165. forduló, 170. forduló, Salvatore Aglieri összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. aug. 15. 9h:05'
EZ A 1011. JÁTÉKHETED, 169. FORDULÓD
1012. játékheted kezdete: aug. 18.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 11 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5298

SALVATORE AGLIERI KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [131,38] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy vörös hajú, zöld szemű alakváltó nővel. A bőre kreolszínű. Sheran nagyhatalmú főpapja. Egy adamantit csizmát, egy angyalok gyűrűjét, egy arany papi karkötőt, egy arany pikkelyvértet, egy aranyozott klipszet, egy bozontfonatot, egy féregíz nyakpántot, egy hatalom fülbevalóját, egy Jerome köpenyét, egy Khór kesztyűjét, egy Khór maszkját, egy mihlanil medált, egy mind. ametisztjét, egy ónix masszavadítót, egy tirik-hun medált, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot, egy Vlagyimir gyűrűjét, egy zafír erőövet és egy Zu'lit koronáját visel. Felszerelését egy törpe hadvezér trófea, egy törpe kínzómester trófea és egy törpe kincstáros trófea színesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: Magasba emelkedő tündöklő lélek. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl. Tárgyainak egy részét egy ryuku ostromteknős viszi. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges a nyomorult. Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Rjuku. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Átugrott hozzád egy főnixtoll.
Ez az idő nem múlt el esemény nélkül:
A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a taalru (ld. enc.), a lidércúr (ld. enc.), a pordémon (ld. enc.), a hordóagyú mameluk (ld. enc.), a monumentalizmo (ld. enc.), a troll bányász (ld. enc.), a varkaudar kölyök (ld. enc.), a varkaudar vajákos (ld. enc.) és a varkaudar katona (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) fekete tűt (ld. enc.), morgud hagymatövet (ld. enc.), fokhagymát, kígyóbőr övet (ld. enc.), vérvörös köpenyt (ld. enc.), stukilövedéket (ld. enc.), agyartőrt (ld. enc.), Raia pallosát (ld. enc.) és bányászcsákányt (ld. enc.). A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+25 tvp ). Minden varázserőd visszatért. (+35 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+36 pszi pont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+2 tudatpont.) Azt a tudati energiát, amelyet már nem tudsz kezelni, a Bugyor felé továbbítod (+10 TVP). A lottó 1194. hetének nyerőszámai: 7, 12, 11. 5 db 0 találatos szelvényed volt. 2 db 1 találatos szelvényed volt. Erre összesen 24 arany nyereményt kapsz.
A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy drótszőrű pincsi nyomok után kutattál. Megérte kutatni - találsz egy kifejlett példányt.

Elszántan a másikra rohansz. Raptor szablyával kilukasztod a drótszőrű pincsi fémes szőrű testét. (1 támadással 43 életpontot sebezve.) Kőkéssel alaposan megvágod a drótszőrű pincsi jobb első lábát. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A drótszőrű pincsi állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Felhasználva a csontszablyát, szereztél 5 drótszőrt. 18 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 55, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 366.]

* 1. KP: p 71 0 0 használod a 71. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Elméd megnyílik, utat adva a pszi elsöprő erejének. Kiengeded magadból a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetőségek nyílnak meg előtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] IQ-d TF-elődött. [5 pontot használtál fel, van még 361.]

* 2. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Mormolni kezdesz. Ismerős meleg fut végig karjaidon. Elmormoltad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] IQ-d TF-elődött. [0 pontot használtál fel, van még 361.]

a 75 4808 1 átadod a 75. tárgyat a 4808. kalandozónak (1 darabot)
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 rézkulcsot Keelorn Darkmount részére. [5 pontot használtál fel, van még 356.]

aa 245 átadod a 245. tárgyat
Tudatkinézissel küldesz tárgyat. Ok, sikeresen átadtál 1 márványkulcsot Keelorn Darkmount részére. [5 pontot használtál fel, van még 351.]

tf 1 fejleszted az 1. tulajdonságodat
Rendben, ha a kör végén az átvihetőnél több tvp-d marad, TF-elni fogod az erőd. [0 pontot használtál fel, van még 351.]

tv 33 110 50 támadó/véd. varázslat a 33. varázslatot a 110. varázslatot az 50. varázslatot
33. varázslat listáról törölve. Támadó varázslatok listájára került: kisebb tűzlehelet. Támadó varázslatok listájára került: villámcsapás. [0 pontot használtál fel, van még 351.]

fvh 3 felt. varázslat haszn. 3
Harci varázslataidat használni fogod minden 3. vagy magasabb szintű ellenfélre. [0 pontot használtál fel, van még 351.]

ek 116 50 1 t. energia kisütése: 116 50 1
Tudati vitalizáció varázslatot fogsz használni, ha életerőd 50 százalék alá zuhan. [0 pontot használtál fel, van még 351.]

ek 7 18 4 t. energia kisütése: 7 18 4
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+4 zárnyitás.) [-4 TU.] [0 pontot használtál fel, van még 351.]

be 72 bemész a 72. titkos labirintusba
A kapott instrukciók alapján megkeresed a bejáratot. Odabent sötét van. Fáklyát gyújtasz. Ahogy belépsz, látod, hogy a padlót vastag porréteg borítja. [5 pontot használtál fel, van még 346.]

lm 2 2 2 mozogsz 2 2 2
Továbbsuhansz a folyosón. [2. PONT.] Halk, zümmögő hangot hallasz, amint rálépsz az előtted levő kőlapra, majd a következő pillanatban valami borzasztó szívóerő tapad rád! Dermedten tapasztalod, hogy mágikus energiaforrásaid kimerültek (-397 varázspont).
Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy degradátor van előtted! (ld. enc.) Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Haladsz előre. [2. PONT.] Hamarosan egy degradátort pillantasz meg. Túl kockázatos lenne megtámadni - inkább visszavonulsz. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. [2. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy degradátor az. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 331.]

a 259 2771 1 átadod a 259. tárgyat a 2771. kalandozónak (1 darabot)
Sajnos nincs nálad szopókő. [0 pontot használtál fel, van még 331.]

lm 4 8 9 mozogsz 4 8 9
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. [2. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy degradátor. Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. [2. PONT.] Hamarosan egy degradátort pillantasz meg. Nem sok esélyed lenne - a harc helyett inkább a visszavonulást választod. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Vigyázó léptekkel mozogsz tovább. [2. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy degradátor. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 316.]

lm 15 15 15 mozogsz 15 15 15
Folytatod az utat. [2. PONT.] Hamarosan egy degradátort pillantasz meg. Mérlegelve a helyzeted, úgy határozol, hogy nem érdemes szembeszállni vele. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Továbbsuhansz a folyosón. [2. PONT.] Hamarosan egy degradátort pillantasz meg. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. [2. PONT.] Nem lepődsz meg, hogy egy degradátor lakik itt. Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 301.]

lm 12 12 12 mozogsz 12 12 12
Kicsit meggörnyedten, meg-meglapulva mész. [2. PONT.] Szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy degradátor. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Tudod, hogy itt senkire és semmire nem számíthatsz - a sötétség bármikor magába fogadhat. Továbbmész. [2. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy degradátor az. Mérlegelve a helyzeted, úgy határozol, hogy nem érdemes szembeszállni vele. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Nincs megállás - továbbtotyogsz. [2. PONT.] Hamarosan egy degradátort pillantasz meg. Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 286.]

lm 9 8 4 mozogsz 9 8 4
Továbbsuhansz a folyosón. [2. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Már látod, hogy egy degradátor az. Nem kockáztatod meg a harcot. Talán van más út is. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Bevilágítva magad előtt az utat, lassan lépkedsz. [2. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy degradátor. Túl kockázatos lenne megtámadni - inkább visszavonulsz. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. Haladsz előre. [2. PONT.] Szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy degradátor. Kemény ellenfélnek látszik, erre úgy látszik, nem jutsz tovább. Ismét a térkép szerinti 1. pontnál vagy. [15 pontot használtál fel, van még 271.]

lm 1 mozogsz 1
Mosolyogva térsz vissza a kijárathoz - sikerült ép bőrrel megúszni! Kimész. [5 pontot használtál fel, van még 266.]

kf 223 kézbeveszed/felveszed a 223. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 266.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[131,39] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. A Varkaudar hegység szélénél jársz. A mondák szerint Dornodon itt alkotta az első varkaudart. Találsz egy mély szakadékot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Fairlight híveié. Utad során felfedezel egy olvasztókemencét. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy templomot. Elenios hívei emelték. Felfedeztél egy vaskohót. Ez hihetetlen! A szemed elé táruló látvány nem más, minthogy Lord Kis Se hatalmának elenyésző morzsájával dezintegrál egy dombnyi kupac káosz-szimbólumot. Érdekes műalkotás... Talán érdemes lenne neked is megpróbálkozni egy ilyen szoborral.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekről mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. A következő pillanatban egy lénnyel nézhetsz farkasszemet. Egy vortexmágus.

Tüzet lehelsz az ellenfeledre. 21 életpontot sebeztél. Egy tűzgolyó varázslattal köszönt csatapartnered. 84 életpontot vesztettél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, ubuk dobónyílat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 ubuk dobónyíl. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted a vortexmágus ködlő lábát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Marokra fogva a raptor szablyát ellenfeledre ugrasz. Raptor szablyával többször mélyen végigmetszed a vortexmágus bal lábát. (4 támadással 154 életpontot sebezve.) Kőkéssel megvagdalod a vortexmágus testét. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) Távolról tűzgolyó varázslatot lő rád a másik. 71 életpontot vesztettél. A vortexmágus most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 ubuk dobónyílat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: 1 vortex talizmán (ld. enc.). 2 218 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 217, sebződés: 157, gyógyulás: 0, összesen: -157 ÉP}


Megállsz egy sátor előtt, melynek a bejárata fölött nagybetűkkel írva a következő szó áll: "Ötpróba". Egy fiatal alakváltó siet eléd, hogy elmondja, az egyes területeken szerzett tudásod teheted próbára náluk. Legyen! Úgy döntesz, kipróbálod, mit tudsz. Az első próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... Az intelligenciapróba következik. Egy kis gnóm teszi fel neked a kérdést, két általa megnevezett szörny közül melyiktől kell jobban tartani. Ennél könnyebbet nem is kérdezhetett volna, kapásból mondod a választ! A harmadik feladat a zsonglőrködés. Izzadt tenyeredbe fogod az apró labdákat, majd egyesével a levegőbe hajítod őket, a leszállóágban érkezőket pedig elkapod, csak hogy újra feldobhasd. Kezdeti bizonytalanságod magabiztosság váltja fel, nagyon ügyesen csinálod... A negyedik próba következik. Sört kell innod időre. Belevágsz, de a korsó túl nagy, negyedéig sem jutsz a határidő letelte előtt. 603 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan hagyod ott az alakváltó suhancot az összes elvetemült próbájával együtt.
A sátor előtt, ahova kerekedtél, egy asztal áll, a túloldalán egy sunyi képű árnymanó ül, kezében egy pakli kártyával.
- Gyere, próbáljuk ki, vajon le tudsz-e győzni - kiált rád, és az asztalra csap. Úgy döntesz, megleckézteted a pimasz alakot.
- Van elég pénzed? - méreget gyanús tekintettel ellenfeled, így kénytelen vagy megnyugtatni csilingelő aranyérméid látványával. 100 darabot belőlük magad elé raksz az asztalra. 1. kör: Remegő kézzel veszed szemügyre a leosztott lapokat: 1 Illúziósárkány, 1 Orzag bilincse, 1 Kisebb quwarg istenség, 1 Szerencsejáték, 1 Temető. Ez sajnos semmit nem ér. Az árnymanó határozottan emeli a tétet. Sunyi arckifejezésén nem tudsz eligazodni, túl sokat viszont nem akarsz veszteni. Inkább az asztalra dobod lapjaidat a megadás jeleként. 603 tapasztalati pontot kaptál. Úgy érzed 50 aranyat kidobtál az ablakon. Mérgesen hagyod ott profin játszó ellenfeled.
Kalandra éhes lelked a szirén sátrához irányít. Kisebb tömeg áll a bejáratnál, de senki nem merészel első lenni. A nyámnyila kalandozók bátortalanságán felbuzdulva kilépsz a sorból, és közlöd az ajtónálló férfival, hogy te bizony megpróbálnád. Átadod neki a tárgyaidat megőrzésre, majd belépsz a sátor nyílásán.
- Bonyolult ez az útvesztő - szisszensz fel már az első megtett lépéseknél, bosszúsan, hiszen a komor és egyforma falak semmilyen tanáccsal nem szolgálnak a továbbhaladást illetően. Megpróbálsz logikus sorrendben végighaladni a lehetséges irányokba, azonban hamar belekeveredsz. Botorkálsz még egy darabig a félhomályban, de már tudod: csak egyetlen úton szabadulhatsz reménytelen helyzetedből, ha feladod a próbát. 603 tapasztalati pontot kaptál. Visszakapod a tárgyaidat, majd bánatosan utadra indulsz. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Egy fémbontó szójer nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Mély levegőt veszel, és lehelsz. 41 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a raptor szablyát ellenfeledre rontasz. Raptor szablyával kegyetlenül összevagdalod a fémbontó szójer testét. (2 támadással 56 életpontot sebezve.) Kőkéssel épp hogy eltalálod a fémbontó szójer kitinpáncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A lény kicsit mozgatja az antennáit, majd hirtelen ráköp a birtokodban levő vassisak felületére. Szerencsére semmi hatása sincs. Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 2 vasércet. 866 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 101, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [131,40] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Látsz egy sziklafészket. Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Thar'dan lábát masszírozza. Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy vadtroll. Itt csata lesz.

Mély levegőt veszel, és lehelsz. 37 életpontot sebeztél. Furcsa dolog történik: a troll teste kővé válik, majd felrobban (-12 életpont). A vadtroll összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 236 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 37, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [131,41] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Csak egy emberevő. Megvető mosollyal várod a találkozást. Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Tüzet köpsz. 45 életpontot sebeztél. Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Raptor szablyával kilukasztod az emberevő vizenyős szemét. (1 támadással 43 életpontot sebezve.) Kőkéssel végigvágod az emberevő ragyás irháját. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Félrehajolsz, de az emberevő karmai így is karcolják az arcodat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 472 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 102, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Észreveszel egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Elenios rúnaköve. Észreveszel egy Chara-din monolitját. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Speciális mentális képességed segítségével megérzed, hogy fém közelében vagy. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. [64 pontot használtál fel, van még 202.]

m 4 4 4 mozogsz délre, délre, délre
[131,42] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Találsz egy hóhérbimbót. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy oltárt. Leah hívői építették. Találsz egy teljesen lerombolt vaskohót. Hopp! Egy örvénylő porfelhőből kialakuló szoborral találkoztál, mely Wassermann Bobó formáját vette fel, amint éppen egy megfelelőnek látszó Chara-din trófeát tűz az övébe! Ezt az alkotást! Te vajon milyen szobrot csinálnál? Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Ráismersz a lényre. Egy trappoló dinymák. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Tüzet köpsz ellenfeledre. 43 életpontot sebeztél. Fekete lét köp feléd a szörny! Szerencsére féreugrottál. Elszántan a másikra támadsz. Raptor szablyával végigmetszed a trappoló dinymák testét. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) Kőkéssel megcsapod a trappoló dinymák testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 6 tintát.) 506 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 92, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [131,43] Egyre forróbban tűz a nap. A sziklás vidéket sivatag váltja fel. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy xantusz-kaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Elenios rúnaköve. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Ki-Nyú Vacc egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +17 életerő. Remegést érzel a föld alól... Valami jön föl! Ráismersz a lényre. Egy vörös rakolits. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Tüzet köpsz ellenfeledre. 45 életpontot sebeztél. Ellenfeled egy kézmozdulatot tesz, majd ellő egy energiatüskék varázslatot. 14 életpontot vesztettél. Vad csatakiáltással, felemelve a raptor szablyát ellenfeledre ugrasz. Raptor szablyával irtózatos ütéseket osztva több helyen felvágod a vörös rakolits farkát. (2 támadással 63 életpontot sebezve.) Kőkéssel kicsit megvágod a vörös rakolits farkát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy jégcsóva varázslat. 17 életpontot vesztettél. Csáprágójával a vörös rakolits megsebzi a bal combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. Felhasználva a kőkalapácsot, szereztél 1 rakolits port. 937 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 112, sebződés: 36, gyógyulás: 0, összesen: -36 ÉP}

Mint béka a lesben, úgy ülsz egy órán át, mozdulatlanul. Az eredmény: négy óvatlan szitakötő. (+1 kaja.) Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [131,44] A terep változik: ismét síkságon vagy. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy ryuku légiós. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Tüzet lehelsz az ellenfeledre. 39 életpontot sebeztél. Vad csatakiáltással, felemelve a raptor szablyát ellenfeledre rontasz. Raptor szablyával kegyetlenül összevagdalod a ryuku légiós páncélos testét. (3 támadással 91 életpontot sebezve.) Kőkéssel kissé megkarcolod a ryuku légiós jobb karját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Ellenfeled ütését nem sikerült teljesen hárítanod. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +19 életerő. 1 010 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 138, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy gumifát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Tharr hívői építették. Felfedeztél egy szent tölgyfát. Azanya! Olyan szobrot fedeztél fel, aminek láttán nem hiszel a szemednek. Alaposabb nézelődés után inkább mégis. Látod, hogy Nantosvelta egy győztes csata után jóízűen falatozik egy Thargodan hercegből. Az étvágygerjesztő alkotást nézve a te szádban is összefut a nyál... Mindenesetre kicsit elborult lehetett a művész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. [24 pontot használtál fel, van még 178.]

m 4 3 mozogsz délre, délkeletre
[131,45] Síkság, továbbra is csak síkság. Nem messze tőled három szarka veszekszik valami fénylő kavicsdarabon.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy amniosz-fát. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy nekrofunt. Utad során felfedezel egy oltárt. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy régészeti lelőhelyet. Igazi profi munka folyik itt az ásatásoknál! Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy szent ligetet. Valami furcsát érzel: békesség és harmónia uralja a tájat. Utad során felfedezel egy álomvirágot. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). délre látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf; délnyugatra látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [132,46] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Egy buckába egy tábla van beleszúrva. Elolvasod, hogy mi van ráírva: " A torony nem így állna most, ha nincs az Ördögi Kör - KbE " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Felfedeztél egy vaskohót. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt oltárt. Ahogy Kragoru mester mágustornya felé közelítesz, egyszer csak megremeg előtted a valóság, és egy illúzió alak jelenik meg a semmiből. Felismered a varázslót, aki szintén felismer téged. Fura képet vághatsz, mert egy percig még bámul rád, aztán legyint egyet, és a kép szertefoszlik. (47. többszemélyes kaland, 40 TVP szükséges hozzá.) Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy törpe bányát. Hűha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy Ran'Amart Morgurth orrából hatalmas mennyiségű zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy térkaput. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Egyedül vagy? Unod a tétlenséget? Nem törődnek veled? Hát lépj ki az Ördögi Körből! " Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. nyugatra látsz egy viharfelhőt , benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf.

Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Sheran ad nekünk erőt és mindent legyőző akaratot. - Fekete Druidák " Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy kőtorony (665. épület.). Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre vezetnek. [16 pontot használtál fel, van még 162.]

be 665 bemész a 665. épületbe
Közelebb merészkedsz. A nyílásból egy mélybíbor köpenyt viselő alak lép elő, arcát teljesen takarja a köpeny csuklyája.
- Hát visszajöttél? - lép elő a gyanús figura a kapu alól. - Lássuk, mihez kezdhetünk. [jelenleg 10 mágiapontod van.] Elmondod neki, hogy mi minden történt veled az utóbbi időben.
- Szóval nem teljesítetted a feladatot! - emeli fel hangját a különös lény - akkor mégis miben reménykedsz? A köpenyes alak kikísér - újból az émelyítő érzés! - és már kint is vagy a toronyból. [5 pontot használtál fel, van még 157.]

* 1. BP: h 2107 0 0 használod a 2107. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 152.]

* 2. BP: ext 0 0 0 visszadátumozás kérelem
Még nem telt el egy hónap (legutóbb 2016. évben 8. hónapban adtad ki) a parancs utolsó használata óta. [0 pontot használtál fel, van még 152.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Hatalmas súlyzóddal váll- és bicepszgyakorlatokat végzel. Érzed, hogy erősödsz! Még nagyon sok kell ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (testépítés: 1. szint). (ld. enc.)

[40 pontot használtál fel, van még 112.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd komolyan megnőjön. [Még 144 TVP-t kell elköltened.]

[40 pontot használtál fel, van még 72.]

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 92 TVP-t kell elköltened.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 testépítés). [40 pontot használtál fel, van még 32.]

tf 1 2 fejleszted az 1. tulajdonságodat 2 pontért
Előveszed a súlyzódat, és hosszasan pumpálod magad. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 90 TVP-t kell elköltened.] [2 pontot használtál fel, van még 30.]
Szomorúan látod, hogy elfogyott a vized. Nem tudsz ellenállni, egy kicsit olvasgatod a sötét tekercseket. (+1 gonoszság.) Nocsak, a sunyin vigyorgó Orgazda meghozta a zsoldot! Megszámolod: ma 174 arany fejpénzt kaptál. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 2, 3, 1.
Hosszú és kimerítő nap áll mögötted, de remek kiképzésednek köszönhetően javadra vált a sok fáradtság. (+1 max. életerő.) Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a munka gyümölcse hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 310 pontot. A következő körben tehát 340 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TAALRU (249. SZÖRNY)
A taalru egy borzalmas pusztító erővel bíró, ámde lélek nélküli Thargodan. Közel négy méter magas, nyolc izmos póklábon közlekedik, felsőteste egy óriásira nőtt, felágaskodó tigroszlánra emlékeztet. A taalrukat a Thargodan hercegek tenyésztették ki, és gyakorlatilag bábként használják őket. Nem saját maguk utaznak egy másik létsíkra vagy a rivális Thargodan herceg birtokára, hanem egy taalrut küldenek, és beleköltöznek annak testébe. Ha a taalru megsemmisül, a Thargodan herceg huss, hazarepül, hátrahagyva az elhasznált testet. Természetesen, a hercegek igyekeznek gondoskodni arról, hogy erre ne kerüljön sor, és ezért a taalru a különböző varázslatok és támadási formák olyan arzenáljával van ellátva, hogy azt bármelyik Thargodan lord megirigyelné. Ha a taalrut nem birtokolja éppen lélek, mindig ura legutóbbi parancsát követi, és ez általában a pusztításra vonatkozik...

LIDÉRCÚR (252. SZÖRNY)
A lidércurak ősi élőholtak, a mocsarak és sötét labirintusok korlátlan hatalmú urai. Állítólag lidércek léteztek már akkor is, amikor az első elf Ghalla földjére tette a lábát. Ezek a csuklyás, vörösen izzó szemű lények sokak szerint nem is rendelkeznek igazi testtel, de bizonyosat senki sem tud: T. Vlagyimir egyszer legyőzött egy lidércurat, de semmi más nem marad a szörny után, csak egy fekete köpeny. A lidércurakat természetesen csak mágikus fegyverrel lehet megsebezni, és antimágikus aurájuk miatt a támadó varázslatok egyáltalán nem hatnak rájuk. A lidércúr sokszor már gyilkos kiáltásával megállítja szívedet, és karmai érintésével mágikus esszenciádtól foszt meg. A lidércúr olyan tömegű ocsmányságot képes művelni veled, hogy csakis FT paranccsal fogod megtámadni.

PORDÉMON (253. SZÖRNY)
A pordémonok a kiégett, mágikus úton minden élőtől megfosztott pusztaságok lakói. Ezek a kavargó porfellegek a pusztulásból, a negatív energiákból táplálkoznak, és elszaporodásuk egyben egy vészjóslóan kongó harang, amely Ghalla pusztulását is jelzi. A legendák szerint már volt egy világ, amelyben az energiát az élőlényekből kinyerő varázslók sivataggá változtatták saját bolygójukat. A pordémonok egy ilyen világ előhírnökei, figyelmeztetnek, hogy mivé lehet Ghalla, ha a Leah papok ellenőrzés nélkül irthatják az életet. Bár ha a pordémont kitartóan csépeled, "összeroskad", nem szűnik meg létezni, néhány nap múlva újraformálódik, így elpusztítani csak egyféleképpen lehet: ha a kiégett földön újra dús füvű legelők, buja erdők sarjadnak. A pordémon antimágikus aurával rendelkezik, tehát támadó varázslat nem hat rá, és hihetetlen szárazságot képes okozni.

HORDÓAGYÚ MAMELUK (254. SZÖRNY)
A hordóagyú mameluk a hegyek korlátlan hatalmú verőembere. Elálló fülű ősgorillára emlékeztet, hatalmas, lapátszerű tenyerekkel, hegyes agyarakkal, és persze mérgező csípést okozó, ostorszerű farokkal. Egyaránt képes adni és kapni. A hordóagyú mamelukból valósággal sugárzik butaság, és ez olyan képességgel ruházza fel, mintha képes lenne az agytaposás varázslat elmormolására. A buta mamelukokat egy dolog érdekli, az arany. Márpedig ilyet minden kalandozó hord magánál, úgyhogy bártan számíthatsz a hordóagyú mamelukok támadására. A pletykák szerint egyébként Krapixlon Authir titkos háremet tart, és a háremre három szelídített hordóagyú mameluk eunuch ügyel.

MONUMENTALIZMO (548. SZÖRNY)
A magashegységek sziklavölgyeinek kiváló ismerője, és a zord körülmények között éléshez remekül alkalmazkodott élőlény a monumentalizmo. A szürke bőrű óriás olyan ügyesen el tud rejtőzni a hegyoldalak mélyedéseiben (közben teljesen kitöltve azt), hogy legtöbbször csak akkor veszed észre türkizkék színben izzó, téged vizslató szemét, amikor már késő: a bizalmatlanságáról híres lény meg is indította ellened mindent elsöprő támadását.

TROLL BÁNYÁSZ (679. LÉNY)
Hogy mi mutat igazán jól egy trollon? Egy hátára vetett csákány, vagy egy, a szájáig megtömött zsák, melynek aranyrögök, vagy adamantit rudak nyomják kifelé az oldalát, biztos hogy nem tartozik ezen dolgok közé. Valójában ez a lehető legtermészetellenesebb dolgok egyike. Márpedig a Roxat közeli hegység buckáit mostanában ellepték ezek a gazdagságról álmodó egyedek. A bányászathoz persze kevesebbet kanyítanak, mint mondjuk egy lila brekk. Az információ, miszerint az itt húzódó földalatti labirintusrendszer minden idők legbecsesebb kincseit rejti, a helyi kocsmában kapott lábra, majd gyors futótűzként terjedt a törzsvendégek között. A vége pedig ez lett: a kapzsiság által vérszomjassá vált trollok ölni lennének képesek azért, hogy a kincseskamra tartalma az övék lehessen. (A troll bányász nem SZörnyKereshető.)

VARKAUDAR KÖLYÖK (685. SZÖRNY)
Mintha a gonoszság a varkaudarok születéskor örökölt tulajdonsága lenne, ezek a megtermett példányok derekáig sem érő pöttöm teremtések agresszióban már méltó ellenfelei fajtársaiknak. Minden rosszat ellesnek szüleiktől, és minden csínytevéssel közelebb kerülnek ahhoz, hogy a kalandozók által rettegett tagjai lehessenek társadalmuknak. Most talán még csak ártalmatlanul hadonásznak egy bottal, de már csak pár év, és elit csatavértben pompázó hadurak lesznek belőlük... Ghalla dicső kalandozói! Nem hagyhatjuk, hogy bármelyikük megélje azt a kort!

VARKAUDAR VAJÁKOS (690. SZÖRNY)
Az egységbe verődött varkaudar törzseknek mindig jól jön egy vajákos, aki szükség esetén elűzi a gonosz szellemeket, meggyógyítja a betegségeket, átkot szór a gonosz betolakodókra. Persze, mint két dorony-dudás Alanor bármelyik kocsmájában, két vajákos sem tűri meg egymást ugyanabban a varkaudar faluban. Nem volt ez mindig így! Az invázió során varkaudar vajákosok hada loholt a hátsó sorban, hogy varázstudásukkal segítsék a kalandozók elleni harcot. Mert a mágiához aztán értenek. És nem csak ahhoz, hogyan csillapítsanak le egy felbőszült varkaudart. Könnyen eszükbe jut az is, hogy az invázió alatt mit kellett tenniük - kiirtani minden ellenszegülő kalandozót.

VARKAUDAR KATONA (691. SZÖRNY)
A varkaudar invázió kudarcot vallott, és a hadsereg tagjainak többsége odaveszett a háborúban. Az alanori híradások szerint minden varkaudar ott pusztult a csatamezőkön, és Ghalla büszke kalandozói csírájában elfojtották a gonosz fenyegetést. Sajnos az igazság sarkalatosabb ennél, ugyanis voltak túlélők. Méghozzá harcosok a legjobbak közül, akik a nagy sereg szétoszlása után kénytelenek voltak bujdoklásba menekülni. Aztán így vagy úgy újra varkaudarok közé csöppentek, és megkezdték az utánpótlás nevelését. A varkaudar katonák tökéletes harcosok, kiképzésük nem is akármilyen, hosszú és fáradalmas folyamat. Jó, ha százból egy varkaudar képes végigmenni rajta. Aki azonban inváziós katonai rangra emelkedett, már nem félhet semmitől, legfőképpen nem az olyan dolgoktól, hogy egy öngyilkos kalandozó kivont karddal a kezében beront a varkaudar településre, ahol ő tartózkodik. Egyértelmű, mi lesz a soron következő csata kimenetele.

FEKETE TŰ (374. TÁRGY)
A fekete tű első pillantásra egyszerű, hétköznapi varrószerszámnak tűnik - valódi mibenlétére akkor derül csak fény, mikor varrni kezdesz vele. Nagy meglepetésedre tökéletesen vezeti kezed, holott eddig azt se nagyon tudtad, mi is az a varrás. És az is nagyon furcsa, hogy valahányszor varrni kezdesz, a kész ruhadarab mindig ugyanolyan lesz...

MORGUD HAGYMATŐ (402. NÖVÉNY)
A Morgud hagyma hatalmas, vastag szárú növény, amely száraz helyeken terem. Ha van egy ásód, és a KT 403 paranccsal nekiállsz kiásni a morgud óriási gumóját, akkor 10 TVP árán egy jókora fokhagymához jutsz. Egy körben max. öt gumót termelhetsz így ki. A kesernyés ízű Morgud-fokhagyma nem igazán ehető, azonban alapvető komponense számos varázsfőzetnek. Nem véletlenül, hiszen minden valamirevaló boszorkány részleges mágikus képességeket tulajdonít megfelelő alkalmazás esetén a furcsa gumónak.

KÍGYÓBŐR ÖV (410. TÁRGY)
Ha sikerül 4 surranó kígyót kitessékelned a bőréből, majd azokat 8 csepp spiritusz segítségével kicserzed, remek mívű, és felettébb díszes övet készíthetsz. A kikészítés 35 TVP-t emészt fel, de azon kívül, hogy öltözékedet igencsak feldobja e kiegészítő, még kisebb tárgyaidat is rá tudod akasztani, így azokat kisebb eséllyel tudják ellopni. (Mostantól eggyel több tárgyadra adhatod ki a KF <tárgy> 3 parancsot.) Ráadásul ez a könnyű öv nem foglal helyet más övek elől.

VÉRVÖRÖS KÖPENY (412. TÁRGY)
Ezt a köpenyt csak a Vérvörös Légió Közös Tudat tagjai készíthetik el, és kizárólag ők viselhetik. A köpenyt ellopni nem lehet. A vérvörös köpeny fontos nemcsak kinézete, de tudati kötődése folytán is a Légió számára, bizonyos tudati képességek működésképtelenek enélkül. A köpeny viseletéhez a KF 412 parancsot kell kiadnod. A köpeny készítésének titkát kizárólag a KT tagjai ismerik.

STUKILÖVEDÉK (414. TÁRGY)
A stukilövedék elkészítése hasonló a rézgolyóéhoz: egy kőkalapácsra, egy olvasztókemencére, egy rézdarabra és 2 TVP-re van szükséged. A különbség csak annyi, hogy a stukilövedéket henger alakúra kell formálnod, és a végén kell egy nyílás, amelybe a kovafű reszeléket öntöd. A kovafű reszeléket nem kell külön gyűjtened, feltesszük, hogy mindig van valamennyi nálad, automatikusan. Ezenkívül a stukilövedék elkészítésekor MINDENKOR szükséges, hogy a moa stuki a birtokodban legyen: ha ugyanis a lövedéket nem pont akkorára csinálod, mint a "tartóka", a stukilövedéket nem tudod kilőni. A stukilövedék sebzése 2D6+3. Arra, hogy a harc után ismét lehet használni, nem túl nagy az esély.

AGYARTŐR (420. TÁRGY)
Az agyartőr egy speciális, mágikus szúrófegyver, amelyet bal kézben is használhatsz. Sebzése 3D4+4, és +2-t ad minden támadásodhoz. Mivel a fegyver mágikus, a csak mágikus ill. ezüst fegyverrel megüthető lényeket is meg tudod vele sebezni. Az agyartőr forgatásához min. 15-ös szúrófegyver szakértelem szükséges. Az agyartőrt - a megfelelő mágikus formulák ismerői - egy fülemüle agyar, egy fpi formázó minta, egy moa smaragd és 100 arany értékű egyéb alapanyag segítségével állíthatják elő, 120 TVP árán.

RAIA PALLOSA (426. TÁRGY)
Raia pallosa nagyhatalmú vágófegyver, kizárólag jók forgathatják, ők is csak min. 26-os vágófegyver szakértelemmel. Raia pallosa 6D6+2, és használatakor kapsz +2 támadást. Ezenkívül, ha gonoszt sebzel vele, kapsz +12 sebzést. Aki Raia pallosát forgatja, nem sokat foglalkozik a védekezéssel: amíg forgatod, van -4 védekezésed.
Raia pallosát varázsfegyver készítéssel lehet megalkotni, ehhez din formázó minta, 12 mithril, egy nap szimbólum, egy moa gyémánt, 250 arany értékű egyéb alapanyag és 250 TVP szükséges.

BÁNYÁSZCSÁKÁNY (434. TÁRGY)
A bányászcsákány igen hasznos szerszám, bár előállítása sok munkát igényel. Először is keresned kell egy vaskohót, majd szükséged lesz 5 vasércre és 10 pirkitre, valamint egy kőkalapácsra, hogy kikalapáld a bányászcsákány végét. A szerszám nyelét egy bot adja. Mindehhez a KT 434 parancsot kell kiadnod, 40 TVP árán. Csákányra igazán csak a legmenőbb bányászoknak van szüksége, ezért elkészítésének feltétele min. 10-es bányászat. Amellett, hogy a csákányt egy nem túl hatékony szúrófegyvernek használhatod (2D8, használatakor van -2 támadásod, használatának feltétele 10-es szúrófegyver szakértelem), a bányászcsákány alapvető eszköz lesz, ha mithrilt vagy egyéb nemesebb ércet akarsz bányászni. Ha lehetőséged lesz ilyen érc bányászatára, akkor annak módjáról külön enciklopédiát kapsz majd. Addig is, a most szerzett tudást raktározd el az elméd egy távoli zugában, a csákányt majd ráérsz elkészíteni, amikor használni is tudod a távoli keleti érclelőhelyeken.

DEGRADÁTOR (210. SZÖRNY)
A degradátor egy óriási bogárra emlékeztet, de döbbenetes eltérések tapasztalhatók a testfelépítésében a normál biológiai elvárásokhoz képest. Ez nem is csoda, hiszen ez a teremtmény egy távoli létsík lakója. Ha Ghallán találkozol vele, az azt jelenti, hogy a közelben valahol dimenziókapu nyílt, és ez bizony nem túl jó hír. A degradátort csak akkor fogod megtámadni, ha feltételes támadásod van kiadva rá, ugyanis érintése permanensen degradálja az erődet. Kemény páncélját csak ütőfegyverrel lehet bezúzni.

VORTEX TALIZMÁN (812. TÁRGY)
Fekete anyagból készült. Formája kerek, közepén pedig egy csillogó, esőcseppet mintázó szürke ékkő töri meg az egyhangúságát. Ha megérinted, jóleső magabiztosság-érzet ölel körül. Ha a nyakadba akasztod, mindez a hatás kikristályosodik, intelligenciád kettővel nő. A cirkuszban, a hátizsákodban lapulva is megsegíthet egyes próbákon, nem muszáj viselned. Nem átadható.

TESTÉPÍTÉS
A testépítés szakértelem leginkább az erejüket növelni, a testüket izmossá, tetszetőssé tenni akarók körében népszerű. Köztudott, hogy a súlyzó használata meggyorsítja az erő TF-elésének hatékonyságát: ha azonban rendelkezel a testépítés szakértelemmel, ez a dolog még fokozottabb! Ahányas a testépítés szakértelmed, annyi plusz százalékkal nő a súlyzó hatásfoka. A testépítés szakértelmed az erő TF-elése növeli, méghozzá igencsak gyorsan! A testépítés szakértelmed csak a szakértelmet kifejlesztő KT-k tagjai tudják növelni gyakorlással, még akkor is, ha valamilyen úton-módon (öröklés) megszerzik a képességet.

KARAKTERLAP

Salvatore Aglieri, egy hollófekete, copfos hajú, izzóan vörös szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd világosabb az átlagosnál. Chara-din követője vagy. A Szabad Kompánia (#9161) K.T. tagjai közé tartozol. Rangod a Kompániában: kopasz (59). Ez a 169. fordulód.

Erő: 31 (40) Szint: 21 Merészség: 8/3 Magasság: 176 cm
IQ: 30 (36) Támadás: 36 Agresszió: 4 Testsúly: 61 kg
Ügyesség: 24 (30) Védekezés: 36 Menekülés: 30 % Életkor: 5/5 év
Egészség: 21 (27) Életpont: 453/453 Jellem: gonosz (42) Tul. pont: 0
Szerencse: 27 (37) Varázspont: 407/0 Pénz: 3917 arany Kép. pont: 0
Tudatpont: 14/10 Pszi pont: 127/208
Eddig összesen 1101 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 8 072 TP-t kaptál. Jelenleg 663 763 TP-d van. A következő szinthez még 136 237 TP szükséges. Trófeáid: ryuku csapásvezető, borzalmas varkaudar, ekharion. A 159. fordulódban 29985 arany került a bankszámládra. 31484 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
víziharc: 2/85 ökölvívás: 1/93 szúrófegyverek: 1/0
vágófegyverek: 26/60 (+5%) ütőfegyverek: 7/9 lőfegyverek: 2/55
dobófegyverek: 24/4 (+1%)

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 -14.); ubuk dobónyíl (#138) max. 1 db (15 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál
132,46 mezőn táborozol
JLKzott minoszkúpok: 58, 61, 65, 62, 56, 57

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 199 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9/0 2. nyomkövetés: 50/79 (+33%) 3. lopás: 1/37
4. mászás: 1/0 5. csapdakészítés: 15/108 (+29%) 6. csapdaészlelés: 3/58 (+6%)
7. gyógyítás: 39/80 8. titkosírás: 3/26 9. felderítés: 13/58
10. szörnyidomítás: 4/23 11. teológia: 22/13 12. taumaturgia: 44/62 (+1%)
13. szerencsejáték: 1/66 (+11%) 14. versengés: 3/3 (+26%) 15. zene: 1/0
16. szörnyismeret: 7/94 (+34%) 17. pszi: 21/36 (+1%) 18. zárnyitás: 10/0 (+400%)
19. vadászat: 1/13 20. bányászat: 8/48 (+62%) 21. testépítés: 2/29 (+229%)
22. úszás: 6/35

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
totem 50% életpont alatt ( tudati vitalizációval)
készítesz smirglilevelet (#29) (max. 5 darabot ), fáklyát (#36) (max. 3 darabot )
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus (27)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) hhaar burka (#32, 6 VP) izomernyesztés (#33, 6 VP)
varázsvédelem (#34, 8 VP) jégcsóva (#41, 15 VP) villámcsapás (#50, 18 VP)
mágiafeloldás (#75, 5 VP, 5 TVP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP) varázsital főzése (#100, 30 VP)
a munka gyümölcse (#224, 10 VP) villámmágia (#227, 36 VP, 5 TVP)
Papi varázslataid
a halál csókja (#187, 10 VP, 2 TVP) ékkő kreálása (#466, 100 VP, 10 TVP)
Pszi képességeid
pszi-ernyő (#64, 6 PP, 5 TVP) auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP) pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP) agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP) szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP) pszi fejlesztés (#73, 20 PP, 10 TVP) molekulaátrendezés (#74, 10 PP, 5 TVP)
agykorbács (#97, 6 PP) pszi-acéltorony (#98, 8 PP) tudatkutatás (#99, 20 PP, 10 TVP)
térképelemzés (#104, 20 PP, 10 TVP) kontinuum-tágítás (#105, 60 PP, 10 TVP) tudatrombolás (#111, 25 PP)
pszi-gyűjtés (#112, 300 PP, 30 TVP) pszi-ernyő II (#113, 10 PP, 3 TVP) agybénítás (#114, 10 PP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)
Butaság ára beállítás: teológia: 6 vp; taumaturgia: 9 vp;

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
méregsemlegesítés (#14) szürkeáll. aktiv (#71)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
3. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 2, max: 20)
kisebb tűzlehelet (#110), villámcsapás (#50)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 9, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
villámcsapás (#50) >> tetemember (#123) izomernyesztés (#33) >> nómenklatúra (#158)
energiatüskék (#29) >> ragyás burástya (#111) villámcsapás (#50) >> óriás csontváz (#176)
villámcsapás (#50) >> kardfogú fülemüle (#146) villámcsapás (#50) >> nyuhaj karbin (#110)
villámcsapás (#50) >> manifesztátor (#124) tudatrombolás (#111) >> ezoterikus mardel (#184)
Feltételes védekező varázslatok (aktív: 9, max: 119 - támadó varázslatokkal együtt)
pszi-acéltorony (#98) >> pszi elementál (#221)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Bizonyítsd, hogy méltó a jellemed hitedhez! [oldj meg egy jellempróbát a GO paranccsal és érj el 100-as gonoszságot].
2.) Helyezz el számomra 3 új rúnakövet, terjeszd hitemet! (számláló: 0)
3.) A nekrofun energiája a jólét alapja. Irts ki egyet ebből az ocsmány növényből!

KT-d eddig kifejlesztett képességei:
gyógyító totem (116)
kasztropl. trafó (145)
keményebb bicepsz (149)
kaszt.kiteljesedés (166)
fekete bugyor (180)
kasztrop.kitágulás (197)
önismeret (236)
kritikus ütés (240)
a butaság ára (273)
mágiafókusz (275)
harci mágia (334)
kétkezes harc (338)
egyenruha (364)
a rang kötelez (368)
tábori kiképzés (380)
fejpénz (385)
a mágia szeretete (393)
mászás határ nélkül (406)
Tudati képességfa:
tudati portya (501) OK
auraerősítés (502) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
kedvenc táborhely (503) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
elmetágítás (504) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudatforrás (505) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 50 TU.
tudati gyorsítás (506) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
kőbőr (507) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
varázslómester (508) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
közös ima (509) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati retesz (510) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudatkinézis II (511) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
mentális felfrissülés (512) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 70 TU.
tudati gyorsítás II (513) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
manaszívás (515) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kontaktus I (517) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati kincstár (518) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati ismétlés (519) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 90 TU.
tudati gyorsítás III (520) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
taumaturgia mentor (522) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU. (KT-d jelenleg ezt fejleszti, kifejlesztéséhez még 623 TU szükséges.)
pszi regeneráció II (524) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
vakmerőség (526) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 110 TU.
tudati erősítés (527) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
mentális roncsolás (531) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
gyűjtögető életmód (533) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 130 TU.
tudati erősítés II (534) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
tudati kontaktus II (538) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
halhatatlanság (540) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 150 TU.
a düh vérvörös köde (541) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
elmerombolás (545) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
nyakláncviselés (547) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 170 TU.
kritikus találat (548) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
elmemester (552) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudati cserkészés (554) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 190 TU.
tudatáthelyezés (559) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.
kincsvadászat (561) belefejlesztettél: 0 TU. szükséges még: 210 TU.

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 fáklya (#36) 1 márványkulcs (#245) 1 rézkulcs (#75)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
128 arany (#50) 5 drótszőr (#37) 1 rakolits por (#669)
2 vasérc (#152) 1 vortex talizmán (#812)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

130 131 132 133
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
(131,38) a 72. labirintus bejárata, drótszőrű pincsi (#22)
(131,39) mély szakadék (#154), Fairlight oltár, olvasztókemence (#86), Elenios oltár, vaskohó (#155), művészi porolit (#720), vortexmágus (#418), érclelőhely, fémbontó szójer (#150)
(131,40) sziklafészek (#167), művészi porolit (#720), vadtrollok (#70)
(131,41) emberevő (#119), Elenios rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), oltár, érclelőhely
(131,42) hóhérbimbó (#132, belőle készíthető: #133), Leah oltár, vaskohó (#155), művészi porolit (#720), 25. jellempróba, érclelőhely, trappoló dinymákok (#118)
(131,43) xantusz-kaktusz (#113, belőle készíthető: #114), Elenios rúnaköve, művészi porolit (#720), vörös rakolits (#356)
(131,44) ryuku légiós (#361), gumifa (#38), Tharr oltár, szent tölgyfa (#393), művészi porolit (#720)
(131,45) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), nekrofun (#173), oltár, régészeti lelőhely (#1208), szent liget (#439), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), 47. jellempróba
(132,46) kőtorony (#665), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), oltár, 47. többszemélyes kaland, törpe bánya (#435), művészi porolit (#720), térkapu (#452), 22. jellempróba, érclelőhely

Üzenet küldése a karakternek