 1 darázsszárny (#652) 1 ezüst karkötő (#158)
1 halálhozó talizmán (#813) 1 hebrencs állkapocs (#130) 1 kaja (#2)
1 nektoraf faggyú (#667) 1 rézkulcs (#75) 6 spiritusz (#170)
7 ugh méreg (#166) 3 vadász tatu bőr (#15)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

97 98 99 100
11
12
13
14
15
16
17
18
(98,12) a 46. labirintus bejárata, 45. jellempróba, kaffogó hebrencs (#88), Thompson99 (1042. kalandozó), útonálló (#130), sötét gnóm (#132)
(98,13) manilla-fa (#91, belőle készíthető: #92), khór darázs (#348)
(98,14) grok-képződmény (#149), 30. jellempróba, Fairlight oltár, légirozmár (#94), mutáns pók (#117)
(98,15) ragyás burástya (#111), egy ismeretlen isten rúnaköve, Sheran oltár, 49. jellempróba
(98,16) Fairlight oltár, 49. jellempróba, halálhozó (#419), szürke rinocérosz (#346)
(99,12) nektoraf (#355), Fairlight oltár

Üzenet küldése a karakternek