16. forduló, 18. forduló, Qwutzecahtirru összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2017. szept. 2. 12h:43'
EZ A 66. JÁTÉKHETED, 17. FORDULÓD
67. játékheted kezdete: szept. 9.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 31 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #2996
SZÁMLA : XXXX

QWUTZECAHTIRRU KALANDJAI


8 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [28,-7] koordinátán.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+14 életerő.)

v 3 elmormolod a 3. varázslatot
Varázsolni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Megidézted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 44 eldobod a 44. tárgyat
Elhajítasz 1 királygyík bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

d 15 eldobod a 15. tárgyat
Elhajítasz 1 vadász tatu bőrt. [0 pontot használtál fel, van még 185.]

kt 19 10 elkészíted a 19. tárgyat (10 darabot)
Begyűjtöttél 10 kerek követ. [10 pontot használtál fel, van még 175.]

flh 1 19 1 felt. lőfegyver haszn. 1 a 19. tárggyal (1 darabot)
Ok, FLH 1 19 1 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

m 8 1 mozogsz északra, északkeletre
[28,-8] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Kesernyés zergenye illatát hozza a szél. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rájanyék. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a rájanyék tüskés farkát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a rájanyék testét. (2 támadással 16 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a rájanyék testét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával megérint. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A csípéssel együtt bénító mérget is kaptál. (-4 támadás.) A rájanyék többször végigkarmolja a derekadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal teljesen átszúrod a rájanyék hártyás szárnyát. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontkéssel megdöföd a rájanyék tüskés farkát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A rájanyék farkával a kezedre csap. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A rájanyék csapásokat oszt a jobb karodra karmaival. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A rájanyék most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 128 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba).
(Feltételes segítség:) Benyúlsz az odúba. A méhek nem tudnak megcsípni, mert rajtad van a kesztyű. Kiveszed a babát, és odaadod a manólánynak. Az megköszöni, majd vidáman elszalad. (+2 jóság.)
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő.

(Továbbmész...) [29,-9] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Ez az észak-dél irányú vonulat a Horog hegység néven közismert. Warn pusztáinak délnyugati határát jelenti. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy tazunkaróka közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Eltalálod a tazunkaróka bal hátsó lábát. (1 támadással 1 életpontot sebezve.) Meglengetve a csontszuronyt a másikra rohansz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a tazunkaróka rőt testét. (2 támadással 18 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a tazunkaróka testét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A tazunkaróka fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rókafarkat. (ld. enc.) 50 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " Tanya: nyugatra 6, északra 48 mérföld. Gránittorony: nyugatra 12, északra 18 mérföld. Remetelak délre 9, nyugatra jónéhány mérföld. " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Végre, egy kis kaja! Befalatozol. (-1 kaja.) Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [23 pontot használtál fel, van még 152.]

gy 20 gyógyítás 20 pontért
Hozzád hasonló mázlista is kevés van a világon! Pont akkor bukkansz egy gyógygáz-pöffenetre, amikor a legnagyobb szükséged van rá. Fölé hajolsz, mélyet lélegzel. Hagyod, hogy a tüdődet teljesen kitöltse a gyógyerejű légtömeg. Amikor kifújod, sokkal jobban érzed magad. (+6 életerő.) [20 pontot használtál fel, van még 132.]

be 1 bemész az 1. titkos labirintusba
A mágus útmutatása alapján, néhány bozót mögött megtalálod a dombot, amely a barlang bejárata kell, hogy legyen. És valóban - van egy tujabokor, amelynek nincs gyökere, könnyedén fel tudod emelni! Alatta mély üreg tátong. Odabent sötét van. Fáklyát gyújtasz. Leereszkedsz a mély, lejtős üregbe. Egy dohos levegőjű barlangfolyosón találod magadat. A fal durván (talán egy szörny karma által?) kivájt, itt-ott pókhálók húzódnak meg a sötét üregekben. A szűk járat egyenesen előre vezet. [5 pontot használtál fel, van még 127.]

lm 2 2 mozogsz 2 2
A folyosó kanyarodik, majd egy kisebb barlangterembe érkezel. [2. PONT] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy goblin van előtted! (ld. enc.) Fegyvere egy bunkó. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a parittyával. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a goblin fejét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre ugrasz. Csontszuronnyal felnyársalod a goblin testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Csontkéssel teljesen átdöföd a goblin testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A goblin csapása csak a levegőt találja. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 12 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 18, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 bunkót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
Egyhelyben toporogsz.
Figyelmeztetés: megterheltséged 100 % fölé emelkedett! [5 pontot használtál fel, van még 122.]

d 4 eldobod a 4. tárgyat
Sajnos nincs nálad bot. [0 pontot használtál fel, van még 122.]

lm 3 1 mozogsz 3 1
Nem rettenve meg semmitől, tovább suhansz. Egy régi, rozsdás ajtó a következő akadály. Elővigyázatosan próbát teszel: Nyitva van! Az ajtót kinyitva látod, hogy ez a barlang vége. Csak egy apró, nem túl komfortos "barlangszoba" van itt, a sarokban fekvő-szalmával, a túlsó oldalon pedig egy kupac csonttal. [3. PONT] A fal mellett találsz egy fémládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 deus ex machina (ld. enc.) Nagyon vigyázol rá. (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
A folyosó kanyarodik, majd egy kisebb barlangterembe érkezel. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
Visszaérkeztél a barlang kijáratához. Kikapaszkodsz a napfényre. Már épp itt az ideje, kezdett klausztrofóbiád lenni! Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
[18 pontot használtál fel, van még 104.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[30,-9] Meredekebbek már a lejtők: itt már kisebb hegyek vannak. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy világítótornyot. (ld. enc.) Észreveszel egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy drasmólyom lehet. (ld. enc.) Itt csata lesz.

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a drasmólyom pikkelyes lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal több döféssel felnyársalod a drasmólyom jobb lábát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a drasmólyom testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Többször megcsíp a drasmólyom. (4 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal eltalálod a drasmólyom jobb oldalát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Csontkéssel jól megszúrod a drasmólyom testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Többször megcsíp a drasmólyom. (4 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 madártollat. 144 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 41, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}


(Továbbmész...) [31,-10] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Leah hívei emelték. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy gitonga közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a parittyával célba találj. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a gitonga bal oldalát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a gitonga jobb lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Csontkéssel eltalálod a gitonga bal lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A gitonga belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A gitonga összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 madártollat. 32 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 24, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}


(Feltételes gyógyítás:) Te még soha nem láttál nagyenergiájú részecskegyorsítót, azonban nincs is erre szükség ahhoz, hogy a ghallai óriás méh lépes mézének gyógyerejét a magad javára fordítsd. Megszerzése ugyan egy kicsit veszélyes a hatalmas fullánkok miatt, de mindenképpen megéri. (+15 életerő.) A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 gyógyítás). Zsupsz, nyakon csípsz egy kövér békát! (+1 kaja.) Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Csak egy bakkura. Megvető mosollyal várod a találkozást. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Meglövöd a bakkura apró lábait. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Megmarkolva a csontszuronyt ellenfeledre támadsz. Csontszuronnyal nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bakkura fekete páncélját. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Csontkéssel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a bakkura testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Csápok szívnak vért a combjaidból. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A bakkura még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 bakkura bőrt. (ld. enc.) 29 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Végre, ennivaló! Zabálni kezdesz. (-1 kaja.) [64 pontot használtál fel, van még 40.]

m 2 1 mozogsz keletre, északkeletre
[32,-10] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Leah hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy korhadt fatönk belseje jó búvóhelynek tűnik. Miután sikerült elbújnod, kíváncsi leszel. Elővigyázatosan kinézel rejtekedből. Már jellegzetes szagáról is megismered, hogy ez egy vízionár. Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.


(Továbbmész...) [33,-11] A bozótos terep dombvidékbe megy át. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy gitonga. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A parittyával célzol és lősz. Elrepül 1 kerek kő. Telibe trafálod a gitonga hosszú nyakát. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Csontszuronnyal tökéletesen perforálod a gitonga tollas hátát. (2 támadással 21 életpontot sebezve.) Csontkéssel felnyársalod a gitonga bal oldalát. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A gitonga megcsípi a jobb füledet. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 madártollat. 32 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 28, sebződés: 2, gyógyulás: 0, összesen: -2 ÉP}

Látsz egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Raia rúnaköve. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy púdersziklát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Raia híveié. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hmm, csak egy kőevő. Ettől nincs semmi félnivalód. (ld. enc.) Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Mielőtt összecsapnátok, a parittyával ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 1 kerek kő. Telibe kaptad a kőevő kőtestét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a csontszuronyt a másikra támadsz. Csontszuronnyal néhányszor teljesen átdöföd a kőevő karszerű nyúlványát. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Csontkéssel megérinted a kőevő testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A kőevő egyik ütését nem sikerült hárítanod. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Csontszuronnyal felnyársalod a kőevő testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A kőevő egy felső támadása részben eléri célját, kisebb zúzódás keletkezik a jobb válladon. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 fekete gyöngyöt. (ld. enc.) 110 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 31, sebződés: 15, gyógyulás: 0, összesen: -15 ÉP}


Találkozol egy hosszú ősz hajú, csillogó szemű gnóm férfival. Hosszú szakálla és bajsza van. Fekete a bőre. Egy arany papi karkötőt, egy harci maszkot, egy Jerome köpenyét, egy kreiton fókuszt, egy láncinget, egy nekrofun medált, egy örökkéval.gyémántját, egy smaragd védőgyűrűt, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy woor-antilop trófea színesíti. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Érzékeled auráját: az ő jelleme semleges.
Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Magxtrx Cantrx. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján.
[24 pontot használtál fel, van még 16.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[34,-11] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. A távolban sakálok üvöltenek. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy mákrózsa bokrot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Sheran hívői építették. Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő.


Összeakadsz egy rövid aranyhajú, piros szemű kobudera férfival. Bőre teljesen fehér! Ruházatát egy sünmedve trófea ékesíti. Elég egy mentális pillantás aurájára: semlegesnek tűnik.
Összeismerkedtek. Az ő neve Bi-Gyula. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.

(Továbbmész...)
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [12 pontot használtál fel, van még 4.]

h 396 használod a 396. tárgyat
Békésebb álom reményében belélegzel egy adag álomport. [Lopás parancsaid, nem szörnyekre vonatkozó támadás parancsaid törlődtek, agressziód 3 lett, kaptál egy BA parancsot jókra és semlegesekre.] [0 pontot használtál fel, van még 4.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 4 pontért
Helybenfutás, guggolások, és egyéb tornagyakorlatok segítenek hozzá bicepszeid fejlesztéséhez. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az erőd észrevehetően fejlődjön. [4 pontot használtál fel, van még 0.]
Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Elmúlt a bénító méreg hatása (támadásod újra a régi). Az a kellemetlen érzésed támad, hogy valami egyre nagyobb gombóc van a hasadban. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborozásra alkalmas helyet keresel. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól ügyes túlélő helyett vakmerő kalandor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +11 max. varázspont, +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 0 pontod maradt. Most kapsz 156 pontot. A következő körben tehát 156 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TAZUNKARÓKA (81. SZÖRNY)
A tazunkarókák, ezek a farkas méretű, vörös szőrű ragadozók a rőtmanók kedvenc hátasállatai. Hogy egy bunkóval vered ki a fogát, csontszablyával felaprítod a hátát, vagy felnyársalod egy csontszuronnyal, egyre megy - akit a rőtmanó szeret, Te valószínűleg nem szereted!

RÓKAFAROK (124. TÁRGY)
Sokak szerint a tazunka farka szerencsét hoz, de hogy ehhez mit és hogyan kellene tenned, egyenlőre fogalmad sincs. Varázserejű vagy sem, mindenesetre mutatós hadizsákmány.

GOBLIN (21. SZÖRNY)
A goblin, mint alapszörny, egyetlen fantasy RPG-ből sem hiányozhat, így ebből sem. A goblinok egy méter magas, zöld bőrű, kutyafejű humanoid teremtmények (ha valaki nem ismerné őket...) Nem valami bátor harcosok, így általában elszaladnak a csatából, amint megszűnt a többszörös túlerejük. Persze ha eggyel a fészkében akadsz össze, nincs más választása, mint a harc...

DEUS EX MACHINA (1. TÁRGY)
A deus ex machina tenyérnél valamivel nagyobb, fémből készült, dobozra emlékeztető varázstárgy, amely képes birtokosát a legveszedelmesebb helyzetekből is kimenteni. Ha egy támadás, varázslat, vagy bármilyen ártalmas dolog a halálodat okozná, akkor a deus ex machina az utolsó pillanatban felragad, és messze repít a veszély helyszínétől, és esetleg még gyógyít is rajtad. Az energiák felszabadulása sajnos elpusztítja a varázstárgyat, ezért használat után célszerű újat szerezned. A deus ex machina telepatikus programokkal átprogramozható a DX <távolság> paranccsal. Használatkor a tárgy <távolság> mezőre fog repíteni a veszélytől, véletlenszerű irányba. <távolság> maximum húsz lehet, minimum egy, alapértelmezése nyolc.
További kiegészítések, csak haladó és veterán játékosoknak: Ha legalább 20. szintű vagy, és nincs deus ex machinád, sem fogsz meghalni - az istenek megmentenek, persze némi tapasztalati pont és tulajdonságpont árán. Ha ehelyett szívesebben vállalod továbbra is a halált, és összes tárgyad elvesztését, akkor add ki a H 1 999 parancsot, ettől kezdve ismét bebocsátást nyerhetsz Leah birodalmába. Egy újabb H 1 999 parancs visszaállítja az eredeti állapotot. Ehhez a beállításhoz nem kell, hogy deus ex machina legyen nálad.

VÉDEKEZÉS A TOLVAJOK ELLEN
Eleged van a tolvajokból! Valamit ki kellene már találni védekezésül... Ez az! Mi lenne, ha táborozáskor néhány tárgyat begyűrnél a ruhád alá, ill. ráfeküdnél? Így ezeket a tárgyakat biztosan nem tudnák ellopni, akárcsak azokat, amelyek rajtad, ill. a kezedben vannak.
Ehhez a KF <tárgy> 3 parancsot kell kiadnod. Maximum két fajta tárgy lehet így őrizve, a tárgylistádon ezeket nem *, hanem + jelöli. Az így KF-elt páncél persze nem ad védekezést, a varázstárgy sem ad tulajdonságaidhoz, hiszen nem magadra öltöd, csak nagyon vigyázol rá. A többi KF-elt tárgyhoz hasonlóan, a LE paranccsal szüntetheted meg a tárgy-őrzést. Ha kézbevenni/felvenni akarsz egy őrzött tárgyat, akkor először egy LE parancsot kell rá kiadnod. Az őrzésnek persze csak táborozás alatt van jelentősége, az így beKF-elt tárgyakat is nyugodtan használhatod (pl. ásó).
Érdemes a birtokodban levő deus ex machiná(k)ra, ill. még egy fontos és értékes tárgyadra mindig kiadni. Aranyra sajnos nem működik ez a parancs (hiszen szanaszét van dugdosva, a különböző zsebeidbe), de a pénz védelmére van egy másik megoldás: rakd be Fairlight valamelyik bankjába.
Megjegyzés: a KF <tárgy> 3 parancsot az a barátod is használhatja, aki még nem kapta meg ezt az Encyclopediát.

VILÁGÍTÓTORONY (156. ÉPÍTMÉNY)
A világítótorony régen jelzésképp szolgált a tengerészek számára, manapság azonban a legtöbb kalandozó még a tengert sem látta, nemhogy hajóra szálljon. A Túlélők Földjén azonban gyakran előfordulhat, hogy valaki információt akar átadni nagy távolságra levő kalandozótársának - erre való a világítótorony. Ha olyan mezőn adsz ki IN parancsot, ahol ilyen torony is van, akkor a másik kalandozó, akinek az információt adod, lehet tőled távol is (maximum tíz mezőre). A világítótorony megépítése 80 TVP-be kerül, és az építkezés megkezdésekor birtokodban kell, hogy legyen egy dözmöng szív. Ez a varázslatos erejű, fantasztikus fényű tárgy teszi lehetővé, hogy a toronyba helyezve fényjeleket adhass le nagy távolságra. A tornyot magas terepen (alacsony vagy magashegység) kell megépítened, az ÉP 156 <TVP> paranccsal.

DRASMÓLYOM (60. SZÖRNY)
Az alacsony és magashegységek nagyra nőtt, struccszerű ragadozó madara vastag tollazatot növesztett a kopár hegyormok közt fújó hideg szelek ellen. Ez a mindig éhes óriásmadár néha még egy-egy kőszáli disznót is elejt, nem beszélve a gyanútlan utazókról, akik a hegyeken akarnak átkelni. "A drasmólyom, mint a legtöbb buta szörny, csak akkor veszélyes, ha éhes - egy jóllakott drasmólyomtól akár 10 lépésre is el lehet sétálni, akkor sem támad meg." (idézet magát megnevezni nem kívánó halbiológustól. Szavahihetőség, szakértelem - ???).

BAKKURA (52. SZÖRNY)
Képzelj el egy hatalmasra nőtt csíbort, amelynek több száz, de egészen parányi lába van alul, és két hatalmas, fekete csápja elöl. Ez a bakkura, a dombos vidékek különös ragadozója. A csápok természetesen nem díszítőelemként szolgálnak: ezekkel szorongatja meg a bakkura áldozatát annyira, hogy az elájuljon vagy elpusztuljon. Ezután rámászik az áldozatra, most már védtelen hasát mutatva, és leereszti az emésztőcsövét, amin keresztül szép lassan felszívja a számára ehető részeket. Puha, ámde rugalmas bőre ellen talán legjobb a vágófegyver.

BAKKURA BŐR (95. TÁRGY)
A bakkura leölésével megnyúzhatod, és elteheted a puha, de alaktartó fekete bőrt későbbi használatra. Persze számíts rá, hogy a bőr nyílt helyen való mutogatásával nem fogod más bakkurák rokonszenvét elnyerni...

KŐEVŐ (62. SZÖRNY)
Bármely nagyobb kő, amelynek aránylag szabályos gömb alakja van, és a dombok között bukkansz rá, van esélye, hogy egy kőevőt álcáz. A kőevőket a legtöbb bölcs a fejlődés zsákutcájának tartja. Ennek ellenére ezek a szörnyek nem úgy viselkednek, mintha a közeljövőben ki akarnának pusztulni. Ezek a majdnem egy méter átmérőjű, igen vastag bőrű lények a dombok között görögve (ugyanis nincs lábuk) kutatnak emészthető kőzetek iránt. Igen, köveket esznek! Mielőtt még felsóhajtanál, hogy végre, egy szörny, amely nem a Te húsodra pályázik, ki kell, hogy ábrándítsalak: A kőevőket ugyanis NAGYON irritálják a kétlábon járó lények. Olyannyira, hogy néha meg is támadják őket az oldalukból kinövő, vaskos, bunkószerű nyúlványokkal. Mivel a kőevő bőre nagyon kemény, egy kőkalapács szükséges ahhoz, hogy megtudd, mi van a gyomrában.

FEKETE GYÖNGY (99. TÁRGY)
Ha egy kőevőt sikerül szétverni egy kőkalapáccsal, érdekes meglepetés ér: a gyomrában egy majdnem egy centis fekete gyöngy van! Ez a fura, "szárazföldi gyöngykagyló" ezt a gyönyörű ékszert termelte. Pedig az ember csak némi kőport várna...

KARAKTERLAP

Qwutzecahtirru, egy barna, copfos hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas gnóm férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Raia híve vagy. Ez a 17. fordulód.

Erő: 8 Szint: 8 Merészség: 4/4 Magasság: 123 cm
IQ: 20 Támadás: 7 Agresszió: 3 Testsúly: 46 kg
Ügyesség: 13 Védekezés: 6 Menekülés: 30 % Életkor: 81/81 év
Egészség: 13 Életpont: 108/68 Jellem: jó (13) Tul. pont: 8
Szerencse: 15 Varázspont: 33/27 Pénz: 3 arany Kép. pont: 7
Eddig összesen 100 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 537 TP-t kaptál. Jelenleg 4 408 TP-d van. A következő szinthez még 2 592 TP szükséges. Trófeáid: alpesi tehén, púpos burástya.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 9 (+1) ütőfegyverek: 1 lőfegyverek: 8 (+1)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) max. 1 db (1 -);
34,105 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 34

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 997 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 5 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 1
4. gyógyítás: 6 (+1) 5. teológia: 1 6. vadászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért (max. 1 alkalommal)
segítesz max. 5 TVP-ért
készítesz tüskét (#22) (max. 1 darabot, csak egyszer)
Barátságosság (aktív: 3, max: 50)
vízionár (#66), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
éber kakukk (#3)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) A méreg a gonosz eszköze - hozz egy tucat csepp gyenge mérget, hadd változtassam vízzé!
2.) Ölj meg egy félelem-járót: a gonosz küldönce! (teljesítve)
3.) Segíts a bajbajutottakon [hajts végre legalább egy jellempróbát, és érj el legalább 15-ös jóságot!]

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész.

ISMERT LABIRINTUSOK
1.

Összsúly: 30.76 kg Megterheltség: 118%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 110 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)
Figyelmeztetés: Kezdesz éhes lenni. Nem árt a következő körben legalább egy E 30 vagy E 40 parancs.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 álompor (#396) 1 fáklya (#36) 1 királygyík bőr (#44)
1 vadász tatu bőr (#15) 2 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 bakkura bőr (#95) 1 bunkó (#5) 1 deus ex machina (#1)
1 fekete gyöngy (#99) 2 kerek kő (#19) 13 madártoll (#112)
1 rókafarok (#124)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

27 28 29 30 31 32 33 34 35
-12
-11
-10
-9
-8
-7
-6
(28,-8) rájanyék (#58), 21. jellempróba
(29,-9) tazunkaróka (#81), az 1. labirintus bejárata, olvasztókemence (#86), goblin (#21)
(30,-9) világítótorony (#156), oltár, drasmólyom (#60)
(31,-10) Leah oltár, gitongák (#76), bakkura (#52)
(32,-10) Leah oltár, vízionár (#66)
(33,-11) gitongák (#76), Raia rúnaköve, púderszikla (#118, belőle készíthető: #119), Raia oltár, kőevő (#62), Magxtrx Cantrx (4687. kalandozó)
(34,-11) mákrózsa bokor (#55, belőle készíthető: #56), Sheran oltár, Bi-Gyula (1712. kalandozó)

Üzenet küldése a karakternek