16. forduló, 18. forduló, Feketesörény összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2018. febr. 27. 12h:01'
EZ A 17. JÁTÉKHETED, 17. FORDULÓD
18. játékheted kezdete: márc. 6.
A következő fordulódat legkorábban a 18. játékhéten tudjuk betáplálni.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #3074
SZÁMLA : XXXX

FEKETESÖRÉNY KALANDJAI


5 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [26,-9] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, a 4. pontnál.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+24 életerő.)

tno 2 növeled a 2. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Okosabbnak érzed magad. [0 pontot használtál fel, van még 155.]

lm 5 1 mozogsz 5 1
Elérted a járat végét, a fő-barlangtermet, az orkok fészkét. [5. PONT] Nem lepődsz meg, hogy egy Baar-ork lakik itt. Fegyvere egy csontszablya. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a Baar-ork testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bunkót. Marokra fogva a bunkót a másikra rontasz. Bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a Baar-ork bal lábát. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A Baar-ork megvágja a bal lábadat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A Baar-ork még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 24 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 15, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 csontszablyát és 2 aranyat (ld. enc.). Némi kutatás után találsz egy nehéz kőládát. Sajnos zárva van. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Ahogy a járatban mész, látod, hogy kiszélesedik egy kicsit. [4. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Merészen lopódzol előre. Egy elágazáshoz érkeztél. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
Követve a bejárati folyosót, elhagyod a barlangot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +1 életerő.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 kerek követ. [24 pontot használtál fel, van még 131.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 rézdarabot! Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (bányászat: 1. szint). (ld. enc.) [8 pontot használtál fel, van még 123.]

f 95 kísérletezel a 95. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz bakkura csizmát. (ld. enc.) 78 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 111.]

m 7 mozogsz északnyugatra
[25,-10] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy krómkaktuszt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált olvasztókemencét. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 20 pontot kell rákölteni.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Hirtelen mozogni kezd a föld! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mélységi grittang lehet. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a mélységi grittang testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) A mélységi grittang a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal nagy lendületekkel át- meg átszúrod a mélységi grittang testét. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Messze hajítod a vacak kis tintacsiga trófeát, és diadalmasan beszerzel egy mélységi grittang trófeát. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 42, sebződés: 28, gyógyulás: 0, összesen: -28 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 101.]

kt 43 4 elkészíted a 43. tárgyat (4 darabot)
Begyűjtöttél 4 tükröt. [20 pontot használtál fel, van még 81.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 73.]

m 8 8 mozogsz északra, északra
[25,-11] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy rambó bogár. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a rambó bogár fejét. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bunkót. Marokra fogva a bunkót ellenfeledre ugrasz. Bunkóval kegyetlenül megütöd a rambó bogár bal hátsó lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a rambó bogár száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 7, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}


(Továbbmész...) [25,-12] Síkság, továbbra is csak síkság. Feltámadt a szél. Komor, sötét felhők száguldanak az égen. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Már távolról sem tűnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy sakál. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a sakál testét. (2 támadással 5 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bunkót. Meglengetve a bunkót ellenfeledre támadsz. Bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sakál nyakát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A sakál fogait a derekadba mélyeszti. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) A sakál most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 15 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 11, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Látsz egy gumifát. Egyszercsak megpillantasz egy mély üreget. Ahogy közeledsz, a fekete lukból segélykérő kiáltásokat hallasz. A csapdába egy törpe esett bele, és nem tud kimászni! Ahhoz, hogy segíteni tudj a szerencsétlenen, egy kötélre van szükséged, és 10 TVP-re (1. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 53.]

f 37 kísérletezel a 37. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Vadul gondolkozol... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz zárnyitó készletet. (ld. enc.) 93 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 41.]

kt 39 elkészíted a 39. tárgyat
Legyártottál 1 zárnyitó készletet. Van már némi sejtésed arról is, hogy hogyan kell használni. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (zárnyitás: 1. szint). (ld. enc.) [20 pontot használtál fel, van még 21.]

m 2 8 8 mozogsz keletre, északra, északra
[26,-12] A sík vidéket bozótos váltja fel. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy smirglibokrot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy sünmedve lehet. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a sünmedve tüskés hátát. (2 támadással 3 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a bunkót. Megmarkolva a bunkót a másikra támadsz. Bunkóval többször kegyetlenül megütöd a sünmedve testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) A sünmedve leken néhány pofont. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sünmedve fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Bunkóval egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a sünmedve tüskés hátát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A sünmedve Neked esik, és mancsaival püfölni kezd. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A sünmedve belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A sünmedve összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 sünmedve tüskét. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 10 smirglilevelet.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [20 pontot használtál fel, van még 1.]

h 92 használod a 92. tárgyat
Nincs semmilyen speciális dolog, amire ezt a tárgyat most használhatnád. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

m 7 mozogsz északnyugatra
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

be 532 bemész az 532. épületbe
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 1.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Fura érzésed van: mintha valami mocorogna a hasadban. Kezd sötétedni, ideje lepihenni. Kiliheged magad, majd egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebből a következő körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 155 pontot. A következő körben tehát 156 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ARANYPÉNZ - röviden ap (50. TÁRGY)
Nincs gazdaság pénz nélkül, és ha itt gazdaság nem is nagyon van, azért ugye Te is vágysz valamennyire a GAZDAGSÁGra. Nos, ezirányban most tetted meg az első lépéseket. A pénzért megvásárolhatsz sok tárgyat, amelyet nem tudnál, vagy csak nehezen tudnál elkészíteni vagy egyéb módon megszerezni. Ezen kívül sok egyéb dologra is lehet használni, akárcsak a valós életben. Pénzből tetszőleges mennyiséget vihetsz magaddal, hiszen ha sok van nálad, nyilván felváltod nagyobb értékű érmékre. Ezen kívül így egy szava sem lehet a mohóbb, gyűjtögető játékosoknak...

BÁNYÁSZAT
A fém nagyon ritka, és ha valaki talál is, az leginkább a föld alól kerül elő. Mivel azonban a fém egyike a leghasznosabb anyagoknak, Ghalla sok lakója úgy fejlesztette mentális képességeit, hogy képes legyen a fém közelségét megérezni. Mindebben persze a törpék az élenjárók. Sokan "bányászatnak" nevezik ezt a képességet, maradjunk tehát a közérthetőség kedvéért a laikus szóhasználatnál. Minél nagyobb a bányászat képessége valakinek, annál nagyobb eséllyel érzi meg a felszín alatt rejtőző ércet vagy tiszta fémet. A ritkább, értékesebb fémeket kisebb eséllyel. Domb- és hegyvidéken használható hatékonyan ez az adottság. Nem elég persze megtalálni, ki is kell ásni, amit találsz, ehhez pedig szükséged van egy ásóra. A bányászat nemcsak a fémek megérzésétől, hanem a sikeres ásástól is fejlődhet.

BAKKURA CSIZMA (96. TÁRGY)
Négy bakkura bőrből kiváló csizmát készíthetsz, a lábad védelmére. A mezítláb gyaloglással szemben nyújtotta előnyeit azt hiszem, nem kell ecsetelnem, de emellett nem árt, ha tudod, hogy ez a 36 pontért elkészíthető tárgy 2-vel javítja a védettségedet is!

SAKÁL (28. SZÖRNY)
A síkságok dögevői, ez a csapatban mászkáló ragadozó nem jelent túl nagy veszélyt egy jól felfegyverzett, tapasztalt kalandozó számára (amilyen, ugye, Te is vagy). Ezt sajnos a sakál nem tudja, ezért gyakran megtámad humanoidokat is. Reménykedjünk, hogy be tudod láttatni vele a tévedését.

ZÁRNYITÓ KÉSZLET (39. TÁRGY)
Nos, egyik legnagyobb felfedezésedhez érkeztél. Számtalan helyen találkozhatsz zárt ládákkal, ajtókkal, amelyeket esetleg nem tudsz kinyitni. Kulcs hiányában néhány drótszerszám is megteszi. Honnét lehetne ilyeneket beszerezni? Igazad van, a nálad levő drótszálakat a gumifa nedvébe mártogatva, rögzítheted, könnyen használhatóvá teheted a girbegurba drótszálakat. Egy komplett zárnyitó készlet elkészítéséhez 20 ponton és egy gumifán kívül 10 ép drótszőr szükséges (KT 39 parancs).

ZÁRNYITÁS
A földalatti labirintusokban gyakran találsz ládákat, ajtókat, amelyeket trükkös zárak védenek. Persze, a legegyszerűbb megoldás a kulcsot a zárba illeszteni és elfordítani. Igen, de mi van, ha nincs kulcs? Az igazi tolvaj ilyenkor előkapja a zárnyitó készletét, és pillanatok alatt kinyitja a zárat. Az, hogy sikerrel jársz-e, nemcsak a zárnyitás képességedtől függ, hanem attól is, hogy mennyire jó a zár.

KARAKTERLAP

Feketesörény, egy fekete, copfos hajú, félszemű, harcsabajszos troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Ez a 17. fordulód.

Erő: 19 Szint: 7 Merészség: 5/5 Magasság: 258 cm
IQ: 10 Támadás: 6 Agresszió: 5 Testsúly: 480 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 4 Menekülés: 30 % Életkor: 16/16 év
Egészség: 14 Életpont: 105/61 Jellem: semleges (-4) Tul. pont: 0
Szerencse: 10 Varázspont: 0/0 Pénz: 2 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 77 szörnyet (5 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 441 TP-t kaptál. Jelenleg 2 570 TP-d van. A következő szinthez még 1 430 TP szükséges. Trófeáid: mélységi grittang, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 7 ütőfegyverek: 4 lőfegyverek: 4

Feltételes fegyverváltás: bunkó (#5) << csontszurony (#12)
26,69 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 36

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 75 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 3 2. nyomkövetés: 1 3. mászás: 2
4. gyógyítás: 7 5. zárnyitás: 1 (+1) 6. vadászat: 1
7. bányászat: 1 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 15 TVP-ért
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 10 darabot ), kerek követ (#19) (max. 15 darabot )
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
csontlepke (#746), húsevő magszim (#67)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. kobudera lak (533): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 17.

NÁLAD LÉVŐ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * bőrpáncél (#51) 1 * kígyóbőr kesztyű (#49) 1 * kis bőrpajzs (#45)
1 mászókarom (#78)
Fegyverek és lövedékek
1 bunkó (#5) 2 csontszablya (#64) 1 * csontszurony (#12)
9 kerek kő (#19) 1 kőkalapács (#13) 3 kőkés (#6)
1 obszidián penge (#2082) 1 * parittya (#18) 1 szögletes kő (#17)
Eszközök, használati tárgyak, készletek
1 ásó (#34) 1 + deus ex machina (#1) 1 fáklya (#36)
1 kötél (#92) 1 zárnyitó készlet (#39)
Löttyök és porok, tartóstul
1 vizestömlő (#3) [benne 10 korty víz (#27), fér még: 10]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
1 antilopbőr (#48) 1 bakkura bőr (#95) 2 bordacsont (#16)
1 csuklyavirág (#133) 2 drótszőr (#37) 2 evaporőr háj (#105)
3 grákóbőr (#41) 1 kaktusztüske (#114) 2 kavadu lebeny (#24)
1 királygyík bőr (#44) 4 madártoll (#112) 2 mákrózsa virág (#56)
2 mandibulapenge (#125) 3 rézdarab (#70) 1 rókafarok (#124)
10 smirglilevél (#29) 15 sünmedve tüske (#14) 1 surranó kígyó bőr (#47)
1 szárnyas hernyó (#69) 8 tigroszlán fog (#63) 5 tükör (#43)
10 varányszem (#30)

Összsúly: 40.31 kg Megterheltség: 83%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 108 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
10 drótszőr (#37) 4 kerek kő (#19) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
2 arany (#50) 1 csontszablya (#64) 1 rézdarab (#70)
10 smirglilevél (#29) 5 sünmedve tüske (#14) 4 tükör (#43)
1 zárnyitó készlet (#39)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

24 25 26 27
-13
-12
-11
-10
-9
-8
(25,-12) sakál (#28), gumifa (#38), 1. jellempróba
(25,-11) rambó bogár (#14)
(25,-10) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), olvasztókemence (#86), oltár, mélységi grittang (#103)
(26,-12) smirglibokor (#31, belőle készíthető: #29), sünmedve (#33)
(26,-9) a 17. labirintus bejárata, Baar-ork (#44)

Üzenet küldése a karakternek