167. forduló, 169. forduló, Risara összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2016. jún. 6. 9h:04'
EZ A 186. JÁTÉKHETED, 168. FORDULÓD
187. játékheted kezdete: jún. 7.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 23 zsetonba került.
EXT - Már megkaptad az extra fordulót!
E-mail!
KALANDOZÓ: #1529
SZÁMLA : XXXX

RISARA KALANDJAI


1 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [97,21] koordinátán.
Thompson99, amikor összefutottatok, adott neked egy amnioszt, 30 kaját, 34 bronzhegyű nyilat, egy vadászkést és 2 gromak bőrt (ld. enc.). Halk reccsenésre riadsz, majd hirtelen túlvilági üvöltés száll a széllel. Halál és élet, öröm és kín feszül benne, s az éji vidék felel reá... Az állatok mintegy varázsütésre eltűnnek, hangjuknak is nyoma vész, mert új Úr jelentkezett a területért. Egy Vámpír vadászni indult.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. A rendelkezésedre álló rövid idő ellenére is sikerült némi életerőt visszanyerni. (+11 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+16 varázspont.)

h 1253 használod az 1253. tárgyat
Óvatosan előszedsz a hátizsákodból egy csillezsályalevelet, és élvezni kezded a belőle áradó illatokat. Rövid ideig bódulat lesz úrrá testeden. (Nem volt maradandó hatása.) [5 pontot használtál fel, van még 333.]

fkt 204 2 felt. készítesz a 204. tárgyat (2 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

fkt 22 30 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (30 darabot)
fkt 22 30 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

flh 1 22 felt. lőfegyver haszn. 1 a 22. tárggyal
Ok, FLH 1 22 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

flh 10 554 felt. lőfegyver haszn. 10 az 554. tárggyal
FLH 10 554 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

flh 10 94 felt. lőfegyver haszn. 10 a 94. tárggyal
Ok, FLH 10 94 parancs tárolva. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

tno 5 2 növeled az 5. tulajdonságodat
A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. A tapasztalat meghozta gyümölcsét: Egy picit talán szerencsésebb leszel a jövőben. [0 pontot használtál fel, van még 333.]

f 179 kísérletezel a 179. tárggyal
Biztosítva a teljes csendet magad körül, szemöldöködet ráncolva gondolkodni kezdesz. Hosszú idő telik el... Valahogy most csődöt mondott a fejed. Nocsak, itt van valami érdekes! Nem túl friss (kb. 1 hetes) elf nyomok vezetnek északra. [10 pontot használtál fel, van még 323.]

h 81 179 használod a 81. tárgyat
Megméred a grifftojást: súlya 0.40 kg. [5 pontot használtál fel, van még 318.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 313.]

fm 100 feltételes mászás 100
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 313.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[96,22] A dombság átmegy hegységbe. Az Ottomár hegység lábainál jársz. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy vaskohót. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy oltárt. Fairlight hívői építették. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy világítótornyot. Érzékeled, hogy valamilyen fémszerű anyag van alattad. Némi ásással hozzájuthatnál.
(Feltételes ásás:) Egy szép, mély gödröt ástál. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 2 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy phua-kúpot. Délnyugatra egy Sheran oltár van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy Raia oltár van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Hmm, csak egy vadtroll. Ettől nincs semmi félnivalód. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a vadtroll ragyás bőrét. (4 támadással 39 életpontot sebezve.) Ellenfeled holtteste hirtelen valami különös, belső fényben izzó sziklává változik, majd felrobban (-5 életpont). A vadtroll összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 39, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) törpe nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [95,23] A vidék továbbra is alacsonyhegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Úgy gondolod, hogy a közeledő bibircsók-óriás nem jelenthet komoly veszélyt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

A tünde íjjal ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a bibircsók-óriás fejét. (5 támadással 85 életpontot sebezve.) Ellenfeled sziklát dob rád. Nem talált! Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Marokra fogva a szöges bunkót a másikra rohansz. Szöges bunkóval megcsapod a bibircsók-óriás jobb oldalát. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A bibircsók-óriás csapása csak a levegőt találja. A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 5 aranyat. 645 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 109, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Sheran híveié. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Látsz egy világítótornyot. Különleges érzékeid megállítanak: a közelben fém kell, hogy legyen!
(Feltételes ásás:) Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Amikor délkeletre nézel, észreveszel egy elhagyott bányát. Délnyugatra nézve látsz egy sziklafészket. Nyugatra egy mély szakadék van. Északnyugatra egy púderszikla van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Eszel valamit. (-1 kaja.) Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [94,23] Még mindig hegyvidéken vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy mély szakadékot. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt világítótornyot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy teljesen lerombolt oltárt. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót.
(Feltételes mászás:) Odaerősíted a kötelet egy csenevész, de erős bokorhoz, azután lassan és erősen kapaszkodva lemászol. Leérkeztél a falon tátongó barlangnyíláshoz. Bemászol. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 mászás). A dühödt ordítás, ami a következő pillanatban felhangzik, egyértelművé teszi, hogy az esetleges kincsért meg kell küzdened. Egy téfea magoflux!

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 5 tüske. Alaposan megsorozod a téfea magoflux testét. (5 támadással 37 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval kegyetlenül megütöd a téfea magoflux ragyás nyelvét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A téfea magoflux összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva 2 csepp spirituszt, szereztél 1 téfea-agyat. 257 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 60, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

A kutatás eredménytelen - nem találsz semmi érdekeset. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Megállsz pihenésképpen, és azért, hogy a távcsővel körbevizsgálódj. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy sziklafészket. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy Fairlight oltár van. Északnyugatra egy Fairlight oltár van. Északra egy púderszikla van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy gondolod, hogy a közeledő bíbor szulfagor nem jelenthet komoly veszélyt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 5 tüske. Pár lövedéked átjárja a bíbor szulfagor fejét. (5 támadással 40 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (7 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a bíbor szulfagor vörös bundáját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) A bíbor szulfagor megtaszít agyarával. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A bíbor szulfagor szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 2 szulfagor agyart. 603 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 81, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. Figyelmeztetés: megterheltséged 150 % fölé emelkedett! [72 pontot használtál fel, van még 241.]

m 5 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[93,24] Továbbra is alacsonyhegység. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Csak egy goldugar. Megvető mosollyal várod a találkozást. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a goldugar testét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) A goldugar összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 aranyló ugarhéjat. 91 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Xantroxi hívők összefogásával épült fel Raia Északi Fény nevű temploma. " Látsz egy rúnakövet. Rövid telepatikus kutakodás - ez Raia rúnaköve. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy világítótornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy oltárt. Dornodon hívői építették. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy sziklafészket. Délkeletre nézve látsz egy Raia oltárt. Délnyugatra egy sziklafészek van. Nyugatra egy Raia oltár van. Északnyugatra egy olvasztókemence van. Északra egy Fairlight oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [92,25] A hegyek egyre magasabbak, meredekebbek. Magashegységben vagy. Találsz egy sziklafészket.
(Feltételes mászás:) Megforgatod a mászókampót, és felhajítod. Első alkalommal nem, de másodjára stabilan megakad. Mászni kezdesz. Nem mersz lenézni a szédítő mélységbe. Amint felérsz, bemászol a fészekbe. Sokkal nagyobbnak látszik innét, mint odalentről. Kilihegve magadat, körbenézel az óriási tollakból és ágakból épített alkotmányban. Sajnos, a fészek nem üres - futnod vagy harcolnod kell. Egy griffőniksz! (ld. enc.)

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 5 tüske. Több lövedéked átfúrja a griffőniksz tollas testét. (5 támadással 15 életpontot sebezve.) A szörny tüzet lehel! A tűztámadás kevésbé volt veszélyes, mint ahogy számítottad. (14 életpontot vesztettél.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Megmarkolva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a griffőniksz farkát. (3 támadással 44 életpontot sebezve.) A griffőniksz belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval megcsapod a griffőniksz jobb oldalát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A griffőniksz belecsíp a bal térdedbe. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a griffőniksz száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 pirkitet. 367 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 75, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Kicsit büdös a fészek. Turkálni kezdesz a tollakkal teli fészekaljban. Valamiben megakad a kezed! Találtál 1 grifftojást. Mikor lemásztál a kötélen, egy laza rántással kiakasztod a vaskampót, és elcsomagolsz. Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Messze délkeletre látsz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy olvasztókemencét. Nyugatra egy sziklafészek van. Északnyugatra egy elhagyott bánya van. Északra egy Raia oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy szikla mögé rejtőzöl. Előkandikálsz, és megpillantod a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy nyuhaj karbin. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [91,26] Többet mész már lefelé, mint felfelé. Ez már alacsonyhegység. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sérült tüskés harci gromak közeledik. (ld. enc.) Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 5 bronzhegyű nyíl. Több lövedéked átfúrja a tüskés harci gromak testét. (4 támadással 71 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Szöges bunkóval párszor keményen megütöd a tüskés harci gromak tüskés testét. (2 támadással 26 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a bal karodba. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (4 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a vadászkést, szereztél 1 gromak bőrt. Eldobod az értéktelenné vált ork bérgyilász trófeát, és kinyersz egy alkalmas tüskés harci gromak trófeát. 756 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 17, gyógyulás: 0, összesen: -17 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy teljesen lerombolt oltárt. A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert keletre fordítod, megpillantasz egy olvasztókemencét. Délre nézve látsz egy vaskohót. Délnyugatra egy Elenios oltár van. Északra egy sziklafészek van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy emberevő. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a fúvócsővel. Elrepül 5 tüske. Alaposan megsorozod az emberevő fejét. (5 támadással 34 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Meglengetve a szöges bunkót a másikra ugrasz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az emberevő vizenyős szemét. (2 támadással 30 életpontot sebezve.) Az emberevő néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Az emberevő összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 378 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 64, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek északra vezetnek. [69 pontot használtál fel, van még 172.]

m 4 7 7 mozogsz délre, északnyugatra, északnyugatra
[91,27] Laposodnak a hegyek, most már dombok között vagy. Egyszercsak megmozdul alattad a talaj! Úgy gondolod, hogy a közeledő északi aurach nem jelenthet komoly veszélyt. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra rohansz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az északi aurach jobb vállát. (3 támadással 57 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az északi aurach, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Felhasználva a vadászkést, szereztél 3 aurach fogat. 357 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 57, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy kazmárt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól.
(Feltételes ásás:) Leásol elég mélyre. Sikeres volt a földtúrás: Kiástál 2 óndarabot! Keresel egy magasabb pontot, és onnét körbenézel a távcsöveddel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy olvasztókemencét. Délkeletre nézve látsz egy rúnakövet. Délre egy rúnakő van. Nyugatra egy Elenios oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Úgy gondolod, hogy a közeledő spagulár nem jelenthet komoly veszélyt. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 2 tüske. Pár lövedéked átjárja a spagulár jobb vállát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a vadászkést, szereztél 4 kaját. 33 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 19, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megéheztél, elő az elemózsiás kosarat! (-1 kaja.) Alaposan körülnézel a földön. Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) törpe nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [90,26] Egyre meredekebbek a dombok, többet kell mászni. Ez már alacsonyhegység. A távcsővel lassan körülnézel. Messze északkeletre látsz egy sziklafészket. Délre nézve látsz egy Elenios oltárt. Délnyugatra egy púderszikla van. Nyugatra egy oltár van. Északnyugatra egy mély szakadék van. Elrakod a távcsövet.

Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).
Találkozol Wilhelm Fitzzel. Fairlight ministránsa. Egy bronz fejpántot, egy ezüst karkötőt, egy ezüst nyakláncot, egy Jerome köpenyét, egy kígyóbőr kesztyűt, egy Métely páncélját és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy Métely trófea, egy kérődző etra trófea és egy fagyféreg trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy csontkést tart. Lőfegyvere egy parittya. Holmiját egy törpemammut cipeli.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.

(Továbbmész...) [89,25] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Találsz egy mély szakadékot.
(Feltételes mászás:) Egy sziklához kötöd a kötél egyik végét, kétszeres biztosítással. Aztán óvatosan lemászol. Leérkeztél a falon tátongó barlangnyíláshoz. Bemászol. Óvatosan megkezded a veszélyes hely felderítését. Hirtelen a sötétből egy szörny ront elő! Egy púpos burástya!

Az esélyek kiegyensúlyozása céljából ellenfeledre lősz a fúvócsővel. Elrepül 3 tüske. Több lövedéked átfúrja a púpos burástya farkát. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: előkapod a szöges bunkót. Elszántan a másikra ugrasz. Szöges bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a púpos burástya hosszú tojócsövét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Csáprágó csattan csípőd közelében. A púpos burástya farkával megérint. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Gyorsan félrelököd. A púpos burástya összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 246 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Egyszercsak megakad a kezed valamiben. Megvizsgálod - találtál 1 bakkura csizmát. Miután felmásztál a sziklafalon, elpakolod a kötelet. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Amint a kukkert északkeletre fordítod, megpillantasz egy vaskohót. Délre nézve látsz egy oltárt. Délnyugatra egy púderszikla van. Nyugatra egy vaskohó van. Északnyugatra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Szerencsére sikerült észrevétlennek maradnod. Kiváncsian kinézel, mi is zavarta meg nyugalmadat. Ez nem lehet más, mint egy nyuhaj karbin. Amint eltűnik szemed elől, kikecmeregsz a rejtekhelyről.

Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) elf nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre vezetnek. Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.) [73 pontot használtál fel, van még 99.]

m 2 mozogsz keletre
[90,25] Továbbra is magashegységben vagy. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. A feléd közeledő vadtroll mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

A tünde íjjal célzol és lősz. Elrepül 3 bronzhegyű nyíl. Lövedékeiddel perforálod a vadtroll jobb karját. (3 támadással 56 életpontot sebezve.) A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-4 életpont)! A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +4 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 bronzhegyű nyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 189 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 56, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}


(Vándorcirkusz:) Nahát! Az orrod előtt cirkuszos sátrak emelkednek ki a földből. Izgatottan indulsz el közöttük, jobbra-balra kapva fejed a rengeteg színes dolog láttán. Mielőtt elvegyülhetnél a tömegben, egy törpe lép eléd. Elveszi a belépőre szánt 20 aranyérmét, majd az utat mutatva előreenged.
Megállsz a céllövölde előtt összegyűlt tömegben, és az odabent fellelhető veszélyekről szóló prédikációt figyeled.
- Még hogy Ghalla legveszélyesebb szörnyei?!?! A sátorban?!?! - a pusztában szerzett tapasztalataidra büszkén előrelépsz, hogy kipróbáld, mit tudsz egy ilyen "különleges" ellenféllel kezdeni. Egy kék rothasztó les rád a sátor sötétjéből. Inadba száll a bátorságod. Az óriás csodálkozó tekintete előtt elrohanva elhagyod a céllövöldét. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 versengés).
A cirkusz bejáratához közel, egy eldugott sikátorban, hevenyészett módon felhúzott sátorra leszel figyelmes. Elsősorban az előtte ülő morc árnymanó kelti fel figyelmed, majd az előtte heverő kártyákból levonod a következtetést: itt próbára teheted, mennyire konyítasz a szerencsejátékhoz. Közlöd a fickóval, hogy játszanál. Ellenfeled közli veled, a játék 100 aranyról indul.
- Rendben - mondod, és leszámolod a pénzt az asztalra. 1. kör: Remegő kézzel veszed szemügyre a leosztott lapokat: 2 Aranyeső, 2 Kisebb quwarg istenség, 1 Mákrózsa főzet. Ez két pár! Az árnymanó emel a téten. Tartod. Látszólag elégedetten tovább emel. Elgondolkozol, érdemes-e kockáztatni. Inkább nem. Feladod. 323 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan állapítod meg, hogy megszabadultál 32 aranytól. Otthagyod a gonosz mosollyal téged méregető árnymanót.
Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy elhagyott bányát. Keletre nézve látsz egy sziklafészket. Délnyugatra egy oltár van. Északra egy vaskohó van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megpróbálod egy kisebb kőkupacnak álcázni magad. Ezt megúsztad. Miután rendezted légzésedet és szívverésedet, megszemléled a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy nyuhaj karbin. Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.

Észreveszel valamit a földön. Aránylag régi (kb. 2 hetes) törpe nyomok vezetnek nyugatra. Találsz még kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délre vezetnek. [35 pontot használtál fel, van még 64.]

f 268 kísérletezel a 268. tárggyal
Kísérletezni kezdesz. Ki tudja, talán még valami használhatót is ki tudsz fundálni! Hosszú idő telik el... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz gromak páncélt. (ld. enc.) 153 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 54.]

h 163 használod a 163. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. [5 pontot használtál fel, van még 49.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 19 fejleszted a 4. tulajdonságodat 19 pontért
Fogat mosol egy darab fával, napozol egy kicsit, és egyéb módokon növeled szervezeted ellenálló képességét. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [Még 7 TVP-t kell elköltened.] [19 pontot használtál fel, van még 30.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Óriásira nőtt a hasad. Mitől lehet ez? Valami betegség? Etetési idő! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját nyel le a karmos tankány. Lestrapálva a nap eseményeitől, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Amint ledőlsz, szemeid lecsukódnak, és a következő percben már a lóbőrt húzod. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 309 pontot. A következő körben tehát 339 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


GROMAK BŐR (268. TÁRGY)
A tüskés harci gromak megnyúzása hosszadalmas és sok fáradtságot igénylő feladat. Tapasztalt vadászok szerint azonban mindenképpen megéri, mert az igencsak nehéz bőrdarabok nagyon rugalmasak és ellenállóak.

GRIFFŐNIKSZ (106. SZÖRNY)
Ez a sas méretű grifflény magas sziklák között épít fészket. Vállalkozó kedvű kalandozók gyakran másznak meg meredek falakat azért, hogy megszerezhessék mágikus erejű tojását. Azonban a griffőniksz minden elégető lehelete még a legtapasztaltabbakat is könnyedén a magasból aláhulló széndarabbá változtathatja. Sokak szerint a tűzköpet a madár által lenyelt és pirkitté átalakított kődarabok eredménye.

TÜSKÉS HARCI GROMAK (156. SZÖRNY)
A tüskés harci gromakok hatalmas testű, kemény páncélú mindenevők. Spekulációk szerint az alpesi tehén és a sörényes ubuk keresztezésével jöttek létre, de biztosat még az alanori alkímia tanszék tudományos munkatársai sem mernek mondani. A letűnt Vabrovag kultúra hátasállatként tartotta őket, de mostanra már a puszták vadon élő, kicsinyeiket bőszen védelmező lényeivé váltak. Mivel hihetetlen mennyiségű sebzést képesek elviselni és kiosztani, általánosságban bölcs gondolat békén hagyni őket.

GROMAK PÁNCÉL (270. TÁRGY)
Sikerült egy nagyszerű páncélt feltalálnod! Elkészítéséhez először is tíz csepp spiritusz segítségével készíts ki két gromak bőrt. Ezután a kissé felpuhult (de továbbra is hihetetlenül ellenálló) bőröket össze kell varrnod, viselhető páncélformára. Ehhez egy rostjaira bontott szuperkötelet kell felhasználnod. A gromak páncél nem nehezebb a bronzpáncélnál, mégis 9-el növeli a védettségedet - a tüskés bőrfelületen ugyanis nehezen talál az ellenfél sebezhető pontot. Emellett ellenállóbb a savval szemben, és nem tudják felfalni a fémbontó lények. Elkészítése mindössze 50 TVP-be kerül.

KARAKTERLAP

Risara, egy szőke, göndör hajú, zöld szemű elf nő vagy. Bőröd bronzként csillog. Sheran tanítványa vagy. Ez a 168. fordulód.

Erő: 23 (25) Szint: 17 Merészség: 7/7 Magasság: 141 cm
IQ: 26 (32) Támadás: 16 Agresszió: 5 Testsúly: 45 kg
Ügyesség: 18 (22) Védekezés: 29 Menekülés: 35 % Életkor: 167/167 év
Egészség: 17 (21) Életpont: 264/264 Jellem: semleges (+16) Tul. pont: 0
Szerencse: 23 (27) Varázspont: 127/88 Pénz: 117 arany Kép. pont: 2
Eddig összesen 1152 szörnyet (12 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 4 587 TP-t kaptál. Jelenleg 191 456 TP-d van. A következő szinthez még 68 544 TP szükséges. Trófeáid: élőholt quwarg, tüskés harci gromak, földsárkány.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 20 ütőfegyverek: 19 lőfegyverek: 20
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << vashegyű lándzsa (#182)
Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); tüske (#22) (1 -9.); bronzhegyű nyíl (#94) (10 -); tünde nyíl (#554) ( kalandozókra);
Óvatosság (labirintusokban): 0
90,25 mezőn táborozol

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1230 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 33 (+1) 3. mászás: 8 (+1)
4. csapdakészítés: 12 5. csapdaészlelés: 7 6. gyógyítás: 18
7. titkosírás: 4 8. felderítés: 8 9. szörnyidomítás: 4
10. teológia: 7 11. versengés: 6 (+1) 12. zene: 6
13. szörnyismeret: 4 14. zárnyitás: 6 15. vadászat: 8
16. bányászat: 15

FELTÉTELES PARANCSOK (még 29 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 40 TVP-ért
kutatsz max. 45 TVP-ért
ásol max. 40 TVP-ért
készítesz móri gyümölcsöt (#116) (max. 2 darabot ), mérg. ubuk tüskét (#137) (max. 30 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 4 darabot ), mérgezett tüskét (#23) (max. 30 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 5 darabot ), kazmárt (#204) (max. 2 darabot, csak egyszer)
elfogod érző szívű dromedárt (#753) háló-csapdával (#220), kavadut (#19) háló-csapdával (#220), tigroszlánt (#43) háló-csapdával (#220), gitongát (#76) háló-csapdával (#220), trikornist (#104) háló-csapdával (#220), törpemammutot (#115) fedett veremmel (#219), sünmedvét (#33) fedett veremmel (#219), sullárt (#101) fedett veremmel (#219), piromenyétet (#99) fedett veremmel (#219), tintacsigát (#74) háló-csapdával (#220)
mászol max. 100 TVP-ért
cirkusz: céllövölde, ötpróba, kártyabarlang, labirintus, szellemkastély (59)
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 2, max: 50)
Thompson99 (#1042), manifesztátor (#124)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
gyógymógy (#5, 6 VP, 2 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP) méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)
szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
tündérfény (#25, 1 VP) harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP) revitalizáció (#52, 20 VP, 5 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
méregsemlegesítés (#14)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
karmos tankány (#137) (málhás: +17 kg teher) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igen komoly misszió: likvidálj egy mosolygó rettenetet.
2.) Az óriás patkányok betegséget terjesztenek. Ölj meg hatot e rágcsálók közül! (számláló: 2)
3.) A természet papjának nagyon jól kell értenie az állatokhoz. Imádkozz úgy, hogy szörnyidomításod 5. szintű!

Összsúly: 121.60 kg Megterheltség: 157%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 12 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
47 arany (#50) 4 bronzhegyű nyíl (#94) 1 csillezsályalevél (#1253)
3 kaja (#2) 2 spiritusz (#170) 30 tüske (#22)
3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 aranyló ugarhéj (#100) 3 aurach fog (#657) 1 bakkura csizma (#96)
1 grifftojás (#179) 1 gromak bőr (#268) 2 óndarab (#85)
3 pirkit (#153) 3 rézdarab (#70) 2 szulfagor agyar (#677)
1 téfea-agy (#172)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98
20
21
22
23
24
25
26
27
28
(89,25) mély szakadék (#154), púpos burástya (#92), nyuhaj karbin (#110)
(90,25) vadtrollok (#70), nyuhaj karbin (#110)
(90,26) Wilhelm Fitz (3101. kalandozó)
(91,26) tüskés harci gromak (#156), oltár, emberevő (#119)
(91,27) északi aurach (#350), kazmár (#204, belőle készíthető: #205), vaskohó (#155), érclelőhely, spagulár (#82)
(92,25) sziklafészek (#167), griffőniksz (#106), nyuhaj karbin (#110)
(93,24) goldugar (#65), Raia rúnaköve, világítótorony (#156), Dornodon oltár
(94,23) mély szakadék (#154), világítótorony (#156), oltár, vaskohó (#155), téfea magoflux (#98), bíbor szulfagor (#358)
(95,23) bibircsók-óriás (#120), Sheran oltár, vaskohó (#155), világítótorony (#156), érclelőhely
(96,22) vaskohó (#155), Fairlight oltár, világítótorony (#156), érclelőhely, vadtrollok (#70)

Üzenet küldése a karakternek